Ik ben fan van Nederlandse, Friese en - stiekem - Franse namen! Als ik ooit een dochtertje mag krijgen zou ik toch wel vallen voor een naam als Mireille of Marieke. Voor een jongen vind ik iets als Ronald of Olaf prachtig!
Ik ben niet in verwachting, maar ik ben nieuwsgierig en kwam terecht op een forum voor tienermoeders. Ik was benieuwd, en zag een topic staan over de bedachte kindernamen!
'Riann' wil haar kindje Djazlyn noemen als het een dochter blijkt te zijn, en Delenzio als het een zoon is. Ze raadt een ander forumuser aan om haar dochter Djaylinn, Keighlee (Kaylee), Milou of Dayenna te noemen, toen de ander forumuser vroeg om tips voor "een lekker pittige naam, maar toch met een lieve kant".
'Mautje' is 9 weken, en wil haar zoon Junior Bentley (Niet Bentley Junior?) noemen, met als 'roepnaam' Junior. Als het blijkt een meisje te zijn, wordt het Avelyne Yesline, met als 'roepnaam' Lyne (?), en dat spreekt ze volgens haar uit als 'letterlijk 'line''.
'Littlekarel' zegt dat 'haar kleine meisje' Filou heet.
'Gentiana''s eerste kind heet Dylano Davy (Ik verlas me even in Davy Jones).
Stelt de toekomstige (half)Nederlandse generatie zich aan ons voor als 'Dylano Davy de Bakker' of 'Avelyne Yesline, maar zeg maar Line'? Of toch liever Delenzio als schoonzoon?
Ik ben best tolerant, maar die namen zijn toch echt geweldig!
Voor degenen die ook even willen gluren:
http://www.tienermoeders.(...)_voor_je_kleine.aspx