Ik drink al nooit Coca-Cola (betaal je puur marketing lijkt me), altijd van de Aldi dus kan alleen maar beter worden.quote:Op zondag 14 april 2013 13:23 schreef donroyco het volgende:
Het smaakt gewoon niet zo goed/lekker als bijvoorbeeld Coca-Cola of Sprite.
Dit zijn van die zinloze kretenquote:Op zondag 14 april 2013 13:27 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Aldi cola komt gewoon uit de Pepsi-fabriek mocht je je het afvragen...
Dat eeuwige zelfde fabriek praatje zegt zo weinig, wat je krijgt hangt af van de specificaties die je besteld (en vaak indirect dus hoeveel je wilt betalen). Als jij goedkope rommel onder je eigen merknaam verpakt wil hebben zullen ze dat graag voor je doen.quote:Op zondag 14 april 2013 13:27 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik drink al nooit Coca-Cola (betaal je puur marketing lijkt me), altijd van de Aldi dus kan alleen maar beter worden.Aldi cola komt gewoon uit de Pepsi-fabriek mocht je je het afvragen...
Dit inderdaad. Zelfs als je merk-siroop haalt is het minder lekker dan het origineel. Waarom dan moeilijk doen?quote:
Ijsthee zonder prik dan? Want ik wil altijd ijsthee met prik maar kan die nooit vinden behalve de dure Lipton...quote:Op zondag 14 april 2013 13:43 schreef twiFight het volgende:
Ik haal gewoon in de supermarkt, de ijsthee is daar heerlijk goedkoop.
Ironisch feit: bronwater kost daar meer dan frisdrank/ijsthee
Echt hé.quote:
Bronwater moet je uit een bron halen (dus transportkosten), frisdrank kun je 'om de hoek' maken.quote:Op zondag 14 april 2013 13:43 schreef twiFight het volgende:
Ik haal gewoon in de supermarkt, de ijsthee is daar heerlijk goedkoop.
Ironisch feit: bronwater kost daar meer dan frisdrank/ijsthee
In België ook nog niet zo populair. Komt omdat wij gemakzuchtige mensen zijnquote:Op zondag 14 april 2013 13:18 schreef Deezertje het volgende:
In het buitenland is het al jaren populair, maar in Nederland wil het maar niet aanslaan: zelf frisdrank maken. Je hebt er apparaten voor als de Sodastream of Wassermaxx. Zelf lijkt het me interessant, maar ik ben bang dat door het toch wel wat werk voor elke fles is, ik uiteindelijk weer gewoon frisdrank in de supermarkt haal. Kan je toch meteen openmaken en opdrinken! Alleen moet je elke keer statiegeld betalen en met de flessen naar huis sjouwen.
Hoe werkt het?
Je koopt een apparaat, vult een literfles met water, voegt koolzuur (bubbels) toe aan het water en giet vervolgens de smaak van je keuze (cola, sinas, lemon etc.) er bij en voila: je eigen frisdrank. Enige nadeel is dus de opstartkosten van zo'n apparaat (60) en dat je om de zoveel maanden een nieuwe zuurstoffles moet kopen a een tientje (en de smaakjes natuurlijk).
Omdat het in Nederland niet populair is, is het misschien alleen interessant voor mensen die net tegen de grens aan wonen. Ook via Amazon kan je 2 flesjes van 500ml halen voor zo'n 7 euro. Elk flesje kan tot 12 literflessen opleveren. Oftewel: in het positieve geval kost het je zo'n 30 cent per liter (net als bij de Aldi).
Wie heeft hier ervaring mee, en gebruikt het ook nog daadwerkelijk na de eerste paar dagen?
Ben bang dat het weer een impulsaankoop en gimmick wordt.
Je kan hem ook in een Duitse webwinkel kopen en krijg je voor 69 euro het apparaat met 3 flessen extra en 1 cola en 1 sinas erbij... Maar goed, zoals bij elk product (Nespresso, Dolce Gusto, Senseo) zijn de aanschafkosten eenmalig vaak het 'probleem', daarna betaal je enkel voor gebruik. Twijfel zelf ook nog hoor, jammer is dat je nergens kan testen hoe het smaakt (niemand die ik ken heeft zo'n ding) en je dus al 70 euro kwijt bent om zogenaamd 'voordelig per liter' te zijn.. En als het dus niet smaakt dan heb je een duur glaasje frisdrank...quote:Op zondag 14 april 2013 15:13 schreef Stevensan het volgende:
Het probleem is dat het te duur kost om die frisdrank apparaat te kopen. Hij kost ¤75,00. Anders zou ik het wel doen.
http://www.sodastream.nl/(...)ame=Apparaten&Page=1
Bolero is gewoon limonade zag ik. En alleen via webwinkels te koop? Dan weegt het voordeel niet echt op tegen verzendkosten etc.quote:Op zondag 14 april 2013 15:14 schreef Sowieso. het volgende:
Ik drink al jaren Bolero. Zakje in een lege fles, water erbij, schudden en je hebt voor een dubbeltje per liter heerlijke limonade. (een packet kost 20-25 cent en is goed voor 2-2,5 liter, afhankelijk van je smaak. Tegenwoordig hebben ze ook zakjes voor een halve liter, maar die gebruik ik nooit)
Ik bestel het in duitsland, boven de 40 of 45 euro geen verzendkosten. Dus gewoon voor een half jaar tegelijkquote:Op zondag 14 april 2013 15:52 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Je kan hem ook in een Duitse webwinkel kopen en krijg je voor 69 euro het apparaat met 3 flessen extra en 1 cola en 1 sinas erbij... Maar goed, zoals bij elk product (Nespresso, Dolce Gusto, Senseo) zijn de aanschafkosten eenmalig vaak het 'probleem', daarna betaal je enkel voor gebruik. Twijfel zelf ook nog hoor, jammer is dat je nergens kan testen hoe het smaakt (niemand die ik ken heeft zo'n ding) en je dus al 70 euro kwijt bent om zogenaamd 'voordelig per liter' te zijn.. En als het dus niet smaakt dan heb je een duur glaasje frisdrank...
[..]
Bolero is gewoon limonade zag ik. En alleen via webwinkels te koop? Dan weegt het voordeel niet echt op tegen verzendkosten etc.
Mocht iemand anders nog alternatieven hebben laat ook maar weten
Geen zinlose kreten. Zowel Pepsi als River wordt gemaakt in de fabrieken van Vrumona. De receptuur is iets anders maar het is grotendeels hetzelfde drankje.quote:
Leuk dat je wikipedia citeert, maar dat zegt natuurlijk al niks. Daarnaast, dat iets uit dezelfde fabriek komt, zegt nog niks. Heineken en Amstel komen ook uit dezelfde fabriek, maar het smaakt toch heel anders.quote:Op zondag 14 april 2013 20:29 schreef speciaal het volgende:
[..]
Geen zinlose kreten. Zowel Pepsi als River wordt gemaakt in de fabrieken van Vrumona. De receptuur is iets anders maar het is grotendeels hetzelfde drankje.
Bron:http://nl.wikipedia.org/wiki/River_Cola
slappelingquote:Op zondag 14 april 2013 13:48 schreef pietje9k het volgende:
Ik denk dat deze dingen niet zo aanslaan omdat mensen graag de originele smaak van hun merk willen proeven. Mensen vinden Merk A lekkerder dan merk B en willen daar graag voor betalen.
Ik drink eigenlijk alleen water en thee.
Heb geen zin om flessen van en naar de winkel te sjouwen.
Dat je dan nog steeds met flessen moet sjouwen.quote:Op zondag 14 april 2013 16:28 schreef Kwork het volgende:
Wat is het verschil tussen zo'n Sodastream en gewoon een fles koolzuurwater met siroop mengen?
Volgens mij is dat niet het voordeel van e sodastream. Zo zwaar is zo'n fles water niet. Volgens mij gaat het erom dat het goedkoop is.quote:Op maandag 15 april 2013 08:27 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Dat je dan nog steeds met flessen moet sjouwen.
Dat iets al dezelfde fabriek komt zegt niets. Cola is niet zo'n ingewikkeld product, dus het productieproces zal veelal overeenkomen. Dat wil niet zeggen dat geen andere ingredienten, instellingen (temperatuur) en dergelijken gebruikt zullen worden om het product uniek te maken. Zoveel verschillende producten worden in dezelfde fabrieken gemaakt, dit kan niet anders omdat een fabriek een enorme kostenpost is, daarnaast zou je een enorm aantal fabrieken hebben als je voor elk product een andere fabriek hebt.quote:Op zondag 14 april 2013 13:27 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik drink al nooit Coca-Cola (betaal je puur marketing lijkt me), altijd van de Aldi dus kan alleen maar beter worden.Aldi cola komt gewoon uit de Pepsi-fabriek mocht je je het afvragen...
Dat goedkoop valt wel mee, maar daar zal vast mee geadverteerd worden. Maar bij een groot gezin dat veel frisdrank drinkt scheelt het zo weer 10 kilo bij de wekelijkse boodschappen.quote:Op maandag 15 april 2013 08:29 schreef blow... het volgende:
[..]
Volgens mij is dat niet het voordeel van e sodastream. Zo zwaar is zo'n fles water niet. Volgens mij gaat het erom dat het goedkoop is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |