abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125239411
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalendel

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_125239909
Mja er is een periode geweest dat ze dat met gemak weg zoop en nog honger had. Ik moet iets.. laat der geen honger leiden. Maar het is voor mij ook wel echt de max hoor want het is echt een enorme plens.

Maar goed die tijd lijkt nu voorbij want nu drinkt ze met moeite 150cc weg. Dus veel zal ze er niet mee geleden hebben.

Tis meer dat ik dit drinkgedrag totaal niet van haar gewend ben terwijl ze naar mijn idee prima functioneert. Daar maak ik me geen zorgen over. Ben meer benieuwd of anderen dat herkennen zo rond de zes maanden.
pi_125240077
Maar je geeft nu toch ook andere voeding? Andere melk en bijvoeding? Dus misschien zit ze wel vol?
  zaterdag 13 april 2013 @ 19:54:44 #4
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_125240363
De wiki kalendel ( :') ) doet t hier niet?

Twink, ik zou me er wat je al zegt niet druk om maken. Ik herken het niet als zodanig maar E drinkt ook de ene x d'r fles beter op dan de andere x.

Slapen gaat hier echt super (oke, behalve dat ze gister niet wilde slapen :') ) ze slaapt de hele week al door :-) én in haar eigen bedje. Ze is echt super vrolijk en gezellig O+

Vandaag geoefend met zonnehoedje voor op vakantie en ze vond t helemaal prima, m'n tuttie :D

[ Bericht 10% gewijzigd door Tante_Soesa op 13-04-2013 20:16:23 ]
pi_125240474
Wat een skeetje!
pi_125240818
Isis wat fijn dat het beter gaat. En mooie regeling zo. Geniet maar lekker van D.

Ik mis het zwanger zijn ook niet. Ik was in die periode heel moe en wat ij nog erger vond. Ik was zo in mezelf gekeerd. Had er helemaal geen zin in om weg te gaan. Visite vond ik niks. En dat is nu weer helemaal over. Maar toch wil ik het nog een keer meemaken hoor. Een broertje of zusje voor Riley lijkt me O+
En meteen naar het typen dat ik een broertje of zusje voor Riley wil zie ik de foto van Tico. Nu ga ik over een paar jaar ook voor een Bram. Wat een boefje.

Tante Soesa wat staat dat hoedje leuk. Wat een moppie.
pi_125241406
Oooh E'tje O+
Leuk hoedje ook!
Ben benieuwd of dat hier opgehouden wordt.
Moet ik ook nog kopen voor dr.

Bram blijft leuk :D
Ik vind m trouwens wel veranderen.

Mijn dametje O+

Ze.is zo schattig en ondeugend. Als.ze in de box zit probeert ze alles te pakken wat op de rand van de bank ligt :D Kijkt ze je aan met van die glimoogjes O+
pi_125241906
Wat een knapperds ticootje, tante soesa en sonnetje!

Twinkle
geen idee hoeveel S rond die tijd dronk, ivm bv
maar als je mini verder tevreden is enz.. weet van mijn nichtje dat ze de fles niet altijd
opdrinkt (vooral smiddags drinkt ze er niet eens de helft van), maar is wel vrolijk, slaapt&plast goed en groeit super.

*knip*
Gister 11maanden
eindelijk lekker eten! O+

[ Bericht 4% gewijzigd door Zoë23 op 13-04-2013 21:33:19 ]
pi_125242131
Son! Ze is zo mooi!

Zoé: mooie meid heb je daar!
pi_125242149
Ik zit nog aan de melk1, nog geen opvolgmelk zeg maar. Fruit en groente doen we al een tijdje. Nu pas ineens die ommeslag, vandaar :)
Maar zal hendig goed komen dan :)

Soesa heerlijk dat ze zo goed slaspt. Good for you!
  zaterdag 13 april 2013 @ 20:38:22 #11
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_125242469

Son O+. Hoe lief!

Zoë, wat is ze groot :o O+

Net het fietsstoeltje op de fiets van mijn man gemonteerd met het plan om morgen te gaan fietsen, ben ik mijn fietssleutel kwijt }:|
pi_125242563
Zoë en Sonnetje. Wat een mooie dames O+
pi_125243773
Aaahh wat een mooie dametjes!

Zoe als je der zo ziet zou je niet zeggen dat zij en jullie het zo zwaar hebben met de reflux he.. blije gup. Hoop echt snel op beterschap voor jullie!
Nu ik dat koppie gezien heb en dan terug denk aan al die spuug en kokhalsverhalen.. echt sneu. Houd vol!
pi_125244046
Isis, fijn, dat het zo goed gaat.

Bram O+

Soesa, fijn dat ze het hoedje goedgekeurd heeft.

Sonnetje en Zoe, mooie meiden O+
Ik hoop dat het snel beter gaat met S, wat is ze toch een vrolijk lieve meid. Sonnetje, een klein ondeugend glimlachje heeft de jouwe.

Hier lijkt het alsof meneer nog steeds last had van de prikjes, of misschien doorkomende tanden of beide. Hij was de hele dag erg mama aanhankelijk, hangerig, snel huilen, weinig slapen en dan huilend wakker worden, veel kwijlen en knagen op zijn vingers.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_125245202
Dank O+

Twinkle
Lief van je :* ze is ook lekker vrolijk, echt m'n lieverd.
Ze weet ook niet beter denk ik., doet me wel pijn maar doe m'n best :)

Tinu
:( wat sneu, hoop dat hij zich snel wat beter voelt
pi_125247543
Zoe wat is S een leukerd O+
Ze lijkt erg op jou of niet?

En dank allen O+
Tinu, idd :D

Hehe, niet handig Soesa!
Hier binnenkort ook eens gaan fietsen. Eerst maar een achterstoeltje kopen. Al gaf Floris laatst aan dat zij achterop moest en hij voorop :P hij vond achterop zitten niet leuk (maar hij roept bij alles dat ie t niet leuk vind :P).
pi_125257276
whaha, ik ben aan het lezen en kom voorbij je foto son en Nena gaat helemaal lachen en gillen...en ze word boos als ik doorscroll.

Ik las hier ooit eens dat kindjes niet groeien van de melk en het eten, maar eten en drinken door het groeien.
Bij Mex klopte het altijd, die groeide enorm, was al snel 10 kilo, nu 2 jaar later nog steeds maar 13.

Met Nena alles weer goed, ze kruipt nu voorzichtig, maar tijgeren gaat sneller, is al 2x zelf gaan zitten, maar viel om op het harde laminaat, dus ze vind het niet leuk meer geloof ik,haha
Ze zwaait en zeg dag :W O+ en is helemaal gek van K3, gaat ze ook met d'r handjes draaien.
Klappen doet ze maar niet, maar tis wel schattig.
Ze is wel ineens heeeeeeel eenkennig en wil s'nachts de hele tijd bij me liggen. Ze kruipt vanuit de cosleeper zo naar me toe.
Hoe doen anderen dit met cosleepers?

Heb je je sleutel al Soesa? Veel plezier met fietsen!

[ Bericht 40% gewijzigd door Troeta op 14-04-2013 08:12:44 ]
pi_125257488
Tinu wat zielig :*

Sonnetje leuk lijkt me dat om te fietsen. En wat een heerlijk eigenwijs mannetje lijkt Floris. O+

Troeta fijn dat alles goed gaat met je meisje.
pi_125257556
Troeta wat klinkt dat lief!

Gister heb ik Djenna voor het eerst in de kinderstoel gezet. Ze kan opzich goed rechtop blijven zitten maar schuift toch een beetje onderuit. Dus nog maar even niet dus. Jammer.. want met dit weer heb ik onwijs veel zin om met haar te fietsen en haar de wereld te laten zien. Maar beter dus even nog van niet. Onze tijd komt nog wel :)

Hee en zowel gister als vanmorgen zonder speen in slaap gevallen! :)
pi_125257660
oh zielig tinuviel, altijd zo rot die tandjes en prikjestoestanden.

twinkle, fietsen echt pas met 9 maanden ofzo hoor! Als ze zelf kunnen gaan zitten...eerder is gewoon echt heel erg slecht. Kinderwagen vinden ze net zo leuk hoor!
pi_125257765
Son, als hij eenmal achterop heeft gezeten vind hij het vast erg leuk.

Troeta, leuk zo met stappen vooruit de ontwikkeling. Ik zag laatst ook voor het eerst, dat meneer kon klappen. Maar als ik "klap eens in je handes" zing doet hij het niet. Handen in de lucht bij hyperdepiep hoera wil hij ook niet echt doen. Vind het wel leuk dat zingen en dat wij onze handen opheffen.
Troeta, co- sleeper staat hier nog als uitvalbeveiliging naast het bed, maar wij hebben geen 2 matrassen en de matras ligt in het bedje op zijn kamer, dus hij slaapt bij ons in bed. Vond het ook wel eng, dat hij eruit zou kruipen als wij niet in bed lagen.

Ik las gisteren dat zitten in fietsstoeltje zo lang mag als ze zelfstandig kunnen zitten.

Nacht was bagger, gaap!
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 14 april 2013 @ 09:36:26 #22
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125258131
Het blijft bizar hoe dingen kunnen lopen. 2 jaar geleden:

quote:
6s.gif Op donderdag 14 april 2011 21:55 schreef Kyara het volgende:
Samenlevingstest woensdag was niet zo goed. Onderzoek viel wel mee maar niks levends terug te vinden. Dat kon aan 2 dingen liggen: ofwel zaad niet goed of niet het juiste moment. Daarom weer bloed prikken (heb nu dus 2 megablauwe plekken op mijn armen). Uit bloed bleek niet het juiste moment dus morgen nog een keer. En ik maar denken dat die zaadcellen zo lang in leven konden blijven Nog even nagevraagd over de hoeveelheid eicellen en het leek er inderdaad op dat dat er voor mijn leeftijd te weinig zijn. Een en ander moet nog uit bloedonderzoek blijken maar waarschijnlijk heb ik dus grote kans op vroegtijdige overgang. Dus morgen nog een keer.
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 18:07 schreef Kyara het volgende:
Nog even een updat van deze kant. Samenlevingstest vrijdag was weer negatief, weer bloed prikken. 's Middags gebeld (overigens netjes op de afgesproken tijd) met de mededeling dat het te laat was. Lijkt me sterk dat de test daarom negatief was want die van woensdag was te vroeg.
En inmiddels zjn we dus 2 jaar en 3 kinderen verder (en M is verwerkt rondom die samenlevingstesten....).
pi_125258231
Nee Troeta idd.. wil haar rug niet verzouten dus wij wachten gewoon netjes onze beurt af :)

Hoe bizar he Kyara? Echt machtig mooi.
pi_125258452
o, kan je vandaag nog ff gaan liggen tinu??
Wij hebben wel 2 matrassen. In principe slaapt ze ook in haar eigen bed, maar soms is het handiger bij ons.

Grappig kyara. hebben jullie hulp gehad met zwanger worden of is het toch vanzelf gelukt allemaal?
pi_125258485
Wat een mooi wonder dan Kyara.

Troeta, dat is idd goed.

Waaraan herken je nou een allergie. Hij heeft wat rode plekjes en pukkeltjes in het gezicht op een wang, bij zijn oortje is het rood en op zijn been pukkeltjes. Hij had onlangs witlof en net sinaasappel nieuw gekeregen. Alleen bij het oortje zou het ook aan loopoor kunnen liggen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_125258586
quote:
17s.gif Op zondag 14 april 2013 09:36 schreef Kyara het volgende:

[..]

[..]

En inmiddels zjn we dus 2 jaar en 3 kinderen verder (en M is verwerkt rondom die samenlevingstesten....).
Zo bijzonder!!

Tinu, rot dat L zo'n last heeft van de prikjes. En ook nog eens een slechte nacht :*. Wel tof dat hij aan de hand kan lopen!

Ik wil ook zo graag fietsen met de mini! Voor mijn eigen verjaardag heb ik een stoeltje gekregen, maar ik pas niet meer op m'n fiets met het stoeltje erop. Dus nu ben ik op zoek naar een tweedehands moederfiets, maar dat is nog best lastig.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125258739
Bah, M'n ventje is al drie dagen niet stil te krijgen door anderen als hij wakker is. En nu is manlief boos als ik hem dan overneem! Na een half uur krijsend kind heb ik er ook genoeg van:(

Ps. Eigenlijk mag ik helemaal niet zeuren, er zijn moeders die t veel erger hebben... En t heeft vast met z'n verkoudheid te maken..
pi_125259064
Twinkle wat knap dat ze zonder speen in slaap is gevallen. En mij lijkt het ook geweldig om straks te fietsen met mijn dochter.

Tinu :* voor de baggere nacht.

Kyara dat is echt bizar. Dat had je in die tijd niet eens durven te dromen. Maar wat bijzonder O+

Loj lastig :*
pi_125260350
Twink, ik herken het wel, M dronk met 5 mnd ook wat grilliger, liet vaker wat staan. Heeft zich vanzelf opgelost, hoe weet ik eigenlijk niet meer. Meestal kreeg ik er wel nog het meest ingepropt :P

Son wat een scheet, en er straalt nu al ondeugd vanaf idd!
Dame van Zoë heb ik gemist.

Tinu, even doorbikkelen weer? Hopelijk voelt hij zich snel beter.

Kyara, hoe snel kan het gaan hè... Vorig leven lijkt dat toch nu?

Check mijn blijerd :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_125260462
Wat een leukerd, Mango.

Niemand een idee over mijn eerdere vraag met de allergische reactie, hoe herken je dat?

Was zeker doorbikkelen hier hoor. Hadden ook nog een vriendin van onze kleuter als logee. Gelukkig ging manlief om 7 uur met de grote kids naar beneden. Kon ik nog even blijven slapen tot 8.30 uur en mijn uk zelfs tot 9 uur.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 14 april 2013 @ 11:42:39 #31
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125260541
phaidra, hier precies hetzelfde probleem met fietsstoeltje. Er zijn ook speciale mama sturen te koop. Wellicht een goedkopere oplossing dan een compleet nieuwe fiets.
pi_125260664
Tinu, misschien vanmiddag nog een uurtje op de bank meepakken?

Allergische reactie kan verschillen hè. Soms is het uitslag in of rond de mond of in de hals, bij reactie op zuivel zit het vaak op de romp of in knieholtes en ellebogen. En soms slaat het op de ogen/ luchtwegen/ keel/ darmen etc.
pi_125260703
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 11:42 schreef Kyara het volgende:
phaidra, hier precies hetzelfde probleem met fietsstoeltje. Er zijn ook speciale mama sturen te koop. Wellicht een goedkopere oplossing dan een compleet nieuwe fiets.
Had ik ook gezien, maar het schijnt dat een gewone fiets daar wel wat van uit balans raakt. En omdat ik momenteel niet zoveel weeg durf ik dat niet zo goed. Ik wil niet omkiepen met de mini :X
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125260902
Mini hier is ook een beetje van slag. Gisteren huilerig en weinig drinken. Nu zit ie rustig te spelen in de box maar als ik er naar toe loop dan gaat ie huilen, ik ben echtecht heel zielig mama boehoe... Weet niet wat er is, geen koorts, melk kwam vanochtend wel ineens weer terug dus ws gewoon niet fit.

Mooie foto's O+

Kunnen fietsen met mini lijkt mij ook leuk (en handig!).

Kyara wat bijzonder.

En loj lastige dag. :*
pi_125261213
Oh nee toch niet, nou gaat ie weer blij kraaien. Oh nee toch niet ik was verdrietig... :'(

Misschien wel sprongetje.
pi_125262244
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 12:10 schreef Zolena het volgende:
Oh nee toch niet, nou gaat ie weer blij kraaien. Oh nee toch niet ik was verdrietig... :'(

Misschien wel sprongetje.
Klinkt als een sprong ja :Y. Heel vermoeiend...
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 14 april 2013 @ 13:07:18 #37
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125262753
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 10:01 schreef Troeta het volgende:
Grappig kyara. hebben jullie hulp gehad met zwanger worden of is het toch vanzelf gelukt allemaal?
nee, tijdens de onderzoeken spontaan zwanger geraakt :D
  zondag 14 april 2013 @ 13:08:53 #38
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125262791
En wat een leuke kindjes allemaal weer O+

Son, je meisje lijkt ook best wel op haar broer toch?

Tinu, sterkte voor je mini!

Phaidra, dat kan ik me voorstellen inderdaad. k heb een redelijk nieuwe fiets dus ga voor het mamastuur. Maar ben stiekem wel blij dat jij hetzelfde probleem had, ik voelde echt huge dat ik er niet tussen paste :@
pi_125265913
Haha Troeta :D
En jeetje wat kan ze een hoop zeg!

Tinu, denk ook niet dat het echt een probleem gaat worden ;) hij vindt t vooral heel leuk om te zeggen wat ie niet wil :D
Balen van de rotnacht :*

Omen, tis idd een eigenwijsje, maar hij is zoooo leuk en wordt ook alleen maar leuker :D

Mango, wat een leukerd! Lekkere bolle wangen O+

Kyara, bizar hoe het kan gaan in 2 jaar :D
Oh en ik vond dat het op elkaar lijken wat minder werd, maar volgens mij lijken ze idd nog best.
Floris, precies 2 jaar geleden :O (bijna even oud dus, nou ja op 18 dagen na :P)
pi_125266771
Ik kom hier ook maar eens om het hoekje kijken.
Vandaag is mijn uitgerekende datum en Rosalie is alweer ruim 2 weken oud. Het gaat hard!
Ik hoop niet dat jullie heel hard gaan, want bijlezen lukt niet altijd qua drukte.
Maar het is wel een heerlijke drukte met 2 van die meisjes O+
  zondag 14 april 2013 @ 15:21:36 #41
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_125267205
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2013 14:44 schreef Sonnetje85 het volgende:
Haha Troeta :D
En jeetje wat kan ze een hoop zeg!

Tinu, denk ook niet dat het echt een probleem gaat worden ;) hij vindt t vooral heel leuk om te zeggen wat ie niet wil :D
Balen van de rotnacht :*

Omen, tis idd een eigenwijsje, maar hij is zoooo leuk en wordt ook alleen maar leuker :D

Mango, wat een leukerd! Lekkere bolle wangen O+

Kyara, bizar hoe het kan gaan in 2 jaar :D
Oh en ik vond dat het op elkaar lijken wat minder werd, maar volgens mij lijken ze idd nog best.
Floris, precies 2 jaar geleden :O (bijna even oud dus, nou ja op 18 dagen na :P)
[ afbeelding ]
Je ziet wel dat het broer en zus is :Y. Wat zag F. er al groot uit toen!

Troeta, wat gaat Nena snel zeg O+. Knap! Hier wordt er wel gezwaaid maar geheel willekeurig, klappen doet ze niet :). Wel lachen als ik klap :D

Mango, wat een heerlijke lach!

Oh, Kyara, bizar inderdaad. Je hoort het toch best vaak, dat een ziekenhuis zegt dat je niet zelfstandig (of iig niet gemakkelijk) zelf zwanger kan worden en dat het lichaam dan even het tegendeel bewijst (bij mij was dat ook zo!). Gelukkig maar O+.

Ach, Zolena, dat klinkt écht als een sprongetje. Hij zit zichzelf in de weg. Zo sneu vind ik dat altijd he.

Welkom Danic! Het gaat hier niet zo hard als in Z&G maar ik vind het bijhouden soms ook lastig :). Ach, haak lekker ergens aan! Gaat alles goed met Rosalie? Hoe vind de grote zus haar?
pi_125267346
Danic :W

quote:
17s.gif Op zondag 14 april 2013 09:36 schreef Kyara het volgende:

[..]

[..]

O+
Wat grappig, ik kan me niet eens herinneren dat we daar samen gepost hebben.

[ Bericht 6% gewijzigd door _Ophelia_ op 14-04-2013 15:30:33 ]
pi_125267728
quote:
17s.gif Op zondag 14 april 2013 13:08 schreef Kyara het volgende:
En wat een leuke kindjes allemaal weer O+

Son, je meisje lijkt ook best wel op haar broer toch?

Tinu, sterkte voor je mini!

Phaidra, dat kan ik me voorstellen inderdaad. k heb een redelijk nieuwe fiets dus ga voor het mamastuur. Maar ben stiekem wel blij dat jij hetzelfde probleem had, ik voelde echt huge dat ik er niet tussen paste :@
Nee joh dat hoeft toch niet!! Ligt gewoon aan afstand zitje-zadel!

Totaal onverwachts heb ik een fiets kunnen scoren :D. Stond op marktplaats op 10 minuten van ons huis en redelijk betaalbaar. Wel duidelijk gebruikt, maar hij zal toch ook veel op het station staan dus dat is niet erg. Erg wennen is het wel, fietsen met zo'n enorm stuur :P
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125267824
Ik twijfel over de aanschaf van een kleine bakfiets, we hebben geen tweede auto en ik zou toch wel weer wat mobieler willen zijn. Lekker op zaterdag groenten halen op de markt met Otje. O+
pi_125267979
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 15:37 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik twijfel over de aanschaf van een kleine bakfiets, we hebben geen tweede auto en ik zou toch wel weer wat mobieler willen zijn.
Vriendin van me vindt een bakfiets echt ideaal :Y. En zeker als je geen 2e auto hebt.

Edit: vergeet ik Danic helemaal :@!! Welkom voor jou en Rosalie!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125268303
Soesa, op die foto stond hij.
Dit soort dingen deed hij op die leeftijd :') (nja oke, tis dus een week of 3 verder dan Elise nu is, maar ik zie het haar nog niet doen :P)

pi_125268408
Die tweede :D :X
  zondag 14 april 2013 @ 15:58:47 #48
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125268778
Danic :W

Son, :D

quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 15:25 schreef _Ophelia_ het volgende:

Wat grappig, ik kan me niet eens herinneren dat we daar samen gepost hebben.
Ik heb ook maar heel even gepost. Op 30 april had ik oranje streepjes :D
pi_125270171
Danic, welkom met je meisje Rosalie, doe rustig aan, ze is nog zo klein joh!

Zolena, sterkte met het sprongetje!

Phaidra, fijn, dat zo snel een mamafiets hebt, zeg!

Sonnetje, die foto's zijn gaa, vooral die laatste. Ze lijken idd erg op elkaar. Floris had meer haar toch?

Kyara, zou een leuke koninginnedag gag zijn, zwangerschapstest met oranje in plaats van roze streepjes :)

Hier gaat het minder. Koorts is gestegen, nu 38,9 en pukkeltjes nemen toe. Twijfel u of het niet toch een vlekjesziekte is. Heb de hap gebeld, straks telefonisch consult, maar het is erg druk, dus kon ook 18 uur worden.

[ Bericht 6% gewijzigd door Tinuviel op 14-04-2013 16:49:16 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_125270272
Danic welkom!

Verder lekker genieten van het mooie weer.
pi_125275079
Tinu, denk dat de hoeveelheid haar wel gelijk is :D
De,dame doet alles alleen wat rustiger aan (zelfs met tandjes ;)). Wel een verschil, zie haar echt nog niet staan en klimmen met net 9 maanden :D
En beterschap voor je mannetje trouwens :*
  zondag 14 april 2013 @ 20:11:58 #52
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125280142

Waarom?
pi_125280308
Ha, bekend.... Geen idee waarom. Het gaat wel over!
  zondag 14 april 2013 @ 20:16:29 #54
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125280358
Ik kan niet omhoog poepen hoor.
pi_125280501
Sonnetje koorts is wat gezakt hier. Hoop alleen dat het geen waterpokken zijn, dat zou dan al de 2e keer zijn en er is dan ook een vette kans, dat hij het een 3e keer krijgt, want de eerste keer/ keren waren voordat hij een jaar oud was. Mijn oudste had al die kinderziektes (nog) niet of op een veel latere leeftijd.

Tico, ik weet niet waarom. Lijkt wel alsof hij op een mango had gelegen.

Drinken gaat nu iig ook alweer wat beter, dat is fijn. Hij krijgt altijd virussen na de prikjes, echt super stom.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 14 april 2013 @ 20:21:11 #56
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125280543
Het rook niet naar mango.
pi_125280710
Smaakte het naar smeerkaas?
pi_125280886
heel herkenbaar Tico! En dan moet het rompertje nog over het hoofdje he }:|

Vandaag heeft F.leur lekker buiten op een deken op het gras gelegen onder de parasol. Eigenlijk was dit de eerste keer dat ze op die manier buiten was. Anders altijd alleen maar in de kinderwagen of draagzak. Ze vond het wel interessant geloof ik :D

Jullie nog fijne dingen gedaan met het mooie weer?? :)
  zondag 14 april 2013 @ 20:29:12 #59
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125280936
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 20:28 schreef Kwisted het volgende:

Vandaag heeft F.leur lekker buiten op een deken op het gras gelegen onder de parasol. Eigenlijk was dit de eerste keer dat ze op die manier buiten was. Anders altijd alleen maar in de kinderwagen of draagzak. Ze vond het wel interessant geloof ik :D

Rompers kun je naar beneden uitpielen! :D

Of openknippen.
pi_125281032
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2013 20:29 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Rompers kun je naar beneden uitpielen! :D

Of openknippen.
Naar beneden :o Nooit aan gedacht. En aangezien F veel haar heeft, nog niet zo'n slecht idee!
Gelukkig hebben we voortaan keutels, sinds ze bijvoeding krijgt ;)
Behalve toen de tandjes doorkwamen, my god :X
pi_125281202
Ik wou zeggen .. dan gaat die romper toch mooi naar beneden uit haha.

Oooww zit al die stront in F's haar aaahh haha.

Gelukkig valt het hier meestal wel mee met poep. Vraag me af voor hoelang. Tandje nummer 1 staat op punt van doorkomen. En hee .. de hele dag inclusief slaapjes zonder speen!
pi_125281291
Tico en Kwisted ja dan heb je de keuze beentjes of haar vies maken. Ik ga voor de beentjes hoor.

Kwis, klinkt fijn. Gisteren hier bij de speeltuin, meneer stapte aan de hand over de speeltuin. Glijen onder begeleiding en bij de zandbak staan en op de rand zitten. Eerste keer zand geproefd.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_125281663
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 20:35 schreef Tinuviel het volgende:
Eerste keer zand geproefd.
:Y) :D
pi_125282273
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 20:28 schreef Kwisted het volgende:

romper kan ook prima naar beneden langs uit als het nodig is ;)

Oh enorm spuit 11 :+

Tinu :D smaakte het hem?

Wij hebben weinig gedaan, ik was niet lekker. Gister hele dag op bed gelegen, vandaag alleen op pad voor de fiets. Wel balen, had me zo verheugd op lekker buiten zijn.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125282447
Mango van zo'n lach wordt je helemaal blij. O+

Tinu sorry ik weet niet hoe je een allergie herkent. Fijn trouwens dat je nog effe kon bijslapen.

Zolena :*

Danic welkom. En wat gaat de tijd snel hè?

Sonnetje. Wat was Floris snel. En wat een lieffie om te zien ook

Tinu :*

Arme Tico. Dat was meteen richting bad neem ik aan. Bedankt voor het melden dat je rompers ook naar beneden kan uitdoen. Wist ik

Kwisted klinkt als een gezellig middagje

En Tinu vond hij zand lekker :)

Riley mag hondje Kaja best wel even als paard gebruiken O+

pi_125283853
Tinu
Over allergie zei de ka dat ze dan vaak uitslag rond de mond krijgen en op de wangen (en diarree hoort er volgens de ha ook bij)

Ticootje
:D haha lekker

Sonnetje
Klopt S lijkt qua uiterlijk veel op mij
& die 2e foto van F. Boef!

Danic
Welkom!

Mango
Heerlijke lach!

Omen
:D lief van kaja

Kyara
Wauw nu al 3mooie kindjes O+ tijd gaat snel

Tinu hoe gaat het nu?

Hier een blije baby die steeds meer eet, vanavond 3kleine aardappeltjes en 1stukje courgette en later wat brood (ze had dr eten op en wij waren nog niet klaar, dan vind ze het wel lekker om brood te eten)
pi_125284526
Zoe, lief dat je het vraagt. Nog niet zo best. Hij lijkt toch echterg veel last te hebben van iets. Nog een keer pcm gegeven. Hij heeft de pukkeltjes naast zijn gezicht: bij de mond en op de wang nu ook op andere plekken: beentjes met name, maar ook klein beetje op handjes. Ik vrees toch dat het een vlekjesziekte is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_125285564
Tinu
Zo klinkt het idd, had je nog een telefonisch consult gehad?
pi_125285856
Ja, heb ik gehad. Haphuisarts vond het niet zo serieus, dat wij moesten komen. Ze zei afwachten of anders morgen naar de ha.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 14 april 2013 @ 21:46:43 #70
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125286193
Beterschap Tinu! Als je het zelf niet vertrouwd gewoon nog een keer bellen hè.

Omen, wat een leukerd!

Tico, :D helaas ook herkenbaar
pi_125286223
Tinu
Als het een vlekjesziekte is mag hij dan wel bij zwangere enz in de buurt komen? Neefje werd iig thuis gehouden toen ik zwanger was ivm vlekjesziekte maar weet niet meer hoe ze dat noemden. Hij ging toen ook niet naar de opvang

Hoop dat hij zich snel beter voelt.
pi_125289070
Ben ik ook weer eens. Ik kom niet bijgelezen. Overdag lees ik mobiel zo nu en dan mee, maar lukt het me niet om te reageren. In de avond ben ik ook druk druk druk.

Wat ik nog weet is dat Danic zich gemeld heeft. Welkom.
Zag mooie kindjes voorbij komen, De twee prachtige kinderen van Son en Riley op de hond :D
En een rug poepende Bram, zo herkenbaar :P

Tinu vervelend dat hij er last van heeft.
Hier zag ik vanavond ook een stuk of 10 pukkeltjes over zijn hele lichaam. Ben er nog niet van overtuigd wat het is. Hou het in de gaten, hij lijkt er nog geen last van te hebben gehad.

Vandaag heerlijk naar de dierentuin geweest. Hij gaat zo makkelijk mee in het ritme. Hij is de laatste dagen wel aan het klote met zijn flesjes, maar dat komt vast wel goed.

En laatst ging het over op je buik liggen.
Hier nog even een foto van de mijne die dat doet wel even schuin kijken

pi_125289236
Mango, heerlijke lach.

Omen, wat lief van de hond, dat Riley erop mag zitten.

Zoe, ja in ieder geval waterpokken kon gevaarlijk zijn voor zwangeren meen ik me te herinneren. Gelukkig niet zoveel zwangeren in de vriendenkring hier. Naar de creche mag inmiddels wel met bepaalde vlekjesziektes iig. Morgen is mijn schoonmoeder thuis met hem. Rare is bij de meeste vlekjesziektes krijgen ze echt hoge koorts, hoger dan hij had (hij had 38,9). Nu is de koorts weer gezakt gelukkig, maar toch maar pcm gegeven in verband met pijn.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_125293289
oei tinuviel,hoop op een rustige nacht voor jullie met een gezakte koorts!

Lekkere poepromper van Bram:D

Danic, welkom met Rosalie, gewoon met de laatste pagina meepraten en lekker vertellen over je meisje.

Mooi kereltje heb je As!

En Riley heeft zo'n lief gezichtje vind ik!

Ahhh zie ik weer fotootjes van kleine Floris, hij was zo'n lekker waaghalsje.
Ik vind Nena ook erg snel gaan, ze is zelf vlot en we doen ook meer denk ik.
Toen Mex 9 maanden ofzo was haalde ik hem op bij mijn schoonouders en hadden ze hem klap eens in je handjes geleerd...ik wist niet dat baby's dat konden joh,haha
pi_125299522
As, vlekjesziektes gaan vrijwel altijd samen met koorts. Echter bij sommige komt de koorts pas na de vlekjes. Als het waterpokken zijn, zijn de vlekjes meer gevulde bultjes, waar vocht in zit. Als je niet zeker bent, kun je altijd naar je ha, die kan je vertellen of het vlekjesziekte is en welke?

Wat een leuk ventje heb jij!

Nacht was helaas bagger. De kleine schreeuwde het uit van de pijn en wou absoluut niet slapen. Heb alles gedaan behalve pcm. Die mocht hij nog niet, had om 21.30 uur eentje gehad. Ga ik dus niet meer doen. Liever een avond hell, maar in ruil daarvoor een betere nacht.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_125300934
Oh tinu wat zielig zeg als hij zo'n pijn heeft.

Thx voor je inbreng over de vlekjes. Ik kijk het even aan. Ook omdat hij noh slechter is gaan drinken
Gister 19.30 uur de laatste goede fles. Om 00.30 uur kreeg ik er met moeite 55 cc in. Om 05.30 uur wakker gemaakt en toen met moeite 85 cc. En net om 08.30 uur weer wakker gemaakt en 95 cc. Gisteravond en vanmorgen ook zo goed als droge luiers. Net wel 2x gepoept. Hij is nu eindelijk wakker en vrolijk. Dus ik kijk tot 14.00 uur aan en als hij dan nog zo slecht drink bel ik de huisarts. Alweer :{
pi_125301292
Tinu wat vervelend van de nacht :* en lastig met pcm geven inderdaad ja beterschap voor je mini.

En as ook beterschap voor je mini.

Danic hoi :W

Hier wel een goede nacht gehad, sliep gewoon door. 's avonds normale hoeveelheid melk in 2 x gegeven met een uurtje ertussen. Dat werkte beter en zonder spugen gelukkig.
  maandag 15 april 2013 @ 09:51:22 #78
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_125301482
Tinu en As, beterschap met jullie jochies!

Hier ook weer een goede nacht, weer doorgeslapen O+

M'n nichtje is net geboren, ik kan niet wachten om weer een inieminie te knuffelen O+
pi_125301976
As
Wat een mooie ogen zeg O+
:( beterschap

Fijn tante soesa!
Rammelrammel heerlijk baby knuffelen

Tinu
Zielig dat hij zoveel last had, ook beterschap!

(8> is nu een week weg en volgende week waarsch ook..dus ik ga bezig met het zelf inslaap vallen van S. Ik vind het gedoe niet leuk & voor S is het ook niet zoals het moet zijn. Sinds gister geef ik ook weer wat minder medicatie (wel op advies van de ka, moest kijken wat voor S het beste zou vallen)
Vannacht heeft ze 11uren geslapen met 10min wakker om 5u, na bv en wakker in bed leggen ging ze gewoon slapen tot 8
(en toen werd ik wat nerveus want ze slaapt nooit zo lang haha dus even om het hoekje gekeken, ook al heb ik een webcam)
En zonet gaf ze zelf aan dat ze moe was :? Haar op bed gebracht en na eventjes spelen in dr ledikant ging ze zelf slapen
  maandag 15 april 2013 @ 10:15:02 #80
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_125302027
Dat klinkt goed Zoë! Fijn dat jullie zo'n goede nacht hebben gehad. Ik had volgens mij nog niet gezegd dat ik S zo'n knapperd vind O+

Ik ga er idd erg van rammelen, en dan heb ik mijn mini nichtje nog niet eens gezien! Raar idee dat mijn dame nu niet meer de jongste van de familie is :D
pi_125302143
Tante soesa
Dankjewel :)

Zo schattig, babyknuffelen O+
Kunnen ze over een aantal maanden lekker samen spelen!
  maandag 15 april 2013 @ 10:23:48 #82
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_125302209
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 10:20 schreef Zoë23 het volgende:
Tante soesa
Dankjewel :)

Zo schattig, babyknuffelen O+
Kunnen ze over een aantal maanden lekker samen spelen!
Ja, zo leuk vind ik dat :). Ze is nu ook al zo gek op d'r grote neef (en hij op haar O+). Die interactie is geweldig en zorgt ervoor dat ik echt heel graag een broertje of zusje voor E wil.
pi_125302355
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2013 10:23 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ja, zo leuk vind ik dat :). Ze is nu ook al zo gek op d'r grote neef (en hij op haar O+). Die interactie is geweldig en zorgt ervoor dat ik echt heel graag een broertje of zusje voor E wil.
Ja leuk om te zien! Ikwilook :( helaas moeten we nog een tijd wachten anders waren we nu al wel voor een 2e gegaan
  maandag 15 april 2013 @ 10:35:06 #84
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_125302430
Zoë dat klinkt als een nagenoeg perfecte nacht! Heerlijk, kon je zelf ook een beetje bijtanken?

Son, F is echt een knappe jongen. Vind E echt op hem lijken.

Riley lekker hondje rijden.

As, dat zijn inderdaad lage hoeveelheden, hoop dat hij het zelf bijtrekt. Liever een keer te vaak de ha bellen he :*

Tinu, niet leuk een ziek ventje :*

Soesa, brusjes zijn idd leuk!
  maandag 15 april 2013 @ 10:50:09 #85
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_125302795
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2013 10:31 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Ja leuk om te zien! Ikwilook :( helaas moeten we nog een tijd wachten anders waren we nu al wel voor een 2e gegaan
misschien heb ik het gemist maar waarom moeten jullie wachten?

Op dokters advies moeten wij niet te lang wachten :+ dus dat gaan we ook niet doen ook. Nu nog niet maar als E. jarig is geweest gaan we 't naar alle waarschijnlijkheid weer proberen! ik durf alleen nog niet zo goed ivm zeeeeer pijnlijke menstruaties (erger dan bevallen...: ') ) maar, die drempel moet ik even over
pi_125302905
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 10:50 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

misschien heb ik het gemist maar waarom moeten jullie wachten?

Op dokters advies moeten wij niet te lang wachten :+ dus dat gaan we ook niet doen ook. Nu nog niet maar als E. jarig is geweest gaan we 't naar alle waarschijnlijkheid weer proberen! ik durf alleen nog niet zo goed ivm zeeeeer pijnlijke menstruaties (erger dan bevallen...: ') ) maar, die drempel moet ik even over

Niet op doktersadvies maar heb nogsteeds last van mijn bekken, werk nog weinig. Daarnaast wil ik er nu voor S zijn.
Mocht de BI erger worden als ik weer zwanger raak, dan ben ik weer afhankelijk van anderen. Gaat nu eindelijk wat beter.

-O- van de menstruaties.. Wat naar dat die zo pijnlijk zijn.
Hoop dat dan snel zwanger raakt ( :+ ) zodat je weinig pijnlijke menstruaties hoeft mee te maken
  maandag 15 april 2013 @ 11:17:54 #87
259886 pessie
pi_125303460
Zoë ook ik heb langer gewacht doordat MN BI tijd nodig had om te herstellen, voor de zwangerschap ben ik bij een bekkenfysio geweest om de boel wat te verstevigen en tijdens de zwangerschap direct heel rustig aan gedaan (direct middags anderhalf uur plat gaan liggen, letten op MN houding) heb bijna geen pijnklachten gehad en denk dat dit daarin wel mee heeft gespeeld. Kortom, een volgende zwangerschap hoeft niet automatisch ernstige BI te betekenen.
pi_125303687
Pessie
Dat is goed om te horen! :) maar toch blijft het spannend. Zit er nu al sinds okt 2011 mee.. Das best een lange tijd
  maandag 15 april 2013 @ 11:29:52 #89
259886 pessie
pi_125303846
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 11:24 schreef Zoë23 het volgende:
Pessie
Dat is goed om te horen! :) maar toch blijft het spannend. Zit er nu al sinds okt 2011 mee.. Das best een lange tijd
Het is ook megaspannend! Vond ik ook! Ik heb van maart 2010 pijn gehad en in maart 2012 was ik pijnvrij.
pi_125304037
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2013 11:29 schreef pessie het volgende:

[..]

Het is ook megaspannend! Vond ik ook! Ik heb van maart 2010 pijn gehad en in maart 2012 was ik pijnvrij.
Pff 2jr. Maar wel fijn dat je weer pijnvrij was.
Goed om te weten :)
  maandag 15 april 2013 @ 11:40:10 #91
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_125304204
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2013 10:54 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Niet op doktersadvies maar heb nogsteeds last van mijn bekken, werk nog weinig. Daarnaast wil ik er nu voor S zijn.
Mocht de BI erger worden als ik weer zwanger raak, dan ben ik weer afhankelijk van anderen. Gaat nu eindelijk wat beter.

-O- van de menstruaties.. Wat naar dat die zo pijnlijk zijn.
Hoop dat dan snel zwanger raakt ( :+ ) zodat je weinig pijnlijke menstruaties hoeft mee te maken
[/quote]

Oh, dat had ik natuurlijk kunnen weten. Snap heel goed dat je dan nog wacht. Fijn dat het nu eindelijk wat beter gaat, heeft lang genoeg geduurd nu!

Ja, die pijn is flink heftig helaas. Ik mag t ong een half jaar zelf proberen anders krijgen we hulp vanuit het zhs. De arts verwacht alleen wel dat ik binnen een half jaar zwanger zal zijn dus daar gaan we voor het gemak maar even van uit. Ik vind het ook wel spannend ja! Heel spannend zelfs!

Gister trouwens gefietst met E en ze vond het ge-wel-dig en wij ook O+.
pi_125305137
Zieke baby's :(

Fantastische poepromper, en wat een idee, rompers omlaag uit trekken.

Verder hoorde ik wat rammelende eierstokken ;)

Trouwens, ik ga vaker klagen. Gistermiddag werd Ow leuk en steeds gezelliger...
Daarna vannacht geslapen van 2130 tot 03.05 en van 03.35 tot 08.10!!!!!
Woei!!!!!
En sinds vanochtend heeft hij pas 5 minuutjes gehuild en dat was terwijl hij aan t wachten was op de fles :)
Nu ligt hij heerlijk in de box te gillen van plezier naar zn mobile :)
Jeej :)

Trouwens, Ow is nu al twee weken verkouden...is dat te lang?
pi_125305238
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 12:05 schreef Loj het volgende:
Zieke baby's :(

Fantastische poepromper, en wat een idee, rompers omlaag uit trekken.

Verder hoorde ik wat rammelende eierstokken ;)

Trouwens, ik ga vaker klagen. Gistermiddag werd Ow leuk en steeds gezelliger...
Daarna vannacht geslapen van 2130 tot 03.05 en van 03.35 tot 08.10!!!!!
Woei!!!!!
En sinds vanochtend heeft hij pas 5 minuutjes gehuild en dat was terwijl hij aan t wachten was op de fles :)
Nu ligt hij heerlijk in de box te gillen van plezier naar zn mobile :)
Jeej :)

Trouwens, Ow is nu al twee weken verkouden...is dat te lang?
Mijn uk is ongeveer 3 maanden af en aan verkouden geweest. Je kan even checken bij de ha (kijken of oren of keel niet ontstoken zijn e.d.) maar op zich kan het geen kwaad.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125305337
Gelukkig maar:) tnx Phaidra
pi_125305724
Loj als je het niet vertrouwr kun je even langs de ha. Maar mijn uk van 5,5 maanden is vanaf februari ook af en aan verkouden geweest totdat het beter weer werd. Ze is een keer flink benauwd geweest.. toen wel naar de hap geweest waar ze Ventolin kreeg voorgeschreven.. dat was wel effe zielig. Maar als je uk goed kan ademen en drinken.. dan zou ik me niet zoveel zorgen maken. Zit uk verder wel lekker in zijn vel?

Soesa gefeluciteerd! Hopen dat je snel geen/minder pijn hebt dan ;-)

Zoe dat klinkt als een prima nacht! :)
Misschien is dat van sie slaapjes gewoon een patroon wat je moet doorbreken? Klinkt hoopvol! :)

Djen deed het ook weer super. Hoorde haar canmorgen pas weer om 6.15 nadat we haar gisteren om 19.00 in bed hebben gelegd dus dikke prima! :)

Vandaag kleurplaat voor papa maken want die is morgen jarig en de hele dag vrij! En vanavond taart en cupcakes maken :)
pi_125309163
Tinu wat zielig dat je kleintje zo beroerd is. Hopelijk gaat het gauw weer beter :*

Ass :* ik hoop dat hij wat beter gaat drinken.

Tante Soesa gefelciteerd met je nichtje. En :* voor de pijnljike menstruaties

Zoë wat fijn dat je zo’n fijne nacht had. Wel jammer dat je vriend nu twee weken weg is. :*

Twinkle, wat leuk een kleurplaat. Alvast gefeliciteerd met de verjaardag.

Vandaag weer werken. Riley vond het maar niks dat ze om 6 uur aangekleed werd. Die keek me echt aan of ze wilde zeggen: “Mam, alleen borst en fles en dan weer slapen. Je weet de regels”
pi_125309611
En ik vergeet nog te reageren op de lieve en mooie foto's van Ass O+
  maandag 15 april 2013 @ 15:20:09 #98
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125311969
Wat een leuke foto's As! Altijd leuke plaatjes met een spiegel O+

Ik ben vandaag met de meiden naar een soosochtend geweest met een workshop van een draagconsulente. Was wel leuk. Er kwamen meteen 2 moeders op me af dat zij nu dus niet meer degene waren met de jongste kindjes. Nou mevrouw, als uw baby 5 weken is dan zijn die van mij ruim 2 zo oud :D Wel een gehannes met 2 baby's. Gelukkig kon je daar wel heel makkelijk voeden maar ja, ik kan dat niet tegelijk en zeker niet op een houten stoeltje zonder kussen of armleuningen. En ik had er 1 in de doek en 1 in de wagen maar dan heb je dus ook continu een kind op de arm of in de doek en wisselen werd alweer lastig. Maar het was wel gezellig :)
pi_125316060
Wow Kyara dat is zeker bijzonder! O+
Mango :D idd een blijerd! het lijkt net of M de foto zefl gemaakt heeft door dat armpje! :+
Danic :W gaat alles goed?
Tico :D :Y) Je kijkt er wel heel blij bij
Zieke kindjes met vlekjes :*
Oh en mooie foto's O+

[ Bericht 3% gewijzigd door Fieder op 15-04-2013 17:16:51 ]
pi_125316271
:W
Alles gaat goed hoor hier. Niks spannends te vertellen nog. Ze drinkt en slaapt. En soms poept ze :Y)
Oh ja, en krampjes zijn stom :{w

As heb je de ha nog gebeld?
pi_125317126
Gefeliciteerd tante Soesa met je nichtje.

quote:
As
Wat een mooie ogen zeg O+
Dankje, ik hoop dat hij net zulke grote ogen krijgt als zijn broer, alleen dan de blauwe variant <3)
Bedankt voor de leuke reacties op de foto's

En wat fijn dat ze zo goed heeft geslapen.

Loj fijn dat het beter ging na het klagen. Leuk het dat spelen met ze mobiel. Die is hier ook echt een hit.

Hoe is het werken gegaan Omen?

Klinkt pittig Kyara zo op pad, maar wel fijn dat het gezellig was. Nog wat opgestoken?

Fijn dat het goed gaat Danic.

En ik ben niet meer naar de huisarts geweest. Ik wilde tot 14.00 uur aankijken en prompt dronk hij om 13.00 uur zijn fles leeg en had hij geplast (de luiers er voor waren zo goed als droog). Dus ging ik weer twijfelen. Ik wil niet de over bezorgde moeder zijn die voor een poep en een scheet bij de huisarts zit. En kom er al de afgelopen vier weken omdat we nog aan het kwakkelen zijn met zijn oog.

Nu ga ik hem zo maar weer wakker maken, want er zit al weer vijf uur tussen. Heb al bedacht dat als hij weer bagger drinkt ik altijd kan uitwijken naar de huisartsen post.
  maandag 15 april 2013 @ 18:12:48 #102
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_125318063
Omg Tico die foto :D
Verder ook heul lieve foto's O+ hihi
Ik heb echt te weinig tijd om bij te lezen/reageren lieve meiden! :*
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_125320012
Oef, wat veel geschreven weer :D
Prachtige foto's O+
Soesa gefietst, wat leuk !
Danic welkom *O*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_125323250
Welkom Danic!

Voor de mama's van 6 mnd+ baby's: wat geven jullie je kind als tussendoortje?
  maandag 15 april 2013 @ 20:08:25 #105
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_125323490
Soepstengel, crackertje, broodkorstje
pi_125323655
Mango, met 6 maanden gaf ik volgens mij alleen nog maar fruit tussendoor. Maar hangt ook af van de voeding, die je geeft. Heeft je kind al voeding op melkbasis gehad, zou je ook cracotte kunnen proberen. Daar zit dus wel melk in, maar smelt lekker in de mond en kun je zo dus makkelijk eten.

Even een egopost. Mijn baby wil niet meer bij me drinken. Ik weet niet of hij nou pijn heeft of gewoon te moe was eerder, maar het is echt niet leuk.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_125325213
Tinu wat sneu! ;( Eet/ drinkt ie wel iets anders?
pi_125325392
Tinu: Wat sneu, beterschap. Bah !
Mango: soepstengel, rijstwafel (klein) , fruit. Maar niet zo vaak. Red net 3 maaltijden.
pi_125325406
Dank voor jullie reacties, eens overleggen met het kdv. Daar stellen ze een nieuw schema voor, waarin ineens een tussendoortje is ingepland. Thuis heb ik dat moment nog niet. Ik weet ook niet of ze zelf iets geven of dat ik het moet aanleveren.

Yoghurt is pas vanaf 8 maanden toch?
pi_125325509
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2013 20:44 schreef Mangostine het volgende:
Dank voor jullie reacties, eens overleggen met het kdv. Daar stellen ze een nieuw schema voor, waarin ineens een tussendoortje is ingepland. Thuis heb ik dat moment nog niet. Ik weet ook niet of ze zelf iets geven of dat ik het moet aanleveren.

Yoghurt is pas vanaf 8 maanden toch?
Ik geef op de speelzaal ook een gekookte wortel als tussendoortje ;) Vindt ze lekker *;
Yoghurt van af 8 idd. Maar hier al iets eerder mee begonnen.
pi_125325672
As
Wat vervelend, goed in de gaten houden & luister naar je gevoel

Mango
Ik keek naar het eetschema van kleintjes (op borstvoeding.com of via Google)
Je hebt ook Nijntje koekjes vanaf 6mnd zonder koemelk, die krijgt S ook, vind ze erg lekker.

Tinu
-O- dat is echt niet leuk, vond het ook verschrikkelijk toen S niet bij me kon drinken toen de 1e med verkeerd viel.
Drinkt hij wel uit beker/fles?
pi_125327257
Uit de fles ging redelijk vandaag begreep ik. Was zelf vandaag niet thuis, maar mijn schoonmoeder. Maar fles met bv (150ml) ging op dacht ik en fles rijstemelk (160ml) niet helemaal op, daar liet hij denk 20-30 ml staan.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_125327470
Fijn dat hij wel goed dronk. Hoop dat hij vanavond/vannacht nog bij je gaat drinken.
pi_125327819
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 21:17 schreef Zoë23 het volgende:
Fijn dat hij wel goed dronk. Hoop dat hij vanavond/vannacht nog bij je gaat drinken.
Dankje, ik heb verschrikkelijke angst voor erge borstweiger scenario's. Vannacht en morgen ochtend gewoon drinken zou erg fijn zijn.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_125328524
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2013 21:22 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Dankje, ik heb verschrikkelijke angst voor erge borstweiger scenario's. Vannacht en morgen ochtend gewoon drinken zou erg fijn zijn.
Kan het me goed voorstellen. Hoe is dat bij je oudste gegaan?
pi_125329305
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2013 21:31 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Kan het me goed voorstellen. Hoe is dat bij je oudste gegaan?
Die had niet echt een weigerperiode, wel een bijtperiode. Hij heeft ondanks alles tot 1,5 jaar/ 1 3/4 jaar bv gehad. Alleen soms was het echt even niet meer leuk. Ik had zo gehoopt dat dat deze keer niet zo zou zijn. Verbaast me echt ook van mijn baby, had ik niet verwacht, hij was altijd zo gek op de borst, wilde altijd graag bij me drinken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_125330427
Kan je helaas niet helpen Tinu. Hopelijk drinkt hij verder gewoon goed.
pi_125330547
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2013 21:43 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Die had niet echt een weigerperiode, wel een bijtperiode. Hij heeft ondanks alles tot 1,5 jaar/ 1 3/4 jaar bv gehad. Alleen soms was het echt even niet meer leuk. Ik had zo gehoopt dat dat deze keer niet zo zou zijn. Verbaast me echt ook van mijn baby, had ik niet verwacht, hij was altijd zo gek op de borst, wilde altijd graag bij me drinken.
Dat is niet leuk nee,. Hoop dat hij snel weer bij je gaat drinken :*
pi_125330663
Ow Tinu :'( ik hoop dat het een fase is!! :* :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_125330803
Ik hoop het ook. Schoonpapa heeft net nog van de hap een medicijn opgehaald: lidocaine, dat verdoofd en zou moeten helpen als hij niet drinkt vanwege pijn. Als het niet lukt met drinken ga ik dat straks proberen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_125331170
Succes Tinu :*
pi_125332986
Tinu :* Hopelijk een nacht met veel drinken ( liever wens ik je veel slaap toe, maar nu moet ie even veel drinken)

Ik heb niet zoveel te melden over Luuk, het gaat prima. Hij heeft besloten om in de nacht bij te tanken nu in werk. Hij komt 1 tot 2 keer in de nacht nu.Zo'n 1 keer in de week slaapt hij door.
Maar ik moet zeggen dat ik er niet zoveel last van heb. Ik probeer elke avond op tijd naar bed te gaan (voor ons doen is alles voor 0.00 uur op tijd, ons streven is voor 23.00 in bed te liggen)
Hij is enorm vrolijk, lacht veel hardop, heeft soms de slappe lach. Ik lig dan ook in een deuk O+ :D

Vanavond had hij het even moeilijk. Hij was aan het brullen in bed. Toen ik hem bij me nam was het goed. Hij was gekalmeerd, dus heb ik hem weer in bed gelegd, maar dat was niet de bedoeling. Hij heeft toen heerlijk bij mij geslapen. Was al weer even geleden, dus genieten! Na 45 minuten werd hij wakker, en probeerde mijn vinger op te eten, en daarna een zuigvlek op mijn arm te maken. Hij heeft bij me gedronken en ik heb hem daarna in bed gelegd. Ik ben benieuwd wat de nacht ons gaat brengen.

[ Bericht 2% gewijzigd door kaatjejannie op 15-04-2013 22:52:56 ]
*poef* nu is het weg
pi_125333797
Tinu succes vannacht! :*
pi_125341284
Dankjullie wel allemal. Eindelijk heeft hij gedronken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_125341689
Tinu :*

KJ fijn dat alles zo goed gaat

Gisteren heeft Riley op het KDV 4 keer een half uur geslapen. Thuis slaapt ze veel langer. Maar gisteravond had ik dus een overstuur kindje van moeheid. Heb haar huilend op bed gelegd, omdat ik weet dat dit helpt. Binnen 5 minuten sliep ze. Ik heb beneden even zitten huilen. Zo zielig een baby die zo verdrietig is. :'(
pi_125341878
Dankje Omen.

Dat is idd zielig. Waarschijnlijk moet ze eerst wennen aan het slapen op het kdv: ander bedje, veel meer lawaai dan thuis enzo. Ik hoop dat het snel beter gaat.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 16 april 2013 @ 07:12:55 #127
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125341962
Tinu, wat fijn dat hij gedronken heeft, hoe is het verder met hem?

Omen, is vaak ook wennen idd. Maar M heeft nooit veel geslapen op het kdv, net genoeg om de dag door te komen zeg maar. Nog steeds eigenlijk.
pi_125342098
Oh wat sneu omen. Hopelijk is ze snel gewent en gaat het slapen beter.

Fijn tinu *O*
pi_125342347
KJ
Lief dat hij even bij je sliep
Hoe ging de nacht?

Tinu
Fijn dat hij bij je gedronken heeft

Omen
:* aww hoop dat ze snel went

1e nacht alleen ging goed, om 3u werd ze wakker. Wilde niet slapen ( denk dat ze wel doorhad dat papa er niet was, normaal haalt hij haar op en nu niet ) dus heb ik haar naast mij laten slapen O+ lekker knus. Tot 7u
  dinsdag 16 april 2013 @ 08:02:02 #130
259886 pessie
pi_125342351
Tinu fijn zeg! Verder nog wel wat kunnen slapen vannacht?

Omen, wat sneu :*

Hier ook een hele goede nacht, alleen om 3 uur en daarna pas 6.15 voeding *O* heb zelf dus 7.5 uur geslapen, echt fijn! Wij proberen tegenwoordig om 10 uur in bed te liggen. Dat laatste half uur maakt echt verschil voor ons. Maar we zijn sowieso niet van het laat naar bed gaan. Ik heb liever een jaar lang 1 nacht voeding dan dat ik pas tegen 12 kan gaan slapen en om 6 alweer wakker ben.
KJ, is denk ik ook even gewenning voor jezelf. Hoe werkt dat met jouw diensten? Ben je dan vaak laat thuis?
pi_125342402
Dankjullie wel Kyara en As. Hij is een stuk vrolijker. Nog nauwelijks geplast, maar dat komt wel weer goed nu dat hij gedronken heeft.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_125342426
Hier ook hoor Pessie alleen nog totaal geen ritme. Dus soms geen late maar wel nacht en vroege voeding. Soms een late en een nacht voeding. En soms een late en een vroege. Ik doe eigenlijk altijd de late voeding en mijn man de nacht. Dan is het wel te doen. Ook omdat peuter rond half zeven wakker is.
  dinsdag 16 april 2013 @ 08:16:52 #133
259886 pessie
pi_125342489
Gek genoeg heeft Lauren dus wel een soort van ritme. Ze wil altijd tegen 10 uur drinken. Lekker praktisch is dat. Ook wordt ze het liefst ochtends om kwart voor 9 wakker voor de dag. En dan is ze zo anderhalf uur wakker.
pi_125342552
Ging het van de week niet over kindjes van rond de 6mnd die ineens meer spugen? Otje spuugt ineens, hele kleine beetjes, dat wel, maar ze spuugde eerst nooit.
  dinsdag 16 april 2013 @ 08:22:56 #135
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_125342556
Omen, zielig is dat he :*. Hebben wij in het begin ook gehad met E., ze moest zo wennen! Na een paar x ging het al een stuk beter en sliep ze daar vaak meer dan thuis. Nu slaapt ze daar gemakkelijk 2 x 1,5 uur. Juist door alle indrukken slaapt ze nu beter waar dat eerst juist zorgde voor slechter slapen. Komt goed!

Fijn Tinu, dat L. gedronken heeft!

Kaatje, hoe is de nacht gegaan?

Zoë, fijn dat het goed ging! Klinkt echt stukken beter hoe het nu gaat. Super! Hopelijk zet 't door :)

Ik heb gister m'n mini nichtje gezien O+. Och, wat klein en lief! Ik kan me nu al echt niet meer voorstellen dat E. ook zo klein is geweest! Wat een halve peuter lijkt dat nu :D.
Hier weer een heerlijke nacht gehad. Ze slaapt nu al ong. 1,5 week elke nacht door. Ik geniet er volop van!

Vraagje aan de moeders met oudere kindjes. E. drinkt nu eigenlijk nog maar 3 flessen overdag, 's ochtends rond 7, 's middags rond 1 en dan weer 's avonds rond half 7/7. Tussendoor eet ze een cracker/rijstwafel, een hele boterham, fruit (meestal 1 stuk of een potje) en groenten, ong 150 gr groenten en aardappelen + een bordje kwark. Tussendoor drinkt ze water. Ze is prima tevreden en vraagt ook niet om meer...is dit een beetje een 'goed' eetschema voor een 8,5 maanden oude baby!

[ Bericht 0% gewijzigd door Tante_Soesa op 16-04-2013 08:33:51 ]
pi_125342610
Heerlijk dat ritme. Volgens mij had mijn oudste dat ook meer. Voedingen zijn tussen de 3,5 en de 5 uur overdag. Na 5 uur maak ik hem wakker. Normaal is hij overdag na een voeding inderdaad 1,5 uur wakker. En vanaf 20.00/21.00 uur slaapt hij direct weer na een voeding tot de volgende ochtend 8/9 uur. Dus in die zin wel een ritme maar niet wanneer hij een voeding krijgt.
Maar sinds hij aan het rommelen is slaapt hij wel meer.

Nou ja overleg zo met de huisarts assistente. Moet vandaag toch terug bellen ivm zijn ogen.
pi_125342645
Klinkt prima tante soesa. Ik vind het best veel wat je er in krijgt met 8,5 maand. Tot 10 maanden ging er bij mijn oudste maar weinig in. Tot een jaar noemen ze het bijvoeding en is melk nog de basis.
pi_125342654
Ophelia
Toevallig dat het spugen rond 6mnd begint

Tante soesa
Ja probeer goed naar S te kijken, was afgelopen tijd natuurlijk ook een gedoe met medicatie, gastouder enz. Nu weer goed beginnen :)
O+ fijn lekker babygeknuffeld

Klinkt als een goed eetschema!

Gister einde vd middag visite die bleef eten, had van tevoren aangegeven na het eten bezig te zijn met S, ritueel en kijken naar signalen omdat het slapen svonds vooral moeizaam gaat. Diegene wilde uiteindelijk wel blijven. Wel lastig vind ik, als je je situatie uitlegd, en dan nog 'negeren' mensen het.
  dinsdag 16 april 2013 @ 08:33:42 #139
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_125342688
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 08:29 schreef As1981 het volgende:
Klinkt prima tante soesa. Ik vind het best veel wat je er in krijgt met 8,5 maand. Tot 10 maanden ging er bij mijn oudste maar weinig in. Tot een jaar noemen ze het bijvoeding en is melk nog de basis.
Ik vind het ook best veel maar ze eet echt graag en met smaak. Volgens mij ziet zij het anders, melk als bijvoeding en de rest als basis :'). Nouja, volgende week even wegen op het CB, dan zullen we 't zien :).
pi_125342698
Volgende keer gewoon zeggen dat het niet kan zoe
pi_125342747
Vanaf wanneer kan je 1 fles geven? Lisa weigert smorgens en smiddags de fles en wil dan brood. Savonds om half 11 accepteert ze hem pas.

Verder kan ze rond de tafel lopen doorrollen kruipen en achter de duwkar lopen sinds deze week ze gaat ineens zo snel.

Ze zegt mama,papa, ebbe(hebben) , anke(dankje), nana(oma) ik schrik ervan hoor 1 week van huis af met dr en ze leert van alles...

Zoe, ik zou voorlopig niemand laten meeeten of ze gewoon duidelijk de deur wijzen. Maar is inderdaad lastig

Tinu beterschap met de kleine

Verder niet bijgelezen
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_125342816
Luuk dronk vannacht om 4 uur en vanmorgen om 7 uur.
En idd wat Pesie zegt heb ik ook. Liever een voeding in de nacht dan laat naar bed. Als ik werk dan ben ik pas laat thuis. Zo rond 23.15. Ik probeer dan wel snel naar bed te gaan. Meestal lukt het slapen dan nog niet snel, maar ik lees dan wat.

Frustrerend Zoe, voortaan zeggen dat het niet kan. Gewoon wegwezen!

Omen, Sofie en Luuk slapen ook minder bij de opvang. Veel meer indrukken, slapen is dan de minste prioriteit.
*poef* nu is het weg
pi_125342971
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 08:22 schreef Tante_Soesa het volgende:
Omen, zielig is dat he :*. Hebben wij in het begin ook gehad met E., ze moest zo wennen! Na een paar x ging het al een stuk beter en sliep ze daar vaak meer dan thuis. Nu slaapt ze daar gemakkelijk 2 x 1,5 uur. Juist door alle indrukken slaapt ze nu beter waar dat eerst juist zorgde voor slechter slapen. Komt goed!

Fijn Tinu, dat L. gedronken heeft!

Kaatje, hoe is de nacht gegaan?

Zoë, fijn dat het goed ging! Klinkt echt stukken beter hoe het nu gaat. Super! Hopelijk zet 't door :)

Ik heb gister m'n mini nichtje gezien O+. Och, wat klein en lief! Ik kan me nu al echt niet meer voorstellen dat E. ook zo klein is geweest! Wat een halve peuter lijkt dat nu :D.
Hier weer een heerlijke nacht gehad. Ze slaapt nu al ong. 1,5 week elke nacht door. Ik geniet er volop van!

Vraagje aan de moeders met oudere kindjes. E. drinkt nu eigenlijk nog maar 3 flessen overdag, 's ochtends rond 7, 's middags rond 1 en dan weer 's avonds rond half 7/7. Tussendoor eet ze een cracker/rijstwafel, een hele boterham, fruit (meestal 1 stuk of een potje) en groenten, ong 150 gr groenten en aardappelen + een bordje kwark. Tussendoor drinkt ze water. Ze is prima tevreden en vraagt ook niet om meer...is dit een beetje een 'goed' eetschema voor een 8,5 maanden oude baby!
Mijnes at ook ongeveer dat op die leeftijd. Hij kreeg alleen tot een maand of 10 nog een late fles, maar tussen de middag maar 90 cc.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_125343952
As
Heb ik ook gedaan hoor, S gaat voor en had t de dag ervoor nog uitgelegd.
Dus diegene is weggegaan. Maar vind t irritant dat mensen niet luisteren :+

Sam
Ze doet het goed! En als ze voldoende eet/drinkt? Ze groeit goed toch?
pi_125344686
Pessie, fijn dat Lauren een goed ritme heeft, is makkelijk om te plannen.

As, ritme komt vast nog wel.

Zoe, is lastig idd om te zeggen, dat het niet kan. Anders misschien zeggen, dat ze na het eten moet gaan pf zodra S moeheidssignalen vertoont?

Soesa, wat eet ze goed zeg.

Sam, 1 fles lijkt mij erg weinig. Maar het hangt denk ik ook af van wat ze verder eet en drinkt, welke hoeveelheden bedoel ik. Volgens mij kun je van het cb van die schema's krijgen. En ik begreep van de vbn dat de melkbehoefte voor het eerste jaar zo rond 400-500ml lag en na de eerste verjaardag dacht ik op 300ml. Het maakt dan volgens mij niet uit of dat fv, melk of bv is. Drinkt ze fv of melk misschien uit een beker of glas? En als je melk in de fles doet i n plaats van fv of maakt dat niet uit?

Mijn baby heeft net gedronken en dat was erg uitputtend, meneer was moe.

[ Bericht 8% gewijzigd door Tinuviel op 16-04-2013 11:48:00 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_125344706
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 08:30 schreef Zoë23 het volgende:

Gister einde vd middag visite die bleef eten, had van tevoren aangegeven na het eten bezig te zijn met S, ritueel en kijken naar signalen omdat het slapen svonds vooral moeizaam gaat. Diegene wilde uiteindelijk wel blijven. Wel lastig vind ik, als je je situatie uitlegd, en dan nog 'negeren' mensen het.
ohhh dat haat ik ook zo! Van die mensen die het gewoon niet snappen. Heeeeel irritant!
Schoonvader heeft er ook een handje van om de signalen te missen. Tegenwoordig durf ik wel te zeggen dat het tijd is om op te stappen..

Gisteren was mijn schoonmoeder hier. Het gaat al wel beter met het contact met haar. Kan niet zeggen dat ik me nog echt irriteer, ofja minder dan voorheen.
Ik liet haar F brood geven en wat water uit de tuitbeker. Maar die tuitbeker heb ik eigenlijk alleen nog maar om te oefenen, niet dat ze echt veel water hoeft/mag drinken van mij. Zo ook gezegd tegen schoonmoeder. Maar die bleef maar water geven. En de laatste keer moest F al spugen van het water, dus ik wilde niet dat ze teveel dronk. Wederom benoemd, maarja F bleef haar armpjes uitsteken naar de beker. Ja duh, die vind alles wat je voor haar neus zet interessant. Dus schoonmoeder liet haar drinken, drinken, drinken. Waarop ik zei dat het genoeg was, 'ja stop maar zo is het goenoeg'. Gewoon doorgaan. 'Ho maar, zo is het echt genoeg'. Gewoon doorgaan. Tot ik zelf de tuitbeker gewoon van schoonmoeder heb afgepakt. WTF?? :X Wel nog even bitchy gezegd 'Als F dadelijk moet spugen mag oma het opruimen'.
Oh en vlak voordat ze wegging ging ze haar vette bril nog ff poetsen met de spuugdoek van F.leur :N

Danic nog welkom trouwens!! Hoe gaat het met Rosalie?

Mango, ik had nog niet gereageerd op je mannetje. Wat een pretletter. Oh mijn god die wangetjes zijn echt om wild van te worden. :D

Ophelia, F.leur doet dat ook! Maar ik dacht dat het kwam omdat ik nu 3/4 ben overgestapt op fv. Wist niet dat het vaker voorkwam op die leeftijd?

Soesa, mijn nichtje van bijna 10 maanden krijgt nog maar 1,5 fles op een dag
sochtends pap van een fles, dan fruit als snack, dan brood en een halve fles, dan rijstewafel/broodstengel/oid als snack, en dan avondeten en yoghurt.

Omen, heel begrijpelijk dat je baalde van die slaapjes! Arme Riley, zullen toch wel veel indrukken zijn op het kdv. Het zal vast snel beter gaan! Heb je verder wel een goed gevoel bij de opvang?

F.leur is overgestapt naar flexibele opvang, omdat ik nu meer ga werken. De leidster van deze groep vind ik minder leuk dan de 2 leidsters op de andere groep war ze voorheen zat ;(

Tinu! O+ Lukt het drinken nu weer goed??
  dinsdag 16 april 2013 @ 10:06:35 #147
259886 pessie
pi_125344733
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 09:39 schreef Zoë23 het volgende:
As
Dus diegene is weggegaan. Maar vind t irritant dat mensen niet luisteren
Hun probleem. Jij bent bezig een patroon te veranderen, dat kost tijd en energie. Dan kun je er geen mensen bij gebruiken die niet luisteren, hoe gezellig het ook kan zijn :*

KJ klinkt als een lekkere nacht!

As, wel fijn dat hij tussen 8 en 9 al zo slaapt. Hier zijn het vooral krampjes op dat tijdstip -O-
  dinsdag 16 april 2013 @ 10:09:10 #148
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_125344796
Tinu, heeft L. niet gewoon de waterpokken? Omdat je ook dingen in z'n mond zag?
A grand adventure has begun.
pi_125344903
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 05:18 schreef Omentielvo het volgende:
Gisteren heeft Riley op het KDV 4 keer een half uur geslapen. Thuis slaapt ze veel langer. Maar gisteravond had ik dus een overstuur kindje van moeheid. Heb haar huilend op bed gelegd, omdat ik weet dat dit helpt. Binnen 5 minuten sliep ze. Ik heb beneden even zitten huilen. Zo zielig een baby die zo verdrietig is. :'(
He, wat jammer dat het slapen nog niet zo heel goed gaat op het kdv. Vast een kwestie van wennen. Saartje schijnt bijvoorbeeld wat minder goed in slaap te vallen daar (laatste hebben ze haar moeten wiegen :D Heb ik thuis nog nooit meegemaakt!).

Maar joh, probeer het niet als verdrietig te zien, als je baby een keertje zo huilt van moeheid. Ik ben soms ook gewoon zóóó moe, dat mijn lijf er gewoon rot van aanvoelt, word ik zelf chagrijnig van. Krijg ik van die jeukbenen, word ik ongeduldig, etc. Alleen kan ik dan op dat moment zelf beslissen van 'ik ga nú naar bed' en ik kan er nog eens even lekker over klagen tegen M. :Y
Dat kan je meisje niet, die kan alleen huilen. Waarschijnlijk vond ze het juist heerlijk dat mama haar lekker in haar bedje had gelegd O+
waarmee ik probeer te zeggen dat er in dit geval waarschijnlijk niks anders aan de hand was dan een hele vermoeide mini, die misschien wel gewoon naar bed wilde en dat probeerde aan te geven met huilen. Geen verdrietige mini, maar juist eentje die blij was dat haar mama haar zo lekker en met veel liefde in haar bedje legde, zodat ze daar lekker kon gaan slapen O+ Voel je er zelf dus niet te rot over! :*
  dinsdag 16 april 2013 @ 10:13:58 #150
259886 pessie
pi_125344908
Tinu, ik vraag me idd ook af of hij geen waterpokken heeft als ik die foto zo zie. Wel lief zon slapend ventje.
En makkelijk idd een ritme baby!

Kwisted, irritant is dat! Ik hou daarom al 2 jaar en 9 maanden Nathan's eten zelf in de hand. Schoonmoeder overlegt dus eerst met mij voor ze hem iets geeft :) .
Jammer van de leidsters :*
pi_125344931
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 10:09 schreef Keshet het volgende:
Ik denk het wel idd. Ik vermoedde al een vlekjesziekte, had ik eerder gepost, dacht ook hier. Of was het alleen in het bv topic? Ik twijfel wel of het waterpokken zijn. Sommige pukkels lijken met vocht gevuld sommige niet, het lijkt ook niet te jeuken. Ha vermoedde wel waterpokken. Hij heeft de waterpokken een paar maanden geleden gehad, maar ja helaas ruim onder het jaar, dus nu kan hij ze weer hebben.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 16 april 2013 @ 10:15:18 #152
259886 pessie
pi_125344935
Lauren doet vdat ook Coco, huilen omdat ik haar niet snel genoeg in bed leg.
pi_125344958
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 08:22 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ging het van de week niet over kindjes van rond de 6mnd die ineens meer spugen? Otje spuugt ineens, hele kleine beetjes, dat wel, maar ze spuugde eerst nooit.
Ja! Mango's mini (toch?) en de mijne! Saar deed dat eerst ook nooit. En nu komt er toch wel vaker een mondje terug.

ze is wel ook erg verkouden, misschien had ze daar eerst -toen ze begon met spugen- ook last van, maar merkte ik dat gewoon nog niet aan haar... lastig te zeggen. Mgoed, merken we vanzelf wel, of het spugen overgaat als ze niet meer verkouden is.
pi_125344995
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2013 10:15 schreef pessie het volgende:
Lauren doet vdat ook Coco, huilen omdat ik haar niet snel genoeg in bed leg.
Saartje idd ook :Y In het begin probeerde we haar dan te troosten, terwijl zij alleen maar harder ging huilen (toen snapten wij nog niet dat ze gewoon wilde slapen :') :+ ).
pi_125345017
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 08:22 schreef Tante_Soesa het volgende:
Gefeliciteerd met je nichtje!

Maf is dat he? Hoe hard het gaat en hoe snel je 'vergeet' hoe mini je baby eigenlijk was :D O+
  dinsdag 16 april 2013 @ 10:18:55 #156
265732 Keshet
pi_125345022
Ik vind het wel uitzien als waterpokken ja. Ik ben sinds vanochtend ervaringsdeskundige. :')
pi_125345047
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 10:18 schreef Keshet het volgende:
Ik vind het wel uitzien als waterpokken ja. Ik ben sinds vanochtend ervaringsdeskundige. :')
Oh nee, heb jij ook een of twee waterpokken kindjes?

Soesa, gefeliciteerd met je nichtje *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_125345089
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 10:09 schreef Keshet het volgende:
Oh, ik dacht precies hetzelfde! Waterpokken :Y

maar ik ben allesbehalve een expert :')

Edit: ik wist niet dat ze het een tweede keer kunnen krijgen als ze nog zo klein zijn! :o Ziet het er nu dan ook anders uit dan de eerste keer?

[ Bericht 10% gewijzigd door Cocotrimonium op 16-04-2013 10:27:26 ]
pi_125345137
Mango, nog even: lekker bolle wangen O+ O+

Zoë, fijn dat het wat beter gaat nu :Y

Saartje is vandaag weer naar de opvang. Kan ik het hele huis eindelijk weer eens fatsoenlijk poetsen :+ Laatste week dat ik thuiszit, volgende week start ik weer met halve dagen.
pi_125345163
Coco, ja dat kan als ze nog geen jaar zijn en het niet erg heftig krijgen. Whatever that means. Het ziet er nu niet anders uit, maar het jeukte de eerste keer ontzettend. Nu merk ik daar niets van. Hij krabd niet eraan.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_125345224
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 10:25 schreef Tinuviel het volgende:
Coco, ja dat kan als ze nog geen jaar zijn en het niet erg heftig krijgen. Whatever that means. Het ziet er nu niet anders uit, maar het jeukte de eerste keer ontzettend. Nu merk ik daar niets van. Hij krabd niet eraan.
Oh, dan zou ik ook wel twijfelen idd. Al eens opgezocht of waterpokken 'moeten' jeuken?
daar ben ik nu zelf eigenlijk wel benieuwd naar, eens even opzoeken.
pi_125345230
Ach Omen, hopelijk is ze snel gewend. :* zielig hoor, oververmoeide kindjes
Zoe irritant zulk bezoek :( Ik vind het ook heel moeilijk om het dan af te ronden. Al paar keer kraamvisite gehad die maar bleef. Terwijl ik echt een eindtijd had afgesproken. Jij hebt nu gewoon alle aandacht nodig voor S!

Jemig Kwisted dat is wel heel erg o|O :o
Tinu ach gossie! Arm mannetje :*
Keshet nee toch!
Soesa babyknuffelen O+
pi_125345403
Wauw wat vertellen jullie veel. Zo kan ik toch nooit onthouden waar ik allemaal op moet reageren!

Tinu, ik dacht ook gelijk waterpokken toen ik de foto zag. Je hebt daar ook atypische vormen van. De kindjes van mamapurk hadden allebei die versie.

Kwisted, irritant hè als ze gewoon eigenwijs doorgaan en niet luisteren! Hier wordt er wel geluisterd, maar vooral mijn moeder moet wel altijd de discussie aangaan. Want vroeger deden ze het anders. ...als ik dan uitleg dat het tegenwoordig anders is zegt ze "we zullen wel stom geweest zijn vroeger" -O- .
Dus al een paar keer uitgelegd dat men in die 30 jaar steeds blijft onderzoeken enzo, maar pffff. Het komt soms zo obstinaat over.

Mijn schoonmoeder luisterd vooral niet als het om kleine dingen gaat. Kleertjes kopen voor eva maar dan niet luisteren naar de maat die ik noem, dus met te kleine kleren thuiskomen.
Of laatst toen ik meer kleertjes maat 50 nodig had en zelf al online geshopt had bij de hema. Ze wilde zelf ook nog shoppen voor Rosalie dus ging naar de h&m. Nog gezegd dat ze niet naar de hema hoefde, omdat ik alles wat ik leuk vond daar al gekocht had.
Komt ze terug met o.a. hema Kleertjes. Dus nu hangen er dingen dubbel in de kast -O-

Wij hebben hier gek genoeg al wel een ritme. Rosalie drinkt 7 flessen per 24 uur, waarvan 1 's nachts. Het lijkt of ze de tijden nu wel weet want een kwartier voor tijd begint ze erom te vragen.
Ze slaapt nog steeds heel veel en het liefst tegen je aan.
We hebben een echte plakbaby! O+
pi_125345449
Waarom is het eigenlijk zo erg als bezoek blijft zitten als de baby naar bed moet? Je kunt toch gewoon je volledige aandacht aan je baby geven, en daarna terug naar het bezoek? Tenminste, ik zou zelf zoiets hebben van, je mag gerust blijven, maar wij gaan nu wel S. naar bed brengen, dus dan moet je jezelf even een half uurtje (of weet ik hoe lang) vermaken. Als zij dat dan prima vinden, prima!

Willen ze zich dan bemoeien met de baby & het naar bed brengen? Of heb je gewoon geen zin in bezoek de rest van de avond? Dan is het een ander verhaal. Maar bezoek & het naar-bed-breng-ritueel kunnen toch gewoon naast elkaar plaatsvinden? Onder die voorwaarde, dat het bezoek zichzelf dan maar even moet vermaken :+

Oh, en Fieder, als je een eindtijd hebt afgesproken, dan is het idd gewoon niet netjes als ze langer blijven zitten.
pi_125345507
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 10:35 schreef danic het volgende:
Ik ben jaloers! Saartje wil al tijden niet meer tegen ons/bij ons in bed slapen ;( Als mevrouw moe is, dan is alleen haar eigen bedje (of een ander bedje, als het maar een bedje met slaapzakje & dekentje is) goed genoeg. Soms probeer ik haar toch even lekker tegen me aan te houden, "kom maar even lekker bij ons in bed knuffelen meisje! O+ ". Maar dan gaan ze hard roepen dat ze er geen zin in heeft :')

Fijn dat het zo goed gaat bij jullie!
pi_125345545
quote:
Komt ze terug met o.a. hema Kleertjes. Dus nu hangen er dingen dubbel in de kast -O-
Alleen maar handig! Als je baby dan spuugt ofzo, dan kun je erna gewoon hetzelfde pakje uit de kast trekken. :+
pi_125345670
quote:
Wauw wat vertellen jullie veel. Zo kan ik toch nooit onthouden waar ik allemaal op moet reageren!

Tinu, ik dacht ook gelijk waterpokken toen ik de foto zag. Je hebt daar ook atypische vormen van. De kindjes van mamapurk hadden ...

Wij hebben hier gek genoeg al wel een ritme. Rosalie drinkt 7 flessen per 24 uur, waarvan 1 's nachts. Het lijkt of ze de tijden nu wel weet want een kwartier voor tijd begint ze erom te vragen.
Betekent atypisch, dat het niet jeukt? Misschien komt het ook omdat het al de 2e keer is.

Plakbabys zijn lief O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_125345721
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 10:40 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Alleen maar handig! Als je baby dan spuugt ofzo, dan kun je erna gewoon hetzelfde pakje uit de kast trekken. :+
Whahaha ja. En dan later zit ze dr eigen fotoalbum in te kijken en vraagt ze "mam, deden jullie mij nooit schone kleren aan? Ik draag steeds hetzelfde" :P

En die plakbaby is heerlijk! Dat kennen we niet van eva dus ben benieuwd of dit zo blijft en echt een aanhankelijker kindje blijkt.
pi_125345742
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 09:39 schreef Zoë23 het volgende:
As
Dus diegene is weggegaan. Maar vind t irritant dat mensen niet luisteren :+

Sam
Ze doet het goed! En als ze voldoende eet/drinkt? Ze groeit goed toch?
Wij hadden laatst ook een vriendin te eten. Als wij de mini naar bed brengen rond half 7, zijn we daar wel zo'n half uur / 3 kwartier mee bezig (afhankelijk van wel of niet badje). Ik heb gezegd dat ze met alle liefde mocht blijven nog, maar dat ze zich dan wel eventjes zelf moest vermaken :+. Het werkt bij ons gewoon niet als we hem snel omkleden en in bed leggen. Ze is uiteindelijk direct na het eten weggegaan, omdat ze ook nog 2 uur reistijd had kwam het wel mooi uit.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125345763
Pessie krampjes zijn :'(
Hier hadden beide kinderen extreem last van krampjes waarbij niets hielp. Nu met vier weken begonnen met orthiflor start en een heel ander kind.
pi_125345764
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2013 10:45 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Betekent atypisch, dat het niet jeukt? Misschien komt het ook omdat het al de 2e keer is.

Plakbabys zijn lief O+
Volgens mij betekent het dat het zich anders dan standaard manifesteert.
Bij mp hadden de meisjes rode vlekjes maar geen blaasjes volgens mij.
Het hoeft ook niet perse te jeuken.
pi_125345786
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2013 10:46 schreef danic het volgende:

[..]

Whahaha ja. En dan later zit ze dr eigen fotoalbum in te kijken en vraagt ze "mam, deden jullie mij nooit schone kleren aan? Ik draag steeds hetzelfde" :P

En die plakbaby is heerlijk! Dat kennen we niet van eva dus ben benieuwd of dit zo blijft en echt een aanhankelijker kindje blijkt.
Ik heb haar vandaag -toevallig- exact dezelfde kleertjes aangetrokken als vorige week, naar het kdv dus. Zag ik op de foto. Die denken straks ook dat Saartje niks anders heeft dan haar aardbeienshirtje :+

Alhoewel ik betwijfel of ze zich daar dat soort details herinneren :P

Edit: in het begin plakte Saartje trouwens ook. Ik hoop dat ze dat over een tijdje weer gaat doen. Ze vindt het wel heel leuk om bij je te zitten, en ze lacht naar iedereen, is echt ontzettend lief. Maar verdorie! Ik wil gewoon dat ze tegen me aan slaapt :(
;)
pi_125345841
Hangt er vanaf hoe vaak je dat gaat volhouden :P
pi_125346029
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2013 10:46 schreef danic het volgende:

[..]

Kan ook een voordeel zijn, dat het lievelingsshirtje niet net in de was is als je het aan wil doen of je gebruikt gewoon het tweede set, dat dan wel in de kast hangt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_125346289
Ach het is ook geen ramp. Maar wel heel kenmerkend voor mijn schoonmoeder.

Ik heb trouwens de liefste schoonmoeder hoor.
pi_125346334
Nog even terugkomend op hoe snel je baby groot wordt:

Soms vind ik mijn baby echt nog een baby:

Twee weken terug:

En soms is het al echt een kindje....

Vandaag, op het kdv:
pi_125346354
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 10:51 schreef danic het volgende:
Hangt er vanaf hoe vaak je dat gaat volhouden :P
Haha, true :D Dan kan ik beter alvast het aardbeientruitje in wat grotere maten inslaan :+
pi_125347342
Echt een verschil idd Coco :o

Ik hoorde gister dat mijn mini op het kdv nu ook andere kindjes aan het onderzoeken is. Lees: grotere kindjes omtrekken, over baby'tjes heenkruipen... Oi! :') _O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125347466
Coco, je meid wordt groot.

Phaidra, zo herkenbaar, deed de mijne ook toen hij mobiel werd.

Meneer krijgt druifjes, steeds twee helften: eentje gaat in de mond, de andere op de grond.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 16 april 2013 @ 11:53:30 #180
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125347675
Bram zat gister in een winkelwagen. Niet normaal hoor.
En z'n ledikant staat nu. Wieg moest hij z'n benen optrekken of m'n z'n hoofd tegen het hoofdeind aan liggen.
  dinsdag 16 april 2013 @ 11:55:13 #181
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125347730

Groot bed!
pi_125347781
Tico, wat gaat hij hard! Fijn zo, het bedje O+
Met een meidenkwartet
  dinsdag 16 april 2013 @ 12:00:18 #183
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125347901

Dit was het.
pi_125347955
Wat worden die mini kindjes snel groot!

Ik ben druk met de mijnes (en sta volledig geparkeerd met een hernia, niet handig)
Hier al 3 keer de 23uur fles laten vallen en goed doorgeslapen. Echt heerlijk.

[ Bericht 48% gewijzigd door Cathmar op 16-04-2013 21:49:04 ]
Met een meidenkwartet
pi_125348082
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 11:43 schreef Phaidra het volgende:
Echt een verschil idd Coco :o

Ik hoorde gister dat mijn mini op het kdv nu ook andere kindjes aan het onderzoeken is. Lees: grotere kindjes omtrekken, over baby'tjes heenkruipen... Oi! :') _O-
Ja, en het is maar 2 weken tussen die foto's. Dus het is puur wat ze aan heeft, hoe ze kijkt, etc.

Lol! Die mini van jou :D Ik zie hem al over andere kindjes heen walsen :+

Cath, ze beginnen steeds duidelijk twee-eiig te worden he? of was dat nog altijd niet helemaal duidelijk? Ik zie in ieder geval steeds meer verschil tussen beide meisjes
pi_125348184
Cathmar, wat een prachtmeiden O+ Beterschap en sterkte voor jou!
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 16 april 2013 @ 12:09:06 #187
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125348202
Lieve foto!!
pi_125348213
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 12:08 schreef Phaidra het volgende:
Cathmar, wat een prachtmeiden O+ Beterschap en sterkte voor jou!
Thanks O+

En Coco, afgezien van de flapoortjes en de krul... ze lijken inderdaad totaal niet op elkaar.
Met een meidenkwartet
  dinsdag 16 april 2013 @ 12:15:58 #189
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125348449
Mooie foto van je meiden Cathmar O+ En sterkte voor jou :*

Wat een schatje heb je toch Coco. En inderdaad een verschil.

Maar goed, ik begin het ook al te hebben over "vroeger, toen M klein was". Kind is net 15 maanden.... :')

Wat gaat bram hard Tico :o In een winkelwagentje al! Wow!
  dinsdag 16 april 2013 @ 12:26:09 #190
259886 pessie
pi_125348822
Cathmar wat een leuke foto van je 4 meiden!

As, hier dus alleen s avonds krampjes. Ik twijfel of ik daar iets mee moet.

Coco, gaan slapen als er bezoek is was voor Nathan en ons ook niet relaxed op die leeftijd. Dat soort dingen hangen ook heel erg van het kind af. Zo is het ook dat als we savonds nog even met hem weggaan we s nachts 2 keer eruit kunnen voor hem. Of vaker.
pi_125349746
Ik vind het niet erg als ik zelf zeg dat visite gerust mag blijven, bijv mijn moeder of n goede vriendin ofzo. Die voelen zich hier thuis.
Maar ik heb ook al 2x gehad dat ik zat te hinten dat visite weg moest, en dat ze zeiden ' oh ik wacht wel'. Waardoor ik dan ga zitten haasten en niet kan genieten van t bedritueel en me druk maak of de visite zich wel vermaakt.
Daarbij heb ik savonds ook niet vaak meer behoefte aan bezoek als F er eenmaal inligt. Helemaal niet als ze lang blijven hangen.

Ik ben gisteren daarentegen wel lekker sushi gaan eten met vriendinnen. Lekker opgetut, veel parfum en sieraden haha. Dat draag ik dagelijks niet meer veel uit praktisch oogpunt :p
pi_125349876
Lekker sushi Kwisted. Heb ik vorige week ook gedaan met een vriendin. Ik probeer toch wel iedere maand minstens 1 keer zelf uit (eten) te gaan.

Visite, doordeweeks? Daar heb ik echt geen tijd voor! Ja, even koffie drinken ofzo, maar zeker niets in de late middag als school uit is. Zijn zeker mensen zonder kinderen die blijven zitten rond etenstijd?
Met een meidenkwartet
pi_125350337
Kwisted dat herken ik wel hoor, dat je soms het bezoek de deur uit kijkt omdat je verder wil met je kind die aandacht wil. En dat ze de hint maar niet begrijpen :') .. Note to myself: duidelijk zijn in wat ik wil :)

Djen begint steeds meer een echt mensje met eigen willetje/karaktertje te worden. Als ze het eerst niet naar haar zin had, dan was het huilen. Nu moppert ze echt O+ .. Mijn mopperkontje O+
Ze heeft zich weer zoveel ontwikkeld! Zie het met de dag gebeuren. Rechtop zitten gaat ook steeds beter. Maar in een winkelwagentje zo zitten zie ik haar nog niet doen zo lang. Dat houdt ze echt maar effe vol. En dan ligt ze waarschijnlijk ook aan de winkelwagen te knagen :')

Cath wat fijn dat je zoveel rust meer krijgt 's avonds/'s nachts :)
Hernia .. Buhhh :{ . En dat met 4 kids :o

Wahahah haai Saartje! :D

Pessie goede nacht *O*

Omen wat sneu voor Riley. Echt oververmoeid dus. Heb ik hier de eerste 3/4 maanden ook gehad, maar het gaat op den duur beter! :) .. Maar wel balen dat jij er dan mee zit 's avonds :{ ... Soms als ik het echt niet meer trok ging ik op de bank dan even een potje mee zitten brullen .. Tis niet leuk om te horen dat je mini zon verdriet heeft :{
pi_125351546
Ik vind L net helemaal met zn hoofd onder de dekens :o :'(
Hij had zn knietjes opgetrokken en met zn billen tegen de onderkant van de wieg gewurmd...
Moet ik m dan maar lager instoppen? dat is zo koud... Of een slaapzak maar hij is nog zo klein.
pi_125351621
ooh ik ben babyboom terug aan het kijken nu F.leur in bed ligt. Pfff janken!! Aanrader!

Coco wat is S toch een plaatje! Wat een knap snoetje heeft ze. En ze kan zo wijs kijken :)

Tico, wat gezellig zo'n co-sleeper. Ik had een wiegje naast het bed, maar daar was F ook al snel uitgegroeid. In de lengte dan wel, want ik heb nogal een lange tengere dame. Daarna is ze naar haar eigen kamertje gegaan, maar ik mis haar nog wel eens naast me :@

Cathmar, in mijn geval waren het vriendinnen die ik niet zo héél vaak zie. Die zagen natuurlijk de kans om uitgebreid bij te kletsen. En inderdaad zonder kindjes.
Ik stuit sowieso wel vaker op onbegrip bij mensen/vriendinnen zonder kinderen. 'Ahh ga nou toch gewoon mee' hoor ik vaker. Ik denk dan altijd dat ze er nog wel achter komen als ze zelf kindjes hebben. Daardoor trek ik nu heel erg naar mijn collega's, die ook jonge kindjes hebben
Ik probeer ook inderdaad om toch regelmatig wel iets leuks te gaan doen, me-time. Daar kan ik dan ook dubbel van genieten!

Zoe ik heb de foto van S gemist :{ En je hebt hem ook niet op fb staan!
pi_125351709
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 13:44 schreef Fieder het volgende:
Hij had zn knietjes opgetrokken en met zn billen tegen de onderkant van de wieg gewurmd...
Moet ik m dan maar lager instoppen? dat is zo koud... Of een slaapzak maar hij is nog zo klein.
Oh dat is schrikken!
Wij hadden F.leur met 2 maanden in de kleinste maat slaapzak. Zij kroop juist onder de deken vandaan en lag dan steeds tegen het hoofdeinde aan. Vanaf toen ging ze ineens doorslapen!
tot 4 maanden en toen vond ze het weer gezellig om ons snachts te zien }:|
  dinsdag 16 april 2013 @ 13:50:36 #197
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125351786
quote:
Slaapzak. :Y
pi_125351826
Wij kregen zaterdagavond nog visite. Neefje van mijn vriend met zijn vriendin. Zouden een uurtje komen van 19.00 tot 20.00. Vond ik al niet handig want eva dr bedtijd en Rosalie moet om 19.00 een fles.
Maar bleek wel goed te gaan.
Ze zijn uiteindelijk pas tegen 22.00 weggegaan. Was gezellig hoor, maar ik heb niet meer kunnen doen wat ik wilde (wat strijken en opruimen) en om 22.00 ga ik naar bed, dus was echt moe toen ze weggingen.
pi_125351876
quote:
Slaapzakje idd. Zijn er vanaf mt 60. Als je goedzoekt al vanaf 50 maar zo klein zul je niet neer nodig hhebben.
pi_125351952
Ok op slaapzakkenjacht dan maar... kleine wurm! Kijken of ik er een van 60 kan vinden.
pi_125351955
Ik heb nooit zo'n moeite met visite. Ben ook makkelijk met tijdstippen. En als iets echt moet doe ik dat gewoon. En in de avond zijn we met zijn tweeen dus kan 1 van ons de visite bezig houden terwijl de ander de kinderen op bed leg.
Ik vind visite veel te gezellig om er moeilijk over te doen :D
pi_125351976
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 13:54 schreef Fieder het volgende:
Ok op slaapzakkenjacht dan maar... kleine wurm! Kijken of ik er een van 60 kan vinden.
Ik had ze van de Prenatal.
pi_125352035
Prenatal heeft ze vanaf maat 60.

Oh en pessie als het alleen in de avond is zou ik er denk ik ook niets mee doen.
pi_125352224
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 13:15 schreef Twinkle20 het volgende:
Wahahah haai Saartje! :D
Zit je mijn kind nou uit te lachen? }:|
pi_125352292
quote:
Schrikken ja! Wat de rest idd al zegt: slaapzakje :Y

Volgens mij had ik Saartje met 2 of 3 weekjes al in een slaapzakje. Als het gat maar niet zo groot is dat het hoofd er zo doorheen kan floepen. Prenatal heeft fijne slaapzakjes, vind ik zelf :)
Die hebben er ook meerdere in mt 60.

Edit: oh, dat werd al vaker gezegd :D :+
pi_125352416
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 13:55 schreef As1981 het volgende:

Ik vind visite veel te gezellig :D
Ik ook! Tot ik ze van 10.00 tot 21.00u had zitten, want we willen F.leur zien, en ik er zowat overspannen van raakte :')
moeilijk.. nee zeggen
pi_125352484
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 14:06 schreef Kwisted het volgende:

[..]

Ik ook! Tot ik ze van 10.00 tot 21.00u had zitten, want we willen F.leur zien, en ik er zowat overspannen van raakte :')
moeilijk.. nee zeggen
Nee dat is ook weer overdreven. Ik heb blijkbaar niet zo veel mensen die mijn kindje willen zien :'(
pi_125352559
Bedankt voor jullie lieve reacties :*
Vandaag gaat het al beter. Ik kwam net langs voor de bv, maar ze was niet wakker te krijgen. Lag al vanaf elf uur heerlijk te slapen. En er lag een knuffeltje bij haar. Te cute gewoon O+
En ik heb echt wel een goed gevoel over het dagverblijf. Het zijn volgens mij hele aardige mensen die een baby ook snel doorhebben qua hoe te behandelen.
En Coco, zo had ik dus nog helemaal niet gedacht. Riley leg ik normaal in bed voordat ze te moe is en dan ‘huilt’ ze voor de vorm even vijf minuten voordat ze in slaap valt. Maar nu was ze zo overstuur dat ik niet wist wat ik moest doen. Weer wat geleerd

Zoë niet leuk dat mensen ‘negeren’ wat je zegt. :*

Kwisted. Dat is niet leuk van je schoonmoeder. Goed dat je uiteindelijk ingegrepen hebt. :*

Coco, wat een schatje O+ En echt een verschil inderdaad.

Phaidra, wat leuk dat je baby nu andere kindjes gaat ontdekken

Tico wat gaat dat snel zeg.

Cathmar O+

Fieder, inderdaad een slaapzak. Maar slaapzakjes zijn zo lief vind ik..
pi_125352595
Gevonden :) zijn wel zomerslaapzakjes zonder mouwen. Is nog wel wat koud lijkt me.
L is trouwens al 57 cm dus is 60 dan niet te klein?
pi_125352619
Soesa, lijkt me prima qua eten en aantal flessen + drinken. Mijn meisje krijgt dat ook al een poosje, en is volgende week 10 ( :o !) maanden.

Snel een slaapzakje Fieder :Y

En Zoë, wat fijn dat het met S iets beter lijkt te gaan en beter slaapt. Hoop zo voor jullie dat dit doorzet!

KDV belde, of ik m'n meisje wilde halen want ze is ziek. Arme kleine lieverd, overal snot, ontstoken oogjes, hoesten en koorts. Net oogjes schoongemaakt met afgekoeld gekookt water en met mama geknuffeld, nu ligt ze lekker te slapen. En heeft mama ineens een vrije middag en kan ze eens Fok!ken ;)
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_125352651
+1 voor de prenatal slaapzakjes!

Zag ze van de week ook bij de Hema liggen in een heel klein maatje

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_125352766
Ik heb ook een paar slaapzakken van de C&A. Ze verdienen niet allemaal de schoonheidsprijs, maar ze zijn wel fijn!
Met een meidenkwartet
pi_125353090
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 13:46 schreef Kwisted het volgende:
Ik stuit sowieso wel vaker op onbegrip bij mensen/vriendinnen zonder kinderen. 'Ahh ga nou toch gewoon mee' hoor ik vaker. Ik denk dan altijd dat ze er nog wel achter komen als ze zelf kindjes hebben. Daardoor trek ik nu heel erg naar mijn collega's, die ook jonge kindjes hebben
Ik probeer ook inderdaad om toch regelmatig wel iets leuks te gaan doen, me-time. Daar kan ik dan ook dubbel van genieten!
Ik vind dat altijd zo'n lastig iets. Voor ik kinderen had, onthield ik me altijd van ongevraagd commentaar qua opvoedkundige/kindgerelateerde kwesties. Juist vanwege die opmerking (wacht maar tot je zelf...). En nu heb ik Saartje, en ben ik nog steeds aan het wachten, zeg maar. Misschien dat ik anders ga denken/zijn/voelen als ze ouder is, maar nu merk ik er bijzonder weinig van.

Behalve dan dat de clichés waar zijn: de tijd gaat snel, het lijkt wel of Saartje er altijd al is geweest, kan me geen leven meer zonder haar voorstellen, onvoorwaardelijke liefde, nooit meer helemaal onbezorgd (bang om al dat geluk kwijt te raken), etc O+ O+

Voel me vaak nog een beetje een buitenstaander. Ik heb bijvoorbeeld niet hoeven huilen toen Saartje naar het kdv moest, ik mis haar niet heel erg als ik ergens heen ben zonder haar (wat niet wil zeggen dat ik niet blij ben als ze weer bij me is, of dat ik continu zonder haar weg ben!), ik vind haar niet zielig als ze huilt vanwege honger/moe ofzo, (vind het wel heel rot als ze huilt omdat ze pijn heeft of ziek is!), en meer van dat soort dingen.

En daarmee stuit ik nu juist weer op onbegrip bij veel moeders. Of het is "wacht maar tot je een kindje krijgt dat niet zo makkelijk is als Saar". Dus het lijkt wel of ik nog steeds niks 'mag' zeggen vaak. Dat is ook een heel maffe ervaring :+

Tuurlijk ligt het deels aan het kind, maar ook echt deels aan jezelf. Merk het verschil gewoon heel erg als ik mijn schoonzusje en mezelf vergelijk. Ik sta er gewoon veel relaxter in, terwijl zij (haar 2e is 6,5 week ouder dan S.) zich heel erg druk maakt. Heeft zij een 'moeilijk' kind? Nee, helemaal niet. En dat zegt ze zelf ook. Alleen kan zij alles heel moeilijk loslaten.

Als kindje boven in bed ligt te slapen, dan moet beneden de televisie zacht, en mag er niet te hard gepraat worden. Ligt het kindje beneden in de box, dan moet het oudere broertje de hele tijd rustig zijn (het is een kind van 4!). Ja, en omdat de baby dat van begin af aan gewend is, heeft ze er nu ook echt last van als het niet rustig is, of als er inderdaad eens spontaan van het patroon wordt afgeweken (wat dus ook bijna nooit gebeurt).

En ik weet heus wel van RRR enzo, maar ik denk ook dat Heel Erge Regelmaat op een gegeven moment averechts kan gaan werken (bijvoorbeeld helemaal niet afwijken van tijdstippen e.d.).

Lang verhaal. Weet ook niet heel goed wat ik er nu mee wil zeggen. Vind het gewoon rot om te zien dat sommige ouders het zichzelf veel lastiger maken dan het hoeft te zijn, juist door teveel hun best te doen, ofzo. Dan raak je gestresst/gespannen, en dat merkt zo'n kindje ook. Niet eens echt aan iemand hier gericht, maar meer in het algemeen. Om me heen merk ik het bijvoorbeeld heel erg.

Denk dat het idd ook scheelt of je al een kindje hebt of dat het je eerste is, maar dat hoeft dus niet per se (kijk maar bij mijn schoonzusje).
Die overigens een heel liefdevolle en goede moeder is! Alleen maakt ze het voor zichzelf heel erg lastig
pi_125353121
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 14:13 schreef Kwisted het volgende:

SPOILER
Oh! Die wil ik ook voor Saartje halen! O+
Maar heeft ze het nodig? Nee! Maar toch... Hebben!! :D
pi_125353176
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 14:11 schreef Fieder het volgende:
Gevonden :) zijn wel zomerslaapzakjes zonder mouwen. Is nog wel wat koud lijkt me.
L is trouwens al 57 cm dus is 60 dan niet te klein?
Ik heb nooit de mouwen gebruikt van de winterslaapzak. We zijn nu geswitcht naar zomerslaapzak, als het dan 's nachts wat kouder is, trekken we haar gewoon een lange mouwen romper aan. En dan nog een (nu nog) dubbelgevouwen dekentje met lakentje erover.

Denk dat je al makkelijk een zomerslaapzak kunt gebruiken :Y
pi_125353316
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 14:26 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik vind dat altijd zo'n lastig iets. Voor ik kinderen had, onthield ik me altijd van ongevraagd commentaar qua opvoedkundige/kindgerelateerde kwesties. Juist vanwege die opmerking (wacht maar tot je zelf...). En nu heb ik Saartje, en ben ik nog steeds aan het wachten, zeg maar. Misschien dat ik anders ga denken/zijn/voelen als ze ouder is, maar nu merk ik er bijzonder weinig van.

Behalve dan dat de clichés waar zijn: de tijd gaat snel, het lijkt wel of Saartje er altijd al is geweest, kan me geen leven meer zonder haar voorstellen, onvoorwaardelijke liefde, nooit meer helemaal onbezorgd (bang om al dat geluk kwijt te raken), etc O+ O+

Voel me vaak nog een beetje een buitenstaander. Ik heb bijvoorbeeld niet hoeven huilen toen Saartje naar het kdv moest, ik mis haar niet heel erg als ik ergens heen ben zonder haar (wat niet wil zeggen dat ik niet blij ben als ze weer bij me is, of dat ik continu zonder haar weg ben!), ik vind haar niet zielig als ze huilt vanwege honger/moe ofzo, (vind het wel heel rot als ze huilt omdat ze pijn heeft of ziek is!), en meer van dat soort dingen.

En daarmee stuit ik nu juist weer op onbegrip bij veel moeders. Of het is "wacht maar tot je een kindje krijgt dat niet zo makkelijk is als Saar". Dus het lijkt wel of ik nog steeds niks 'mag' zeggen vaak. Dat is ook een heel maffe ervaring :+

Tuurlijk ligt het deels aan het kind, maar ook echt deels aan jezelf. Merk het verschil gewoon heel erg als ik mijn schoonzusje en mezelf vergelijk. Ik sta er gewoon veel relaxter in, terwijl zij (haar 2e is 6,5 week ouder dan S.) zich heel erg druk maakt. Heeft zij een 'moeilijk' kind? Nee, helemaal niet. En dat zegt ze zelf ook. Alleen kan zij alles heel moeilijk loslaten.

Als kindje boven in bed ligt te slapen, dan moet beneden de televisie zacht, en mag er niet te hard gepraat worden. Ligt het kindje beneden in de box, dan moet het oudere broertje de hele tijd rustig zijn (het is een kind van 4!). Ja, en omdat de baby dat van begin af aan gewend is, heeft ze er nu ook echt last van als het niet rustig is, of als er inderdaad eens spontaan van het patroon wordt afgeweken (wat dus ook bijna nooit gebeurt).

En ik weet heus wel van RRR enzo, maar ik denk ook dat Heel Erge Regelmaat op een gegeven moment averechts kan gaan werken (bijvoorbeeld helemaal niet afwijken van tijdstippen e.d.).

Lang verhaal. Weet ook niet heel goed wat ik er nu mee wil zeggen. Vind het gewoon rot om te zien dat sommige ouders het zichzelf veel lastiger maken dan het hoeft te zijn, juist door teveel hun best te doen, ofzo. Dan raak je gestresst/gespannen, en dat merkt zo'n kindje ook. Niet eens echt aan iemand hier gericht, maar meer in het algemeen. Om me heen merk ik het bijvoorbeeld heel erg.

Denk dat het idd ook scheelt of je al een kindje hebt of dat het je eerste is, maar dat hoeft dus niet per se (kijk maar bij mijn schoonzusje).
Die overigens een heel liefdevolle en goede moeder is! Alleen maakt ze het voor zichzelf heel erg lastig
+1 ik sta er eigenlijk precies hetzelfde in. Maar ik denk vaak gewoon niet zo moeilijk. Ook op werk gebied. Soms heb ik het idee dat men het drukker heeft met druk zijn enz. Als je gewoon doet gaat het allemaal prima.
En ja ik heb nu een makkelijk kindje. Maar mijn oudste was dat niet. Maar doordat hij ons leven gewent is gaat hij nu ook heel makkelijk mee.
Oh en ik "haat" het als men zegt dat hij rustig moet zijn vanwege zijn broertje. Nee gillen ed mag gewoon niet (althans ligt aan de situatie), maar gebruik niet zijn broertje als argument.
  dinsdag 16 april 2013 @ 14:43:18 #217
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_125353641
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 14:26 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Hier precies hetzelfde! Heb me dat ook wel eens afgevraagd: is het raar / ongebruikelijk dat ik het soms best relaxed vind als ik een dagje zonder baby weg ben? Mijn baby is nu bijna 5 maanden en heeft al twee keer gelogeerd. Ik kijk er dan enorm naar uit dat hij de volgende ochtend terug komt, maar vond het ook echt fijn om een keertje bij te slapen. Heb ook niet hoeven huilen o.i.d. als ik hem afgeef. Ik geef hem ook heel makkelijk uit handen bij visite of als we zelf ergens naar toe gaan. En hij vindt het allemaal even prima, gezellig en leuk. Ik ben echt heeeeeeeeel gek op ons jochie O+. Maar ook heel nuchter :)
pi_125354081
Hier ook hoor. Onze kleine meid gaat ook wel eens logeren en dan gaan we samen lekker eten of iets doen. En ik neem ook wel eens een (mid)dag vrij als ze op het kdv is om de stad in te gaan o.i.d.. Tijd voor elkaar blijven nemen en me-time vinden we nog even belangrijk. Ik heb zelf dan soms nog wel moeite om haar achter te laten, maar als ik eenmaal op pad ben is dat weer ok.

Ze hadden hier vorige week in dr schriftje van het kdv geschreven dat ze bijna nooit ziek is. Hadden ze beter niet kunnen doen :{w ;)
pi_125354574
Ik dacht dat ik heel relaxt was, maar als ik jouw stukje lees Coco, dan ben ik dat denk ik niet :P

Ik kan F.leur niet zo goed missen en wil alles op mijn manier doen. Ik sta anderen wel toe om hun ding te doen (oma's etc) maar dan moet ik echt mijn mond dicht houden :P
Heb moeite om me-time te nemen en kan haar ook niet wegbrengen als ik zelf gewoon thuis ben. Laten logeren vind ik héél moeilijk en heb ik ook nog niet gekund. Stoppen met borstvoeding voelde als een soort afscheid (niet dat dat persé relevant is..) Ik hou me ook aan RRR, maar niet zo extreem als je schoonzus. Ik zal F ook niet vaak savonds ergens mee naartoe nemen (uiteten ofzo) omdat ik het belangrijker vind dat zij goed slaapt in haar eigen bedje, als dat ik mijn pleziertjes heb.

Achja, zolang iedereen zich maar goed voelt bij wat hij doet toch. Verschil zal er altijd zijn :)
pi_125354829
Ik moet zeggen dat ik het idee heb relaxed te zijn, een ander zal het misshien niet met mij eens zijn. Ik vind op dit moment logeren niet zo heel erg nodig. Luuk is 4,5 maand en hij heeft later nog zoveel tijd om te logeren. Tijd voor mij en mijn man is er wel als de kinderen op bed liggen. Wij kunnen het thuis ook heel gezellig hebben.
Donderdag gaan ze (Sofie en Luuk) wel een extra dagje naar de opvang, dan gaan mijn man en ik wel naar de sauna. Maar om 17 uur halen we ze wel weer op.
Ik hou niet van huilende kinderen. Waarom ze dan ook huilen, ik vind het niks. Ben ik dan overbezorgd? Overgevoelig?
Misschien komt dat ook doordat mijn kinderen amper huilen, alleen als er echt wat aan de hand is. Ik laat dus niet huilen. Ik las laatst iemand die de vergelijking maakte. "hoe voel ik me als ik huilend in slaap val? Wil ik dat mijn kinderen ook laten voelen?" Ik kan daar wel achter staan.
*poef* nu is het weg
pi_125354831
RRR is hier ook hoor Kwisted, ze slaapt in principe 's avonds altijd in haar eigen bedje, minimaal 1 keer per dag ook en áls ze gaat logeren doet ze dat bij één van beide opa's en oma's. En die hebben eerst een paar keer gekeken hoe wij de dag indelen en het ritueel doen 's avonds en dat doen zij net zo. En dat gaat dan verder prima. Ergens anders heen om te slapen is voor mij ook geen optie. Maar zo is iedereen bij ons blij (incl. opa's en oma's ;)).
pi_125354876
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 14:28 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik heb nooit de mouwen gebruikt van de winterslaapzak.
Ik ook niet, die van de zomerslaapzak gebruik ik nu wel af en toe. Vind het net te fris met een korte mouwenromper.
pi_125355001
Weet iemand waar de slaapinstellingen van mijn baby zitten? Ik krijg een punthoofd van die slaapjes van een half uur waarna ze met een pesthumeur wakker wordt en drie kwartier later weer naar bed kan. En nee, verder slapen doet ze niet.
pi_125355125
Huilen kan ik ook niet tegen, vind ik zo sneu. Ze huilt niet veel dus als ze huilt is er iets. En is mama gelijk paraat om te knuffelen. Wanneer dan ook. Ze slaapt prima 's nachts, maar als ze een keer huilt laat ik d'r niet liggen maar pak ik d'r lekker bij me tot ze rustig is en leg haar dan weer in bedje.
pi_125355179
Laten huilen doe ik ook niet aan. Ik ga er vanuit dat er een reden voor is als ze een keertje huilt.
pi_125355239
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 14:13 schreef Kwisted het volgende:

SPOILER
Die met Jip heb ik besteld voor Luuk, die met de trouwerij heb ik besteld voor Sofie.. Ik vond ze zo leuk!
*poef* nu is het weg
pi_125355460
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 15:13 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik hou niet van huilende kinderen. Waarom ze dan ook huilen, ik vind het niks. Ben ik dan overbezorgd? Overgevoelig?
Volgens mij zijn nooit de woorden overbezorgd of overgevoelig gebruikt. Maar als Saartje huilt omdat ze de fles wil, dan schiet ik echt niet in de stress daarvan. Dan ga ik niet rennen om dat flesje te maken.
Ja, ik ga dat flesje maken, want mijn kind heeft honger. Maar nee, ik ga geen seconde medelijden met haar hebben. Ze heeft gewoon honger. Als ze ouder is en kan praten, dan huilt ze niet meer als ze honger heeft want dan heeft ze andere manieren om zich te uiten.

quote:
Ik laat dus niet huilen.
Ik word een beetje moe van deze zin. Die discussie is al 100x gevoerd en de uitkomst is steeds dat hier geen zinnige reactie op te geven valt. Wat is huilen/laten huilen? Als mijn kind huilt omdat ze oververmoeid is, dan kan ik haar troosten omdat ik haar geen 2 minuten wil laten huilen. En dan huilt ze alleen maar harder, omdat dat niet is wat ze wil. Dus ja. Laat ik haar dan huilen of niet?

Maar goed. Nogmaals, ik vind het laten huilen-gebeuren eigenlijk een zinloze discussie/opmerking. Heb er eigenlijk al teveel over gezegd hierboven.

quote:
"hoe voel ik me als ik huilend in slaap val? Wil ik dat mijn kinderen ook laten voelen?" Ik kan daar wel achter staan.
Als ik me rot voel in bed door bijvoorbeeld oververmoeidheid, dan snap ik waar dat van komt. Een baby niet. Heeft een baby andere mogelijkheden om zich te uiten dan huilen? Nee. Dus die huilt dan.

Als ik huilend in slaap val, dan voel ik bijna 100% zeker weten iets anders dan mijn kind dat huilend in slaap valt. Volwassen emoties/gevoelens kun je imo niet vergelijken met die van baby's. Dus ik kan me zelf totaal niet vinden in die vergelijking.

As, Spees, Clauw, fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die er op die manier instaat. Met alleen maar andere type (maar wel hele liefdevolle en goede) moeders om me heen, voel je je dan soms wat erbuiten vallen.

Kwisted, het is geen wedstrijd wie het meest relaxed is. Wat je zelf zegt: verschil zal er altijd zijn, iedereen moet doen wat goed voelt. Dat ben ik helemaal met je eens!

Alleen proberen sommige moeders het zó goed te doen, dat het daardoor niet meer goed voelt. Maar (ook) stressvol, onzeker, niet goed genoeg. En dat vind ik altijd jammer om te zien.

Saartje heeft 's nachts overigens ook nog nergens anders geslapen. Dat is tot nu toe gewoon niet nodig geweest.
Of wel trouwens, met kerstmis en een weekendje weg. Maar ze heeft nog nooit ergens anders geslapen zonder ons erbij. Dat is gewoon nog niet voorgekomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cocotrimonium op 16-04-2013 15:56:37 ]
pi_125355693
Coco je kunt het wel altijd heel goed onder woorden brengen ^O^
pi_125355926
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 10:05 schreef Kwisted het volgende:

[..]

ohhh dat haat ik ook zo! Van die mensen die het gewoon niet snappen. Heeeeel irritant!
Schoonvader heeft er ook een handje van om de signalen te missen. Tegenwoordig durf ik wel te zeggen dat het tijd is om op te stappen..

Gisteren was mijn schoonmoeder hier. Het gaat al wel beter met het contact met haar. Kan niet zeggen dat ik me nog echt irriteer, ofja minder dan voorheen.
Ik liet haar F brood geven en wat water uit de tuitbeker. Maar die tuitbeker heb ik eigenlijk alleen nog maar om te oefenen, niet dat ze echt veel water hoeft/mag drinken van mij. Zo ook gezegd tegen schoonmoeder. Maar die bleef maar water geven. En de laatste keer moest F al spugen van het water, dus ik wilde niet dat ze teveel dronk. Wederom benoemd, maarja F bleef haar armpjes uitsteken naar de beker. Ja duh, die vind alles wat je voor haar neus zet interessant. Dus schoonmoeder liet haar drinken, drinken, drinken. Waarop ik zei dat het genoeg was, 'ja stop maar zo is het goenoeg'. Gewoon doorgaan. 'Ho maar, zo is het echt genoeg'. Gewoon doorgaan. Tot ik zelf de tuitbeker gewoon van schoonmoeder heb afgepakt. WTF?? :X Wel nog even bitchy gezegd 'Als F dadelijk moet spugen mag oma het opruimen'.
Oh en vlak voordat ze wegging ging ze haar vette bril nog ff poetsen met de spuugdoek van F.leur :N

kwisted
Pfffffffff! vermoeiend!
& wat een leuk jip en janneke tshirt O+
die foto heb ik idd niet op FB gezet

coco
Dat van gister vond ik vervelend omdat ik van te voren heb uitgelegd waarom ik svonds even de tijd nodig had. Vriend is een week of langer weg en kan zo mooi kijken wat de beste structuur is en kijken welke hoeveelheid medicatie goed valt bij S. Nu is het 1 iemand die best wel lang op visite blijft (soms van smorgens tot einde vd middag) ik heb soms ook gewoon even tijd voor mezelf nodig, vooral als vriend weg is, dan is tijd voor mijzelf soms al zeldzaam.

beterschap voor je meisje clauwhee

ophelia
wat sneu :(
pi_125356166
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2013 14:33 schreef As1981 het volgende:

[..]

+1 ik sta er eigenlijk precies hetzelfde in. Maar ik denk vaak gewoon niet zo moeilijk. Ook op werk gebied. Soms heb ik het idee dat men het drukker heeft met druk zijn enz. Als je gewoon doet gaat het allemaal prima.
En ja ik heb nu een makkelijk kindje. Maar mijn oudste was dat niet. Maar doordat hij ons leven gewent is gaat hij nu ook heel makkelijk mee.
Oh en ik "haat" het als men zegt dat hij rustig moet zijn vanwege zijn broertje. Nee gillen ed mag gewoon niet (althans ligt aan de situatie), maar gebruik niet zijn broertje als argument.
Ja dat dus
Behalve dat ze allebei eigenlijk wel makkelijk zijn.

Oh en ik heb idd een hekel aan 'rustig zijn, want Elise'. Ja als ie de deur van haar kamer opendoet als ze slaapt, dat mag niet, want daar wordt ze wakker van en dat zeg ik dan ook.
Maar hij is soms best ruw met dr en dat mag, ik hou het in de gaten, maar haal m niet gelijk van dr af bijvoorbeeld.
pi_125356724
Nee coco het zag er gewoon zo schattig uit! :)

Fiedertje dat was schrikken!

O dat shirt is gewoon te leuk! Hebben hebben!
pi_125356794
Dat vind ik ook hoor coco. Ik laat mijn kinf niet onnodig huilen maar soms moet hij even wachten. Bv op zijn fles of omdat ik met zijn broer bezig ben.
En soms moet ik ook lachen om hoe druk hij zich kan maken om een fles. Dat gaat van 0 naar 100 in 1 seconde. Ik ga de fles maken maar lach wel om zijn temprament. Maar dat doe ik ook bij mijn peuter alleen die uit dat op een andere manier.

Overigens heeft Kyan van de week voor het eerst gelogeerd. Ging prima. Hoeft niet wekelijks maar alle partijen vinden het leuk. Mijn peuter logeert overigens wel wekelijks maar dit vraagt er dan ook 5x per week om :D
pi_125356911
Ik hou ook niet van huilende kinderen, doet pijn aan mijn oren :+

Ik kijk per keer wat er nodig is. De ene keer pak ik hem direct en de andere keer laat ik hem even mopperen. Maar dat is dus meer mopperen dan echt huilen. En hij moet sowieso wel eens wachten omdat ik met de peuter bezig ben en dan wordt hij wel eens boos en gaat hij huilen. Ik heb nooit gehuild toen ik ze naar de opvang bracht voor het eerst. Sowieso vind ik het heerlijk om gewoon ook eens niet te moederen. J is een supervader dus ik laat ze gerust alleen en bij opa/oma vindt Amy het ook fantastisch. Logeren is nog niet handig met de borstvoeding en ik vind Viktor nog te jong, dus als we iets doen dan gaat Viktor mee. Maar ik voed overal en hij slaapt overal, dus dat gaat prima. Ik probeer wel meer dingen voor mezelf te doen buiten werk en J dingen voor zichzelf te laten doen en wij ook dingen met z'n 2en. Je relatie onderhouden is zo belangrijk om samen door te kunnen. En ik wil nog heel veel jaren door met J dus af en toe even tijd voor samen. Ik ben al aan het bedenken wat voor leuks we kunnen gaan doen als we eind juni 5 jaar getrouwd zijn ^)

Laatst moest ik wel lachen want een vriend van ons hing boven de box en V was eerst heel hard aan het lachen en toen ineens krijsen :o En toen ik hem pakte was het direct over. Later nogmaals met een andere vriend, dus wat dat nou was. Moest er wel om lachen, klein boos mannetje. En als ik hem op de arm heb en iemand geeft hem aandacht en hij heeft geen zin dan duikt hij met zijn hoofd weg in mijn nek :D Vind dat zo grappig, nooit gezien bij Amy. En zondag ging ik met hem op de bank liggen (ik op mijn zij en hij op de bank) en toen wiebelde hij zo dat hij ineens met zijn mond bij mijn borst lag en met een hand aan mijn shirt trekken :D ik wist helemaal niet dat baby's van 4 maanden dat al konden.

Oh en Amy hoeft hier niet rustig te doen voor de baby. Ze mag ook gewoon in de box klimmen (wel uitkijken dat ze niet op Viktor gaat staan). Ze mag niet gillen, maar dat is meer omdat ik dat een rotgeluid vind :P
pi_125356975
Ik denk dat mijn twee beebs niet weten wat ze overkomt als ze ergens komen waar het rustig is :o
Mijn peuter van 3 praat nl heel de dag (of zingt, stampt of gilt). En dan heb ik het nog niet over de herrie die ze samen met haar grote zus kan maken.

En logeren doen mijn oudste meisjes soms, bij mijn moeder.
En ik heb een oppasmeisje, dat is ook heel fijn. Ze is nog niet geweest sinds de kleintjes er zijn, maar nu de laatste fles hopelijk binnenkort weg is kan ze af en toe weer komen. Leg ik mijn ukjes zelf of bed en dan gaan manlief en ik even samen weg. Vier kinderen bij oma onderbrengen... dat gaat'em niet worden.
Met een meidenkwartet
pi_125357044
Luuk moet ook wel eens wachten hoor. Maar dat probeer ik echt zo kort mogelijk te houden.

Sofie hoeft idd ook niet vaak voor Luuk stil te zijn. Alleen als hij slaapt mag ze echt niet op de gang gillen, terwijl ik anders nog wel eens mee gil. We wonen gelijkvloers en alles is te horen. Zo pakken wij ook niet meer de afwasmachine in en uit als Luuk in bed ligt. Hij wordt daar dan wakker van. De kast is in zijn kamer.
*poef* nu is het weg
pi_125358099
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 15:29 schreef Cocotrimonium het volgende:

Ik word een beetje moe van deze zin. Die discussie is al 100x gevoerd en de uitkomst is steeds dat hier geen zinnige reactie op te geven valt. Wat is huilen/laten huilen? Als mijn kind huilt omdat ze oververmoeid is, dan kan ik haar troosten omdat ik haar geen 2 minuten wil laten huilen. En dan huilt ze alleen maar harder, omdat dat niet is wat ze wil. Dus ja. Laat ik haar dan huilen of niet?
Het is ook een onzinnige discussie want het hangt nogal van het kind af. ;) Otje gaat juist enorm over de flos als ze niet getroost wordt.

quote:
Alleen proberen sommige moeders het zó goed te doen, dat het daardoor niet meer goed voelt. Maar (ook) stressvol, onzeker, niet goed genoeg. En dat vind ik altijd jammer om te zien.
Eens. Vaders kunnen daar overigens ook last van hebben. Vriend wordt er heel onzeker van als hij Otje niet net zo snel als ik getroost of in slaap krijgt. Vind ik best lastig om mee om te gaan.
  dinsdag 16 april 2013 @ 16:40:44 #237
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125358520
Ik vind het heerlijk dat de meisjes zoals nu op het kdv zijn en ik effe lekker thuis (tis alleen jammer dat vent ook s middags thuis is als ik er ben :P ). Isabel is ook al uit logeren geweest, scheelt wel dat ik EN geen borstvoeding meer geef (hormonsters kreeg ik er van) EN dat ze 9 dagen in het ziekenhuis heeft gelegen. Mijn man daarentegen, die zit zo'n beetje vastgeplakt aan zijn kindjes.

Van mij hoeft Isabel niet perse te huilen hoor, maar soms ontkom ik er met twee kinderen niet aan. En Isabel gaat toch tekeer als ze niet snel genoeg de fles krijgt. Tja, de ping duurt toch minstens 30 seconden.

Nu waren we een maand geleden met het inbakeren begonnen, gister zijn we er cold turkey maar mee gestopt. Ze rolt namelijk. En niet per ongeluk, nee omdat ze het zo leuk vind......
pi_125358606
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 16:30 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Het is ook een onzinnige discussie want het hangt nogal van het kind af. ;) Otje gaat juist enorm over de flos als ze niet getroost wordt.

[..]

Eens. Vaders kunnen daar overigens ook last van hebben. Vriend wordt er heel onzeker van als hij Otje niet net zo snel als ik getroost of in slaap krijgt. Vind ik best lastig om mee om te gaan.
Dat laatste is heel herkenbaar! En zo oneerlijk, want ik heb altijd nog de bv als het ultieme troostmiddel.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125362971
Mamas met iets oudere kindjes, wanneer kwamen de bovenste snijtanden door?

F. Is weer jengelig en koortsig en t doet me denken aan toen de ondertandjes doorkwamen, maar ze is nog geeneens 7maanden.
pi_125363596
Volgens mij was Amy ook zoiets. Eerst met 6 maanden de ondertanden en de bovenste al vrij snel daarna. Met tandjes kan er een hoop verschil in zitten hoe oud of jong kinderen zijn :)
  dinsdag 16 april 2013 @ 19:17:36 #241
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125364492
Als Bram heel moe is dan gaat hij huilen als ik m neerleg. Dan spreek ik m altijd even toe dat het geen tijd is om te huilen en dat hij moet gaan slapen. Dikke kus en dan mag hij echt wel even miepen. Ik ben er gewoon, hij kan me ook horen. En binnen 5 minuten ligt hij dan te slapen. Ook tussendoor wordt hij wel eens wakker. En dan doet hij net alsof ik m weer moet pakken maar als ik dan even wacht slaapt hij gewoon verder dus ik haal hem ook niet bij elke kik uit bed.

Laten huilen. Tja soms moet ik ook wel eens enorm poepen en dan moet hij wachten. Of de meiden hebben eerst mijn aandacht nodig, dan heeft hij gewoon even pech. Het is niet anders, ik kan me niet in 3en delen.

Laten logeren wil ik nog niet. Voordat ik gescheiden was had leyla ook nog geen nacht zonder me geslapen en ik heb tot een half jaar na m'n scheiding ook leyla elke nacht bij me gehad. Ik gaf ook nog borstvoeding enzo en ik vond het dus ook niet nodig om haar onder de 2 jaar te scheiden van haar moeder.

Nu met Bram vind ik het moeilijk. Ik weet namelijk dat J voor logeren is. Als het aan hem ligt volgende maand als we een avond weg willen. Het compromis is nu dat misschien oma bij ons komt logeren. Dus een tussenweg, wij komen dan pas rond 3 uur thuis ofzo. Maar logeren als in 8 uur wegbrengen en de volgende dag om 12 gaan halen, ik vind het helemaal niet leuk.
pi_125364785
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 18:42 schreef Kwisted het volgende:
Mamas met iets oudere kindjes, wanneer kwamen de bovenste snijtanden door?

F. Is weer jengelig en koortsig en t doet me denken aan toen de ondertandjes doorkwamen, maar ze is nog geeneens 7maanden.
Hier rond de 7 maanden :Y

Logeren hoeft van mij ook nog niet zo. Ook vanwege bv en hij is nog elke nacht wakker voor een voeding. Komt wel als hij wat ouder is :). Wel heeft hij een keer een avondje bij mij zus geslapen (we zijn uit eten geweest en hebben hem om 23 uur weer opgehaald) of oma kwam een avond bij ons oppassen. Voor ons is dat momenteel voldoende.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 16 april 2013 @ 19:25:20 #243
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_125364891
Bij ons wordt logeren ook echt geen gewoonte zolang hij heel klein is. Maar afgelopen weekend hadden wij beiden vrijgezellenfeest van mijn zusje/zwager en we wilden dit allebei graag van begin tot einde mee vieren. Maar hem ook niet 's nachts uit zijn bed hoeven halen. Dus hebben wij hem de volgende ochtend opgehaald. En de andere keer is een paar weken geleden. 5 maanden gebroken nachten begon wat teveel te worden en mijn zusje bood aan om een keer een nacht van ons over te nemen. Hij heeft het beide keren erg leuk gehad. Mijn zusje verzorgt beroepsmatig baby's dus we kunnen hem ook met een heel gerust hart achterlaten. En zie, nu is het toch weer alsof ik me aan het verantwoorden ben, omdat ik nu een aantal keer lees dat men hun baby echt nog niet ergens laat logeren. Ga ik me toch stiekem afvragen of het zo ongebruikelijk / niet normaal is dat ik dat wel al twee keer met een goed gevoel heb gedaan :) .
  dinsdag 16 april 2013 @ 19:27:16 #244
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125364979
Ik voel me er ook ongemakkelijk over. Bram wordt elke nacht wel wakker om 3 voor voeding en om 6 ook wel. Verder slaapt hij wel gewoon. Maar ik voel me dan bezwaard.
pi_125365342
Spees, je hoeft je echt niet te verantwoorden joh! Is toch prima? Het is ook meer dat ik me bezwaard voel richting de oppassers, hij is gewoon geen makkelijke slaper.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 16 april 2013 @ 19:43:54 #246
259886 pessie
pi_125365785
Nathan ging pas beter slapen toen hij anderhalf was, ook niet dat je dan denkt: die breng ik een nachtje bij oma die zelf al een slaapprobleem heeft. En toen hij beter ging slapen begon iedereen dood te gaan. Dan hoeft het gewoon echt niet van mij. Daarnaast ben ik een helicopter mama. Ik weet zelf het beste waar hij heen rent wanneer hij ontsnapt en ben liever zelf ervoor verantwoordelijk dat hij niet onder een auto of trein komt of in een vijver valt (met Nathan zijn deze gevaren reëel, hij is echt een mannetje die je 24/7 in het oog moet houden).
Hij is tot nu 2 x uit logeren geweest.
Lauren gaat nog echt niet logeren. Sowieso niet onder een jaar. Vind ik niet nodig en manlief vind het al helemaal niet leuk.
pi_125366344
Hier een beetje een combinatie.

Enerzijds ben ik een nuchtere moeder, maak me niet snel druk of bezorgd, niet gehuild of moeite met wegbrengen naar kdv (hooguit omdat ik hem dan minder zie). Ook geen moeite met even laten huilen, ik ben ook wel eens bezig inderdaad en meneer wil graag nonstop geamuseerd worden. Tja, soms heeft hij pech. Maar ik vind het ook niet nodig dat hij huilt (beetje dubbel, haha!) dus ik ga wel altijd kijken bij hem zodat hij weet dat hij gehoord wordt, maar ik doe gewoon niet altijd wat hij wil. Vertel hem dan dat mama even bezig is en zo weer terug is. Kan inderdaad ook erg genieten van een paar uur zonder hem en had veel zin om weer te werken. Mis hem ook niet echt tijdens een werkdag of zo, vind het wél leuk om hem weer te zien na een paar uur.

Anderzijds hou ik mijn baby het liefste bij mij, geef hem niet zo makkelijk uit handen, behalve aan mijn familie. Zo moest mijn schoonmoeder tot voor kort altijd om hem vragen, maar zij heeft zelf geen kinderen (tweede vrouw van schoonvader) en ik heb geen zin in een kind met lippenstift en parfumwolk :@ :@ :@ Ok, dat is overdreven gesteld hoor, ze is heel lief en dol op hem dus ik doe ook niet moeilijk, maar in het begin kwam het me prima uit dat zij uit bescheidenheid niet vroeg of ze hem even op schoot mocht :D
Logeren hoeft voor mij nog niet. Met borstvoeding is het ook niet handig, maar ik vind het vooral gewoon fijn mijn ventje dichtbij ons te hebben. Hij heeft daarom nog geen nacht op zijn eigen kamer geslapen, af en toe wakker van zijn geluidjes neem ik voor lief. En logeren zonder ons is ook nog niet nodig geweest, want met een bruiloft of vrijgezellenfeest oid zou ik het ook doen hoor.

Met feestjes blijf ik op dit moment liever thuis dan dat ik hem meeneem. Hij kan er op zich wel tegen maar ik vind het teveel gedoe met spullen en ik wil dat hij 's avonds in zijn eigen bed ligt. In bed is in bed, ik ga niet slepen met hem. (Op oud en nieuw en kerst na dan.) Ik heb in dat opzicht wel meer begrip voor vrienden met kinderen nu dan toen ik nog geen kind had. Ik vond altijd dat zij zo moeilijk deden met verjaardagen maar nu snap ik hen heel goed.

[ Bericht 12% gewijzigd door Mineola op 16-04-2013 20:23:54 ]
pi_125366518
Hier scheelt het misschien dat logeren bij mijn ouders is die ze elke dag zien en om de hoek wonen. Ook geen borstvoeding. En ze weten dat hij in de nacht komt maar dat vinden ze geen probleem.
Zoals afgelopen weekend kregen ze de keus ze mocht ook hiet oppassen. En als er wat is ben ik er in een minuut.
pi_125367815
Logeren gebeurt hier ook niet als ze heel klein zijn. Opa en oma zijn ook oppas tijdens werkdagen. Dat houdt in dat ze regelmatig oppassen. Mijn vriend werkt in een continu rooster. Eens in de 5 weken gaat eva daarom bij ze logeren. Puur uit praktisch oogpunt.
Maar toen ze nog klein was kwamen ze bij ons thuis.
Dat zal straks niet anders zijn. Dus eerst bij ons oppassen en pas als Rosalie ouder is ook eens in de 5 weken een nachtje logeren.
pi_125368315
Spees eend
Is toch fijn als het kan? En lief van je zus zeg :)

Ticootje
Goed van je dat je haar bij je hebt gehouden in zo'n moeilijke periode als scheiden. Lijkt me voor een kindje erg prettig om een stabiele basis te hebben zoals elke nacht in hetzelfde huis slapen.

Pff logeren.. Zou mijn ouders wel vertrouwen maar vind het sneu voor ze als S overstuur zou zijn. Donderdagochtend gaat S overdag eens bij mijn ouders slapen (ze passen ook op als ik werk) misschien dat als S gewend is er te slapen, ze eens gaat logeren.

O+ 2e avond en heb goed op S haar slaapsignalen gelet. Ze slaapt en heb haar wakker in bed gelegd. Vorige week kon ik dat echt niet doen.
Opvallend is dat ze rond 10u 14u en 19:30 zonder al teveel moeite op bed gaat. Dacht dat baby's meestal een x aantal uren wakker zijn tussendoor maar het lijkt niet zoveel uit te maken of er 2 of 4uren tussen zit. Als het die tijd is ( bijv 14u ) geeft ze het zelf aan dat ze moe is enz.
  dinsdag 16 april 2013 @ 20:26:58 #251
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_125368349
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 19:35 schreef Phaidra het volgende:
Spees, je hoeft je echt niet te verantwoorden joh! Is toch prima? Het is ook meer dat ik me bezwaard voel richting de oppassers, hij is gewoon geen makkelijke slaper.
Is ook. Enerzijds weet ik dat zelf heel goed, ik ben ook niemand verantwoording schuldig, en -no offence- zeker niet op FOK :) . Ik weet zelf dat ik het beste met mijn baby voor heb en dat ik hem graag bij me heb. En dat hij het ook heel fijn en gezellig heeft gehad bij zijn logeerpartijtjes. Het is misschien meer dat ik mezelf stiekem een beetje afvroeg of het niet gek of verkeerd is dat ik daar zo makkelijk in ben. Maar dan denk ik daarna gewoon weer nuchter na en weet dat het echt wel goed zit bij ons O+ :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 20:26 schreef Zoë23 het volgende:
Spees eend
Is toch fijn als het kan? En lief van je zus zeg :)

Ja, super fijn. Ze speelt en knuffelt dan de hele dag met hem en houdt zich (vanwege haar werk ;) ) ook nog eens bezig met allerlei ontwikkelingsdingetjes en oefeningen enzo :+ . Geldt overigens ook voor mijn andere 2 zussen, we hebben het tantesgewijs wel getroffen!
  dinsdag 16 april 2013 @ 20:28:33 #252
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125368408
Mijn ouders en schoonouders passen allemaal niet op. Niet op werkdagen iig. Ik betaal me blauw aan het kdv maar vind het ook heel fijn dat mijn (schoon)ouders niet de opvoeders zijn. Ze hebben allemaal een eigen zaak dus het past ook gewoon niet.

Isabel slaapt in principe van 00.00 uur tot 06.00 uur. Mijn pa en ma gaan gewoon tien uur tukken en zetten de wekker om 00.00 uur. Verder staat mijn vader altijd rond vijf uur op dus voor een keer vind mijn moeder dat echt geen ramp. En wij hadden tijden het logeerpartijtje van Isabel echt een superleuke avond. Wat na alle ellende van de afgelopen maanden meer dan welkom en nodig was.
pi_125368624
Mijn schoonmoeder zou graag af en toe een dagje op de kinderen passen. Op dit moment is het niet mogelijk (mijn schoonvader is terminaal), maar als het weer rustiger is, dan moeten we daar eens naar kijken. Ik wil het niet op vaste basis, want opa's en oma's zijn er om te verwennen in mijn optiek, en niet om op te voeden. Maar zo af en toe een dagje moet kunnen.
*poef* nu is het weg
  dinsdag 16 april 2013 @ 20:36:30 #254
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125368736
Mijn schoonvader gaat straks als hij echt met pensioen is (is nu 66 maar werkt nog gewoon) ongeveer anderhalf uur naschoolse opvang doen voor Noortje. Dat zie ik als echt voor de leuk en niet als opvoeden.
pi_125369936
Coco ik denk dat ik me ook erg in je kan vinden.

Ik denk dat het sowieso belangrijk is voor elke moeder om een goede balans te vinden en ook dat je met je partner op 1 lijn staat.

Aan het begin had ik de neiging om met sommige zaken iets te pietluttig te zijn. Aan de andere kant vond ik RRR ontzettend overdreven.

Ik ben eigenlijk in bijna elk opzicht wel veranderd. :D
M krijgt lekker soms toch een potje of een pannenkoek met stroop als avondeten. (en als je haar dan zo ziet/hoort smakken bij die pannenkoek O+ )

En RRR is toch belangrijk, als mijn bezoek haar nog willen zien komen ze maar gewoon tegen 19.00 en anders hebben ze pech. Maar RRR is niet zó belangrijk dat ik haar niet een keer ergens anders laat slapen. Een campingbedje heb je zo opgezet als je zelf op visite gaat. En af en toe een keer logeren is ook prima. (vooral als ik dan vrolijke filmpjes van M spetterend met Oma in bad, zie maak ik me echt niet druk.) Ik geef dan een briefje mee met de "ongeveer tijden".

Mijn dochter is enerzijds misschien erg makkelijk, maar ik denk dat dat grotendeels wel veel door de soms wat strengere aanpak komt. Ze probeert namelijk ook wel echt van alles uit.

Zoë toevallig komt jou bericht over logeren als een goed voorbeeld: Dan denk ik namelijk: Pech voor mijn ouders als M overstuur is, dan hebben ze maar een nachtje minder slaap. Risico van het vak. Ze hebben ook met succes 4 kinderen opgevoed dus ze raken er heus niet van in paniek. En mocht het zo zijn dat ze het toch niet trekken (wat toch niet gebeurd) dan bellen ze heus wel.

Ik denk dat dat het verschil is qua instelling wat coco bedoeld, en waarmee ik inderdaad ook wel eens bots met mensen. (ook 1 van mijn zussen bijv.)

Overigens maak je het jezelf ook niet makkelijker door al beren op de weg te zien die er helemaal niet zijn. Ik heb M bijv. ook een nachtje weg gebracht op het moment dat ik het even niet meer trok (ik zwanger en griep, M. 2 weken spoken door tandenleed) En wat denk je. Het nachtje bij oma prima geslapen. En toen ze thuis was weer drama. 8-)
pi_125370099
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 20:33 schreef kaatjejannie het volgende:
Mijn schoonmoeder zou graag af en toe een dagje op de kinderen passen. Op dit moment is het niet mogelijk (mijn schoonvader is terminaal), maar als het weer rustiger is, dan moeten we daar eens naar kijken. Ik wil het niet op vaste basis, want opa's en oma's zijn er om te verwennen in mijn optiek, en niet om op te voeden. Maar zo af en toe een dagje moet kunnen.
Dat vind ik ook, maar mijn moeder wilde zelf heel graag een dagje op hem komen passen. Dan kan ik het belachelijk vinden want verplichting en afstand en dingen, maar ik heb na x weken nadenken toch maar ja gezegd omdat zij het graag wilde en ik het haar niet wilde weigeren. En nu vind ik het heel fijn om ze samen te zien en te merken dat mijn zoon van pas net zes maanden nu al heel vertrouwd is met mijn moeder en andersom. O+
pi_125370386
Spees eend
Dat klinkt goed! Interessant ook

Ik& (8> wilden ook niet dat opa/oma vast gingen oppassen maar mijn moeder doet het ook als werk & heeft 2 vrije dagen ingepland om op S en nichtje te passen. Ze heeft dit zelf allemaal zo geregeld. Ze vind het geweldig met haar kleinkinderen. We hebben een groot gezin van 5kinderen met 2x een tweeling.
Dus als iemand het kan is het zeker mijn moeder, ook met huilen en overstuur kind snachts.

Covie
S heeft Reflux, wisten we niet en S spuugde erg veel snachts. Verslikte zich er ook in wat echt naar is om mee te maken. Zou echt niet willen dat mijn ouders zich snachts op die manier zorgen gaan maken om S. Nu met de medicatie gaat het beter en zo langzamerhand kan ik het ook wat loslaten

Dus of je een 'makkelijke' moeder bent heeft ook te maken met de situatie eromheen.

Maargoed als je niet weet hoe dat is, kun je makkelijk zeggen dat je geen beren op de weg moet zien
pi_125370520
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2013 21:00 schreef Mineola het volgende:

[..]

Dat vind ik ook, maar mijn moeder wilde zelf heel graag een dagje op hem komen passen. Dan kan ik het belachelijk vinden want verplichting en afstand en dingen, maar ik heb na x weken nadenken toch maar ja gezegd omdat zij het graag wilde en ik het haar niet wilde weigeren. En nu vind ik het heel fijn om ze samen te zien en te merken dat mijn zoon van pas net zes maanden nu al heel vertrouwd is met mijn moeder en andersom. O+
Zelfde als met S en mijn moeder, als S mijn moeder ziet gaat ze spartelen gillen en lachen :D en bij schoonmoeder die ze maar weinig ziet heeft ze dat niet. Ze gaat ook niet naar dr toe, wil niet echt op schoot enz.
Dan ben ik toch blij dat mijn moeder zoveel tijd in haar kleinkinderen steekt.
  dinsdag 16 april 2013 @ 21:28:48 #259
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125371702
even spammen. Reageer straks wel op de discussie hierboven

SPOILER
pi_125371732
Yup Zoë, ik zie hier ook duidelijk verschil tussen hoe hij is met mijn ouders en mijn schoonouders...
pi_125371810
Oooooooh Kyara! Je popjes, wat een mooie foto's!

Oh god mijn tweeling-rammel-alert gaat weer af hoor ;)
pi_125371889
Wat een prachtige meiden kyara
pi_125371978
Kyara
O+ wat een mooierds
Mooie foto's :)
pi_125372031
Ik snap heus wel dat er soms andere situaties zijn. En dat je op dit moment eerst zelf wilt kijken hoe het gaat met de medicatie snap ik heel goed. Maar ik bedoelde eigenlijk een situatie als deze, zonder dat er zoiets dergelijks speelt.

In zulke situaties is het nog vaak niet geoorloofd om zoiets te zeggen. Je bedoeld het goed maar krijgt dan toch een snauw van "Niet elk kind is zo makkelijk al die van jou"
pi_125372125
Wauw kyara wat prachtig. Die grote ogen O+

Dat wordt dranghekken plaatsen voor de deur zodra de pubertijd nadert. Al die mannen straks! :D
pi_125372579
Reden dat ik zo reageer is omdat je mijn reactie als voorbeeld nam, vandaar dat ik het in mijn situatie plaats.

Als het gewoon, in het algemeen is, is het al heel anders. Elke baby kan snachts gaan huilen als het ergens logeert. Maar in mijn situatie ga ik dat echt niet opzoeken..en gewoon huilen is het dan niet.
Dat is al sinds haar geboorte zo met overgeven etc etc. Dus de afgelopen 11mnd had ik haar niet met een gerust hart ergens laten slapen. Hoop voor de toekomst wel, want het lijkt me leuk voor S als ze bij opa en oma kan slapen.
  dinsdag 16 april 2013 @ 21:45:37 #267
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125372650
Ik denk dat M heel populair wordt op school met zulke zusjes. En vice versa trouwens ook ;)

Ennuh, thanx
  dinsdag 16 april 2013 @ 21:49:03 #268
265732 Keshet
pi_125372871
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2013 21:06 schreef Zoë23 het volgende:
Spees eend
Dat klinkt goed! Interessant ook

Ik& (8> wilden ook niet dat opa/oma vast gingen oppassen maar mijn moeder doet het ook als werk & heeft 2 vrije dagen ingepland om op S en nichtje te passen. Ze heeft dit zelf allemaal zo geregeld. Ze vind het geweldig met haar kleinkinderen. We hebben een groot gezin van 5kinderen met 2x een tweeling.
Dus als iemand het kan is het zeker mijn moeder, ook met huilen en overstuur kind snachts.

Covie
S heeft Reflux, wisten we niet en S spuugde erg veel snachts. Verslikte zich er ook in wat echt naar is om mee te maken. Zou echt niet willen dat mijn ouders zich snachts op die manier zorgen gaan maken om S. Nu met de medicatie gaat het beter en zo langzamerhand kan ik het ook wat loslaten

Dus of je een 'makkelijke' moeder bent heeft ook te maken met de situatie eromheen.

Maargoed als je niet weet hoe dat is, kun je makkelijk zeggen dat je geen beren op de weg moet zien
Ik denk dat het heel weinig te maken heeft met de situatie eromheen maar echt meer met wie je als persoon bent.

Ik vond het bijvoorbeeld geen enkel probleem om E. voor het eerst naar het kdv te laten gaan, om haar te laten logeren, om haar ergens anders te laten slapen, etc.

Kleine aanvulling: Ik denk dat een baby meestal het beste af is bij zijn eigen vader of moeder. Zéker als een baby pijn heeft of bang is. Als dat soort dingen spelen geef ik mijn kind ook niet snel uit handen. Maar zelfs in dat soort situaties zou ik het zou ik het aandurven met mijn moeder, schoonmoeder of 1 of 2 van mijn vriendinnen.
Al is het maar om zelf een nachtje bij te slapen.
  dinsdag 16 april 2013 @ 21:53:30 #269
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125373110
Ik zie in deze discussie ook weer heel duidelijk de verschillen tussen 1 of meerdere kinderen. Ik hou niet van laten huilen maar ontkom er soms niet aan. Ook niet al er een dan over de flos gaat helaas.

Logeren doe ik ook nog niet aan. Misschien dat mijn moeder in het najaar eens bij ons in huis komt voor een nachtje of zo maar nu nog niet hoor. Vond het al verschrikkelijk om M te moeten missen toen ik in het ziekenhuis lag.
pi_125373620
Keshet
Ikzelf denk dat beide ermee te maken heeft.
S zou met 6weken ivm trouwerij bij opa&oma logeren maar was zo van slag en ontroostbaar dat ik terug ben gekomen. Door allerlei ervaringen ben ik voorzichtiger geworden. Nu begrijp ik beter waarom het zo ging & ben blij dat ik iets aan het overgeven en het omhoog komend zuur kan doen.

Ik heb niet gehuild oid toen ze naar de gastouder moest, vond het geen probleem toen ik moest werken. Was blij dat ik na een jaar weer kon werken.
Weet ook dat mijn ouders zich wel redden met S maar vind het niet leuk voor ze als S zich verslikt tijdens overgeven.
pi_125374598
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 15:40 schreef Zoë23 het volgende:
coco
Dat van gister vond ik vervelend omdat ik van te voren heb uitgelegd waarom ik svonds even de tijd nodig had. Vriend is een week of langer weg en kan zo mooi kijken wat de beste structuur is en kijken welke hoeveelheid medicatie goed valt bij S. Nu is het 1 iemand die best wel lang op visite blijft (soms van smorgens tot einde vd middag) ik heb soms ook gewoon even tijd voor mezelf nodig, vooral als vriend weg is, dan is tijd voor mijzelf soms al zeldzaam.
Pfff, als ze er al vanaf de ochtend zitten, dan zouden ze van mij tegen de avond ook op mogen bonjouren :D Tijd voor jezelf is ook belangrijk. Maar dan is het dus meer dat, dan dat het specifiek met het naar bed gaan te maken heeft. En dat vroeg ik me af, waarom het een probleem zou zijn als mensen gewoon even beneden moeten blijven zitten, zeker als je ze van te voren zegt dat ze zichzelf een tijdje moeten vermaken als ze ervoor kiezen te blijven. Maar zo is het duidelijk :Y

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 15:59 schreef Twinkle20 het volgende:
Nee coco het zag er gewoon zo schattig uit! :)
Was ook maar een grapje :D ;)

Kyara, mooie dames O+

quote:
2s.gif Op dinsdag 16 april 2013 20:57 schreef covie het volgende:
Zoë toevallig komt jou bericht over logeren als een goed voorbeeld: Dan denk ik namelijk: Pech voor mijn ouders als M overstuur is, dan hebben ze maar een nachtje minder slaap. Risico van het vak. Ze hebben ook met succes 4 kinderen opgevoed dus ze raken er heus niet van in paniek. En mocht het zo zijn dat ze het toch niet trekken (wat toch niet gebeurd) dan bellen ze heus wel.

Ik denk dat dat het verschil is qua instelling wat coco bedoeld, en waarmee ik inderdaad ook wel eens bots met mensen. (ook 1 van mijn zussen bijv.)

Overigens maak je het jezelf ook niet makkelijker door al beren op de weg te zien die er helemaal niet zijn. Ik heb M bijv. ook een nachtje weg gebracht op het moment dat ik het even niet meer trok (ik zwanger en griep, M. 2 weken spoken door tandenleed) En wat denk je. Het nachtje bij oma prima geslapen. En toen ze thuis was weer drama. 8-)
Ik ben inderdaad meer van het "we zien wel wat er gebeurt", als je dat bedoelt. Als we toevallig allebei naar vrienden willen, dan gaat Saartje gewoon mee, en kan ze daar in een campingbedje. Wil ze niet gaan slapen daar? Prima, gaan we gewoon naar huis :Y

Logeren nog niet gehoeven dus, maar ik denk dat ik daarmee wel ongeveer dezelfde instelling zou hebben.

Kijk, als je kindje ziek is of echt ergens veel last van heeft (zoals Zoë's kindje), dan kan ik me voorstellen dat je vanzelf wat voorzichtiger wordt met dit soort dingen. Maar ik denk dat het in de meeste situaties idd vooral je eigen instelling is.

quote:
2s.gif Op dinsdag 16 april 2013 21:34 schreef covie het volgende:
In zulke situaties is het nog vaak niet geoorloofd om zoiets te zeggen. Je bedoeld het goed maar krijgt dan toch een snauw van "Niet elk kind is zo makkelijk al die van jou"
Wij houden ook meestal wijselijk onze mond dicht. Want "jullie hebben gewoon geluk met zo'n makkelijke dochter!".

Ja, en natuurlijk hebben we geluk met haar O+ Maar het is ook zeker weten onze instelling. Wat voorbeelden:
SPOILER
pi_125376553
Keshet ik denk dat ik dat ook kan in zo'n situatie. Maar zeker weten doe ik dat niet omdat ik nooit in die situatie heb gezeten. En als het om medische zaken gaat dan beoordeel ik dat liever niet.

Maar ik heb bijv. absoluut geen medelijden als mijn zus weer zeurt dat haar zoontje niet doorslaapt. Die jongen heeft 3 spenen die allemaal het bed uit vallen en ze gaat 's nachts nog haar bed uit om de spenen weer terug in bed te leggen als hij huilt ook! (en dat gebeurd dus veel)
Nou dat zal mij dus niet bij M en niet bij mijn volgende kinderen gebeuren.
(Wacht maar af, M is gewoon zo makkelijk!)

En verder idd coco zijn dat exact het soort voorbeelden die ik bedoel.
pi_125377824
Kyara, wat een prachtige meiden, zo schattig.

Hier past oma eens in de 2 weken vast op. Ik weet net hoe ze dat doet, maar zij is op oppasdagen ook anders dan op het weekend. De kinderen worden echt niet op elke oppasdag verwend, wel op andere momenten en dat is prima.

Uit logeren doe ik liever niet in verband met bv en ik vind het nog niet echt nodig. Oma woont zo dichtbij, dat ze prima hier kan oppassen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_125378692
Ik vraag me stiekem af of ik zo makkelijk ben omdat M zo'n makkelijke baby is, of andersom. Volgens mij heeft dat wel met elkaar te maken.

Hij drinkt goed, hij slaapt goed, hij is vrolijk, over het algemeen ook als hij een dag ergens anders doorbrengt, zonder zijn ouders. Ik denk dat wij hem gemiddeld 2 keer in de maand 's avonds meenemen als wij weg gaan, en dan slaapt ie daar.
Misschien slaat dat nog om, dat kan. Maar vooralsnog tel ik mijn zegeningen. Ik voel me dus ook niet echt belemmerd in mijn doen en laten door mijn baby.

Tuurlijk, ik bijt ook wel eens op mijn tong als ik anderen met hem zie hannesen. Maar ik vertrouw er tegelijkertijd op dat M prima aangeeft wat hij wil (vooral wat hij niet wil ;) ). En daardoor laat ik hem redelijk zorgeloos achter bij een ander.

Hij kan wat jengelig worden als hij moe is, maar hey, ik word ook vervelend als ik moe ben. Rond flestijd kan hij ineens transformeren naar een ellendig stuk chagrijn, maar hij zal op momenten toch echt nog even zijn pyjama aan moeten, of de bereidingstijd van de voeding moeten afwachten.
Ik maak eigenlijk nauwelijks mee dat andere mensen dat "zielig" vinden of hem willen troosten.

Ik kan alleen zelf niet zo goed tegen het geluid van zijn gehuil :P Zijn huil is heel hard en heftig en hij gaat dan ook worstelen of zich uit mijn armen werpen. Dat zijn wel momenten dat ik stiekem hoop dat een eventueel volgend kindje asjeblieft geen huilbaby wordt, want daar zou ik het toch wel heel zwaar mee hebben. (Kudo's voor die moeders, echt.)

Maar gejengel om een speen die kwijt is, of gewoon slechte zin ofzo, daar word ik niet heel warm of koud van. Ik heb een wekelijkse thuiswerkdag, en dan moet ie zich regelmatig echt zelf in de box vermaken, of blijft ie maar even in bed zeuren. Ik kan dan gewoon niet 1-2-3 rennen voor hem.
En tot dusver gaat dat prima. ^O^

Wat ik bijvoorbeeld wèl lastig vind, is een familiediner waar we binnenkort naartoe willen, maar dat in een zaal zal plaatsvinden waar geen aparte slaapgelegenheid is. Het is voor ons op 3 uur rijden, dus je gaat ook weer niet zomaar terug naar huis. De familie, die daar woont, heeft M nog nooit gezien, dus we willen hem wel meenemen. Maar het organiseren van een uitvalsbasis bij iemand thuis, en rekening houden met een eet- en slaapritme van een kind dat op gezette tijden zijn rust nodig heeft, dat vind ik dan wel belangrijk.
En tegelijkertijd belemmert dat onze vrijheid dan weer wèl, op een bepaalde manier.
pi_125379176
Mijn kleine dametje is zielig. Vanmiddag voor t eerst in dr leventje echt overgegeven. En gisteravond werd ze na een uurtje slapen wakker, niet te troosten, wilde niet drinken. Uiteindelijk na wat wiegen bij mij in slaap gevallen. Lang geleden O+
Nu weer wakker, niet te troosten,uiteindelijk weer in slaap gevallen, te vroeg op bed gelegd, wakker, niet slapen, onrustig. Nu drinkt ze wel en hopelijk zo slapen.
Temperatuur gemeten, heeft verhoging. Dat zal het wel verklaren. Maar blijft toch lastig en sneu als ze niet lekker zijn. Niks voor haar hoe ze nu is

Sorry voor de egopost :P
pi_125379224
Beterschap Son, wat sneu.

En Kyara, wat een rijkdom, met je prachtige dames! O+
  dinsdag 16 april 2013 @ 23:23:50 #277
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125379356
Ik probeerde bij M het dan zo te plannen dat hij in de auto zijn slaapjes deed.

En ik ga bij M dus ook zijn speentje oprapen als hij die s nachts kwijt is hoor. No prob. En zwanger met baby is idd heftig, was ook blij dat ik overdag extra hulp had met M toen ik >28 weken was. Logeren was toen gelukkig niet nodig.

Ik vond mezelf altij vrij relaxt maar als ik jullie zo lees ben ik een soort overbezorgde moeder :D
pi_125379402
Interessante discussies hoor, ik ben er van overtuigd dat moeders het best weten of ze hun kind ff kunnen laten huilen of een nachtje ergens kunnen laten logeren.
Ik heb het gevoel dat moeders hun kind het best aanvoelen, en ja iedere kind is verschillend!

(Moest meteen denken aan je meiden Kyara, wat een schattige foto en wat lijken ze op elkaar!

Maar logeren, is nog niet nodig geweest, maar gaat vast nog vaak gebeuren!

Ik was trouwens vandaag geïrriteerd! Ow kreeg prikjes en moest heel hard huilen (vorige keer was er niets aan de hand :( ) nou overstuur gilde hij alles bij elkaar en wilde niet stoppen met huilen. Ja, als ik met hem rondloop is hij rustig, maar je moet hem dan niet neerleggen. Dit duurt bij hem dan zeker een half uur. Zijn andere echte troost op zo'n moment is de kinderwagen. Dus ik heb hem snel aangekleed zodat hij rustig kon worden in de kinderwagen. Tijdens t aankleden was Ow flink aan t huilen zegt een moeder: nou ik zou hem eerst ff wiegen en rondlopen met hem, want hij huilt echt wel hard hoor en dat is slecht voor hem. O en ik zou ook zingen tegen hem ipv praten, dat vinden baby's fijner! :(
Tssss ik weet echt wel wat goed voor mijn baby is, dat hoef jij mij niet te vertellen!!!
(En natuurlijk mag ze best vinden dat ik het verkeerd aanpak, maar bespreek dat lekker met manlief en ga niet zeggen dat ik slecht voor m'n baby zorg!)

Trouwens de stats: 4600 gram en 58 cm, we hebben een lange dunne vent :D van precies drie maanden oud :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Loj op 16-04-2013 23:36:52 ]
pi_125379718
Haha Loj, wat een lef... wat zei je, "Nou, dan ben ik blij dat het míjn baby is, dankjewel"? :D
Oef, wat zou ik daar hormonaal van uit de hoek kunnen komen.
pi_125379997
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 23:30 schreef Mangostine het volgende:
Haha Loj, wat een lef... wat zei je, "Nou, dan ben ik blij dat het míjn baby is, dankjewel"? :D
Oef, wat zou ik daar hormonaal van uit de hoek kunnen komen.
Dat had ik idd moeten zeggen helaas bedenk ik zilke opmerkingen dan altijd achteraf pas hè ;)
  dinsdag 16 april 2013 @ 23:44:54 #281
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125380490
Wat suf Loj :o

Je kent zelf je eigen kind toch het beste? Maar blijft toch wel lastig, soms zou e iemand best wel wat tips willen geven maar daar staat zo'n taboe op. En eerlijk gezegd zou ik het zelf ook wel persoonlijk opvatten. Je hebt al snel zoiets van waar bemoei je je mee.
pi_125381807
Je mag best tips geven idd, maar dan wel op een andere toon lijkt mij! Als die andere moeder iets had gezegd als, "wat een verdriet hè. Die prikken zijn ook vervelend" oid, dan had Loj daar wel of niet op kunnen reageren. En aan de hand daarvan kun je inschatten of een moeder radeloos is, en vatbaar is voor voorzichtige tips. Of dat ze een hormonale leeuwin is. :+

Van de andere kant, ik denk ook wel dat het goed is om ervan uit te gaan dat een moeder meestal zelf heel goed weet wat goed is voor haar kind, en dat ze er anders wel vanzelf achter komt.
Ik geef zelf niet zo snel tips, alleen aan voor mij bekende moeders wanneer ze twijfel uitspreken, en dan in de trant van, heb je misschien dit of dat al eens geprobeerd.
  woensdag 17 april 2013 @ 03:46:21 #283
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125384869
Ik ben dan echt een hormonster hoor maar zo'n vrouw moet zich niet met mij en mijn baby bemoeien. Een cb arts a la maar een andere moeder...
  woensdag 17 april 2013 @ 08:03:41 #284
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125385529
Ik geloof dat ik ook in de categorie hormonale leeuwin val :D
  woensdag 17 april 2013 @ 08:15:16 #285
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_125385650
Oh, die moeder op het CB :X .

De 'relaxte moeder discussie' laat ik ff voor wat het is. Soms lijkt het wel een wedstrijd te worden en dat vind ik onzinnig. Iedere moeder moet doen wat het beste voelt voor haarzelf, haar gezin en haar kind. En dan ben je misschien wat minder relaxt dan de buurvrouw, als het bij jullie werkt, who cares?
pi_125385833
Zo, ik trof mijn baby vanochtend slapend op zijn buik aan in bed, met slaapzak en al. Dat is voor het eerst, dat hij in bed omrolt.
Knuffel en speen lagen op smijtafstand op de grond.
Grapjas. O+
pi_125385886
Vind ik ook Soesa, dat er dan een soort verantwoordingsdrang lijkt te ontstaan. Ik heb het zelf ook hoor, als ik de discussie dan lees, moet ik daarna wel ook even stellig verkondigen dat ik het op die en die manier doe en waarom.
pi_125385964
Oh Kyara O+ je mooie meisjes
Son je arme dametje ;( overgeven is zo naar. Beterschap
Loj argh o|O die moeder!
Haha Mango je grapjasje :P knap hoor
pi_125386067
Son
Wat sneu! Beterschap

Loj
:o :X kun je op zo'n moment ook niet echt gebruiken als je baby overstuur is

Tinu
Hoe gaat het nu met het drinken?

Mango
Knap! En knuff en speen zijn overbodig opeens haha
pi_125386348
Loj, wat vreselijk irritant, zo'n bemoeial! Ik zou ook niet zo snel kunnen reageren met een gevatte opmerking. Al denk ik dat ik er wel een boze "pardon??" uit zou gooien. En dan zou schrikken van mezelf ofzo :')
pi_125386545
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2013 08:15 schreef Tante_Soesa het volgende:
Iedere moeder moet doen wat het beste voelt voor haarzelf, haar gezin en haar kind. En dan ben je misschien wat minder relaxt dan de buurvrouw, als het bij jullie werkt, who cares?
Volmondig mee eens. Maar genoeg moeders die wel (eens) gestrest zijn, of onzeker, of vaker met de handen in het haar zitten. En daar lijken me dit soort discussies wel goed voor.

Verantwoordingsdrang kun je ook zien als jezelf een spiegel voorhouden. Je denkt na over waarom je bepaalde dingen doet zoals jij ze doet. En als jij er daarna nog steeds blij mee bent: mooi :Y

Door andere denkbeelden/opvoedwijzen blijf je zelf kritisch.

Oh, en een wedstrijdje maak je er zelf van. Als je je goed voelt bij jouw manier van opvoeden, wat interesseert het dan of je de meest relaxte bent?
  woensdag 17 april 2013 @ 09:37:20 #292
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_125387017
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2013 09:14 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Volmondig mee eens. Maar genoeg moeders die wel (eens) gestrest zijn, of onzeker, of vaker met de handen in het haar zitten. En daar lijken me dit soort discussies wel goed voor.

Verantwoordingsdrang kun je ook zien als jezelf een spiegel voorhouden. Je denkt na over waarom je bepaalde dingen doet zoals jij ze doet. En als jij er daarna nog steeds blij mee bent: mooi :Y

Door andere denkbeelden/opvoedwijzen blijf je zelf kritisch.

Oh, en een wedstrijdje maak je er zelf van. Als je je goed voelt bij jouw manier van opvoeden, wat interesseert het dan of je de meest relaxte bent?
Oh, helemaal eens Coco! Misschien heb ik de discussie al wat te vaak gezien ;).

Ik ben niet de makkelijkste denk ik maar ik heb wel een makkelijk kind. Wij hebben best lang gestruggled met de slaapjes overdag en nu dat wel goed gaat vind ik het belangrijk dat ze die slaapjes ook in haar eigen bedje doet (of op het KDV uiteraard). Anderen vinden dat misschien star maar soit. Het werkt voor ons en ik kom prima buiten/bij familie en vrienden en aan mezelf toe.

Elin heeft ook nog nergens gelogeerd. Tweeledig, het was nog niet nodig tot nu toe en ik vind het ook nog niet nodig. Nu ze doorslaapt zou ik er minder moeite mee hebben.

Nouja, ik zit nog steeds alleen mobiel en dat blijft toch wel beetje lastig met uitgebreid reageren en goed uitleggen wat ik bedoel.

oh, jongens, ik zit hier echt op m'n handen. M'n nichtje (ze heet trouwens net als jouw dochter Coco O+) heeft vannacht geen voeding gekregen. Ze hoefde niet... Nu is ze pas 2 dagen oud en voor zover ik weet mag er dan toch niet langer dan 4 uur tussen voedingen zitten? Ik wil me er niet mee bemoeien want het is hun 2e maar toch... Ik ben soms ook wel een beetje een bemoeimoeder geloof ik :o :@
pi_125387104
Son beterschap voor je dame.

Loj ik zou daar ook niet tegen kunnen.

Mango knap dat omrollen in bed. Ik kan niet wachten tot het zo ver is :P
Meneet wil tegenwoordig op zijn rug in slaap vallen en dan op het juiste moment naar zijn buik gedraaid worden om goed te slapen op de dag. En ik denk dat ik zijn ledikant moet gaan klaar maken voor slaapjes op zijn eigen kamer. De wereld om hem heen word te intressant om nog lekker in de box te kunnen slapen.
pi_125387133
Het mag wel tante soesa. Wij mochten ook vanaf dag 1 de nacht voeding skippen. We hoefde geen wekker te zetten zeg maar. Niet dat meneer het daar mee eens was. Die kwam stipt om de drie uur.
pi_125387181
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2013 09:37 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Oh, helemaal eens Coco! Misschien heb ik de discussie al wat te vaak gezien ;).

Ik ben niet de makkelijkste denk ik maar ik heb wel een makkelijk kind. Wij hebben best lang gestruggled met de slaapjes overdag en nu dat wel goed gaat vind ik het belangrijk dat ze die slaapjes ook in haar eigen bedje doet (of op het KDV uiteraard). Anderen vinden dat misschien star maar soit. Het werkt voor ons en ik kom prima buiten/bij familie en vrienden en aan mezelf toe.

Elin heeft ook nog nergens gelogeerd. Tweeledig, het was nog niet nodig tot nu toe en ik vind het ook nog niet nodig. Nu ze doorslaapt zou ik er minder moeite mee hebben.

Nouja, ik zit nog steeds alleen mobiel en dat blijft toch wel beetje lastig met uitgebreid reageren en goed uitleggen wat ik bedoel.

oh, jongens, ik zit hier echt op m'n handen. M'n nichtje (ze heet trouwens net als jouw dochter Coco O+) heeft vannacht geen voeding gekregen. Ze hoefde niet... Nu is ze pas 2 dagen oud en voor zover ik weet mag er dan toch niet langer dan 4 uur tussen voedingen zitten? Ik wil me er niet mee bemoeien want het is hun 2e maar toch... Ik ben soms ook wel een beetje een bemoeimoeder geloof ik :o :@
Volgens mij mag er 's nachts max. 6 uur tussen zitten, als de baby in kwestie overdag genoeg drinkt enzo. Bij Saartje was dat in ieder geval zo. Geloof ik. ....Toch?
Kind is nog geen half jaar oud, en nu twijfel ik daar al aan :') :+

Edit: die 6u weet ik trouwens zeker, vraag me alleen af of dat al meteen zo was... In ieder geval nog terwijl de kraam er was, dat weet ik wel 100% zeker, En de eerste dagen in het ziekenhuis, kwam er gewoon iedere zoveel uur een verpleegster. Dus denk dat het voor Saartje vanaf dag 4-5 op ging.

Tante, zou goed kunnen dat jij dezelfde discussie al vaker hebt langs zien komen. Dan word je ook een soort van discussie-moe, denk ik. Heb ik met bijvoorbeeld het 'laten slapen' gebeuren of het 'fv vs bv' verhaal. Die blijven idd terugkomen.
  woensdag 17 april 2013 @ 09:47:41 #296
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_125387229
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 09:43 schreef As1981 het volgende:
Het mag wel tante soesa. Wij mochten ook vanaf dag 1 de nacht voeding skippen. We hoefde geen wekker te zetten zeg maar. Niet dat meneer het daar mee eens was. Die kwam stipt om de drie uur.
Oké! Mijn kraam was heel stellig daarin maar blijkbaar verschilt dat. Alsnog is het borstvoeding ook gewoon nog niet handig om 's nachts niet te voeden. Niet handig voor je productie die toch nog op gang aan het komen is. Nouja.
  woensdag 17 april 2013 @ 09:50:36 #297
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_125387294
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 09:45 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Volgens mij mag er 's nachts max. 6 uur tussen zitten, als de baby in kwestie overdag genoeg drinkt enzo. Bij Saartje was dat in ieder geval zo. Geloof ik. ....Toch?
Kind is nog geen half jaar oud, en nu twijfel ik daar al aan :') :+

Edit: die 6u weet ik trouwens zeker, vraag me alleen af of dat al meteen zo was... In ieder geval nog terwijl de kraam er was, dat weet ik wel 100% zeker, En de eerste dagen in het ziekenhuis, kwam er gewoon iedere zoveel uur een verpleegster. Dus denk dat het voor Saartje vanaf dag 4-5 op ging.

Tante, zou goed kunnen dat jij dezelfde discussie al vaker hebt langs zien komen. Dan word je ook een soort van discussie-moe, denk ik. Heb ik met bijvoorbeeld het 'laten slapen' gebeuren of het 'fv vs bv' verhaal. Die blijven idd terugkomen.
[/quote]

Ah, oke. Bij haar zat er nu bijna 9 uur tussen en ik vind dat echt te lang voor zo'n ukkie.

Die discussies komen idd ook met grote regelmaat voorbij. En hoewel ik altijd graag discussieer ben ik daar nu wel klaar mee! De conclusie is toch altijd dat iedereen moet doen waar zij zich het beste bij voelt. En zo is het ook.
pi_125387298
Licht misschien ook wel aam hoe je kindje het doet. Die van mij was amper afgevallen dronk overdag goed, hielt zich goed warm, enz. Volgens mij was het bij mijn oudste ook niet gelijk.
pi_125387316
Oh en inderdaad zes uur. Dus 1 voeding skippen. Na zes uur gewoon weer voeden.
pi_125387555
Ik denk dat het ook wel ligt aan bv of fv.
Sowieso is 9uur erg lang.

Even opgezocht, tot dag 5 was t iedere 3uur minimaal, ook s nachts.
Vanaf dag 5 overdag iedere 3uur en s nachts een keer 4 of 5 uur ertussen mocht.

Mn dametje zit niet lekker in dr vel ;( zo sneu. Heeft nu ook koorts. Vannacht weinig geslapen, en is nu moe, maar wil niet slapen. (en heeft me gisteren ook nog ondergespuugd :P)
En dr knuffel is ook nog vies geworden gisteren, dus die kan ik ook niet geven.
Zit nu in de was :P toch maar een extra nijntje erbij kopen :)
  woensdag 17 april 2013 @ 10:09:45 #301
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125387751
Ik had en heb bij M trouwens als regel dat hij iig 1 slaapje thuis in zijn eigen bed doet. Het andere slaapje kon dan elders (bij iemand anders, in de auto, onderweg etc). En s nachts in zijn eigen bed (geen gesleep met hem s avonds). Dat werkt hier best goed. Hij rijgt zijn rust en zelf ben je dan ook wat flexibeler.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')