abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125456921
quote:
14s.gif Op donderdag 18 april 2013 21:20 schreef Happel het volgende:

[..]

Voor een marathon? Wat valt er te beveiligen? En hoe ga je 42 kilometer beveiligen?
Als je zo redeneert kan de politie ook wel wegblijven natuurlijk.
A) Is het een nogal grootschalig evenement: ik las iets over 500.000 bezoekers?
B) Finishplaats lijkt me een plek waar evt vips zich ophouden.
C) Het is bekend dat er ook rondes gedaan zijn met bomhonden.

D) Zouden ze natuurlijk ook bij de privébeveiliging kunnen horen van een hoge ome of captain of industry die gewoon sportief is aangelegd en meeliep / in het publiek stond?

[ Bericht 5% gewijzigd door sittingtuck op 18-04-2013 21:35:40 ]
pi_125457441
quote:
Voor een simpele ziel misschien.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_125457534
quote:
5s.gif Op donderdag 18 april 2013 21:22 schreef De_Guidance het volgende:
Is Craft een soort Blackwater?
Daar lijkt het op, al had ik er tot voor dit nog nooit van gehoord.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_125457698
quote:
10s.gif Op donderdag 18 april 2013 20:08 schreef Mattt het volgende:
[ afbeelding ]

Nog een potentiële dader.
Deze foto is idd al heel veel voorbij gekomen, maar zo'n morsig onvrrzorgd type match wel goed met mijn idee van een einzelganger die aanslagen pleegt vanuit haat tegen federal government.
pi_125457947
quote:
2s.gif Op donderdag 18 april 2013 20:52 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Een amateur zou juist sneller een gangbare bom knutselen, lijkt me. Het gebruik van een snelkookpan is behoorlijk 'out-of-the-box' en lijkt mij juist eerder op iemand met ervaring te wijzen.

Snelkookpan geeft aan dat hij geen high explosives of geen betrouwbare detonator ter beschikking had. Een pijpbom of variant erop kan iedereen maken. Stevig omhulsel, snel brandend kruit of mengsel en een ontsteker. Met high explosives dient een omhulsel enkel als schrapnel. Een lading ter grootte van een snelkookpan zou heel wat meer slachtoffers maken.
Vb van kracht van high explosive:

(een echte liefhebber, meeste mensen kiezen voor ETN als veilig alternatief voor nitroglycerine, deze knaap combineert ze...)
pi_125457998
Ziek al die mensen die foto's gaan posten van mensen waarvan zij vinden dat die zich verdacht gedragen. Als het aan het internet lag was de heft van de aanwezigen, inclusief de helft van de agenten, schuldig aan de aanslag. Iedereen met een afwijkend uiterlijk, en in het bijzonder Moslim of militair uiterlijk is bij voorbaat al verdacht op internet.
pi_125458488
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 21:47 schreef Pharmacist het volgende:
Ziek al die mensen die foto's gaan posten van mensen waarvan zij vinden dat die zich verdacht gedragen. Als het aan het internet lag was de heft van de aanwezigen, inclusief de helft van de agenten, schuldig aan de aanslag. Iedereen met een afwijkend uiterlijk, en in het bijzonder Moslim of militair uiterlijk is bij voorbaat al verdacht op internet.
En toch zit de FBI ook naar diezelfde foto's te gluren hoor. Gebaseerd op het verleden is de kans dat de dader een lief blond meisje in een roze jurk vrij klein
pi_125458587
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2013 21:56 schreef computergirl het volgende:
En toch zit de FBI ook naar diezelfde foto's te gluren hoor. Gebaseerd op het verleden is de kans dat de dader een lief blond meisje in een roze jurk vrij klein
Natuurlijk. De FBI circuleert foto's echter niet online. Die zijn discreet. En dat is nog al een verschil niet?

Ik zou niet echt blij worden als ik op vele sites en youtube filmpjes kom, met dikke pijlen erbij.
pi_125458847
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2013 21:56 schreef computergirl het volgende:

[..]

Een focus op mensen met een Arabisch uiterlijk is statistisch gezien ook niet slim.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Eindredactie Games donderdag 18 april 2013 @ 22:03:59 #185
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_125458943

Het waren gefrustreerde gabbers.

Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  donderdag 18 april 2013 @ 22:25:05 #186
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_125460118

"Earlier Wednesday, two sources with knowledge of the investigation identified a man as a possible suspect in the attack but did not name him.

Seen on a video, the man wore a white baseball cap. One of the sources added that the cap was on backward and the man was also wearing a light-colored hooded sweatshirt and a black jacket."

New suspect!
And there are still no americans in Bagdad !!
  donderdag 18 april 2013 @ 22:30:41 #187
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_125460391
Je telt tegenwoordig niet meer mee als je volgens het Internet geen suspect bent :')
pi_125460493
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2013 22:02 schreef Monolith het volgende:
Een focus op mensen met een Arabisch uiterlijk is statistisch gezien ook niet slim.
Ben benieuwd waar je dat vandaan haalt. Als je naar recente terreuraanvallen in de USA kijkt, Zijn onze Arabische vrienden zeker wel vertegenwoordigd.
http://en.wikipedia.org/wiki/Terrorism_in_the_United_States

Vergeet niet dat Moslims 0.6% van de USA bevolking zijn (voor Arabieren zo snel geen data gevonden). Lijkt mij dat ze dus oververtegenwoordigd zijn in aanslagen. Desalniettemin is de kans nog steeds niet heel groot dat Arabieren/Moslims achter deze aanslag zitten als je naar de recente geschiedenis kijkt.
pi_125460755
Die mensen worden finaal afgemaakt op social media trwijl het speculatie is.
  donderdag 18 april 2013 @ 22:38:48 #190
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_125460812
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 22:32 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Vergeet niet dat Moslims 0.6% van de USA bevolking zijn (voor Arabieren zo snel geen data gevonden). Lijkt mij dat ze dus oververtegenwoordigd zijn in aanslagen.
Geef eens een voorbeeld van door Amerikaanse moslims gepleegde aanslagen? Behalve 2 of 3 die plaatsvonden buiten de VS ken ik er namelijk geen. En 9/11 werd niet uitgevoerd door Amerikaanse moslims.
pi_125460953
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 22:38 schreef beantherio het volgende:
Geef eens een voorbeeld van door Amerikaanse moslims gepleegde aanslagen? Behalve 2 of 3 die plaatsvonden buiten de VS ken ik er namelijk geen. En 9/11 werd niet uitgevoerd door Amerikaanse moslims.
Het ging over mensen met een Arabisch uiterlijk. Anyway, uit mijn bron, vanaf 2000 (daarvoor zijn er ook al wat)

- 2000: 2000 New York terror attack Three young men of Arab descent hurled crude Molotov cocktails at a synagogue in The Bronx, New York to "strike a blow in the Middle East conflict between Israel and Palestine".[30]
- 2002 July 4: 2002 Los Angeles Airport shooting Hesham Mohamed Hadayet, a 41-year-old Egyptian national, kills two Israelis and wounds four others at the El Al ticket counter at Los Angeles International Airport.[40] The FBI concluded this was terrorism, though they did not find evidence linking Hadayet to a terrorist group.[41]
- October 2002 Beltway sniper attacks: During three weeks in October 2002, John Allen Muhammad and Lee Boyd Malvo killed 10 people and critically injured 3 others in Washington D.C, Baltimore, and Virginia. The pair were also suspected of earlier shootings in Maryland, Alabama, Arizona, Georgia, Louisiana, and Washington state.[42] No motivation was given at the trial, but evidence presented showed an affinity to the cause of the Islamic jihad.
- 2006 March 5: Mohammed Reza Taheri-azar injured 6 when he drove an SUV into a group of pedestrians at UNC-Chapel Hill to "avenge the deaths or murders of Muslims around the world".[43]
- 2006 July 28: Seattle Jewish Federation shooting, Naveed Afzal Haq, an American citizen of Pakistani descent, kills one woman and shoots five others at the Jewish Federation building in Seattle. During the shooting, Haq told a 911 dispatcher that he was angry with American foreign policy in the Middle East.[44]
- 2009 June 1: Arkansas recruiting office shooting: Abdulhakim Mujahid Muhammad shot and killed one military recruiter and seriously wounded another at a Little Rock, Arkansas Army/Navy Career Center in an act of Islamic terrorism. Muhammad, a convert to Islam, had vised Yemen for 16 months, where he spent time in prison and became radicalized. Muhammad, said he was part of Al-Qaeda in the Arabian Peninsula and upset over U.S. killing of Muslims in Iraq and Afghanistan.[60]
- 2009 November 5: Fort Hood Shooting: Nidal Malik Hasan, a US Army Major serving as a Psychiatrist, opens fire at Fort Hood, Texas, killing 13 and wounding 29.

Anyway, ik begrijp zeker wel dat dit niet de meerderheid van de aanslagen is. Maar laten we niet doen alsof dit geen significant deel is.
pi_125461163
quote:
10s.gif Op donderdag 18 april 2013 22:25 schreef Mattt het volgende:
[ afbeelding ]

"Earlier Wednesday, two sources with knowledge of the investigation identified a man as a possible suspect in the attack but did not name him.

Seen on a video, the man wore a white baseball cap. One of the sources added that the cap was on backward and the man was also wearing a light-colored hooded sweatshirt and a black jacket."

New suspect!
Een man met zijn armen over elkaar gelijk als dader bestempelen?
Bovendien, waarom zou de dader zelf vlak bij de bom gaan staan... Dat is gewoon een domme aanname.
pi_125461185
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 22:32 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ben benieuwd waar je dat vandaan haalt. Als je naar recente terreuraanvallen in de USA kijkt, Zijn onze Arabische vrienden zeker wel vertegenwoordigd.
http://en.wikipedia.org/wiki/Terrorism_in_the_United_States

Vergeet niet dat Moslims 0.6% van de USA bevolking zijn (voor Arabieren zo snel geen data gevonden). Lijkt mij dat ze dus oververtegenwoordigd zijn in aanslagen. Desalniettemin is de kans nog steeds niet heel groot dat Arabieren/Moslims achter deze aanslag zitten als je naar de recente geschiedenis kijkt.
Maar daar gaat het nu juist om. Wellicht is de kans dat iemand met een Arabisch uiterlijk een aanslag pleegt in de VS wat hoger. Het percentage mensen met een Arabisch uiterlijk is echter dusdanig klein dat deze grotere kans volledig wegvalt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_125461232

pam pam pammmmmmm
  Donald Duck held donderdag 18 april 2013 @ 22:49:54 #195
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_125461337
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 22:46 schreef Jordony het volgende:

[..]

Bovendien, waarom zou de dader zelf vlak bij de bom gaan staan... Dat is gewoon een domme aanname.
Het zijn niet alleen die armen he. Hij heeft ook zijn petje achterstevoren op. Die twee dingen gecombineerd laten uiteraard wat alarmbellen afgaan.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_125461435
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2013 22:46 schreef Monolith het volgende:
Maar daar gaat het nu juist om. Wellicht is de kans dat iemand met een Arabisch uiterlijk een aanslag pleegt in de VS wat hoger. Het percentage mensen met een Arabisch uiterlijk is echter dusdanig klein dat deze grotere kans volledig wegvalt.
Mijn initiale post was mbt dat mensen zomaar met hun gezicht op allerlei websites worden gepost. Dat verdient niemand die onschuldig is.

Als jij vervolgens zegt dat een focus op mensen met een Arabisch uiterlijk statistisch niet slim is, ben ik benieuwd naar je onderbouwing. Volgens mij klopt dat nml totaal niet. Van de aanslagen in de USA vanaf 2000 op Wikipedia, waarvan de dader bekend is, is zeker 20% (en dat is een heel voorzichtige schatting) gepleegd door Moslims. Moslims, die 0.6% van de populatie uitmaken. Helaas is er geen breakdown voor mensen met Arabisch uiterlijk, want ik begrijp Moslims =/= mensen met Arabisch uiterlijk.

Anyway, ik wil niet zeggen dat dit door Moslims is gedaan. Die kans is wsl vergelijkbaar met de recente geschiedenis, laten we zeggen ~20%.
pi_125461863
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 22:49 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Het zijn niet alleen die armen he. Hij heeft ook zijn petje achterstevoren op. Die twee dingen gecombineerd laten uiteraard wat alarmbellen afgaan.
Maar waarom zou je überhaupt als bommenlegger tussen het publiek gaan staan? Ja misschien de moslim extremisten die zichzelf opblazen. Waarom niet een blok verder gaan staan, op veilige afstand. Alleen manier van kleden is geen reden om deze man als verdachte aan te wijzen. De man, 3 mensen links onder hem, heeft ook armen over elkaar en draagt een pet. Enige verschil is dat die gast hem 'normaal' draagt.
pi_125462004
quote:
10s.gif Op donderdag 18 april 2013 22:25 schreef Mattt het volgende:
[ afbeelding ]

New suspect!
Alleen heeft hij geen light-colored hooded sweatshirt and a black jacket aan maar gewoon een zwart shirt...
pi_125462038
http://livewire.wcvb.com/Event/117th_Running_of_Boston_Marathon

FBI maakt waarschijnlijk verdachten bekend.
pi_125462157
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 22:46 schreef Jordony het volgende:

[..]

Het is ook nog eens een foto van anderhalf uur voor de aanslag (op de originele foto is de finish klok te zien en die staat op 2:35 aanslag was op 4:09), waarom zou je anderhalf uur lang met een bom daar gaan staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')