Bergen aan Zee? Toeristen genoeg toch? Of Bergen in Noorwegen? Eh denk denk... oh wacht. Bels zeker. Mons? Daar ben ik nog nooit geweest en da's vast geen toeval...quote:Op maandag 22 april 2013 18:25 schreef Igen het volgende:
[..]
In Decin en Usti komt volgens mij nooit een toerist, net zo min als ik pakweg Bergen of Charleroi.
			
			
			
			Het stuk Woerden - Harmelen mag ook wel eens recht worden gelegd...quote:Op maandag 22 april 2013 21:46 schreef Peterselieman het volgende:
Was vanochtend duidelijk te merken dat er gewerkt was op het traject Leeuwarden - Groningen, want de trein reed onderweg als op rails
oh wacht, daar rijdt ie al op
			
			
			
			Dat is toch vrij recent bij de ombouw helemaal waterpas gelegd toch? Of is de grond er bijna net zo erg als Woerden - alphen?quote:Op maandag 22 april 2013 22:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het stuk Woerden - Harmelen mag ook wel eens recht worden gelegd...
			
			
			
			Die ombouw is op dat stuk toch al vijf jaar achter de rug? Achter Harmelen ging het jarenlang van vier naar twee sporen terug. Best kans dat dat stuk ook nog dik water is trouwens.quote:Op maandag 22 april 2013 22:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is toch vrij recent bij de ombouw helemaal waterpas gelegd toch? Of is de grond er bijna net zo erg als Woerden - alphen?
			
			
			
			Dat valt wel mee, het is best een leuke stad. De echte rotzooi die jij vermoedt tref je aan in La Louvière en Charleroi.quote:Op maandag 22 april 2013 22:04 schreef eti het volgende:
[..]
Bergen aan Zee? Toeristen genoeg toch? Of Bergen in Noorwegen? Eh denk denk... oh wacht. Bels zeker. Mons? Daar ben ik nog nooit geweest en da's vast geen toeval...
			
			
			
			
			
			
			
			quote:Op maandag 22 april 2013 22:27 schreef eti het volgende:
Dan moet ik er eens gaan kijken.
Ik ben wel ooit in Ath geweest. (Aat, voor de Vlamingen)
Wat een ontzettend grote bodemdaling trouwens, over hoeveel jaar is dat?
quote:De verwachte daling en stijging van het oppervlak van Nederland voor het jaar 2050 ten opzichte van de huidige situatie (bron: Rijkswaterstaat, NAM)
			
			
			
			Gaat het nou onder de elipsos vlag rijden of niet?quote:Op maandag 22 april 2013 16:41 schreef greavy het volgende:
Vanwege ERTMS-problemen in de TGV's die dienst moeten doen tussen Parijs en Barcelona is de eerstvolgende verwachte datum van start treindienst Parijs - Barcelona vv op zijn vroegst 26 mei.
			
			
			
			Die zie ik niet, wel zie ik Gouda dat volgens dit kaartje niet zakt. De huizen niet misschien, maar de rest wel. Iedereen een verdieping extra.quote:Op maandag 22 april 2013 22:23 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Valt wel onder de flinke bodemdaling. Wel geinig dat je direct de A12 en de N11 kan herkennen in het kaartje
			
			
			
			
			
			
			
			neger wat?quote:Op maandag 22 april 2013 22:23 schreef b2py het volgende:
Wel geinig dat je direct de A12 en de N11 kan herkennen in het kaartje
			
			
			
			Er speelt nog een ander probleem: de energievoorziening voor de HSL is niet toereikend. Als er meer dan één HST tegelijkertijd op de LGV Figueras - Barcelona rijdt is er een kans op een blackout in de provincie. Dat wordt volgend jaar pas opgelost.quote:Op maandag 22 april 2013 16:41 schreef greavy het volgende:
Vanwege ERTMS-problemen in de TGV's die dienst moeten doen tussen Parijs en Barcelona is de eerstvolgende verwachte datum van start treindienst Parijs - Barcelona vv op zijn vroegst 26 mei.
			
			
			
			Dit is een grapje..quote:Op dinsdag 23 april 2013 00:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er speelt nog een ander probleem: de energievoorziening voor de HSL is niet toereikend. Als er meer dan één HST tegelijkertijd op de LGV Figueras - Barcelona rijdt is er een kans op een blackout in de provincie. Dat wordt volgend jaar pas opgelost.
			
			
			
			Lijkt het wel op.quote:Op maandag 22 april 2013 22:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Gaat het nou onder de elipsos vlag rijden of niet?
			
			
			
			Ik hoop dat het een grapje is.quote:Op dinsdag 23 april 2013 00:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er speelt nog een ander probleem: de energievoorziening voor de HSL is niet toereikend. Als er meer dan één HST tegelijkertijd op de LGV Figueras - Barcelona rijdt is er een kans op een blackout in de provincie. Dat wordt volgend jaar pas opgelost.
			
			
			
			Een HST gebruikt in een uur tijd meer energie dan een gemiddeld Nederlands huishouden in een jaar. Het zou er op neer komen dat er in die regio erg weinig reservecapaciteit is en dat bij overbelasting de boel meteen op zwart gaat. Dat lijkt mij 's avonds meer een probleem dan overdag. Overdag is de energiebehoefte van mensen over het algemeen minder maar is er meer energie van zonnepanelen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 01:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dit is een grapje..![]()
Ja Toch?![]()
JA TOCH?
			
			
			
			
			
			
			
			quote:Op dinsdag 23 april 2013 01:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dit is een grapje..![]()
Ja Toch?![]()
JA TOCH?
quote:
quote:Op dinsdag 23 april 2013 08:09 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Een HST gebruikt in een uur tijd meer energie dan een gemiddeld Nederlands huishouden in een jaar. Het zou er op neer komen dat er in die regio erg weinig reservecapaciteit is en dat bij overbelasting de boel meteen op zwart gaat. Dat lijkt mij 's avonds meer een probleem dan overdag. Overdag is de energiebehoefte van mensen over het algemeen minder maar is er meer energie van zonnepanelen.
In de provincie Girona zijn er wel vaker problemen met de energievoorziening. Een hoogspanningskabel die nodig is om het gebied (en de HSL) van voldoende energie te voorzien is nog niet operationeel (verwachting: 2014). Pas als die kabel is opgeleverd zal er voldoende energie zijn om blackouts te voorkomen en meer HSTs tegelijkertijd te laten rijden. bronquote:Op dinsdag 23 april 2013 08:24 schreef Duvel het volgende:
Ja, dag, dat kun je toch oplossen door de instellingen in de onderstations?!
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Omdat ze een Ansaldootje doen bedoel je?quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:02 schreef b2py het volgende:
Heeft Eurostar het vertrouwen al opgezegd in Siemens?
			
			
			
			Verbaasd me niks, wordt alleen maar erger. De capaciteit in Krefeld is op dit moment ontoereikend, ze zitten al jaren om gekwalificeerd personeel te springen. Fijn dat Bombardier in Aken door kan gaan maar die hadden ze goed kunnen gebruiken bij Siemensquote:Op dinsdag 23 april 2013 08:47 schreef James1988 het volgende:
Duitse degelijkheid? Dat valt wel tegen. De 10 Velaro's die Eurostar had besteld, zullen later worden geleverd dan gepland. Hoeveel later durft Siemens niet te zeggen: "we hebben het onderschat"
			
			
			
			Nicequote:Op dinsdag 23 april 2013 09:09 schreef dennistd het volgende:
Op de Watergraafsmeer is weer een kraan geplaatst voor de afvoer van Plan V. Schijnbaar gaat dit dus ook weer van start.
			
			
			
			Zoiets jaquote:Op dinsdag 23 april 2013 09:15 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Omdat ze een Ansaldootje doen bedoel je?
			
			
			
			Opleiding machinisten voor Almelo-Mariënberg?quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:22 schreef Peterselieman het volgende:
Er staan vier Lintjes in Groningen geparkeerd. Geen idee waarom
			
			
			
			dan heb je aan eentje genoeg toch? Terwijl de andere stellen een voor een in revisie gaan.quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:29 schreef dennistd het volgende:
[..]
Opleiding machinisten voor Almelo-Mariënberg?
			
			
			
			Dan nog kun je het onderstation selectief maken, zodat het OS eerder afschakelt dan dat het licht uitgaat.quote:Op dinsdag 23 april 2013 08:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
In de provincie Girona zijn er wel vaker problemen met de energievoorziening. Een hoogspanningskabel die nodig is om het gebied (en de HSL) van voldoende energie te voorzien is nog niet operationeel (verwachting: 2014). Pas als die kabel is opgeleverd zal er voldoende energie zijn om blackouts te voorkomen en meer HSTs tegelijkertijd te laten rijden. bron
			
			
			
			Met een kristallen bol, kop of munt en tarot.quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:32 schreef toblorone het volgende:
Heeft iemand toevallig een idee hoe de prijs van een internationaal treinticket tot stand komt?
			
			
			
			prijzen van vliegtickets worden vastgesteld door statistische data (zoeken naar hotels? dus jij gaat een ticket kopen! (prijs+50 euro))) die ingekocht is bij Google, neem aan dat het bij internationale treinreizen ook wel zo zal gaan?quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Met een kristallen bol, kop of munt en tarot.
			
			
			
			
			
			
			
			nog onbekend of er morgen niet meer gestaakt wordt.quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:14 schreef Peterselieman het volgende:
staking bij DB Schenker: http://nos.nl/artikel/498740-staking-bij-railtransporteur.html
			
			
			
			
			
			
			
			Niet meer naar Van Simmeren dus in Groningen?quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:46 schreef Peterselieman het volgende:
De V'tjes die afgevoerd worden hoeven geen lange weg af te leggen, want ze gaan vanaf de Meer naar HKS in Westhaven. Ritje van een half uur.
			
			
			
			Volgens Op de Rails niet nee.quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Niet meer naar Van Simmeren dus in Groningen?
			
			
			
			
			
			
			
			hebben NS en ProRail wel een reden minder om de vertragingen op af te kunnen schuivenquote:
			
			
			
			ook DAAR kan best een neut op genomen wordenquote:Op dinsdag 23 april 2013 16:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hebben NS en ProRail wel een reden minder om de vertragingen op af te kunnen schuiven
			
			
			
			weet niet of ze er in HGB IV en de Inktpot blij mee zijnquote:Op dinsdag 23 april 2013 16:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ook DAAR kan best een neut op genomen worden
			
			
			
			Dat soort dingen interesseert mij in de regel niet ontzettend veelquote:Op dinsdag 23 april 2013 16:33 schreef Peterselieman het volgende:
weet niet of ze er in HGB IV en de Inktpot blij mee zijn
			
			
			
			Als machinist? Succes!quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:39 schreef Facepalm het volgende:
Sollicitatiebrief naar EETC is de deur uit, nu afwachten!![]()
			
			
			
			dat weten we, want vrijwel altijd op tijd rijden is anno 2013 nog steeds lastigquote:Op dinsdag 23 april 2013 16:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat soort dingen interesseert mij in de regel niet ontzettend veel
			
			
			
			Maar ja, da's overmacht hequote:Op dinsdag 23 april 2013 16:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat weten we, want vrijwel altijd op tijd rijden is anno 2013 nog steeds lastig
			
			
			
			Kan zoiets zomaar? Dat we bespioneerd worden is hedendaags normaal, maar dit klinkt als pure oplichterij...quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:55 schreef toblorone het volgende:
[..]
prijzen van vliegtickets worden vastgesteld door statistische data (zoeken naar hotels? dus jij gaat een ticket kopen! (prijs+50 euro))) die ingekocht is bij Google, neem aan dat het bij internationale treinreizen ook wel zo zal gaan?
			
			
			
			Tsja, maak het maar eens hard....quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:39 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Kan zoiets zomaar? Dat we bespioneerd worden is hedendaags normaal, maar dit klinkt als pure oplichterij...
			
			
			
			met wat beter beleid waren we een heel eind verder geweestquote:Op dinsdag 23 april 2013 16:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar ja, da's overmacht he
Want verwijtbare storingen komen sinds 1962 niet meer voor
			
			
			
			Maar zodra de staking voorbij is, gaan er wel extra treinen rijdenquote:Op dinsdag 23 april 2013 16:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hebben NS en ProRail wel een reden minder om de vertragingen op af te kunnen schuiven
			
			
			
			
			
			
			
			zetten we er een te slopen Plan V voor. Kunnen ze niet rijdenquote:Op dinsdag 23 april 2013 16:47 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar zodra de staking voorbij is, gaan er wel extra treinen rijden![]()
			
			
			
			
			
			
			
			| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |