abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125263117
In het buitenland is het al jaren populair, maar in Nederland wil het maar niet aanslaan: zelf frisdrank maken. Je hebt er apparaten voor als de Sodastream of Wassermaxx. Zelf lijkt het me interessant, maar ik ben bang dat door het toch wel wat werk voor elke fles is, ik uiteindelijk weer gewoon frisdrank in de supermarkt haal. Kan je toch meteen openmaken en opdrinken! Alleen moet je elke keer statiegeld betalen en met de flessen naar huis sjouwen.

Hoe werkt het?
Je koopt een apparaat, vult een literfles met water, voegt koolzuur (bubbels) toe aan het water en giet vervolgens de smaak van je keuze (cola, sinas, lemon etc.) er bij en voila: je eigen frisdrank. Enige nadeel is dus de opstartkosten van zo'n apparaat (60) en dat je om de zoveel maanden een nieuwe zuurstoffles moet kopen a een tientje (en de smaakjes natuurlijk).

Omdat het in Nederland niet populair is, is het misschien alleen interessant voor mensen die net tegen de grens aan wonen. Ook via Amazon kan je 2 flesjes van 500ml halen voor zo'n 7 euro. Elk flesje kan tot 12 literflessen opleveren. Oftewel: in het positieve geval kost het je zo'n 30 cent per liter (net als bij de Aldi).

Wie heeft hier ervaring mee, en gebruikt het ook nog daadwerkelijk na de eerste paar dagen?
Ben bang dat het weer een impulsaankoop en gimmick wordt.
  zondag 14 april 2013 @ 13:23:15 #2
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_125263284
Het smaakt gewoon niet zo goed/lekker als bijvoorbeeld Coca-Cola of Sprite.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_125263328
Wil maar niet aanslaan?

Die tijd is eerder al lang en breed voorbij. Eind jaren 90 en wat jaren erna hadden wij er 1 en nog vele anderen in ons stadje/dorp. Nu niet meer, weet niet precies waarom. Denk dat de interesse weg is.
pi_125263365
De ouders van een vriend van me doen dat al minimaal 15 jaar. Het smaakt niet hetzelfde als merk cola maar het is wel lekker.
It's not too late to change your hikikomori ways!
pi_125263426
quote:
7s.gif Op zondag 14 april 2013 13:23 schreef donroyco het volgende:
Het smaakt gewoon niet zo goed/lekker als bijvoorbeeld Coca-Cola of Sprite.
Ik drink al nooit Coca-Cola (betaal je puur marketing lijkt me), altijd van de Aldi dus kan alleen maar beter worden. :D Aldi cola komt gewoon uit de Pepsi-fabriek mocht je je het afvragen...
pi_125263509
Jaren geleden wel gebruikt, maar het smaakte zoals gezegd minder lekker. En de prik ging er snel uit.
Nait Soezn Moar Broezn
pi_125263538
Het is gewoon niet zo lekker.
pi_125263643
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 13:27 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Aldi cola komt gewoon uit de Pepsi-fabriek mocht je je het afvragen...
Dit zijn van die zinloze kreten :')
  zondag 14 april 2013 @ 13:43:42 #9
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_125263947
Ik haal gewoon in de supermarkt, de ijsthee is daar heerlijk goedkoop.
Ironisch feit: bronwater kost daar meer dan frisdrank/ijsthee :O
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zondag 14 april 2013 @ 13:47:00 #10
87694 Robin__
letitredno
pi_125264066
quote:

[..]

Ik drink al nooit Coca-Cola (betaal je puur marketing lijkt me), altijd van de Aldi dus kan alleen maar beter worden. :D Aldi cola komt gewoon uit de Pepsi-fabriek mocht je je het afvragen...
Dat eeuwige zelfde fabriek praatje zegt zo weinig, wat je krijgt hangt af van de specificaties die je besteld (en vaak indirect dus hoeveel je wilt betalen). Als jij goedkope rommel onder je eigen merknaam verpakt wil hebben zullen ze dat graag voor je doen.

(niet dat ik daarmee wil zeggen dat alle goedkope cola rommel is, kwestie van smaak/gewenning)
pi_125264125
Ik denk dat deze dingen niet zo aanslaan omdat mensen graag de originele smaak van hun merk willen proeven. Mensen vinden Merk A lekkerder dan merk B en willen daar graag voor betalen.

Ik drink eigenlijk alleen water en thee.
Heb geen zin om flessen van en naar de winkel te sjouwen. :P
Over 9000!
pi_125264167
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 13:31 schreef erikkll het volgende:
Het is gewoon niet zo lekker.
Dit inderdaad. Zelfs als je merk-siroop haalt is het minder lekker dan het origineel. Waarom dan moeilijk doen?

Toen ik jong was (das dus al heeeeeeeeel lang geleden) hadden mijn ouders ook zo'n ding.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_125264187
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 13:43 schreef twiFight het volgende:
Ijsthee zonder prik dan? Want ik wil altijd ijsthee met prik maar kan die nooit vinden behalve de dure Lipton...
  zondag 14 april 2013 @ 13:51:56 #14
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_125264246
Zonder prik ja. Zit ook minder suiker in, wat voor mij belangrijk is.
IJsthee met prik is belachelijk duur, iets van 1,30 per fles en het imitatiemerk wil 'meedoen' dus zit ook ruim over de euro. Maar ik vind ijsthee met prik ook niet lekker.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_125264267
Ik heb ook ooit zo'n ding gehad. Was niet lekker, prik ging er snel uit, en
er was iets met die flessen (weet niet meer wat) waardoor ik hem uiteindelijk
de deur uitgedaan heb..
  zondag 14 april 2013 @ 13:55:33 #16
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_125264373
Vrienden van mijn ouders hadden zo'n apparaat, maar wat er uit kwam was gewoon niet lekker.
Er is niks mis met besparen, maar dan moet het niet te veel ten koste van de smaak gaan.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_125264450
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 13:33 schreef Viezze het volgende:

[..]

Echt hé.

De kaas van de beemster is ook uit dezelfde fabriek dan die van Maaslander.
Maar het is puur andere kaas.
Groot fan van User Wotte
pi_125264819
Gebruik hem alleen om Spa rood te maken.
Hier lees ik dat de prik er snel afgaat maar bij mij blijft de prik er wel lang op. Uit een fles kun je +/- 4 glazen drinken halen meestal is de fles leeg voordat de prik eraf is. Blijft de fles wat langer liggen dan word de prik na een dag of 2 wat minder. Op de flessen zit een houdbaarheidsdatum datum omdat die op druk komen te staan mijn flessen zijn verlopen in 2005 maar doen het nog altijd goed ;). Ik maak er alleen Spa rood mee en daarvoor is het ideaal!
  Moderator zondag 14 april 2013 @ 14:14:20 #19
18653 crew  D.
pi_125264998
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 13:43 schreef twiFight het volgende:
Bronwater moet je uit een bron halen (dus transportkosten), frisdrank kun je 'om de hoek' maken.
  Moderator zondag 14 april 2013 @ 14:53:03 #20
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_125266242
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 13:18 schreef Deezertje het volgende:
In het buitenland is het al jaren populair, maar in Nederland wil het maar niet aanslaan: zelf frisdrank maken. Je hebt er apparaten voor als de Sodastream of Wassermaxx. Zelf lijkt het me interessant, maar ik ben bang dat door het toch wel wat werk voor elke fles is, ik uiteindelijk weer gewoon frisdrank in de supermarkt haal. Kan je toch meteen openmaken en opdrinken! Alleen moet je elke keer statiegeld betalen en met de flessen naar huis sjouwen.

Hoe werkt het?
Je koopt een apparaat, vult een literfles met water, voegt koolzuur (bubbels) toe aan het water en giet vervolgens de smaak van je keuze (cola, sinas, lemon etc.) er bij en voila: je eigen frisdrank. Enige nadeel is dus de opstartkosten van zo'n apparaat (60) en dat je om de zoveel maanden een nieuwe zuurstoffles moet kopen a een tientje (en de smaakjes natuurlijk).

Omdat het in Nederland niet populair is, is het misschien alleen interessant voor mensen die net tegen de grens aan wonen. Ook via Amazon kan je 2 flesjes van 500ml halen voor zo'n 7 euro. Elk flesje kan tot 12 literflessen opleveren. Oftewel: in het positieve geval kost het je zo'n 30 cent per liter (net als bij de Aldi).

Wie heeft hier ervaring mee, en gebruikt het ook nog daadwerkelijk na de eerste paar dagen?
Ben bang dat het weer een impulsaankoop en gimmick wordt.
In België ook nog niet zo populair. Komt omdat wij gemakzuchtige mensen zijn
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_125266900
Het probleem is dat het te duur kost om die frisdrank apparaat te kopen. Hij kost ¤75,00. Anders zou ik het wel doen.

http://www.sodastream.nl/(...)ame=Apparaten&Page=1
pi_125266949
Ik drink al jaren Bolero. Zakje in een lege fles, water erbij, schudden en je hebt voor een dubbeltje per liter heerlijke limonade. (een packet kost 20-25 cent en is goed voor 2-2,5 liter, afhankelijk van je smaak. Tegenwoordig hebben ze ook zakjes voor een halve liter, maar die gebruik ik nooit)
pi_125268471
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 15:13 schreef Stevensan het volgende:
Het probleem is dat het te duur kost om die frisdrank apparaat te kopen. Hij kost ¤75,00. Anders zou ik het wel doen.

http://www.sodastream.nl/(...)ame=Apparaten&Page=1
Je kan hem ook in een Duitse webwinkel kopen en krijg je voor 69 euro het apparaat met 3 flessen extra en 1 cola en 1 sinas erbij... Maar goed, zoals bij elk product (Nespresso, Dolce Gusto, Senseo) zijn de aanschafkosten eenmalig vaak het 'probleem', daarna betaal je enkel voor gebruik. Twijfel zelf ook nog hoor, jammer is dat je nergens kan testen hoe het smaakt (niemand die ik ken heeft zo'n ding) en je dus al 70 euro kwijt bent om zogenaamd 'voordelig per liter' te zijn.. En als het dus niet smaakt dan heb je een duur glaasje frisdrank... ;)

quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 15:14 schreef Sowieso. het volgende:
Ik drink al jaren Bolero. Zakje in een lege fles, water erbij, schudden en je hebt voor een dubbeltje per liter heerlijke limonade. (een packet kost 20-25 cent en is goed voor 2-2,5 liter, afhankelijk van je smaak. Tegenwoordig hebben ze ook zakjes voor een halve liter, maar die gebruik ik nooit)
Bolero is gewoon limonade zag ik. En alleen via webwinkels te koop? Dan weegt het voordeel niet echt op tegen verzendkosten etc.

Mocht iemand anders nog alternatieven hebben laat ook maar weten :)
pi_125270052
Wat is het verschil tussen zo'n Sodastream en gewoon een fles koolzuurwater met siroop mengen? :P
pi_125272288
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 15:52 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Je kan hem ook in een Duitse webwinkel kopen en krijg je voor 69 euro het apparaat met 3 flessen extra en 1 cola en 1 sinas erbij... Maar goed, zoals bij elk product (Nespresso, Dolce Gusto, Senseo) zijn de aanschafkosten eenmalig vaak het 'probleem', daarna betaal je enkel voor gebruik. Twijfel zelf ook nog hoor, jammer is dat je nergens kan testen hoe het smaakt (niemand die ik ken heeft zo'n ding) en je dus al 70 euro kwijt bent om zogenaamd 'voordelig per liter' te zijn.. En als het dus niet smaakt dan heb je een duur glaasje frisdrank... ;)

[..]

Bolero is gewoon limonade zag ik. En alleen via webwinkels te koop? Dan weegt het voordeel niet echt op tegen verzendkosten etc.

Mocht iemand anders nog alternatieven hebben laat ook maar weten :)
Ik bestel het in duitsland, boven de 40 of 45 euro geen verzendkosten. Dus gewoon voor een half jaar tegelijk :)
  Moderator zondag 14 april 2013 @ 18:26:58 #27
18653 crew  D.
pi_125275805
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 15:13 schreef Stevensan het volgende:
.... te duur kost
Een klassieker :o
  zondag 14 april 2013 @ 18:52:18 #28
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_125276785
Koop dan gewoon ranja en gooi dat in een fles bronwater met bubbels
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_125279053
Soms heb ik gewoon zin om een fruitig frisdrank te maken met limonadesiroop+koolzuurhoudend water of een sap + lichte scheut koolzuurhoudend water.
Maar als ik cola wil is het merk altijd beter.
  zondag 14 april 2013 @ 20:29:00 #30
390606 speciaal
It's in the name.
pi_125280928
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 13:33 schreef Viezze het volgende:

[..]

Geen zinlose kreten. Zowel Pepsi als River wordt gemaakt in de fabrieken van Vrumona. De receptuur is iets anders maar het is grotendeels hetzelfde drankje.
Bron:http://nl.wikipedia.org/wiki/River_Cola
pi_125281020
Leuk om gewoon spa rood mee te maken, maar de smaakjes siroop zijn gewoon niet heel lekker.. Mijn ouders hebben er heel lang eentje gehad, maar die is uiteindelijk ook gewoon de kast in gegaan.
pi_125281537
Het is minder lekker.
Because you know i'm all about that ass
pi_125283110
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2013 20:29 schreef speciaal het volgende:

[..]

Geen zinlose kreten. Zowel Pepsi als River wordt gemaakt in de fabrieken van Vrumona. De receptuur is iets anders maar het is grotendeels hetzelfde drankje.
Bron:http://nl.wikipedia.org/wiki/River_Cola
Leuk dat je wikipedia citeert, maar dat zegt natuurlijk al niks. Daarnaast, dat iets uit dezelfde fabriek komt, zegt nog niks. Heineken en Amstel komen ook uit dezelfde fabriek, maar het smaakt toch heel anders.

Daarnaast, Pepsi wordt in Nederland afgevuld door Vrumona, die daar als het ware voor gemachtigd is door Pepsi. Je gaat mij dan ook niet vertellen dat Vrumona vervolgens dit recept vrolijk gebruikt om er goedkope Aldi cola mee te maken. Dan zou Pepsi namelijk binnen de kortste keren hun product ergens anders laten afvullen.

Jammer dat ik geen stage meer loop, daar liep de oud productiemanager van Vrumona rond :P
  zondag 14 april 2013 @ 22:28:09 #34
384601 HCFeestbeest
Behoort tot het patriciaat
pi_125289261
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 13:48 schreef pietje9k het volgende:
Ik denk dat deze dingen niet zo aanslaan omdat mensen graag de originele smaak van hun merk willen proeven. Mensen vinden Merk A lekkerder dan merk B en willen daar graag voor betalen.

Ik drink eigenlijk alleen water en thee.
Heb geen zin om flessen van en naar de winkel te sjouwen. :P
slappeling :')
Gr gr. de KLB Keizer
pi_125289442
Thee = homokoffie
  zondag 14 april 2013 @ 23:05:21 #36
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_125292146
Kun je er ook bier mee maken ?
  maandag 15 april 2013 @ 08:27:16 #37
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_125300058
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 16:28 schreef Kwork het volgende:
Wat is het verschil tussen zo'n Sodastream en gewoon een fles koolzuurwater met siroop mengen? :P
Dat je dan nog steeds met flessen moet sjouwen.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_125300072
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2013 08:27 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Dat je dan nog steeds met flessen moet sjouwen.
Volgens mij is dat niet het voordeel van e sodastream. Zo zwaar is zo'n fles water niet. Volgens mij gaat het erom dat het goedkoop is.
  maandag 15 april 2013 @ 08:32:52 #39
379986 GoobyPls
Gooby Pls :)
pi_125300100
quote:

[..]

Dat iets al dezelfde fabriek komt zegt niets. Cola is niet zo'n ingewikkeld product, dus het productieproces zal veelal overeenkomen. Dat wil niet zeggen dat geen andere ingredienten, instellingen (temperatuur) en dergelijken gebruikt zullen worden om het product uniek te maken. Zoveel verschillende producten worden in dezelfde fabrieken gemaakt, dit kan niet anders omdat een fabriek een enorme kostenpost is, daarnaast zou je een enorm aantal fabrieken hebben als je voor elk product een andere fabriek hebt.
  maandag 15 april 2013 @ 08:40:26 #40
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_125300177
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2013 08:29 schreef blow... het volgende:

[..]

Volgens mij is dat niet het voordeel van e sodastream. Zo zwaar is zo'n fles water niet. Volgens mij gaat het erom dat het goedkoop is.
Dat goedkoop valt wel mee, maar daar zal vast mee geadverteerd worden. Maar bij een groot gezin dat veel frisdrank drinkt scheelt het zo weer 10 kilo bij de wekelijkse boodschappen.
Als je het vergelijkt met gewoon goedkope flessen koolzuurhoudend water kopen en deze mengen met die siroop is het pas na een paar honderd flessen goedkoper met zo'n apparaat.

Niet ze zuipen overigens, dat spul.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')