Zo schoon zijn die G2 installaties ook weer niet. Verre van zelfs. En op welke manier had je dat willen beperken om wel de dikke amerikanen die ook nog eens jonger zijn dan 40 te ontzien en wel de iets zuinigere dagelijks-gebruik LPG youngtimers aan te pakken?quote:Op woensdag 24 april 2013 22:23 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Daarentegen moet je wel je LPG eruit flikkeren zodat je weer lekker de absurde benzineprijs mag betalen. En het is nog slechter voor het milieu ookabsurd...
Het is beter dan benzine in ieder geval...quote:Op woensdag 24 april 2013 22:25 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Zo schoon zijn die G2 installaties ook weer niet. Verre van zelfs. En op welke manier had je dat willen beperken om wel de dikke amerikanen die ook nog eens jonger zijn dan 40 te ontzien en wel de iets zuinigere dagelijks-gebruik LPG youngtimers aan te pakken?
G2 is wel behoorlijk schoon (lang niet zo schoon als G3) maar vrijwel alle oldtimers op LPG rijden op G1 en dat is dus ongeregeld. Dat blaast meer NOx de lucht in dan op benzine.quote:Op woensdag 24 april 2013 22:25 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Zo schoon zijn die G2 installaties ook weer niet. Verre van zelfs. En op welke manier had je dat willen beperken om wel de dikke amerikanen die ook nog eens jonger zijn dan 40 te ontzien en wel de iets zuinigere dagelijks-gebruik LPG youngtimers aan te pakken?
Dat hoor ik wel vaker langskomen, maar volgens mij is dat toch echt iets uit de randstad. In de rest van het land is de gemiddelde youngtimer rijder behoorlijk wit. Maar los daarvan, je kunt het belachelijk maken, maar noem zelf eens een haalbare regel om deze schifting te maken. Ik kan niets beters bedenken.quote:Op woensdag 24 april 2013 22:32 schreef SilentChaos het volgende:
Maar goed, het gaat gelukkig niet om het milieu, het zal vast alleen weer als mooie dekmantel gebruikt gaan worden
Eigenlijk is het heel simpel:
Elke Marokkaan of turk met een belastingvrije Mercedes diesel moet gewoon MRB gaan betalen...
Maar ja, dat mag weer niet, want dat is discriminatie!
Ik zie dat ik de indeling verkeerd had begrepen. Dank voor de verheldering.quote:Op woensdag 24 april 2013 22:28 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
G2 is wel behoorlijk schoon (lang niet zo schoon als G3) maar vrijwel alle oldtimers op LPG rijden op G1 en dat is dus ongeregeld. Dat blaast meer NOx de lucht in dan op benzine.
De CO-uitstoot van LPG is wel weer een heel stuk beter dan benzine, bij CO2 zal dat bij G1 weinig uitmaken maar het ergste zijn de fijnstoffen: de NOx-uitstoot van LPG is bij een G1-installatie gewoon hoger. In dat geval kan je dus beter op benzine rijden als 't je om het milieu gaat.
Tja, het blijft moeilijk... 30 of 60 dagen kaart...quote:Op woensdag 24 april 2013 22:33 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dat hoor ik wel vaker langskomen, maar volgens mij is dat toch echt iets uit de randstad. In de rest van het land is de gemiddelde youngtimer rijder behoorlijk wit. Maar los daarvan, je kunt het belachelijk maken, maar noem zelf eens een haalbare regel om deze schifting te maken. Ik kan niets beters bedenken.
Dat word al heel moeilijk om een goed exemplaar te vinden. Nog maar te zwijgen over onderdelen. Dan word het echt een gok.quote:Op donderdag 25 april 2013 00:06 schreef sig000 het volgende:
Een run op LPG bakken ouder dan 40 jaar.
Nog redelijk wat keuze hoor. Citroen DS. Volvo Amazon, 140/164. BMW 02, 2500/2800. Heleboel Mercedes. Heleboel Amerikaan.quote:Op donderdag 25 april 2013 00:08 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat word al heel moeilijk om een goed exemplaar te vinden. Nog maar te zwijgen over onderdelen. Dan word het echt een gok.
quote:Op donderdag 25 april 2013 00:08 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat word al heel moeilijk om een goed exemplaar te vinden. Nog maar te zwijgen over onderdelen. Dan word het echt een gok.
Dat kan zeker, maar voor dagelijks gebruik zoals dat nu is, met al die diesel bakken om goedkoop te rijden word een stuk moeilijker. Zeker al als je geen hobbyist bent die zelf sleutelt.quote:Op donderdag 25 april 2013 01:24 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.opgi.com/
Kun je alles, maar dan ook echt alles gloednieuw maken als je zou willen.
Nu, was dat net niet wat er met deze regeling bereikt moest worden?quote:Op donderdag 25 april 2013 01:30 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat kan zeker, maar voor dagelijks gebruik zoals dat nu is, met al die diesel bakken om goedkoop te rijden word een stuk moeilijker. Zeker al als je geen hobbyist bent die zelf sleutelt.
Je kunt hem beter strippen en onderdelen apart verkopen of bewaren voor een later tijdstip als onderdelen moeilijk te krijgen zijn. Dat levert meer op dan een auto naar de sloop brengen. Goed je moet er de tijd en plaats voor hebben.quote:Op donderdag 25 april 2013 00:17 schreef MaGNeT het volgende:
Oké, m'n Volvo 740 uit 1986 gaat er dus uit, zo naar de sloop!
Het is een LPG bak (af fabriek!), had grootse plannen qua opknappen van de techniek voor dit jaar maar dat gaat niet door.
Ik rijd er momenteel maar maximaal 5000Km per jaar mee, LPG kan dus niet uit maar omdat hij belastingvrij is én het er al in zat reed het wel fijn.
Ombouwen naar benzine is een optie maar de Pierburg carburateur is waardeloos op benzine dus dat gaat een hoop tijd kosten, daarnaast hou ik dan een gat over in de achterkant waar de LPG vulslang zit.
Tevens zit er een distributie, uitlaat en nog wat klein grut aan te komen.
Heb al een busje van de zaak voor woon-werk verkeer en een Volvo 940 Estate (gechipped) als daily driver.
Weekers rekent zich rijk? Nou... Vergeet het... Want ik ga echt geen 1488 Euro per jaar betalen voor een auto die vrijwel altijd stil staat...
En wil er ook gewoon in de winter mee kunnen rijden, als ik hem al om zou bouwen op benzine.
Volvo's zijn gemaakt voor de winter!
Heb nog wel het geluk dat ik 5 auto's naast m'n huis kwijt kan, want voor mensen zonder eigen oprit is die winterregeling natuurlijk helemaal kut.
Mogelijk was dat de bedoeling. En van de ene kant is dat prima. Maar er zijn ook hobbyisten die cult auto's rijden en zeker net zo zuinig met hun auto omgaan als de oldtimer hobbyist. Er zijn automerken en series uit de eind jaren 80 waarvan er nu al een zeer beperkt aantal rondrijden. En waarvan ook die rijders ze puur voor evenementen gebruiken.quote:Op donderdag 25 april 2013 01:38 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Nu, was dat net niet wat er met deze regeling bereikt moest worden?
oldtimerhobbygarages kunnen vanaf nu weer zaken gaan doen, MB en volvo-kampverkopers moeten nu weer wat anders gaan verzinnen
^^ En daar zitten de belangen van betrokken ambtenaren. Waarom makkelijk doen als het ingewikkeld kan? Om enkele miljoenen minder belasting binnen te halen hebben ze een gedrocht bedacht waarmee ze weer heel veel extra ambtenaren "nodig" hebben voor de uitvoering.quote:Op donderdag 25 april 2013 00:03 schreef Dingest het volgende:
Lekker administratief ingewikkeld zo te zien voor benzineauto's.
Ja, met een maximum van 120,-quote:Op donderdag 25 april 2013 07:15 schreef Q.C.Passed het volgende:
Is het "kwarttarief" in grote lijnen gewoon de originele hoogte van MRB delen door 4? Maar dan Dec/Jan/Feb niet mogen rijden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |