Blauwe zijn sowieso beterquote:Op vrijdag 19 april 2013 17:21 schreef Hyperdude het volgende:
Ik heb ook een blauwe
[ link | afbeelding ]
Groene dingetje is dus de noodopener
Maar toch niet dat stukje wat aan de actuator zit? Daar kan je toch nog steeds aan trekken?quote:
Die groene is idd. de normale noodvoorziening.quote:Op vrijdag 19 april 2013 17:23 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Blauwe zijn sowieso beter
Maarrrr, als je dus aan dat groene ding trekt gaat ie open? Dan ben je er toch?
Maar als je nu nog een keer aan trekt dan gaat het CV palletje toch uit het klepje, waardoor je erbij kan?quote:Op vrijdag 19 april 2013 17:29 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Die groen is idd. de normale noodvoorziening.
Maar die had ik dus ooit al eens gesloopt
Ah, op die fietsch. Dan maar niet achter sproeien, who needs it anywayquote:Op vrijdag 19 april 2013 17:32 schreef Hyperdude het volgende:
Zo kan je er prima bij.
Alleen vanochtend zat er (bij de Touring dus) nog het achterruitensproeiervloeistofreservoir voor.
Dan kan je dus niks.
Die van mij glimt nog van vorige week, maar ik ga hem morgen weer wassen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 17:56 schreef Piet__Piraat het volgende:
Zo zag mijn auto er laatst ook uit. Toen maar eens gewassen; ik wist niet dat dat ding nog kon glimmen
Gebruiksvoorwerpen kunnen ook glimmenquote:Op vrijdag 19 april 2013 18:00 schreef Piet__Piraat het volgende:
. Ik heb wel het voornemen om het iets meer te gaan bijhouden, maar meer dan eens in de 1 à 2 maanden gaat het mij kennende echt niet worden. Gebruiksvoorwerp, jonge!
Ik doe het meestal 1 keer in de twee/drie weken. Beetje afhankelijk van het weer. Morgen wil ik de trims weer eens echt zwart maken en daarvoor heb ik 24 uur zonder regen nodig. Daarom doe ik het morgen weer ipv volgende week.quote:Op vrijdag 19 april 2013 18:09 schreef Piet__Piraat het volgende:
Klopt. Maar ik heb geen zin om dat constant bij te houden
Die twee dingen doe ik ernaast ook nog eens. Raampjes fixen, oliezweten verminderen, kom maar op Ik fix bijna alles zelf. Oh ja, en rij daarnaast nog eens 1000 km in de week.quote:Op vrijdag 19 april 2013 18:16 schreef Piet__Piraat het volgende:
Pfff. Bij mij was de vorige keer anderhalf jaar terug, dus het werd wel eens tijd . Ik ben meer bezig met technisch onderhoud als het nodig is. Maar nog meer met gewoon m'n km's maken
Maar dat doe ik ook, je moet vervangen/fixen wat echt nodig is. De allergrootste nice to have's heb ik inmiddels wel aangepakt, maar lang niet alles. En dat ga ik ook niet doen zolang het een nice to have is.quote:Op vrijdag 19 april 2013 18:20 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dan rij je meer dan ik .
Ik negeer sommige dingen wel vakkundig. Zoals de kofferbak die alleen met de afstandbediening open kan omdat de bedrading van de handgreep kapot is, of dat raam LV dat echt achterlijk traag omhoog gaat. Oja, en het afsluitrubber van het raam op de deur moet ook vervangen worden
Het mooie is, het is vaak nog niet eens zo ingewikkeld. Het lijkt allemaal heel spannend, maar dat valt vaak echt reuze mee.quote:Op vrijdag 19 april 2013 18:43 schreef maart78 het volgende:
ik laat echt alles doen, ik heb er ook echt geen zin in om dat zelf te doen. Nou is mijn auto nog niet zo oud dus dat scheelt gelukkig
Ik ga alleen als het met timing te maken heeft, of als ik het simpelweg niet kan. Laatst een spoorstang; die was nog origineel af fabriek Die ging dus niet zomaar los na 18 jaar onder de auto gezeten te hebben; het kostte mijn garage uiteindelijk ook een uur of twee om hem los te krijgenquote:Op vrijdag 19 april 2013 19:33 schreef Piet__Piraat het volgende:
Jep. Meestal is het gewoon schroefwerk. Goed inlezen en youtube-filmpjes kijken en je bent al halverwege. Als ik zie wat ik daarmee heb bespaard op onderhoud de afgelopen paar jaar... daar kun je een leuke vakantie van nemen.
Dan nog ga ik soms echt wel naar de garage hoor, maar de simpele dingen doe ik mooi zelf (beurtjes en kleine vervangingen).
Het was alleen maar omdat ik (+ nog twee man) hem zelf na drie uur kloten nog niet los had gekregen. Maar verder? Doe ik het zoveel mogelijk zelf; heb de TIS, twee rechterhanden, een volledig uitgeruste garage en vele adressen om goedkoop aan onderdelen te komen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:56 schreef Piet__Piraat het volgende:
Jep, dat soort dingen dus. Maar een remblokje of filtertje, dat doe ik zelf wel.
Dat veranderd een boel inderdaad. Ik kan voor bijna graties een volledig uitgeruste garage gebruiken; met allemaal special tools (behalve die specifiek merkgebonden zijn).quote:Op zaterdag 20 april 2013 10:22 schreef Piet__Piraat het volgende:
Mja, daar schort het hier nog wel eens aan Vooral qua gereedschap en werkplek: ik lig gewoon op straat.
dit is bij mij ook het geval. vandaar dat ik het uitbesteedquote:Op zaterdag 20 april 2013 10:22 schreef Piet__Piraat het volgende:
Mja, daar schort het hier nog wel eens aan Vooral qua gereedschap en werkplek: ik lig gewoon op straat.
Zit hier niet echt in de buurt, helaas. Kan wel van een kennis de oprit gebruiken, maar daar houdt het ook wel op.quote:Op zaterdag 20 april 2013 10:26 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat veranderd een boel inderdaad. Ik kan voor bijna graties een volledig uitgeruste garage gebruiken; met allemaal special tools (behalve die specifiek merkgebonden zijn).
Kan je geen DHZ garage gebruiken?
Geld teveel?quote:Op zaterdag 20 april 2013 10:28 schreef maart78 het volgende:
ik breng hem wel ook gewoon naar de dealer
Als je je geld wilt weggooien, kan je het ook aan mij gevenquote:Op zaterdag 20 april 2013 10:28 schreef maart78 het volgende:
ik breng hem wel ook gewoon naar de dealer
Ja, dan houdt het allemaal snel opquote:Op zaterdag 20 april 2013 10:35 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Zit hier niet echt in de buurt, helaas. Kan wel van een kennis de oprit gebruiken, maar daar houdt het ook wel op.
En wanli's!quote:Op zaterdag 20 april 2013 16:53 schreef jitzzzze het volgende:
Marktplaats is af en toe best handig voor onderdelen, maar wat een rommel staat er tegenwoordig op zeg. Alleen maar tuning bagger
Misschien moet je Wanli eens mailen met je verhaal; dan hebben ze eindelijk een succesverhaal voor in de reclame'squote:Op zaterdag 20 april 2013 16:55 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
En wanli's!
Sorry .. Cant stop trolling
Nog gekker dan tweedehands motorolie in je blok gietenquote:Op zaterdag 20 april 2013 17:15 schreef maart78 het volgende:
toppunt van gierigheid 2e hands wanli's
quote:De souplesse en efficiency van EffcicientDynamics, het go-kart gevoel van een MINI of de brute kracht van een TwinPower Turbo V8 ervaren?
Deze zaterdag (09.00 17.00 uur) staan bij Ekris Zeist meerdere BMW en MINI modellen klaar voor een proefrit.
Kom je langs?
Ik krijg ze ook van de lokale dealer.quote:Op zondag 21 april 2013 12:15 schreef Andyy het volgende:
Alleen klanten krijgen mails volgens mij :p
hoe durf je een lancia te vergelijken met een m3quote:Op zaterdag 20 april 2013 20:59 schreef bokkepoot het volgende:
Vandaag een stukje in een E30 M3 gereden, wat een kleregaaf apparaat blijft het ook zeg.
Er stond ook een Lancia Delta, maar een M3 is toch een tandje meer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |