Ik dacht in mijn onschuld écht dat het programma Sabotage als Show hier besproken zou worden, op diezelfde open wijze als al die andere topics, maar al wat ik zie hier is "deskundigen" het voortbestaan van dit beroerde programma liever gelijk nu op slot zien gezien de kwaliteit...quote:Op woensdag 17 april 2013 22:37 schreef Gert het volgende:
[..]
Het geven van een onderbouwde mening over dit programma hoort hier thuis ja. Ook als het oordeel vernietigend is.
En verder aub naar FB voor deze discussie, want die hoort hier niét thuis.
En dat gebeurt nietquote:Op woensdag 17 april 2013 22:48 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Ik dacht in mijn onschuld écht dat het programma Sabotage als Show hier besproken zou worden
Ik vraag me af wat je dan besproken zou willen zien, want in mijn beleving is het al 4 topics inhoudelijker dan over het algemeen gebruikelijk is.quote:Op woensdag 17 april 2013 22:56 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Niet zoals ik het beleef nee...
Ja over wat er niet deugd aan de buitenkant, maar niets meer over het Spel zelf..quote:Op woensdag 17 april 2013 22:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat je dan besproken zou willen zien, want in mijn beleving is het al 4 topics inhoudelijker dan over het algemeen gebruikelijk is.
Juist wel.quote:Op woensdag 17 april 2013 22:59 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Ja over wat er niet deugd aan de buitenkant, maar niets meer over het Spel zelf..
Misschien eens wat screenshots maken?quote:Op woensdag 17 april 2013 23:11 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Die discussie ga ik helaas niet meer aan gezien een risico die ik niet meer lopen wil...
Dat is inderdaad heerlijk inhoudelijk!quote:Op donderdag 18 april 2013 09:19 schreef Da_Sandman het volgende:
Misschien eens wat screenshots maken?
Je lult met je cadrering en actief camerawerk, wat een gezwets. Dit is reality, je zit in een huis waarin mensen ineens opstaan, omdraaien, wat zeggen, weer gaan zitten, etc. etc. Ik vind dat helemaal niet erg, tuurlijk wil je het zo mooi mogelijk in beeld brengen, maar prachtig " gestolen " gesprekjes die de deelnemers voeren omdat ze het gevoel hebben dat ze alleen zijn vind ik veel mooier dan prachtig uitgesneden shots met een gescript gesprekje met een regisseur naast een ENG camera!quote:Op woensdag 17 april 2013 22:13 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ook als het gewoon werk is moet je de lat hoog leggen. Zoveel onscherpe shots, zoveel slordig gekadreerd en weinig actief camerawerk is niet iets waar ik als maker heel trots op zou zijn.
Daarnaast krijgt het publiek uiteindelijk altijd gelijk: het kan zijn dat je als maker het lage tempo van WIDM niet trekt en daarom een sneller programma wil maken, je kunt als maker vinden dat je wel interessante personages gecast hebt, maar als je publiek vindt dat dat alles oorzaak is van waarom het programma een armetierige indruk op hem of haar maakt, ga je dat merken in de kijkcijfers.
Dan kun je wel blijven volhouden dat je wél een goed programma hebt gemaakt en dat die mensen die het niet goed vinden zeikerige nono's zijn die het zelf maar eens moeten proberen ,maar dat snijdt wmb geen hout. Een concertpianist die een slecht concert geeft gaat ook niet tegen z'n publiek zeggen dat ze het zelf maar eens moeten proberen. Die zorgt er beter voor dat hij geen slechte concerten geeft want anders zal het publiek het gauw af laten weten.
Uiteindelijk krijgt de kijker altijd gelijk, dit programma heeft zijn bestaansrecht JUIST door het Big Brother gedeelte. Anders maak je een rip of. Daarnaast wordt het als een soort serie in elkaar gezet. He luister, als de kijker dat afstraft, dan zul je wrschnlk ook geen seizoen 2 zien.quote:Op donderdag 18 april 2013 09:28 schreef Da_Sandman het volgende:
Wat er in mijn ogen mis is aan het programma Huub, is dat het geen spel is. Het neigt meer naar Big Brother, dan dat het Wie is de Mol? is. Dat zal ongetwijfeld een keuze zijn geweest, maar wel eentje die voor mij niet de juiste is.
Verder een aantal al genoemde argumenten. De voice-over en de gemaakte spanning bijvoorbeeld. Van mij mag het ook allemaal wat minder. Je zegt zelf dat het commerciële televisie is, en dat het er dus bij hoort, maar is dat gezien de kijkcijfers allemaal wel zo?
Maar dan nog kan t een succes worden in het buitenland toch? Daten in het Donker scoorde hier ook nietquote:Op donderdag 18 april 2013 11:01 schreef ditisHuub het volgende:
[..]
Uiteindelijk krijgt de kijker altijd gelijk, dit programma heeft zijn bestaansrecht JUIST door het Big Brother gedeelte. Anders maak je een rip of. Daarnaast wordt het als een soort serie in elkaar gezet. He luister, als de kijker dat afstraft, dan zul je wrschnlk ook geen seizoen 2 zien.
Ik ben het niet helemaal met je eens dat de spanning is gemaakt, hoogstens geaccentueerd, maar goed, nogmaals, als de kijkcijfers zo laag blijven is dat niet wat de kijker wil zien. Al is het natuurlijk ook klote dat je op een zender zit waar je met 199K het best bekeken programma van de dag bent, al heeft Sabotage dat lage zendergemiddelde in afl 2 niet omhoog kunnen krikken, in tegenstelling van afl 1, die dubbel zoveel scoorde als lead in en lead out. Dus ben heeel benieuwd naar volgende week!
De lijst van programma's die het in andere landen wel doen die we in Nederland niet met succes konden uitbrengen is lang hoor, met heel recent nog the Winner is als goed voorbeeld. Heb zowel de NL-e als de Duitse versie gemaakt (die allebei in de pers megaflopten, alhoewel, SBS zou dit jaar dromen van dergelijke cijfers)quote:Op donderdag 18 april 2013 11:04 schreef Stefan het volgende:
[..]
Maar dan nog kan t een succes worden in het buitenland toch? Daten in het Donker scoorde hier ook niet
Kom op! Het niveau is veel lager dan we gewend zijn van Big Brother en De Gouden Kooi. Veel minder beweging, veel meer totaalshots, veel minder anticipatie op wat er gebeurt.quote:Op donderdag 18 april 2013 10:56 schreef ditisHuub het volgende:
[..]
Je lult met je cadrering en actief camerawerk, wat een gezwets. Dit is reality, je zit in een huis waarin mensen ineens opstaan, omdraaien, wat zeggen, weer gaan zitten, etc. etc. Ik vind dat helemaal niet erg, tuurlijk wil je het zo mooi mogelijk in beeld brengen, maar prachtig " gestolen " gesprekjes die de deelnemers voeren omdat ze het gevoel hebben dat ze alleen zijn vind ik veel mooier dan prachtig uitgesneden shots met een gescript gesprekje met een regisseur naast een ENG camera!
En dat maakt John de Mols deal met Sanoma zo goed voor Talpa. Die 120 miljoen afschrijving komt er aan de andere kant weer terug, die afschrijving is vast ook belastingtechnisch vast wel op te lossen.quote:Op donderdag 18 april 2013 11:06 schreef ditisHuub het volgende:
[..]
De lijst van programma's die het in andere landen wel doen die we in Nederland niet met succes konden uitbrengen is lang hoor, met heel recent nog the Winner is als goed voorbeeld. Heb zowel de NL-e als de Duitse versie gemaakt (die allebei in de pers megaflopten, alhoewel, SBS zou dit jaar dromen van dergelijke cijfers)
In Italie en China is the Winner is een doorslaand succes, en het staat nu ook op de rol voor productie door NBC in Amerika.
DGK hoog nivo? Wanneer?quote:Op donderdag 18 april 2013 11:08 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Kom op! Het niveau is veel lager dan we gewend zijn van Big Brother en De Gouden Kooi. Veel minder beweging, veel meer totaalshots, veel minder anticipatie op wat er gebeurt.
Vanuit technisch oogpunt was DGK veel beter. Maar ja, je hebt al twee keer gezegd dat je Sabotage niet gezien hebt, dus jij kunt daar weinig over zeggen, lijkt me.quote:
Big Brother maakte zo enorm veel gebruik van vaste, hoog geplaatste camera shots, dat leek niet eens op DGK, dus die twee samen vergelijken met een ander programma laat zien dat je echt de ballen verstand hebt van camera voering in RLS.quote:Op donderdag 18 april 2013 11:08 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Kom op! Het niveau is veel lager dan we gewend zijn van Big Brother en De Gouden Kooi. Veel minder beweging, veel meer totaalshots, veel minder anticipatie op wat er gebeurt.
Maar ik kan wel reageren op onzin dat DGK nu ineens wel van een hoogstaand nivo wasquote:Op donderdag 18 april 2013 11:17 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Vanuit technisch oogpunt was DGK veel beter. Maar ja, je hebt al twee keer gezegd dat je Sabotage niet gezien hebt, dus jij kunt daar weinig over zeggen, lijkt me.
ook weer een manke vergelijking, Supriseshow op Ned1 trok vroeger 7 miljoen kijkers, is echt appels met peren vergelijken, BB1 was in 99 DGK in 2008, is wel ff wat veranderd in die tijd...quote:Op donderdag 18 april 2013 11:14 schreef Stefan het volgende:
[..]
DGK hoog nivo? Wanneer?
DGK werd anders afgebrand en werd ook voortijdig gestopt danwel veranderd, dat huis is nooit uitgekeerd aan de winnaar. DGK zat gemiddeld op 5k aan kijkers als ik me niet vergis. BB1 zat op hoger dan 1 miljoen aan kijkers
Veel te kort door de bocht (alsof Talpa voor de deal met Sanoma geen podium had voor nieuwe concepten). Ik zeg niet dat het uiteindelijk een slechte deal zal zijn, maar doe nou niet alsof het zo fantastisch is om een dikke 100 miljoen af te moeten schrijven op jouw aandeel. Dat had Talpa heel graag anders gezien.quote:Op donderdag 18 april 2013 11:12 schreef Stefan het volgende:
[..]
En dat maakt John de Mols deal met Sanoma zo goed voor Talpa. Die 120 miljoen afschrijving komt er aan de andere kant weer terug, die afschrijving is vast ook belastingtechnisch vast wel op te lossen.
Tuurijk wil Talpa hit na hit maar ik denk dat John er verder niet wakker van ligt.
Toch had Talpa ingezet op een miljoen of meer en dat werd gemiddeld 400 a 450 kijkers met een tijd lang 300.000 kijkersquote:Op donderdag 18 april 2013 11:19 schreef ditisHuub het volgende:
[..]
ook weer een manke vergelijking, Supriseshow op Ned1 trok vroeger 7 miljoen kijkers, is echt appels met peren vergelijken, BB1 was in 99 DGK in 2008, is wel ff wat veranderd in die tijd...
quote:Kijkcijfers Gouden Kooi stemmen Talpa tevreden
Medianieuws
Talpa is tevreden met de kijkcijfers van de eerste aflevering van het omstreden programma De Gouden Kooi. De eerste aflevering van de realityshow werd zondag door 940 duizend mensen bekeken. Een mooi cijfer, zegt Talpa-woordvoerder Marc van Hal maandag. In het programma wonen tien mensen in een kapitale villa die van alle gemakken is voorzien.
Wie het langst in het huis blijft wonen, en dat mag jaren zijn, is de winnaar. Hij zal de villa als multimiljonair verlaten. De show is vanaf nu elke werkdag te zien. Talpa mag dan tevreden zijn met de kijkcijfers, de zondagavond werd op televisie gedomineerd door het KRO-programma Boer Zoekt Vrouw. De datingshow voor boeren, gepresenteerd door Yvon Jaspers, hield ruim 2,5 miljoen mensen aan de buis gekluisterd.
De bekendmaking van de uitslag van Dancing on Ice op RTL 4 trok zondag 1,1 miljoen kijkers. Wendy van Dijk moest de show verlaten. De strijd gaat nu verder tussen Froukje de Both, John Williams (voornamelijk bekend van de irritante belspelletjes), Kelly Pfaff en Staf Coppens. [Novum/Radio.NL]
Noem me anders maar gewoon nono. Ik had het niet over de hoogte waarop de camera's opgehangen zijn, ik had het over de grote hoeveelheid makkelijke totaalshots, over beweging, anticipatie op wat er gebeurt.quote:Op donderdag 18 april 2013 11:18 schreef ditisHuub het volgende:
[..]
Big Brother maakte zo enorm veel gebruik van vaste, hoog geplaatste camera shots, dat leek niet eens op DGK, dus die twee samen vergelijken met een ander programma laat zien dat je echt de ballen verstand hebt van camera voering in RLS.
Zonet was ik nog een zwetser toen ik er over begon en nu ligt het eraan dat de ploeg minder goed op elkaar ingespeeld is? En dan nog: wat heb ik als kijker daarmee te maken? Ik constateer het slechts.quote:Dat DGK qua cameravoering beter was is logisch, de ploeg was natuurlijk jaren op elkaar ingespeeld, veeel meer camera's hielpen daar ook bij.
En dat maakt mijn constatering minder waar? Al zat Paul Verhoeven aan de knoppen.quote:De regisseurs van de huiscamera's in Sabotage is dezelfde als bij DGK
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |