Simpel, je handelingsbekwaam. Dat je de autismekaart trekt zegt niets. Het is alleen handig om je 'sorry, ik dacht niet na' wat kracht bij te zetten.quote:Op maandag 22 april 2013 23:35 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Daar ben ik al blij om, want normaal heb je bij ons binnen 3-4 dagen de bevestigingsbreif van een opzegging in huis.
Zal morgen ook vragen hoe en wat met dat handelingsonbekwaam.
Maar niet met een mes!quote:Op maandag 22 april 2013 23:41 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Simpel, je handelingsbekwaam. Dat je de autismekaart trekt zegt niets. Het is alleen handig om je 'sorry, ik dacht niet na' wat kracht bij te zetten.
Dat werkt dan weer in zijn nadeel. Een verstandelijke handicap en dreigen met geweld maakt veel mensen knap zenuwachtig, want onvoorspelbaar.quote:
Mwah, je bent het niet van het een op het andere moment, en over het algemeen gaat er nogal wat ellende overheen voor er überhaupt over een onder bewind- of curatelestelling wordt gesproken.quote:Op maandag 22 april 2013 23:36 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik heb er niet heel veel verstand van, maar handelingsonbekwaamheid (in de zin van curatele/onderbewindstelling) kan toch ook niet met terugwerkende kracht van toepassing zijn?
Bronquote:Gronden voor curatele
In artikel 1:378 van het Burgerlijk Wetboek worden de limitatieve redenen opgesomd voor curatele:
Gronden voor curatele
• geestelijke stoornis;
• verkwisting;
• gewoonte van drankmisbruik, waardoor de betrokkene
- zijn belangen niet behoorlijk waarneemt;
- in het openbaar herhaaldelijk aanstoot geeft; of
- zijn eigen veiligheid of die van anderen in gevaar brengt.
En dit wist je eerder nog niet?quote:Op woensdag 24 april 2013 16:08 schreef -Hakuna- het volgende:
want zo'n grote markante senioren hoekwoning met fraai uitzicht, lift en 3 slaapkamers krijg ik echt nergens, zeker nu ik ook nog 5 jaar huurgewenning heb en maar slechts 244 euro huur hoef te betalen. Vooral de grote slaapkamer is een oase van rust, daar kan je echt de klok rondslapen. Dat is voor mij heel belangrijk, en er zijn geen kinderen, honden en hangjeugd. Eigenlijk de perfecte woning voor mij, tussen de doorgaans oudere bewoners.
Ben benieuwd hoelang het goed gaat..quote:Op woensdag 24 april 2013 16:08 schreef -Hakuna- het volgende:
Absolute update..
Kreeg net telefoon van de woonconsulent waarin ze mij belde dat ik er mag blijven wonen. maar ze gaf mij echt de allerlaatste kans. dit zal nog per brief worden bevestigd door hun afvocaat.
Ik heb dan ook aangegveen hiermee volledig in te stemmen, want zo'n grote markante senioren hoekwoning met fraai uitzicht, lift en 3 slaapkamers krijg ik echt nergens, zeker nu ik ook nog 5 jaar huurgewenning heb en maar slechts 244 euro huur hoef te betalen. Vooral de grote slaapkamer is een oase van rust, daar kan je echt de klok rondslapen. Dat is voor mij heel belangrijk, en er zijn geen kinderen, honden en hangjeugd. Eigenlijk de perfecte woning voor mij, tussen de doorgaans oudere bewoners.
Hakuna een krachtig wezen!![]()
Met dank aan John, Mieke enTim
Nu ga ik lekker kleurrijk wandelen in het ''Hakuna bos''. Heerlijk gewoon.
Is het geen optie om in deze ruimte ook een "zitje" te maken, waar je je terug kunt trekken als het om je heen te druk wordt, zonder dat je meteen je bed hoeft in te duiken?quote:Op woensdag 24 april 2013 16:08 schreef -Hakuna- het volgende:
...... Vooral de grote slaapkamer is een oase van rust, daar kan je echt de klok rondslapen. Dat is voor mij heel belangrijk, en er zijn geen kinderen, honden en hangjeugd. Eigenlijk de perfecte woning voor mij, tussen de doorgaans oudere bewoners. .....
Heel veel, nu weet ik wat ik kwijt kan raken als ik door was gegaan met al die acties. Nu boeien mij woon en leefgeluiden nauwelijks meer.quote:Op woensdag 24 april 2013 16:10 schreef Lienekien het volgende:
Gefeliciteerd.
En wat heb je er nu van geleerd?
Had ik ook zeker aangedach, maar ik ga vaak een uurtje op bed liggen om even tot rust te komen, normaal zou ik dan reageren op haar leefgeluiden, en dat doe ik nu dus niet meer.quote:Op woensdag 24 april 2013 16:23 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Is het geen optie om in deze ruimte ook een "zitje" te maken, waar je je terug kunt trekken als het om je heen te druk wordt, zonder dat je meteen je bed hoeft in te duiken?
en de woningbouwmedewerker die werd geconfronteerd met het mesquote:Op woensdag 24 april 2013 16:12 schreef Mylene het volgende:
Misschien een bloemetje voor de onderbuurvrouw een idee.
Eerst kon je er echt totaal niet tegen, en dan zo hoppa ineens wel?quote:Op woensdag 24 april 2013 16:33 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Heel veel, nu weet ik wat ik kwijt kan raken als ik door was gegaan met al die acties. Nu boeien mij woon en leefgeluiden nauwelijks meer.
Denk dat ik dat ook ga doen, maar eerste ven bijkomen en wandelen om tot rust te komen. Voel mij nu pas echt heel goed, alsof ik de hoofdprijs gewonnen heb. Kun je nagaan welke inpact het heeft als je woning letterlijk op het spel staat.quote:Op woensdag 24 april 2013 16:36 schreef Mirjam het volgende:
[..]
en de woningbouwmedewerker die werd geconfronteerd met het mes
Nee, dat hoeft dan niet meer. De buit is immers binnen.quote:Op woensdag 24 april 2013 17:11 schreef miss_dynastie het volgende:
En ga je ook hulp zoeken om te voorkomen dat deze situatie wéér ontstaat?
Krijg al hulp aangeboden van ex buren van de vorige flat waar ik ten alle tijden terecht kan als ik behoefte heb aan een gesprek op moelijke momenten. Gelukkig zijn er altijd wel mensen waar ik terzijnertijd wel terecht kan. Kreeg vandaag al twee telefonntjes van mijn ex buren (ze wonen dichtbij) om te vragen hoe het gaat, heb ze meteen het goede nieuws verteld. Morgen ga ik bij ze op de koffie om nog rustig na te praten over dit hele gebeuren.quote:Op woensdag 24 april 2013 17:11 schreef miss_dynastie het volgende:
En ga je ook hulp zoeken om te voorkomen dat deze situatie wéér ontstaat?
Dus geen coach, maatschappelijk werker, psycholoog of al die andere professioneel geschoolde hulpverleners waar hier en in andere topics over gesproken werd? En waar jij op dat moment ook de noodzaak van inzag?quote:Op woensdag 24 april 2013 17:23 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Krijg al hulp aangeboden van ex buren van de vorige flat waar ik ten alle tijden terecht kan als ik behoefte heb aan een gesprek op moelijke momenten. Gelukkig zijn er altijd wel mensen waar ik terzijnertijd wel terecht kan. Kreeg vandaag al twee telefonntjes van mijn ex buren (ze wonen dichtbij) om te vragen hoe het gaat, heb ze meteen het goede nieuws verteld. Morgen ga ik bij ze op de koffie om nog rustig na te praten over dit hele gebeuren.
Maargoed, ik sta nu kleuriijk gekleed in de startblokken om te gaan wandelen.
Heb ik allemaal om gevraagt, via de huisarts, Mondriaan zorggreop en maatschappelijk werk. Of mijn indicatie is niet acuut genoeg of ze vinden het niet ernstig genoeg. Tja daar sta je dan, ik had het ook liever alllemaal anders gehad. Maar de contacten die ik nu heb, kan ik beter op terugvallen dan op hilpverleners die maar 1 of 2 keer met je praten en dan vervolges niks erme doen, maar wel snel 200 euro eigen bijdragen cashen. Nou dat geld kan ik beter gebruiken voor te sparen en/of mijn laatste schuldeiser afbetalen.quote:Op woensdag 24 april 2013 17:26 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dus geen coach, maatschappelijk werker, psycholoog of al die andere professioneel geschoolde hulpverleners waar hier en in andere topics over gesproken werd? En waar jij op dat moment ook de noodzaak van inzag?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |