Ik zie op straat als ik buiten loop gewoon prima hoorquote:Op zaterdag 13 april 2013 17:40 schreef Life2.0 het volgende:
Na hoe veel topics ga je eens doorhebben dat jij eigenlijk halfblind bent?
Heb je niet gewoon een cilinder die wat raar uitpakt?quote:Op zaterdag 13 april 2013 17:42 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik zie op straat als ik buiten loop gewoon prima hoorEn ik kan ook gewoon prima lezen, en kleine lettertjes zie ik ook prima, maar een kenteken lukt me om de een of andere reden gewoon niet.
Ik heb +2,75 en +3.. dat valt toch allezins mee? Die oogafwijking die ik dacht te hebben was volgens de oogarts niet meer waar te nemen, dus dat kan het ook niet zijn.
Hebben ze ook testjes op gedaan, leek ook gewoon in ordequote:Op zaterdag 13 april 2013 17:44 schreef Impulse101 het volgende:
[..]
Heb je niet gewoon een cilinder die wat raar uitpakt?
Die draag ik.....quote:Op zaterdag 13 april 2013 17:44 schreef Tocadisco het volgende:
Koop een bril TS, dat werkte voor mij ook prima.
Ik heb een hogere sterkte en ik kan het zonder bril nog lezen, het ligt echt aan jou hoorquote:Op zaterdag 13 april 2013 17:42 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik zie op straat als ik buiten loop gewoon prima hoorEn ik kan ook gewoon prima lezen, en kleine lettertjes zie ik ook prima, maar een kenteken lukt me om de een of andere reden gewoon niet.
Ik heb +2,75 en +3.. dat valt toch allezins mee? Die oogafwijking die ik dacht te hebben was volgens de oogarts niet meer waar te nemen, dus dat kan het ook niet zijn.
Maar wel eentje met precies de tegenovergestelde sterkte die je moet hebben (veraf slecht kunnen zien houd doorgaans in dat je een min-sterkte moet hebben).quote:
Nou.. lekker danquote:Op zaterdag 13 april 2013 17:44 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik heb een hogere sterkte en ik kan het zonder bril nog lezen, het ligt echt aan jou hoor
Volgens de oogarts heb ik + ...quote:Op zaterdag 13 april 2013 17:46 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar wel eentje met precies de tegenovergestelde sterkte die je moet hebben (veraf slecht kunnen zien houd doorgaans in dat je een min-sterkte moet hebben).
Is je oogarts een Afghaan? Want als hij zijn diploma van de Universiteit van Kabul heeft gehaald dan heeft hij nog een excuus om niet te weten welke sterkte bij welke soort afwijking hoort.quote:
Ik moet je bekennen dat het net al wel enigzins ging... Ik herkende zowaar enigzins de letters/cijfers.quote:Op zaterdag 13 april 2013 17:50 schreef Scorpie het volgende:
Gheg, ik kan het met gemak op 50 meter. Zou toch nog eens een keer terug gaan.
quote:Op zaterdag 13 april 2013 17:51 schreef Braddie het volgende:
Trouwens, misschien ook wel een handig iets om te weten.
Die keren dat ik het kenteken moest lezen was vanuit een rijdende auto.. En net dan vanuit de woonkamer.
Verzonnen topicsquote:Later even stil gestaan ergens en begon hij weer " Kan je dat kenteken lezen? " "nee meneer" *rijd iets naar voren* " En nu? " " ehh... Nee helaas niet " * Rijd weer wat naar voren* " Kan je het nu ?.." " Is dat een *letter*... " Nee... jouw ogen zijn echt héél erg slecht, en je moet echt even je ogen laten testen, anders mogen we je niet laten lessen "
Ja, maar dat was alsnog VANUIT de auto.quote:
Autoruiten zijn doorzichtig, mocht het je nog niet opgevallen zijnquote:Op zaterdag 13 april 2013 17:54 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ja, maar dat was alsnog VANUIT de auto.
Nou blijkbaar niet he, als je niet eens de koeienletters op een kenteken op 25 meter afstand kunt lezen.quote:Op zaterdag 13 april 2013 17:42 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik zie op straat als ik buiten loop gewoon prima hoor
quote:Op zaterdag 13 april 2013 17:58 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Vandaar dat je naar een Multipla keek!![]()
Nee maar even serieus, als een kenteken op 25m niet lukt dan denk ik niet dat je op tijd kan reageren voor verkeersborden.
als ze maar een strak shirt aan heeftquote:Op zaterdag 13 april 2013 18:09 schreef TNA het volgende:
Jij kunt van één meter nog niet zien hoe aardig een kassameisje is.
Je hebt je serieuze reacties: het ligt aan jou.quote:Op zaterdag 13 april 2013 18:11 schreef Braddie het volgende:
Laat die ONZ reacties eens achterwegen. en die KLB reacties.
Ik ben hartstikke serieus nu, gaat om de belangrijkste investering van m`n leven zo ongeveer (een rijbewijs is dat wel naar mijn mening)
Ja, hehequote:Op zaterdag 13 april 2013 18:13 schreef TNA het volgende:
[..]
Je hebt je serieuze reacties: het ligt aan jou.
En ik mag hopen dat je nog meer belangrijke investeringen zult gaan doen
Serieuze reactie: ik zou teruggaan naar de opticien en om een bril vragen waarmee je wel goed kunt zien op een afstandje.quote:Op zaterdag 13 april 2013 18:11 schreef Braddie het volgende:
Laat die ONZ reacties eens achterwegen. en die KLB reacties.
Ik ben hartstikke serieus nu, gaat om de belangrijkste investering van m`n leven zo ongeveer (een rijbewijs is dat wel naar mijn mening)
Ja, dat deed ie dus ook met de eerste auto toen we reden.. die was op ik schat 30 meter afstand. En de 2e was zéker 50 meterquote:Op zaterdag 13 april 2013 18:18 schreef Peunage het volgende:
Bij mij deden we de test toen we het gebouw uit liepen en naar de auto liepen. De examinator wees gewoon een willekeurige auto aan, wat volgens mij meer dan 35 meter weg stond
Maar ja, ik kon het gewoon lezen.
De oogarts zegt dat ik daar allemaal geen last van hebquote:Op zaterdag 13 april 2013 18:22 schreef Peunage het volgende:
Veraf niet goed zien is teken van bijziendheid. En dat is volgens mij een -x.xx Maar ik heb er niet veel verstand van.
Jajoh, wel met bril op he, dat dan weer wel.quote:
Dan ben jij de bob!quote:Op zaterdag 13 april 2013 19:11 schreef Falco het volgende:
[..]
Jajoh, wel met bril op he, dat dan weer wel.
Oke, jottem!quote:
Erg apart dat je een plus afwijking hebt en kentekens van een afstand niet kunt lezen. Of je hebt het verkeerd begrepen van de oogarts en je hebt wel een min afwijking (maar aangezien je mét bril die klaarblijkelijk de plus afwijking zou moeten oplossen nog steeds de kentekens niet kan lezen lijkt me dat de sterkte van je glazen in je bril gewoon nog steeds niet kloppen) of ik zou eens even naar een andere gaan.quote:Op zaterdag 13 april 2013 17:42 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik moest blijkbaar aan m`n glazen wennen... want ik zag het kenteken op een kleine 40 meter afstand opeens primaquote:Op zondag 14 april 2013 03:00 schreef Anne het volgende:
Even wat posts opgeruimd en notes gezet. Het is inderdaad weer een Braddie-topic. Als je daar niet tegen kan laat je hem links liggen. Het is namelijk niet de bedoeling om users af te zeiken en topics om zeep te helpen.
[..]
Erg apart dat je een plus afwijking hebt en kentekens van een afstand niet kunt lezen. Of je hebt het verkeerd begrepen van de oogarts en je hebt wel een min afwijking (maar aangezien je mét bril die klaarblijkelijk de plus afwijking zou moeten oplossen nog steeds de kentekens niet kan lezen lijkt me dat de sterkte van je glazen in je bril gewoon nog steeds niet kloppen) of ik zou eens even naar een andere gaan.
Een plus afwijking heeft namelijk geen kont te maken met bijziendheid. Ofwel: Met een plusafwijking zie je de dingen van dichtbij niet meer scherp en veraf juist wel.
Nee... niet echt makkelijk. Het kan wel, maar het is wel moeilijker als met bril.quote:Op zondag 14 april 2013 03:07 schreef Anne het volgende:
Dan klopt er nog steeds iets niet en is het nog steeds raar dat je de kentekens niet kan lezen zónder bril.
Je hebt immers een plus afwijking en dat heeft niks te maken met van een afstand iets niet scherp kunnen zien.
Kun je wel (makkelijk) een boek lezen zonder bril?
Nee.quote:Op zaterdag 20 april 2013 12:47 schreef Nemephis het volgende:
en begon hij weer " Kan je dat kenteken lezen? " "nee meneer" *rijd iets naar voren* " En nu? " " ehh... Nee helaas niet " * Rijd weer wat naar voren* " Kan je het nu ?.." "nee meneer" *rijd iets naar voren* " En nu? " "nee meneer" *rijd iets naar voren* " En nu? " "nee meneer" *rijd iets naar voren* BAM "nu zit je in z'n kofferbak lul" "sorry meneer"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |