quote:Op donderdag 14 april 2011 21:55 schreef Kyara het volgende:
Samenlevingstest woensdag was niet zo goed. Onderzoek viel wel mee maar niks levends terug te vinden. Dat kon aan 2 dingen liggen: ofwel zaad niet goed of niet het juiste moment. Daarom weer bloed prikken (heb nu dus 2 megablauwe plekken op mijn armen). Uit bloed bleek niet het juiste moment dus morgen nog een keer. En ik maar denken dat die zaadcellen zo lang in leven konden blijven Nog even nagevraagd over de hoeveelheid eicellen en het leek er inderdaad op dat dat er voor mijn leeftijd te weinig zijn. Een en ander moet nog uit bloedonderzoek blijken maar waarschijnlijk heb ik dus grote kans op vroegtijdige overgang. Dus morgen nog een keer.
En inmiddels zjn we dus 2 jaar en 3 kinderen verder (en M is verwerkt rondom die samenlevingstesten....).quote:Op maandag 18 april 2011 18:07 schreef Kyara het volgende:
Nog even een updat van deze kant. Samenlevingstest vrijdag was weer negatief, weer bloed prikken. 's Middags gebeld (overigens netjes op de afgesproken tijd) met de mededeling dat het te laat was. Lijkt me sterk dat de test daarom negatief was want die van woensdag was te vroeg.
Zo bijzonder!!quote:Op zondag 14 april 2013 09:36 schreef Kyara het volgende:
Het blijft bizar hoe dingen kunnen lopen. 2 jaar geleden:
[..]
[..]
En inmiddels zjn we dus 2 jaar en 3 kinderen verder (en M is verwerkt rondom die samenlevingstesten....).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Had ik ook gezien, maar het schijnt dat een gewone fiets daar wel wat van uit balans raakt. En omdat ik momenteel niet zoveel weeg durf ik dat niet zo goed. Ik wil niet omkiepen met de miniquote:Op zondag 14 april 2013 11:42 schreef Kyara het volgende:
phaidra, hier precies hetzelfde probleem met fietsstoeltje. Er zijn ook speciale mama sturen te koop. Wellicht een goedkopere oplossing dan een compleet nieuwe fiets.
Klinkt als een sprong jaquote:Op zondag 14 april 2013 12:10 schreef Zolena het volgende:
Oh nee toch niet, nou gaat ie weer blij kraaien. Oh nee toch niet ik was verdrietig...![]()
Misschien wel sprongetje.
nee, tijdens de onderzoeken spontaan zwanger geraaktquote:Op zondag 14 april 2013 10:01 schreef Troeta het volgende:
Grappig kyara. hebben jullie hulp gehad met zwanger worden of is het toch vanzelf gelukt allemaal?
Je ziet wel dat het broer en zus isquote:Op zondag 14 april 2013 14:44 schreef Sonnetje85 het volgende:
Haha Troeta![]()
En jeetje wat kan ze een hoop zeg!
Tinu, denk ook niet dat het echt een probleem gaat wordenhij vindt t vooral heel leuk om te zeggen wat ie niet wil
Balen van de rotnacht
Omen, tis idd een eigenwijsje, maar hij is zoooo leuk en wordt ook alleen maar leuker
Mango, wat een leukerd! Lekkere bolle wangen![]()
Kyara, bizar hoe het kan gaan in 2 jaar![]()
Oh en ik vond dat het op elkaar lijken wat minder werd, maar volgens mij lijken ze idd nog best.
Floris, precies 2 jaar geleden(bijna even oud dus, nou ja op 18 dagen na
)
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 14 april 2013 09:36 schreef Kyara het volgende:
Het blijft bizar hoe dingen kunnen lopen. 2 jaar geleden:
[..]
[..]
En inmiddels zjn we dus 2 jaar en 3 kinderen verder (en M is verwerkt rondom die samenlevingstesten....).
Nee joh dat hoeft toch niet!! Ligt gewoon aan afstand zitje-zadel!quote:Op zondag 14 april 2013 13:08 schreef Kyara het volgende:
En wat een leuke kindjes allemaal weer
Son, je meisje lijkt ook best wel op haar broer toch?
Tinu, sterkte voor je mini!
Phaidra, dat kan ik me voorstellen inderdaad. k heb een redelijk nieuwe fiets dus ga voor het mamastuur. Maar ben stiekem wel blij dat jij hetzelfde probleem had, ik voelde echt huge dat ik er niet tussen paste
Vriendin van me vindt een bakfiets echt ideaalquote:Op zondag 14 april 2013 15:37 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik twijfel over de aanschaf van een kleine bakfiets, we hebben geen tweede auto en ik zou toch wel weer wat mobieler willen zijn.
Ik heb ook maar heel even gepost. Op 30 april had ik oranje streepjesquote:Op zondag 14 april 2013 15:25 schreef _Ophelia_ het volgende:
Wat grappig, ik kan me niet eens herinneren dat we daar samen gepost hebben.
Rompers kun je naar beneden uitpielen!quote:Op zondag 14 april 2013 20:28 schreef Kwisted het volgende:
heel herkenbaar Tico! En dan moet het rompertje nog over het hoofdje he![]()
Vandaag heeft F.leur lekker buiten op een deken op het gras gelegen onder de parasol. Eigenlijk was dit de eerste keer dat ze op die manier buiten was. Anders altijd alleen maar in de kinderwagen of draagzak. Ze vond het wel interessant geloof ik![]()
Jullie nog fijne dingen gedaan met het mooie weer??
Naar benedenquote:Op zondag 14 april 2013 20:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Rompers kun je naar beneden uitpielen!
Of openknippen.
romper kan ook prima naar beneden langs uit als het nodig isquote:Op zondag 14 april 2013 20:28 schreef Kwisted het volgende:
heel herkenbaar Tico! En dan moet het rompertje nog over het hoofdje he![]()
Vandaag heeft F.leur lekker buiten op een deken op het gras gelegen onder de parasol. Eigenlijk was dit de eerste keer dat ze op die manier buiten was. Anders altijd alleen maar in de kinderwagen of draagzak. Ze vond het wel interessant geloof ik![]()
Jullie nog fijne dingen gedaan met het mooie weer??
Ja, zo leuk vind ik datquote:Op maandag 15 april 2013 10:20 schreef Zoë23 het volgende:
Tante soesa
Dankjewel
Zo schattig, babyknuffelen![]()
Kunnen ze over een aantal maanden lekker samen spelen!
Ja leuk om te zien! Ikwilookquote:Op maandag 15 april 2013 10:23 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ja, zo leuk vind ik dat. Ze is nu ook al zo gek op d'r grote neef (en hij op haar
). Die interactie is geweldig en zorgt ervoor dat ik echt heel graag een broertje of zusje voor E wil.
misschien heb ik het gemist maar waarom moeten jullie wachten?quote:Op maandag 15 april 2013 10:31 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Ja leuk om te zien! Ikwilookhelaas moeten we nog een tijd wachten anders waren we nu al wel voor een 2e gegaan
quote:Op maandag 15 april 2013 10:50 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
misschien heb ik het gemist maar waarom moeten jullie wachten?
Op dokters advies moeten wij niet te lang wachtendus dat gaan we ook niet doen ook. Nu nog niet maar als E. jarig is geweest gaan we 't naar alle waarschijnlijkheid weer proberen! ik durf alleen nog niet zo goed ivm zeeeeer pijnlijke menstruaties (erger dan bevallen...: ') ) maar, die drempel moet ik even over
Het is ook megaspannend! Vond ik ook! Ik heb van maart 2010 pijn gehad en in maart 2012 was ik pijnvrij.quote:Op maandag 15 april 2013 11:24 schreef Zoë23 het volgende:
Pessie
Dat is goed om te horen!maar toch blijft het spannend. Zit er nu al sinds okt 2011 mee.. Das best een lange tijd
Pff 2jr. Maar wel fijn dat je weer pijnvrij was.quote:Op maandag 15 april 2013 11:29 schreef pessie het volgende:
[..]
Het is ook megaspannend! Vond ik ook! Ik heb van maart 2010 pijn gehad en in maart 2012 was ik pijnvrij.
quote:Op maandag 15 april 2013 10:54 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Op dokters advies moeten wij niet te lang wachtendus dat gaan we ook niet doen ook. Nu nog niet maar als E. jarig is geweest gaan we 't naar alle waarschijnlijkheid weer proberen! ik durf alleen nog niet zo goed ivm zeeeeer pijnlijke menstruaties (erger dan bevallen...: ') ) maar, die drempel moet ik even over
Mijn uk is ongeveer 3 maanden af en aan verkouden geweest. Je kan even checken bij de ha (kijken of oren of keel niet ontstoken zijn e.d.) maar op zich kan het geen kwaad.quote:Op maandag 15 april 2013 12:05 schreef Loj het volgende:
Zieke baby's
Fantastische poepromper, en wat een idee, rompers omlaag uit trekken.
Verder hoorde ik wat rammelende eierstokken
Trouwens, ik ga vaker klagen. Gistermiddag werd Ow leuk en steeds gezelliger...
Daarna vannacht geslapen van 2130 tot 03.05 en van 03.35 tot 08.10!!!!!
Woei!!!!!
En sinds vanochtend heeft hij pas 5 minuutjes gehuild en dat was terwijl hij aan t wachten was op de fles
Nu ligt hij heerlijk in de box te gillen van plezier naar zn mobile
Jeej
Trouwens, Ow is nu al twee weken verkouden...is dat te lang?
Dankje, ik hoop dat hij net zulke grote ogen krijgt als zijn broer, alleen dan de blauwe variant <3)quote:As
Wat een mooie ogen zeg
Ik geef op de speelzaal ook een gekookte wortel als tussendoortjequote:Op maandag 15 april 2013 20:44 schreef Mangostine het volgende:
Dank voor jullie reacties, eens overleggen met het kdv. Daar stellen ze een nieuw schema voor, waarin ineens een tussendoortje is ingepland. Thuis heb ik dat moment nog niet. Ik weet ook niet of ze zelf iets geven of dat ik het moet aanleveren.
Yoghurt is pas vanaf 8 maanden toch?
Dankje, ik heb verschrikkelijke angst voor erge borstweiger scenario's. Vannacht en morgen ochtend gewoon drinken zou erg fijn zijn.quote:Op maandag 15 april 2013 21:17 schreef Zoë23 het volgende:
Fijn dat hij wel goed dronk. Hoop dat hij vanavond/vannacht nog bij je gaat drinken.
Kan het me goed voorstellen. Hoe is dat bij je oudste gegaan?quote:Op maandag 15 april 2013 21:22 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Dankje, ik heb verschrikkelijke angst voor erge borstweiger scenario's. Vannacht en morgen ochtend gewoon drinken zou erg fijn zijn.
Die had niet echt een weigerperiode, wel een bijtperiode. Hij heeft ondanks alles tot 1,5 jaar/ 1 3/4 jaar bv gehad. Alleen soms was het echt even niet meer leuk. Ik had zo gehoopt dat dat deze keer niet zo zou zijn. Verbaast me echt ook van mijn baby, had ik niet verwacht, hij was altijd zo gek op de borst, wilde altijd graag bij me drinken.quote:Op maandag 15 april 2013 21:31 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Kan het me goed voorstellen. Hoe is dat bij je oudste gegaan?
Dat is niet leuk nee,. Hoop dat hij snel weer bij je gaat drinkenquote:Op maandag 15 april 2013 21:43 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Die had niet echt een weigerperiode, wel een bijtperiode. Hij heeft ondanks alles tot 1,5 jaar/ 1 3/4 jaar bv gehad. Alleen soms was het echt even niet meer leuk. Ik had zo gehoopt dat dat deze keer niet zo zou zijn. Verbaast me echt ook van mijn baby, had ik niet verwacht, hij was altijd zo gek op de borst, wilde altijd graag bij me drinken.
Ik vind het ook best veel maar ze eet echt graag en met smaak. Volgens mij ziet zij het anders, melk als bijvoeding en de rest als basisquote:Op dinsdag 16 april 2013 08:29 schreef As1981 het volgende:
Klinkt prima tante soesa. Ik vind het best veel wat je er in krijgt met 8,5 maand. Tot 10 maanden ging er bij mijn oudste maar weinig in. Tot een jaar noemen ze het bijvoeding en is melk nog de basis.
Mijnes at ook ongeveer dat op die leeftijd. Hij kreeg alleen tot een maand of 10 nog een late fles, maar tussen de middag maar 90 cc.quote:Op dinsdag 16 april 2013 08:22 schreef Tante_Soesa het volgende:
Omen, zielig is dat he. Hebben wij in het begin ook gehad met E., ze moest zo wennen! Na een paar x ging het al een stuk beter en sliep ze daar vaak meer dan thuis. Nu slaapt ze daar gemakkelijk 2 x 1,5 uur. Juist door alle indrukken slaapt ze nu beter waar dat eerst juist zorgde voor slechter slapen. Komt goed!
Fijn Tinu, dat L. gedronken heeft!
Kaatje, hoe is de nacht gegaan?
Zoë, fijn dat het goed ging! Klinkt echt stukken beter hoe het nu gaat. Super! Hopelijk zet 't door
Ik heb gister m'n mini nichtje gezien. Och, wat klein en lief! Ik kan me nu al echt niet meer voorstellen dat E. ook zo klein is geweest! Wat een halve peuter lijkt dat nu
.
Hier weer een heerlijke nacht gehad. Ze slaapt nu al ong. 1,5 week elke nacht door. Ik geniet er volop van!
Vraagje aan de moeders met oudere kindjes. E. drinkt nu eigenlijk nog maar 3 flessen overdag, 's ochtends rond 7, 's middags rond 1 en dan weer 's avonds rond half 7/7. Tussendoor eet ze een cracker/rijstwafel, een hele boterham, fruit (meestal 1 stuk of een potje) en groenten, ong 150 gr groenten en aardappelen + een bordje kwark. Tussendoor drinkt ze water. Ze is prima tevreden en vraagt ook niet om meer...is dit een beetje een 'goed' eetschema voor een 8,5 maanden oude baby!
ohhh dat haat ik ook zo! Van die mensen die het gewoon niet snappen. Heeeeel irritant!quote:Op dinsdag 16 april 2013 08:30 schreef Zoë23 het volgende:
Gister einde vd middag visite die bleef eten, had van tevoren aangegeven na het eten bezig te zijn met S, ritueel en kijken naar signalen omdat het slapen svonds vooral moeizaam gaat. Diegene wilde uiteindelijk wel blijven. Wel lastig vind ik, als je je situatie uitlegd, en dan nog 'negeren' mensen het.
Hun probleem. Jij bent bezig een patroon te veranderen, dat kost tijd en energie. Dan kun je er geen mensen bij gebruiken die niet luisteren, hoe gezellig het ook kan zijnquote:Op dinsdag 16 april 2013 09:39 schreef Zoë23 het volgende:
As
Heb ik ook gedaan hoor, S gaat voor en had t de dag ervoor nog uitgelegd.
Dus diegene is weggegaan. Maar vind t irritant dat mensen niet luisteren
He, wat jammer dat het slapen nog niet zo heel goed gaat op het kdv. Vast een kwestie van wennen. Saartje schijnt bijvoorbeeld wat minder goed in slaap te vallen daar (laatste hebben ze haar moeten wiegenquote:Op dinsdag 16 april 2013 05:18 schreef Omentielvo het volgende:
Gisteren heeft Riley op het KDV 4 keer een half uur geslapen. Thuis slaapt ze veel langer. Maar gisteravond had ik dus een overstuur kindje van moeheid. Heb haar huilend op bed gelegd, omdat ik weet dat dit helpt. Binnen 5 minuten sliep ze. Ik heb beneden even zitten huilen. Zo zielig een baby die zo verdrietig is.
Ik denk het wel idd. Ik vermoedde al een vlekjesziekte, had ik eerder gepost, dacht ook hier. Of was het alleen in het bv topic? Ik twijfel wel of het waterpokken zijn. Sommige pukkels lijken met vocht gevuld sommige niet, het lijkt ook niet te jeuken. Ha vermoedde wel waterpokken. Hij heeft de waterpokken een paar maanden geleden gehad, maar ja helaas ruim onder het jaar, dus nu kan hij ze weer hebben.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:09 schreef Keshet het volgende:
Tinu, heeft L. niet gewoon de waterpokken? Omdat je ook dingen in z'n mond zag?
Ja! Mango's mini (toch?) en de mijne! Saar deed dat eerst ook nooit. En nu komt er toch wel vaker een mondje terug.quote:Op dinsdag 16 april 2013 08:22 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ging het van de week niet over kindjes van rond de 6mnd die ineens meer spugen? Otje spuugt ineens, hele kleine beetjes, dat wel, maar ze spuugde eerst nooit.
Saartje idd ookquote:Op dinsdag 16 april 2013 10:15 schreef pessie het volgende:
Lauren doet vdat ook Coco, huilen omdat ik haar niet snel genoeg in bed leg.
Gefeliciteerd met je nichtje!quote:Op dinsdag 16 april 2013 08:22 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik heb gister m'n mini nichtje gezien. Och, wat klein en lief! Ik kan me nu al echt niet meer voorstellen dat E. ook zo klein is geweest! Wat een halve peuter lijkt dat nu
.
Hier weer een heerlijke nacht gehad. Ze slaapt nu al ong. 1,5 week elke nacht door. Ik geniet er volop van!
Oh nee, heb jij ook een of twee waterpokken kindjes?quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:18 schreef Keshet het volgende:
Ik vind het wel uitzien als waterpokken ja. Ik ben sinds vanochtend ervaringsdeskundige.
Oh, ik dacht precies hetzelfde! Waterpokkenquote:Op dinsdag 16 april 2013 10:09 schreef Keshet het volgende:
Tinu, heeft L. niet gewoon de waterpokken? Omdat je ook dingen in z'n mond zag?
Oh, dan zou ik ook wel twijfelen idd. Al eens opgezocht of waterpokken 'moeten' jeuken?quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:25 schreef Tinuviel het volgende:
Coco, ja dat kan als ze nog geen jaar zijn en het niet erg heftig krijgen. Whatever that means. Het ziet er nu niet anders uit, maar het jeukte de eerste keer ontzettend. Nu merk ik daar niets van. Hij krabd niet eraan.
Ik ben jaloers! Saartje wil al tijden niet meer tegen ons/bij ons in bed slapenquote:Op dinsdag 16 april 2013 10:35 schreef danic het volgende:
Ze slaapt nog steeds heel veel en het liefst tegen je aan.
We hebben een echte plakbaby!
Alleen maar handig! Als je baby dan spuugt ofzo, dan kun je erna gewoon hetzelfde pakje uit de kast trekken.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:35 schreef danic het volgende:
Komt ze terug met o.a. hema Kleertjes. Dus nu hangen er dingen dubbel in de kast![]()
Betekent atypisch, dat het niet jeukt? Misschien komt het ook omdat het al de 2e keer is.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:35 schreef danic het volgende:
Wauw wat vertellen jullie veel. Zo kan ik toch nooit onthouden waar ik allemaal op moet reageren!
Tinu, ik dacht ook gelijk waterpokken toen ik de foto zag. Je hebt daar ook atypische vormen van. De kindjes van mamapurk hadden ...
Wij hebben hier gek genoeg al wel een ritme. Rosalie drinkt 7 flessen per 24 uur, waarvan 1 's nachts. Het lijkt of ze de tijden nu wel weet want een kwartier voor tijd begint ze erom te vragen.
Ze slaapt nog steeds heel veel en het liefst tegen je aan.
We hebben een echte plakbaby!
Whahaha ja. En dan later zit ze dr eigen fotoalbum in te kijken en vraagt ze "mam, deden jullie mij nooit schone kleren aan? Ik draag steeds hetzelfde"quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:40 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Alleen maar handig! Als je baby dan spuugt ofzo, dan kun je erna gewoon hetzelfde pakje uit de kast trekken.
Wij hadden laatst ook een vriendin te eten. Als wij de mini naar bed brengen rond half 7, zijn we daar wel zo'n half uur / 3 kwartier mee bezig (afhankelijk van wel of niet badje). Ik heb gezegd dat ze met alle liefde mocht blijven nog, maar dat ze zich dan wel eventjes zelf moest vermakenquote:Op dinsdag 16 april 2013 09:39 schreef Zoë23 het volgende:
As
Heb ik ook gedaan hoor, S gaat voor en had t de dag ervoor nog uitgelegd.
Dus diegene is weggegaan. Maar vind t irritant dat mensen niet luisteren
Sam
Ze doet het goed! En als ze voldoende eet/drinkt? Ze groeit goed toch?
Volgens mij betekent het dat het zich anders dan standaard manifesteert.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:45 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Betekent atypisch, dat het niet jeukt? Misschien komt het ook omdat het al de 2e keer is.
Plakbabys zijn lief
Ik heb haar vandaag -toevallig- exact dezelfde kleertjes aangetrokken als vorige week, naar het kdv dus. Zag ik op de foto. Die denken straks ook dat Saartje niks anders heeft dan haar aardbeienshirtjequote:Op dinsdag 16 april 2013 10:46 schreef danic het volgende:
[..]
Whahaha ja. En dan later zit ze dr eigen fotoalbum in te kijken en vraagt ze "mam, deden jullie mij nooit schone kleren aan? Ik draag steeds hetzelfde"![]()
En die plakbaby is heerlijk! Dat kennen we niet van eva dus ben benieuwd of dit zo blijft en echt een aanhankelijker kindje blijkt.
Kan ook een voordeel zijn, dat het lievelingsshirtje niet net in de was is als je het aan wil doen of je gebruikt gewoon het tweede set, dat dan wel in de kast hangt.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:46 schreef danic het volgende:
[..]
Whahaha ja. En dan later zit ze dr eigen fotoalbum in te kijken en vraagt ze "mam, deden jullie mij nooit schone kleren aan? Ik draag steeds hetzelfde"![]()
Haha, truequote:Op dinsdag 16 april 2013 10:51 schreef danic het volgende:
Hangt er vanaf hoe vaak je dat gaat volhouden
Ja, en het is maar 2 weken tussen die foto's. Dus het is puur wat ze aan heeft, hoe ze kijkt, etc.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:43 schreef Phaidra het volgende:
Echt een verschil idd Coco
Ik hoorde gister dat mijn mini op het kdv nu ook andere kindjes aan het onderzoeken is. Lees: grotere kindjes omtrekken, over baby'tjes heenkruipen... Oi!![]()
Thanksquote:Op dinsdag 16 april 2013 12:08 schreef Phaidra het volgende:
Cathmar, wat een prachtmeidenBeterschap en sterkte voor jou!
Oh dat is schrikken!quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:44 schreef Fieder het volgende:
Ik vind L net helemaal met zn hoofd onder de dekens![]()
![]()
Hij had zn knietjes opgetrokken en met zn billen tegen de onderkant van de wieg gewurmd...
Moet ik m dan maar lager instoppen? dat is zo koud... Of een slaapzak maar hij is nog zo klein.
Slaapzak.quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:44 schreef Fieder het volgende:
![]()
Hij had zn knietjes opgetrokken en met zn billen tegen de onderkant van de wieg gewurmd...
Moet ik m dan maar lager instoppen? dat is zo koud... Of een slaapzak maar hij is nog zo klein.
Slaapzakje idd. Zijn er vanaf mt 60. Als je goedzoekt al vanaf 50 maar zo klein zul je niet neer nodig hhebben.quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:44 schreef Fieder het volgende:
![]()
Ik had ze van de Prenatal.quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:54 schreef Fieder het volgende:
Ok op slaapzakkenjacht dan maar... kleine wurm! Kijken of ik er een van 60 kan vinden.
Schrikken ja! Wat de rest idd al zegt: slaapzakjequote:Op dinsdag 16 april 2013 13:44 schreef Fieder het volgende:
![]()
Ik ook! Tot ik ze van 10.00 tot 21.00u had zitten, want we willen F.leur zien, en ik er zowat overspannen van raaktequote:
Nee dat is ook weer overdreven. Ik heb blijkbaar niet zo veel mensen die mijn kindje willen zienquote:Op dinsdag 16 april 2013 14:06 schreef Kwisted het volgende:
[..]
Ik ook! Tot ik ze van 10.00 tot 21.00u had zitten, want we willen F.leur zien, en ik er zowat overspannen van raakte![]()
moeilijk.. nee zeggen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind dat altijd zo'n lastig iets. Voor ik kinderen had, onthield ik me altijd van ongevraagd commentaar qua opvoedkundige/kindgerelateerde kwesties. Juist vanwege die opmerking (wacht maar tot je zelf...). En nu heb ik Saartje, en ben ik nog steeds aan het wachten, zeg maar. Misschien dat ik anders ga denken/zijn/voelen als ze ouder is, maar nu merk ik er bijzonder weinig van.quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:46 schreef Kwisted het volgende:
Ik stuit sowieso wel vaker op onbegrip bij mensen/vriendinnen zonder kinderen. 'Ahh ga nou toch gewoon mee' hoor ik vaker. Ik denk dan altijd dat ze er nog wel achter komen als ze zelf kindjes hebben. Daardoor trek ik nu heel erg naar mijn collega's, die ook jonge kindjes hebben
Ik probeer ook inderdaad om toch regelmatig wel iets leuks te gaan doen, me-time. Daar kan ik dan ook dubbel van genieten!
quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:13 schreef Kwisted het volgende:
+1 voor de prenatal slaapzakjes!
Zag ze van de week ook bij de Hema liggen in een heel klein maatjeOh! Die wil ik ook voor Saartje halen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar heeft ze het nodig? Nee! Maar toch... Hebben!!![]()
Ik heb nooit de mouwen gebruikt van de winterslaapzak. We zijn nu geswitcht naar zomerslaapzak, als het dan 's nachts wat kouder is, trekken we haar gewoon een lange mouwen romper aan. En dan nog een (nu nog) dubbelgevouwen dekentje met lakentje erover.quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:11 schreef Fieder het volgende:
Gevondenzijn wel zomerslaapzakjes zonder mouwen. Is nog wel wat koud lijkt me.
L is trouwens al 57 cm dus is 60 dan niet te klein?
+1 ik sta er eigenlijk precies hetzelfde in. Maar ik denk vaak gewoon niet zo moeilijk. Ook op werk gebied. Soms heb ik het idee dat men het drukker heeft met druk zijn enz. Als je gewoon doet gaat het allemaal prima.quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:26 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd zo'n lastig iets. Voor ik kinderen had, onthield ik me altijd van ongevraagd commentaar qua opvoedkundige/kindgerelateerde kwesties. Juist vanwege die opmerking (wacht maar tot je zelf...). En nu heb ik Saartje, en ben ik nog steeds aan het wachten, zeg maar. Misschien dat ik anders ga denken/zijn/voelen als ze ouder is, maar nu merk ik er bijzonder weinig van.
Behalve dan dat de clichés waar zijn: de tijd gaat snel, het lijkt wel of Saartje er altijd al is geweest, kan me geen leven meer zonder haar voorstellen, onvoorwaardelijke liefde, nooit meer helemaal onbezorgd (bang om al dat geluk kwijt te raken), etc![]()
Voel me vaak nog een beetje een buitenstaander. Ik heb bijvoorbeeld niet hoeven huilen toen Saartje naar het kdv moest, ik mis haar niet heel erg als ik ergens heen ben zonder haar (wat niet wil zeggen dat ik niet blij ben als ze weer bij me is, of dat ik continu zonder haar weg ben!), ik vind haar niet zielig als ze huilt vanwege honger/moe ofzo, (vind het wel heel rot als ze huilt omdat ze pijn heeft of ziek is!), en meer van dat soort dingen.
En daarmee stuit ik nu juist weer op onbegrip bij veel moeders. Of het is "wacht maar tot je een kindje krijgt dat niet zo makkelijk is als Saar". Dus het lijkt wel of ik nog steeds niks 'mag' zeggen vaak. Dat is ook een heel maffe ervaring
Tuurlijk ligt het deels aan het kind, maar ook echt deels aan jezelf. Merk het verschil gewoon heel erg als ik mijn schoonzusje en mezelf vergelijk. Ik sta er gewoon veel relaxter in, terwijl zij (haar 2e is 6,5 week ouder dan S.) zich heel erg druk maakt. Heeft zij een 'moeilijk' kind? Nee, helemaal niet. En dat zegt ze zelf ook. Alleen kan zij alles heel moeilijk loslaten.
Als kindje boven in bed ligt te slapen, dan moet beneden de televisie zacht, en mag er niet te hard gepraat worden. Ligt het kindje beneden in de box, dan moet het oudere broertje de hele tijd rustig zijn (het is een kind van 4!). Ja, en omdat de baby dat van begin af aan gewend is, heeft ze er nu ook echt last van als het niet rustig is, of als er inderdaad eens spontaan van het patroon wordt afgeweken (wat dus ook bijna nooit gebeurt).
En ik weet heus wel van RRR enzo, maar ik denk ook dat Heel Erge Regelmaat op een gegeven moment averechts kan gaan werken (bijvoorbeeld helemaal niet afwijken van tijdstippen e.d.).
Lang verhaal. Weet ook niet heel goed wat ik er nu mee wil zeggen. Vind het gewoon rot om te zien dat sommige ouders het zichzelf veel lastiger maken dan het hoeft te zijn, juist door teveel hun best te doen, ofzo. Dan raak je gestresst/gespannen, en dat merkt zo'n kindje ook. Niet eens echt aan iemand hier gericht, maar meer in het algemeen. Om me heen merk ik het bijvoorbeeld heel erg.
Denk dat het idd ook scheelt of je al een kindje hebt of dat het je eerste is, maar dat hoeft dus niet per se (kijk maar bij mijn schoonzusje).
Die overigens een heel liefdevolle en goede moeder is! Alleen maakt ze het voor zichzelf heel erg lastig
Hier precies hetzelfde! Heb me dat ook wel eens afgevraagd: is het raar / ongebruikelijk dat ik het soms best relaxed vind als ik een dagje zonder baby weg ben? Mijn baby is nu bijna 5 maanden en heeft al twee keer gelogeerd. Ik kijk er dan enorm naar uit dat hij de volgende ochtend terug komt, maar vond het ook echt fijn om een keertje bij te slapen. Heb ook niet hoeven huilen o.i.d. als ik hem afgeef. Ik geef hem ook heel makkelijk uit handen bij visite of als we zelf ergens naar toe gaan. En hij vindt het allemaal even prima, gezellig en leuk. Ik ben echt heeeeeeeeel gek op ons jochiequote:Op dinsdag 16 april 2013 14:26 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd zo'n lastig iets. Voor ik kinderen had, onthield ik me altijd van ongevraagd commentaar qua opvoedkundige/kindgerelateerde kwesties. Juist vanwege die opmerking (wacht maar tot je zelf...). En nu heb ik Saartje, en ben ik nog steeds aan het wachten, zeg maar. Misschien dat ik anders ga denken/zijn/voelen als ze ouder is, maar nu merk ik er bijzonder weinig van.
Behalve dan dat de clichés waar zijn: de tijd gaat snel, het lijkt wel of Saartje er altijd al is geweest, kan me geen leven meer zonder haar voorstellen, onvoorwaardelijke liefde, nooit meer helemaal onbezorgd (bang om al dat geluk kwijt te raken), etc![]()
Voel me vaak nog een beetje een buitenstaander. Ik heb bijvoorbeeld niet hoeven huilen toen Saartje naar het kdv moest, ik mis haar niet heel erg als ik ergens heen ben zonder haar (wat niet wil zeggen dat ik niet blij ben als ze weer bij me is, of dat ik continu zonder haar weg ben!), ik vind haar niet zielig als ze huilt vanwege honger/moe ofzo, (vind het wel heel rot als ze huilt omdat ze pijn heeft of ziek is!), en meer van dat soort dingen.
En daarmee stuit ik nu juist weer op onbegrip bij veel moeders. Of het is "wacht maar tot je een kindje krijgt dat niet zo makkelijk is als Saar". Dus het lijkt wel of ik nog steeds niks 'mag' zeggen vaak. Dat is ook een heel maffe ervaring
Tuurlijk ligt het deels aan het kind, maar ook echt deels aan jezelf. Merk het verschil gewoon heel erg als ik mijn schoonzusje en mezelf vergelijk. Ik sta er gewoon veel relaxter in, terwijl zij (haar 2e is 6,5 week ouder dan S.) zich heel erg druk maakt. Heeft zij een 'moeilijk' kind? Nee, helemaal niet. En dat zegt ze zelf ook. Alleen kan zij alles heel moeilijk loslaten.
Als kindje boven in bed ligt te slapen, dan moet beneden de televisie zacht, en mag er niet te hard gepraat worden. Ligt het kindje beneden in de box, dan moet het oudere broertje de hele tijd rustig zijn (het is een kind van 4!). Ja, en omdat de baby dat van begin af aan gewend is, heeft ze er nu ook echt last van als het niet rustig is, of als er inderdaad eens spontaan van het patroon wordt afgeweken (wat dus ook bijna nooit gebeurt).
En ik weet heus wel van RRR enzo, maar ik denk ook dat Heel Erge Regelmaat op een gegeven moment averechts kan gaan werken (bijvoorbeeld helemaal niet afwijken van tijdstippen e.d.).
Lang verhaal. Weet ook niet heel goed wat ik er nu mee wil zeggen. Vind het gewoon rot om te zien dat sommige ouders het zichzelf veel lastiger maken dan het hoeft te zijn, juist door teveel hun best te doen, ofzo. Dan raak je gestresst/gespannen, en dat merkt zo'n kindje ook. Niet eens echt aan iemand hier gericht, maar meer in het algemeen. Om me heen merk ik het bijvoorbeeld heel erg.
Denk dat het idd ook scheelt of je al een kindje hebt of dat het je eerste is, maar dat hoeft dus niet per se (kijk maar bij mijn schoonzusje).
Die overigens een heel liefdevolle en goede moeder is! Alleen maakt ze het voor zichzelf heel erg lastig
Ik ook niet, die van de zomerslaapzak gebruik ik nu wel af en toe. Vind het net te fris met een korte mouwenromper.quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:28 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik heb nooit de mouwen gebruikt van de winterslaapzak.
quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:13 schreef Kwisted het volgende:
+1 voor de prenatal slaapzakjes!
Zag ze van de week ook bij de Hema liggen in een heel klein maatjeDie met Jip heb ik besteld voor Luuk, die met de trouwerij heb ik besteld voor Sofie.. Ik vond ze zo leuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*poef* nu is het weg
Volgens mij zijn nooit de woorden overbezorgd of overgevoelig gebruikt. Maar als Saartje huilt omdat ze de fles wil, dan schiet ik echt niet in de stress daarvan. Dan ga ik niet rennen om dat flesje te maken.quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:13 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik hou niet van huilende kinderen. Waarom ze dan ook huilen, ik vind het niks. Ben ik dan overbezorgd? Overgevoelig?
Ik word een beetje moe van deze zin. Die discussie is al 100x gevoerd en de uitkomst is steeds dat hier geen zinnige reactie op te geven valt. Wat is huilen/laten huilen? Als mijn kind huilt omdat ze oververmoeid is, dan kan ik haar troosten omdat ik haar geen 2 minuten wil laten huilen. En dan huilt ze alleen maar harder, omdat dat niet is wat ze wil. Dus ja. Laat ik haar dan huilen of niet?quote:
Als ik me rot voel in bed door bijvoorbeeld oververmoeidheid, dan snap ik waar dat van komt. Een baby niet. Heeft een baby andere mogelijkheden om zich te uiten dan huilen? Nee. Dus die huilt dan.quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:13 schreef kaatjejannie het volgende:
"hoe voel ik me als ik huilend in slaap val? Wil ik dat mijn kinderen ook laten voelen?" Ik kan daar wel achter staan.
kwistedquote:Op dinsdag 16 april 2013 10:05 schreef Kwisted het volgende:
[..]
ohhh dat haat ik ook zo! Van die mensen die het gewoon niet snappen. Heeeeel irritant!
Schoonvader heeft er ook een handje van om de signalen te missen. Tegenwoordig durf ik wel te zeggen dat het tijd is om op te stappen..
Gisteren was mijn schoonmoeder hier. Het gaat al wel beter met het contact met haar. Kan niet zeggen dat ik me nog echt irriteer, ofja minder dan voorheen.
Ik liet haar F brood geven en wat water uit de tuitbeker. Maar die tuitbeker heb ik eigenlijk alleen nog maar om te oefenen, niet dat ze echt veel water hoeft/mag drinken van mij. Zo ook gezegd tegen schoonmoeder. Maar die bleef maar water geven. En de laatste keer moest F al spugen van het water, dus ik wilde niet dat ze teveel dronk. Wederom benoemd, maarja F bleef haar armpjes uitsteken naar de beker. Ja duh, die vind alles wat je voor haar neus zet interessant. Dus schoonmoeder liet haar drinken, drinken, drinken. Waarop ik zei dat het genoeg was, 'ja stop maar zo is het goenoeg'. Gewoon doorgaan. 'Ho maar, zo is het echt genoeg'. Gewoon doorgaan. Tot ik zelf de tuitbeker gewoon van schoonmoeder heb afgepakt. WTF??Wel nog even bitchy gezegd 'Als F dadelijk moet spugen mag oma het opruimen'.
Oh en vlak voordat ze wegging ging ze haar vette bril nog ff poetsen met de spuugdoek van F.leur![]()
Ja dat dusquote:Op dinsdag 16 april 2013 14:33 schreef As1981 het volgende:
[..]
+1 ik sta er eigenlijk precies hetzelfde in. Maar ik denk vaak gewoon niet zo moeilijk. Ook op werk gebied. Soms heb ik het idee dat men het drukker heeft met druk zijn enz. Als je gewoon doet gaat het allemaal prima.
En ja ik heb nu een makkelijk kindje. Maar mijn oudste was dat niet. Maar doordat hij ons leven gewent is gaat hij nu ook heel makkelijk mee.
Oh en ik "haat" het als men zegt dat hij rustig moet zijn vanwege zijn broertje. Nee gillen ed mag gewoon niet (althans ligt aan de situatie), maar gebruik niet zijn broertje als argument.
Het is ook een onzinnige discussie want het hangt nogal van het kind af.quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:29 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik word een beetje moe van deze zin. Die discussie is al 100x gevoerd en de uitkomst is steeds dat hier geen zinnige reactie op te geven valt. Wat is huilen/laten huilen? Als mijn kind huilt omdat ze oververmoeid is, dan kan ik haar troosten omdat ik haar geen 2 minuten wil laten huilen. En dan huilt ze alleen maar harder, omdat dat niet is wat ze wil. Dus ja. Laat ik haar dan huilen of niet?
Eens. Vaders kunnen daar overigens ook last van hebben. Vriend wordt er heel onzeker van als hij Otje niet net zo snel als ik getroost of in slaap krijgt. Vind ik best lastig om mee om te gaan.quote:Alleen proberen sommige moeders het zó goed te doen, dat het daardoor niet meer goed voelt. Maar (ook) stressvol, onzeker, niet goed genoeg. En dat vind ik altijd jammer om te zien.
Dat laatste is heel herkenbaar! En zo oneerlijk, want ik heb altijd nog de bv als het ultieme troostmiddel.quote:Op dinsdag 16 april 2013 16:30 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Het is ook een onzinnige discussie want het hangt nogal van het kind af.Otje gaat juist enorm over de flos als ze niet getroost wordt.
[..]
Eens. Vaders kunnen daar overigens ook last van hebben. Vriend wordt er heel onzeker van als hij Otje niet net zo snel als ik getroost of in slaap krijgt. Vind ik best lastig om mee om te gaan.
Hier rond de 7 maandenquote:Op dinsdag 16 april 2013 18:42 schreef Kwisted het volgende:
Mamas met iets oudere kindjes, wanneer kwamen de bovenste snijtanden door?
F. Is weer jengelig en koortsig en t doet me denken aan toen de ondertandjes doorkwamen, maar ze is nog geeneens 7maanden.
Is ook. Enerzijds weet ik dat zelf heel goed, ik ben ook niemand verantwoording schuldig, en -no offence- zeker niet op FOKquote:Op dinsdag 16 april 2013 19:35 schreef Phaidra het volgende:
Spees, je hoeft je echt niet te verantwoorden joh! Is toch prima? Het is ook meer dat ik me bezwaard voel richting de oppassers, hij is gewoon geen makkelijke slaper.
Ja, super fijn. Ze speelt en knuffelt dan de hele dag met hem en houdt zich (vanwege haar werkquote:Op dinsdag 16 april 2013 20:26 schreef Zoë23 het volgende:
Spees eend
Is toch fijn als het kan? En lief van je zus zeg
Dat vind ik ook, maar mijn moeder wilde zelf heel graag een dagje op hem komen passen. Dan kan ik het belachelijk vinden want verplichting en afstand en dingen, maar ik heb na x weken nadenken toch maar ja gezegd omdat zij het graag wilde en ik het haar niet wilde weigeren. En nu vind ik het heel fijn om ze samen te zien en te merken dat mijn zoon van pas net zes maanden nu al heel vertrouwd is met mijn moeder en andersom.quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:33 schreef kaatjejannie het volgende:
Mijn schoonmoeder zou graag af en toe een dagje op de kinderen passen. Op dit moment is het niet mogelijk (mijn schoonvader is terminaal), maar als het weer rustiger is, dan moeten we daar eens naar kijken. Ik wil het niet op vaste basis, want opa's en oma's zijn er om te verwennen in mijn optiek, en niet om op te voeden. Maar zo af en toe een dagje moet kunnen.
Zelfde als met S en mijn moeder, als S mijn moeder ziet gaat ze spartelen gillen en lachenquote:Op dinsdag 16 april 2013 21:00 schreef Mineola het volgende:
[..]
Dat vind ik ook, maar mijn moeder wilde zelf heel graag een dagje op hem komen passen. Dan kan ik het belachelijk vinden want verplichting en afstand en dingen, maar ik heb na x weken nadenken toch maar ja gezegd omdat zij het graag wilde en ik het haar niet wilde weigeren. En nu vind ik het heel fijn om ze samen te zien en te merken dat mijn zoon van pas net zes maanden nu al heel vertrouwd is met mijn moeder en andersom.
Ik denk dat het heel weinig te maken heeft met de situatie eromheen maar echt meer met wie je als persoon bent.quote:Op dinsdag 16 april 2013 21:06 schreef Zoë23 het volgende:
Spees eend
Dat klinkt goed! Interessant ook
Ik&wilden ook niet dat opa/oma vast gingen oppassen maar mijn moeder doet het ook als werk & heeft 2 vrije dagen ingepland om op S en nichtje te passen. Ze heeft dit zelf allemaal zo geregeld. Ze vind het geweldig met haar kleinkinderen. We hebben een groot gezin van 5kinderen met 2x een tweeling.
Dus als iemand het kan is het zeker mijn moeder, ook met huilen en overstuur kind snachts.
Covie
S heeft Reflux, wisten we niet en S spuugde erg veel snachts. Verslikte zich er ook in wat echt naar is om mee te maken. Zou echt niet willen dat mijn ouders zich snachts op die manier zorgen gaan maken om S. Nu met de medicatie gaat het beter en zo langzamerhand kan ik het ook wat loslaten
Dus of je een 'makkelijke' moeder bent heeft ook te maken met de situatie eromheen.
Maargoed als je niet weet hoe dat is, kun je makkelijk zeggen dat je geen beren op de weg moet zien
Pfff, als ze er al vanaf de ochtend zitten, dan zouden ze van mij tegen de avond ook op mogen bonjourenquote:Op dinsdag 16 april 2013 15:40 schreef Zoë23 het volgende:
coco
Dat van gister vond ik vervelend omdat ik van te voren heb uitgelegd waarom ik svonds even de tijd nodig had. Vriend is een week of langer weg en kan zo mooi kijken wat de beste structuur is en kijken welke hoeveelheid medicatie goed valt bij S. Nu is het 1 iemand die best wel lang op visite blijft (soms van smorgens tot einde vd middag) ik heb soms ook gewoon even tijd voor mezelf nodig, vooral als vriend weg is, dan is tijd voor mijzelf soms al zeldzaam.
Was ook maar een grapjequote:Op dinsdag 16 april 2013 15:59 schreef Twinkle20 het volgende:
Nee coco het zag er gewoon zo schattig uit!
Ik ben inderdaad meer van het "we zien wel wat er gebeurt", als je dat bedoelt. Als we toevallig allebei naar vrienden willen, dan gaat Saartje gewoon mee, en kan ze daar in een campingbedje. Wil ze niet gaan slapen daar? Prima, gaan we gewoon naar huisquote:Op dinsdag 16 april 2013 20:57 schreef covie het volgende:
Zoë toevallig komt jou bericht over logeren als een goed voorbeeld: Dan denk ik namelijk: Pech voor mijn ouders als M overstuur is, dan hebben ze maar een nachtje minder slaap. Risico van het vak. Ze hebben ook met succes 4 kinderen opgevoed dus ze raken er heus niet van in paniek. En mocht het zo zijn dat ze het toch niet trekken (wat toch niet gebeurd) dan bellen ze heus wel.
Ik denk dat dat het verschil is qua instelling wat coco bedoeld, en waarmee ik inderdaad ook wel eens bots met mensen. (ook 1 van mijn zussen bijv.)
Overigens maak je het jezelf ook niet makkelijker door al beren op de weg te zien die er helemaal niet zijn. Ik heb M bijv. ook een nachtje weg gebracht op het moment dat ik het even niet meer trok (ik zwanger en griep, M. 2 weken spoken door tandenleed) En wat denk je. Het nachtje bij oma prima geslapen. En toen ze thuis was weer drama.
Wij houden ook meestal wijselijk onze mond dicht. Want "jullie hebben gewoon geluk met zo'n makkelijke dochter!".quote:Op dinsdag 16 april 2013 21:34 schreef covie het volgende:
In zulke situaties is het nog vaak niet geoorloofd om zoiets te zeggen. Je bedoeld het goed maar krijgt dan toch een snauw van "Niet elk kind is zo makkelijk al die van jou"
Dat had ik idd moeten zeggen helaas bedenk ik zilke opmerkingen dan altijd achteraf pas hèquote:Op dinsdag 16 april 2013 23:30 schreef Mangostine het volgende:
Haha Loj, wat een lef... wat zei je, "Nou, dan ben ik blij dat het míjn baby is, dankjewel"?
Oef, wat zou ik daar hormonaal van uit de hoek kunnen komen.
Volmondig mee eens. Maar genoeg moeders die wel (eens) gestrest zijn, of onzeker, of vaker met de handen in het haar zitten. En daar lijken me dit soort discussies wel goed voor.quote:Op woensdag 17 april 2013 08:15 schreef Tante_Soesa het volgende:
Iedere moeder moet doen wat het beste voelt voor haarzelf, haar gezin en haar kind. En dan ben je misschien wat minder relaxt dan de buurvrouw, als het bij jullie werkt, who cares?
Oh, helemaal eens Coco! Misschien heb ik de discussie al wat te vaak gezienquote:Op woensdag 17 april 2013 09:14 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Volmondig mee eens. Maar genoeg moeders die wel (eens) gestrest zijn, of onzeker, of vaker met de handen in het haar zitten. En daar lijken me dit soort discussies wel goed voor.
Verantwoordingsdrang kun je ook zien als jezelf een spiegel voorhouden. Je denkt na over waarom je bepaalde dingen doet zoals jij ze doet. En als jij er daarna nog steeds blij mee bent: mooi
Door andere denkbeelden/opvoedwijzen blijf je zelf kritisch.
Oh, en een wedstrijdje maak je er zelf van. Als je je goed voelt bij jouw manier van opvoeden, wat interesseert het dan of je de meest relaxte bent?
Volgens mij mag er 's nachts max. 6 uur tussen zitten, als de baby in kwestie overdag genoeg drinkt enzo. Bij Saartje was dat in ieder geval zo. Geloof ik. ....Toch?quote:Op woensdag 17 april 2013 09:37 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Oh, helemaal eens Coco! Misschien heb ik de discussie al wat te vaak gezien.
Ik ben niet de makkelijkste denk ik maar ik heb wel een makkelijk kind. Wij hebben best lang gestruggled met de slaapjes overdag en nu dat wel goed gaat vind ik het belangrijk dat ze die slaapjes ook in haar eigen bedje doet (of op het KDV uiteraard). Anderen vinden dat misschien star maar soit. Het werkt voor ons en ik kom prima buiten/bij familie en vrienden en aan mezelf toe.
Elin heeft ook nog nergens gelogeerd. Tweeledig, het was nog niet nodig tot nu toe en ik vind het ook nog niet nodig. Nu ze doorslaapt zou ik er minder moeite mee hebben.
Nouja, ik zit nog steeds alleen mobiel en dat blijft toch wel beetje lastig met uitgebreid reageren en goed uitleggen wat ik bedoel.
oh, jongens, ik zit hier echt op m'n handen. M'n nichtje (ze heet trouwens net als jouw dochter Coco) heeft vannacht geen voeding gekregen. Ze hoefde niet... Nu is ze pas 2 dagen oud en voor zover ik weet mag er dan toch niet langer dan 4 uur tussen voedingen zitten? Ik wil me er niet mee bemoeien want het is hun 2e maar toch... Ik ben soms ook wel een beetje een bemoeimoeder geloof ik
![]()
![]()
Oké! Mijn kraam was heel stellig daarin maar blijkbaar verschilt dat. Alsnog is het borstvoeding ook gewoon nog niet handig om 's nachts niet te voeden. Niet handig voor je productie die toch nog op gang aan het komen is. Nouja.quote:Op woensdag 17 april 2013 09:43 schreef As1981 het volgende:
Het mag wel tante soesa. Wij mochten ook vanaf dag 1 de nacht voeding skippen. We hoefde geen wekker te zetten zeg maar. Niet dat meneer het daar mee eens was. Die kwam stipt om de drie uur.
Volgens mij mag er 's nachts max. 6 uur tussen zitten, als de baby in kwestie overdag genoeg drinkt enzo. Bij Saartje was dat in ieder geval zo. Geloof ik. ....Toch?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |