http://www.nu.nl/buitenla(...)t-groot-bereik-.htmlquote:'Noord-Korea verplaatst raket met groot bereik'
Noord-Korea heeft een raket met een 'aanzienlijk bereik' verplaatst naar de oostkust van het land. Dat heeft de Zuid-Koreaanse minister van defensie donderdag gezegd.
'Noord-Korea verplaatst raket met groot bereik' Fotoserie
Volgens Kim Kwan-jin kunnen de Verenigde Staten echter niet worden bereikt met de raket. Eerder dreigde Noord-Korea met een aanval op de VS.
Kim verwierp berichten in Japanse media dat de raket mogelijk een KN-08 is, een langeafstandsraket die de VS wel zou kunnen raken. Hij zei niet te weten waarom de raket is verplaatst, 'mogelijk voor tests of oefeningen'.
Het Zuid-Koreaanse leger heeft laten weten welke provocatie door Noord-Korea dan ook aan te kunnen.
Aanval
In een verklaring zei het Noord-Koreaanse leger donderdag dat het groen licht heeft voor een aanval op de Verenigde Staten. De Noord-Koreaanse militairen hebben toestemming om de 'Amerikaanse agressie' het hoofd te bieden met 'kleinere en lichtere kernwapens'.
Volgens analisten heeft Noord-Korea vermoedelijk geen langeafstandsraketten die een precisiebombardement kunnen uitvoeren. Sommigen vermoeden dat de langeafstandsraketten die vorig jaar tijdens een parade werden getoond nepraketten waren.
Situatie
"We weten dat Noord-Korea korte- en halflangeafstandsraketten heeft die de situatie op het Koreaanse schiereiland kunnen compliceren, en wellicht Japan kunnen bereiken, maar we hebben geen enkel bewijs gezien dat het langeafstandsraketten heeft waarmee de VS, Guam of Hawaï kunnen worden bereikt", zei Azië-kenner James Hardy onlangs.
Kim zei dat het Zuid-Koreaanse leger geen tekenen heeft waargenomen waaruit blijkt dat Noord-Korea zich voorbereidt op een grootschalig conflict.
Deze tekenen zouden de mobilisering van eenheden kunnen zijn, waaronder eenheden voor de aanvoer van voorraden, maar volgens het Zuid-Koreaanse leger is daarvan niets te merken. "Ik denk dat de kans op een grootschalige provocatie klein is", zei Kim.
Fabrieksterrein
Voor de tweede dag op rijd werd ook donderdag Zuid-Koreaanse medewerkers van een gezamenlijk fabrieksterrein de toegang ontzegd.
Zuid-Koreanen kunnen niet naar hun werk in het Kaesong-complex, net over de zwaarbewaakte grens met Noord-Korea.
quote:Op maandag 15 april 2013 15:32 schreef lavache het volgende:
[..]
Dit is in algemene zin interessant, wil je dieper op de sociale aspecten ingaan en hun impact op Noord Koreaanse individuen zou je de "Seoul Train" eens moeten bekijken!
dat modje was me een droogkloot zegquote:Op maandag 15 april 2013 16:01 schreef Infection het volgende:
Hier maar weer verder dan. Ik ben wel vergeten de titel aan te passen. Als een modje dat even kan doen, maakt niet uit wat.
quote:Op maandag 15 april 2013 16:24 schreef HaerdenC het volgende:
Zullen we samen aftellen tot niks :'-)
[ afbeelding ]
Together alone...quote:Op maandag 15 april 2013 16:24 schreef HaerdenC het volgende:
Zullen we samen aftellen tot niks :'-)
[ afbeelding ]
En dan?quote:
En wat heeft dat met de dreiging te maken?quote:
Ze zouden die raket op zijn verjaardag lanceren.quote:Op maandag 15 april 2013 16:32 schreef 3-voud het volgende:
[..]
En wat heeft dat met de dreiging te maken?
Die test zeker...quote:Op maandag 15 april 2013 16:32 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Ze zouden die raket op zijn verjaardag lanceren.
Nou pff, wat dreigend zeg.quote:
Ik vind Panorama geweldige docu's maken maar of dit een slimme actie was? Noord Korea lijkt me op dit moment niet het land om 'undercover-grapjes' te maken.quote:BBC wéér onder vuur: studentenreis naar Noord-Korea was undercoveractie
De BBC zendt vanavond een uitzending uit van het documentaireprogramma Panorama, met beelden vanuit Noord-Korea. Journalist John Sweeney was er onlangs een week, undercover bij een groep studenten. Hun universiteit is nu kwaad: ze wisten er niet van en zijn gebruikt als 'menselijk schild’.
