Ik heb stukjes van Arrow gezien bij Veronica, binnenkort ga ik ze eens allemaal in een betere kwaliteit bekijken. Alleen de eerste aflevering had ik al volledig bekeken aangezien ik de serie Smallville bekeek en ik daarom nieuwsgierig was naar deze serie.
Ik vind trouwens dat we deze versie van Nikita wat tekort doen door te stellen dat die leunt op aantrekkelijke meisjes. Neem alleen al de lead-actrice die zeker niet alleen vanwege haar uiterlijk succesvol is geworden, zij is bekend geworden omdat ze een goede stuntvrouw is (o.a. te zien in de laatste Die-Hard-film als tegenspeelster van Bruce Willis (vechtscène). Hoewel het plot soms wat ongeloofwaardig is (ik heb regelmatig een wtf-gedachte) doen de plotschrijvers 1 iets heel erg goed: het verhaal loopt snel door. Ze hebben ook een goede poging gedaan om voldoende verhaallijn over de afleveringen te hebben in plaats van enkel het plot van de week, maar niet genoeg, het liefst heb ik dat in de mate waarin PB, Lost en BE dat doen. De acteurs doen het behoorlijk (Percy, Birkhoff, Nikita en Alex) en het is redelijk goed gefilmd, gemonteerd etc.
Ik heb ook wel eens een grote fout gezien met een stunt maar dat zie je helaas bij alle series. Bij Alias (de serie die ABC terug op de kaart had gezet en waarmee Abrams een grote regisseur is geworden) kon je bijv. eens een keer goed zien dat er een knuppel van foam werd gebruikt, bij Nikita was de fout die mij opviel dat er ofwel te veel ruimte was bij een impact ofwel de hoek ongelukkig was. Dit bij de eerste keer versneld kijke, niet bij plaatje voor plaatje.
De relatie tussen Birkhoff en dat meisje is ongeloofwaardig, er is geen chemie tussen hen. Doordat ze steeds plottwists zoeken maken ze soms minder geloofwaardige keuzes.
Ik mis Percy, die acteur speelde het erg geloofwaardig, op een andere manier dan de origineel (oude serie) maar zeker geloofwaardig. Hij was een leuk badguy. Al met al zal ik de serie missen na volgend jaar, het is een leuke verstrooing als je het niet te serieus neemt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL