SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 15 april 2013 09:57 schreef gargamel het volgende:
Als zij minder gaat werken, hou je dan ook rekening met het bedrag dat je kwijt zou zijn aan kinderopvang? Als een vrouw thuiszit betekent niet meteen dat ze niks in huis doet. In de tijd dat ze voor de kinderen zorgt, kan ook gewassen worden, boodschappen gedaan, schoongemaakt en opgeruimd. (ga jij haar betalen voor dit WERK?) Zo blijft er bovendien meer tijd over om in het weekend wat te doen. Soms is het financieel verstandiger om minder te gaan werken.
Bij mijn werkgever wordt de kinderopvang gesubsidieerd, maar had ik een particuliere opvang gehad (voor de drie dagen die ik nog werkte) dan had ik per maand bijna 400 (!) bij mijn verdiende salaris mogen neerleggen om te KUNNEN werken.
Jaquote:Op maandag 15 april 2013 09:55 schreef seasushi het volgende:
Bestaat er ook nog steeds zo iets als ouderschapsverlof?
Klopt, doen we.quote:Op maandag 15 april 2013 09:54 schreef DroogDok het volgende:
contractwijziging van 4 naar 3 dagen beter pas na haar zwangerschapsverlof in laten gaan
Ik vind geld niet zozeer het belangrijkst, ik zoek gewoon steun in mijn zorgen voor de toekomst. Tegelijk begrijp ik ook dat dingen heel anders kunnen worden na de geboorte, dus eigenlijk hebben we gezegd: laten we de situatie daarna opnieuw bekijken.quote:Op maandag 15 april 2013 09:57 schreef -x-Feathers-x- het volgende:
Hij bleef echter de dingen zwart/wit zien en geld was het belangrijkste in plaats van zijn gezin.
Ja, maar door de kinderopvangtoeslag is het KDV relatief goedkoop.quote:Op maandag 15 april 2013 09:57 schreef gargamel het volgende:
Als zij minder gaat werken, hou je dan ook rekening met het bedrag dat je kwijt zou zijn aan kinderopvang?
Precies. Dank voor de gelukswens :-)quote:Op maandag 15 april 2013 09:58 schreef Jumparound het volgende:
het is niet meer van deze tijd om alleen maar naar de "moeder-kind" band te verwijzen (...)
Er komt een mooie tijd aan met je gezin, geniet er van!
Dat ligt geheel aan je eigen, als je je kind genoeg met anderen laat spelen is het net zo sociaal, of bv naar de peuterspeelzaal.quote:Op maandag 15 april 2013 10:55 schreef Jumparound het volgende:
en daar ben ik het niet me een snake, ik heb het idee dat kinderen die naar de opvang gaan in elk geval een stuk socialer zijn dan kinderen die thuis blijven.
er is een verschil tussen 5 dagen van half 8 tot half 6 en 2 dagen, maar er zit genoeg ruimte tussen.
Ik vind jouw benadering behoorlijk goed, wellicht wat zakelijk verwoord waardoor een hoop mensen erover vallen.quote:Op maandag 15 april 2013 10:35 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Ik vind geld niet zozeer het belangrijkst, ik zoek gewoon steun in mijn zorgen voor de toekomst. Tegelijk begrijp ik ook dat dingen heel anders kunnen worden na de geboorte, dus eigenlijk hebben we gezegd: laten we de situatie daarna opnieuw bekijken.
[..]
Ja, maar door de kinderopvangtoeslag is het KDV relatief goedkoop.
Jouw mening lijkt te zijn dat ik het schoonmaak/boodschappenwerk geld waard vind. Dat vind ik dus niet. Ik vind die traditionele verhouding tussen man/vrouw een slechte verhouding, en wil die vermijden.
Ik ben ook niet tegen kinderopvang, ik persoonlijk vind twee á drie dagen alleen genoeg, mede wegens ervaringen van mensen uit de kinderopvang.quote:Op maandag 15 april 2013 11:02 schreef speknek het volgende:
N=1.
Uit onderzoek is gebleken dat gemiddeld genomen kinderen die naar een creche geweest zijn, socialer zijn. Uit ander onderzoek is verder gebleken dat dit niet leidt tot enige onthechting, mits ze thuis stabiliteit en liefde krijgen. Dus ben je een tokkie, moet je je kinderen niet naar een creche doen, rest geen probleem.
Maar op fok is sowieso iedereen hoogopgeleid, heeft een salaris boven de ton en een liefdevolle relatie, dus dit gaat allemaal niet op.
Ja maar Speknek wat zegt zo'n wetenschappelijk onderzoek nou? Iedereen hier heeft het zelf gezien of gehoord van medewerkers van creches! Tenslotte is mijn Mees een heel bijzonder kind geworden zonder opvang en één individu zegt veel meer dan zo'n onderzoek over duizenden anonieme kinderen!quote:Op maandag 15 april 2013 11:02 schreef speknek het volgende:
N=1.
Uit onderzoek is gebleken dat gemiddeld genomen kinderen die naar een creche geweest zijn, socialer zijn. Uit ander onderzoek is verder gebleken dat dit niet leidt tot enige onthechting, mits ze thuis stabiliteit en liefde krijgen. Dus ben je een tokkie, moet je je kinderen niet naar een creche doen, rest geen probleem.
Maar op fok is sowieso iedereen hoogopgeleid, heeft een salaris boven de ton en een liefdevolle relatie, dus dit gaat allemaal niet op.
Goh, wat lekker sarcastisch zeg.quote:Op maandag 15 april 2013 11:07 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ja maar Speknek wat zegt zo'n wetenschappelijk onderzoek nou? Iedereen hier heeft het zelf gezien of gehoord van medewerkers van creches! Tenslotte is mijn Mees een heel bijzonder kind geworden zonder opvang en één individu zegt veel meer dan zo'n onderzoek over duizenden anonieme kinderen!
En maakt dat onderzoek nog onderscheid tussen 4 a 5 dagen per week of 2 a 3 dagen per week, of komt het niet verder dan "naar de crèche zijn geweest"?quote:Op maandag 15 april 2013 11:02 schreef speknek het volgende:
N=1.
Mag toch wel af en toe?quote:
Creche is niet hetzelfde als kinderdagverblijf, dat weet je toch? Naar een creche gaan kinderen vanaf 2 jaar voor een dagdeel, naar het kinderdagverblijf gaan kinderen vanaf 0 voor een hele dag.quote:Op maandag 15 april 2013 11:02 schreef speknek het volgende:
N=1.
Ik denk dat het beide voor- en nadelen heeft en het uiteindelijk niet voor elkaar onder doet, ligt er ook maar net aan welk onderzoek je bekijkt, de een zegt dat het het beste is wat je voor je kind kan doen en de andere zegt het slechtste.quote:Op maandag 15 april 2013 11:12 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Mag toch wel af en toe?![]()
Mijn dochter zit ook maar twee dagen op het KDV hoor, dus ben het verder met je eens; ik vind alleen dat een stelling over of het goed is of niet je kind op een KDV te zetten wel wat onderbouwing verdient.
Volgens wikipedia is het een kdv.quote:Op maandag 15 april 2013 11:12 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Creche is niet hetzelfde als kinderdagverblijf, dat weet je toch? Naar een creche gaan kinderen vanaf 2 jaar voor een dagdeel, naar het kinderdagverblijf gaan kinderen vanaf 0 voor een hele dag.
In het "normale" Nederlandse spraakgebruik zijn het, in elk geval in de regio waar ik woon, toch echt twee verschillende dingen.quote:Op maandag 15 april 2013 11:18 schreef snakelady het volgende:
[..]
Volgens wikipedia is het een kdv.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kinderdagverblijf
Ik dacht bij creche ook altijd aan een PSZ hoor, maar blijkbaar zien vele het ook als een KDVquote:Op maandag 15 april 2013 11:20 schreef DroogDok het volgende:
[..]
In het "normale" Nederlandse spraakgebruik zijn het, in elk geval in de regio waar ik woon, toch echt twee verschillende dingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |