Ik ben gisteren nog wel langs station Glanerbrug gekomen, maar niet op gelet toen. Woensdag kom ik wel in Glanerbrug, maar niet op het station, dus je zult nog even moeten wachtenquote:Op maandag 22 april 2013 09:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wie doet er even een inspectierondje
Waar kan je anders op letten als je op Glanerbrug komt, meer dan dat is er toch nietquote:Op maandag 22 april 2013 10:03 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik ben gisteren nog wel langs station Glanerbrug gekomen, maar niet op gelet toen. Woensdag kom ik wel in Glanerbrug, maar niet op het station, dus je zult nog even moeten wachten
Ze gaan een storing melden zodra het treinnummer ingesteld wordt op iets dat langs Schiphol komt denk ikquote:Op maandag 22 april 2013 06:59 schreef b2py het volgende:
Doen ze al een tijdje![]()
Misschien ook omdat de trein langs schiphol gaat.
Ofdat? Nee.quote:Op maandag 22 april 2013 10:36 schreef Gutz het volgende:
Weet iemand hier ofdat er al een Belgisch ticket automaat op Roosendaal staat, of zijn de NMBS tickets alleen via de balie te koop?
Gelukkig, dan raakt m'n vodafone 3G niet overbelastquote:Op maandag 22 april 2013 11:05 schreef Peterselieman het volgende:
NS en T-mobile hebben hun contract voor internet in de trein verlengd, dus ook het komend jaar gratis wifi in de trein én op steeds meer stations
http://www.telegraaf.nl/d(...)net_in_trein___.html
Waar zit je precies? In Bad Schandau kan je nog met een tram (Kirnitzschtalbahn) een Überlandstraßenbahn mee. Als je wat meer richting het oosten zit kan je een Euro-Neisse ticket kopen. Kan je het volgende 3-hoekje doen, met tandrad.quote:Op zondag 21 april 2013 22:13 schreef Igen het volgende:
[..]
Bij 'ons' aan de Duitse kant is het hartstikke mooi, met kuuroorden tot vlak voor de grens, zoals Bad Schandau (grensstation voor de EC-treinen). Aan de Tsjechische kant doet het eerder denken aan Charleroi ofzo. Maar ik wil best geloven dat dat alleen voor de Ustecky Kraj geldt. Maar laat dat nou de enige provincie zijn waar je vanaf hier goedkoop heen kan met het Elbe-Labe-Ticket.
Edit: O wacht,Kytlice hoort daar ook bij. Nou, dan moet ik daar ook nog maar eens heen.
Glanerbrug heeft alleen een NS-kaartautomaat en geen OV-Chipkaart-incheckpalen. Ben er 3 weken geleden geweest, ff Enschede-Glanerbrug-Enschede om de tijd te doden.quote:Op maandag 22 april 2013 09:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wie doet er even een inspectierondje
Nee, geen Belgische automaten. Bij het loket is het voorlopig alleen te verkrijgen, maar "op termijn" zijn die kaartjes ook op Roosendaal en Maastricht bij de NS-Kaartautomaat verkrijgbaar.quote:Op maandag 22 april 2013 10:36 schreef Gutz het volgende:
Weet iemand hier ofdat er al een Belgisch ticket automaat op Roosendaal staat, of zijn de NMBS tickets alleen via de balie te koop?
Huh, dus van iets, naar een gevaarlijk niets en weer terug naar iets.quote:Op maandag 22 april 2013 15:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Glanerbrug heeft alleen een NS-kaartautomaat en geen OV-Chipkaart-incheckpalen. Ben er 3 weken geleden geweest, ff Enschede-Glanerbrug-Enschede om de tijd te doden.
Klopt, maar ook op treinen die in de buurt komen of overstappen geven. Mijn ic's vanuit Alkmaar naar Amsterdam tonen ook storingen bij schiphol.quote:Op maandag 22 april 2013 11:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze gaan een storing melden zodra het treinnummer ingesteld wordt op iets dat langs Schiphol komt denk ik
Ik neem aan dat er tot die tijd treinen rijdne met een overstap in Figueres?quote:Op maandag 22 april 2013 16:41 schreef greavy het volgende:
Vanwege ERTMS-problemen in de TGV's die dienst moeten doen tussen Parijs en Barcelona is de eerstvolgende verwachte datum van start treindienst Parijs - Barcelona vv op zijn vroegst 26 mei.
Heeft NSHiSpeed al een belletje gedaan hoe ze dat daar oplossen?quote:Op maandag 22 april 2013 16:41 schreef greavy het volgende:
Vanwege ERTMS-problemen in de TGV's die dienst moeten doen tussen Parijs en Barcelona is de eerstvolgende verwachte datum van start treindienst Parijs - Barcelona vv op zijn vroegst 26 mei.
Het schijnt dat een niet nader beschreven firma uit Italië de problemen "binnen een paar dagen" op gaat lossen.quote:Op maandag 22 april 2013 17:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Heeft NSHiSpeed al een belletje gedaan hoe ze dat daar oplossen?
De treinen waren nog niet eens te boeken, dus de "huidige" verbindingen zijn de verbindingen die nog overblijven, ja.quote:Op maandag 22 april 2013 17:00 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er tot die tijd treinen rijdne met een overstap in Figueres?
Ik heb mezelf nooit in de OP willen zien omdat ik niks erbij wist te zetten, maar deze titel bevalt me welquote:Op maandag 22 april 2013 11:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ofdat? Nee.
Ireyon is de Baas van Roosendaal, die weet het wel
Je staat erinquote:Op maandag 22 april 2013 17:14 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik heb mezelf nooit in de OP willen zien omdat ik niks erbij wist te zetten, maar deze titel bevalt me wel
CliniClown..quote:Op maandag 22 april 2013 17:06 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Het schijnt dat een niet nader beschreven firma uit Italië de problemen "binnen een paar dagen" op gaat lossen.
Mooi, want een verbinding met zoveel packetloss ga ik ook echt niet voor betalen.quote:Op maandag 22 april 2013 11:05 schreef Peterselieman het volgende:
NS en T-mobile hebben hun contract voor internet in de trein verlengd, dus ook het komend jaar gratis wifi in de trein én op steeds meer stations
http://www.telegraaf.nl/d(...)net_in_trein___.html
Die mensen gaan eerder bijv. naar Hrensko, een klein gehucht pal aan de grens waar je al dat soort spul kan kopen. Dat is op zich wel grappig. Het laatste station in Duitsland is Schöna, daar rijdt elk half uur een trein naartoe. Bij dat station is alleen een veerboot naar de overkant van de rivier, naar Tsjechië, naar Hrensko. Aan de Duitse kant is verder nul komma niks rond het station.quote:Op maandag 22 april 2013 10:02 schreef eti het volgende:
[..]
Het gaat vooral om de plaatsen langs de doorgaande route. Er wippen nogal wat mensen de Tsjechische (of Poolse) grens over voor goedkope drank en sigaretten en allerlei vormen van illegale handel in bootleg-artikelen. Of voor een schaars geklede dame. Al dat volk trekt dus vanuit heel Polen of Tsjechië naar de grensplaatsjes om z'n handeltje te drijven.
Ik weet niet in hoeverre dit nog speelt, maar ik vermoed toch van wel. In kleine dorpjes in de bergen heb je daar natuurlijk geen last van, maar langs de snelweg of bij het station van Decin misschien wel.
O ja, de Kirnitzschtalbahn lijkt me nog wel geing ja. En een stoomtreinrit, o.a. vanaf Radebeul en Freital rijden dagelijks smalspoor-stoomtreintjes. Ben ik ook nog niet aan toe gekomen. Dat Oder-Neisse-Ticket klinkt ook leuk. Maar de Lausitz ken ik nog helemaal niet dus om dan meteen naar Polen of Tsjechië door te reizen is dan weer een beetje zonde. Zo veel te zien en zo weinig tijd!quote:Op maandag 22 april 2013 13:25 schreef bork het volgende:
[..]
Waar zit je precies? In Bad Schandau kan je nog met een tram (Kirnitzschtalbahn) een Überlandstraßenbahn mee. Als je wat meer richting het oosten zit kan je een Euro-Neisse ticket kopen. Kan je het volgende 3-hoekje doen, met tandrad.
quote:Op maandag 22 april 2013 17:06 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Het schijnt dat een niet nader beschreven firma uit Italië de problemen "binnen een paar dagen" op gaat lossen.
ze hebben ook een kunstwerk van Italiaanse makelij afgeleverd, dus dat komt wel goedquote:
Jeetje wat een daadkracht.quote:Op maandag 22 april 2013 19:44 schreef b2py het volgende:
Ministersverklaring Unified Railway en wellicht wat interessanter
Reactie Duitse vervoersautoriteit over spoorlijn Heerlen - Aken ( - Eindhoven)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |