quote:De 48e Amstel Gold Race finisht dit jaar niet meer op de kop van de Valkenburgse Cauberg. De nieuwe finishstreep zal vanaf dit jaar 1.8 kilometer verderop getrokken worden, op precies dezelfde plek als waar het WK wielrennen in 2012 eindigde. Verder zullen de renners in de slotfase de Cauberg een keer extra moeten bedwingen.
De organisatie van de enige Nederlandse wielerklassieker heeft voor de verhuizing van de finish naar de Rijksweg in Vilt gekozen naar aanleiding van de positieve ervaringen rondom het WK. Amstel Gold Race-koersdirecteur Leo van Vliet was tijdens dit WK bondscoach van de Nederlandse heren.
Door het verleggen van de finish verwacht de organisatie een nog spannendere, interessantere slotfase en aankomst. Immers het overwinnen van de slotklim alleen zal niet meer voldoende zijn. Na de Cauberg (800 meter, stijgingspercentage 12%) volgt namelijk nog 1.8 kilometer richting finish.
Ook is gekozen voor de verhuizing omdat aan de nieuwe finishlocatie niet alleen meer ruimte voor de toeschouwers is, ook kunnen er meer faciliteiten worden geboden.
In de slotfase van de wedstrijd zullen de deelnemers aan deze UCI WorldTour-wedstrijd de Cauberg een keer extra dienen te beklimmen. Na de laatste doorkomst aan de nieuwe finish worden de renners richting Geulhemmerberg (970 meter, stijgingspercentage 7.9%) gedirigeerd. Aansluitend zetten ze koers richting Maastricht. Via de Bemelerberg (900 meter, stijgingspercentage 7%) en Sibbe keren de renners terug in Valkenburg waar het peloton opnieuw de Cauberg voor de kiezen krijgt. Het altijd massaal aanwezige publiek op de Cauberg krijgt op deze manier de Amstel Gold Race op de meest beroemde Nederlandse berg vier keer te zien.
De renners dienen in de 48e Amstel Gold Race 251 kilometer af te leggen. Tijdens de koers staan er 33 beklimmingen op het programma. In totaal zal het peloton 4.000 hoogtemeters dienen te overwinnen.
Klopt...WK vorig jaar was een andere koers. Dan valt er wat voor te zeggen hem nu op te offeren.quote:Op zondag 14 april 2013 14:42 schreef groenen het volgende:
[..]
Hij staat toch altijd geparkeerd op de Eyserbosweg en Keutenberg
quote:Op zondag 14 april 2013 14:43 schreef Syntix het volgende:
[..]Prima. Istie al voor de rest van zijn carrière uitgeschakeld?
Inderdaad. Wat een haat op Voeckler altijd. Als hij Nederlander zou zijn zou iedereen er mee weg lopenquote:Op zondag 14 april 2013 14:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]![]()
Geniale renner dus zou wel jammer zijn
Inderdaadquote:Op zondag 14 april 2013 14:46 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Inderdaad. Wat een haat op Voeckler altijd. Als hij Nederlander zou zijn zou iedereen er mee weg lopen
BMC oproken ofzo, evt met Cannondale erbij?quote:Op zondag 14 april 2013 14:47 schreef Sheepcidus het volgende:
snap het nut niet echt, ze rijden zo niet weg
Dat was toch met valverde in de vuelta?quote:Op zondag 14 april 2013 14:47 schreef marcodej het volgende:
Ik herinner me nog een hoopsmilies trouwens, toen team Gilbert ging rijden terwijl er een paar Rabo's op de grond lagen in een of andere koers.
Nee.quote:Op zondag 14 april 2013 14:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ergens een real time kaartje waar ze nu rijden?
Kan ook.quote:Op zondag 14 april 2013 14:48 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Dat was toch met valverde in de vuelta?
Dat niet, maar je kunt deze gebruiken:quote:Op zondag 14 april 2013 14:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ergens een real time kaartje waar ze nu rijden?
Men ging tegen de grond en er lag zowaar maar 1 Blanco bij, ze wilden gewoon even laten zien hoeveel er deze keer waren recht gebleven.quote:Op zondag 14 april 2013 14:47 schreef marcodej het volgende:
Ik herinner me nog een hoopsmilies trouwens, toen team Gilbert ging rijden terwijl er een paar Rabo's op de grond lagen in een of andere koers.
Ze weten totaal niet wat ze ermee moeten doen. Denk dat het eigenlijk weinig meerwaarde heeft in het wielrennen, misschien bij een massasprint, maar die wordt dan weer niet vanop de motor gefilmd.quote:
Martijn is Maarten, net zoals Boogaard Boogerd is.quote:
Vorige week ook alquote:
Voegt voorlopig niks toe.quote:Op zondag 14 april 2013 15:02 schreef Falco het volgende:
Die superslomo is de nieuwe zakelijke benadering van het wielrennen.
Matig hoor, een beetje analist verhaspelt geen namen...quote:Op zondag 14 april 2013 15:02 schreef marcodej het volgende:
[..]
Martijn is Maarten, net zoals Boogaard Boogerd is.
Snel gegaanquote:
Vertel dat aan Filip Djorovicquote:Op zondag 14 april 2013 15:05 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Matig hoor, een beetje analist verhaspelt geen namen...
quote:Op zondag 14 april 2013 15:05 schreef Chiappucci het volgende:
Zucht, mensen die nog altijd niet snappen dat Martijn de bijnaam van Ducrot is
Bijnaam van Ducrot is toch de 'De Koning van Biafra'?quote:Op zondag 14 april 2013 15:05 schreef Chiappucci het volgende:
De bijnaam van Ducrot is die naam waar Smeets hem mee aanspreekt.quote:Op zondag 14 april 2013 15:06 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Bijnaam van Ducrot is toch de 'De Koning van Biafra'?
dat komt omdat de kop aan het klimmen was en de rest vlak aanreed, ik denk dat de voorsprong groter isquote:Op zondag 14 april 2013 15:06 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Snel gegaanDe professionals van de NOS vinden het niet de moeite waard om de voorsprong in beeld te houden.
Dat is nog altijde Koning van Biafra.quote:Op zondag 14 april 2013 15:05 schreef Chiappucci het volgende:
Soort Olympische koers ditquote:Op zondag 14 april 2013 15:06 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Snel gegaanDe professionals van de NOS vinden het niet de moeite waard om de voorsprong in beeld te houden.
Dit.quote:
Ja.quote:Op zondag 14 april 2013 14:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
Heeft Schleck eigenlijk al opgegeven?
twitter:RSLT twitterde op zondag 14-04-2013 om 15:05:24End of Andy Schleck's #AGR after big crash with about 90km to go. reageer retweet
Dat maakt dus geen reet uit.quote:Op zondag 14 april 2013 15:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat komt omdat de kop aan het klimmen was en de rest vlak aanreed, ik denk dat de voorsprong groter is
Dat wordt toch meegerekend?quote:Op zondag 14 april 2013 15:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat komt omdat de kop aan het klimmen was en de rest vlak aanreed, ik denk dat de voorsprong groter is
Ik zie gewoon 5:28 in beeld staan.quote:Op zondag 14 april 2013 15:09 schreef THEFXR het volgende:
online geen realtime tijdsbalk op de tv ook niks visueels wat de tijdsverschillen weergeeft, dit kan beter
Weer een doel niet weten te halen.quote:Op zondag 14 april 2013 15:08 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ja.twitter:RSLT twitterde op zondag 14-04-2013 om 15:05:24End of Andy Schleck's #AGR after big crash with about 90km to go. reageer retweet
Ja, maar hij was ook hard gevallen he. Ik denk niet dat hij nog op tijd fit gaat zijn voor de Tour.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fatsoenlijke tv kopen dan.quote:
De 200 kilometer grens slaat weer genadeloos toe.quote:Op zondag 14 april 2013 15:13 schreef Ereinion het volgende:
Boom z'n koers zit er al weer op zo te zien.
Was dat die crash met Gilbert en Ten Dam?quote:Op zondag 14 april 2013 15:08 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ja.twitter:RSLT twitterde op zondag 14-04-2013 om 15:05:24End of Andy Schleck's #AGR after big crash with about 90km to go. reageer retweet
yupquote:Op zondag 14 april 2013 15:14 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Was dat die crash met Gilbert en Ten Dam?
Wordt daar niet kalksteen ofzo gewonnen?quote:
Die van mij is pok niet groot, maar ik kan het wel lezen. Daarnaast zorg ik dat ik het met een 2e scherm kijk.quote:Op zondag 14 april 2013 15:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
breng je hem even?
ik heb dus geen big ass 50 inch, zoals jij
Die heeft dus 2 jaar letterlijk niks gepresteerd.quote:Op zondag 14 april 2013 15:12 schreef Ereinion het volgende:
Vorig jaar had Schleck na de Gold Race al 10 cq-punten, dit jaar zullen het er 0 zijn. Hij ligt achter op zijn niveau van vorig jaar, toen hij een niet onaardige 20 punten in het hele jaar wist te veroveren.
Wat zou z'n salaris zijn?quote:Op zondag 14 april 2013 15:15 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Die heeft dus 2 jaar letterlijk niks gepresteerd.
Dan zal hij wel weer ergens door een vluchtheuvel gelanceerd worden.quote:
Plugge zit nu niet bij Blanco omdat hij zoveel verstand van wielrennen heeft.quote:
Die Plugge weet niet eens of er lucht of zand in een band zit.quote:
Anton heeeeeel misschien, de rest zou ik niets van verwachten.quote:Op zondag 14 april 2013 15:18 schreef meneerfiets het volgende:
Hoop dat de jongens van Euskantel eens iets kunnen beteken
Zullen we naar Limburg gaan en hun commentaar hok molesteren?quote:Op zondag 14 april 2013 15:19 schreef Van_Poppel het volgende:
Wuijts vindt die aankomst maar in een afgelegen weiland liggen...2 weken geleden hoorde je hem daar niet over.
Ik zal mijn volgers op twitter even oproepen.quote:Op zondag 14 april 2013 15:21 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Zullen we naar Limburg gaan en hun commentaar hok molesteren?
Laat gaan joh.quote:Op zondag 14 april 2013 15:21 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Zullen we naar Limburg gaan en hun commentaar hok molesteren?
Ze hebben met Astarloza anders wel al halve pion in vlucht verspeeld ..quote:Op zondag 14 april 2013 15:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Anton heeeeeel misschien, de rest zou ik niets van verwachten.
Echtquote:Op zondag 14 april 2013 15:20 schreef groenen het volgende:
Dekker bij de laatste 5 in het peloton. Zo hoort het.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
quote:Op zondag 14 april 2013 15:22 schreef Falco het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
twitter:dnelissen twitterde op zondag 14-04-2013 om 15:10:36De Gold Race in volle gang en ik zit voetbal te kijken ... http://t.co/rkIWYcwFaR reageer retweet
Zo zonde dat hij de zak heeft gekregen.quote:Op zondag 14 april 2013 15:23 schreef Pino112 het volgende:
Ondertussen zit Danny voetbal te kijken..[ afbeelding ]twitter:dnelissen twitterde op zondag 14-04-2013 om 15:10:36De Gold Race in volle gang en ik zit voetbal te kijken ... http://t.co/rkIWYcwFaR reageer retweet
Zal wel even klaar zijn met het wielrennen.
Dat zou de eerste keer zijn dan.quote:
best duf, ondanks alles blijf je altijd wielrennerquote:Op zondag 14 april 2013 15:23 schreef Pino112 het volgende:
Ondertussen zit Danny voetbal te kijken..[ afbeelding ]twitter:dnelissen twitterde op zondag 14-04-2013 om 15:10:36De Gold Race in volle gang en ik zit voetbal te kijken ... http://t.co/rkIWYcwFaR reageer retweet
Waar is dit?quote:Op zondag 14 april 2013 15:23 schreef Pino112 het volgende:
Wie?quote:
Dat je Tanner niet kent, oké, maar noem 'm dan geen Mollema.quote:
Een goede Mollema kan hier top 5 rijden.quote:Op zondag 14 april 2013 15:30 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Een goede Mollema moet hier top 10 kunnen rijden.
Het was een grapje Hans.quote:Op zondag 14 april 2013 15:31 schreef marcodej het volgende:
Nee Ducrot, dat is geen fietspad, maar een fietsadviesstrook.
Een goede Mollema wint hier gewoon.quote:Op zondag 14 april 2013 15:31 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Een goede Mollema kan hier top 5 rijden.
quote:Op zondag 14 april 2013 15:32 schreef Falco het volgende:
[..]
Een goede Mollema wint wordt hier gewoon 2e.
Het gaat mij er meer om dat ze hier uitslagen verklappenquote:Op zondag 14 april 2013 15:30 schreef meneerfiets het volgende:
[..]
voetbal is leuk , maar wielrennen veel leuker
En ze zitten natuurlijk allebei aan de doping.quote:Op zondag 14 april 2013 15:32 schreef THEFXR het volgende:
ik haal van hummel en mollema altijd door elkaar omdat van hummel, altijd een mollige kop heeft
Doelde op het feit dat Ducrot Tanner of Nordhaug voor Mollema aanzag.quote:Op zondag 14 april 2013 15:30 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Een goede Mollema moet hier top 10 kunnen rijden.
Hoe zou dat komen? Goed afgetrainde wielrenners zouden ook in het gezicht slank moeten zijn.quote:Op zondag 14 april 2013 15:32 schreef THEFXR het volgende:
ik haal van hummel en mollema altijd door elkaar omdat van hummel, altijd een mollige kop heeft
quote:Op zondag 14 april 2013 15:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
En ze zitten natuurlijk allebei aan de doping.
dat mag ik niet verklappenquote:Op zondag 14 april 2013 15:33 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Hoe zou dat komen? Goed afgetrainde wielrenners zouden ook in het gezicht slank moeten zijn.
Ik zit drieënhalf met jou in dit topic en ik laat me niet voor dit soort achterlijke dingen uitmaken. Dit is een topic om je mening te geven.quote:
Maar 'verboden te lachen' is het credo van onze collega's.quote:Op zondag 14 april 2013 15:35 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik zit drieënhalf met jou in dit topic en ik laat me niet voor dit soort achterlijke dingen uitmaken. Dit is een topic om je mening te geven.
Rare fantasie heb jijquote:Op zondag 14 april 2013 15:36 schreef heywoodu het volgende:
Gaat Mart het over masochisme hebben gvd
Ik wil het beeld van Ria in leren pakje en Mart met zweep graag kwijtraken
niks mis met Ria in een leren pakjequote:Op zondag 14 april 2013 15:36 schreef heywoodu het volgende:
Beeld van Martijn in leren pakje en Mart met zweep beter?quote:Op zondag 14 april 2013 15:36 schreef heywoodu het volgende:
Martijn heeft liever iets jongers.quote:Op zondag 14 april 2013 15:38 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Beeld van Martijn in leren pakje en Mart met zweep beter?
Ik onderschrijf jouw mening.quote:
die eens niet, stokerquote:Op zondag 14 april 2013 15:40 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Eerste keer dat je het met THEXFR eens bent?
Ik hoorde hem vorig jaar bij Parijs-Nice zingen...dat was echt een hoogtepuntjequote:Op zondag 14 april 2013 15:48 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik hoorde hem vannacht op Radio 2, deed ie nog best goed.
Verschil is wel dat de renner die nu het snelste de Cauberg op rijdt, nog niet zeker is van de zege..quote:Op zondag 14 april 2013 15:50 schreef Boezeidekoe het volgende:
Toch blijft het een koers van 250 km wachten wie als snelste de Cauberg oprijdt, de weinige schiftingen die er komen zijn het gevolg van valpartijen
dus het spant erom wie zich vergist en leeg rijdquote:Op zondag 14 april 2013 15:51 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Verschil is wel dat de renner die nu het snelste de Cauberg op rijdt, nog niet zeker is van de zege..
explosieve diaree.quote:Op zondag 14 april 2013 15:53 schreef Keauning het volgende:
Was dat Robbie?
Wat is er met hem gebeurd?
Bij diskwalificatie iets met een ezel en een steen.quote:
Ja idd.....quote:
doen ze in Frankrijk ook, alleen als het fransman is, brengen ze het niet in beeldquote:Op zondag 14 april 2013 15:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ja idd.....
Wat een dombo's om dat zo mega opvallen te doen. Meesten verbloemen het nog beetje
door bv aan de zadel te sleutelen. Maar hun
Ja daar was die soigneur niet op berekend, ging maar net goedquote:Op zondag 14 april 2013 15:56 schreef Ambrosius het volgende:
Huh, BMC nam een bidon aan van iemand van Radioshack.
quote:Op zondag 14 april 2013 16:00 schreef heywoodu het volgende:
Flikker nou eens op met je slowmotionkutcamera.
Ze hebben op dit moment geen live-beelden...quote:Op zondag 14 april 2013 16:00 schreef heywoodu het volgende:
Flikker nou eens op met je slowmotionkutcamera.
Altijd moeilijk voor de verbinding als je tussen die bergen zit.quote:
Dit heb je echt precies op het moment van de aanval van Weening getypt?quote:Op zondag 14 april 2013 16:00 schreef Boezeidekoe het volgende:
Ze kunnen de AGR net zo goed in Flevoland laten starten en dan recht naar beneden rijden.
Koersverloop zal precies hetzelfde zijn.
Toch knap dat ze er 34 bergen inleggen en niet 1 renner het in z'n hoofd haalt op een bergje te demarreren
Inderdaad.quote:Op zondag 14 april 2013 16:00 schreef marcodej het volgende:
In plaats van investeren in een goede verbinding is er nu gelukkig een superslomo.
Dit is stil protest tegen het massale dopinggebruikquote:Op zondag 14 april 2013 16:01 schreef johannes_vermeer het volgende:
Vanuit zakelijk oogpunt vind ik de coverage van de NOS heel slecht.
De lange Vansummeren.quote:
Ria had dat vroeger ook weleens.quote:
Ban.quote:
Die zijn nu om hun moeder aan het roepen.quote:Op zondag 14 april 2013 16:04 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Bah...
Er lezen ook kinderen mee in dit topic.
Ja, die vervelende Harrekiem tochquote:Op zondag 14 april 2013 16:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit heb je echt precies op het moment van de aanval van Weening getypt?
Misschien zitten ze alle beelden eerst kritisch te bekijken voordat ze ze de uitzending in gooien.quote:Op zondag 14 april 2013 16:04 schreef Bastiefcg het volgende:
Poeh, wat een genante vertoning dit zeg. Belachelijk slecht geregeld door de NOS,
Duh.quote:Op zondag 14 april 2013 15:59 schreef marcodej het volgende:
Dat zat er dus in. Keutenberg en Eyserbosweg vroeger in de koers leggen zorgt ervoor dat ze nog langer wachten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |