SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 46% gewijzigd door Fieder op 17-04-2013 13:59:28 ]
Agossie... Was hij er van onder de indruk?quote:Op woensdag 17 april 2013 13:52 schreef Phaidra het volgende:
Fieder, mooi! Schattig zo met Sophie.
Mijn mini was gister voor het eerst gevallen op het kdv, tand door de lip en bult op het hoofd. Toch ook een soort mijlpaal.
Hij kan steeds makkelijker zichzelf optrekken tot staan:
[ afbeelding ]
Maar hoe hij weer terug moet, dat snapt hij nog niet (behalve omkukelen dan).
Ja, ik geloof het wel! Hij had ook wel wat last van zijn lip met eten daarna.quote:Op woensdag 17 april 2013 13:55 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Agossie... Was hij er van onder de indruk?
En kijk 'm staan! Wordt ook steeds meer echt een groot jongetje al
Is misschien anders als het niet je eigen kind is ook, kan me voorstellen dat je je dan sneller schuldig voelt ofzo? En wellicht worden andere ouders daar inderdaad wel boos over. Zou me niet eens heel erg verbazen.quote:Op woensdag 17 april 2013 13:59 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ja, ik geloof het wel! Hij had ook wel wat last van zijn lip met eten daarna.
Leidster was zich helemaal aan het verontschuldigen, dat ze er niet op tijd bij waren. Wtf? Jemig kan gebeuren hoor.. Thuis ben ik er ook niet altijd om hem op te vangen. Zouden andere ouders daar echt een punt van maken dan?
Hier ookquote:Op woensdag 17 april 2013 14:50 schreef Mineola het volgende:
Het zal hier zowel hoedje als zonnebrand zijn, better safe than sorry vind ik.
Oh! Saartje begint ook steeds lichter te worden. Qua haarkleur verwacht ik niet dat ze heel erg lichtblond wordt, maar haar huidskleur lijkt een stuk witter dan eerst. Hoop voor haar dat ze meer de huid van M. heeft; die wordt lekker snel bruin en verbrandt niet snel.quote:Op woensdag 17 april 2013 14:56 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ze heeft nog maar weinig en heel lichtblond haar en een hartstikke licht huidje (van wie zou ze dat nou hebben
quote:Op woensdag 17 april 2013 13:57 schreef Cocotrimonium het volgende:
Die kinderliedjes trouwens![]()
![]()
Bij ons is het standaard liedje "ik zag twee beren broodjes smeren". En dan in 100000 varianten.
Waaronder onze eigen klassieker "Ik zag twee geiten gras afbijten, oh dat was géén wonder"
Ja ben zo blij. Ze valt nu weer zelf in slaap & geen gedoe vooraf.quote:
Minimaal factor 50, half je voordat we de zon ingaan en elke 3 uur opnieuw als we in de zon zijn. Ik gebruik niet perse een speciale kindervariant.quote:Op woensdag 17 april 2013 14:47 schreef Fieder het volgende:
Waar smeren jullie je kindjes mee in? Ik zag vandaag speciale kids zonnebrand staan namelijk.
Ik heb geen jompelsmiley op mijn tel maar ik ben heel blij voor je!quote:Op woensdag 17 april 2013 16:59 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Ja ben zo blij. Ze valt nu weer zelf in slaap & geen gedoe vooraf.
Denk ook dat ik de goede dosis heb gevonden. Als ik minder doe hoor ik het eten omhoog komen & als ik meer doe lijkt ze buikkrampen te hebben en huilt ze (veel) meer.
Dat was het echtquote:
Wat fijn Cathmarquote:Op woensdag 17 april 2013 17:17 schreef Cathmar het volgende:
Wat een genot!!
Hier zitten ze ook allemaal in een enorm goede flow. Zo fijn.
Vooral mijn 3-jarige is nu echt op haar aller-allerleukst.
Tandje in opkomst?quote:Op woensdag 17 april 2013 17:52 schreef Mineola het volgende:
Oh wat klinkt dat heerlijk KZ! Ik heb de hele dag binnen gezeten want werk![]()
En kind heeft al voor de vierde dag op rij 38 en een beetje koorts. Gister huisarts maar niks te zien, longen, keel en oren prima. Kind is thuis wel zichzelf en drinkt normaal, maar op het kdv is het hem te druk dus vandaag weer bijtijds moeten halen. Bwuh. Ik vind het maar stom, die koorts komt toch ergens vandaan...?
Sonnetje, jouwe is ook ziek las ik? Beterschap!
Babymee is voor ons echt een uitkomst, ik haal en breng (nu nog alleen halen) en werk voor de overheid waar ik pertinent niet met de auto naar toe mag want geen vergoeding en geen parkeerplek.quote:Op woensdag 17 april 2013 21:36 schreef Fieder het volgende:
He! De maxicosi op de fiets(ik zie nu iets nieuws wat iedereen vast al jaaaaaaaaren weet
)
En je meisjeMooie foto ook. Ik moet echt foto's gaan maken zonder troep op de achtergrond.
En een leuke slinger!
Bij mij lukt het tot nu toe om de ochtendvoeding nog aan te houdenquote:Op donderdag 18 april 2013 10:38 schreef Troeta het volgende:
oei waterpokken, maar gelukkig geen last! Wist niet dat dat kon.
Ik ben aan het afbouwen omdat ik weer aan het werk ben en vind het ook wel lang genoeg 9 maanden.
het zou handig zijn als het s'nachts en in de ochtend wel nog kan, maar weet niet of dat lukt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.voor de bekkenproblemen. Hoop dat de fysio je goed kan helpen.
As
Anderhalf uur. En nu slaapt ze alweer bijna anderhalf uur.
Fijn dat de tuin bijna klaar is! Die van ons is echt niet baby proofnu helaas ook geen tijd voor nu vriend weg is.
Tinu
Wat fijn dat het weer wat beter gaat
Hier (zuiden van Limburg) mag je wel meestal max. 3 pakken in één keer kopen. Geloof dat M. wel eens vaker heeft gehad dat het uitverkocht was, ik zelf pas 1x. Maar het is geen probleem hier ofzo. Althans, ik heb die indruk niet.quote:Op donderdag 18 april 2013 23:03 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Voor de ouders die flesvoeding geven:
Hebben jullie er ook last van dat het heel vaak uitverkocht is in alle winkels in de buurt? Dat schijnt door Chinezen te komen die het overal opkopen en vervolgens naar China sturen.
Het schijnt vooral in de Randstad te gebeuren. Zelf woon ik in Den Haag en heb in de buurt 2 Kruidvats, 1 DA, 2 Albert Heijns, 1 Jumbo. En bij al die winkels is het echt heel vaak uitverkocht. Sommige winkels zetten het uit voorzorg niet meer in de schappen, en hebben af en toe nog 'verstopt' staan in het magazijn (daar moet je dan om vragen).
Vorige week heb ik voor de zekerheid zelf heel veel opgekocht (voor 2 maanden ingeslagen), maar dat zal wel komen omdat ik zelf half Aziatisch (kwart Chinees) ben.
Moest dat kindje dan geen helmpje ofzo? Of heb je het daar niet over gehad met de ouder(s)?quote:Op donderdag 18 april 2013 22:50 schreef Troeta het volgende:
Zag trouwens op een verjaardag een baby van 6 maanden die had een heel plat achterhoofd, nog nooit zo erg gezien. Arme jongen kon zijn hoofd niet eens opzij doen daardoor, dus hij is steeds gefrustreerd omdat ie nog helemaal niks kan. Vond het echt zielig.
Hier in de buurt mag je vaak ook maar een beperkt aantal pakken meenemen per keer. Maar heel vaak hebben ze het gewoon helemaal niet meer, zelfs niet in het magazijn.quote:Op donderdag 18 april 2013 23:10 schreef Cocotrimonium het volgende:
Hier (zuiden van Limburg) mag je wel meestal max. 3 pakken in één keer kopen. Geloof dat M. wel eens vaker heeft gehad dat het uitverkocht was, ik zelf pas 1x. Maar het is geen probleem hier ofzo. Althans, ik heb die indruk niet.
Jaquote:Lekker ding heb je daar trouwens
Ben bij meerdere winkels geweest uiteraard.quote:Op donderdag 18 april 2013 23:14 schreef Troeta het volgende:
haha Joi, mocht je wel zoveel inslaan met jouw uiterlijk?
Nee. Jij?quote:Woon je in Scheveningen toevallig?
Ja inderdaad. Want volgens die artikelen op internet die ik erover gelezen heb is dit al járen aan de gang... Dus dat zou gouden business zijn voor Nutricia als ze in China gaan verkopen.quote:Vind het ook maar apart dat inslaan, kan Nutricia daar zelf niet gaan verkopen ofzo?
En dan wordt hij later vroeg kaal (of hij wil zn koppie gewoon lekker kort scheren) en dan komt er zo'n platte kop tevoorschijn. Da's ook best sneuquote:Op donderdag 18 april 2013 23:14 schreef Troeta het volgende:
Ja, hij moest ook een helmpje, maar ze twijfelden nog, want ze vonden het zielig en duur en het was maar iets cosmetisch. Weet niet wat ze gaan doen.
Da's al best snel dan! Niet?quote:Op donderdag 18 april 2013 23:24 schreef becky27 het volgende:
Isabel is helemaal van het rollen. Van rug naar buik en nu ook van buik naar rug. Ze lag ineens naast het kleed!
Ik koop meestal Kruidvat eigen merk, maar doordat de Nutricia opgekocht wordt, is Kruidvat eigen merk daardoor ook vaak uitverkocht.quote:Op donderdag 18 april 2013 23:20 schreef becky27 het volgende:
De voeding van het eigen merk is net zo goed.
Door het babyvoeding schandaal van een tijdje terug wil de Aziatische markt alleen nog maar een bepaald soort kunstvoeding. Volgens mij is nutrilon aardig in trek. Dat is booming business waar door fabrikanten veel aan wordt verdiend. En aangezien de vroegere melkplas compleet is opgedroogd is het nu vooral wie het meest betaald...
Ik wil nog net niet zeggen dat het uit dezelfde fabriek komt maar alle voeding moet voldoen aan dezelfde strenge eu/who eisen. Daarom gaf ik mijn oudste hypoallergeen van etos eigen merk. Scheelt in de centen en doet precies hetzelfde. In marketing in nutricia heel goed
Oh maar kan me voorstellen dat als je niet kan kolven toch sneller stopt.quote:Op donderdag 18 april 2013 22:56 schreef Troeta het volgende:
oh, fijn dat het weer beter gaat.
Aan de ene kant heb je gelijk, het is nog maar een paar maandjes, maar op mijn nieuwe werk kan ik niet kolven en ik ben ook eindelijk eens ongesteld geworden, dus al een superdip en ze slaapt ineens slecht. Ik zie het wel hoe het loopt.
Ze drinkt ook geen 4 of 5 voedingen, maar ze drinkt veel vaker...misschien moet ik daar eens op gaan letten, heb nooit op de tijd gelet en alleen maar op haar verzoek...want zat toch thuis enzo.
ik heb ondertussen speciaal speelgoed wat niet tussen de spijlen van het hek past, van die grote keepauto's enzo, maar de buurjongetjes spelen met de kleine auto's buiten en daar kan ik niks van zeggen natuurlijk.
De onderbuurvrouw vind dat ik maar beter op moet letten,haha, maar het is zo snel gedaan.
Het is sinds dit jaar weer uit het basispakket gehaald...ik vind het ook belachelijk. Nou is het hier wel zo dat als jij een helm nodig hebt er altijd wel iets te regelen valt qua gespreide betaling. En mensen die echt minimum hebben bijvoorbeeld bijstand kunnen zich via de gemeente verzekeren en krijgen dan voor een paar euro het duurste aanvullende pakket en daar zit hij wel inquote:Op vrijdag 19 april 2013 08:16 schreef As1981 het volgende:
Belachelijk trouwens dat het niet vergoed word vanuit het basispakket.
Gelukkig dat er dan wel meegeken word. Nu hebben wij het financieel best oke en zou dat nooit een belemmering zijn als het nodig is. Maar als je het niet kan betalen zou het wel zuur zijn.quote:Op vrijdag 19 april 2013 08:26 schreef Rixtje het volgende:
[..]
Het is sinds dit jaar weer uit het basispakket gehaald...ik vind het ook belachelijk. Nou is het hier wel zo dat als jij een helm nodig hebt er altijd wel iets te regelen valt qua gespreide betaling. En mensen die echt minimum hebben bijvoorbeeld bijstand kunnen zich via de gemeente verzekeren en krijgen dan voor een paar euro het duurste aanvullende pakket en daar zit hij wel in
Walgelijk trouwens dat die ouders het te duur vinden. Zoiets hoor je gewoon voor je baby over te hebben. En het is helemaal niet alleen maar iets cosmetisch als die baby er op dit moment gehandicapt door is.quote:Op donderdag 18 april 2013 23:14 schreef Troeta het volgende:
Ja, hij moest ook een helmpje, maar ze twijfelden nog, want ze vonden het zielig en duur en het was maar iets cosmetisch. Weet niet wat ze gaan doen.
Klopt, wij mogen ook over op de normale kv ipv de prematurenvoeding. De ka raadde ons al aan om dan voor eigen merk te kiezen omdat die minder in trek zijn bij de Chinezen maar wel even goed. En ze raadde ook aan om zelf een voorraadje op te bouwen (zeker met 2 mondjes te voeden, al gaat daar gelukkig ook nog een grote hoeveelheid bv in).quote:Op donderdag 18 april 2013 23:20 schreef becky27 het volgende:
De voeding van het eigen merk is net zo goed.
Door het babyvoeding schandaal van een tijdje terug wil de Aziatische markt alleen nog maar een bepaald soort kunstvoeding. Volgens mij is nutrilon aardig in trek. Dat is booming business waar door fabrikanten veel aan wordt verdiend. En aangezien de vroegere melkplas compleet is opgedroogd is het nu vooral wie het meest betaald...
Ik wil nog net niet zeggen dat het uit dezelfde fabriek komt maar alle voeding moet voldoen aan dezelfde strenge eu/who eisen. Daarom gaf ik mijn oudste hypoallergeen van etos eigen merk. Scheelt in de centen en doet precies hetzelfde. In marketing in nutricia heel goed
quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:03 schreef pessie het volgende:
Joi, niet iedereen heeft een paar duizend euro liggen voor dergelijke behandelingen.
Ja sorry, dat is inderdaad wel waar. Maar omdat ik las dat ze het geld er niet aan willen uitgeven omdat het om iets cosmetisch zou gaan, kreeg ik de indruk dat ze het gewoon niet leuk vinden om daar hun geld aan te besteden, omdat ze het liever aan leuke dingen besteden.quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:18 schreef Xanteh het volgende:
Sommige mensen hebben helaas echt geen geld Joi.
Ik als slimme kwart Chinese uit de Randstad heb op dit moment 6 grote pakken in huis, gekocht bij verschillende winkels!quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:39 schreef Mineola het volgende:
Oh, en wat betreft kunstvoeding: hier Randstaden ik geloof een max van 2 pakken pp. Maar ik zie heel vaak slimme Chinezen met een tas vol die alle winkels afgaan en dan alsnog 10 pakken hebben.
Ik was ook niet helemaal tevreden met die zin, maar kreeg het even niet anders geformuleerd. Ik bedoel dus hetzelfde als jij.quote:Op vrijdag 19 april 2013 10:07 schreef Kyara het volgende:
Ik vind dat je op producten zoals verzorging en kleertjes juist kan bezuinigen. Je kan het immers zo duur maken zoals je zelf wilt en dat betekent dus ook dat het goedkoper kan als dat nodig is. Bezuinigen betekent mi namelijk niet dat je het dus helemaal niet meer doet.
Wauw!quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:13 schreef becky27 het volgende:
Kyara, de voeding van Isabel is bij de apotheek 61(!!!) euro per blik van 400 gram. Op het internet zag ik het staan voor 45 euro maar dan nog, belachelijk duur.
WOW, echt? Dat zijn toch geen prijzen?quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:13 schreef becky27 het volgende:
Kyara, de voeding van Isabel is bij de apotheek 61(!!!) euro per blik van 400 gram. Op het internet zag ik het staan voor 45 euro maar dan nog, belachelijk duur.
quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:13 schreef becky27 het volgende:
Whehehe. De voeding die leyla had was 1 eu per zakje van een paar gram. Leuk joh medische voeding.quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:13 schreef becky27 het volgende:
ik begrijp wel wat je bedoelt.quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:28 schreef Solagratia het volgende:
Mja je hebt mooier en mooier. Viktors hoofd is ondertussen echt wel vervormd. Aan de achterkant is het bijna vierkant. Zijn voorhoofd heeft aan een kant een bolling en dan nog een bult bovenop zijn hoofd. En misschien doen we het voor niets en trekt het nog bij of zal hij er nooit mee gepest worden ofzo. Maar misschien blijft het zo erg en gaat het zijn zelfbeeld beheersen. Je weet het gewoon niet. En het enige wat we hoeven doen is een helmpje. Ik vind niet dat uiterlijk tegen elke prijs cosmetisch geperfectioneerd moet worden ofzo, inderdaad het voorbeeld met die beugel. Maar hierbij heb ik wel het gevoel dat we het moeten doen. Lastig uitleggen
Becky, die prijzen
nee hoor. M rupste ook al snel zijn bed door....quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:34 schreef Cathmar het volgende:
Stilliggen. Misschien is het een jongensding?
Hypoallergeen is wel iets duurder maar niet de prijzen die hier genoemd worden.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:36 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Zo'n mevrouw van het consultatiebureau had in het begin tegen mij gezegd dat ik Luna voor de zekerheid het beste voeding kon geven voor baby's met koemelkallergie. Voor het geval dát ze dus allergisch zou zijn.
Ik vond dat onzin, dus ik heb daar geen gehoor aan gegeven. En gelukkig maar nu ik zie dat die zó ontzettend veel duurder is.
Wat lijkt ze groot zoquote:Op vrijdag 19 april 2013 12:28 schreef Kyara het volgende:
volgens mij wordt het tijd voor een slaapzak.
[ link | afbeelding ]
haar zus lag op de dekens
Nutrilon Forte 2 kost idd ¤13,-. Ik ga ook eens kijken voor eigen merk, eigenlijk altijd standaard Nutrilon gepaktquote:Op vrijdag 19 april 2013 14:14 schreef Ticootje het volgende:
Volgens mij verschillen de prijzen van kunstvoeding van een euro of 6 tot een euro of 13 per pak voor gewone of hypo/forte/...
Dat is zo,quote:Op vrijdag 19 april 2013 16:02 schreef Kyara het volgende:
Als je het kan betalen dan is dat toch prima Zoe.
Nou Isabel is ruim vier maanden en zit nog steeds in 56. Ik ben die kleding ook wel een beetje zat maar ze kan een aantal dingen echt nog wel ff aan.quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:49 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Ik koop de meeste kleertjes bij Zeeman. Ze verkopen daar best veel leuke dingen, het is goedkoop, en ik vind de kwaliteit goed genoeg, want ze is er toch altijd binnen een paar weken uit gegroeid!
Luna is morgen precies 4 maanden en heeft maat 74/80.quote:Op vrijdag 19 april 2013 20:02 schreef becky27 het volgende:
Nou Isabel is ruim vier maanden en zit nog steeds in 56. Ik ben die kleding ook wel een beetje zat maar ze kan een aantal dingen echt nog wel ff aan.
oh wauw!quote:Op vrijdag 19 april 2013 20:03 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Luna is morgen precies 4 maanden en heeft maat 74/80.
Zelf vind ik haar ook behoorlijk groot en iedereen vindt haar groot, maar volgens het consultatiebureau zit ze precies op het gemiddelde qua lengte en gewicht. Vorige week daar geweest en toen was ze 5.9 kilo en 59 centimeter.quote:Op vrijdag 19 april 2013 20:04 schreef Phaidra het volgende:
oh wauw!Mijn mini heeft dezelfde maat met 10 maanden!
En dan maat 74/80?? Koop je het gewoon lekker loszittend?quote:Op vrijdag 19 april 2013 20:08 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Zelf vind ik haar ook behoorlijk groot en iedereen vindt haar groot, maar volgens het consultatiebureau zit ze precies op het gemiddelde qua lengte en gewicht. Vorige week daar geweest en toen was ze 5.9 kilo en 59 centimeter.
Nou, wel ietsje te ruim, maar niet echt veel te groot of zo. Maat 62/68 past ze echt niet meer, die kleertjes heb ik vorige week allemaal naar de bergruimte gebracht. Mocht iemand daar overigens interesse in hebben, dan mag het gratis opgehaald worden (in Den Haag).quote:Op vrijdag 19 april 2013 20:09 schreef Cocotrimonium het volgende:
En dan maat 74/80?? Koop je het gewoon lekker loszittend?
Dat is toch wel apart hoorquote:Op vrijdag 19 april 2013 20:12 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Nou, wel ietsje te ruim, maar niet echt veel te groot of zo. Maat 62/68 past ze echt niet meer, die kleertjes heb ik vorige week allemaal naar de bergruimte gebracht. Mocht iemand daar overigens interesse in hebben, dan mag het gratis opgehaald worden (in Den Haag).
Ik zou echt heel graag in levende lijve komen kijken, want ik kan het gewoon niet gelovenquote:Op vrijdag 19 april 2013 20:12 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Nou, wel ietsje te ruim, maar niet echt veel te groot of zo. Maat 62/68 past ze echt niet meer, die kleertjes heb ik vorige week allemaal naar de bergruimte gebracht. Mocht iemand daar overigens interesse in hebben, dan mag het gratis opgehaald worden (in Den Haag).
Hmm, als ik jullie posts zo lees lijkt mijn baby wel een freak of nature.quote:Op vrijdag 19 april 2013 20:16 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik zou echt heel graag in levende lijve komen kijken, want ik kan het gewoon niet geloven
Niet dat ik jou niet geloof, maar mijn hoofd zegt gewoon "impossibru!"
Nou, dat wil ik niet zeggenquote:Op vrijdag 19 april 2013 20:18 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Hmm, als ik jullie posts zo lees lijkt mijn baby wel een freak of nature.
Draagzak als bondelino is ideaalquote:Op vrijdag 19 april 2013 20:25 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Ik vind haar trouwens wel heel erg zwaar. Ik woon op 4 hoog zonder lift en ik vind het een behoorlijk gewicht hoor om haar trap op en af te dragen. Want zelf ben ik namelijk maar 1.58 meter en 50 kilo.
Ik zie er al behoorlijk tegenop dat ze nóg zwaarder gaat worden.
Zeeman valt wel iets kleiner, althans de shirtjes 74 van de zeeman zijn hier te kort.quote:Op vrijdag 19 april 2013 20:14 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Dat is toch wel apart hoor![]()
![]()
De maat geeft globaal de lengte van je baby aan, dan moet alles toch sowieso veel te lang zijn? Of valt Zeeman zo klein, nee toch?
Ja, ik heb 2 draagzakken en die gebruik ik dan ook op de trap, want ik vind het behoorlijk eng om met haar de trap af te lopen, want ze is ook enorm beweeglijk.quote:
Nee, ik ben helemaal niet trots als ze uit haar kleertjes is gegroeid, ik vind het juist irritant.quote:Op vrijdag 19 april 2013 20:41 schreef Ticootje het volgende:
Bram was rond de 65 cm en 7 kg. Draagt dus maat 68. 74 is echt gewoon veel te groot. Geen enkel merk maat 74 of 80 zou hij aankunnen zonder dat het lachwekkend te groot is. En Bram is best een beertje.
Dus een baby van 59 cm en 6 kg in maat 74/80, nee sorry. Ik snap dat je graag je kind in nieuwe kleertjes stopt en trots bent als je weer een maatje opruimd, maar het gaat er bij mij niet in.
Dat is 9 cm langer en bijna 1,5 kilo zwaarder he? En dan zit hij dus nog in genoeg kleertjes maat 68?quote:Op vrijdag 19 april 2013 20:58 schreef kaatjejannie het volgende:
Luuk was een maand geleden 7,3 kilo en 68 cm bij 4 mnd, en zit tegen maat 74 aan.
Maar met 68 cm is het logisch dat hij tegen de 74 aanzit.quote:Op vrijdag 19 april 2013 20:58 schreef kaatjejannie het volgende:
Luuk was een maand geleden 7,3 kilo en 68 cm bij 4 mnd, en zit tegen maat 74 aan.
Ik kijk vaak naar de groeicurve, en trek dan het lijntje door. Dan kan je een beetje inschatten welke maat nodig is.quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:08 schreef _Ophelia_ het volgende:
er anderhalve week zes maanden, 68 begint net goed te zitten, Is maat 80/86 een goede gok voor komende winter denken jullie?
Ik vind dat heel lastig. Ik heb bij M vorig jaar die lijn gevolgd met het idee dat hij in het najaar in maat 68 zou zitten. Uiteindelijk had ie een mega groeispurt en heeft ie 2 weken in maat 68 gezeten in hoogzomer en al die kleertjes niet aangehad.quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:08 schreef _Ophelia_ het volgende:
Otje is over anderhalve week zes maanden, 68 begint net goed te zitten, Is maat 80/86 een goede gok voor komende winter denken jullie?
Je moet gewoon haar lijntje ff doortrekken op de curve. Dan weet je het. Lengte is maat ongeveer.quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:08 schreef _Ophelia_ het volgende:
Otje is over anderhalve week zes maanden, 68 begint net goed te zitten, Is maat 80/86 een goede gok voor komende winter denken jullie?
Ik heb onwijs leuke dingen in maat 74 voor Bram liggen. Heeft J uit Zweden meegenomen. Ik denk dat hij ze in augustus wel past.quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:10 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik vind dat heel lastig. Ik heb bij M vorig jaar die lijn gevolgd met het idee dat hij in het najaar in maat 68 zou zitten. Uiteindelijk had ie een mega groeispurt en heeft ie 2 weken in maat 68 gezeten in hoogzomer en al die kleertjes niet aangehad.
Overigens heeft hij wel vrij lang in maat 74 gezeten.
Maat 3. Bij oma ligt maat 4 nog van leyla. Dus bij oma verschonen dan krijgt hij maat 4 om.quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:15 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Welke maat luiers kopen jullie eigenlijk? Ik koop maat 3 voor baby's van 4 tot 9 kilo.
JA!! Bram is zo druk met z'n beestjes! Het is zo onwijs lief. En maar praten tegen de spin.quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:17 schreef kaatjejannie het volgende:
Luuk heeft vandaag bijzonder weinig geslapen, maar hij blijft ook gewoon vrolijk. Zo fijn. Hij is enorm bezig proberen te rollen. Van buik naar rug lukt af en toe, van rug naar buik lukt niet. Ook heeft hij regelmatig de beestjes van zijn boxmobile vast. Hij wordt dan boos dat ze niet verder draaien.. Mafkees![]()
Luuk zit in maat 4 qua luiers.
En Sofie maar roepen naar Luuk: laat maar los Luuk, laat maar los..quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
JA!! Bram is zo druk met z'n beestjes! Het is zo onwijs lief. En maar praten tegen de spin.
Ik vond vorige week nog maat 1 ergens tussen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:21 schreef kaatjejannie het volgende:
Luuk kreeg enorme striemen van luiers maatje 3. Op de opvang ligt nog 3. Gisteren kwam hij thuis met een maatje 2 aan...
Vanmorgen zat opeens leyla bij Bram in de box. Oeps.quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:22 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
En Sofie maar roepen naar Luuk: laat maar los Luuk, laat maar los..
Vanaf een euro of duizend o.i.d.quote:
SPOILER: wat betreft aanvullende verzekeringenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik leg Luuk nu ook regelmatig op de grond neer. Vind ik wel doodeng. Ik moet er dan echt bij blijven.quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Vanmorgen zat opeens leyla bij Bram in de box. Oeps.
Nee dat mag hier ook echt niet. Ze was er via de box ingeklommen. Dus box is nu verplaatst.quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:26 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Ik leg Luuk nu ook regelmatig op de grond neer. Vind ik wel doodeng. Ik moet er dan echt bij blijven.
Sofie mag echt niet bij Luuk in de box. Dat is Luuks plekje.
Oh ze deed heel zachtjes, maar het mag gewoon niet. Net als op de muur tekenen. Mag gewoon ook niet.quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:25 schreef Troeta het volgende:
o, er wa snog een pagina, die had ik nog niet gelezen:D
Nena draagt nog grote 68 en kleine 74.....ik vind het echt niet duidelijk die maten hoor, zit zoveel verschil in.
Mex zat met 4,5 maanden in maat 74, maar die was gewoon dik, moest alle mouwen omslaan.
En ik doe ze nu allebei in maat 4 luiers, werd gek van die verschillende maten kopen en dan was de een weer op en hadden ze alsnog een te grote of te kleine, dus nu maar zo en nog geen doorlekken gehad nog.
is ze niet voorzichtig dan tico in de box? Mex ligt ook altijd bij d'r en het gaat eigenlijk hartstikke goed.
Met pen op de grond ook nietquote:Op vrijdag 19 april 2013 21:28 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh ze deed heel zachtjes, maar het mag gewoon niet. Net als op de muur tekenen. Mag gewoon ook niet.
Wij zijn het laatste restje maat 3 aan het opmaken, op het KDV stoppen ze haar in 4. Maar ik gebruik eigenlijk meer wasbaar momenteel.quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:15 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Welke maat luiers kopen jullie eigenlijk? Ik koop maat 3 voor baby's van 4 tot 9 kilo.
Otje zit sinds een week of twee in maat drie.quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:15 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Billendoekjes!quote:
Hier zijn ze beiden heel lief. Maar jen tilt Bram op terwijl ze weet dat het niet mag. En leyla gaat net zo makkelijk op Bram zitten omdat ze gewoon lomp is. Dus als ik boven sta en J in de keuken bezig is kan het niet zo zijn dat 1 van de meiden zonder toezicht met Bram bezig is. Bovendien, de box moet ook een plek van rust zijn. Overal waar ik Bram neerleg komen die 2 aasgieren erop af. Alsof het een prooi is.quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:37 schreef pessie het volgende:
Nathan heeft maat 5 als hij een luier aanheeft. Lauren zit in 2.
Nathan gaat graag op het bed springen als Lauren er ligt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Huh?quote:Op vrijdag 19 april 2013 22:10 schreef becky27 het volgende:
Isabel slaapt alleen maar in dr bed of heel soms in de wagen. In d'r bed kan ze al niet stilliggen laat staan in bed.
quote:
Sofie deed dat ook. Het wordt echt steeds minder hier. Ik hoop daar ookquote:Op vrijdag 19 april 2013 22:24 schreef pessie het volgende:
Door de herrie van om kiepen de bakken duplo slaapt ze wel heen. Maar een peuter die je wieg heen en weer schud en in je ogen prikt is. Toch anders.
Zelfde hier hoor.quote:Op vrijdag 19 april 2013 22:24 schreef pessie het volgende:
Door de herrie van om kiepen de bakken duplo slaapt ze wel heen. Maar een peuter die je wieg heen en weer schud en in je ogen prikt is. Toch anders.
Beiden had prima een maat of 2 kleiner gekund. Maar nogmaals, prima. Als jij haar graag lekker ruim kleed moet je dat gewoon doen. Maar ga nou niet zeggen dat jouw kind echt geen 68 meer past. Dat past ook prima namelijk en 62 zelfs ook nog wel. Maar jij slaat graag 6x de mouwen om.quote:Op vrijdag 19 april 2013 23:35 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Ik heb niet veel foto's waar ze helemaal op staat, maar op deze foto was ze precies 1 week oud:
[ afbeelding ]
Vestje is maat 62 van HEMA en broek is maat 62 van Zeeman. Die kleertjes waren toen nog wel een beetje ruim (vestje te lange mouwen), maar ik vind ze niet echt véél te groot.
Dat is echt veel te groot. Zoals Tico zegt, dat moet je echt zelf weten. Ik hou er niet zo van. Als voorbeeld, deze heb ik net gemaakt. Isabel zal nu 61/62 cm zijn en 5.4 kilo. Romper 50/56 en broekje maat 50quote:Op vrijdag 19 april 2013 23:35 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Ik heb niet veel foto's waar ze helemaal op staat, maar op deze foto was ze precies 1 week oud:
[ afbeelding ]
Vestje is maat 62 van HEMA en broek is maat 62 van Zeeman. Die kleertjes waren toen nog wel een beetje ruim (vestje te lange mouwen), maar ik vind ze niet echt véél te groot.
Wij maken nu het laatste pak 3-tjes op. 'S nachts al even in 4.quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:15 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Lindex.quote:
Ja, maat 62 paste toen inderdaad makkelijk (en ze had meestal 56) aan, maar op die foto was ze 1 week oud, inmiddels is ze 4 maanden (vandaag preciesquote:Op zaterdag 20 april 2013 01:44 schreef Ticootje het volgende:
Beiden had prima een maat of 2 kleiner gekund. Maar nogmaals, prima. Als jij haar graag lekker ruim kleed moet je dat gewoon doen. Maar ga nou niet zeggen dat jouw kind echt geen 68 meer past. Dat past ook prima namelijk en 62 zelfs ook nog wel. Maar jij slaat graag 6x de mouwen om.
quote:Op zaterdag 20 april 2013 08:37 schreef As1981 het volgende:
Je dame is echt zo'n vrolijkerd Son.
En we vonden hier net echt een mega grote teek in de box die nog leefde. gatver
Volgezogen bol? Dan zou ik toch even iedereen in huis nakijken op rare plekken!quote:Op zaterdag 20 april 2013 08:37 schreef As1981 het volgende:
Je dame is echt zo'n vrolijkerd Son.
En we vonden hier net echt een mega grote teek in de box die nog leefde. gatver
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |