abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125387758
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalendel

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
pi_125387957
Beterschap Son!

Leuk: mijn baby heeft ineens door hoe hij hard op zijn tong of lippen kan blazen.
Ook tijdens de fruithap. :')
pi_125388175
Kyara, wij hebben dezelfde regel. Werkt prima voor ons inderdaad.

Mango F is ook de hele tijd aan t blazen!

Wij hebben weer tandjesleed..
pi_125388515
Muhh tandjesleed -O-
Hier nog steeds geen tand. Wel gekwijl, geknabbel, zure spuitluiers en uitslag. Ik blijf goede hoop houden dat een kunstgebit niet nodig zal zijn. :+

En iets anders, ik dacht net voor de lol, ik zet eens wat kinderliedjes op. Maar mijn hemel, wat een stichtelijke teksten!
Daar was laatst een meisje loos... Ze klimt in de mast, door een rukwind komen de zeilen los, dan moet ze bij de kapitein op het matje komen. Krijgt ze een goed pak slaag en dan zegt ze, sla mij niet want ik ben uw liefje!? Nou we weten allemaal hoe dát afloopt...
:o :o
pi_125388591
Haha Mango, wat dacht je van kortjakje?

Zo vond ik dat liedje over zeven kikkertjes in een boerensloot ook niet meer zo leuk opeens, want doodvriezen van honger en verdriet?! (Wtf is trouwens een boerensloot?!)
pi_125388678
Ja! Ook zo eentje idd!
En 10 kleine visjes... Die moeder die zegt, prima kinderen, ga maar lekker naar de zee, kunnen jullie 1 voor 1 opgevreten worden. :'(
pi_125388739
En er is toch ook zo'n liedje van Jan sla je vrouw?
pi_125388843
Katje poezenelletje waar ben je nou geweest, je hebt verbrand jouw mooie velletje en je was zo'n prachtig beest. Foei poes, lelijke poes. Is het dan geen schande dat jij je mooie velletje zo lelijk laat verbranden.

Die staat hier op mijn kinderliedjes cd. Wtf?? Haha. En die van die kikkertjes inderdaad! Zielig!
Die jij zegt ken ik niet mango..
Oh en er staat er ook een op over naar de markt gaan ofzoiets en dan zingen ze 'stukje van de longen, voor een zieke jongen. Stukje van de lever toe' ieks!
  woensdag 17 april 2013 @ 10:53:26 #9
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_125388850
Kyara wat een Schatjes heb je toch!

Son, sneutje :*

Kinderliedjes idd. Op een klein stationnetje vond Nathan geweldig op die leeftijd.
pi_125388932
10 kleine visjes, die wilden naar zee
Goed zei de moeder, maar ik ga niet mee
Laat mij maar liever zwemmen in die vieze ouwe sloot want in de zee daar zwemmen haaien en die bijten je dood
Blub x 100

9 kleine visjes...
pi_125388978
Whahaha wat erg!! Die ken ik niet. Slecht hoor die teksten
pi_125389356
En niet te vergeten: Moriaantje, zo zwart als roet :'(
pi_125390128
Schuitje varen, theetje drinken gaat over hoerenlopers! :D Veel kinderliedjes stammen uit het VOC-tijdperk met bijbehorende moraal...

Als ik jullie voorbeelden lees, ben ik ook behoorlijk 'makkelijk' :Y. Enige waar ik star mee ben is het slapen. Het beperkt onze mogelijkheden overdag een beetje, omdat ik het liefst alles om zijn slaapjes heen plan (gaat niet altijd, maar dan is 's avonds / 's nachts slapen lastiger en dat neem ik dan voor lief). Maar dat is allemaal tijdelijk en het is ook niet zo dat ik het idee heb dat ik veel dingen ervoor moet laten.

Son, beterschap voor je meisje! Sneu is dat.

Loj, wat een lef! Zou er ook niet van gediend zijn :N
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125390301
Oh en Soesa, kan je niet tussen neus en lippen door iets over die voedingstijden zeggen? Dat jou verteld is bij E dat er max 6 uur tussen mag zitten oid?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125390911
Son: beterschap ! :*
Kyara: Wat een popjes ! O+

Kinderliedjes................pfffffffffffft...................snachts zing ik ze nog :+

Slapen: Had ik net geschreven dat ze hier 2 x 1,5 tot 2 uur slaapt................. is dat nu al dagen niet meer. 1x 1,5 uur in de ochtend en daarna klaar wakker.

Ach, laat het los. Zat eerst te wachten en te proberen, maar dan is de hele dag weg. Zelfde hier als bij Kyara en Kwisted. 1x slapen in eigen bed. Rest buiten/auto/elders. Gaat prima.

Over 2 dagen is ze 9 maanden. *;
Vandaag gaat het fietsstoeltje er op. Dit weekend uitproberen.
Gisteren het bed omlaag. Werd echt te eng nu.

Sam: wat gaat ze hard opeens.
Tinu: Hoe is het nu ?
Coco: wat een schatje O+
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_125390950
Oh en Soesa, wat eet ze goed ! wouw _O_
pi_125394348
Ohi :W

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 46% gewijzigd door Fieder op 17-04-2013 13:59:28 ]
pi_125394559
Aah, met Sophie :D is hier ook een hit!

Ik doe nu wel opeens liedjesinspiratie op zo! Klein stationnetje is een goeie ja. Ik kwam amper verder dan Do re mi. Heb wel een boekje met cd maar daar ken ik 3/4 niet van.
Kwisted, dat liedje van die kat :o

Lekker fietsen KZ! Ik kijk er ook naar uit.
pi_125394637
Nohh Fieder! O+
pi_125394968
*weg*!

[ Bericht 99% gewijzigd door Mineola op 18-04-2013 08:22:58 ]
pi_125395191
Fieder, mooi! Schattig zo met Sophie.

Mijn mini was gister voor het eerst gevallen op het kdv, tand door de lip en bult op het hoofd. Toch ook een soort mijlpaal :+.

Hij kan steeds makkelijker zichzelf optrekken tot staan:

Maar hoe hij weer terug moet, dat snapt hij nog niet (behalve omkukelen dan) :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125395267
Mineola :D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125395275
Fieder O+

Mineola, kijk hem gaan :D

Kleinzusje, wat lijkt me dat spannend, de eerst keer in het fietsstoeltje! Gaat ze vast heel erg leuk vinden :Y

Kijk nou! Ik heb lekker met mijn mini liggen smoezen net O+ En ze lijkt het nog leuk te vinden ook :+

pi_125395321
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 13:52 schreef Phaidra het volgende:
Fieder, mooi! Schattig zo met Sophie.

Mijn mini was gister voor het eerst gevallen op het kdv, tand door de lip en bult op het hoofd. Toch ook een soort mijlpaal :+.

Hij kan steeds makkelijker zichzelf optrekken tot staan:

[ afbeelding ]

Maar hoe hij weer terug moet, dat snapt hij nog niet (behalve omkukelen dan) :D.
Agossie... Was hij er van onder de indruk?
En kijk 'm staan! Wordt ook steeds meer echt een groot jongetje al O+
pi_125395323
Saar O+ Coco O+

Mooie foto!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125395378
Die kinderliedjes trouwens :D _O-

Bij ons is het standaard liedje "ik zag twee beren broodjes smeren". En dan in 100000 varianten.

Waaronder onze eigen klassieker "Ik zag twee geiten gras afbijten, oh dat was géén wonder" :')
pi_125395455
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 13:55 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Agossie... Was hij er van onder de indruk?
En kijk 'm staan! Wordt ook steeds meer echt een groot jongetje al O+
Ja, ik geloof het wel! Hij had ook wel wat last van zijn lip met eten daarna.

Leidster was zich helemaal aan het verontschuldigen, dat ze er niet op tijd bij waren. Wtf? Jemig kan gebeuren hoor.. Thuis ben ik er ook niet altijd om hem op te vangen. Zouden andere ouders daar echt een punt van maken dan?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125395572
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2013 13:59 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ja, ik geloof het wel! Hij had ook wel wat last van zijn lip met eten daarna.

Leidster was zich helemaal aan het verontschuldigen, dat ze er niet op tijd bij waren. Wtf? Jemig kan gebeuren hoor.. Thuis ben ik er ook niet altijd om hem op te vangen. Zouden andere ouders daar echt een punt van maken dan?
Is misschien anders als het niet je eigen kind is ook, kan me voorstellen dat je je dan sneller schuldig voelt ofzo? En wellicht worden andere ouders daar inderdaad wel boos over. Zou me niet eens heel erg verbazen.

Ach, ook nog last met eten! Dan is het helemaal een soort mijlpaal idd :D O+
pi_125395596
Kyara wat een plaatjes. Wat zijn ze mooi O+

Sonnetje beterschap voor E. :*

Loj dat vind ik echt een gezeur van die moeder. Waar bemoeit ze zich mee zeg.
Maar mooie stats heeft ie

Haha Mango. Je kon je baby gelijk wassen dus?

Kwisted voor de tandjesleed :*

Kinderliedjes uit grootmoeders tijd. Die teksten zijn zo zielig vaak. Wij zingen heel vaak voor Riley over het knaapie dat een vogelnest zag. Of over het meisje dat langs de straten liep om aalmoes te vragen. En Jantje met zijn rode rozen. Stuk voor stuk lopen ze niet goed af. Maar ze zijn zo mooi.
PS We zingen ook vrolijke liedjes hoor. En ik betrap me er op dat ik zelfs ga zingen als ik rond zes uur het flesje voor mijn dochter ga maken. Zo'n baby maakt je gewoon helemaal vrolijk

Fieder wat een schatje O+

Whahaha Mineola. Wat een leuke foto

Phaidra wat wordt jouw kleintje groot.

Coco die geniet echt zichtbaar. Wat een lieve foto van jullie tweetjes O+
pi_125395615
Wat goed zeg Phaidra!

Mineola :D Heel handig die voeten!

Oh en Kyara, was ik helemaal vergeten te reageren op je meisjes, wat een poppetjes zeg O+

KZ, lekker fietsen komend weekend! Leuk! Hier binnenkort eens met haar gaan doen ook.
Ze zit stevig zat gok ik zo :D

Fieder wat een leukerd O+

Oh en kinderliedjes, altijd leuk :D *lol*
Floris vond toen ie klein was "Op een klein stationnetje" ook altijd erg leuk. Er was zelfs een tijd dat als ie heel erg aan het huilen was in de auto (zich niet over wilde geven aan de slaap) ik "in de maneschijn", "klap eens in je handjes" en "op een klein stationnetje" moest zingen, volgens mij op die volgorde en dan viel hij in slaap :') Ging de volgorde anders viel hij dus niet in slaap :')
En dat met mijn zangkwaliteiten :P Vriend vond het altijd erg leuk :P

En bedankt voor de beterschapswensen! Kind weigert gewoon te slapen, zo zielig, want ze zit zich echt onwijs in de weg. Net een half uur geslapen :') (en ik hoopte even rustig de administratie op te kunnen ruimen als ze beiden op bed lagen, helaas...). Paracetamol helpt ook niet echt heb ik het idee. Die heb ik voor het slapen gegeven. Geen idee wat het is. Zouden tanden kunnen zijn, maar ik zie niks in dr mond. Zodra ze neergelegd wordt is het huilen ;(
En vind t ook maar niks dat ik morgen moet werken :P Nou is mn moeder er wel en is ze in goede handen dan maar toch.
pi_125395848
Mineola, die kiest voor gemak :D

Phaidra, wat een blijerd en in default position! ^O^

Coco, knusse foto O+

Phaidra, ouders zijn zeikerds. Ik werk voor een KO organisatie en die klanten zijn echt een stel azijnpissers, sorry dat ik het zeg. Ze maken zich bv zorgen dat een incidentele vervanger op de groep, dus voor een dagje, het calamiteitenplan op die locatie niet van buiten kent. Waar gaat het over.
Dus help, als er ergens een kind zijn wimper te ver omkrult dan worden daar kamervragen over gesteld. En dat maakt leidsters zo schuldbewust terwijl dat in veel gevallen (vind ik) nergens voor nodig is.
pi_125396690
Whehe Mango :D
Al geloof ik dat best wel ja. Tuurlijk is het vervelend als je kind valt, maar dat kan mij net zo goed gebeuren.
Hier gaat de locatie waar Floris op zit samen met een andere locatie die er zo'n beetje naast zit (en zit een school tussen, geloof dat zijn locatie op nummer 11 zit en die andere locatie op nummer 9). Kregen we laatst een update erover waar ook vragen van de ouders instonden.
Er waren zinnige vragen, maar ook dat ik denk, waar maaaaak je je druk om. ( ik kan even geen voorbeelden bedenken nu, maar vriend en ik hadden allebei zoiets van, oke)
pi_125396778
KZ spannend voor t eerst met t fietszitje!
Mineola :D zo kan het ook natuurlijk
Coco O+ kijk dr lachen!
Phaidra arm kindje. En knap! En ja, sommige ouders maken er echt n probleem van. Tot hogerop gaan klagen aan toe...
pi_125397118
-O- verhaal getypt en die is nu weg hmpf.

Lieve foto Coco!

Mineola :D

Fieder
Wat een schatje! Hoe gaat het?

Phaidra
Groot issie al!
Bij het staan kwamen hier ook veel ongelukjes ( gescheurd tandvlees :( ) en 9 vd 10x zat of stond ik dichtbij. Gaat zo snel. Hangt vd situatie af op het kdv of gastouder bijv hoe ik zou reageren, maar soms kun je er niets aan doen.

Kz
Hoop dat het weer meezit met het fietsen
Zo leuk O+

Zag het weekend allemaal blote babybollen in de brandende zon (op de fiets enzo) wij hebben een zonnehoedje voor S http://tablet.hm.com/nl/product/07802#article=07802-D
Wat doen jullie? Ook een hoedje oid of alleen zonnebrand?
pi_125397338
Floris kreeg altijd wel een hoedje op, maar het verschilde hoelang het op bleef. Soms ging het goed en soms niet :P
Insmeren deed ik ook, zijn gezicht enzo. Bovenop niet, maar daar zat haar :P
pi_125397494
Waar smeren jullie je kindjes mee in? Ik zag vandaag speciale kids zonnebrand staan namelijk.
pi_125397593
Ik heb de kinderversie van Ambre Solaire gekocht Fieder. Nog niet geprobeerd maar ik vind die spray voor mezelf altijd fijn. Het zal hier zowel hoedje als zonnebrand zijn, better safe than sorry vind ik.
pi_125397786
Ik heb babyzonnebrand van Nivea. Althans die gebruikte ik bij Floris. Moet nieuwe kopen.
Afgelopen jaar had ik trouwens de kinderversie (vanwege het pompje, smeren vond ie niks, maar dat opspuiten vond ie wel leuk :')), maar als baby dus de babyvariant.
  woensdag 17 april 2013 @ 14:56:37 #39
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_125397844
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 14:50 schreef Mineola het volgende:
Het zal hier zowel hoedje als zonnebrand zijn, better safe than sorry vind ik.
Hier ook :Y
Ik heb de zonnebrandcreme van Garnier, factor 50+ speciaal voor kinderen. Daarnaast krijgt ze ook zeker een zonnehoedje op, dat oefenen we nu steeds want mijn neefje liet m nooit op en dat wil ik voorkomen. Ze heeft nog maar weinig en heel lichtblond haar en een hartstikke licht huidje (van wie zou ze dat nou hebben :') ) dus ik neem geen enkel risico.

Son, beterschap! Ik vind het zo grappig dat Elise ook nog tandloos is, hier ook nog steeds niks :)
pi_125397866
Ik heb bij de prenatal uit een grabbelbak wat zonnehoedjes meegenomen, maar nog niet geprobeerd. Weet niet of ie t gaat pikken :P die van h&m is wel schattig trouwens!
pi_125398236
Ik vind die hoedjes altijd zo schattig O+ En vind het wel leuk dat ik nu een meisje heb, want daar heb je nog leukere voor :D
Bij Floris deed ik het hoedje dus standaard wel op, maar als ie m steeds aftrok dan liet ik m op gegeven moment wel af. Want als ie eenmaal in zijn hoofd had dat ie af moest, bleef ie echt niet op. Nou heeft ie ook best een bos haar, dus dat houdt ook wel het een en ander tegen. En verbrand is ie ook nog nooit, zelfs in Thailand niet :P

Haha, ja Soesa, ze gaan erg gelijk op wat dat betreft :D Ben benieuwd wanneer ze doorkomen! Maar er is nog niks dat wijst op tanden hier.
pi_125398335
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2013 14:56 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ze heeft nog maar weinig en heel lichtblond haar en een hartstikke licht huidje (van wie zou ze dat nou hebben :')
Oh! Saartje begint ook steeds lichter te worden. Qua haarkleur verwacht ik niet dat ze heel erg lichtblond wordt, maar haar huidskleur lijkt een stuk witter dan eerst. Hoop voor haar dat ze meer de huid van M. heeft; die wordt lekker snel bruin en verbrandt niet snel.

Ik daarentegen ben een spierwitte :+ Heb dan wel donkerbruin haar, maar bruin worden doe ik niet (wel verbranden en sproetjes krijgen :P ).

Ben heel benieuwd wat Saartje gaat doen, zeg maar :D
  woensdag 17 april 2013 @ 15:12:50 #43
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_125398496
Hier ook niet Son! Ze kwijlt al enorm sinds ze 4 maanden is en ze knaagt ook al die tijd al veel op haar vingertjes maar een tandje? Niks te zien! Ik was zelf ook wat laat met tanden (en ook met wisselen, mijn laatste melkkies wisselde ik pas op m'n 17e :D ).

Ik ben ook heel licht Coco. Met name 's zomers heel lichtblond haar en dan ook sproeten idd :). Mijn man had als kind ook lichtblond haar maar is nu wat donkerder. Hij wordt wel bruin dus ik hoopte dat E'tje dat meer zou overnemen maar ik denk van niet. Ik heb echt gekloond :o
pi_125398960
Mijn man is NLs maar een donker type met donker haar, die supersnel kleurt in de zon. Ik ben indo maar heel licht, bleekachtig, en ik verbrand snel.
Ondertussen hebben wij een rossig kindje gekregen dat eruit ziet als een Ier met zijn blauwgrijze ogen. We hadden hem Desmond moeten noemen. O+
Dus ben benieuwd wat voor huidje hij krijgt, maar er zal zeker weten goed gesmeerd worden.
pi_125399147
Ik heb even opgezocht wanneer ik tanden kreeg en dat was met 10 maanden :) Volgens mij volgt Elise dat.
Ik had bij haar het idee dat er met 5 maanden wel iets van een bobbel in haar mond te zien was. Maar die zie ik nu niet meer :? En idd ze kwijlt nu heel veel en ook continue alles in haar mond en kauwen.

Floris wordt 's zomers ook lichtblond, dat had ik als kind ook. Ook wordt ie best wel snel bruin. Elise d'r haar lijkt wat donkerder te zijn dan dat van Floris was. Ben heel benieuwd wat het uiteindelijk wordt. Ik denk dat ze toch wat meer de haarkleur van haar vader gaat krijgen. Die was als kind donkerblond en nu vrij donkerbruin.
pi_125399293
goeie, om die hoedjes nu vast te proberen!

Papa is donker en wordt snel bruin wordt minder snel bruin dan vroeger, mama is donkerblond en verbrandt redelijk snel wordt niet zo snel maar uiteindelijk wel bruin :P
Mini-ola is een mixje met papa's haar en mama's ogen. We gaan het zien...!
pi_125399327
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 13:57 schreef Cocotrimonium het volgende:
Die kinderliedjes trouwens :D _O-

Bij ons is het standaard liedje "ik zag twee beren broodjes smeren". En dan in 100000 varianten.

Waaronder onze eigen klassieker "Ik zag twee geiten gras afbijten, oh dat was géén wonder" :')
_O-
pi_125402483
Ik had verwacht dat S witblond zou zijn net als vriend & ik vroeger maar ze is donkerder. Heeft ook een donkere huid vergeleken met ons als je de babyfotos bekijkt. Mijn vader en oudste zus zijn beiden qua huid donker en bruin haar enz terwijl de rest bleker is met blond haar.

Ze slaapt al sinds 14u
Net maar even bij haar gekeken, haar haar in de war en rode wangetjes O+ zo lief.
pi_125402696
Fijn Zoe O+
pi_125403092
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 16:49 schreef Fieder het volgende:
Fijn Zoe O+
Ja ben zo blij. Ze valt nu weer zelf in slaap & geen gedoe vooraf.
Denk ook dat ik de goede dosis heb gevonden. Als ik minder doe hoor ik het eten omhoog komen & als ik meer doe lijkt ze buikkrampen te hebben en huilt ze (veel) meer.
pi_125403483
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 14:47 schreef Fieder het volgende:
Waar smeren jullie je kindjes mee in? Ik zag vandaag speciale kids zonnebrand staan namelijk.
Minimaal factor 50, half je voordat we de zon ingaan en elke 3 uur opnieuw als we in de zon zijn. Ik gebruik niet perse een speciale kindervariant.

Vroegah! Ging je gewoon de zon in en trok je een tshirt aan als je verbrand was. Nu heb ik begrepen dat als je huid een keer verbrand voor je 16e, dat de kans op huidkanker ook toeneemt. Nu hebben zowel mijn oma als mijn moeder huidkanker en beiden zijn ook echte zonaanbidders. Uren en uren lagen die te bakken op de zuidfranse stranden. Als ik eraan denk hoevaak ik ben verbrand....

De kinderen dragen bij mij ook nog speciale kleding in het zwembad dat ze ook nog eens beschermt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_125403605
Ik zit ook de hele dag liedjes te zingen. De halve tijd ken ik de tekst niet en dan verzin ik maar wat :+

We krijgen heel veel kleertjes van anderen en daar zitten ook verschillende hoedjes tussen. Vind het er eerlijk gezegd niet uit zien maar hee.. alles voor je beebje :)
Ik hoop dat ze hethuidje en de haren van mijn man krijgt. Snel bruin en. donkere haren :)

We zijn al de hele middag de hort op. Eerst lekker ijs eten met mijn moeder en zusjes. Zit nu nog. daar.. dadelijk lekker eten en wandelen met de hond. Djen heeft net bij mijn zus in bed geslapen. Heerlijk genieten :)

Mooie kindjes komen er voorbij!
pi_125403650
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2013 16:59 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Ja ben zo blij. Ze valt nu weer zelf in slaap & geen gedoe vooraf.
Denk ook dat ik de goede dosis heb gevonden. Als ik minder doe hoor ik het eten omhoog komen & als ik meer doe lijkt ze buikkrampen te hebben en huilt ze (veel) meer.
Ik heb geen jompelsmiley op mijn tel maar ik ben heel blij voor je! :)
pi_125403792
Fieder: wat een schatje ! O+

Mineola: Wat lief die voeten :D

Phaidra: Knap hoor ! ^O^

Omen: Wat leuk dat zingen. O+

coco: Wat een lieve foto, hoe knus. O+

Son: naar dat ze zich zo voelt. Nogmaals beterschap. :*

Mango: :D

Zoe: Welke maat heb je genomen. Moet er ook 1 kopen !
En wat slaapt ze lang, wouw ! :*

Soesa ( en Son): Hier ook nog geen tand te bekennen, hahaha :D

We hebben gefietst *O*
Geweldig ! Vandaag dus al !

En, bijkomend voordeel, ze ligt nu te slapen :D Helemaal rozig en moe.

Het was super leuk. Echt genoten. Zingen op de fiets, alles benoemen, ze kirde van plezier. Hebben alle 2 een adapter en ze heeft vooral bij man op de fiets gezeten. Verliefd *;

Op een kleedje gelegen in het park
Vakantiedag *O*
pi_125403865
Wat heerlijk KZ O+
Met een meidenkwartet
pi_125403870
Genieten Twink ! ^O^
pi_125403895
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 17:15 schreef Cathmar het volgende:
Wat heerlijk KZ O+
Dat was het echt O+ :Y
pi_125403969
Wat een genot!!
Hier zitten ze ook allemaal in een enorm goede flow. Zo fijn.
Vooral mijn 3-jarige is nu echt op haar aller-allerleukst.
Met een meidenkwartet
pi_125404042
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 17:17 schreef Cathmar het volgende:
Wat een genot!!
Hier zitten ze ook allemaal in een enorm goede flow. Zo fijn.
Vooral mijn 3-jarige is nu echt op haar aller-allerleukst.
Wat fijn Cathmar O+
pi_125405112
Kz heerlijk lekkerfietsen!
pi_125405299
Oh wat klinkt dat heerlijk KZ! Ik heb de hele dag binnen gezeten want werk :(

En kind heeft al voor de vierde dag op rij 38 en een beetje koorts. Gister huisarts maar niks te zien, longen, keel en oren prima. Kind is thuis wel zichzelf en drinkt normaal, maar op het kdv is het hem te druk dus vandaag weer bijtijds moeten halen. Bwuh. Ik vind het maar stom, die koorts komt toch ergens vandaan...?

Sonnetje, jouwe is ook ziek las ik? Beterschap!
  woensdag 17 april 2013 @ 17:57:46 #62
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_125405486
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 17:52 schreef Mineola het volgende:
Oh wat klinkt dat heerlijk KZ! Ik heb de hele dag binnen gezeten want werk :(

En kind heeft al voor de vierde dag op rij 38 en een beetje koorts. Gister huisarts maar niks te zien, longen, keel en oren prima. Kind is thuis wel zichzelf en drinkt normaal, maar op het kdv is het hem te druk dus vandaag weer bijtijds moeten halen. Bwuh. Ik vind het maar stom, die koorts komt toch ergens vandaan...?

Sonnetje, jouwe is ook ziek las ik? Beterschap!
Tandje in opkomst?
pi_125405549
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 17:57 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Tandje in opkomst?
:Y dacht ik ook aan.
pi_125405692
Hmm, zou op zich kunnen... Eergisteren was nog niks te zien/voelen en het gekwijl is ook een stuk minder dan het geweest is. Hij kauwt wel op alles wat los en vast zit. Zal straks nog eens kijken.
  woensdag 17 april 2013 @ 18:11:27 #65
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_125405986
Kan best snel gaan, toevallig kauwt mijn baby sinds een week ofzo ook op alles, bijna de hele dag. Zit ook steeds met zijn vuist in zijn mond om er verwoed op te kauwen. En eergisteren zag ik ineens een wit puntje in zijn tandvlees. Wie weet!
pi_125406000
Heerlijk kz!
Heb mt 80 genomen en die zit precies goed

Twinkle
Lekker genieten :)
Dankje! :*

Cathmar
Wat fijn

Mineola
Bij het 1e tandje van S keek ik ook steeds, na wat drukke nachten :9 was daar opeens tandje nr 1
  woensdag 17 april 2013 @ 21:09:38 #67
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125414235
Hier een dame die ook weer wat beter in dr vel zit, niet meer zoveel spuugt en genoeg drinkt. Ze heeft vanochtend zelfs 2 uur achter elkaar geslapen, normaal is dat 3 kwartier.

Son, beterschap!

En tandjesleed is zo nasty. Ik zie er nu al tegen op.

Wij gaan morgen ook fietsen, ik mag de kindjes van het kdv halen
  woensdag 17 april 2013 @ 21:10:14 #68
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125414271
En stiekem spam ik mijn dame nog een keer :9
  woensdag 17 april 2013 @ 21:17:55 #69
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_125414736
Wauw knapperd!! O+
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_125415984
He! De maxicosi op de fiets :o (ik zie nu iets nieuws wat iedereen vast al jaaaaaaaaren weet :') )
En je meisje O+ Mooie foto ook. Ik moet echt foto's gaan maken zonder troep op de achtergrond.
En een leuke slinger!
pi_125416095
Aaah wat een poppetje O+ en dat vestje (of jurkje? ) op de achtergrond O+

KZ heerlijk dat fietsen. Ik kan niet wachten tot volgend jaar dat we met zijn vieren (of drieën als vriend moet werken) kunnen gaan fietsen. We kunnen eva niet blijer maken, hopelijk vindt Rosalie het net zo leuk.

Kinderliedjes pfffff als je ze voor je opleiding hebt moeten leren (en voor de klas zingen voor een cijfer :X ) en daarna in de kinderopvang hebt gewerkt, ken je er wel een boel.
Mijn zusje en ik verzonnen vroeger ook altijd variaties op "ik zag 2 beren". Hoogtepunt was "ik zag 2 drollen de trap af rollen" :Y)

We gaan vannacht eens even aanrommelen met de flesjes. Rosalie krijgt er nu 7 per 24 uur. Overdag om de 3 uur, 's nachts om de 4 uur. Maar vaak moeten we haar wakker maken (ook overdag) en valt ze halverwege weer in slaap. Ze drinkt dan maar tussen de 60 en 90 cc per keer. Vaak is het 60cc, zo'n 2x is het ong 90.
Schiet dus niet echt op.
Tijdens het intakegesprek wat we maandag hadden zei ze ook dat we er zo'n 7 uur max tussrn mochten laten 's nachts. Dus 23.00 laatste fles en dan afwachten wanneer ze komt, maar uiterlijk om 06.00 weer een fles. Dat gaan we nu proberen en dan overdag om de 4 uur als ze dat kan.
Dan komen we op 6 flessen, maar hopelijk drinkt ze die dan leeg. Dan zit ze op 6x100cc en dat is meer dan voldoende.
pi_125417186
Oh van 23.00 tot 6.00 O+
L komt standaard om de 4 uur, dag en nacht. Soms om de 3. Een enkele keer haalt hij 5 uur 's nachts. Vollere flessen maakt niks uit. -O-
  woensdag 17 april 2013 @ 21:57:36 #73
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125417234
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 21:36 schreef Fieder het volgende:
He! De maxicosi op de fiets :o (ik zie nu iets nieuws wat iedereen vast al jaaaaaaaaren weet :') )
En je meisje O+ Mooie foto ook. Ik moet echt foto's gaan maken zonder troep op de achtergrond.
En een leuke slinger!
Babymee is voor ons echt een uitkomst, ik haal en breng (nu nog alleen halen) en werk voor de overheid waar ik pertinent niet met de auto naar toe mag want geen vergoeding en geen parkeerplek.
Ben wel blij dat Noortje nog voorop past, over een maand of 6 gaat zij achterop en Isabel voorop.
  woensdag 17 april 2013 @ 22:01:05 #74
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_125417454
Babymee is hier ook veelvuldig gebruikt, ideaal!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  woensdag 17 april 2013 @ 22:03:37 #75
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125417638
Danic, het vestje op achtergrond is nog van mij geweest, door mijn wijlen oma gebreid, en ruim 34 jaar oud.

Isabel zit ook vaak nog op 7 flessen, vaak kleine beetjes maar maakt ook vaak een sprong van 23.00 tot 05.00. Ze zit vandaag al op 645 ml en moet nog een voeding maar dat is een uitschieter naar boven. Maar goed ze is nu vier maanden, dat is wel een verschil.
Onze kinderarts zegt dat we ons niet druk moeten maken om milliliters maar dat een blije baby die goed poept en plast belangrijk is.
pi_125418244
Die instelling hebben wij nu ook. Bij eva was het ook zo'n gedoe. Dronk moeizaam (duurde zo 45 minuten tot een uur) dan nog een uur rechtop ivm spugen. Dan had je een uurtje voor iets anders (waarin ze gegarandeerd toch nog spuugde) en dan begonnen we weer opnieuw.
Die stress die daarbij kwam willen we nu niet, dus we kijken meer naar Rosalie zelf.
Zij doet het goed, plast in iedere luier en groeit dus geen zorgen hier.
Maar nu geven we om 23.00 een fles die nagenoeg op gaat, dan om 03.00 wakker maken waarbij ze maar 50cc drinkt. Dan wordt ze zelf om 06.00 wakker maar valt bij ons gelijk in slaap. 07.00 drinkt ze weer max 60cc nadat ik haar wakker heb gemaakt.

Dus we geven vanavond om 23.00 dr fles en dan kijken we wel hoe laat ze komt. En anders dus om 06.00

Wat bijzonder van dat vestje Becky!
pi_125418501
Hier ook een kindje wat rommelt met de hoeveelheden. Sinds het cb bezoek en ze zeiden dat hij meer moet/mag is hij minder gaan drinken :D

Het lijkt vooral moeizaam te gaan als we hem wakker moeten maken. Dan krijgen we er vaak maar 55-90 cc in. En dan vaak twee flessen achter elkaar met vijf uur er tussen. Hij zat op vijf flessrn maar gisteren had hij er zeven. Toen heb ik hem overdag om de drie uur gegeven.
Hij zal er genoeg aan hebben want als ik hem meer probeer te geven dan gaat hij lachen ipv drinken O+
Hij mag tussen de 825 en 1000 maar nu komt hij tussen de 650-750. Zal hem van de week weer eens wegen om te kijken of hij goed groeit.
Op 1 slechte dag na heeft hij wel voldoende goede plasluiers nu.
pi_125423466
Wat een mooi meisje becky, fijn dat het goed gaat!
En ik vind moeders die fietsen met kinderen zo dapper. Vroeger zag ik het wel eens en dacht ik, dat ziet er gezellig uit...en nu denk ik pfff, wat een werk, kinderen aankleden, alles inpakken, kinderen op de fiets, hopen dat ze meewerken,haha

Mex had ook van die periodes As dat ie aan het begin van de dag minder dronk, zoalng di ehet prima doet is het niet erg.

Klinkt gezellig het fietsen kleinzusje!

Soesa, wat knap dat je meisje al zoveel eet!! Hier eet ze nog erg weinig, maar pin me maar vast op dat het maar bijvoeding is nog.

Hier ook UVpakjes en petjes en hoedjes. Ik ben vroeger ook zo vaak verbrand, dat deed zo'n pijn en nu we weten dat het zo slecht is. Snap ook echt niet waarom mijn moeder me niet insmeerde.
Wij zaten ook echt hele dagen aan het strand

ik ben de bv aan het afbouwen, maar Nena is het er niet mee eens, de hele tijd maar ontevreden. Flesjes drinkt ze wel, maar met het eten is het elke keer huilen.
pi_125423541
Ik vond het altijd de normaalste zaak van de wereld dat Djen haar flessen altijd goed leeg drinkt maar nu door jullie verhalen kom ik er maar weer achter dat dat ooit ook heel anders kan zijn.

Handig zeg zon ding op de fiets. Iets om te onthouden.
pi_125428620
Zo gaat het hier dus ook As.

Maarrr....de nachtfles zit er net helemaal in. Ze heeft geslapen tot 04.45!
En nu dus 100cc op. Ben benieuwd hoe het verder gaat.

Helaas wel een slechte nacht. Eva is ziek. Inclusief overgeven en koorts. Dus een pittige nacht met een meisje wat steeds overstuur is.
pi_125428996
Wat vervelend dat Nena het er niet mee eens is. Wat is de reden dat je gaat afbouwen?

Ik maak me overigend niet druk om de flesjes. Ja heek even toen hij twee droge luiers achter elkaar had en vlekjes kreeg. Welke overigens wel waterpokken zijn.

Fijn Danic dat Roos het goed heeft gedaan. Beterschap voor Eva.
pi_125429064
Shit zeg! Dus toch waterpokken. Beterschap voor kyan.
pi_125429208
Hij heeft er gelukkig geen last van en ze zijn al aan het indrogen. Ben ook niet meer langs de huisarts geweest. Werd vrij duidelijk. Vlekjes, blaasjes, open en nu indrogen.
Wel blij dat de oudste ze dus niet kreeg. Die had ze zeer minimaal rond zijn eerste verjaardag. Zo weinig dat het cb twijfelde. Was bang dat hij ze nog een keer zou krijgen. Maar gelukkig niet.
pi_125429269
Beterschap As!

Danic, fijn dat het met het flesje beter gaat als er meer tijd tussenzit. Maar wel jammer dat je nog niet meer nachtrust krijgt.. Ook beterschap!

Kz, klinkt heerlijk O+!!

Troeta, wat sneu dat N niet helemaal tevreden is zonder bv. Hopelijk went het snel.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125430075
Danic
Beterschap voor je meisje

As
Beterschap :(

Troeta
Lijkt me lastig afbouwen, hoop dat ze er snel aan went

Zou vanmorgen met S naar mijn moeder zodat ze daar haar ochtendslaap zou doen, gaf ze 8:30 al aan te willen slapen, leg haar in bed & ze sliep al snel.
Moeder maar gebeld dat ik een andere keer langskom :+
Ben zo blij dat het slapen goed gaat. Moeder vind het niet erg die weet dat ik met het slapen enz bezig ben
pi_125432280
oei waterpokken, maar gelukkig geen last! Wist niet dat dat kon.

Ik ben aan het afbouwen omdat ik weer aan het werk ben en vind het ook wel lang genoeg 9 maanden.
het zou handig zijn als het s'nachts en in de ochtend wel nog kan, maar weet niet of dat lukt.
pi_125432946
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 10:38 schreef Troeta het volgende:
oei waterpokken, maar gelukkig geen last! Wist niet dat dat kon.

Ik ben aan het afbouwen omdat ik weer aan het werk ben en vind het ook wel lang genoeg 9 maanden.
het zou handig zijn als het s'nachts en in de ochtend wel nog kan, maar weet niet of dat lukt.
Bij mij lukt het tot nu toe om de ochtendvoeding nog aan te houden :Y Je kunt het altijd proberen, droog je op.. dan droog je op.. Zo bekijk ik het tenminste
  donderdag 18 april 2013 @ 11:18:21 #88
259886 pessie
pi_125433589
As wat naar dat kyan waterpokken heeft :* . incubatietijd is 10 tot 14 dagen he. Dus ze kunnen bij yaro alsnog doorkomen.

Mooie foto's gezien van oa becky O+ . Ik kan bijna niet wachten tot Lauren achterop mag in de baby mee. We overwegen ook de aanschaf van een zadeltje voor Nathan, volgend mij begint hij te groot te worden voor het stoeltje.

Zoë, groot gelijk hoor.

Ik heb hetzelfde zonnehoed je voor Lauren gekocht. Alleen nog even nieuwe zonnebrandcrème kopen.
pi_125436847
Becky wat een lieverd zeg. En leuk dat je morgen gaat fietsen met de dames. Ik wist niet eens dat je de maxicosi op de fiets kon zetten.

Danic, als ze goed groeit dan kan je dat inderdaad zo doen. Dan kan je ook flesvoeding op haar verzoek geven (en een beetje op je eigen verzoek als je vindt dat er teveel tijd tussen gaat zitten) Riley voed ik eigenlijk maar op haar eigen verzoek. Als ik haar wakker maak voor voeding dan weigert ze te eten en klaagt ze alleen maar. Maar ze groeit goed, is over het algemeen vrolijk (als alles volgens haar planning gaat) en heeft ook goede plasluiers, dus ik maak me daar niet teveel zorgen over. Ik doe overigens nog steeds bv en daarna fv.

Ass beterschap voor je kleintje :*
pi_125437813
Beterschap voor de zieke kindjes
Danic goed zeg van de nachtfles!
Zoe weer zo'n goed slaapje, wat fijn. Heb je nog een bepaalde aanpak of tips?

Ik had net de nacontrole na de bevalling. Moet naar de fysio voor bekken(bodem)klachten. Dat kan dus ook pas na je zwangerschap beginnen }:|
pi_125438443
En tot hoe lang heeft ze geslapen zoe?

Ik weet het Pessie maar het heerste al op de psz dus verwacht dat hij de dans ontspringt.

Hoedjes werden bij de oudste ook nooit opgehouden. Ben benieuwd hoe dat straks gaat.

Ik geef ook fv op verzoek Omen. Alhoewel ik heb vaak alsnog wakker maak. Want vijf uur overdag vind ik lang zat.

Balen fieder. Hopelijk kan de fysio wat voor je betekenen.

Oh en onze tuin is bijna kind proof. Dus kunnen we heerlijk de tuin in!!!
pi_125438639
Twinkle, klinkt heerlijk wat je allemaal doet. Hier laatste werkdag deze week, hoop dat het weer morgen nog mooi is.

Kz, fijn zo'n vakantiedag

Cathmar, wat fijn.

Minneola, klonkt idd naar tandje. Heeft die ook dunne, zure, stinkende poep?

Becky, wat een leukerd.

Zoe, fijn van de goede nacht en goede slaapjes.

Danic, hoop dat het ukt met de flesjes.

As hopelijk gaat het snel beter met de flesjes. Misschien minder drinken vanwege de waterpokken? Beterschap!

Troeta, misschien moet ze nog wennen. Hoop dat eten snel beter gaat.

Kwis, fijn dat ochtendvoeding nog lukt.

Pessie, groet Nathan al uit stoel voor achterop de fiets?

Omen fijn, dat het goed gaat met bv en fv.

Hier gaat het stukken beter. ,ijn baby is giseren en vandaag naar kdv geweest en dat ging/ gaat goed. Drinken gaat ook steeds beter. Hij drinkt en eet nog minder dan voor het ziek worden naar mijn gevoel. Maar merk ook boertjes en dunne poep, dus slecht eten kan ook door bijwerking van de ab komen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_125438928
Zou kunnen Tinu want de flesjes gaan nu weer goed.

Fijn dat jou mannetje zich beter voelt.
pi_125439925
Fieder
Lang verhaal dus even onder spoiler :9
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-O- voor de bekkenproblemen. Hoop dat de fysio je goed kan helpen.

As
Anderhalf uur. En nu slaapt ze alweer bijna anderhalf uur.
Fijn dat de tuin bijna klaar is! Die van ons is echt niet baby proof :( nu helaas ook geen tijd voor nu vriend weg is.

Tinu
Wat fijn dat het weer wat beter gaat
pi_125440715
Pff even egopost, nou weet ik waarom mama's niet ziek mogen worden, daar is heul geen tijd voor.

Blegh. Buikgriep en mini ook. Nou ja gaat vanzelf weer over...
pi_125444798
Beterschap Zolena.

Zoë klinkt alsof jullie goed naar je kindje kijken en er alles aan doen. Super hoor.
Hier hadden we de tuin net laten doen en toen kwam de oudste. Was een mooie tuin maar niet meer wat het geweest was. Veel steen, vijver en trap. We hebben een groot hoogte verschil.

Nu hebben we voornamelijk gras en een heuvel. Wij hebben het wel laten doen. En nu is hij klaar!!!!
pi_125445456
Zolena Beterschap.

Fijn zeg As, het weer wordt ook steeds beter.

Flesjes lijkt idd beter te gaan. Net ook weer fles leeg. De andere twee 70cc, maar er moeten er nog 2 volgen. Ik denk dat dit beter werkt.
Vanmorgen hadden we visite en tegelijkertijd kwamen vrienden van mijn ouders iets afgeven voor mijn moeder.
Terwijl we stonden te praten deed Rosalie even een exorcist hihi, melk lag een halve meter verder. Iedereen geschrokken en ik heel droog
"dat doen ze wel eens".

Fijn hoor die ervaring van een eerste kind. Maakt dat je er bij een tweede veel relaxter in staat.
pi_125445628
Beterschap Zolena

As
Ja ben blij dat ik altijd heb gekeken naar alternatieven ipv te luisteren naar het advies uit de omgeving "laat maar huilen, is goed voor dr" en als S dan overgaf en zich verslikte zaten ze verbaasd te kijken en wisten ze niet wat te zeggen. Toen begrepen ze t wel :') . Mijn vriend vind het soms ook erg lastig die is ook erg moe enzo. Ik weet dat er iets is dus doe ik die moeite voor dr, voor mij erg simpel.

Gras lijkt me erg fijn voor ze om te spelen enzo. Wij hebben achter alleen steen en in de voortuin modder en plantjes :9
pi_125452492
Zolena beterschap!

Tinu fijn dat het alweer iets beter gaat. Morgen wordt het prima weer! Geniet ze! :)

As vervelend waterpokken :(

En wij weer heerlijk genoten :). Veel gewandeld met hond. Geen nieuws. Alles dikke prima. Dinsdag weer cb.. ben benieuwd!
pi_125455554
Dank As en Zoe.

As, tuin is kindproof, wat fijn.

Zolena beterschap!

Danic, fijn, hoop dat de rest van de flesjes ook beter gaat.

Zoe, 2x 1,5 geslapen? Hier ook vandaag, wel op het kdv dan.

Hier wil ik voor L's verjaardag geld vragen voor een glijbaan van vrienden en famili. Die komt dan in de achtertuin. Omdat daar tot nu toe ook alleen maar steen ligt, zullen wij iets van rubberen tegels of een mat eronder leggen, zodat het zacht is.

[ Bericht 36% gewijzigd door Tinuviel op 18-04-2013 21:12:46 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 18 april 2013 @ 21:10:27 #101
259886 pessie
pi_125455692
Oeh fijn,morgen weer goed weer dus!

Tinu, Nathan kan niet achterop, daar komt Lauren in de baby mee.

Toen we ons huis kochten was onze tuin een oerwoud, dat hebben we vorig jaar aangepakt.
  donderdag 18 april 2013 @ 21:20:10 #102
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125456298
Pessie, moet zeggen dat ik het met deze wind toch wel een hele opgave vond om twee kindjes op de fiets mee te nemen. Moet toch 5 km fietsen. Heb me de rambam getrapt om de brug hier over te komen.
pi_125456317
Onze tuin moet nog steeds afgemaakt worden :')
4 jaar geleden aan begonnen :+ Helemaal achterin moeten nog tegels gezaagd worden (90x90 natuursteen...) Mn vader zegt dat hij het gaat doen. Mja vorig jaar zouden ze het ook al afmaken :P
Mn tuin is niet echt kindvriendelijk. Wel veel tegels (ik hou niet zo van tuinieren), maar er staat ook een buitenhaard en een parasolvoet. Ze kijken maar uit hoor, ik ga niet alles weghalen voor ze.
Op zich zou gras nu wel handig zijn, want Elise loopt nog niet tegen de tijd dat het warm wordt, maar goed dat zien we dan wel weer.
In t ergste geval ga ik met ze naar de overkant van de straat, daar hebben we een parkje.
Mn achtertuin is ook niet heel groot, 3 meter minder dan het ooit was. Maar groot genoeg om te zitten :D
pi_125456539
Wij hebben geen tuin. Van de week wel het balkon weer opgeruimd. Is wel heel breed. Zo'n 9 meter. Hebben de spijlen met kippengaas gedaan, zodat speelgoed naar beneden gooien niet heel handig is.

Luuk heeft vanavond gelachen terwijl hij in de bademmer zat. Huge mijlpaal. Zelfs schaterlachen op een gegeven moment. Zou hij het dan toch leuk gaan vinden?
*poef* nu is het weg
pi_125460552
Scheelt dat het dit jaar niet warm word sonnetje :P Hoe is het met Elise?

haha danic, lekker droge reactie. Je klinkt heerlijk relaxed. Kan me nog goed herinneren dat je je best wel druk maakte om veel bij je eerste.
En ik vind het ook bizar dat je al een tweede hebt, in mijn gedachten is je oudste nog een baby!
Ik heb soms echt niet door dat de jaren voorbij vliegen.

Goed idee van dat kippegaas kaatjejannie, hier wel vaak problemen met de onderburen door vliegend speelgoed.
Maar ja we zitten meestal op de galerij en daar mag ik vast geen kippegaas spannen...en de galerij van de onderburen is veel groter, dus ze moeten niet zeuren >:)
Wat leuk dat die schaterlachde in de emmer.

Fijn dat je nog een ochtendvoeding kan doen aan de borst kwisted. Verder alleen fles?
Ik heb het idee dat ik wat te snel opdroog, of hoe noem je dat, heb nu ook een tepelkloof van het getrek eraan.
  donderdag 18 april 2013 @ 22:44:55 #106
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_125461075
Sinds vandaag kan ze van haar rug naar haar zij draaien. _O_

"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_125461370
Ahhh leuk!! En wat een mooie bos haar!

Zag trouwens op een verjaardag een baby van 6 maanden die had een heel plat achterhoofd, nog nooit zo erg gezien. Arme jongen kon zijn hoofd niet eens opzij doen daardoor, dus hij is steeds gefrustreerd omdat ie nog helemaal niks kan. Vond het echt zielig.
pi_125461441
Whehe dat scheelt weer troeta :D
En vandaag ging het weer stukken beter met dr! Althans dat zei mn moeder, sowieso ging het slapen makkelijk en werd ze niet na een uur wakker, dus das al beter dan de dagen ervoor. Alleen weinig gedronken. 2x een half flesje geloof ik. Vanochtend wilde ze ook niet drinken toen ze wakker werd.
Zitten nu op zo'n 4 voedingen op een dag en dat wordt langzaamaan ook wel minder. Vanavond voor het slapen gaan dronk ze ook vrij kort. Ik kijk wel hoelang ik doorga. Ik kan nu makkelijk weg zonder dat ze perse hoeft te drinken ergens (wat ook gewoon onmogelijk, want ze drinkt gewoon niet als er afleiding is). En ben nu al zolang bezig dat die paar maanden tot ze gewone melk kan krijgen ook nog wel te overbruggen zijn.
Denk dat ik vanaf maandag naar 1x kolven op het werk ga.

Lijkt me wel vervelend dat ze speelgoed naar beneden kunnen gooien :D Gebeurt hier bij mn ouders wel eens :P
pi_125461652
oh, fijn dat het weer beter gaat.
Aan de ene kant heb je gelijk, het is nog maar een paar maandjes, maar op mijn nieuwe werk kan ik niet kolven en ik ben ook eindelijk eens ongesteld geworden, dus al een superdip en ze slaapt ineens slecht. Ik zie het wel hoe het loopt.
Ze drinkt ook geen 4 of 5 voedingen, maar ze drinkt veel vaker...misschien moet ik daar eens op gaan letten, heb nooit op de tijd gelet en alleen maar op haar verzoek...want zat toch thuis enzo.

ik heb ondertussen speciaal speelgoed wat niet tussen de spijlen van het hek past, van die grote keepauto's enzo, maar de buurjongetjes spelen met de kleine auto's buiten en daar kan ik niks van zeggen natuurlijk.
De onderbuurvrouw vind dat ik maar beter op moet letten,haha, maar het is zo snel gedaan.
  donderdag 18 april 2013 @ 23:03:56 #110
92926 Joipoidoipoipoi
pi_125461986
Voor de ouders die flesvoeding geven:

Hebben jullie er ook last van dat het heel vaak uitverkocht is in alle winkels in de buurt? Dat schijnt door Chinezen te komen die het overal opkopen en vervolgens naar China sturen.

Het schijnt vooral in de Randstad te gebeuren. Zelf woon ik in Den Haag en heb in de buurt 2 Kruidvats, 1 DA, 2 Albert Heijns, 1 Jumbo. En bij al die winkels is het echt heel vaak uitverkocht. Sommige winkels zetten het uit voorzorg niet meer in de schappen, en hebben af en toe nog 'verstopt' staan in het magazijn (daar moet je dan om vragen).

Vorige week heb ik voor de zekerheid zelf heel veel opgekocht (voor 2 maanden ingeslagen), maar dat zal wel komen omdat ik zelf half Aziatisch (kwart Chinees) ben. :')

Google: babyvoeding uitverkocht
pi_125462296
quote:
5s.gif Op donderdag 18 april 2013 23:03 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Voor de ouders die flesvoeding geven:

Hebben jullie er ook last van dat het heel vaak uitverkocht is in alle winkels in de buurt? Dat schijnt door Chinezen te komen die het overal opkopen en vervolgens naar China sturen.

Het schijnt vooral in de Randstad te gebeuren. Zelf woon ik in Den Haag en heb in de buurt 2 Kruidvats, 1 DA, 2 Albert Heijns, 1 Jumbo. En bij al die winkels is het echt heel vaak uitverkocht. Sommige winkels zetten het uit voorzorg niet meer in de schappen, en hebben af en toe nog 'verstopt' staan in het magazijn (daar moet je dan om vragen).

Vorige week heb ik voor de zekerheid zelf heel veel opgekocht (voor 2 maanden ingeslagen), maar dat zal wel komen omdat ik zelf half Aziatisch (kwart Chinees) ben. :')
Hier (zuiden van Limburg) mag je wel meestal max. 3 pakken in één keer kopen. Geloof dat M. wel eens vaker heeft gehad dat het uitverkocht was, ik zelf pas 1x. Maar het is geen probleem hier ofzo. Althans, ik heb die indruk niet.

Lekker ding heb je daar trouwens O+

quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 22:50 schreef Troeta het volgende:
Zag trouwens op een verjaardag een baby van 6 maanden die had een heel plat achterhoofd, nog nooit zo erg gezien. Arme jongen kon zijn hoofd niet eens opzij doen daardoor, dus hij is steeds gefrustreerd omdat ie nog helemaal niks kan. Vond het echt zielig.
Moest dat kindje dan geen helmpje ofzo? Of heb je het daar niet over gehad met de ouder(s)?
Sneu voor zo'n jochie idd!

Wij moeten onze tuin ook nog steeds opknappen. Er zit vooruitgang in. Min of meer :+
Voorheen hadden we een tokkie-tuin met o.a. een oud bankstel (op z'n kop _O- ) en tafeltje, en nu is hij gewoon lelijk en niet bijgehouden, maar zonder overtollige meubelstukken :+

Zolena, beterschap nog!
  donderdag 18 april 2013 @ 23:13:39 #112
92926 Joipoidoipoipoi
pi_125462491
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 23:10 schreef Cocotrimonium het volgende:
Hier (zuiden van Limburg) mag je wel meestal max. 3 pakken in één keer kopen. Geloof dat M. wel eens vaker heeft gehad dat het uitverkocht was, ik zelf pas 1x. Maar het is geen probleem hier ofzo. Althans, ik heb die indruk niet.
Hier in de buurt mag je vaak ook maar een beperkt aantal pakken meenemen per keer. Maar heel vaak hebben ze het gewoon helemaal niet meer, zelfs niet in het magazijn.

quote:
Lekker ding heb je daar trouwens O+
Ja O+, aanstaande zaterdag is ze weer maandig, 4 maanden wordt ze dan. :)
pi_125462565
haha Joi, mocht je wel zoveel inslaan met jouw uiterlijk? Woon je in Scheveningen toevallig?
Vind het ook maar apart dat inslaan, kan Nutricia daar zelf niet gaan verkopen ofzo?

Ja, hij moest ook een helmpje, maar ze twijfelden nog, want ze vonden het zielig en duur en het was maar iets cosmetisch. Weet niet wat ze gaan doen.
pi_125462743
Fijn dat het beter gaat Son.

Hier toevallig vandaag dat ze alleen nog maar hypoallergeen hadden. Maar dat geven wij dus geen probleem en woon ook in de randstad.
pi_125462802
Volgens mij zijn ze wel bezig met een speciale productielijn voor china.

Worden helpjes niet vergoed dan?
  donderdag 18 april 2013 @ 23:20:03 #116
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125462842
De voeding van het eigen merk is net zo goed.
Door het babyvoeding schandaal van een tijdje terug wil de Aziatische markt alleen nog maar een bepaald soort kunstvoeding. Volgens mij is nutrilon aardig in trek. Dat is booming business waar door fabrikanten veel aan wordt verdiend. En aangezien de vroegere melkplas compleet is opgedroogd is het nu vooral wie het meest betaald...
Ik wil nog net niet zeggen dat het uit dezelfde fabriek komt maar alle voeding moet voldoen aan dezelfde strenge eu/who eisen. Daarom gaf ik mijn oudste hypoallergeen van etos eigen merk. Scheelt in de centen en doet precies hetzelfde. In marketing in nutricia heel goed ;)
  donderdag 18 april 2013 @ 23:21:39 #117
92926 Joipoidoipoipoi
pi_125462943
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 23:14 schreef Troeta het volgende:
haha Joi, mocht je wel zoveel inslaan met jouw uiterlijk?
Ben bij meerdere winkels geweest uiteraard. ;)

quote:
Woon je in Scheveningen toevallig?
Nee. Jij?

quote:
Vind het ook maar apart dat inslaan, kan Nutricia daar zelf niet gaan verkopen ofzo?
Ja inderdaad. Want volgens die artikelen op internet die ik erover gelezen heb is dit al járen aan de gang... Dus dat zou gouden business zijn voor Nutricia als ze in China gaan verkopen.
  donderdag 18 april 2013 @ 23:24:21 #118
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125463098
Niet bij iedere verzekering worden helmpjes vergoed. Belachelijk trouwens. Kindje kan er echt wel veel last van hebben.

Fijn son dat het beter gaat.

Onze tuin is ook nog niet helemaal af....komt vast wel. De oudste kan er goed spelen.

Isabel is helemaal van het rollen. Van rug naar buik en nu ook van buik naar rug. Ze lag ineens naast het kleed!
pi_125463154
quote:
Ja, hij moest ook een helmpje, maar ze twijfelden nog, want ze vonden het zielig en duur en het was maar iets cosmetisch. Weet niet wat ze gaan doen.
En dan wordt hij later vroeg kaal (of hij wil zn koppie gewoon lekker kort scheren) en dan komt er zo'n platte kop tevoorschijn. Da's ook best sneu :D Benieuwd wat ze gaan doen dan.

Oh, kijk! Voor Saartje O+

Stoere baby :+
pi_125463212
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 23:24 schreef becky27 het volgende:
Isabel is helemaal van het rollen. Van rug naar buik en nu ook van buik naar rug. Ze lag ineens naast het kleed!
Da's al best snel dan! Niet?

Saartje is niet zo van het rollen. Ze kan het wel, want ik heb het haar al vaker zien doen. Maar het lijkt haar gewoon niet veel te interesseren.

Springen! Dat wil ze. Dus dan heb je een baby op schoot die weigert te zitten, en dan als een dulle op je schoot staat te bouncen :')
  donderdag 18 april 2013 @ 23:28:45 #121
92926 Joipoidoipoipoi
pi_125463275
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 23:20 schreef becky27 het volgende:
Door het babyvoeding schandaal van een tijdje terug wil de Aziatische markt alleen nog maar een bepaald soort kunstvoeding. Volgens mij is nutrilon aardig in trek. Dat is booming business waar door fabrikanten veel aan wordt verdiend. En aangezien de vroegere melkplas compleet is opgedroogd is het nu vooral wie het meest betaald...
Ik wil nog net niet zeggen dat het uit dezelfde fabriek komt maar alle voeding moet voldoen aan dezelfde strenge eu/who eisen. Daarom gaf ik mijn oudste hypoallergeen van etos eigen merk. Scheelt in de centen en doet precies hetzelfde. In marketing in nutricia heel goed ;)
Ik koop meestal Kruidvat eigen merk, maar doordat de Nutricia opgekocht wordt, is Kruidvat eigen merk daardoor ook vaak uitverkocht.

Het scheelt inderdaad een heleboel geld. Die van Nutricia is bijna 2 keer zo duur.
  donderdag 18 april 2013 @ 23:32:52 #122
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125463410
Ja das weer zo'n vlotte. Ze was dinsdag vier maanden. En zitten is voor mietjes. Staan is het nieuwe zitten.
Enniewee heb het met Noortje ook meegemaakt. Isabel is iets langzamer gelukkig. Noortje liep met 7.5 maand achter de blokkenwagen onder de tafel door.
Van mij hoeft het allemaal nog de niet. We zijn met het inbakeren gestopt ivm rollen. Laat r nog maar even klein zijn. Ze moeten de rest van hun leven nog zoveel.
pi_125464783
Klinkt in ieder geval alsof het lekker loopt becky.

Wij kozen voor nutrolon omdat we dat merk hier het makkelijkst kunnen krijgen. En ze zijn gevoelig voor krampjes dus ga niet overstappen. Maar snap prima om ander merk te geven. Is ook belachelijk duur.

Springende saar O+

Oh en het klopt dat het voedingsprobleem al langer is. Was bij de oudste ook al in 2010
pi_125465434
Ja ik wel en ook 2 AH's en een Jumbo enzo, precies de aantallen die je noemde...dus ik dacht,misschien ben je mijn overbuurvrouw:D

Nee, helmpje zit alleen in de aanvullende verzekeringen. Er zat toevallig ook een man van rond de 30 op die verjaardag die ook zo'n plat achterhoofd heeft en die draagt nog steeds een petje.
Bemoei me er verder niet mee, zijn erg eigenwijze mensen die niks aannemen, dus zeg nooit meer wat tegen ze :P

Ik gaf ook altijd kruidvat, lekker goedkoop en net zo goed, nu gebruik ik nestlé, maar heb nog maar 3 blikken gekocht, dus zoveel scheelt dat dan niet. Had ook nog een kortingsbon,haha
pi_125467804
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 22:56 schreef Troeta het volgende:
oh, fijn dat het weer beter gaat.
Aan de ene kant heb je gelijk, het is nog maar een paar maandjes, maar op mijn nieuwe werk kan ik niet kolven en ik ben ook eindelijk eens ongesteld geworden, dus al een superdip en ze slaapt ineens slecht. Ik zie het wel hoe het loopt.
Ze drinkt ook geen 4 of 5 voedingen, maar ze drinkt veel vaker...misschien moet ik daar eens op gaan letten, heb nooit op de tijd gelet en alleen maar op haar verzoek...want zat toch thuis enzo.

ik heb ondertussen speciaal speelgoed wat niet tussen de spijlen van het hek past, van die grote keepauto's enzo, maar de buurjongetjes spelen met de kleine auto's buiten en daar kan ik niks van zeggen natuurlijk.
De onderbuurvrouw vind dat ik maar beter op moet letten,haha, maar het is zo snel gedaan.
Oh maar kan me voorstellen dat als je niet kan kolven toch sneller stopt.
Sowieso dat je stopt kan ik me best voorstellen. Elise vraagt nooit om de borst buiten de standaard momenten, meestal voor dr slaapjes en meer wil ze gewoon niet. Dan kijkt ze om zich heen, gaat kletsen, lachen, nou ja ik probeer t niet eens meer :P

Haha das wel slim van het speelgoed :D Floris heeft wel eens wat over de reling geslingerd, omdat ie naar de randstadrail.aan t wijzen was :D maar t gebeurt idd zo snel! Gelukkig hebben mn ouders geen spijlen, scheelt al een stuk. Eroverheen gooien zie je vaak wel aankomen :P
pi_125468474
Belachelijk trouwens dat het niet vergoed word vanuit het basispakket.
pi_125468574
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 08:16 schreef As1981 het volgende:
Belachelijk trouwens dat het niet vergoed word vanuit het basispakket.
Het is sinds dit jaar weer uit het basispakket gehaald...ik vind het ook belachelijk. Nou is het hier wel zo dat als jij een helm nodig hebt er altijd wel iets te regelen valt qua gespreide betaling. En mensen die echt minimum hebben bijvoorbeeld bijstand kunnen zich via de gemeente verzekeren en krijgen dan voor een paar euro het duurste aanvullende pakket en daar zit hij wel in ;)
pi_125468611
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2013 08:26 schreef Rixtje het volgende:

[..]

Het is sinds dit jaar weer uit het basispakket gehaald...ik vind het ook belachelijk. Nou is het hier wel zo dat als jij een helm nodig hebt er altijd wel iets te regelen valt qua gespreide betaling. En mensen die echt minimum hebben bijvoorbeeld bijstand kunnen zich via de gemeente verzekeren en krijgen dan voor een paar euro het duurste aanvullende pakket en daar zit hij wel in ;)
Gelukkig dat er dan wel meegeken word. Nu hebben wij het financieel best oke en zou dat nooit een belemmering zijn als het nodig is. Maar als je het niet kan betalen zou het wel zuur zijn.
pi_125468680
Troeta, handig van dat speelgoed, wat niet tussen de spijlen door kan. Ik begrijp alleen niet waarom jij verantwoordelijk bent voor de buurkinderen of hun speelgoed.

Joipoi, leuke foto zeg.

Becky, fijn, dat het zo goed gaat.

Springende Saar :)

Kj, wat fijn het schaterlachen van Luuk in de emmer met water.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 19 april 2013 @ 08:35:10 #130
92926 Joipoidoipoipoi
pi_125468687
quote:
Walgelijk trouwens dat die ouders het te duur vinden. Zoiets hoor je gewoon voor je baby over te hebben. En het is helemaal niet alleen maar iets cosmetisch als die baby er op dit moment gehandicapt door is.

Ik kan er slecht tegen als mensen noodzakelijke dingen te duur vinden voor hun kinderen en huisdieren. Ik kende ook iemand die gaf honderden euro's per maand uit aan weed, ging voor de lol weekendjes naar het buitenland, kocht allerlei niet-noodzakelijke dure dingen voor zichzelf (zoals bijvoorbeeld een nieuwe telefoon terwijl de oude het nog deed, 'maar die was zo langzaam...') maar hij vond het te duur om zijn hond - die al meer dan een half jaar last van zijn oor had - naar de dierenarts te brengen. Bovendien was dat wel een half uur lopen en dat vond hij te ver...

Maar goed, da's wel erg offtopic in een topic over baby's, maar ik kan me echt zo ontzettend kwaad maken om dat soort dingen! :r
  vrijdag 19 april 2013 @ 09:02:21 #131
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125469148
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 23:20 schreef becky27 het volgende:
Klopt, wij mogen ook over op de normale kv ipv de prematurenvoeding. De ka raadde ons al aan om dan voor eigen merk te kiezen omdat die minder in trek zijn bij de Chinezen maar wel even goed. En ze raadde ook aan om zelf een voorraadje op te bouwen (zeker met 2 mondjes te voeden, al gaat daar gelukkig ook nog een grote hoeveelheid bv in).
  vrijdag 19 april 2013 @ 09:03:50 #132
259886 pessie
pi_125469175
Joi, niet iedereen heeft een paar duizend euro liggen voor dergelijke behandelingen. Aan de andere kant heb ik wel zoiets van, zorg dat je beter verzekerd bent. Alleen basis als je kinderen hebt is wel heel summier. Maar goed, de eerste aanvullende verzekering is ook volledig uitgekleed waardoor je weer duurder moet gaan zitten...
pi_125469434
Sommige mensen hebben helaas echt geen geld Joi.

Hier bij de Jumbo mag je maximaal 4 pakken kunstvoeding meenemen, maar laatst was het hele schap bijna leeg.

Stoer broekje Coco 8-)

Wat een schatje Becky O+

Beterschap Zolena :*
  vrijdag 19 april 2013 @ 09:38:48 #134
92926 Joipoidoipoipoi
pi_125469802
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2013 09:03 schreef pessie het volgende:
Joi, niet iedereen heeft een paar duizend euro liggen voor dergelijke behandelingen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 09:18 schreef Xanteh het volgende:
Sommige mensen hebben helaas echt geen geld Joi.
Ja sorry, dat is inderdaad wel waar. Maar omdat ik las dat ze het geld er niet aan willen uitgeven omdat het om iets cosmetisch zou gaan, kreeg ik de indruk dat ze het gewoon niet leuk vinden om daar hun geld aan te besteden, omdat ze het liever aan leuke dingen besteden.
pi_125469830
Wij hebben dus wel bewust onze aanvullende verzekeringen dit jaar eruit gegooid. Zelf hebben we zelden zorg nodig, geen bevallingen oid in aantocht dit jaar :P, en voor de mini is toch alles zo'n beetje al gedekt wat in onze (eerste) aanvullende verzekering zou zitten. Was een simpel rekensommetje: met geen aanvullende verzekeringen en eigen risico omhoog sparen we per maand behoorlijk wat uit. Mochten we dan wel aan de beurt zijn voor iets, dan wordt het idd betalen maar daar staat die besparing wel tegenover.

Helm zit sinds dit jaar niet meer in de basisverzekering voor kinderen, alleen in de aanvullende dacht ik. Ik heb dat wel in mn achterhoofd gehouden bij de beslissing geen aanvullende vz meer te nemen. Op dat moment (en nu nog steeds niet) was er absoluut geen sprake van dat mini een helm nodig zou hebben, dus dat gaf wel de doorslag. Maar als het wel nodig is dan hebben wij het geld ervoor, dat scheelt ook.

Of iemand het er voor over heeft, tja, moeilijke discussie. Iedereen heeft een andere portemonnee en andere prioriteiten. Ik kan iets wel stom vinden maar daar heeft een ander (terecht!) geen boodschap aan. En dat zal andersom niet anders zijn. Maar hoe dan ook kost een kind (of huisdier :P) gewoon geld, hoe je het ook wendt of keert, en ik vind het wel wat naief als je daar niet bij stil hebt gestaan van tevoren. Basisdingen als luiers, voeding en kleertjes kosten nu eenmaal geld, maar dat kan je zo duur of goedkoop maken als je zelf wil. Neemt niet weg het wel lastig kan zijn als je het niet breed hebt. Maar zoals Pessie ook zegt, je kan je wel verzekeren tegen sommige dingen en daarmee het risico op onverwachte kosten beperken.

Oh, en wat betreft kunstvoeding: hier Randstad :W en ik geloof een max van 2 pakken pp. Maar ik zie heel vaak slimme Chinezen met een tas vol die alle winkels afgaan en dan alsnog 10 pakken hebben.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mineola op 19-04-2013 11:17:30 (beter geformuleerd) ]
  vrijdag 19 april 2013 @ 09:43:03 #136
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125469933
Wij zitten nog op de neocate via de apotheek. We mogen met een half jaar hypoallergeen gaan proberen en dat wordt etos eigen merk.

Het is ook belachelijk dat zo'n helmpje niet standaard vergoed wordt.
  vrijdag 19 april 2013 @ 09:48:07 #137
92926 Joipoidoipoipoi
pi_125470063
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 09:39 schreef Mineola het volgende:
Oh, en wat betreft kunstvoeding: hier Randstad :W en ik geloof een max van 2 pakken pp. Maar ik zie heel vaak slimme Chinezen met een tas vol die alle winkels afgaan en dan alsnog 10 pakken hebben.
Ik als slimme kwart Chinese uit de Randstad heb op dit moment 6 grote pakken in huis, gekocht bij verschillende winkels! :)
  vrijdag 19 april 2013 @ 10:07:23 #138
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125470545
Ik vind dat je op producten zoals verzorging en kleertjes juist kan bezuinigen. Je kan het immers zo duur maken zoals je zelf wilt en dat betekent dus ook dat het goedkoper kan als dat nodig is. Bezuinigen betekent mi namelijk niet dat je het dus helemaal niet meer doet.

Eerlijk gezegd ben ik wel blij dat de prematuren kv gewoon vergoed wordt. 25 euro per pak is echt wel aan de prijs. Tuurlijk moet je daar rekening mee houden maar als alles ook nog x2 gaat.... Moet er ook niet aan denken dat ze hier allebei een helmpje nodig hebben. En dan vind ik het inderdaad een verschil of het alleen cosmetisch is of dat ze er ook echt last van hebben/krijgen.

Vind ik trouwens ook met beugels, sommige kinderen krijgen ook wel erg snel een beugel. Wat dat betreft had ik beter orthodontist kunnen worden.....
pi_125470627
Wat betreft die verzekering van de helm. Wij hebben het uitgezocht en waar we op uit kwamen was dat maar 4 verzekeringen het in hun aanvullende pakket hadden zitten. En wij zaten natuurlijk bij geen van de 4. En misschien stom, maar met helmpje heb ik helemaal geen rekening gehouden. Wel met de bekkenbodemfysio en de lactatiekundige. Zul je zien dat we die lactatiekundige niet nodig hebben :P

Maar ja, weet je. Wij weten het nu 2 maanden en zijn gaan sparen. En dit jaar dus toch niet een uitgebreide vakantie, want dat geld gaat ook naar Viktors helmpje. En het is prima. Vakanties komen er nog genoeg, maar dat bolletje kunnen we maar een keer goed krijgen. Wij vinden dus "te duur" geen goede reden om hem dat helmpje niet te geven aangezien wij het wel kunnen betalen (moeten er alleen andere dingen voor laten). Zielig vind ik het ook niet, want ik lees alleen maar ervaringen waarbij het even wennen was maar na het tijdje wist de baby niet anders.

Natuurlijk hebben we wel even de verzekering gebeld om te vragen of ze iets voor ons konden doen :P
pi_125472208
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 10:07 schreef Kyara het volgende:
Ik vind dat je op producten zoals verzorging en kleertjes juist kan bezuinigen. Je kan het immers zo duur maken zoals je zelf wilt en dat betekent dus ook dat het goedkoper kan als dat nodig is. Bezuinigen betekent mi namelijk niet dat je het dus helemaal niet meer doet.

Ik was ook niet helemaal tevreden met die zin, maar kreeg het even niet anders geformuleerd. Ik bedoel dus hetzelfde als jij. :) Bepaalde basics heb je nu eenmaal nodig, dus in zoverre ontkom je niet aan kosten. Maar je kan wel zelf bepalen hoe hoog die kosten worden.

En te duur in geval van een helmpje vind ik inderdaad een flutreden. Is het overigens echt puur cosmetisch? Ik kan me zo indenken dat het ook de (hersen)ontwikkeling beinvloedt dus alleen daarom al zou ik wel voor een helm gaan.

'Mooier' is voor mij niet echt een reden. Goed voorbeeld van die beugel Kyara, ik heb zelf bewust geen beugel gehad omdat het volgens mijn tandarts alleen maar cosmetisch was, mijn gebit functioneert prima. Ben nog altijd blij met mijn niet perfecte rij tandjes :D

[ Bericht 10% gewijzigd door Mineola op 19-04-2013 11:16:07 ]
  vrijdag 19 april 2013 @ 11:13:28 #141
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125472289
Kyara, de voeding van Isabel is bij de apotheek 61(!!!) euro per blik van 400 gram. Op het internet zag ik het staan voor 45 euro maar dan nog, belachelijk duur.
  vrijdag 19 april 2013 @ 11:16:20 #142
92926 Joipoidoipoipoi
pi_125472399
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 11:13 schreef becky27 het volgende:
Kyara, de voeding van Isabel is bij de apotheek 61(!!!) euro per blik van 400 gram. Op het internet zag ik het staan voor 45 euro maar dan nog, belachelijk duur.
Wauw! :o En over welke voeding heb je het?
pi_125472637
quote:
WOW, echt? Dat zijn toch geen prijzen?

Lang leve Kruidvat voeding. Doen ze het hier goed op. Gelukkig. Nu hebben we hier ook geen allergie e.d., dat scheelt. Je hebt gewoon geen keuze anders he.

Schappen hier trouwens altijd gevuld en er hangt een briefje dat ze het anders voor je bestellen. Heel netjes vind ik. Nu heb ik trouwens altijd wel een enorme voorraad, want het gaat hard hier.
Met een meidenkwartet
pi_125472817
Mja je hebt mooier en mooier. Viktors hoofd is ondertussen echt wel vervormd. Aan de achterkant is het bijna vierkant. Zijn voorhoofd heeft aan een kant een bolling en dan nog een bult bovenop zijn hoofd. En misschien doen we het voor niets en trekt het nog bij of zal hij er nooit mee gepest worden ofzo. Maar misschien blijft het zo erg en gaat het zijn zelfbeeld beheersen. Je weet het gewoon niet. En het enige wat we hoeven doen is een helmpje. Ik vind niet dat uiterlijk tegen elke prijs cosmetisch geperfectioneerd moet worden ofzo, inderdaad het voorbeeld met die beugel. Maar hierbij heb ik wel het gevoel dat we het moeten doen. Lastig uitleggen :P

Becky, die prijzen :o
  vrijdag 19 april 2013 @ 11:34:40 #145
259886 pessie
pi_125473083
quote:
:o . Dat is wel echt heel veel! Dat zou voor ons niet eens te doen zijn. Maar goed, daarom dus uitgebreider verzekert.
Als ik lees wat voor afwijking het betreffende jongetje had zou ik het als moeder zekezeker doen. Maar bij mij zit het in de verzekering.
  vrijdag 19 april 2013 @ 11:39:09 #146
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125473247
http://koemelkallergie.nl/neocate-bij-koemelkallergie.html

Deze dus....

Ben blij dat we verzekerd zijn want dit zou voor ons ook een aardig beslag op ons budget geven. Aangezien je met een blik wel vier dagen doet..
  vrijdag 19 april 2013 @ 12:09:39 #147
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125474482
quote:
Whehehe. De voeding die leyla had was 1 eu per zakje van een paar gram. Leuk joh medische voeding.
  vrijdag 19 april 2013 @ 12:11:03 #148
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125474542
Zakje was 4 gram. :')
  vrijdag 19 april 2013 @ 12:15:33 #149
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125474711
Becky :o
Ja die prijzen zijn echt belachelijk. De breastmilk fortifier was ¤ 50 euro per pak. Toen ik ze nog op bijna 100% bv had, gingen er 2 pakken per week door....

Nu gaan ze over op AH huismerk wat betreft fv.

Mineola, dacht al dat we hetzelfde bedoelde ;)
Ik heb een beugel gehad terwijl mijn tand kaarsrecht stonden. Alleen moesten er nog 2 snijtanden bij. Dus dat was wel noodzakelijk. Later probeerde de orthodontist me ook een beugel voor mijn ondertanden aan te smeren maar daar heb ik ook voor gepast. Dan maar niet kaarsrecht.
  vrijdag 19 april 2013 @ 12:16:35 #150
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125474753
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 11:28 schreef Solagratia het volgende:
Mja je hebt mooier en mooier. Viktors hoofd is ondertussen echt wel vervormd. Aan de achterkant is het bijna vierkant. Zijn voorhoofd heeft aan een kant een bolling en dan nog een bult bovenop zijn hoofd. En misschien doen we het voor niets en trekt het nog bij of zal hij er nooit mee gepest worden ofzo. Maar misschien blijft het zo erg en gaat het zijn zelfbeeld beheersen. Je weet het gewoon niet. En het enige wat we hoeven doen is een helmpje. Ik vind niet dat uiterlijk tegen elke prijs cosmetisch geperfectioneerd moet worden ofzo, inderdaad het voorbeeld met die beugel. Maar hierbij heb ik wel het gevoel dat we het moeten doen. Lastig uitleggen :P

Becky, die prijzen :o
ik begrijp wel wat je bedoelt.

Net zoiets als in het geval van flaporen. Kinderen kunnen er prima mee horen waarschijnlijk maar als het echt heel erg is......
  vrijdag 19 april 2013 @ 12:28:44 #151
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125475268
volgens mij wordt het tijd voor een slaapzak.

haar zus lag op de dekens :')
  vrijdag 19 april 2013 @ 12:30:21 #152
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125475319
Wat grappig. Bram leg ik neer en die blijft liggen waar hij ligt. Die heeft geen slaapzak.

In de nacht slaapt hij op een bolletjeskussen. Daar zakt hij helemaal in. Mijn idee daarbij is dat er dan geen druk op het hoofdje staat.
pi_125475441
Jeutje wat duur! Djen functioneert prima op Kruidvat voeding.

Hmm baalmomentje. In september zou ik kunnen starten met een leer-/werktraject in de zorg. Echter door de bezuinigingen (en bedankt Rutte!) gaat het hele feest vooralsnog niet door. Dus nu volop in het sollicitatiecircuit. Maar we blijven positief! :)

Ik denk idd ook dat je het financieel zo gek kan maken als je zelf wilt. Djen leeft op 2 pakken kruidvatpoeder per week (17 euries) en met een pak luiers van de Aldi a 12 euro doen we twee weken. Luierdoekjes van de Etos in de aanbieding voor een euro. Dan elke dag nog een beetje groente en fruit. Maar dat hadden we altijd al dus dat zijn de kosten niet. Dus grof gezegd kost ze ons 30 euro per week. Scheelt dat we nu nog geen opvang nodig hebben natuurlijk. Helmpje is een heel ander verhaal.. zeker wanneer het gros van de zkv het niet vergoedt..
pi_125475451
Stilliggen. Misschien is het een jongensding? Want mijn meiden hebben dat nog nooit gedaan, geen van allen. Twee mini's zijn sinds een weekje uit de bakerzak, in de slaapzak. Ik heb de dekens maar van het bed afgehaald.

Helpt dat, zo'n bolletjeskussen? Klinkt wel fijn.
Moet zeggen dat ik heel goed oplet met ligging en houding, maar dat een van mijn meisjes toch een 'scheef hoofd' heeft. Gelukkig op tijd gezien en de fysio erbij. Gaat nu de goede kant op.
Ik vraag me af: zou het een soort aanleg kunnen zijn?
Met een meidenkwartet
  vrijdag 19 april 2013 @ 12:36:08 #155
92926 Joipoidoipoipoi
pi_125475485
Zo'n mevrouw van het consultatiebureau had in het begin tegen mij gezegd dat ik Luna voor de zekerheid het beste voeding kon geven voor baby's met koemelkallergie. Voor het geval dát ze dus allergisch zou zijn.

Ik vond dat onzin, dus ik heb daar geen gehoor aan gegeven. En gelukkig maar nu ik zie dat die zó ontzettend veel duurder is. :o
  vrijdag 19 april 2013 @ 12:50:31 #156
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125475943
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 12:34 schreef Cathmar het volgende:
Stilliggen. Misschien is het een jongensding?
nee hoor. M rupste ook al snel zijn bed door....
  vrijdag 19 april 2013 @ 13:21:09 #157
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125477057
Ik had daarstraks een boze baby in bed want ze kon er niet in rollen, echt gillen haha.

joipoi, je kan ook best hypoallergeen pakken, dat is niet extreem veel duurder hoor. De voeding die Isabel krijgt is zogenaamd heul speciaal, van mij had het niet gehoeven hoor. Ik had veel liever een jaar lang borstvoeding gegeven. Dat kost helemaal niets.
pi_125478621
quote:
3s.gif Op vrijdag 19 april 2013 12:36 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Zo'n mevrouw van het consultatiebureau had in het begin tegen mij gezegd dat ik Luna voor de zekerheid het beste voeding kon geven voor baby's met koemelkallergie. Voor het geval dát ze dus allergisch zou zijn.

Ik vond dat onzin, dus ik heb daar geen gehoor aan gegeven. En gelukkig maar nu ik zie dat die zó ontzettend veel duurder is. :o
Hypoallergeen is wel iets duurder maar niet de prijzen die hier genoemd worden.
pi_125478722
Oh en mijn oudste lag ook nooit stil. Kyan ligt een stuk rustiger. Het enige wat er beweegt is een enkele keer zijn hoofd. Hij draait hem zelf om en om in zijn slaap. Erg handig. Gelukkig maar want op een bepaalde kant leggen is totaal zinloos :D

Maar dat gespartel met die benen als hij moet poepen is wel erg komisch.
pi_125478741
quote:
17s.gif Op vrijdag 19 april 2013 12:28 schreef Kyara het volgende:
volgens mij wordt het tijd voor een slaapzak.

[ link | afbeelding ]

haar zus lag op de dekens :')
Wat lijkt ze groot zo O+
pi_125478840
Floris was een echte draaikont in zn slaap. Sinds hij onder een dekbed/peuterbed ligt draait ie alleen van rug naar buik naar zij enzo, maar niet meer alle kanten op. Elise is echt stukken rustiger, die ligt gewoon op dr rug en draait alleen dr hoofd.
Als ze wakker is dan beweegt ze tegenwoordig wat meer :)
  vrijdag 19 april 2013 @ 14:14:09 #162
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_125479316
Ik stuur net dit berichtje naar m'n man:

Wow! Elin kruipt net op handen en knieën achteruit en druk zich op tot zitten :o . Nu probeert ze zich aan de zwarte kast op te trekken tot staan :o ! Sinds wanneer kan ze dit?!
:o

Ach Kyara, wat worden je meiden groot (althans, de ene die ik zie ;) ). Hier ook al snel een slaapzakje aangedaan. Ze kroop helemaal onder de dekens! Nog steeds alleen slaapzak en geen deken.
  vrijdag 19 april 2013 @ 14:14:13 #163
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125479320
Volgens mij verschillen de prijzen van kunstvoeding van een euro of 6 tot een euro of 13 per pak voor gewone of hypo/forte/...
  vrijdag 19 april 2013 @ 14:16:25 #164
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_125479405
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 14:14 schreef Ticootje het volgende:
Volgens mij verschillen de prijzen van kunstvoeding van een euro of 6 tot een euro of 13 per pak voor gewone of hypo/forte/...
Nutrilon Forte 2 kost idd ¤13,-. Ik ga ook eens kijken voor eigen merk, eigenlijk altijd standaard Nutrilon gepakt 8)7
pi_125482550
Onze jongens draaiden ook al van jongs af aan in bed. Ze waren heel actief. J heeft als baby ook eens deken, doekjes etc. Die op de wiegrand lagen op zich getrokken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_125483212
Becky
Wat knap dat ze al rolt!

Kyara
O+ wat n schatje

Kosten baby.. Ik koop zoete aardappel en verse groenten voor haar
En vlees met keurmerk. Fruit eet ze nogsteeds niet (geeft dan over) maar laat haar er wel mee spelen als ik fruit eet. Brood van de bakker en Nijntje koekjes. Ze drinkt water en verder krijgt ze bv.
Ze krijgt pampers ( we hadden het idee dat jumbo haar niet meer lekker zat ) en jumbo luierdoekjes.
Ben uitgebreid verzekerd (iets met gezin) en flapoorcorrectie en beugel tot 18jr zitten daarbij in. Ook fysio, EHBO cursus etc etc

Heb zelf een beugel gehad en ben erg blij dat m'n ouders dat hebben gedaan, met 5kids was dat niet goedkoop.
  vrijdag 19 april 2013 @ 16:02:36 #167
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125484296
Als je het kan betalen dan is dat toch prima Zoe.
pi_125484976
quote:
17s.gif Op vrijdag 19 april 2013 16:02 schreef Kyara het volgende:
Als je het kan betalen dan is dat toch prima Zoe.
Dat is zo,
Bezuinig ook weer op andere dingen, wil graag goede voeding enz voor S.
Dan maar wat minder voor mezelf en anderen (mocht graag leuke dingen voor anderen kopen of eten betalen enzo)
  vrijdag 19 april 2013 @ 17:02:19 #169
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125486961
Precies, maar anderen moeten nou eenmaal wel bezuinigen en kunnen dat niet.
pi_125491740
Geen idee wat voor kosten je hebt als je fv geeft. Gaf altijd borstvoeding. Ik vind een kind best duur, laat staan meerdere, maar je kunt ook veel besparen door tweedehands kleding, speelgoed, meubels etc te kopen. Een voormalige buurvrouw van mij had een kind, was na 2 jaar in de ziektewet ontslagen en 100% arbeidsongeschikt verklaart en was alleenstaande moeder. Zij kreeg heel veel kleding, speelgoed etc. 2e hands cadeau. Daarnaast kocht zij veel kleding tweedehands, bijv. Op marktplaats en als dat merkkleding was en er nog netjes uitzag verkocht zij het weer door als haar dochter eruit gegroeid was.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_125491796
Doe ik ook Tinu. En soms wat nieuws *O*
pi_125492970
Ik heb bijna alles tweedehands. Behalve sommige dingen uit hygienisch oogpunt. Kind wordt der echt niet slechter van. Volgende week mijn slag slaan op de Koninginnemarkt! Vorig jaar een houten poppenhuis gescoord voor 3 euro. En gisteren toevallig een heleboel meuveltjes voor vijf euro die er prima bij passen. Is allemaal blank hout en dat ga ik schilderen in allemaal vrolijke kleurtjes :)
pi_125493101
Kyara
Nee logisch
Ik koop kleding vaak 2e hands of met veel hm kortingscodes. 2tuinbroekjes voor 7.50 ps en 3 leggings voor 10euro - 5euro kortingscode en - verzendkosten enz.
Voeding vind ik belangrijker dan kleding

Twinkle
Leuk!
  vrijdag 19 april 2013 @ 19:49:03 #174
92926 Joipoidoipoipoi
pi_125493357
Ik koop de meeste kleertjes bij Zeeman. Ze verkopen daar best veel leuke dingen, het is goedkoop, en ik vind de kwaliteit goed genoeg, want ze is er toch altijd binnen een paar weken uit gegroeid! :D
pi_125493445
Haha ja dat scheelt joipoi
Heb een lichtroze tshirtje met vogeltje mt 80 gekocht maar die was al redelijk strak (krijg m niet makkelijk aan :@ ) dus die gaat weer in de verkoop :(
pi_125493456
Klinkt super Twink O+
  vrijdag 19 april 2013 @ 20:02:07 #177
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125494186
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 april 2013 19:49 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Ik koop de meeste kleertjes bij Zeeman. Ze verkopen daar best veel leuke dingen, het is goedkoop, en ik vind de kwaliteit goed genoeg, want ze is er toch altijd binnen een paar weken uit gegroeid! :D
Nou Isabel is ruim vier maanden en zit nog steeds in 56. Ik ben die kleding ook wel een beetje zat maar ze kan een aantal dingen echt nog wel ff aan.
  vrijdag 19 april 2013 @ 20:03:27 #178
92926 Joipoidoipoipoi
pi_125494251
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 20:02 schreef becky27 het volgende:
Nou Isabel is ruim vier maanden en zit nog steeds in 56. Ik ben die kleding ook wel een beetje zat maar ze kan een aantal dingen echt nog wel ff aan.
Luna is morgen precies 4 maanden en heeft maat 74/80.
pi_125494311
quote:
11s.gif Op vrijdag 19 april 2013 20:03 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Luna is morgen precies 4 maanden en heeft maat 74/80.
oh wauw! :o Mijn mini heeft dezelfde maat met 10 maanden!
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 19 april 2013 @ 20:08:52 #180
92926 Joipoidoipoipoi
pi_125494585
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2013 20:04 schreef Phaidra het volgende:
oh wauw! :o Mijn mini heeft dezelfde maat met 10 maanden!
Zelf vind ik haar ook behoorlijk groot en iedereen vindt haar groot, maar volgens het consultatiebureau zit ze precies op het gemiddelde qua lengte en gewicht. Vorige week daar geweest en toen was ze 5.9 kilo en 59 centimeter.
pi_125494633
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 april 2013 20:08 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Zelf vind ik haar ook behoorlijk groot en iedereen vindt haar groot, maar volgens het consultatiebureau zit ze precies op het gemiddelde qua lengte en gewicht. Vorige week daar geweest en toen was ze 5.9 kilo en 59 centimeter.
En dan maat 74/80?? Koop je het gewoon lekker loszittend?
pi_125494730
59 cm en dan maat 74/80
Ik hou er ook niet van als het strak zit maar volgens mij is 62 en anders 68 groot genoeg lijkt me.

Kyan is 58 cm met twee maanden en zit ook in 62
  vrijdag 19 april 2013 @ 20:11:22 #183
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_125494744
Mijn mini is een kilo of 9 en ong 72 cm en draagt net 74/80 :D
pi_125494779
Mijn uk is wel kleiner dan gemiddeld (tussen de -1 en -2 lijn van het cb) maar toen hij zo groot was als jouwe zat hij in 62 denk ik ;). Hij is nu ca. 8 kg bij 70 cm.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 19 april 2013 @ 20:12:53 #185
92926 Joipoidoipoipoi
pi_125494831
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2013 20:09 schreef Cocotrimonium het volgende:
En dan maat 74/80?? Koop je het gewoon lekker loszittend?
Nou, wel ietsje te ruim, maar niet echt veel te groot of zo. Maat 62/68 past ze echt niet meer, die kleertjes heb ik vorige week allemaal naar de bergruimte gebracht. Mocht iemand daar overigens interesse in hebben, dan mag het gratis opgehaald worden (in Den Haag). :)
  vrijdag 19 april 2013 @ 20:14:54 #186
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_125494946
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 april 2013 20:12 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Nou, wel ietsje te ruim, maar niet echt veel te groot of zo. Maat 62/68 past ze echt niet meer, die kleertjes heb ik vorige week allemaal naar de bergruimte gebracht. Mocht iemand daar overigens interesse in hebben, dan mag het gratis opgehaald worden (in Den Haag). :)
Dat is toch wel apart hoor :D :?

De maat geeft globaal de lengte van je baby aan, dan moet alles toch sowieso veel te lang zijn :?? Of valt Zeeman zo klein, nee toch?
pi_125494987
Maat 74 (broek zit nog omgeslagen) vandaag :)

Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 19 april 2013 @ 20:16:27 #188
92926 Joipoidoipoipoi
pi_125495051
Tja, misschien vallen die kleertjes van Zeeman gewoon klein, maar ik heb ook wat kleertjes van HEMA in maat 74 en wat kleertjes uit Portugal in maat 69/72 (die maten zijn anders daar) en die zijn echt niet te groot! :D

Ik was de kleertjes op 40 graden.
pi_125495085
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 april 2013 20:12 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Ik zou echt heel graag in levende lijve komen kijken, want ik kan het gewoon niet geloven :D

Niet dat ik jou niet geloof, maar mijn hoofd zegt gewoon "impossibru!" :+
  vrijdag 19 april 2013 @ 20:18:34 #190
92926 Joipoidoipoipoi
pi_125495181
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2013 20:16 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik zou echt heel graag in levende lijve komen kijken, want ik kan het gewoon niet geloven :D

Niet dat ik jou niet geloof, maar mijn hoofd zegt gewoon "impossibru!" :+
Hmm, als ik jullie posts zo lees lijkt mijn baby wel een freak of nature. :D
  vrijdag 19 april 2013 @ 20:18:40 #191
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125495193
Isabel was pasgeleden 5.2 kilo en 60 cm en past nog gewoon in 56. En die vinden vooral heel klein lijken. (maar he ze was bij geboorte 45 cm dus toch al 15 cm gegroeid).
  vrijdag 19 april 2013 @ 20:21:36 #192
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_125495377
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 april 2013 20:18 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Hmm, als ik jullie posts zo lees lijkt mijn baby wel een freak of nature. :D
Nou, dat wil ik niet zeggen ;) maar ik begrijp het gewoon niet :D. Als ik zie hoe lang sommige broekjes mt 74 vallen bij mijn dame van 72 cm dan kan ik me niet voorstellen hoe dat bij een meisje van 13 cm kleiner moet zitten :D
pi_125495429
Zeeman valt wel klein ja! Hema nieuwe collectie vind ik juist aan de grote kant. Dingen van vorig jaar die ik 2e-hands heb zitten iig smaller.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125495522
F is nu bijna 7 maanden en weegt ongeveer 7500gr, lang en tenger. Ze past broekjes maat 68/74 vooral qua lengte. Truitjes 62/68
Ze past sommige shirtjes van de geboorte zelfs nog!

Sommige merken vallen wel klein uit, lief! Bijvoorbeeld. Hema kleertjes vind ik breed en kort. H&m past F mooi.
  vrijdag 19 april 2013 @ 20:25:21 #195
259886 pessie
pi_125495594
Zeeman valt idd een maat kleiner vind ik.
Bij Nathan koop ik nu wel wat duurdere kleding, hij doet er nu ook wat langer mee dus vind ik het wel de prijs waard. Voor Lauren heb ik veeeeeel gekregen en af en toe koop ik iets wat ik leuk vind. Vandaag bij de HEMA een lekker tuniekje met legging gekocht O+ .
Lauren past ook nog in veel 56 kleertjes, al gaat ze nu langzamerhand naar 62.
  vrijdag 19 april 2013 @ 20:25:22 #196
92926 Joipoidoipoipoi
pi_125495596
Ik vind haar trouwens wel heel erg zwaar. Ik woon op 4 hoog zonder lift en ik vind het een behoorlijk gewicht hoor om haar trap op en af te dragen. Want zelf ben ik namelijk maar 1.58 meter en 50 kilo. :D

Ik zie er al behoorlijk tegenop dat ze nóg zwaarder gaat worden. :')
  vrijdag 19 april 2013 @ 20:25:23 #197
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125495597
Ik koop nooit bij de Zeeman dus dat weet ik niet. Isabel heeft vrij weinig nieuwe kleding gekregen van ons omdat we nog een berg hadden van Noortje.
pi_125495611
Lief valt idd klein. Jurkjes mt 86 zijn al bijna te kort :( & ik wil ze nog niet wegdoen
pi_125495636
De hema broekjes lijken in ieder geval korter en smaller dan h&m. Truitjes soms wel, soms niet. Zeeman vind ik zelf ongeveer vergelijkbaar met hema, en als het afwijkt, dan is eerstgenoemde idd wat kleiner. Maar geen maten verschil.

Dus joi, je beebje zal dan inderdaad wel een freak zijn :D :+
wel een heel mooi en schattig freakje O+
  vrijdag 19 april 2013 @ 20:25:55 #200
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125495643
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 april 2013 20:25 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Ik vind haar trouwens wel heel erg zwaar. Ik woon op 4 hoog zonder lift en ik vind het een behoorlijk gewicht hoor om haar trap op en af te dragen. Want zelf ben ik namelijk maar 1.58 meter en 50 kilo. :D

Ik zie er al behoorlijk tegenop dat ze nóg zwaarder gaat worden. :')
Draagzak als bondelino is ideaal
pi_125495771
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2013 20:14 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Dat is toch wel apart hoor :D :?

De maat geeft globaal de lengte van je baby aan, dan moet alles toch sowieso veel te lang zijn :?? Of valt Zeeman zo klein, nee toch?
Zeeman valt wel iets kleiner, althans de shirtjes 74 van de zeeman zijn hier te kort.
En meestal is zeeman 1 vd eerste dingen dat niet meer past hier.

Hier trouwens 8,5 maand, kilo of 9, een cm of 70 en maat 74. Broeken nog wel 68.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sonnetje85 op 19-04-2013 21:15:20 ]
pi_125495878
http://www.google.nl/sear(...)QsAQ&biw=768&bih=928

Heb de marsupi, helaas weinig gebruikt ivm BI
Nu gaat het beter en S wil graag op m'n rug ( doen we nu voor de grap, ze houd me ook echt vast :+ ) dus wil ik rugdragen O+ lijkt me zo leuk
  vrijdag 19 april 2013 @ 20:30:14 #203
92926 Joipoidoipoipoi
pi_125495896
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 20:25 schreef becky27 het volgende:
Draagzak als bondelino is ideaal
Ja, ik heb 2 draagzakken en die gebruik ik dan ook op de trap, want ik vind het behoorlijk eng om met haar de trap af te lopen, want ze is ook enorm beweeglijk.

Maar ondanks die draagzakken vind ik het behoorlijk zwaar.

Ik heb zelf geen auto, maar soms ga ik met anderen weg met de auto en dan draag ik haar in de Maxi Cosi de trap op en af, dan loop ik helemáál te puffen. :')
  vrijdag 19 april 2013 @ 20:41:51 #204
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125496543
Bram was rond de 65 cm en 7 kg. Draagt dus maat 68. 74 is echt gewoon veel te groot. Geen enkel merk maat 74 of 80 zou hij aankunnen zonder dat het lachwekkend te groot is. En Bram is best een beertje.
Dus een baby van 59 cm en 6 kg in maat 74/80, nee sorry. Ik snap dat je graag je kind in nieuwe kleertjes stopt en trots bent als je weer een maatje opruimd, maar het gaat er bij mij niet in.
  vrijdag 19 april 2013 @ 20:47:05 #205
92926 Joipoidoipoipoi
pi_125496837
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 20:41 schreef Ticootje het volgende:
Bram was rond de 65 cm en 7 kg. Draagt dus maat 68. 74 is echt gewoon veel te groot. Geen enkel merk maat 74 of 80 zou hij aankunnen zonder dat het lachwekkend te groot is. En Bram is best een beertje.
Dus een baby van 59 cm en 6 kg in maat 74/80, nee sorry. Ik snap dat je graag je kind in nieuwe kleertjes stopt en trots bent als je weer een maatje opruimd, maar het gaat er bij mij niet in.
Nee, ik ben helemaal niet trots als ze uit haar kleertjes is gegroeid, ik vind het juist irritant. :D
En die kleertjes zijn echt niet lachwekkend te groot.
  vrijdag 19 april 2013 @ 20:55:07 #206
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125497299
Wat jij wil. :D
pi_125497376
Gisteren nog een leuk jurkje gekocht bij de Zeeman voor maar 4 euro. C draagt al bijna 4 maanden maat 74, schiet niet op. Mama wil shoppen!!!
pi_125497479
Luuk was een maand geleden 7,3 kilo en 68 cm bij 4 mnd, en zit tegen maat 74 aan.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 19 april 2013 @ 21:02:34 #209
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125497785
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 20:58 schreef kaatjejannie het volgende:
Luuk was een maand geleden 7,3 kilo en 68 cm bij 4 mnd, en zit tegen maat 74 aan.
Dat is 9 cm langer en bijna 1,5 kilo zwaarder he? En dan zit hij dus nog in genoeg kleertjes maat 68?
pi_125497796
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 20:58 schreef kaatjejannie het volgende:
Maar met 68 cm is het logisch dat hij tegen de 74 aanzit.

Ik hield van de week een pakje maat 68/74 naast Otje, haar voetjes zaten bij het kruis. :')
pi_125497828
Ik ben nog niet aan 74 toe.. :D

Sofie was 6 tot 7 maanden toen ze naar 74 ging.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 19 april 2013 @ 21:07:26 #212
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125498089
Leyla zit in maat 86/92 :D
pi_125498139
Otje is over anderhalve week zes maanden, 68 begint net goed te zitten, Is maat 80/86 een goede gok voor komende winter denken jullie?
  vrijdag 19 april 2013 @ 21:08:51 #214
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125498163
4 maanden? Ik hoop dat mijn meiden dan eindelijk in maat 56 zitten :D

M zat toen trouwens ook nog in 56 of net in 62.....
pi_125498264
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 21:08 schreef _Ophelia_ het volgende:
er anderhalve week zes maanden, 68 begint net goed te zitten, Is maat 80/86 een goede gok voor komende winter denken jullie?
Ik kijk vaak naar de groeicurve, en trek dan het lijntje door. Dan kan je een beetje inschatten welke maat nodig is.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 19 april 2013 @ 21:10:16 #216
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125498273
quote:
Otje is over anderhalve week zes maanden, 68 begint net goed te zitten, Is maat 80/86 een goede gok voor komende winter denken jullie?
Ik vind dat heel lastig. Ik heb bij M vorig jaar die lijn gevolgd met het idee dat hij in het najaar in maat 68 zou zitten. Uiteindelijk had ie een mega groeispurt en heeft ie 2 weken in maat 68 gezeten in hoogzomer en al die kleertjes niet aangehad.

Overigens heeft hij wel vrij lang in maat 74 gezeten.
  vrijdag 19 april 2013 @ 21:11:02 #217
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125498332
quote:
Je moet gewoon haar lijntje ff doortrekken op de curve. Dan weet je het. Lengte is maat ongeveer.

Leyla was gister 87 cm en 11 kilo. Draagt dus maat 86/92. Nu wel vaker 92 dan 86.
Bram was vorige meting 65 cm en draagt voornamelijk 68. Maar ik heb ook nog broekjes maat 62 die prima zitten.
  vrijdag 19 april 2013 @ 21:12:14 #218
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125498410
quote:
17s.gif Op vrijdag 19 april 2013 21:10 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik vind dat heel lastig. Ik heb bij M vorig jaar die lijn gevolgd met het idee dat hij in het najaar in maat 68 zou zitten. Uiteindelijk had ie een mega groeispurt en heeft ie 2 weken in maat 68 gezeten in hoogzomer en al die kleertjes niet aangehad.

Overigens heeft hij wel vrij lang in maat 74 gezeten.
Ik heb onwijs leuke dingen in maat 74 voor Bram liggen. Heeft J uit Zweden meegenomen. Ik denk dat hij ze in augustus wel past.
pi_125498483
Sofie was 2 maanden geleden 90 cm en 13.4 kilo geloof ik. Shirtjes 92 worden naveltruitjes. Ze heeft een lange romp. Heeft Luuk ook.

Ik heb van onze kraamhulp heel veel tassen met kleding gekregen. Nog tot maat 92. Ik moet nu de 74 tas uit gaan zoeken.
*poef* nu is het weg
pi_125498515
Het lijntje vlakte nogal af de afgelopen twee maanden, als ik dat volg zit ze tegen haar verjaardag tegen de 74 aan. Misschien maar even kijken na het volgende CB-bezoek.
pi_125498516
Faye is zo'n 8 kg, zo'n 70 cm (en 10 maanden oud) en zit ook nog in maat 74 :D
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_125498559
Zo sola, klinkt ook erg heftig het hoofdje van Viktor, wat ik bij het jongetje zag was ook echt helemaal vierkant.
Ik kan me wel voorstellen dat je een helmpje zielig vind, maar aan de andere kant lijkt het me ook wel een hoop hoofdstoten schelen.
En er zijn geloof ik ook mensen tegen dat helmpje toch? Die er niet in geloven?
Moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet zomaar kan betalen hoor, maar dan zou ik het wel mogen lenen van ouders bijv. En dan zou ik ook een hoop dingen er voor laten, dan heeft ze maar geen merkjurkjes :')

En m'n meisje was net van d'r verkoudheid af en nu weer snottebellen. Ze heeft net een uur lang gehuild en ze was zo moe...arm ding.
  vrijdag 19 april 2013 @ 21:15:47 #223
92926 Joipoidoipoipoi
pi_125498665
Welke maat luiers kopen jullie eigenlijk? Ik koop maat 3 voor baby's van 4 tot 9 kilo.
  vrijdag 19 april 2013 @ 21:16:34 #224
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125498708
ik ben de maat 1 aan het opmaken maar 's nachts hebben ze al maat 2 aan.
pi_125498724
Hier luiers maat 4
  vrijdag 19 april 2013 @ 21:17:12 #226
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125498746
Oh en Bram heeft een enorme voorkeurshouding. Ik ga het weer aangeven bij het cb. Het feit dat hij z'n duim gevonden heeft maakt het nog vervelender. Maar als hij een helm moet dan is dat zo. Dan trek ik m'n credit card wel leeg ofzo.
pi_125498758
Luuk heeft vandaag bijzonder weinig geslapen, maar hij blijft ook gewoon vrolijk. Zo fijn. Hij is enorm bezig proberen te rollen. Van buik naar rug lukt af en toe, van rug naar buik lukt niet. Ook heeft hij regelmatig de beestjes van zijn boxmobile vast. Hij wordt dan boos dat ze niet verder draaien.. Mafkees :D

Luuk zit in maat 4 qua luiers.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 19 april 2013 @ 21:19:17 #228
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125498860
Ben wel blij dat we hier fysio hebben die dat ook een beetje in de gaten houdt want ik heb het idee dat ze ook wel vaak een kant op kijken (de kale plek achter op hun hoofdjes zit ook iets naar links). Maar als ze een helm nodig hebben dan krijgen ze die hier ook hoor.
  vrijdag 19 april 2013 @ 21:19:53 #229
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125498893
quote:
5s.gif Op vrijdag 19 april 2013 21:15 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Welke maat luiers kopen jullie eigenlijk? Ik koop maat 3 voor baby's van 4 tot 9 kilo.
Maat 3. Bij oma ligt maat 4 nog van leyla. Dus bij oma verschonen dan krijgt hij maat 4 om.
Leyla in maat 5. Maar in geval van nood, dus als ik geen luier voor leyla bij me heb, kan die ook nog een 3 om. :')

Hoe groter de luiers, hoe minder in de verpakking. Dus ik hou ze graag lang in een kleinere maat. Of katoen.
  vrijdag 19 april 2013 @ 21:21:39 #230
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125499018
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 21:17 schreef kaatjejannie het volgende:
Luuk heeft vandaag bijzonder weinig geslapen, maar hij blijft ook gewoon vrolijk. Zo fijn. Hij is enorm bezig proberen te rollen. Van buik naar rug lukt af en toe, van rug naar buik lukt niet. Ook heeft hij regelmatig de beestjes van zijn boxmobile vast. Hij wordt dan boos dat ze niet verder draaien.. Mafkees :D

Luuk zit in maat 4 qua luiers.
JA!! Bram is zo druk met z'n beestjes! Het is zo onwijs lief. En maar praten tegen de spin.
pi_125499038
Luuk kreeg enorme striemen van luiers maatje 3. Op de opvang ligt nog 3. Gisteren kwam hij thuis met een maatje 2 aan...
*poef* nu is het weg
pi_125499048
Wat kost zon helmpje dan?

Djen zit al een paar weken in maat 4. Klopt niet helemaal met haar gewicht (schat haar net 7kg). Maar met maathe drie had ik regelmatig lekken. Nu niet meer :)

En idd ook lange romp dus daarom 74. Maar voor de breedte heeft ze dat nog evht niet nodig. En broekjes ook maar dat komt door de spreidbroek.

Zo.. poppenhuismeuveltjes zijn klaar. Nu schilderen :)
pi_125499061
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2013 21:21 schreef Ticootje het volgende:

[..]

JA!! Bram is zo druk met z'n beestjes! Het is zo onwijs lief. En maar praten tegen de spin.
En Sofie maar roepen naar Luuk: laat maar los Luuk, laat maar los.. O+
*poef* nu is het weg
  vrijdag 19 april 2013 @ 21:22:35 #234
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125499072
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 21:21 schreef kaatjejannie het volgende:
Luuk kreeg enorme striemen van luiers maatje 3. Op de opvang ligt nog 3. Gisteren kwam hij thuis met een maatje 2 aan...
Ik vond vorige week nog maat 1 ergens tussen. :') uiteraard gewoon omgedaan. :')
  vrijdag 19 april 2013 @ 21:23:39 #235
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125499141
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 21:22 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

En Sofie maar roepen naar Luuk: laat maar los Luuk, laat maar los.. O+
Vanmorgen zat opeens leyla bij Bram in de box. Oeps.
pi_125499270
o, er wa snog een pagina, die had ik nog niet gelezen:D

Nena draagt nog grote 68 en kleine 74.....ik vind het echt niet duidelijk die maten hoor, zit zoveel verschil in.
Mex zat met 4,5 maanden in maat 74, maar die was gewoon dik, moest alle mouwen omslaan.
En ik doe ze nu allebei in maat 4 luiers, werd gek van die verschillende maten kopen en dan was de een weer op en hadden ze alsnog een te grote of te kleine, dus nu maar zo en nog geen doorlekken gehad nog.

is ze niet voorzichtig dan tico in de box? Mex ligt ook altijd bij d'r en het gaat eigenlijk hartstikke goed.
pi_125499318
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 21:22 schreef Twinkle20 het volgende:
Wat kost zon helmpje dan?

Vanaf een euro of duizend o.i.d.

SPOILER: wat betreft aanvullende verzekeringen
pi_125499319
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2013 21:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Vanmorgen zat opeens leyla bij Bram in de box. Oeps.
Ik leg Luuk nu ook regelmatig op de grond neer. Vind ik wel doodeng. Ik moet er dan echt bij blijven.
Sofie mag echt niet bij Luuk in de box. Dat is Luuks plekje.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 19 april 2013 @ 21:27:24 #239
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125499433
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 21:26 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Ik leg Luuk nu ook regelmatig op de grond neer. Vind ik wel doodeng. Ik moet er dan echt bij blijven.
Sofie mag echt niet bij Luuk in de box. Dat is Luuks plekje.
Nee dat mag hier ook echt niet. Ze was er via de box ingeklommen. Dus box is nu verplaatst.
pi_125499446
Hahaha eva wordt begin mei 2 en zit nu net in maat 86 :D

Vanmorgen naar cb geweest. Ze is niet gegroeid, nog steeds 51 cm maar nu 3550 gram dus ze gaat goed. Ze was in de eerste week afgevallen van 3275 naar 3010. Toen de kraam na een week wegging woog ze nog maar 3080. Dus een goede groei in de twee weken erna.
We gaan trouwens wel over naar omneo. Hadden we bij eva na lang puzzelen ook en we zien bij Rosalie hetzelfde: niet vaak poepen (eens in de 3 dagen ongeveer) en flesjes niet leegdrinken omdat ze tijdens het drinken in slaap valt.
Zijn nu aan het overstappen.
Als ze 3 maanden is moeten we voor een echo van de heupjes. Uit voorzorg omdat ze in het laatste trimester in stuit heeft gelegen.
  vrijdag 19 april 2013 @ 21:28:48 #241
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125499534
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 21:25 schreef Troeta het volgende:
o, er wa snog een pagina, die had ik nog niet gelezen:D

Nena draagt nog grote 68 en kleine 74.....ik vind het echt niet duidelijk die maten hoor, zit zoveel verschil in.
Mex zat met 4,5 maanden in maat 74, maar die was gewoon dik, moest alle mouwen omslaan.
En ik doe ze nu allebei in maat 4 luiers, werd gek van die verschillende maten kopen en dan was de een weer op en hadden ze alsnog een te grote of te kleine, dus nu maar zo en nog geen doorlekken gehad nog.

is ze niet voorzichtig dan tico in de box? Mex ligt ook altijd bij d'r en het gaat eigenlijk hartstikke goed.
Oh ze deed heel zachtjes, maar het mag gewoon niet. Net als op de muur tekenen. Mag gewoon ook niet. :X
pi_125499612
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2013 21:28 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh ze deed heel zachtjes, maar het mag gewoon niet. Net als op de muur tekenen. Mag gewoon ook niet. :X
Met pen op de grond ook niet :X
*poef* nu is het weg
pi_125499935
quote:
Wij zijn het laatste restje maat 3 aan het opmaken, op het KDV stoppen ze haar in 4. Maar ik gebruik eigenlijk meer wasbaar momenteel.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_125499984
quote:
Otje zit sinds een week of twee in maat drie.
  vrijdag 19 april 2013 @ 21:35:17 #245
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125500008
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 21:29 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Met pen op de grond ook niet :X
Billendoekjes!

M'n ouders waren op vakantie en we moesten de katten doen. Dus ik en J en leyla bij m'n ouders binnen. Ik boven want ik deed de was. J deed de katten beneden. En leyla vond een zwarte stift... En de grijze leren bank van m'n ouders.... Ik hoor J nog naar boven roepen, een zekere angst/onzekerheid. "Tico" .... Kom even kijken wat leyla heeft gedaan.... :'(
pi_125500009
Nou mijnes is dichtbij de tien kilo en 72 cm ofzo en zit ook nog gewoon in 74, begint nu beetje met 80. Luiers maat 4.

Mijn meisje heeft bronchitis. Nu een kuur gekregen.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_125500013
oh, ik vind het niet zo erg. Hij ging steeds lief naast d'r liggen en hij heeft d'r in de box eigenlijk leren kennen zeg maar. Ging hij d'r echt bekijken en kusjes geven. Ze scharrelt nu ook alweer een tijdje over de grond en ik verbaas me over hoe goed het gaat. Spelen lekker samen en hij stapt netjes over d'r heen.
Het is niet helemaal perfect natuurlijk, van de week gooide hij nog een harde bal op d'r kop.
  vrijdag 19 april 2013 @ 21:37:14 #248
259886 pessie
pi_125500117
Nathan heeft maat 5 als hij een luier aanheeft. Lauren zit in 2.

Nathan gaat graag op het bed springen als Lauren er ligt :X
pi_125500315

Zo liggen ze samen op de grond. Wel leuk om de interactie te zien. Luuk volgt Sofie als ze om hem heen scharrelt.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 19 april 2013 @ 21:40:13 #250
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125500336
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2013 21:37 schreef pessie het volgende:
Nathan heeft maat 5 als hij een luier aanheeft. Lauren zit in 2.

Nathan gaat graag op het bed springen als Lauren er ligt :X
Hier zijn ze beiden heel lief. Maar jen tilt Bram op terwijl ze weet dat het niet mag. En leyla gaat net zo makkelijk op Bram zitten omdat ze gewoon lomp is. Dus als ik boven sta en J in de keuken bezig is kan het niet zo zijn dat 1 van de meiden zonder toezicht met Bram bezig is. Bovendien, de box moet ook een plek van rust zijn. Overal waar ik Bram neerleg komen die 2 aasgieren erop af. Alsof het een prooi is.
  vrijdag 19 april 2013 @ 21:42:55 #251
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125500535
  vrijdag 19 april 2013 @ 21:45:00 #252
259886 pessie
pi_125500642
Baby als prooi, das een goeie idd...
Hier is het continu "baby wakke he mama" en dan maakt hij haar gewoon wakker door in haar ogen te prikken, haar op te tillen en noem maar op. Ik moet echt ogen in MN achterhoofd hebben. Ben de hele dag bezig MN baby in leven te houden zo voelt het soms.
pi_125500693
Kyan zit in maatje 2.
En hier mag Yaro in de box. Soms met en soms zonder Kyan.
  vrijdag 19 april 2013 @ 21:46:16 #254
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125500727
Ja herkenning. Nee leyla laat Bram nu even..... Kut te laat. Slapen dus.
pi_125500761
Wat een leuke foto's weer O+
pi_125500796
Daarom is Luuk heel snel op zijn kamertje gaan slapen overdag. Voor zijn eigen veiligheid :D

Maar ook zo leuk. Als Luuk wakker is en Sofie gaat mee hem uit bed halen, dan is ze zo leuk. Luuk begint dan ook helemaal te lachen naar haar.. O+
*poef* nu is het weg
  vrijdag 19 april 2013 @ 21:49:19 #257
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125500926
Noortje is superlief voor Isabel, soms een beetje hardhandig maar ik had geen lievere grote zus kunnen wensen. Vier foto's dus maar onder spoiler, ik ben zo trots op 'r.

SPOILER
pi_125500940
Lisa zit in maat 5 van luiers en kleding 86/92 zit gewoon wat losser en dan hoeft ze ook niet zo te huilen met aankleden want das een heel gedoe met dr.

Mijn baby gat veeeel te snel ze kan ineens kruipen enzo ik ben er gewoon verdrietig van en al helemaal als ik nadenk dat ze over 3 weken al geen baby meer is hoe erg kan het zijn...

Amber mocht hier soms wel naast Lisa in de box liggen maar inderdaad contineu op willen tillen tutjes naar binnen willen proppen of koekjes/drinken delen. Vanmiddag stond lisa bij de salontafel en dit was de eerste keer dat Amber haar zo bewegelijk zag en ze zei dus ''lisa jij in de weg'' *gaf zet* viel lisa onder de salontafel... 2 pittige dames.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  vrijdag 19 april 2013 @ 21:52:36 #259
259886 pessie
pi_125501204
"Nathan, laat de wieg staan, Lauren slaapt", "niet in haar ogen prikken, dat doet auw", "niet op haar gaan liggen, ze is een kleine baby" , "niet Lauren optillen" x20.000 per dag. En dat op 3 a 4 keer een uurtje slaap 's nachts maakt dat ik niet bepaald vrolijk ben.
pi_125501271
Ik vind het maar eng, die peuters om haar heen :@
Schattige foto's
pi_125501298
haha pessie. het word minder erg hoor, zo klein zijn ze ook nog zo breekbaar, maar Nena lag idd ook al snel boven in bed. Soms staat ie dan beneden aan de trap te schreeuwen word ze alsnog wakker.
  vrijdag 19 april 2013 @ 21:58:32 #262
259886 pessie
pi_125501656
Leuke foto's Becky.

Nathan is zo dol op dr dat hij haar bijna doodknuffelt. Continu opletten dus. Aan de andere kant vind hij hert verschrikkelijk dat ik minder tijd voor hem heb en dat misbruikt hij echt.
Lauren moet dan misschien ook maar boven slapen -O-
pi_125501865
ik vond het beter hoor. het is idd niet niks om minder aandacht te krijgen en slaapt ze eindelijk moet je weer stil gaan doen.

lieve foto's Becky!
pi_125501962
Kyan slaapt gelukkig door mijn luidruchtige peuter heen. Wil hem vaak vasthouden als hij huilt wat dan weer niet handig is. Maar snapt wel dat we dat in de hoek van de bank tussen de kussen doen.

En verder is hij lekker zichzelf en wil hij vooral zelf aandacht maar accepteerd het prima als het niet kan
pi_125502075
Het voordeel is dat kyan vaak 3 uur ofzo slaapt en hij dan alle aandacht krijgt. En zachtjes doen voor de baby doe ik niet echt aan.
  vrijdag 19 april 2013 @ 22:06:38 #266
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125502140
Stil doen doe ik hier niet aan. Daar moet hij maar aan wennen. Op het kdv is het niet anders dat er altijd wel geluid is.

Bram slaapt in de box of boven idd.
  vrijdag 19 april 2013 @ 22:07:19 #267
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125502178
Ook als Bram ligt te slapen ga ik rustig stofzuigen ofzo.
pi_125502229
Hier wil ik wel zijn ledikant in orde gaan maken voor overdag. Maar dat is meer omdat hij nu moeilijker in slaap valt door alle prikkels.
  vrijdag 19 april 2013 @ 22:10:21 #269
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125502349
Isabel slaapt alleen maar in dr bed of heel soms in de wagen. In d'r bed kan ze al niet stilliggen laat staan in de box.
pi_125502364
Dat doe ik ook. Ik pak alleen de afwasmachine niet uit als hij in bed ligt. De kast zit tussen de keuken en zijn slaapkamer in. Zo heb je een diepere kast. Als ik dus de borden in de kast zet klinkt het bij hem alsof ik ze in zijn kamer zet.
Hij werd er ook echt wakker van.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 19 april 2013 @ 22:11:28 #271
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125502429
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 22:10 schreef becky27 het volgende:
Isabel slaapt alleen maar in dr bed of heel soms in de wagen. In d'r bed kan ze al niet stilliggen laat staan in bed.
Huh?
  vrijdag 19 april 2013 @ 22:14:05 #272
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125502586
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2013 22:11 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Huh?
geedit!
  vrijdag 19 april 2013 @ 22:15:33 #273
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125502679
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 22:14 schreef becky27 het volgende:

[..]

geedit!
:D
pi_125503217
Rosalie slaapt overdag beneden. Ze ligt dan in een reiswieg die bij de duowagen hoort.
De eerste paar nachten lag ze in de co-sleeper maar werd er weinig geslapen. Tot ik op dag 4 mijn handen even vrij wilde en bedacht dat we die reiswieg hadden. Ze viel als een blok in slaap.
Sindsdien slaapt ze daar altijd in. Overdag in de box, 's nachts in de co-sleeper.
Maar ze slaapt ook overal doorheen dus overdag beneden is geen probleem.

Eva is ook gek op Rosalie. Ze hoeft maar een kik te geven en eva staat al op de rand van de box of naast ons om een kusje te geven aan 'woosje' O+
  vrijdag 19 april 2013 @ 22:24:41 #275
259886 pessie
pi_125503224
Door de herrie van om kiepen de bakken duplo slaapt ze wel heen. Maar een peuter die je wieg heen en weer schud en in je ogen prikt is. Toch anders.
pi_125503317
Ja dat is wel lastig Pessie dat doet mijn peuter gelukkig niet.
pi_125503445
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2013 22:24 schreef pessie het volgende:
Door de herrie van om kiepen de bakken duplo slaapt ze wel heen. Maar een peuter die je wieg heen en weer schud en in je ogen prikt is. Toch anders.
Sofie deed dat ook. Het wordt echt steeds minder hier. Ik hoop daar ook :*
*poef* nu is het weg
  vrijdag 19 april 2013 @ 22:34:36 #278
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125503721
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2013 22:24 schreef pessie het volgende:
Zelfde hier hoor.
pi_125504060
Leuk om die peuter/baby verhalen te lezen!

Hier een jongetje van precies 6 maanden vandaag *O* met maat 3 luiers, kledingmaat 62/68 en een incidentele Noppies longsleeve zelfs nog in 56 want lekker stretch :P. Hij is zo'n 70 cm en ik denk 7,7-8 kg.
pi_125504462
Riley is bijna drie maanden en draagt ook nog 50/56. En van Zeeman vind ik dat de broekjes klein vallen. Maar ze hebben daar wel erg leuk spul. Morgen ga ik een zomerjasje kopen en die koop ik dan wel in maat 62.

Riley draagt maat 2 van luiers

Clauwhee :*

KJ, Tico en Becky wat een lieve foto's. En Becky heeft een Ollie zie ik. Ben maar een heul klein beetje jaloers
  vrijdag 19 april 2013 @ 23:35:03 #281
92926 Joipoidoipoipoi
pi_125506687
Ik heb niet veel foto's waar ze helemaal op staat, maar op deze foto was ze precies 1 week oud:

Vestje is maat 62 van HEMA en broek is maat 62 van Zeeman. Die kleertjes waren toen nog wel een beetje ruim (vestje te lange mouwen), maar ik vind ze niet echt véél te groot.
pi_125511892
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 april 2013 23:35 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Ik heb niet veel foto's waar ze helemaal op staat, maar op deze foto was ze precies 1 week oud:

[ afbeelding ]

Vestje is maat 62 van HEMA en broek is maat 62 van Zeeman. Die kleertjes waren toen nog wel een beetje ruim (vestje te lange mouwen), maar ik vind ze niet echt véél te groot.
Beiden had prima een maat of 2 kleiner gekund. Maar nogmaals, prima. Als jij haar graag lekker ruim kleed moet je dat gewoon doen. Maar ga nou niet zeggen dat jouw kind echt geen 68 meer past. Dat past ook prima namelijk en 62 zelfs ook nog wel. Maar jij slaat graag 6x de mouwen om.
pi_125514817
Ooh wat lief O+
  zaterdag 20 april 2013 @ 07:19:43 #284
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125514819
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 april 2013 23:35 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[ afbeelding ]

Dat is echt veel te groot. Zoals Tico zegt, dat moet je echt zelf weten. Ik hou er niet zo van. Als voorbeeld, deze heb ik net gemaakt. Isabel zal nu 61/62 cm zijn en 5.4 kilo. Romper 50/56 en broekje maat 50
  zaterdag 20 april 2013 @ 07:20:26 #285
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125514823
het wordt wat aan de kleine kant (eindelijk!!!)
  zaterdag 20 april 2013 @ 07:36:13 #286
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_125514866
Oh ja, dat vind ik ook echt te ruim zitten Joipoi! Dat broekje heb ik trouwens ook, had ik van mijn moeder gekregen, in maat 50. Was bij geboorte echt veeeeeel te groot bij E.

Ik heb geen foto's bij de hand maar mijn dame draagt de kleding ook meer aansluitend. Ze heeft nu een vestje aan van de HEMA in maat 80 die eigenlijk niks te groot is! Broekjes af en toe nog mt 68 al worden die nu wel echt te kort (maar sommige zijn zo leuk :D ). Lang bovenlichaam, korte beentjes O+ (net als haar moeder ;( )
pi_125514874

Nee niet op Bram leunen. Kijk uit voor z'n buik. Dat vindt Bram niet leuk. Niet z'n ogen. Zachtjes op z'n hoofd. Niet zo wild met z'n arm, het is geen pop.
  zaterdag 20 april 2013 @ 07:43:41 #288
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_125514890
Lief! Leuke romper heeft Bram aan
  zaterdag 20 april 2013 @ 07:47:41 #289
259886 pessie
pi_125514910
Tico O+ . echt een plakboek foto vind ik.

De pyjama die Lauren nu aanheeft US maat 62 en wordt te kjrap. Maar c&a, van broer geweest en flinke baby. Verder moet ze nog in maat 62 groeien.
En haar maxomorra setje maat 56 is te klein :'( . Lauren is nu denk ik 5.5 kilo en 58cm
pi_125514926
Ontelbare keren per dag gaat het hier "laat ze met rust!!!"
Met een meidenkwartet
pi_125515020
quote:
Wij maken nu het laatste pak 3-tjes op. 'S nachts al even in 4.

Tico :D Maar wel lief, de zusjes met broer O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125515095
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2013 07:43 schreef Tante_Soesa het volgende:
Lief! Leuke romper heeft Bram aan
Lindex.
pi_125515096
Joi ik vind dat ook te groot. Ik hou ook echt. Niet van net aan. Zeker niet bij de benen dat ze blote benen hebben. Maar dit is wel groot.

Tico wat een ontzettende lieve foto.
pi_125515132
Lieve foto tico O+ en toffe romper idd!

Joi, ik vind dat ook te groot.
Dit had mijn dame eergisteren aan, shirtje is zelfs 68. Al gaat deze niet heel lang meer mee, maar lijkt me voor haar vervelend zitten als alles veel te groot zit.

Dat broekje had ik in 56 ook :D
Mijn dame zat trouwens na een maand in de eerste 62, maar die was 8 pond bij de geboorte en na een maand dus al 5,5 kilo. Ze heeft toen echt een maand.of 4/5 in 62 gezeten.
pi_125515183
Je dame is echt zo'n vrolijkerd Son.

En we vonden hier net echt een mega grote teek in de box die nog leefde. gatver :'(
pi_125515189
Ik zag de foto as, ik wilde gelijk onze box stofzuigen. Jasses zeg.
*poef* nu is het weg
  zaterdag 20 april 2013 @ 08:43:26 #297
92926 Joipoidoipoipoi
pi_125515216
Die kleertjes waren toen inderdaad nog te ruim (zoals ik in mijn bericht ook aangaf), maar ik vind ze echt niet veel te groot. Dat vestje had ze die dag ervoor gekregen (op 26 december) en had ik speciaal bij haar aangetrokken voor de foto. Eén maat kleiner had toen wel gekund inderdaad (en ze had toen ook bijna alleen maar kleding in maat 56), maar veel kleiner niet, want dan had het strak om haar lichaam gezeten.

Mouwen sla ik meestal 1 keer om. Ik hou er inderdaad niet van als het helemaal strak en stretchy om haar lijfje zit (en elastiek zit dan ook helemaal strak gespannen), want ik merk dan echt dat ze daar niet gelukkig van wordt. En aangezien mijn baby maar zelden huilt... :) De laatste keer dat ze een paar minuutjes gehuild heeft was afgelopen woensdagavond.

quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2013 01:44 schreef Ticootje het volgende:
Beiden had prima een maat of 2 kleiner gekund. Maar nogmaals, prima. Als jij haar graag lekker ruim kleed moet je dat gewoon doen. Maar ga nou niet zeggen dat jouw kind echt geen 68 meer past. Dat past ook prima namelijk en 62 zelfs ook nog wel. Maar jij slaat graag 6x de mouwen om.
Ja, maat 62 paste toen inderdaad makkelijk (en ze had meestal 56) aan, maar op die foto was ze 1 week oud, inmiddels is ze 4 maanden (vandaag precies :)). Ik zeg dan ook niet dat maat 62 toen te klein was hè!

Deze foto is van anderhalve week geleden. Jurk en broek in maat 80. Romper maat 74/80. En ja, ik zie heus wel dat de mouwen van die romper te lang zijn, maar rompers maat 62/68 krijg ik echt niet meer over haar armpjes heen, da's gewoon een kwelling. Deze romper was toen net nieuw en had ik nog nooit gewassen. Inmiddels zit ie alweer ietsje kleiner.

pi_125515218
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 08:37 schreef As1981 het volgende:

En we vonden hier net echt een mega grote teek in de box die nog leefde. gatver :'(
:X

Maar megagroot wil dus zeggen 'al volgezogen' lijkt me? Hebben jullie huisdieren die in de box kunnen komen?
pi_125515219
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 08:37 schreef As1981 het volgende:

Volgezogen bol? Dan zou ik toch even iedereen in huis nakijken op rare plekken! :{
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125515235
Je kunt de romper terugslaan tot haar elleboog Joipoi? Dat is echt wel heel erg ruim. :D
Heb je dan niet dat kleertjes niet lekker blijven zitten met rollen en bewegen?
pi_125515243
Ja we hebben twee katten die in de box komen (dat mogen ze niet maar doen ze wel).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')