abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125788893
Flowerbox, wat leuk dat jullie voor een derde kindje gaan! Ik kom uit een gezin met 3 meiden, hartstikke gezellig :D

Gewoonmezelf87, jammer dat je ongesteld bent geworden, zeker omdat je die symptomen had. Gemeen is dat he, hoe je eigen lichaam je een beetje voor de gek houdt? Maar wat de rest al zegt: concentreer je lekker op je bruiloft :) En wie weet kom je er dan (achteraf) wel achter dat je gewoon getrouwd bent met een baby in je buik O+

UsurPia, gefeliciteerd! Wat fijn dat het na al die tijd toch zomaar ineens gelukt is!! 5 Weken is nog erg pril inderdaad, maar zwanger is zwanger! Geniet ervan met z'n tweetjes!

Kursos, inderdaad grappig zeg! We hadden natuurlijk ook dezelfde NOD. Maar dit is puur op mijn eigen berekening nu, ik ben heel erg benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden na de echo.

Eerst maar even de 8/9 weken afwachten tot het eerste gesprekje met de verloskundige. Heb jij daar al een afspraak voor staan? Ik heb met mezelf afgesproken om dinsdag nog een keer te testen, en als de test dan nog positief is dan durf ik te verhuizen naar Z&G en de verloskundige te bellen :P
pi_125789408
Dyre, ik was meer verbaasd dat we op dezelfde UD uitkwamen doordat onze cycli een andere lengte hadden. Dat de NOD hier hetzelfde was, dat weet ik. In werkelijkheid was de mijne 1-3 dagen eerder. Ik had er nog een marge opgedaan.

Ik heb volgende week vrijdag de eerste echo al en anderhalve week later de intake bij de VK. Vroeg allemaal in vergelijking met normaal, maar zo'n vroege echo komt doordat ik eerder een molazwangerschap heb gehad. nu moet zo vroeg mogelijk uitgesloten worden dat het een mola is (ivm risico's voor mij).
pi_125790103
Hoi allemaal *schuifelt met 1 voet naar binnen* De pil is de deur uit, maar we laten het eerst op zijn beloop. Eens kijken of mijn cyclus op gang komt en dan hopen dat deze niet de vormen aanneemt waardoor ik al jong aan de pil moest... Ik zal dus misschien nog niet heel actief posten maar ik lees wel mee.

Ik zag een aantal streepjes voorbij komen en een tweetal? bruiloften. Gefeliciteerd! Ik ben vorig jaar op 1 mei getrouwd. Toen ik wakker werd hoosde het van de regen maar daarna scheen de zon en zijn we heerlijk buiten getrouwd. Het was zo leuk en bijzonder, dus geniet ervan!
pi_125790435
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2013 15:36 schreef zandsculptuur het volgende:
Welkom Ggirl! Nieuwe aanwas *O*.
Wordt het je eerste zwangerschap/kindje?
Ja.. eerste zwangerschap, eerste kindje.

We hadden voorgenomen dat de vriend eerst zijn huis verkocht moest hebben en nu dat gebeurd is (binnen 2 maanden Yay!) kunnen we er voor gaan!

We hebben geen haast en het zal waarschijnlijk ook niet heel makkelijk gaan worden. De vriend heeft zich vorig jaar laten helpen aan spataderen in zijn balzak, dus de tijd gaat leren of alles naar wens functioneert!
pi_125833686
Welkom Ikina :)
Als je het op z'n beloop laat, kan het maar zo ineens heel snel raak zijn. Was hier ook zo ;).
pi_125835286
Ikina welkom! Bijna 1 jaar getrouwd, zou een mooi cadeautje zijn als er dit jaar ook een tweede streepje bij komt :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 09:34 schreef Kursor het volgende:
Dyre, ik was meer verbaasd dat we op dezelfde UD uitkwamen doordat onze cycli een andere lengte hadden. Dat de NOD hier hetzelfde was, dat weet ik. In werkelijkheid was de mijne 1-3 dagen eerder. Ik had er nog een marge opgedaan.
Als ik het zo even uit mijn hoofd nog goed weet: de eerste dag van mijn laatste menstruatie was 16 maart. Omdat ik een redelijke lange gemiddelde cyclus had (34 dagen), was mijn NOD 19 april, en mijn eisprong ongeveer 5 april.
(wat betekent dat ik dus eigenlijk al 6 weken zwanger zou zijn, terwijl ik nog maar 3 weken na de vermoedelijke bevruchting zit, ook maf :P)

quote:
Ik heb volgende week vrijdag de eerste echo al en anderhalve week later de intake bij de VK. Vroeg allemaal in vergelijking met normaal, maar zo'n vroege echo komt doordat ik eerder een molazwangerschap heb gehad. nu moet zo vroeg mogelijk uitgesloten worden dat het een mola is (ivm risico's voor mij).
Nou, in ieder geval fijn dat ze het zekere voor het onzekere willen nemen. En een vroege echo is voor jouzelf misschien ook wel een fijne geruststelling? Ik ga morgen de huisarts + verloskundige bellen voor een intake, wel eerst nog even een testje doen, spannend!

Excuses dames voor de zwangerschapklets... Ik vind het nog een beetje eng op om te schuiven naar het andere topic, maar ik snap dat het voor jullie misschien vervelend is.
pi_125842147
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 08:39 schreef Dyre het volgende:
Flowerbox, wat leuk dat jullie voor een derde kindje gaan! Ik kom uit een gezin met 3 meiden, hartstikke gezellig :D
Ik kom zelf ook uit een gezin met drie meiden :) . Meestal gezellig, soms ook om gek van te worden :+ .

Welkom Ikina in dit topic! ik ben hier zelf ook net

Oef, is het al vier mei? Duurt nog zo lang voor mijn gevoel. :{
Volgens mij deze ronde niet gelukt.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_125845690
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 19:00 schreef Dyre het volgende:
Als ik het zo even uit mijn hoofd nog goed weet: de eerste dag van mijn laatste menstruatie was 16 maart. Omdat ik een redelijke lange gemiddelde cyclus had (34 dagen), was mijn NOD 19 april, en mijn eisprong ongeveer 5 april.
(wat betekent dat ik dus eigenlijk al 6 weken zwanger zou zijn, terwijl ik nog maar 3 weken na de vermoedelijke bevruchting zit, ook maf :P)
Heb je geen ovulatietesten oid gedaan om je eisprong vast te stellen?
Als ik het goed begrepen heb is de eisprong gemiddeld 14 dagen voor je nod, en vanaf dan is je uitgerekende datum 38 weken later. Er wordt normaalgesproken gerekend met de eerste dag van je laatste menstruatie, maar met lange/afwijkende cycli ligt dat anders, dan kan je beter vanaf de eisprong rekenen.

@flowerbox een weekje nog *O*

Ik heb hopelijk dinsdag/woensdag mijn ei, dan kunnen we er een koningskindje van maken :Y).
pi_125846113
Dank jullie wel voor alle welkom groetjes. Hier wordt het ook de eerste. Ik heb al zitten rekenen dat mocht het meteen raak zijn het geboren wordt in het eerste kwartaal van 2014. Maar daar ga ik niet vanuit dus wie weet komt het rond ons 2 jarig huwelijks jubileum.. Zou ook wel erg leuk zijn :)
pi_125846371
welkom Ikina!

vandaag vrijgezellemfeest gehad en lieft heeft van een vriend ff een snelcursus babymaken gekregen... :Y)
S. 2014
J. 2016
pi_125862469
Hier weer een maand doorgeschoven, als verwacht.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  maandag 29 april 2013 @ 13:17:59 #237
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_125862877
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 22:31 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
welkom Ikina!

vandaag vrijgezellemfeest gehad en lieft heeft van een vriend ff een snelcursus babymaken gekregen... :Y)
Dat klinkt waarschijnlijk raarder dan het was? :P

---

Momo.. ben je ongesteld? :*
pi_125863031
Jups. Niet zo gek gezien de tig duizend km tussen vent en mij tijdens eisprong.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_125864863
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 13:17 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Dat klinkt waarschijnlijk raarder dan het was? :P

---

Momo.. ben je ongesteld? :*
Jups :Y)

Wijhadden gisteren ons vrijgezellenfeest, en daar was uiteraard ook mijn beste (zwangere) vriendin bij + man, Die ging aan lief uitleggen dat ie er om de dag toch wel op moest want dat hadden we de meeste kans, En mijn lief was kacheltjelam dus ik heb alleen maar heel hard gelachen!

Wel heel schattig dat de baby's aan het schoppen waren en toen zat mijn O+ met zn handen op de buik te voelen en te kletsen tegen de baby's *;

[ Bericht 0% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 29-04-2013 19:11:07 ]
S. 2014
J. 2016
pi_125865803
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 14:20 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Wel heel schattig dat ze de baby's aan het schoppen waren
klinkt als gevalletje AMK. :')
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_125865893
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 22:21 schreef zandsculptuur het volgende:

{..}

Heb je geen ovulatietesten oid gedaan om je eisprong vast te stellen?
Als ik het goed begrepen heb is de eisprong gemiddeld 14 dagen voor je nod, en vanaf dan is je uitgerekende datum 38 weken later. Er wordt normaalgesproken gerekend met de eerste dag van je laatste menstruatie, maar met lange/afwijkende cycli ligt dat anders, dan kan je beter vanaf de eisprong rekenen.

Nee, ik heb nooit ovulatietesten gebruikt. Ik heb een appje op mijn telefoon die mijn cyclus bijhoudt en daar probeerde ik het altijd een beetje uit te halen.

Ik heb net een intakegesprek gepland bij de verloskundige en daar zeiden ze inderdaad ook al dat ze bij een 'afwijkende' cyclus liever niet vanaf de 1e dag van de laatste menstruatie tellen. Over 3 weken 1e echo, ik vind het nog allemaal zo onwerkelijk :D

quote:
Ik heb hopelijk dinsdag/woensdag mijn ei, dan kunnen we er een koningskindje van maken :Y).
Zet 'm op! Dan moeten jullie hem of haar wel Willem of Maxima noemen dan he ;)

DJMomo, jammer -O-
pi_125867317
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 14:56 schreef Dyre het volgende:
Zet 'm op! Dan moeten jullie hem of haar wel Willem of Maxima noemen dan he ;)
Trix. Ongeacht geslacht :Y).
Gelukkig weten we de namen al :')

Momo -O- :*.
pi_125867930
ach, had er dit keer ook niet op gerekend hoor. Ik voelde mijn eisprong vrijdag/zaterdag. en ik was woensdag ervoor vertrokken, en maandag pas weer thuis. Ben vooral (nog steeds) verdrietig over mijn miskraam. Does that make sense? niet verdrietig zijn over je menstruatie, maar wel dat je buik (nog/weer) leeg is, of beter gezegd nu niet 5 a 6 maanden al gevuld is?
Ennieweej, ovutesten zijn besteld. Mss met iets beter mikken dat het dan komende maand lukt.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_125868582
Tuurlijk 'makes that sense', DJMomo. Het is ook niet niks zo'n miskraam. En net wat je zegt als al wist dat je tijdens DE dagen niet bij je (8> was dan ben je er al op voorbereid.

Hier net even 2 voor 5 testen gekocht :) . Om het wachten wat dragelijker te maken zeg maar. :P
Misschien ga ik wel stiekem 1 of 2 mei testen.

Ik las iets over een appje voor je cyclus? Is dat voor Android ook available?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_125868826
Jazeker, er zijn ook voor Android heel veel cyclus-appjes. Ik gebruik zelf Period Tracker en ben daar wel tevreden over. Je hebt een soort agenda waar je je menstruatie in kan vullen en hij berekent dan je gemiddelde cyclus, wanneer je waarschijnlijk ongesteld gaat worden en wanneer je vermoedelijke eisprong is. Daarnaast kan je in de agenda zelf invullen wat je temperatuur is, wanneer je sex hebt gehad en zelfs of je symptomen hebt.
pi_125872592
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 15:59 schreef DJMomo het volgende:
ach, had er dit keer ook niet op gerekend hoor. Ik voelde mijn eisprong vrijdag/zaterdag. en ik was woensdag ervoor vertrokken, en maandag pas weer thuis. Ben vooral (nog steeds) verdrietig over mijn miskraam. Does that make sense? niet verdrietig zijn over je menstruatie, maar wel dat je buik (nog/weer) leeg is, of beter gezegd nu niet 5 a 6 maanden al gevuld is?
Ennieweej, ovutesten zijn besteld. Mss met iets beter mikken dat het dan komende maand lukt.
Yes, that makes sense :Y :*.

Bij mij heeft het (achteraf gezien) ook echt heel lang geduurd voor ik er vrede mee had, eigenlijk was het pas tijdens mijn laatste menstruatie (2 weken terug) dat ik het gevoel had: "en nu is het goed".
De hele periode heeft ook enorm veel energie gekost, en ik ben er zo verschrikkelijk moe van geweest de afgelopen weken... en nog hoor, maar niet meer zo extreem. Ik merk nu dat ik eigenlijk voor het eerst sinds mijn zwangerschap/miskraam weer zin heb om dingen te ondernemen, er op uit te gaan, te gaan sporten, hobbies op te pakken, etc. En dat gebeurt op z'n zandsculptuurs; mijn energie is terug, dus ik prop weer 28 uur in 24 uur en ben daarna twee dagen stuk :'). Moet weer echt mijn evenwicht terug vinden ;).
Dus ja, ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Het hóórt niet zo. Het had anders gemoeten.
Het is ook een rot-ervaring om meegemaakt te hebben maar gek genoeg voel ik me er wel door 'verrijkt'.

Wat voor merk ovulatietesten heb je besteld?

:*
pi_125872653
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 16:14 schreef flowerbox het volgende:
Tuurlijk 'makes that sense', DJMomo. Het is ook niet niks zo'n miskraam. En net wat je zegt als al wist dat je tijdens DE dagen niet bij je (8> was dan ben je er al op voorbereid.

Hier net even 2 voor 5 testen gekocht :) . Om het wachten wat dragelijker te maken zeg maar. :P
Misschien ga ik wel stiekem 1 of 2 mei testen.

Ik las iets over een appje voor je cyclus? Is dat voor Android ook available?
Er zijn verschillende varianten, ik gebruik zelf al heel lang WomanLog, al voordat ik überhaupt zwanger wilde worden, gewoon om mijn cyclus een beetje in de gaten te houden. Ik vind het een heel fijne app, kan er alles mee wat ik wil.
Maar ik zou zeggen, doe eens een rondje google of appstore, er zijn heel veel verschillende.
pi_125873225
Ik gebruik ook womanlog :)
maar dan juist voor gebruik met anticonceptie maar ik vind ook womanlog het meest fijne van allemaal :)
pi_125874856
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 14:53 schreef DJMomo het volgende:

[..]

klinkt als gevalletje AMK. :')
hahahaha ik lees het nu pas!!

de beebs waren elkaar en mama aan het schoppen :P
S. 2014
J. 2016
pi_125881528
En vervolgens ben ik ziek geworden. Nu voel ik me helemaal verrot. :'(
Sjakie ♥ 10-7-10