Ja, maar dan moet het wel echt goed geprogrammeerd zijn, want multitask gestures zoals met Zephyr zijn echt kut icm swipe based spellen.quote:Op zondag 28 april 2013 20:34 schreef Dimens het volgende:
[..]
Is een omweg. Al helemaal voor het aanpassen van de brightness.
[..]
Dubbedrukken om naar laatst geopende apps toe te gaan moet sowieso anders worden zoals swipen vanaf onder. Scheelt echt een hoop met betrekking tot de levensduur van dat ding.
Ik ken eerlijk gezegd geen spellen die een swipe gesture hebben van onder naar boven. Maar zephyr laat inderdaad wel de functie zien die ik bedoel. Als ze dat net zo goed maken als het notificatiecenter, heb je volgens mij een veel betere oplossing.quote:Op zondag 28 april 2013 23:54 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet het wel echt goed geprogrammeerd zijn, want multitask gestures zoals met Zephyr zijn echt kut icm swipe based spellen.
Fruit Ninja, Paper Toss etc etcquote:Op maandag 29 april 2013 00:41 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik ken eerlijk gezegd geen spellen die een swipe gesture hebben van onder naar boven. Maar zephyr laat inderdaad wel de functie zien die ik bedoel. Als ze dat net zo goed maken als het notificatiecenter, heb je volgens mij een veel betere oplossing.
Bij Paper Toss swipe je niet van buiten het scherm naar boven. Tevens zouden ze het net zo kunnen maken als de notificatiebalk. Bij fullscreen Apps krijg je eerst een pulldown balk te zien die je vervolgens naar beneden kunt trekken. Kun je ook aan de onderkant maken.quote:
Je had het over van onder naar boven...quote:Op maandag 29 april 2013 01:43 schreef Dimens het volgende:
[..]
Bij Paper Toss swipe je niet van buiten het scherm naar boven. Tevens zouden ze het net zo kunnen maken als de notificatiebalk. Bij fullscreen Apps krijg je eerst een pulldown balk te zien die je vervolgens naar beneden kunt trekken. Kun je ook aan de onderkant maken.
Had ik misschien toch beter moeten uitleggen.quote:Op maandag 29 april 2013 01:44 schreef very het volgende:
[..]
Je had het over van onder naar boven...
quote:Op maandag 29 april 2013 01:49 schreef Dimens het volgende:
[..]
Had ik misschien toch beter moeten uitleggen.
Maar ik bedoel dus op dezelfde manier als het notificatiecentrum. Scheelt in de meeste gevallen ook nog een extra handeling en de levensduur van je Home knop wordt direct een stuk langer.
Ja die van mij, en vele anderen, dus niet.quote:Op maandag 29 april 2013 01:54 schreef very het volgende:
[..]
Maare...de homeknop op mijn oude 3Gs werkt ook nog steeds gewoon prima hoor
Iemand overigens kopen voor onderdelen o.i.d.? Werkt alleen niet meer door waterschadeGaat nog wel aan (soort van)
Dat laatste zou inderdaad al een hoop oplossen.quote:Op maandag 29 april 2013 01:43 schreef Dimens het volgende:
[..]
Bij Paper Toss swipe je niet van buiten het scherm naar boven. Tevens zouden ze het net zo kunnen maken als de notificatiebalk. Bij fullscreen Apps krijg je eerst een pulldown balk te zien die je vervolgens naar beneden kunt trekken. Kun je ook aan de onderkant maken.
Je kan ook instellen dat Zephyr bij bepaalde apps niet werkt.quote:Op maandag 29 april 2013 09:55 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dat laatste zou inderdaad al een hoop oplossen.
Al heb ik bij swipes van links naar rechts en vice versa bij bijvoorbeeld Sonic Dash ook regelmatig dat ik switch naar een andere applicatie.
Did not know that, bedankt!quote:Op maandag 29 april 2013 10:23 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Je kan ook instellen dat Zephyr bij bepaalde apps niet werkt.
Die functie zou ik ook niet toevoegen. Enkel de functie door omhoog te swipen van onder het beeld.quote:Op maandag 29 april 2013 09:55 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dat laatste zou inderdaad al een hoop oplossen.
Al heb ik bij swipes van links naar rechts en vice versa bij bijvoorbeeld Sonic Dash ook regelmatig dat ik switch naar een andere applicatie.
Ik wacht wel af...quote:Op maandag 29 april 2013 16:34 schreef Dimens het volgende:
[..]
Die functie zou ik ook niet toevoegen. Enkel de functie door omhoog te swipen van onder het beeld.
Ik hoop dat ze niet te veel doorslaan. Ik vind iOS momenteel juist erg plezierig qua uiterlijk.quote:Op dinsdag 30 april 2013 12:07 schreef very het volgende:
Flat design in de nieuwe iOS? Ik hoop het wel
http://9to5mac.com/2013/0(...)liar-look-for-ios-7/
Johnathan Ive heeft me tot nu toe nog weinig teleurgesteld...ik heb er wel vertrouwen inquote:Op dinsdag 30 april 2013 12:16 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze niet te veel doorslaan. Ik vind iOS momenteel juist erg plezierig qua uiterlijk.
iPod Nano eigenlijk wel.quote:Op dinsdag 30 april 2013 12:17 schreef very het volgende:
[..]
Johnathan Ive heeft me tot nu toe nog weinig teleurgesteld...ik heb er wel vertrouwen in
Dat is waar.quote:Op dinsdag 30 april 2013 12:17 schreef very het volgende:
[..]
Johnathan Ive heeft me tot nu toe nog weinig teleurgesteld...ik heb er wel vertrouwen in
Voornamelijk qua G en minder UI, als ik het zo lees.quote:Op dinsdag 30 april 2013 12:26 schreef no1uknow het volgende:
Eindelijk wordt iOS eens aangepakt qua GUI
Ja.quote:Op dinsdag 30 april 2013 12:31 schreef J.Appleseed het volgende:
Toch vind ik sommige aspecten van skeuomorphism, bijvoorbeeld Calendar of Address Book in OS X en op de iPad echt heel mooi en ook functioneel
Wat is er functioneel aan dan?quote:Op dinsdag 30 april 2013 12:31 schreef J.Appleseed het volgende:
Toch vind ik sommige aspecten van skeuomorphism, bijvoorbeeld Calendar of Address Book in OS X en op de iPad echt heel mooi en ook functioneel
Minimalistisch of gewoon een nat doorslagjequote:Op dinsdag 30 april 2013 15:47 schreef Dimens het volgende:
[ afbeelding ]
Als het maar niet zo minimalistisch / plat wordt.
Clock-faces?quote:Op dinsdag 30 april 2013 15:52 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Minimalistisch of gewoon een nat doorslagje
Mjah, dat skeumorfisme vind ik niet eens zo'n ramp als het hout snijdt.
Zoals de iPad en de iPod je de clock-faces laten instellen, zou het apple schelen om daar variatie in aan te bieden qua skins, of dat desnoods open te gooien met een eigen app. Zou immers geen probleem moeten zijn voor stabiliteit als alles gewoon vaste plaatsen houdt.
I like!quote:Op dinsdag 30 april 2013 15:47 schreef Dimens het volgende:
[ afbeelding ]
Als het maar niet zo minimalistisch / plat wordt.
Just hit google dude...quote:
Als een klok zijn functie en stabiliteit behoudt moet dat ook met een telefoon lukken me dunkt.quote:
Wat bedoel je met clockface? Leg gewoon eens even uit.quote:Op dinsdag 30 april 2013 16:33 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Als een klok zijn functie en stabiliteit behoudt moet dat ook met een telefoon lukken me dunkt.
Ik snap er eigenlijk nog niets van.quote:Op dinsdag 30 april 2013 16:33 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Als een klok zijn functie en stabiliteit behoudt moet dat ook met een telefoon lukken me dunkt.
Bij sommige apps, zoals die wat ik eerder noemde, verduidelijkt het hun functie en is het voor first-time gebruikers meteen een heel stuk makkelijker om alle functies uit te vogelen.quote:
Nee, verschillende 'skins' voor kloks volgens mij. Als bij Vista's sidebar.quote:Op dinsdag 30 april 2013 16:43 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik snap er eigenlijk nog niets van.![]()
Of bedoel je zoiets als Clock-fases? Dat de UI zich aanpast aan de tijd?
Exact. Dus meer op de gebruiker afgestemd, van design tot skeumorfisch, op zijn minst wat basissmaken. Als dat een standaardpakket is, kun je dat ook prima vrijgeven voor gebruikers om aan te passen. Sowieso vind ik het verstandig om aan gebruikers over te laten wat ze nou in het notificatiescherm willen zien.quote:Op dinsdag 30 april 2013 16:55 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Nee, verschillende 'skins' voor kloks volgens mij. Als bij Vista's sidebar.
If you look at my face, you'll see 13 is missing...quote:Op dinsdag 30 april 2013 16:35 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat bedoel je met clockface? Leg gewoon eens even uit.
Leg dan eens uit wat een leerachtig stikseltje toevoegt aan de verduidelijkingquote:Op dinsdag 30 april 2013 16:54 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Bij sommige apps, zoals die wat ik eerder noemde, verduidelijkt het hun functie en is het voor first-time gebruikers meteen een heel stuk makkelijker om alle functies uit te vogelen.
Ik denk dat 95% van de mensen daar niet op zit te wachten.quote:Op dinsdag 30 april 2013 16:59 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Exact. Dus meer op de gebruiker afgestemd, van design tot skeumorfisch, op zijn minst wat basissmaken. Als dat een standaardpakket is, kun je dat ook prima vrijgeven voor gebruikers om aan te passen.
Je kan apps gewoon uit je notificatiecentrum halen als je dat soms bedoelt.quote:Sowieso vind ik het verstandig om aan gebruikers over te laten wat ze nou in het notificatiescherm willen zien.
Weinig. Maar een kalender is herkenbaarder met bovenrand en datum, een voicerecorder met een microfoon en de kleur rood (wie de neuk maakt dat blauw?!) bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 30 april 2013 17:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Leg dan eens uit wat een leerachtig stikseltje toevoegt aan de verduidelijking
Mjah, ach, eerste waar je mensen over hoort wel in de discussie android vs ios. Ik zou iig de oubolligheid er eens uit willen en een goed, tijdloos design voor terugwillen.quote:Op dinsdag 30 april 2013 17:03 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik denk dat 95% van de mensen daar niet op zit te wachten.
Tof. Nu nog plaats en prioriteit in mogen stellen. De mock-ups die ik heb gezien zijn iig tof, maar ben benieuwd naar de nieuwe vorm die we gaan krijgen.quote:Je kan apps gewoon uit je notificatiecentrum halen als je dat soms bedoelt.
Ja, omdat het met iOS niet kan. Net zoals al die mensen met Android zeggen geen iOS te willen omdat het te gesloten is om vervolgens nooit iets met de openheid van Android te doen.quote:Op dinsdag 30 april 2013 17:11 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Mjah, ach, eerste waar je mensen over hoort wel in de discussie android vs ios. Ik zou iig de oubolligheid er eens uit willen en een goed, tijdloos design voor terugwillen.
Lichte verandering in skin zou inderdaad niet zo moeilijk moeten zijn. Zoals inderdaad de kleuren die gebruikt kunnen worden.quote:Maar skins en kleuren zijn wel degelijk gewenst. Dat we er niet over vallen als dealbreaker is een ander verhaal.
Prioriteit zou inderdaad handig zijn.quote:Tof. Nu nog plaats en prioriteit in mogen stellen. De mock-ups die ik heb gezien zijn iig tof, maar ben benieuwd naar de nieuwe vorm die we gaan krijgen.
Het gaat hier nu niet om iconen maar om skeuomorphisme. Het levensecht doen lijken van de zaken die jij noemt.quote:Op dinsdag 30 april 2013 17:07 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Weinig. Maar een kalender is herkenbaarder met bovenrand en datum, een voicerecorder met een microfoon en de kleur rood (wie de neuk maakt dat blauw?!) bijvoorbeeld.
Maar is direct herkenbaar als een microfoon en dus effectief. Wat nu als voicerecordericoon staat is te beroerd voor woorden.quote:Op dinsdag 30 april 2013 17:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het gaat hier nu niet om iconen maar om skeuomorphisme. Het levensecht doen lijken van de zaken die jij noemt.
Dit is een skeuomorphism
[ afbeelding ]
Dit niet
[ afbeelding ]
De eerste voegt NIETS toe aan verduidelijking.
Of er slechte iconen zijn heeft toch geen flikker met skeuomorphism te maken?? Wat voegt een leerstikseltje toe aan een agenda app?quote:Op dinsdag 30 april 2013 17:35 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Maar is direct herkenbaar als een microfoon en dus effectief. Wat nu als voicerecordericoon staat is te beroerd voor woorden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |