Stel dat het al een "inside job" zou zijn... Zouden ze het dan zo opzichtig doen denk je?quote:
Ze laten ook echt AL-TIJD genoeg clues achter zodat BNW-ers weer lekker verder kunnen hobby-en.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:15 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Stel dat het al een "inside job" zou zijn... Zouden ze het dan zo opzichtig doen denk je?
Die zijn volgens mij niet vrijgelaten, want nooit opgepakt voor zover ik het begrijp.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:23 schreef Mattt het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
facebook.com/salah.barhoum
Dus deze gasten waren eerst verdachte; maar zijn nu weer vrijgelaten?
Er is toch helemaal niemand opgepakt?quote:Op donderdag 18 april 2013 19:40 schreef Voorschrift het volgende:
De enige 2 Midden-Oosterse mannen in die horde van duizenden mensen zijn ook meteen opgepakt, nice.
Ze zijn niet opgepakt, er werd gezègd dat ze gezocht werden.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:40 schreef Voorschrift het volgende:
De enige 2 Midden-Oosterse mannen in die horde van duizenden mensen zijn ook meteen opgepakt, nice.
quote:
De sherlocks ontdekken een doodshoofd op een pet en zijn er meteen van overtuigd dat deze gasten midden in een covert op zittenquote:Op donderdag 18 april 2013 19:15 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Stel dat het al een "inside job" zou zijn... Zouden ze het dan zo opzichtig doen denk je?
Een amateur zou juist sneller een gangbare bom knutselen, lijkt me. Het gebruik van een snelkookpan is behoorlijk 'out-of-the-box' en lijkt mij juist eerder op iemand met ervaring te wijzen.quote:Op donderdag 18 april 2013 20:45 schreef meth1745 het volgende:
Snelkookpan is niet meteen high-tech bommateriaal. Dader is een amateur, alvast geen McVeigh of iemand die ervaring met explosieven heeft.
Een anon heeft er natuurlijk weer iets van kunnen painten:quote:Op donderdag 18 april 2013 20:49 schreef sittingtuck het volgende:
[..]
De sherlocks ontdekken een doodshoofd op een pet en zijn er meteen van overtuigd dat deze gasten midden in een covert op zitten![]()
Dat zouden wel de laatsten zijn die zo opvallend rond gingen lopen als ze zulke bedoelingen hadden.
quote:CRAFT was there. A private military company....it definetly wasn't them.
Apart is het wel.quote:Op donderdag 18 april 2013 20:56 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Een anon heeft er natuurlijk weer iets van kunnen painten:
[..]
[ afbeelding ]
Probeert men leuke conspiracy-theorieën te verzinnen, ga jij het verzieken met je logische verklaringen.quote:Op donderdag 18 april 2013 21:14 schreef sittingtuck het volgende:
Die gasten kunnen toch net zo goed ingehuurde topbeveiligers / observanten zijn? Lijkt me zelfs de meest aannemelijke verklaring voor hun gear en voorkomen.
Voor een marathon? Wat valt er te beveiligen? En hoe ga je 42 kilometer beveiligen?quote:Op donderdag 18 april 2013 21:14 schreef sittingtuck het volgende:
Die gasten kunnen toch net zo goed ingehuurde topbeveiligers / observanten zijn? Lijkt me zelfs de meest aannemelijke verklaring voor hun gear en voorkomen.
http://abcnews.go.com/Blo(...)8990057#.UXBHBLV7LwFquote:By SHAHRIAR RAHMANZADEH, JENNIFER LEONG, SANTINA LEUCI and RHONDA SCHWARTZ
April 18, 2013
The teenage boy authorities once investigated as possibly being connected to the Boston Marathon bombing told ABC News today he was shocked to see his face pop up on television and all over social media.
Salah Barhoun, 17, said he went to the police yesterday to clear his name after he found himself tagged in pictures online. He had just gone to watch the race, he said, but soon after the explosions, he was singled out by internet sleuths as looking suspicious. Federal authorities passed around images of Barhoun, attempting to learn more information about him, sources told ABC News.
Today The New York Post ran a story featuring a picture of Barhoun and another man circled in red, but said it was unclear if they were the same as two potential suspects spotted by law enforcement Wednesday.
ABC News producers found Barhoun through social media and spoke to him today at his home. He said he had actually wanted to run the race and when he couldn't, decided to watch.
Barhoun's younger brother, who declined to be identified, said that it made his mother "sick and upset" that her son had been connected to the tragedy.
"It made her think he had done something wrong," the younger brother said. "My brother is not the bomber."
Als je zo redeneert kan de politie ook wel wegblijven natuurlijk.quote:Op donderdag 18 april 2013 21:20 schreef Happel het volgende:
[..]
Voor een marathon? Wat valt er te beveiligen? En hoe ga je 42 kilometer beveiligen?
Voor een simpele ziel misschien.quote:
Daar lijkt het op, al had ik er tot voor dit nog nooit van gehoord.quote:
Deze foto is idd al heel veel voorbij gekomen, maar zo'n morsig onvrrzorgd type match wel goed met mijn idee van een einzelganger die aanslagen pleegt vanuit haat tegen federal government.quote:
Snelkookpan geeft aan dat hij geen high explosives of geen betrouwbare detonator ter beschikking had. Een pijpbom of variant erop kan iedereen maken. Stevig omhulsel, snel brandend kruit of mengsel en een ontsteker. Met high explosives dient een omhulsel enkel als schrapnel. Een lading ter grootte van een snelkookpan zou heel wat meer slachtoffers maken.quote:Op donderdag 18 april 2013 20:52 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Een amateur zou juist sneller een gangbare bom knutselen, lijkt me. Het gebruik van een snelkookpan is behoorlijk 'out-of-the-box' en lijkt mij juist eerder op iemand met ervaring te wijzen.
En toch zit de FBI ook naar diezelfde foto's te gluren hoor. Gebaseerd op het verleden is de kans dat de dader een lief blond meisje in een roze jurk vrij kleinquote:Op donderdag 18 april 2013 21:47 schreef Pharmacist het volgende:
Ziek al die mensen die foto's gaan posten van mensen waarvan zij vinden dat die zich verdacht gedragen. Als het aan het internet lag was de heft van de aanwezigen, inclusief de helft van de agenten, schuldig aan de aanslag. Iedereen met een afwijkend uiterlijk, en in het bijzonder Moslim of militair uiterlijk is bij voorbaat al verdacht op internet.
Natuurlijk. De FBI circuleert foto's echter niet online. Die zijn discreet. En dat is nog al een verschil niet?quote:Op donderdag 18 april 2013 21:56 schreef computergirl het volgende:
En toch zit de FBI ook naar diezelfde foto's te gluren hoor. Gebaseerd op het verleden is de kans dat de dader een lief blond meisje in een roze jurk vrij klein
Een focus op mensen met een Arabisch uiterlijk is statistisch gezien ook niet slim.quote:Op donderdag 18 april 2013 21:56 schreef computergirl het volgende:
[..]
En toch zit de FBI ook naar diezelfde foto's te gluren hoor. Gebaseerd op het verleden is de kans dat de dader een lief blond meisje in een roze jurk vrij klein
Ben benieuwd waar je dat vandaan haalt. Als je naar recente terreuraanvallen in de USA kijkt, Zijn onze Arabische vrienden zeker wel vertegenwoordigd.quote:Op donderdag 18 april 2013 22:02 schreef Monolith het volgende:
Een focus op mensen met een Arabisch uiterlijk is statistisch gezien ook niet slim.
Geef eens een voorbeeld van door Amerikaanse moslims gepleegde aanslagen? Behalve 2 of 3 die plaatsvonden buiten de VS ken ik er namelijk geen. En 9/11 werd niet uitgevoerd door Amerikaanse moslims.quote:Op donderdag 18 april 2013 22:32 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Vergeet niet dat Moslims 0.6% van de USA bevolking zijn (voor Arabieren zo snel geen data gevonden). Lijkt mij dat ze dus oververtegenwoordigd zijn in aanslagen.
Het ging over mensen met een Arabisch uiterlijk. Anyway, uit mijn bron, vanaf 2000 (daarvoor zijn er ook al wat)quote:Op donderdag 18 april 2013 22:38 schreef beantherio het volgende:
Geef eens een voorbeeld van door Amerikaanse moslims gepleegde aanslagen? Behalve 2 of 3 die plaatsvonden buiten de VS ken ik er namelijk geen. En 9/11 werd niet uitgevoerd door Amerikaanse moslims.
Een man met zijn armen over elkaar gelijk als dader bestempelen?quote:Op donderdag 18 april 2013 22:25 schreef Mattt het volgende:
[ afbeelding ]
"Earlier Wednesday, two sources with knowledge of the investigation identified a man as a possible suspect in the attack but did not name him.
Seen on a video, the man wore a white baseball cap. One of the sources added that the cap was on backward and the man was also wearing a light-colored hooded sweatshirt and a black jacket."
New suspect!
Maar daar gaat het nu juist om. Wellicht is de kans dat iemand met een Arabisch uiterlijk een aanslag pleegt in de VS wat hoger. Het percentage mensen met een Arabisch uiterlijk is echter dusdanig klein dat deze grotere kans volledig wegvalt.quote:Op donderdag 18 april 2013 22:32 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ben benieuwd waar je dat vandaan haalt. Als je naar recente terreuraanvallen in de USA kijkt, Zijn onze Arabische vrienden zeker wel vertegenwoordigd.
http://en.wikipedia.org/wiki/Terrorism_in_the_United_States
Vergeet niet dat Moslims 0.6% van de USA bevolking zijn (voor Arabieren zo snel geen data gevonden). Lijkt mij dat ze dus oververtegenwoordigd zijn in aanslagen. Desalniettemin is de kans nog steeds niet heel groot dat Arabieren/Moslims achter deze aanslag zitten als je naar de recente geschiedenis kijkt.
Het zijn niet alleen die armen he. Hij heeft ook zijn petje achterstevoren op. Die twee dingen gecombineerd laten uiteraard wat alarmbellen afgaan.quote:Op donderdag 18 april 2013 22:46 schreef Jordony het volgende:
[..]
Een man met zijn armen over elkaar gelijk als dader bestempelen?
Bovendien, waarom zou de dader zelf vlak bij de bom gaan staan... Dat is gewoon een domme aanname.
Mijn initiale post was mbt dat mensen zomaar met hun gezicht op allerlei websites worden gepost. Dat verdient niemand die onschuldig is.quote:Op donderdag 18 april 2013 22:46 schreef Monolith het volgende:
Maar daar gaat het nu juist om. Wellicht is de kans dat iemand met een Arabisch uiterlijk een aanslag pleegt in de VS wat hoger. Het percentage mensen met een Arabisch uiterlijk is echter dusdanig klein dat deze grotere kans volledig wegvalt.
Maar waarom zou je überhaupt als bommenlegger tussen het publiek gaan staan? Ja misschien de moslim extremisten die zichzelf opblazen. Waarom niet een blok verder gaan staan, op veilige afstand. Alleen manier van kleden is geen reden om deze man als verdachte aan te wijzen. De man, 3 mensen links onder hem, heeft ook armen over elkaar en draagt een pet. Enige verschil is dat die gast hem 'normaal' draagt.quote:Op donderdag 18 april 2013 22:49 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het zijn niet alleen die armen he. Hij heeft ook zijn petje achterstevoren op. Die twee dingen gecombineerd laten uiteraard wat alarmbellen afgaan.
Alleen heeft hij geen light-colored hooded sweatshirt and a black jacket aan maar gewoon een zwart shirt...quote:Op donderdag 18 april 2013 22:25 schreef Mattt het volgende:
[ afbeelding ]
"Earlier Wednesday, two sources with knowledge of the investigation identified a man as a possible suspect in the attack but did not name him.
Seen on a video, the man wore a white baseball cap. One of the sources added that the cap was on backward and the man was also wearing a light-colored hooded sweatshirt and a black jacket."
New suspect!
Het is ook nog eens een foto van anderhalf uur voor de aanslag (op de originele foto is de finish klok te zien en die staat op 2:35 aanslag was op 4:09), waarom zou je anderhalf uur lang met een bom daar gaan staan.quote:Op donderdag 18 april 2013 22:46 schreef Jordony het volgende:
[..]
Een man met zijn armen over elkaar gelijk als dader bestempelen?
Bovendien, waarom zou de dader zelf vlak bij de bom gaan staan... Dat is gewoon een domme aanname.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |