abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 april 2013 @ 22:43:05 #226
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_125420425
Vraag aan Huub: hebben jullie ook een game-designer betrokken bij het ontwikkelen van Sabotage?
  woensdag 17 april 2013 @ 22:48:19 #227
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_125420771
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 22:37 schreef Gert het volgende:

[..]

Het geven van een onderbouwde mening over dit programma hoort hier thuis ja. Ook als het oordeel vernietigend is.
En verder aub naar FB voor deze discussie, want die hoort hier niét thuis.
Ik dacht in mijn onschuld écht dat het programma Sabotage als Show hier besproken zou worden, op diezelfde open wijze als al die andere topics, maar al wat ik zie hier is "deskundigen" het voortbestaan van dit beroerde programma liever gelijk nu op slot zien gezien de kwaliteit...

Dus.. Slotje meteen maar! ^O^
  woensdag 17 april 2013 @ 22:55:24 #228
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_125421231
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 22:48 schreef 5thencounter het volgende:

[..]

Ik dacht in mijn onschuld écht dat het programma Sabotage als Show hier besproken zou worden
En dat gebeurt niet :?
  woensdag 17 april 2013 @ 22:56:45 #229
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_125421309
quote:
5s.gif Op woensdag 17 april 2013 22:55 schreef Tijn het volgende:

[..]

En dat gebeurt niet :?
Niet zoals ik het beleef nee...
  woensdag 17 april 2013 @ 22:58:07 #230
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_125421421
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 22:56 schreef 5thencounter het volgende:

[..]

Niet zoals ik het beleef nee...
Ik vraag me af wat je dan besproken zou willen zien, want in mijn beleving is het al 4 topics inhoudelijker dan over het algemeen gebruikelijk is.
  woensdag 17 april 2013 @ 22:59:41 #231
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_125421543
quote:
14s.gif Op woensdag 17 april 2013 22:58 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat je dan besproken zou willen zien, want in mijn beleving is het al 4 topics inhoudelijker dan over het algemeen gebruikelijk is.
Ja over wat er niet deugd aan de buitenkant, maar niets meer over het Spel zelf..
  Moderator woensdag 17 april 2013 @ 23:02:57 #232
249559 crew  Lavenderr
pi_125421767
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 22:59 schreef 5thencounter het volgende:

[..]

Ja over wat er niet deugd aan de buitenkant, maar niets meer over het Spel zelf..
Juist wel.
  woensdag 17 april 2013 @ 23:11:30 #233
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_125422331
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 23:02 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Juist wel.
Die discussie ga ik helaas niet meer aan gezien een risico die ik niet meer lopen wil...
pi_125430252
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 23:11 schreef 5thencounter het volgende:

[..]

Die discussie ga ik helaas niet meer aan gezien een risico die ik niet meer lopen wil...
Misschien eens wat screenshots maken?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 18 april 2013 @ 09:22:26 #235
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_125430310
quote:
10s.gif Op donderdag 18 april 2013 09:19 schreef Da_Sandman het volgende:

Misschien eens wat screenshots maken?
Dat is inderdaad heerlijk inhoudelijk!
Goeie discussie verder, heren!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_125430444
Wat er in mijn ogen mis is aan het programma Huub, is dat het geen spel is. Het neigt meer naar Big Brother, dan dat het Wie is de Mol? is. Dat zal ongetwijfeld een keuze zijn geweest, maar wel eentje die voor mij niet de juiste is.

Verder een aantal al genoemde argumenten. De voice-over en de gemaakte spanning bijvoorbeeld. Van mij mag het ook allemaal wat minder. Je zegt zelf dat het commerciële televisie is, en dat het er dus bij hoort, maar is dat gezien de kijkcijfers allemaal wel zo?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_125432876
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 22:13 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ook als het gewoon werk is moet je de lat hoog leggen. Zoveel onscherpe shots, zoveel slordig gekadreerd en weinig actief camerawerk is niet iets waar ik als maker heel trots op zou zijn.

Daarnaast krijgt het publiek uiteindelijk altijd gelijk: het kan zijn dat je als maker het lage tempo van WIDM niet trekt en daarom een sneller programma wil maken, je kunt als maker vinden dat je wel interessante personages gecast hebt, maar als je publiek vindt dat dat alles oorzaak is van waarom het programma een armetierige indruk op hem of haar maakt, ga je dat merken in de kijkcijfers.

Dan kun je wel blijven volhouden dat je wél een goed programma hebt gemaakt en dat die mensen die het niet goed vinden zeikerige nono's zijn die het zelf maar eens moeten proberen ,maar dat snijdt wmb geen hout. Een concertpianist die een slecht concert geeft gaat ook niet tegen z'n publiek zeggen dat ze het zelf maar eens moeten proberen. Die zorgt er beter voor dat hij geen slechte concerten geeft want anders zal het publiek het gauw af laten weten.
Je lult met je cadrering en actief camerawerk, wat een gezwets. Dit is reality, je zit in een huis waarin mensen ineens opstaan, omdraaien, wat zeggen, weer gaan zitten, etc. etc. Ik vind dat helemaal niet erg, tuurlijk wil je het zo mooi mogelijk in beeld brengen, maar prachtig " gestolen " gesprekjes die de deelnemers voeren omdat ze het gevoel hebben dat ze alleen zijn vind ik veel mooier dan prachtig uitgesneden shots met een gescript gesprekje met een regisseur naast een ENG camera!
pi_125433032
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 09:28 schreef Da_Sandman het volgende:
Wat er in mijn ogen mis is aan het programma Huub, is dat het geen spel is. Het neigt meer naar Big Brother, dan dat het Wie is de Mol? is. Dat zal ongetwijfeld een keuze zijn geweest, maar wel eentje die voor mij niet de juiste is.

Verder een aantal al genoemde argumenten. De voice-over en de gemaakte spanning bijvoorbeeld. Van mij mag het ook allemaal wat minder. Je zegt zelf dat het commerciële televisie is, en dat het er dus bij hoort, maar is dat gezien de kijkcijfers allemaal wel zo?
Uiteindelijk krijgt de kijker altijd gelijk, dit programma heeft zijn bestaansrecht JUIST door het Big Brother gedeelte. Anders maak je een rip of. Daarnaast wordt het als een soort serie in elkaar gezet. He luister, als de kijker dat afstraft, dan zul je wrschnlk ook geen seizoen 2 zien.

Ik ben het niet helemaal met je eens dat de spanning is gemaakt, hoogstens geaccentueerd, maar goed, nogmaals, als de kijkcijfers zo laag blijven is dat niet wat de kijker wil zien. Al is het natuurlijk ook klote dat je op een zender zit waar je met 199K het best bekeken programma van de dag bent, al heeft Sabotage dat lage zendergemiddelde in afl 2 niet omhoog kunnen krikken, in tegenstelling van afl 1, die dubbel zoveel scoorde als lead in en lead out. Dus ben heeel benieuwd naar volgende week!
  donderdag 18 april 2013 @ 11:04:05 #239
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_125433112
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 11:01 schreef ditisHuub het volgende:

[..]

Uiteindelijk krijgt de kijker altijd gelijk, dit programma heeft zijn bestaansrecht JUIST door het Big Brother gedeelte. Anders maak je een rip of. Daarnaast wordt het als een soort serie in elkaar gezet. He luister, als de kijker dat afstraft, dan zul je wrschnlk ook geen seizoen 2 zien.

Ik ben het niet helemaal met je eens dat de spanning is gemaakt, hoogstens geaccentueerd, maar goed, nogmaals, als de kijkcijfers zo laag blijven is dat niet wat de kijker wil zien. Al is het natuurlijk ook klote dat je op een zender zit waar je met 199K het best bekeken programma van de dag bent, al heeft Sabotage dat lage zendergemiddelde in afl 2 niet omhoog kunnen krikken, in tegenstelling van afl 1, die dubbel zoveel scoorde als lead in en lead out. Dus ben heeel benieuwd naar volgende week!
Maar dan nog kan t een succes worden in het buitenland toch? Daten in het Donker scoorde hier ook niet
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_125433167
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 11:04 schreef Stefan het volgende:

[..]

Maar dan nog kan t een succes worden in het buitenland toch? Daten in het Donker scoorde hier ook niet
De lijst van programma's die het in andere landen wel doen die we in Nederland niet met succes konden uitbrengen is lang hoor, met heel recent nog the Winner is als goed voorbeeld. Heb zowel de NL-e als de Duitse versie gemaakt (die allebei in de pers megaflopten, alhoewel, SBS zou dit jaar dromen van dergelijke cijfers)

In Italie en China is the Winner is een doorslaand succes, en het staat nu ook op de rol voor productie door NBC in Amerika.
pi_125433239
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 10:56 schreef ditisHuub het volgende:

[..]

Je lult met je cadrering en actief camerawerk, wat een gezwets. Dit is reality, je zit in een huis waarin mensen ineens opstaan, omdraaien, wat zeggen, weer gaan zitten, etc. etc. Ik vind dat helemaal niet erg, tuurlijk wil je het zo mooi mogelijk in beeld brengen, maar prachtig " gestolen " gesprekjes die de deelnemers voeren omdat ze het gevoel hebben dat ze alleen zijn vind ik veel mooier dan prachtig uitgesneden shots met een gescript gesprekje met een regisseur naast een ENG camera!
Kom op! Het niveau is veel lager dan we gewend zijn van Big Brother en De Gouden Kooi. Veel minder beweging, veel meer totaalshots, veel minder anticipatie op wat er gebeurt.
  donderdag 18 april 2013 @ 11:12:29 #242
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_125433380
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 11:06 schreef ditisHuub het volgende:

[..]

De lijst van programma's die het in andere landen wel doen die we in Nederland niet met succes konden uitbrengen is lang hoor, met heel recent nog the Winner is als goed voorbeeld. Heb zowel de NL-e als de Duitse versie gemaakt (die allebei in de pers megaflopten, alhoewel, SBS zou dit jaar dromen van dergelijke cijfers)

In Italie en China is the Winner is een doorslaand succes, en het staat nu ook op de rol voor productie door NBC in Amerika.
En dat maakt John de Mols deal met Sanoma zo goed voor Talpa. Die 120 miljoen afschrijving komt er aan de andere kant weer terug, die afschrijving is vast ook belastingtechnisch vast wel op te lossen.

Tuurijk wil Talpa hit na hit maar ik denk dat John er verder niet wakker van ligt.
  donderdag 18 april 2013 @ 11:14:30 #243
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_125433448
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 11:08 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Kom op! Het niveau is veel lager dan we gewend zijn van Big Brother en De Gouden Kooi. Veel minder beweging, veel meer totaalshots, veel minder anticipatie op wat er gebeurt.
DGK hoog nivo? Wanneer?

DGK werd anders afgebrand en werd ook voortijdig gestopt danwel veranderd, dat huis is nooit uitgekeerd aan de winnaar. DGK zat gemiddeld op 5k aan kijkers als ik me niet vergis. BB1 zat op hoger dan 1 miljoen aan kijkers
pi_125433555
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 11:14 schreef Stefan het volgende:

[..]

DGK hoog nivo? Wanneer?

Vanuit technisch oogpunt was DGK veel beter. Maar ja, je hebt al twee keer gezegd dat je Sabotage niet gezien hebt, dus jij kunt daar weinig over zeggen, lijkt me.
pi_125433591
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 11:08 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Big Brother maakte zo enorm veel gebruik van vaste, hoog geplaatste camera shots, dat leek niet eens op DGK, dus die twee samen vergelijken met een ander programma laat zien dat je echt de ballen verstand hebt van camera voering in RLS.

Dat DGK qua cameravoering beter was is logisch, de ploeg was natuurlijk jaren op elkaar ingespeeld, veeel meer camera's hielpen daar ook bij.

De regisseurs van de huiscamera's in Sabotage is dezelfde als bij DGK
  donderdag 18 april 2013 @ 11:18:39 #246
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_125433596
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 11:17 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Vanuit technisch oogpunt was DGK veel beter. Maar ja, je hebt al twee keer gezegd dat je Sabotage niet gezien hebt, dus jij kunt daar weinig over zeggen, lijkt me.
Maar ik kan wel reageren op onzin dat DGK nu ineens wel van een hoogstaand nivo was

En who cares dat het technisch goed in elkaar zat, ook naar DGK keken niet genoeg mensen
pi_125433637
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 11:14 schreef Stefan het volgende:

[..]

DGK hoog nivo? Wanneer?

DGK werd anders afgebrand en werd ook voortijdig gestopt danwel veranderd, dat huis is nooit uitgekeerd aan de winnaar. DGK zat gemiddeld op 5k aan kijkers als ik me niet vergis. BB1 zat op hoger dan 1 miljoen aan kijkers
ook weer een manke vergelijking, Supriseshow op Ned1 trok vroeger 7 miljoen kijkers, is echt appels met peren vergelijken, BB1 was in 99 DGK in 2008, is wel ff wat veranderd in die tijd...
  Moderator donderdag 18 april 2013 @ 11:24:24 #248
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_125433806
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 11:12 schreef Stefan het volgende:

[..]

En dat maakt John de Mols deal met Sanoma zo goed voor Talpa. Die 120 miljoen afschrijving komt er aan de andere kant weer terug, die afschrijving is vast ook belastingtechnisch vast wel op te lossen.

Tuurijk wil Talpa hit na hit maar ik denk dat John er verder niet wakker van ligt.
Veel te kort door de bocht (alsof Talpa voor de deal met Sanoma geen podium had voor nieuwe concepten). Ik zeg niet dat het uiteindelijk een slechte deal zal zijn, maar doe nou niet alsof het zo fantastisch is om een dikke 100 miljoen af te moeten schrijven op jouw aandeel. Dat had Talpa heel graag anders gezien.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  donderdag 18 april 2013 @ 11:27:03 #249
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_125433901
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 11:19 schreef ditisHuub het volgende:

[..]

ook weer een manke vergelijking, Supriseshow op Ned1 trok vroeger 7 miljoen kijkers, is echt appels met peren vergelijken, BB1 was in 99 DGK in 2008, is wel ff wat veranderd in die tijd...
Toch had Talpa ingezet op een miljoen of meer en dat werd gemiddeld 400 a 450 kijkers met een tijd lang 300.000 kijkers

De opening was bijna een miljoen en dat stemde Talpa tevreden. Daarna bleek het toch niet aan te slaan bij de massa en kocht ABC het format ook niet. Dus DGK was ook niet de hit waarop was ingezet

quote:
Kijkcijfers Gouden Kooi stemmen Talpa tevreden
Medianieuws

Talpa is tevreden met de kijkcijfers van de eerste aflevering van het omstreden programma De Gouden Kooi. De eerste aflevering van de realityshow werd zondag door 940 duizend mensen bekeken. Een mooi cijfer, zegt Talpa-woordvoerder Marc van Hal maandag. In het programma wonen tien mensen in een kapitale villa die van alle gemakken is voorzien.

Wie het langst in het huis blijft wonen, en dat mag jaren zijn, is de winnaar. Hij zal de villa als multimiljonair verlaten. De show is vanaf nu elke werkdag te zien. Talpa mag dan tevreden zijn met de kijkcijfers, de zondagavond werd op televisie gedomineerd door het KRO-programma Boer Zoekt Vrouw. De datingshow voor boeren, gepresenteerd door Yvon Jaspers, hield ruim 2,5 miljoen mensen aan de buis gekluisterd.

De bekendmaking van de uitslag van Dancing on Ice op RTL 4 trok zondag 1,1 miljoen kijkers. Wendy van Dijk moest de show verlaten. De strijd gaat nu verder tussen Froukje de Both, John Williams (voornamelijk bekend van de irritante belspelletjes), Kelly Pfaff en Staf Coppens. [Novum/Radio.NL]
pi_125433980
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 11:18 schreef ditisHuub het volgende:

[..]

Big Brother maakte zo enorm veel gebruik van vaste, hoog geplaatste camera shots, dat leek niet eens op DGK, dus die twee samen vergelijken met een ander programma laat zien dat je echt de ballen verstand hebt van camera voering in RLS.
Noem me anders maar gewoon nono. Ik had het niet over de hoogte waarop de camera's opgehangen zijn, ik had het over de grote hoeveelheid makkelijke totaalshots, over beweging, anticipatie op wat er gebeurt.
quote:
Dat DGK qua cameravoering beter was is logisch, de ploeg was natuurlijk jaren op elkaar ingespeeld, veeel meer camera's hielpen daar ook bij.
Zonet was ik nog een zwetser toen ik er over begon en nu ligt het eraan dat de ploeg minder goed op elkaar ingespeeld is? En dan nog: wat heb ik als kijker daarmee te maken? Ik constateer het slechts.
quote:
De regisseurs van de huiscamera's in Sabotage is dezelfde als bij DGK
En dat maakt mijn constatering minder waar? Al zat Paul Verhoeven aan de knoppen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')