Ding heeft een netwerkaansluiting, ipadres, valt zo te achterhalen waar hij staatquote:Op woensdag 17 april 2013 14:58 schreef Fides het volgende:
[..]
Nieuw woordje geleerd? Hoe zie jij het voor je dan?
Is dat zo? En is dat via die tracker te achterhalen?quote:Op woensdag 17 april 2013 15:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ding heeft een netwerkaansluiting, ipadres, valt zo te achterhalen waar hij staat
Weet jij zeker dat die computer zelf een vast ip-adres heeft? Los hier van, zie je dat bij het online verbinding maken? Ik weet dat dit websites kijken naar het IP-adres van de modem/router, meerdere websites herkenden niet mijn computer nadat ik die verving.quote:Op woensdag 17 april 2013 15:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ding heeft een netwerkaansluiting, ipadres, valt zo te achterhalen waar hij staat
Hoe precies kan het worden getraceerd? Als het om enkele woningen gaat dan lijkt het mij wel te doen. Gewoon even vragen of dat je mag kijken, bij de persoon die weigert kijken naar zijn verleden (grote kans dat hij al een strafblad heeftquote:Op woensdag 17 april 2013 15:09 schreef Tomatenboer het volgende:
In het SBS-programma Hart van Nederlandwas ook aandacht voor deze zaak. Daarin bleek ook dat ze de gestolen Mac niet kunnen terughalen omdat de gps locatie leidt naar een flatgebouw.
Die gedachte kwam bij mij ook op. Het zou mij verbazen als die computer daar nu nog staat.quote:Overigens niet slim om nu al de openbaarheid op te zoeken. De huidige bezitter van de gestolen Mac volgt het nieuws waarschijnlijk ook en zal nu zo snel mogelijk proberen van die Mac af te komen of zijn maatregelen treffen om het ding ontraceerbaar te maken lijkt mij.
Ik weet niet exact hoe zo'n ding wordt getraceerd. Volgens mij heeft het - net als sommige auto's - een GPS tracker, die de locatie tot op 100 meter nauwkeurig traceert via satellieten. De locatie is dan met een wachtwoord en een persoonsgebonden internetsite op te vragen.quote:Op woensdag 17 april 2013 19:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hoe precies kan het worden getraceerd? Als het om enkele woningen gaat dan lijkt het mij wel te doen. Gewoon even vragen of dat je mag kijken, bij de persoon die weigert kijken naar zijn verleden (grote kans dat hij al een strafblad heeft) en dan een huiszoekingsbevel regelen.
Of zoiets. Sowieso zou de politie voor al die bewoners die daar in de buurt wonen moeten opzoeken of dat ze een strafblad hebben, als een van hen al is gepakt wegens inbraak, diefstal of heling dan kan je misschien een huiszoekingsbevel regelen voor die woning?
Ik vind het geen erg doordachte reactie van de eigenaresse door naar de media te stappen. Al kreeg ik al vanaf het eerste moment de indruk dat het haar niet om de laptop te doen is maar vooral om uiting te geven aan haar onvrede over de werkwijze van de politie.quote:Die gedachte kwam bij mij ook op. Het zou mij verbazen als die computer daar nu nog staat.
Misschien is het voor hen vooral een principiële kwestie (pissed op politie) en krijgen ze via de verzekering de computer toch al vergoed?
Je gaat niet in op mijn suggestie om te selecteren op basis van wie een strafblad heeft voor een vergelijkbaar misdrijf. Meestal zijn die mensen die zoiets doen al in aanraking gekomen met de politie, als je via een strafblad selecteert en voor die woningen een huiszoekingsbevel regelt dan is de kans groot dat je beet hebt.quote:Op woensdag 17 april 2013 20:03 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik weet niet exact hoe zo'n ding wordt getraceerd. Volgens mij heeft het - net als sommige auto's - een GPS tracker, die de locatie tot op 100 meter nauwkeurig traceert via satellieten. De locatie is dan met een wachtwoord en een persoonsgebonden internetsite op te vragen.
Het gaat echter niet om enkele woningen maar om een heel flatgebouw waar de laptop zich kan bevinden. Dit kan wellicht wel om 50 appartementen gaan.
Zo simpel als jij stelt werkt het dus niet. Aan alle bewoners toestemming vragen om even rond te kijken zou natuurlijk kunnen, maar wil je zo'n ding terugvinden heb je echt een huiszoekingsbevel nodig aangezien je echt zult moeten gaan zoeken in kasten en opbergruimten / verstopplekken. Dit kun je uiteraard niet maken bij tientallen onschuldige mensen. Dat lijkt me een ernstige aantasting van iemands privacy. Ik zou persoonlijk dan ook niet vrijwillig de politie mijn woning laten doorzoeken, ook al heb ik geen illigale zaken te verbergen.
Ik weet niet hoe groot de recidive is onder degenen met een strafblad vanwege diefstal. Maar voor een huiszoekingsbevel is dat in ieder geval onvoldoende aanleiding. Daar heb je echt concrete en specifieke bewijzen voor nodig. Het simpele gegeven dat je al een strafblad hebt is daarvoor onvoldoende beargumenteerd. Ook niet eerlijk tegenover iedereen die ooit een strafblad heeft gehad en daarna hun leven heeft gebeterd, aangezien men al hun straf heeft gehad, en men onschuldig is totdat hen evt schuld is bewezen. Als verdachte worden aangemerkt puur vanwege het feit dat je ooit eens bent veroordeeld voelt wat mij betreft niet rechtvaardig, ondanks dat zij het er dan misschien zelf naar hebben gemaakt.quote:Op woensdag 17 april 2013 20:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je gaat niet in op mijn suggestie om te selecteren op basis van wie een strafblad heeft voor een vergelijkbaar misdrijf. Meestal zijn die mensen die zoiets doen al in aanraking gekomen met de politie, als je via een strafblad selecteert en voor die woningen een huiszoekingsbevel regelt dan is de kans groot dat je beet hebt.
http://www.nationaalarchi(...)-agenten-deportatiesquote:Op zondag 14 april 2013 18:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ja joh, die lynchpartijen waren zo geweldig.![]()
Terug ontopic?
Neequote:Op zondag 5 mei 2013 16:46 schreef EdvandeBerg het volgende:
Die Mac heeft dus in ieder geval aan gestaan op het moment dat men hem peilde. Grote kans dat de dief/heler met dat ding online is geweest. Is dat niet traceerbaar via IP?
Die IP is gekoppeld aan de modem/router, niet aan de computer.quote:Op zondag 5 mei 2013 16:46 schreef EdvandeBerg het volgende:
Die Mac heeft dus in ieder geval aan gestaan op het moment dat men hem peilde. Grote kans dat de dief/heler met dat ding online is geweest. Is dat niet traceerbaar via IP?
Ik heb geen hoge pet op van Nederlandse politiefunctionarissen maar wat voor discutabele rol een deel van hen ook heeft gespeeld tijdens WO II, het is niet relevant voor deze discussie. Een deel van de mensen paste zich liever aan aan de heersende macht aangezien die mensen dachten er beter van te worden, dat gold voor alle lagen van de samenleving. Veel mensen zijn nu eenmaal erg egoístisch en de behoefte aan zelfbehoud wint het vaak van de moraliteit.quote:Op zondag 5 mei 2013 14:13 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
http://www.nationaalarchi(...)-agenten-deportaties
Nee de politie is je beste vrind!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |