abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125594625
Asy, de L hoeven ze pas bij 5 jaar goed te kennen.. Dus daar heeft hij de tijd nog wel voor ;)
  maandag 22 april 2013 @ 12:49:53 #52
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125594760
Hier hetzelfde als bij Jipster, veel klanken, geen woorden. We zijn nu bij de lalalala fase :P
En hier ook, ze begrijpt ontzettend veel, alleen nee wil ze niet begrijpen :D

Box is hier ook al een tijdje weg en ik doe ook veel wanneer ze 's middags slaapt (meestal zo'n 2,5 uur ook). Vanmorgen heb ik echter de stofzuiger even gepakt, want er zou iemand langs komen en het zag er hieruit als een slagveld met een cracker ;) Anouk vindt het niet leuk, maar daardoor bleef ze fijn op de bank zitten!
Strijken? Zo min mogelijk! _O-
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 22 april 2013 @ 12:52:26 #53
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_125594832
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 12:46 schreef Deepfreeze het volgende:
Asy, de L hoeven ze pas bij 5 jaar goed te kennen.. Dus daar heeft hij de tijd nog wel voor ;)
Oooooh, dan zal hij hem wel zeggen als hij 6 is ofzo :P
We oefenen het wel af en toe, maar echt niet dagelijks, misschien niet eens wekelijks :D
  maandag 22 april 2013 @ 12:52:36 #54
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125594839
En dan lees ik daarna dat ze de L pas met 5 goed moeten kennen.... ze is hier echt duidelijk La La aan het zeggen, wat ze bedoeld?
Ik moet er altijd om lachen hoor, die enorme verhalen die ze aan het vertellen is! Geen idee wat ze zegt! :D
  maandag 22 april 2013 @ 12:58:28 #55
30252 Soempie
Procreating
pi_125595027
Hier, naast 'papa' en 'mama', alleen woorden die wij goed kunnen begrijpen, zoals 'Nijna', 'DiDik', 'nanaan', 'krrrb', enz. En dierengeluiden: 'zzz', 'mooh', knorren, enz. Dan sta je wel even te kijken bij het filmpje van M. van Kyara. :D O+

Susie, ik had het helemaal nog niet gepost, maar wat is Anouk toch een leukerd. Geweldig hoe ze met die tuinslang staat om de watertafel bij te vullen. O+

Hier is stofzuigen echt een hit. Meehelpen, waardoor je een kwartier lang 30 cm2 staat te zuigen. En aan het eind (of halverwege) drukt M. op de knop om het snoer op te rollen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_125595182
Zo leuk om te lezen hoeveel dezelfde dingen een hit zijn bij onze dreumesjes; hier ook vaatwasser, stofzuigen en alles wat ie nog meer ziet gebeuren.

Oh en bij koken, op het keukentrapje klimmen, bij het aanrecht staan en willen roeren, dingen in een kom doen etc.

Jong geleerd... zullen we maar zeggen :D
pi_125595722
Fleur (1 jr, 3,5mnd) zegt nog niets, maar "praat" wel aan de telefoon enzo (netjes wachten totdat iemand iets zegt en daarna zelf terug "praten").

Daarnaast helpt ze met de was brengen als het gevouwen moet worden :) (zij haalt het uit de mand en brengt het naar d'r mama). Jas en sokken aan doen wilt ze wel, maar lukt nog helemaal niet(en de jas is vooral een hint dat ze naar buiten wilt).

Verder zien we een heleboel bekende dingen die ze na doet.
"Opbergen" bijvoorbeeld, ofwel papierklep van de printer openen, stukje legpuzzel er netjes in leggen en dan de klep hard dichtrammen (of op andere plekken "netjes" neerleggen...).
  maandag 22 april 2013 @ 13:37:28 #58
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125596260
M. kan nog niet zwaaien. :W
Maar hij praat wel heel goed (denk ik). Wel een vreemde woordenschat geloof ik. Zijn nieuwste woord is "koffie" c_/ (en mijn man en ik drinken dus allebei geen koffie, dat heeft ie van oma geleerd want dan mag hij op het knopje van de senseo drukken :') )

Heel soms gaat hij nog even in de box maar dat is meer omdat hij dat ook zelf wil. Het was tenslotte altijd zijn box en nou liggen er ineens 2 zusjes in. Dus af en toe mag hij ook even. En soms moet hij, als hij niet luistert terwijl ik aan het koken ben (dan wil ik heb absoluut niet in de keuken hebben).

Strijken doe ik ook niet aan en als ik boven dingen moet doen laat ik hem ook boven rondscharrelen, alle deuren open en dan lekker op zijn kamer met zijn boekjes of op de badkamer met zijn badspeeltjes spelen. Als ik trouwens boven ben om de meisjes te verschonen dan laat ik hem wel gewoon beneden.

Overigens is het hier trouwens drama met wegbrengen naar het kdv. Hij begint al zodra hij in de gaten heeft waar we zijn en dat ik weg ga en hij daar achter moet blijven. Echt heel zielig. Zo erg dat hij zelfs zijn speen en tijger nodig heeft en dan nog hoor ik hem nog als ik al bijna buiten ben :'( Ik weet dat het daarna weer goed is en dat het de rest van de dag prima is. Beetje een late verlatingsfase of zo :?
  maandag 22 april 2013 @ 13:42:13 #59
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_125596430
Kyara ik zat vorige week hetzelfde te vertellen in het peutertopic over drama bij het weg gaan op het kdv en O. heeft het in de dreumesleeftijd ook gehad.

Het zijn fases die weer overgaan maar je aan het hart gaan als je weg moet lopen dan -O-
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_125596467
Kyara, wij hebben dat een paar weken terug ook ineens gehad (terwijl ie het eerder ook heeft gehad). Dat is gelukkig nu wel weer over. Maar hij is ineens wel verlegen.. heb je ineens zo'n dreumes achter je been staan. Dat kende ik ook niet..
  maandag 22 april 2013 @ 13:46:54 #61
30252 Soempie
Procreating
pi_125596569
Kyara, wat sneu toch en moeilijk, maar ook wel een goed teken. Volgens mij bereikt de verlatingsangst gemiddeld rond de 18 maanden een piek. Dat had te maken met de ontwikkeling van objectpermanentie: het besef dat iets/ iemand er nog is, terwijl je datgene of diegene niet kunt zien. De laatste stap van objectpermanentie hebben kinderen dan geloof ik bereikt.

quote:
17s.gif Op maandag 22 april 2013 13:37 schreef Kyara het volgende:
M. kan nog niet zwaaien. :W
Maar hij praat wel heel goed (denk ik). Wel een vreemde woordenschat geloof ik. Zijn nieuwste woord is "koffie" c_/ (en mijn man en ik drinken dus allebei geen koffie, dat heeft ie van oma geleerd want dan mag hij op het knopje van de senseo drukken :') )

'Koken' was ook al zo'n mooie. :D
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 22 april 2013 @ 13:50:56 #62
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125596721
Ja, en kussen :?
Maar ik bedacht me later dat wij de meisjes altijd op een kussen moesten voeden dus zodra er gevoed werd, werd er ook altijd wel over een kussen gepraat. Hoop niet dat hij nog meer woorden oppikt :X

Hoop dat die fase snel voorbij is. Bedankt voor je uitleg Soempie. Kunnen wij nog iets doen om het voor hem makkelijker te maken? Ik vertelt het uiteraard wel waar we naar toen gaan, wat hij gaat doen en dat ik hem weer op kom halen.
  maandag 22 april 2013 @ 13:54:29 #63
30252 Soempie
Procreating
pi_125596836
Thuis kun je wat meer verstoppertje/ kiekeboe spelen. En wat ik laatst als tip las: een ritueel invoeren voor het vertrekken. Dat geeft toch weer wat houvast en duidelijkheid. Misschien kun je tijger daarbij betrekken? Als ze wat ouder zijn kun je bijvoorbeeld ook zeggen dat je weggaat, maar dat je wel de hele dag aan hem denkt.
  maandag 22 april 2013 @ 13:55:26 #64
30252 Soempie
Procreating
pi_125596891
Toen M. kussen zei dacht ik dat hij een kusje wilde (geven). Tot jij het had over het kussen op de bank? :D
pi_125596914
Cas is dan weer het andere uiterste, Kyara. Hij toont totaal geen emotie bij / interesse in het feit dat ik hem breng en dan naar mijn werk vertrek. Er kan nog een zwaai af, soms een kus maar hij ziet me gewoon niet meer staan.

Ik vind dat M zo'n mooi stemmetje heeft! En dan het woord "kussen" zo mooi uitspreekt O+
  maandag 22 april 2013 @ 13:56:20 #66
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125596922
Kiekeboe doen we best vaak (probeer ik binnenkort ook een filmpje van te maken want dit doet ie namelijk achter de vliegemepper....daar kijkt hij dan door heen en denkt dat wij hem niet zien....). Ritueel is wel een goede, al wordt dat natuurlijk straks ook anders als ik weer moet werken. Zeker als er ook nog 2 meisjes mee moeten,,,
  maandag 22 april 2013 @ 13:56:52 #67
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125596947
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 13:55 schreef Soempie het volgende:
Toen M. kussen zei dacht ik dat hij een kusje wilde (geven). Tot jij het had over het kussen op de bank? :D
Nee, hij heeft het echt over een kussen (hij wijst het ook vaak aan). Kusje zegt hij ook.

Thanx Cyntiaa. Lekker slissend he.
  maandag 22 april 2013 @ 13:57:05 #68
30252 Soempie
Procreating
pi_125596955
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 13:03 schreef Jipster het volgende:
Zo leuk om te lezen hoeveel dezelfde dingen een hit zijn bij onze dreumesjes; hier ook vaatwasser, stofzuigen en alles wat ie nog meer ziet gebeuren.

Oh en bij koken, op het keukentrapje klimmen, bij het aanrecht staan en willen roeren, dingen in een kom doen etc.

Jong geleerd... zullen we maar zeggen :D
De laatste tijd laat ik M. bij het aanrecht staan om z'n handjes te wassen. Dingen in een kom doen is wel een goede! Dat gaan we eens proberen. :)
  maandag 22 april 2013 @ 14:01:41 #69
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_125597152
Ja ik begrijp sommige woorden wel op de fiets naar boven komt bird uit alleen dan bujjjj of tishhhhh als fish en mama en voviluh is oliver . Maar verder niet echt en wijst hij vooral en doet hij vooral. En kijkt me aan. Hij begrijpt wel wat ik bedoel volgens mij in zowel nl als Engels maar luisteren is wat anders :') Maar goed weet ik dat ik me geen zorgen hoef te maken ! Thnx
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 22 april 2013 @ 14:01:54 #70
30252 Soempie
Procreating
pi_125597163
quote:
17s.gif Op maandag 22 april 2013 13:56 schreef Kyara het volgende:
Kiekeboe doen we best vaak (probeer ik binnenkort ook een filmpje van te maken want dit doet ie namelijk achter de vliegemepper....daar kijkt hij dan door heen en denkt dat wij hem niet zien....). Ritueel is wel een goede, al wordt dat natuurlijk straks ook anders als ik weer moet werken. Zeker als er ook nog 2 meisjes mee moeten,,,
:D

En een ritueel hoeft vast niet lang te zijn, denk ik. En zoals je zegt: als je eenmaal weg bent is het vast ook zo weer goed. Maar het is natuurlijk wel even slikken als je hem zo ziet en hoort.
  maandag 22 april 2013 @ 16:08:26 #71
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_125601869
Heerlijk herkenbaar die dreumesverhalen!

Ik vind dit zo'n leuke leeftijd! En een heel vermoeiende leeftijd. Dat eigen willetje is heel mooi en ontroerend, maar soms ook heel irritant :+ Gister was zo'n dag dat Simon en ik niet op een lijn zaten, wilde ik links, ging hij rechts etc. Groots drama omdat ik het traphekje niet op commando open deed, dat soort dingen :')
Oude (on)bekende.
pi_125603657
Leuk he mevr mus dat eigen willetje.
Ean gaat steeds meer en beter praten.
Poes is nu ook echt poes en poes Fire is poes Fi. De rest noemt ze ook zo.
Boven=boof
weg=we
aanrecht=recht

Ik snap haar in ieder geval goed.
Gisteren nog even met haar en mijn moeder bij een kofferbak verkoop geweest ze blijft mooi bij ons loopt niet weg en op 1 bal na pakte ze nergens iets. Mijn moeder kreeg wel spontaan een dikke kus toen ze kleurpotloden kocht. Echt dat snoetje dan O+

Ean huilt als ze mee naar huis moet van de opvang :'( en zwaait heel enthousiast dag dag doei doei naar een van ons als we haar brengen.

En ze is zo van de structuur laatst op de fiets wilde ze de fietssleutel vasthouden dan kun je dus niet fietsen. Heel de weg een krijsende Ean. In de AH een krijsende en stakende Ean omdat haar jas niet uitmocht. Onze jassen moeten per se dicht en de fietstas ook :')
pi_125604727
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 11:09 schreef The_Tankgirl het volgende:
Zo Danic, ff een update maar hier van het plaspotdrama :')
Ik heb nu een ander potje neergezet (van mijn zus haar kindjes geweest), en die vind ze dus prima.
Geen idee waarom ze zo moeilijk deed 8)7
:D ze is gewoon kieskeurig!
  maandag 22 april 2013 @ 19:59:20 #74
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_125612055
Fietssleutel vasthouden tijdens het fietsen is wat ingewikkeld inderdaad :P

Simon wilde gister (dramadag >:) ) sturen toen we op de fiets zaten. Of ik m'n handen even van het stuur wilde halen 8)7

Vandaag is ie gelukkig een stuk beter te hebben ;) kreeg net bij het ophalen van het kdv te horen dat het zo'n heerlijk kind is om in de groep te hebben O+ Ze vinden hem zo vrolijk en vinden dat hij zo leuk en goed speelt al O+ Wat zijn dit soort opmerkingen over je kind toch fijn :@
Oude (on)bekende.
  maandag 22 april 2013 @ 20:01:34 #75
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125612156
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 16:08 schreef Mevr_Mus het volgende:
Heerlijk herkenbaar die dreumesverhalen!

Ik vind dit zo'n leuke leeftijd! En een heel vermoeiende leeftijd. Dat eigen willetje is heel mooi en ontroerend, maar soms ook heel irritant :+
+1 ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')