Hoe zit het precies? Eind vorige maand gingen dertien studenten van de London School of Economics naar Noord-Korea, waar ze zeven dagen verbleven. Tenminste, dat was het verhaal waarmee de groep het geïsoleerde land binnenkwam. Het waren in werkelijkheid tien studenten en drie mensen die er voor het BBC-programma Panorama waren: de gerenommeerde journalist John Sweeney (die zich voordeed als docent), zijn vrouw en een cameraman. De studenten wisten van tevoren wel dat er ‘een journalist’ meeging, maar niet dat het er drie waren en dat er beelden gemaakt zouden worden voor het programma.
Tijdens het bezoek reisde de groep door het land dat de laatste tijd dikwijls van zich laat horen met felle oorlogsretoriek richting de VS en Zuid-Korea. Sweeney en de rest gingen naar hoofdstad Pyongyang, waren bij bedrijven binnen en bezochten de gedemilitariseerde zone op de grens met het zuiden.
Sweeney, die het regime van Kim Jong-un in zijn reisdagboek ‘mad, sad, bad and silly’ noemt, geeft toe dat de studenten inderdaad niet wisten dat ze de dekmantel zouden zijn voor drie mensen die undercover waren. Desondanks wisten ze ‘genoeg’, zegt hij, maar niet zo veel dat het ze in gevaar zou brengen als er iets misging. Anders gezegd: had de BBC het de LSE-studenten wel verteld, dan hadden ze alleen maar meer gevaar gelopen.
Gaat dit al 11 delen zo? Beetje non-nieuws en geblaat uit verband trekken om spanning op te bouwen?quote:
Dat doen we eigenlijk ook, vooral de mensen die erop hopen.quote:Op maandag 15 april 2013 16:43 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Gaat dit al 11 delen zo? Beetje non-nieuws en geblaat uit verband trekken om spanning op te bouwen?
Krijg het idee dat we ons te pletter vervelen...
Ik heb eens gekeken en je kan vanuit belgie een telegram naar noord-korea sturen ... als je dit wil sturen ...quote:Op maandag 15 april 2013 16:43 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Gaat dit al 11 delen zo? Beetje non-nieuws en geblaat uit verband trekken om spanning op te bouwen?
kost dat je 19.75 euro ...quote:You pussy ... push the button!
1. JAquote:Op maandag 15 april 2013 16:43 schreef 3-voud het volgende:
Je kunt het ook gewoon ontvolgen en het gewoon niet meer lezen.quote:Op maandag 15 april 2013 16:43 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ontvolgen, is dat het nieuwe ontvrienden?quote:Op maandag 15 april 2013 16:48 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Je kunt het ook gewoon ontvolgen en het gewoon niet meer lezen.
Ja, NoordKorea heeft de wereld al ontvriend, langzaam ontvolgt de wereld NoordKoreaquote:Op maandag 15 april 2013 16:49 schreef cl00n het volgende:
[..]
Ontvolgen, is dat het nieuwe ontvrienden?
Dan heb ik niks om te zeiken...quote:Op maandag 15 april 2013 16:48 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Je kunt het ook gewoon ontvolgen en het gewoon niet meer lezen.
Niks dusquote:
Jammer man, moeten jij en je USA lovers weer een jaar wachten tot er kans op een WO III is.quote:Op maandag 15 april 2013 17:36 schreef michaelmoore het volgende:
Niks dus
Nou die Kim valt me zwaar getegen
wie heeft er vrienden nodig als je FOK! hebtquote:Op maandag 15 april 2013 16:50 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja, NoordKorea heeft de wereld al ontvriend, langzaam ontvolgt de wereld NoordKorea
WO3, ha haquote:Op maandag 15 april 2013 17:38 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Jammer man, moeten jij en je USA lovers weer een jaar wachten tot er kans op een WO III is.
wat willen ze binnen een half uur laten zien wat iedere toerist niet ziet? Ik kan het al een beetje voorspellen:quote:Op maandag 15 april 2013 16:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik vind Panorama geweldige docu's maken maar of dit een slimme actie was? Noord Korea lijkt me op dit moment niet het land om 'undercover-grapjes' te maken.
quote:Op maandag 15 april 2013 16:50 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja, NoordKorea heeft de wereld al ontvriend, langzaam ontvolgt de wereld NoordKorea
Ik ga om 21.30 wel ff kijken.quote:...Sweeney witnesses a landscape bleak beyond words, a people brainwashed for three generations and a regime happy to give the impression of marching towards Armageddon.
nu bezigquote:Op maandag 15 april 2013 19:37 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik ga om 21.30 wel ff kijken.
Ramptoerist vanuit mijn eigen leunstoel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |