abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125700116
quote:
2s.gif Op woensdag 24 april 2013 22:23 schreef SilentChaos het volgende:

[..]

Daarentegen moet je wel je LPG eruit flikkeren zodat je weer lekker de absurde benzineprijs mag betalen. En het is nog slechter voor het milieu ook :') absurd...
Zo schoon zijn die G2 installaties ook weer niet. Verre van zelfs. En op welke manier had je dat willen beperken om wel de dikke amerikanen die ook nog eens jonger zijn dan 40 te ontzien en wel de iets zuinigere dagelijks-gebruik LPG youngtimers aan te pakken?
pi_125700255
Zoals ik het nu lees worden de auto's dus van 1988 en later pas bij 40 jaar oldtimer. Lekker dan ik heb er twee staan als hobby van 1989.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  woensdag 24 april 2013 @ 22:28:32 #273
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_125700262
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 22:25 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Zo schoon zijn die G2 installaties ook weer niet. Verre van zelfs. En op welke manier had je dat willen beperken om wel de dikke amerikanen die ook nog eens jonger zijn dan 40 te ontzien en wel de iets zuinigere dagelijks-gebruik LPG youngtimers aan te pakken?
Het is beter dan benzine in ieder geval...
Het probleem is de dagelijkse auto's aan te pakken ja... maar ik ken weinig Amerikaanse autorijders met een LPG wagen van voor 1987 die hem dagelijks rijden hoor...
Het ergste vind ik het verbod van het rijden binnen bepaalde maanden...
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
pi_125700284
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 22:25 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Zo schoon zijn die G2 installaties ook weer niet. Verre van zelfs. En op welke manier had je dat willen beperken om wel de dikke amerikanen die ook nog eens jonger zijn dan 40 te ontzien en wel de iets zuinigere dagelijks-gebruik LPG youngtimers aan te pakken?
G2 is wel behoorlijk schoon (lang niet zo schoon als G3) maar vrijwel alle oldtimers op LPG rijden op G1 en dat is dus ongeregeld. Dat blaast meer NOx de lucht in dan op benzine. ;)

De CO-uitstoot van LPG is wel weer een heel stuk beter dan benzine, bij CO2 zal dat bij G1 weinig uitmaken maar het ergste zijn de fijnstoffen: de NOx-uitstoot van LPG is bij een G1-installatie gewoon hoger. In dat geval kan je dus beter op benzine rijden als 't je om het milieu gaat. ;)
pi_125700462
En wanneer gaat deze regeling in?
My dials are pupillated.
  woensdag 24 april 2013 @ 22:32:05 #276
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_125700496
Maar goed, het gaat gelukkig niet om het milieu, het zal vast alleen weer als mooie dekmantel gebruikt gaan worden _O_

Eigenlijk is het heel simpel:
Elke Marokkaan of turk met een belastingvrije Mercedes diesel moet gewoon MRB gaan betalen...
Maar ja, dat mag weer niet, want dat is discriminatie!
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
pi_125700591
quote:
2s.gif Op woensdag 24 april 2013 22:32 schreef SilentChaos het volgende:
Maar goed, het gaat gelukkig niet om het milieu, het zal vast alleen weer als mooie dekmantel gebruikt gaan worden _O_

Eigenlijk is het heel simpel:
Elke Marokkaan of turk met een belastingvrije Mercedes diesel moet gewoon MRB gaan betalen...
Maar ja, dat mag weer niet, want dat is discriminatie!
Dat hoor ik wel vaker langskomen, maar volgens mij is dat toch echt iets uit de randstad. In de rest van het land is de gemiddelde youngtimer rijder behoorlijk wit. Maar los daarvan, je kunt het belachelijk maken, maar noem zelf eens een haalbare regel om deze schifting te maken. Ik kan niets beters bedenken.
pi_125700661
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 22:28 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

G2 is wel behoorlijk schoon (lang niet zo schoon als G3) maar vrijwel alle oldtimers op LPG rijden op G1 en dat is dus ongeregeld. Dat blaast meer NOx de lucht in dan op benzine. ;)

De CO-uitstoot van LPG is wel weer een heel stuk beter dan benzine, bij CO2 zal dat bij G1 weinig uitmaken maar het ergste zijn de fijnstoffen: de NOx-uitstoot van LPG is bij een G1-installatie gewoon hoger. In dat geval kan je dus beter op benzine rijden als 't je om het milieu gaat. ;)
Ik zie dat ik de indeling verkeerd had begrepen. Dank voor de verheldering. :)

zoals je zelf ook al aangeeft, punt blijft wel staan
  woensdag 24 april 2013 @ 22:37:01 #279
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_125700798
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 22:33 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Dat hoor ik wel vaker langskomen, maar volgens mij is dat toch echt iets uit de randstad. In de rest van het land is de gemiddelde youngtimer rijder behoorlijk wit. Maar los daarvan, je kunt het belachelijk maken, maar noem zelf eens een haalbare regel om deze schifting te maken. Ik kan niets beters bedenken.
Tja, het blijft moeilijk... 30 of 60 dagen kaart...
Geeft volgens mij net zoveel administratieve rompslomp als de controle op deze regeling...

Dat ik dit ooit nog zou zeggen als tegenstander van de km-heffing, maar het beste is gewoon betalen naar wat je rijdt, kilometerheffing dus!
En evt. een kleine houderschapsbelasting, anders wordt heel Nederland een grote autoverzameling want ze kosten stilstaand toch niks :P
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
pi_125704393
Mja, het is een iets aangenamere oplossing dan alles voor het volle pond. Zoals ik al eerder zei; voor die 80 euro in het jaar extra gaat mijn 96 in dat geval echt niet weg. Volle tarief anders ook niet, APK van 2015 zie ik dan wel weer of er nog geld voor is :+

Dat van die wintermaanden is een beetje vreemd, omdat het in november en maart (en april) ook erg winters kan zijn. Ik heb geen carport of stalling of wat dan ook, hij staat gewoon buiten. Zo heel nu en dan maak ik een ritje wanneer ik zin heb, het vaakst met mooi weer en dat is soms ook in de winter. Ik vind het gewoon zonde om hem 3+ maanden stil te hebben staan - al kan ik mij voorstellen dat mensen met een strak exemplaar dat minder snel doen dan die wat roestige van mij.
Ik vraag mij wel af hoe ze dat met de herkenning gaan doen, of je weten dat het een 'kwart-tarief' auto is of een 'vol-tarief' in de winter. Sowieso woon ik op het Drentse platteland. Kan met gemak stiekem een aardig rondje via de plattelandswegen maken zonder dat ik ooit een hond tegenkom :@
pi_125704532
Mag de kwart tarief Oldtimer in de wintermaanden dan nog wel op de openbare weg geparkeerd staan?
pi_125704734
Nee want de schorsingsregels zijn dan van toepassing, en dat betekent dus: niet op de openbare weg parkeren.
pi_125705299
Het is een beetje een vaag systeem, maar van wat ik begrijp is het dus:
Benzineauto's van 26+: 9 maanden kwart=tarief en 3 maanden schorsen (met een max. jaartarief van 120 euro?), of bij niet schorsen 12 maanden vol-tarief (ik neem aan dat je dan een naheffing krijgt).
Diesel/LPG tot 40: vol-tarief.
Alles 40+: MRB-vrij.

Lekker administratief ingewikkeld zo te zien voor benzineauto's. Maar het ontmoedigd dan wel weer volwaardig gebruik, wat ook een beetje het punt was. LPG-wagens kunnen dan hun LPG eruit laten halen en op benzine rijden (totdat ze 40 zijn) en door liefhebbers nog relatief schappelijk gebruikt worden. Zelfs een dikke Yank is bij klein kilometrage op 9 maanden kwart-tarief benzine flink goedkoper dan vol-tarief LPG, maar het is wel zuur. En een beetje jammer voor de mensen die het rijden met 'echte' oldtimers leuk genoeg vinden dat ze het door weer en wind willen doen, ik vind het wel leuk om zo'n onhandig oud ding in de winter tegen te komen (geen achterruitverwarming, matige blower, warmte die maar half blijft hangen/weglekt en wel gewoon in de sneeuw en kou ermee tuffen, en dan met handschoenen en dikke jas aan en een doekje om de condens mee weg te strijken in de hand O+ ). Want die lui heb je, net als met die-hard motorrijders, uiteindelijk ook gewoon.
pi_125705389
Een run op LPG bakken ouder dan 40 jaar. :+
  donderdag 25 april 2013 @ 00:08:36 #285
321876 Cherna
Fuck the System
pi_125705489
quote:
6s.gif Op donderdag 25 april 2013 00:06 schreef sig000 het volgende:
Een run op LPG bakken ouder dan 40 jaar. :+
Dat word al heel moeilijk om een goed exemplaar te vinden. Nog maar te zwijgen over onderdelen. Dan word het echt een gok.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_125705676
quote:
12s.gif Op donderdag 25 april 2013 00:08 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat word al heel moeilijk om een goed exemplaar te vinden. Nog maar te zwijgen over onderdelen. Dan word het echt een gok.
Nog redelijk wat keuze hoor. Citroen DS. Volvo Amazon, 140/164. BMW 02, 2500/2800. Heleboel Mercedes. Heleboel Amerikaan.
pi_125705757
Oké, m'n Volvo 740 uit 1986 gaat er dus uit, zo naar de sloop!

Het is een LPG bak (af fabriek!), had grootse plannen qua opknappen van de techniek voor dit jaar maar dat gaat niet door.

Ik rijd er momenteel maar maximaal 5000Km per jaar mee, LPG kan dus niet uit maar omdat hij belastingvrij is én het er al in zat reed het wel fijn.

Ombouwen naar benzine is een optie maar de Pierburg carburateur is waardeloos op benzine dus dat gaat een hoop tijd kosten, daarnaast hou ik dan een gat over in de achterkant waar de LPG vulslang zit.
Tevens zit er een distributie, uitlaat en nog wat klein grut aan te komen.

Heb al een busje van de zaak voor woon-werk verkeer en een Volvo 940 Estate (gechipped :D) als daily driver.

Weekers rekent zich rijk? Nou... Vergeet het... Want ik ga echt geen 1488 Euro per jaar betalen voor een auto die vrijwel altijd stil staat...

En wil er ook gewoon in de winter mee kunnen rijden, als ik hem al om zou bouwen op benzine.
Volvo's zijn gemaakt voor de winter!

Heb nog wel het geluk dat ik 5 auto's naast m'n huis kwijt kan, want voor mensen zonder eigen oprit is die winterregeling natuurlijk helemaal kut.
pi_125705843
Ach, die lui die nu een '86 M-B rijden omdat die qua rij-ervaring niet echt onderdoet voor een moderne auto maar wel voordeliger was, zullen zich dan ook zeker niet naar een <1973 bak op LPG/diesel overstappen puur voor de centen. Die gaan de 'charme' van een echt oude auto (zie ook mijn vorige post) echt niet waarderen :P

Ik ken iemand die in zijn 96 iets van 40k per jaar rijdt, op LPG. Technisch maakt het niet uit of je er eentje uit 1968 of 1980 hebt, die V4 is vrijwel hetzelfde gebleven. Als je 40k per jaar in eentje uit 1978 kan rijden, kan je dat ook in eentje uit 1972 - alleen kan je in die laatste wel voordelig LPG stoppen. Maar je moet het wel echt willen, want het is verder écht geen moderne, soepele auto (toen die V4 erin kwam was zowel die motor als de rest van de techniek al aan de oudere kant...) :+
pi_125706118
Een Citroen DS op LPG. :P
  donderdag 25 april 2013 @ 00:49:59 #290
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_125706463
Mijn D-Special op LPG uit 1970 mag blijven *O*

Nu dat ding nog eerst eens aan de praat krijgen :(
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_125706807
quote:
12s.gif Op donderdag 25 april 2013 00:08 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat word al heel moeilijk om een goed exemplaar te vinden. Nog maar te zwijgen over onderdelen. Dan word het echt een gok.




http://www.opgi.com/

Kun je alles, maar dan ook echt alles gloednieuw maken als je zou willen.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  donderdag 25 april 2013 @ 01:30:36 #292
321876 Cherna
Fuck the System
pi_125706858
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 01:24 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

http://www.opgi.com/

Kun je alles, maar dan ook echt alles gloednieuw maken als je zou willen.
Dat kan zeker, maar voor dagelijks gebruik zoals dat nu is, met al die diesel bakken om goedkoop te rijden word een stuk moeilijker. Zeker al als je geen hobbyist bent die zelf sleutelt.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_125706917
quote:
12s.gif Op donderdag 25 april 2013 01:30 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat kan zeker, maar voor dagelijks gebruik zoals dat nu is, met al die diesel bakken om goedkoop te rijden word een stuk moeilijker. Zeker al als je geen hobbyist bent die zelf sleutelt.
Nu, was dat net niet wat er met deze regeling bereikt moest worden?

oldtimerhobbygarages kunnen vanaf nu weer zaken gaan doen, MB en volvo-kampverkopers moeten nu weer wat anders gaan verzinnen :)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  donderdag 25 april 2013 @ 01:41:46 #294
321876 Cherna
Fuck the System
pi_125706932
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 00:17 schreef MaGNeT het volgende:
Oké, m'n Volvo 740 uit 1986 gaat er dus uit, zo naar de sloop!

Het is een LPG bak (af fabriek!), had grootse plannen qua opknappen van de techniek voor dit jaar maar dat gaat niet door.

Ik rijd er momenteel maar maximaal 5000Km per jaar mee, LPG kan dus niet uit maar omdat hij belastingvrij is én het er al in zat reed het wel fijn.

Ombouwen naar benzine is een optie maar de Pierburg carburateur is waardeloos op benzine dus dat gaat een hoop tijd kosten, daarnaast hou ik dan een gat over in de achterkant waar de LPG vulslang zit.
Tevens zit er een distributie, uitlaat en nog wat klein grut aan te komen.

Heb al een busje van de zaak voor woon-werk verkeer en een Volvo 940 Estate (gechipped :D) als daily driver.

Weekers rekent zich rijk? Nou... Vergeet het... Want ik ga echt geen 1488 Euro per jaar betalen voor een auto die vrijwel altijd stil staat...

En wil er ook gewoon in de winter mee kunnen rijden, als ik hem al om zou bouwen op benzine.
Volvo's zijn gemaakt voor de winter!

Heb nog wel het geluk dat ik 5 auto's naast m'n huis kwijt kan, want voor mensen zonder eigen oprit is die winterregeling natuurlijk helemaal kut.
Je kunt hem beter strippen en onderdelen apart verkopen of bewaren voor een later tijdstip als onderdelen moeilijk te krijgen zijn. Dat levert meer op dan een auto naar de sloop brengen. Goed je moet er de tijd en plaats voor hebben.
Zelf heb ik een Volvo 480 en weet wat het is om bepaalde onderdelen te vinden. Voor een goed set achterlichten ben je zo 400 euro kwijt(nieuw). En binnenbumpers, rubbers, interieur onderdelen,drls(oranje) is al helemaal moeilijk te vinden in goede staat. En zo zijn er nog meer onderdelen die steeds schaarser worden.
En dan praat je over auto's die van 1986-1995 in productie zijn geweest. Dus zo oud zijn ze niet eens.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 25-04-2013 02:24:05 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 25 april 2013 @ 02:01:44 #295
321876 Cherna
Fuck the System
pi_125707001
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 01:38 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Nu, was dat net niet wat er met deze regeling bereikt moest worden?

oldtimerhobbygarages kunnen vanaf nu weer zaken gaan doen, MB en volvo-kampverkopers moeten nu weer wat anders gaan verzinnen :)
Mogelijk was dat de bedoeling. En van de ene kant is dat prima. Maar er zijn ook hobbyisten die cult auto's rijden en zeker net zo zuinig met hun auto omgaan als de oldtimer hobbyist. Er zijn automerken en series uit de eind jaren 80 waarvan er nu al een zeer beperkt aantal rondrijden. En waarvan ook die rijders ze puur voor evenementen gebruiken.
Kijk nu gaat het mij niet om die paar centen MRB, voor mijn auto die ik pas volgende maand vrij heb van MRB. Ik betaal nu ook voor mijn 2 auto's MRB waarvan een voor de hobby waar ik max 2000km per jaar mee tuffel(en schors voor de winter) en de andere voor dagelijks gebruik.
Maar het gaat mij om het principe, namelijk waar je de auto voor gebruikt.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_125707711
Is het "kwarttarief" in grote lijnen gewoon de originele hoogte van MRB delen door 4? Maar dan Dec/Jan/Feb niet mogen rijden?
It was a business doing pleasure with you.
  donderdag 25 april 2013 @ 07:47:28 #297
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125707882
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 00:03 schreef Dingest het volgende:
Lekker administratief ingewikkeld zo te zien voor benzineauto's.
^^ En daar zitten de belangen van betrokken ambtenaren. Waarom makkelijk doen als het ingewikkeld kan? Om enkele miljoenen minder belasting binnen te halen hebben ze een gedrocht bedacht waarmee ze weer heel veel extra ambtenaren "nodig" hebben voor de uitvoering.
censuur :O
pi_125708081
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 07:15 schreef Q.C.Passed het volgende:
Is het "kwarttarief" in grote lijnen gewoon de originele hoogte van MRB delen door 4? Maar dan Dec/Jan/Feb niet mogen rijden?
Ja, met een maximum van 120,-
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_125708283
Dan gaat mijn Benz dus weg. Ontzettend balen.
History became legend, legend became myth.
pi_125708797
Goeie regeling, voor mij dan. ¤76,- per jaar, in de wintermaanden ga ik toch niet rijden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')