Borizzz | dinsdag 16 april 2013 @ 20:57 |
1e tijdvak Op vrijdag 17 mei 2013 om 13:30-16:30 is het examen wiskunde B. Wat mee te nemen? - Pen - Markeerstift - Potlood - Gum - Nog een pen - Grafische rekenmachine - Geodriehoek - Gezond verstand - Uithoudingsvermogen - Telraam - Passer Welke onderwerpen komen terug? - Analyse - Meetkunde Succes allemaal. [ Bericht 2% gewijzigd door Borizzz op 16-04-2013 21:10:04 ] | |
blow... | dinsdag 16 april 2013 @ 20:58 |
Passer | |
Borizzz | dinsdag 16 april 2013 @ 21:10 |
Aangepast ![]() | |
CapnIzzy | dinsdag 16 april 2013 @ 23:42 |
Een goed humeur | |
Borizzz | dinsdag 23 april 2013 @ 21:42 |
Schone sokken. | |
Spatieloos | zondag 5 mei 2013 @ 23:54 |
eten waar stiekem formules op staan, of een GR die vol zit met alles wat je moet weten | |
LETMEIN | zondag 12 mei 2013 @ 13:57 |
Iemand die nog een goede examenopgave heeft om te oefenen? | |
Borizzz | zondag 12 mei 2013 @ 22:38 |
Pak gewoon de meest recente. | |
LETMEIN | dinsdag 14 mei 2013 @ 21:55 |
Wat voor cijfers worden er gehaald voor de proefexamens? | |
LETMEIN | woensdag 15 mei 2013 @ 11:54 |
| |
LETMEIN | woensdag 15 mei 2013 @ 15:22 |
Wie heeft 2010-1 gemaakt? | |
scholiertjes0203132314 | woensdag 15 mei 2013 @ 16:59 |
Een telraam? | |
sjittiewok | woensdag 15 mei 2013 @ 17:10 |
Ik heb voor elk proefexamen 7+ | |
LETMEIN | woensdag 15 mei 2013 @ 17:59 |
En welke heb jij zoal gemaakt dan? 2010-1? | |
sjittiewok | woensdag 15 mei 2013 @ 19:48 |
2009,2010,2011,2012 | |
LETMEIN | woensdag 15 mei 2013 @ 20:04 |
Wat had je voor 2010-1? | |
Spatieloos | donderdag 16 mei 2013 @ 12:31 |
Hoe weet ik welke hoofdstukken ik moet leren? Of zou ik genoeg hebben geleerd als ik wat examens maak? | |
LETMEIN | donderdag 16 mei 2013 @ 13:00 |
Ja, examenopgaven maken en dan zie je dat er een aantal opgaven steeds terug komen. Denk hierbij aan polynoom enz | |
Spatieloos | donderdag 16 mei 2013 @ 13:38 |
![]() ![]() Kan iemand me helpen met deze som? Het is van 2011-I Ik snap wel hoe hij bij de 2^(1/5) komt, maar als hij 17 invult, zie je ineens die 17 niet meer? en hoe komt hij bij die andere aan 0,25? | |
LETMEIN | donderdag 16 mei 2013 @ 13:45 |
Ik snap je vraag niet? | |
Spatieloos | donderdag 16 mei 2013 @ 13:47 |
corrctievoorschrift zegt: Dus T=17 geeft Z= 2.0 * (2^1/5)^2 maar waar gaat die 17 dan heen? en hoe kom hij aan de 2,0 en ^2? en bij de of zegt het b=0,25 Maar hoe komt het hier aan? | |
sjittiewok | donderdag 16 mei 2013 @ 13:47 |
De vermenigvuldigingsfactor in de tabel is steeds 2 per 5ºC Per graad geldt dan g5 = 2 -> g = 21/5 = 1,148.................. De beginwaarde is bij T = 0 en dus 0,5/2 = 0,25 dit geeft als formule: Z = 0,25 • 1,148^T T = 17 invullen geeft Z = 0,25 • 1,148^17 =2,6 uur | |
sjittiewok | donderdag 16 mei 2013 @ 13:47 |
volgens mij 7,4 ofzo | |
Spatieloos | donderdag 16 mei 2013 @ 13:52 |
Bedankt, maar ik snap nog steeds niet waarom het 0,5/2 is, ik voel me nu dom ![]() | |
LETMEIN | donderdag 16 mei 2013 @ 13:57 |
Die 21/5 moet 2^1/5 zijn neem ik aan? | |
Spatieloos | donderdag 16 mei 2013 @ 14:00 |
Ja, dat dacht ik ook al, maar maakt niet uit, hoe komt hij bij de 0.5/2? ik ga nu dit filmpje kijken | |
LETMEIN | donderdag 16 mei 2013 @ 14:01 |
De het gewoon zo: De groeifactor per 1 °C is 2^1/5 Dus T17 geeft Z = 2,0 x (2^1/5)^2 De gevraagde overlevingstijd is 2,6 (uur) | |
Spatieloos | donderdag 16 mei 2013 @ 14:14 |
Ja dat snap ik dus al helemaal niet, hoe komt hij bij de 2,0 en ^2? Filmpje maakt dat 2e duidelijk iig. die 0,25 kan je gewoon krijgen door een Z en bijbehorende T uit de tabel in te vullen in Z = b * g^T | |
sjittiewok | donderdag 16 mei 2013 @ 14:15 |
yep sorry ik ben niet zo'n held in dingen uittypen | |
LETMEIN | donderdag 16 mei 2013 @ 14:16 |
Bijn15 graden -> 2.0 uren. Je moet het van 17 graden weten, dus dan lijkt het mij logisch dat je nog 2 keer de groeifactor toepast? | |
sjittiewok | donderdag 16 mei 2013 @ 14:17 |
punt invullen! Je moet b weten! | |
Spatieloos | donderdag 16 mei 2013 @ 14:21 |
Ja nu snap ik het door het filmpje, maar ik snap nog steeds niet hoe jij aan die 0,5 en 2 komt! | |
LETMEIN | donderdag 16 mei 2013 @ 14:46 |
2 is de waarde die bij 15 graden hoort! | |
Spatieloos | donderdag 16 mei 2013 @ 15:02 |
Oh zo, nu snap ik hem, thanks. | |
LETMEIN | donderdag 16 mei 2013 @ 15:11 |
No problem. | |
Ramonisgek123 | donderdag 16 mei 2013 @ 15:27 |
Waarom is wiskunde B zo ongelofelijk moeilijk. Ik sta een 6 en kan echt geen touw aan die examens knopen. Dus ik ga morgen falen.. Heerlijk dit | |
LETMEIN | donderdag 16 mei 2013 @ 15:35 |
Ik sta een 6.5 en ik ga morgen dat examen domineren! Wat snap je er niet aan? Welke opgave snap je niet? | |
Borizzz | donderdag 16 mei 2013 @ 15:58 |
We kunnen jou het beste helpen als je jouw moeilijkheden specificeeert d.m.v. enkele opgaven. (Al zal het slechts een pleister op de wonde zijn, zo daags voor het examen). | |
Depisch | donderdag 16 mei 2013 @ 17:59 |
Ik heb een vraagje over het examen van 2012 tijdvak 2. Vraag 15 begrijp ik helemaal niet, kan iemand mij uitleg geven? linkje naar het examen: http://static.examenblad.nl/9336112/d/ex2012/ha-1025-a-12-2-o.pdf | |
LETMEIN | donderdag 16 mei 2013 @ 18:02 |
Die opgave kun je helemaal met de GR maken ![]() Dus gewoon y1 - y2 en dat wordt de nieuwe grafiek. | |
Depisch | donderdag 16 mei 2013 @ 18:03 |
Ff proberen, bedankt voor de hulp. | |
LETMEIN | donderdag 16 mei 2013 @ 18:08 |
Heb het ook even geprobeerd en je moet bij y3 dus gewoon y1 - y2 neerzetten. Vervolgens zet je y1 en y2 uit zodat je alleen y3 te zien krijgt. Dan zou je alle waarden moeten kunnen uitrekenen. | |
Depisch | donderdag 16 mei 2013 @ 18:10 |
Waar zet jij je window op? Ik krijg een hele gare lijn. | |
LETMEIN | donderdag 16 mei 2013 @ 18:11 |
Alleen xmin veranderen naar 0. Heb je y1 en y2 goed ingevuld en vervolgens ook uitgezet zodat je alleen y3 te zien krijgt? | |
Depisch | donderdag 16 mei 2013 @ 19:10 |
Hmm, Ik doe: Y1 = 4sin(x-1/10π) Y2 = 4sin(x+1/10π) Y3 = Y1-Y2 Waarbij Y1 en Y2 niet worden getekend. Klopt het zo? | |
LETMEIN | donderdag 16 mei 2013 @ 19:12 |
Nee, want 1/10 moet tussen haakjes of maak er anders gelijk 0,1 van ![]() Doe je dat niet, dan krijg je een verkeerde grafiek. | |
Borizzz | donderdag 16 mei 2013 @ 19:12 |
Techniek is goed; maar ik weet niet wat de functievoorschriften precies zijn, maar ik zou wel goed op de haakjes letten. | |
LETMEIN | donderdag 16 mei 2013 @ 19:15 |
Zolang er niet algebraïsch staat gaat de voorkeur uit naar de GR ![]() Hij moet inderdaad wel op de haakjes letten, want zo gaat het fout. | |
Depisch | donderdag 16 mei 2013 @ 19:18 |
Ik vat nu even niet hoe ik de haakjes moet doen. Kun jij mij vertellen wat jij precies invoert? | |
Borizzz | donderdag 16 mei 2013 @ 19:21 |
Je zult eerst duidelijk moeten maken met welke functies je werkte. Wat voor een opgave betreft dit? | |
Depisch | donderdag 16 mei 2013 @ 19:30 |
Heb ik boven al aangegeven met een link, maar hier nog een keer: http://static.examenblad.nl/9336112/d/ex2012/ha-1025-a-12-2-o.pdf (vraag 15) f(x) = 4 sin (x-1/10π) g(x) = 4 sin (x+1/10π) Deze twee functies hebben dezelfde evenwichtsstand en dezelfde periode. De verschilfunctie v is gegeven door v(x)= f (x) - g(x) Hieruit volgt dat v(x) kan worden geschreven in de vorm v(x) = a + b sin (c(x-d)) Bereken de waarden van a, b, c en d. | |
Borizzz | donderdag 16 mei 2013 @ 19:37 |
Voor de zekerheid zou ik om 1/10 haakjes zetten. Op deze manier weet je zeker dat het 0,1*Pi wordt en niet iets anders. Verder lijkt het mij prima om de verschilfunctie mee te plotten. | |
LETMEIN | donderdag 16 mei 2013 @ 19:40 |
Jij doet: Y1 = 4sin(x-1/10π) Y2 = 4sin(x+1/10π) Y3 = Y1-Y2 Maar het moet zijn: Y1 = 4sin(x-(1/10)π) Y2 = 4sin(x+(1/10)π) Y3 = Y1-Y2 | |
Depisch | donderdag 16 mei 2013 @ 19:42 |
De haakjes om 1/10 worden automatisch weg gemaakt door mijn reken machine, de lijn blijft heel raar. Het is een parabool dus ik kan ook niet aflezen als een sinusoïde. | |
Depisch | donderdag 16 mei 2013 @ 19:52 |
*(&*(#*$(@ TYVUS, zo lang hier aan zitten denken. Nooit aan radialen/graden gedacht. Shit... Thx voor de hulp heb t opgelost nu! | |
Borizzz | donderdag 16 mei 2013 @ 20:15 |
Tja, sinusoïden voer je altijd in, als ook radialen ingesteld staan ![]() | |
Depisch | donderdag 16 mei 2013 @ 21:50 |
Zet 'm op morgen iedereen! | |
Discus. | donderdag 16 mei 2013 @ 22:22 |
6,4 voor examen uit 2012-I. Ik weet het, niet zo geweldig hoog maar wiskunde is mijn zwakste vak waar ik momenteel een 4,4 voor sta.. zou mooi zijn als ik iets rond de 6 zou kunnen halen morgen ![]() Succes iedereen hè! ![]() | |
LETMEIN | donderdag 16 mei 2013 @ 22:25 |
Ik hoop dat we niet al teveel gekloot krijgen met de eenheidscirkel. | |
Spatieloos | vrijdag 17 mei 2013 @ 00:18 |
Hoi. in de correctievoorschriften van de examens staat vaak: Beschrijven hoe de vergelijking (een vergelijking) kan worden opgelost Nu is mijn vraag, wat bedoelen ze met beschrijven, en wanneer wordt dit goed gerekend? | |
Spatieloos | vrijdag 17 mei 2013 @ 00:21 |
Kun je in je GR zetten, maar ik gebruik het trucje van gewoon sin(1/4PI) (als voorbeeld, er zijn er meer)=0,707 in je rekenmachine doen, en dan moet je gewoon even weten dat 0,707 een halve wordtel 2 is. En sin(1/3PI)= 0.866 en is halve wortel 3 | |
Spatieloos | vrijdag 17 mei 2013 @ 00:27 |
OKee examen 2012 nagekeken, 47 van de 80 punten ![]() ![]() | |
Borizzz | vrijdag 17 mei 2013 @ 09:17 |
Veel succes allemaal! | |
LETMEIN | vrijdag 17 mei 2013 @ 09:46 |
Ik ken die eenheidscirkel inmiddels wel uit m'n hoofd aangezien je eigenlijk maar een paar waardes hoeft te weten! Nu nog even wat opgaven oefenen... | |
LETMEIN | vrijdag 17 mei 2013 @ 09:46 |
Als er staat beschrijven is dat vaak het oplossen van een vergelijking of het oplossen met behulp van de GR. | |
LETMEIN | vrijdag 17 mei 2013 @ 09:50 |
Kan iemand mij nog wat duidelijkheid geven over de afgeknotte lichamen? Hoe werk je precies met die verhoudingen? | |
t4rt4rus | vrijdag 17 mei 2013 @ 11:51 |
Wat dacht je van pi/10? ![]() | |
Borizzz | vrijdag 17 mei 2013 @ 14:25 |
Het gaat er om hoe dit persoon het juist wilde invoeren in zijn/haar GR. | |
Depisch | vrijdag 17 mei 2013 @ 16:47 |
Niet zo'n moeilijk examen leek mij. Ik wist alleen vraag 10 niet voor de rest ging alles lekker. Wat jullie? | |
sjittiewok | vrijdag 17 mei 2013 @ 16:59 |
ging erg lekker, denk dat ik wel wat kleine foutjes heb maar goed gevoel over ![]() | |
Spatieloos | vrijdag 17 mei 2013 @ 17:18 |
hij ging goed, ik snapte alles maar ik zal vast wel wat foutjes hebben! maar minstens een 8! | |
Spatieloos | vrijdag 17 mei 2013 @ 17:19 |
Tenzij meneer zegt dat het onleesbaar was, wat het misschien wel was!:( | |
LETMEIN | vrijdag 17 mei 2013 @ 17:20 |
Ben ik de enigste die het toch best moeilijk vond? | |
Spatieloos | vrijdag 17 mei 2013 @ 17:21 |
Was dat met a sin(PIx) ? waar kan je eigenlijk digitaal de opgaven vinden? (niet het correctievoorschrift) | |
Spatieloos | vrijdag 17 mei 2013 @ 17:21 |
Nee, maar mensen die het moeilijk vonden die zijn verdrietig en posten niet! | |
LETMEIN | vrijdag 17 mei 2013 @ 17:28 |
Examenblad | |
Depisch | vrijdag 17 mei 2013 @ 17:29 |
Ja dat was die inderdaad, en je kan gewoon op examenblad kijken voor de opgave, bijlage en antwoorden. | |
LETMEIN | vrijdag 17 mei 2013 @ 17:29 |
Haha. Ik heb ff naar de antwoorden gekeken en ik verwacht dat ik ergens rond de 5.5 heb... Voor SE sta ik 6.5 dus er is niks aan de hand ![]() | |
Depisch | vrijdag 17 mei 2013 @ 17:33 |
Ik heb ook net gekeken ongeveer 70 punten dus dat word rond de 8,5. Sta maar een 6,2 voor SE. Net ff berekend dat ik een 8,8 moet halen om gemiddeld een 8 te staan dus dat wordt hopen. | |
Pandarus | vrijdag 17 mei 2013 @ 17:34 |
Zo te zien alles goed behalve even vergeten dat als je die Fujita schaal altijd afrond op integers, je voor een F4-categorie tornado ook 3,5 mag krijgen. Zo flauw... | |
Spatieloos | vrijdag 17 mei 2013 @ 18:09 |
Ik ben net begonnen met nakijken, ging toch niet zo goed als ik dacht. Vraag 1 heb ik *3.6 gedaan ipv gedeeld ![]() vraag 2 heb ik gewoon 4 gedaan ipv 3,5 maar dat hebben vast meerdere :/ Van 3 snap ik niks meer van, dat van mij leek logischer, zal vast wel wat punten hebben. Okee. ben nu bij vraag 7, tot nu toe gaat het voor de rest goed ![]() | |
Depisch | vrijdag 17 mei 2013 @ 18:15 |
Had hem helemaal berekend voor die 4, alles moeten doorkrassen omdat ik er gelukkig nog net aan dacht voor ik weg ging. | |
Spatieloos | vrijdag 17 mei 2013 @ 18:19 |
Oh wow ik kom op 70 punten uit o.O even opnieuw tellen. | |
Spatieloos | vrijdag 17 mei 2013 @ 18:22 |
klopt toch, naja voor de zekerheid haal ik er nog wat puntjes af, 67 punten dan 67/80 * 9 = 7.5, en nu maar afwachten wat de N-term is, ik hoop 1,4 of hoger want dan sta ik een 9, maar misschien heb ik wel gewoon de dikke 70 punten en sta ik dat sowieso ![]() | |
Spatieloos | vrijdag 17 mei 2013 @ 18:25 |
BOX ![]() | |
LETMEIN | vrijdag 17 mei 2013 @ 18:36 |
Ik kom op een cijfer dat rond de 5 ligt... | |
Depisch | vrijdag 17 mei 2013 @ 18:37 |
![]() | |
Depisch | vrijdag 17 mei 2013 @ 18:38 |
Wat heb je niet goed gedaan dan? Er was niet veel eenheidscirkel en weinig sinusoïde. | |
LETMEIN | vrijdag 17 mei 2013 @ 18:43 |
Op de een of andere manier lukte het niet meer. | |
Depisch | vrijdag 17 mei 2013 @ 19:04 |
Had je tijdens de toets wel het gevoel dat 't goed ging of ook niet? | |
scholiertjes0203132314 | vrijdag 17 mei 2013 @ 19:04 |
![]() wie weet of denkt overigens hoe hoog de N-term zal worden | |
Depisch | vrijdag 17 mei 2013 @ 19:06 |
Rond de 7 is dat met een N-term van ongeveer 1. | |
Depisch | vrijdag 17 mei 2013 @ 19:07 |
En geen idee over de N-term, hoop richting de 1 maar het blijkt redelijk goed gemaakt. | |
LETMEIN | vrijdag 17 mei 2013 @ 19:08 |
Nee. | |
sjittiewok | vrijdag 17 mei 2013 @ 19:22 |
http://www.scholieren.com/blog/3404/wiskunde-b-was-veel-te-lastig | |
LETMEIN | vrijdag 17 mei 2013 @ 19:28 |
Agree. Alhoewel bij mij de opdracht met Olie bedroevend slecht ging ![]() | |
sjittiewok | vrijdag 17 mei 2013 @ 19:36 |
hopelijk vonden meer mensen het lastig en zit er een nuttige n-term in! | |
LETMEIN | vrijdag 17 mei 2013 @ 19:42 |
Laat die N-term gewoon 1.0 zijn en dan ben ik tevreden met m'n 5. ![]() Zou eventueel nog wat lager kunnen zijn, maar dat wordt de komende dagen opgehaald met Scheikunde en Engels! Natuurkunde gaat denk ik 6je worden. | |
sjittiewok | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:13 |
scheikunde wordt echt een hel voor mij ![]() | |
Diamond95 | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:14 |
en Engels en Natuurkunde ![]() | |
sjittiewok | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:15 |
Engels is wel te doen denk ik, natuurkunde is idd nog een klein probleempje :p | |
LETMEIN | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:19 |
Wordt een lachertje voor mij! ![]() | |
Diamond95 | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:22 |
Ik ga een klacht indienen voor vraag 10, wie nog meer ? :3 | |
scholiertjes0203132314 | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:35 |
hoezo | |
Depisch | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:38 |
Rare vraag met een raar antwoord. | |
scholiertjes0203132314 | vrijdag 17 mei 2013 @ 21:14 |
Hmm, had zelf 2pt daarvoor gekregen door f te differentiëren en f'(0)=4 te berekenen , maar was idd een moeilijke vraag | |
Depisch | vrijdag 17 mei 2013 @ 22:08 |
Ja zover ben ik ook precies gekomen, had geen idee wat ik daarna moest doen. | |
Pandarus | vrijdag 17 mei 2013 @ 22:08 |
Als je een vraag niet snapt gelijk klacht indienen? Wut? Mogen er ook vragen in een examen zitten waarvoor je wel een beetje na moet denken? Je kunt de helling van f(x) berekenen. Die van g(x) is hezelfde. Dus dan kun je a berekenen. Het is een relatief simpele vraag, als je het mij vraagt. Maar iets meer dan alleen 'hier functie f(x), differentieer maar en geef waarde helling voor punt P'. Ik denk dat het de leukste vraag was. [edit] Je berekent natuurlijk ook voor g(x) de afgeleide. Dat er een constante in staat maakt niets uit voor het differentieren. Dan g'(x) = 4 en oplossen voor a. en x=0 want we zitten nog steeds in de oorsprong. | |
scholiertjes0203132314 | vrijdag 17 mei 2013 @ 22:15 |
[ Bericht 100% gewijzigd door scholiertjes0203132314 op 17-05-2013 22:23:07 ] | |
Pandarus | vrijdag 17 mei 2013 @ 22:17 |
Snap jouw opmerking niet. | |
scholiertjes0203132314 | vrijdag 17 mei 2013 @ 22:21 |
nvm verkeerd gelezen | |
scholiertjes0203132314 | vrijdag 17 mei 2013 @ 22:22 |
. |