Vier plaatjes van gister. De rest komt tzt nog online.
212 007 + Museumspendel + P8 38 2267Vanwege de Dampftage bij Eisenbanmuseum Bochum-Dahlhausen, die altijd druk bezocht worden, rijden er diverse pendeltjes om reizigers per trein aan te kunnen voeren. De historische pendel Eisenbahnmuseum S-bahn Bochum-Dahlhausen reed deze dag met de 212 007 en de 38 2267. Door 2 locomotieven te gebruiken is het omlopen van de loc niet nodig, en kan er in een hoog frequente verbinding gependeld worden.
Hier komt de trein, met voorop de 212 007, met 3 rijtuigen en de stoomloc op sleep binnen bij S-bahnhof Bochum-Dahlhausen. Na een kering van 3 minuten wordt weer teruggereden naar het Eisenbahnmuseum.
Rurtalbahn SchienenbusOok de Rurtalbahn is actief met de Schienenbus-rit tussen Hagen Hbf en Eisenbahnmuseum Bochum-Dahlhausen. Hier is de railbus - met reclame voor deze rit - net vertrokken uit Eisenbahnmuseum Bochum-Dahlhausen, en is goed afgeladen. Een tweede stelletje meenemen was geen luxe geweest.
03 1010 + Rijtuigen + 212 039In Essen-Eiberg komt deze fraaie combinatie langs als museumspendel tussen het Bochum Hbf en het Eisenbahnmuseum. Te Essen Steele-Ost moet de trein even kopmaken, en gaat dan met de diesel richting het museum, om vervolgens bij het museum weer kop te maken en met de stomer naar binnen te rijden.
03 1010 + Rijtuigen + 212 039Na Eiberg zijn wij doorgereisd naar Bochum Hbf, alwaar de museumspendel netjes op tijd arriveerde vanuit het museum. Na een kering van 12 minuten wordt er weer vertrokken richting het museum, wat tevens de laatste rit is van deze dag.
Alleen de terugreis liep niet vlekkeloos. Hadden uit Dortmund RE4 naar Mönchengladbach. Door brandweer-inzet in onze trein werd het +23 .. Die straalbezopen Borussia-Dortmund supporters konden zich niet gedragen .. In Düsseldorf werd er nog even een grote politiemacht bijgeroepen en na een interventie konden wij eindelijk weer verder, met +47. Inmiddels had Eurobahn ons ingehaald (niet aan gedacht om Dusseldorf over te stappen tijdens de lange haltering) en kwamen wij met +36 in Mönchengladbach aan, waarna Eurobahn gelijk ook vertrok en dus sluitseintjes konden zien.
Hekel aan die straalbezopen supporters