Precies de groep met de hoogste inkomens, de grootste vermogens en de minste bereidheid daadwerkelijk te werken. Ben flink negatief over collega's die bij het minste of geringste roepen 'dan schakel ik de bond in!'.quote:Op vrijdag 19 april 2013 23:20 schreef Draxler het volgende:
Even de cijfers:
• Maar een kwart van de werkende Nederlanders is vakbondslid
• Van de leden is bijna driekwart ouder dan 45
Ik heb geen enkele behoefte om me te laten vertegenwoordigen door vakbonden, ten eerste vind ik dat ze gewoon slecht onderhandelen, ten tweede heb ik geen behoefte aan collectieve afspraken, kortom waarom zou een vakbond mee mogen onderhandelen als ze niet iedereen vertegenwoordigen?quote:Op zaterdag 20 april 2013 08:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
De vakbonden moeten zich niet alleen met individuele gevallen bemoeien, waarbij de belangen van de arbeider in het spel zijn, maar over de hele lijn. Arbeidsomstandigheden hebben immers direct met de politiek te maken. In zekere zin is het een politieke organisatie en eentje die zijn noodzaak in de loop van de decennia bewezen heeft.
Het is heel goed wat ze doen, vooral met het huidige beleid.
Veel rechten als arbeider - die vanzelfsprekend lijken - heb je te danken aan het werk van de vakbonden. Dat ze slecht onderhandelden de laatste tijd ben ik wel met je eens.quote:Op zaterdag 20 april 2013 08:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb geen enkele behoefte om me te laten vertegenwoordigen door vakbonden, ten eerste vind ik dat ze gewoon slecht onderhandelen, ten tweede heb ik geen behoefte aan collectieve afspraken, kortom waarom zou een vakbond mee mogen onderhandelen als ze niet iedereen vertegenwoordigen?
Die rechten hebben ze afgedwongen door collectief te strijden tegen de uitbuitende bedrijven, daarnaast was dat een tijd waarin mensen geen keuze hadden om een studie te doen, kortom totaal niet te vergelijken.quote:Op zaterdag 20 april 2013 08:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Veel rechten als arbeider - die vanzelfsprekend lijken - heb je te danken aan het werk van de vakbonden. Dat ze slecht onderhandelden de laatste tijd ben ik wel met je eens.
Zeker wel. Door hun zijn er ook zaken wettelijk vastgelegd. Prima wat ze doen.quote:Op zaterdag 20 april 2013 08:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die rechten hebben ze afgedwongen door collectief te strijden tegen de uitbuitende bedrijven, daarnaast was dat een tijd waarin mensen geen keuze hadden om een studie te doen, kortom totaal niet te vergelijken.
Jammer dat het nu tegen je werkt als je niet in de primaire doelgroep valt. De vakbonden maken ook bij ons de lijn van discussie met OR en bestuur uit en houden zich louter bezig met belangen van geriatrische patienten. Jongere generaties (ben zelf dertiger, maak me nog meer zorgen om twintigers) komen er bekaaid af. Hun belang wordt niet vertegenwoordigd omdat ze massaal werkloos zijn en zeker geen lid van de vakbond. 'Democratie' werkt altijd in het nadeel van minderheden, met de vergrijzing em miljoenen bange oudjes die louter om hun pensioen lijken te denken gaat de discussie vooral daar om.quote:Op zaterdag 20 april 2013 08:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zeker wel. Door hun zijn er ook zaken wettelijk vastgelegd. Prima wat ze doen.
Lezen is niet je sterkste punt he?quote:Ziehier de 'na ons de zonvloed' mentaliteit van de graaiende ouderen.
Hoe onvergelijkbaar zal de toekomst uitwijzen. Misschien gaat de toekomst wel een stuk meer op het verleden lijken dan jou lief is. Daar sta je dan met je diploma in een wereld waarin bijna iedereen zogenaamd hoger opgeleid is. Een wereld waarin werkgevers (en de overheid als hun bediende) weer alle macht naar zich toe getrokken hebben.quote:Die rechten hebben ze afgedwongen door collectief te strijden tegen de uitbuitende bedrijven, daarnaast was dat een tijd waarin mensen geen keuze hadden om een studie te doen, kortom totaal niet te vergelijken.
Precies!quote:Op zaterdag 20 april 2013 03:05 schreef arjan1212 het volgende:
Maar volgens mij ging het TS niet echt om de vakbonden, ze is ook tegen de invloed van de werkgevers..
ANWB is ook zo'n organisatie idd!quote:Op zaterdag 20 april 2013 07:37 schreef raptorix het volgende:
What's next dat spelersmakelaars zich ook met de politiek mogen bemoeien? Dat iemand lid word van de vakbond moet ie lekker zelf weten, net zoals je lid kan worden van de ANWB, dat dit soort organisaties mee denken is ook prima, maar niet dat ze mee onderhandelen.
Het valt mij op, dat dit de laatste tijd steeds meer gebeurt.quote:Op zaterdag 20 april 2013 08:31 schreef Fides het volgende:
Vreemd truckje om wat ondemocratische elementen in de besluitvorming te krijgen. Ik snap niet zo goed waarom een regering van die organisaties nog serieus neemt.
Mwah, heeft best een punt.quote:Op zaterdag 20 april 2013 03:02 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Ziehier de 'na ons de zonvloed' mentaliteit van de graaiende ouderen.
Iedereen mag zich verenigen en aanschuiven hoor. Als je genoeg mensen achter je hebt... Simpel zat en volledig op zn plaats.quote:Op zaterdag 20 april 2013 10:06 schreef Am-E het volgende:
[..]
Precies!
Niet als het gaat om het bepalen van de arbeidsvoorwaarden. Dan kunnen dit de juiste partijen zijn/of niet/ dat is een andere discussie.
Het gaat me erom, dat deze organisaties politiek gaan zitten bedrijven. De rol van de regering over proberen/mogen nemen.
Als we dan toch gaan lezen: Reageer dan maar op de openingsstelling.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:55 schreef delpit het volgende:
[..]
Lezen is niet je sterkste punt he?
Organiseer je en zorg dat je aan tafel komt! Zoek gelijkgestemden! Richt je eigen vakbond op! Doe iets! Maar nee, klagen dat is alles wat veel mensen tegenwoordig alleen nog kunnen. Populistisch geneuzel over 'graaiende ouderen'. Zelf initiatief nemen ho maar. Daar worden ze moe van.
Waar op z'n plaats? Bij het bepalen van de arbeidsvoorwaarden of bij het bepalen van de politiek?quote:Op zaterdag 20 april 2013 10:22 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Iedereen mag zich verenigen en aanschuiven hoor. Als je genoeg mensen achter je hebt... Simpel zat en volledig op zn plaats.
Patiënten kunnen zich verenigen. Staken wordt lastig, maar je kunt er enige invloed mee uitoefenen.quote:Op zaterdag 20 april 2013 10:22 schreef Am-E het volgende:
[..]
Als we dan toch gaan lezen: Reageer dan maar op de openingsstelling.
Moeten de patiënten waar het hier om gaat zich dan ook maar verenigen in sterkere patiëntenverenigingen en wat vaker gaan staken als ze hun zin niet krijgen?
(Overigens ook dit soort organisaties!)
Of moet heel Nederland maar werkgever of werknemer worden om door het kabinet vertegenwoordigd te worden? Ook de baby's, de zieken, de bejaarden?
Doet er niet toe.quote:Op zaterdag 20 april 2013 10:24 schreef Am-E het volgende:
[..]
Waar op z'n plaats? Bij het bepalen van de arbeidsvoorwaarden of bij het bepalen van de politiek?
Dat is van alle tijden. Het is nu alleen wat openlijker dan vroeger. Wat denk je dat lobbyisten doen? Dit is gewoon hetzelfde. Het antwoord is ja dus. Zonder continue toegang tot het machtscentrum geen invloed. Moeilijker is het niet.quote:Als we dan toch gaan lezen: Reageer dan maar op de openingsstelling.
Moeten de patiënten waar het hier om gaat zich dan ook maar verenigen in sterkere patiëntenverenigingen en wat vaker gaan staken als ze hun zin niet krijgen?
(Overigens ook dit soort organisaties!)
Of moet heel Nederland maar werkgever of werknemer worden om door het kabinet vertegenwoordigd te worden? Ook de baby's, de zieken, de bejaarden?
Daar zit dus de kern van jouw misvatting. Lobbyisten, belangengroepen enzovoort brengen hun standpunten naar voren. Dat is niet bepalen, dat is het neerleggen van een mening. Als het kabinet dat dan één op één overneemt ligt de beslissing nog steeds bij dat kabinet. Niet bij die lobbygroepen.quote:Waar op z'n plaats? Bij het bepalen van de arbeidsvoorwaarden of bij het bepalen van de politiek?
Nee.... alsof de jongerenafdelingen van de vakbonden mee mogen pratenquote:Op zaterdag 20 april 2013 10:22 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Iedereen mag zich verenigen en aanschuiven hoor. Als je genoeg mensen achter je hebt... Simpel zat en volledig op zn plaats.
Daar heb ik het niet over. Iedereen die genoeg leverage heeft kan meepraten. Dat is alles wat ik zeg.quote:Op zaterdag 20 april 2013 10:31 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nee.... alsof de jongerenafdelingen van de vakbonden mee mogen praten.
Die mogen van hun 'moeder-organisaties' af en toe wat roepen, maar hoeven vooral niet te denken dat ze écht iets mogen zeggen. Het meest stuitende voorbeeld van die verkeerde vertegenwoordiging is de rechtzaak tegen de Staat vanwege het verschuiven van de AOW-leeftijd ivm het vroegpensioen. Daarmee heeft de vakbond zich definitief gediskwalificeerd, door op te komen voor een groep niet-werkenden ten koste van de werkenden...
En hoe zit het dan met een groep die te klein is om zich te verenigen?quote:
Ik lees wel dat jij nog nooit bij een vergadering van de vakbond bent geweest, hoe kan een jongerenafdeling meepraten als ze geen achterban hebben? Waarom zouden ze in godsnaam moeite doen als de jeugd mijlenver van de vakbond staat door deze leugens die worden verspreidt? Met als enkel doel: de vakbond afbreken en meer macht naar de werkgevers en politiek over te dragen. Ook niet gaan janken als de rechten minder worden en de plichten meer door de ik, ik, ik mentaliteit tegenwoordig.quote:Op zaterdag 20 april 2013 10:31 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nee.... alsof de jongerenafdelingen van de vakbonden mee mogen praten.
Die mogen van hun 'moeder-organisaties' af en toe wat roepen, maar hoeven vooral niet te denken dat ze écht iets mogen zeggen. Het meest stuitende voorbeeld van die verkeerde vertegenwoordiging is de rechtzaak tegen de Staat vanwege het verschuiven van de AOW-leeftijd ivm het vroegpensioen. Daarmee heeft de vakbond zich definitief gediskwalificeerd, door op te komen voor een groep niet-werkenden ten koste van de werkenden...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |