Ja.. eerste zwangerschap, eerste kindje.quote:Op donderdag 25 april 2013 15:36 schreef zandsculptuur het volgende:
Welkom Ggirl! Nieuwe aanwas.
Wordt het je eerste zwangerschap/kindje?
Als ik het zo even uit mijn hoofd nog goed weet: de eerste dag van mijn laatste menstruatie was 16 maart. Omdat ik een redelijke lange gemiddelde cyclus had (34 dagen), was mijn NOD 19 april, en mijn eisprong ongeveer 5 april.quote:Op zaterdag 27 april 2013 09:34 schreef Kursor het volgende:
Dyre, ik was meer verbaasd dat we op dezelfde UD uitkwamen doordat onze cycli een andere lengte hadden. Dat de NOD hier hetzelfde was, dat weet ik. In werkelijkheid was de mijne 1-3 dagen eerder. Ik had er nog een marge opgedaan.
Nou, in ieder geval fijn dat ze het zekere voor het onzekere willen nemen. En een vroege echo is voor jouzelf misschien ook wel een fijne geruststelling? Ik ga morgen de huisarts + verloskundige bellen voor een intake, wel eerst nog even een testje doen, spannend!quote:Ik heb volgende week vrijdag de eerste echo al en anderhalve week later de intake bij de VK. Vroeg allemaal in vergelijking met normaal, maar zo'n vroege echo komt doordat ik eerder een molazwangerschap heb gehad. nu moet zo vroeg mogelijk uitgesloten worden dat het een mola is (ivm risico's voor mij).
Ik kom zelf ook uit een gezin met drie meidenquote:Op zaterdag 27 april 2013 08:39 schreef Dyre het volgende:
Flowerbox, wat leuk dat jullie voor een derde kindje gaan! Ik kom uit een gezin met 3 meiden, hartstikke gezellig
Heb je geen ovulatietesten oid gedaan om je eisprong vast te stellen?quote:Op zondag 28 april 2013 19:00 schreef Dyre het volgende:
Als ik het zo even uit mijn hoofd nog goed weet: de eerste dag van mijn laatste menstruatie was 16 maart. Omdat ik een redelijke lange gemiddelde cyclus had (34 dagen), was mijn NOD 19 april, en mijn eisprong ongeveer 5 april.
(wat betekent dat ik dus eigenlijk al 6 weken zwanger zou zijn, terwijl ik nog maar 3 weken na de vermoedelijke bevruchting zit, ook maf)
Dat klinkt waarschijnlijk raarder dan het was?quote:Op zondag 28 april 2013 22:31 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
welkom Ikina!
vandaag vrijgezellemfeest gehad en lieft heeft van een vriend ff een snelcursus babymaken gekregen...
Jupsquote:Op maandag 29 april 2013 13:17 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Dat klinkt waarschijnlijk raarder dan het was?
---
Momo.. ben je ongesteld?
klinkt als gevalletje AMK.quote:Op maandag 29 april 2013 14:20 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Wel heel schattig dat ze de baby's aan het schoppen waren
Nee, ik heb nooit ovulatietesten gebruikt. Ik heb een appje op mijn telefoon die mijn cyclus bijhoudt en daar probeerde ik het altijd een beetje uit te halen.quote:Op zondag 28 april 2013 22:21 schreef zandsculptuur het volgende:
{..}
Heb je geen ovulatietesten oid gedaan om je eisprong vast te stellen?
Als ik het goed begrepen heb is de eisprong gemiddeld 14 dagen voor je nod, en vanaf dan is je uitgerekende datum 38 weken later. Er wordt normaalgesproken gerekend met de eerste dag van je laatste menstruatie, maar met lange/afwijkende cycli ligt dat anders, dan kan je beter vanaf de eisprong rekenen.
Zet 'm op! Dan moeten jullie hem of haar wel Willem of Maxima noemen dan hequote:Ik heb hopelijk dinsdag/woensdag mijn ei, dan kunnen we er een koningskindje van maken.
Trix. Ongeacht geslachtquote:Op maandag 29 april 2013 14:56 schreef Dyre het volgende:
Zet 'm op! Dan moeten jullie hem of haar wel Willem of Maxima noemen dan he
Yes, that makes sensequote:Op maandag 29 april 2013 15:59 schreef DJMomo het volgende:
ach, had er dit keer ook niet op gerekend hoor. Ik voelde mijn eisprong vrijdag/zaterdag. en ik was woensdag ervoor vertrokken, en maandag pas weer thuis. Ben vooral (nog steeds) verdrietig over mijn miskraam. Does that make sense? niet verdrietig zijn over je menstruatie, maar wel dat je buik (nog/weer) leeg is, of beter gezegd nu niet 5 a 6 maanden al gevuld is?
Ennieweej, ovutesten zijn besteld. Mss met iets beter mikken dat het dan komende maand lukt.
Er zijn verschillende varianten, ik gebruik zelf al heel lang WomanLog, al voordat ik überhaupt zwanger wilde worden, gewoon om mijn cyclus een beetje in de gaten te houden. Ik vind het een heel fijne app, kan er alles mee wat ik wil.quote:Op maandag 29 april 2013 16:14 schreef flowerbox het volgende:
Tuurlijk 'makes that sense', DJMomo. Het is ook niet niks zo'n miskraam. En net wat je zegt als al wist dat je tijdens DE dagen niet bij jewas dan ben je er al op voorbereid.
Hier net even 2 voor 5 testen gekocht. Om het wachten wat dragelijker te maken zeg maar.
![]()
Misschien ga ik wel stiekem 1 of 2 mei testen.
Ik las iets over een appje voor je cyclus? Is dat voor Android ook available?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |