Jazeker een slang dictionary; http://www.koalanet.com.au/australian-slang.htmlquote:Op zaterdag 13 april 2013 16:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
She'll be allright, and Bob's your uncle....
Is er eigenlijk een Oz woordenboek?
In het weekend verhuis ik naar Brisbane, daar hopelijk wat acceptabeler internet beschikbaar dan hier. Heb vanmorgen het datalimiet voor april bereikt (en heb niet eens zoveel gedownload aangezien de meeste series zijn afgelopen) en mijn internet is nu 256kb/s...quote:Op woensdag 17 april 2013 10:17 schreef Kontiki het volgende:
Glasvezel wordt aan gewerkt (ff'ing groot land, kan even duren). Maar het ziet er naar uit dat de potentieel nieuwe regering dat weer de nek om gaat draaien.
Overigens vind ik het internet wel meevallen, wij hebben hier met Optus Cable een abonnement voor 100mbit/sec download als je wilt. Upload is wel dramatisch, standaard 0.5 mbit en met veel zeuren max 1.5 mbit.
uhm, lol.quote:Mensen zijn verwend met snelheden tegenwoordig, "20 mbit, wat langzaam!".
Geen familielid die jou aan een baan kan helpen?quote:Op woensdag 17 april 2013 17:10 schreef BlackLining het volgende:
Bijna een kwart van de Australiërs is daar niet geboren, bijna de helft heeft één buitenlandse ouder. 80% is van Europese afkomst enkele generaties terug. Ik heb er helaas nooit gewoond dus ik kan niet oordelen over hoe het dan is, maar ze zijn daar wel gewend aan buitenlanders hoorHeb redelijk wat familie daar wonen, die beamen dat.
Ik mag trouwens om de één of andere onduidelijke reden geen afstudeerstage in het buitenland volgenDus daar ging mijn plan om op die manier weer naar AU te gaan.
Eerst even afstuderen, dat kost mij teveel geld in AU. En dan maar even zien. Andere optie dan dat (occ trainee) is eerst nog maar eens goed rondkijken middels een working holiday visum. Misschien kan ik dan via familie wel wat organiseren. Maar goed, omdat men op mijn onderwijsinstelling nogal graag moeilijk doet, zal dat sowieso nog een jaar moeten wachten.quote:Op woensdag 17 april 2013 17:55 schreef shaderon het volgende:
[..]
Geen familielid die jou aan een baan kan helpen?
quote:Op woensdag 17 april 2013 18:17 schreef Levitas het volgende:
Ik ben aangenomen bij een bedrijf in Sydney, om m`n afstudeerstage te doen!
Het bedrijf verkoopt collectors items, memorabilia, etc. aan organisaties die fundraising events organiseren voor goede doelen, waarbij dit bedrijf dus ook veilingen, etc. helpt organiseren. Dit doet het door heel Australië, maar ook in Japan, China, Singapore en Bali. Ik zal van alles gaan doen met marketing(communicatie) en mijn afstudeeropdracht is een marktonderzoek naar de mogelijkheden om op internationale auto- en motorsport evenementen komen te staan. Denk bijvoorbeeld aan Formule 1 en MotoGP. Het zou dus ook zomaar mogelijk kunnen zijn dat ik een weekend naar bijv. Singapore moet om zo`n evenement tijdens de F1 mee te maken..
Het afwachten is op de goedkeuring van school (hopelijk voorlopige goedkeuring morgen al in de mail) en dan kan het visa application process beginnen!
SO F*CKING KEEN!
Moet je voor dat soort instellingen geen citizen zijn?quote:Op donderdag 18 april 2013 06:27 schreef star_gazer het volgende:
Voor wie nog een stageplek zoekt: zowel de ambassade in Canberra (veel plezier) als het consulaat-generaal in Sydney hebben af en toe wat vacatures.
Duidelijk, maar de reden dat ik dat vraag is omdat een tijd terug (ik me vorig jaar) er rellen waren op het strand waarbij sommige jongeren duidelijk lieten merken het niet zo op te hebben met 'buitenlanders' of mensen van buitenlandse afkomst ondanks dat zij misschien daar al geboren en getogen waren.quote:Op woensdag 17 april 2013 17:10 schreef BlackLining het volgende:
Bijna een kwart van de Australiërs is daar niet geboren, bijna de helft heeft één buitenlandse ouder. 80% is van Europese afkomst enkele generaties terug. Ik heb er helaas nooit gewoond dus ik kan niet oordelen over hoe het dan is, maar ze zijn daar wel gewend aan buitenlanders hoorHeb redelijk wat familie daar wonen, die beamen dat.
jij hebt wel eens in het adsense topic geplaatst dat het bedrijf waar jij werkt nog mensen zoekt, ook stagiairs? ik zoek een stageplaats voor 6 maanden vanaf januari 2014, iets wat met internet te maken heeft.quote:Op donderdag 18 april 2013 06:27 schreef star_gazer het volgende:
Voor wie nog een stageplek zoekt: zowel de ambassade in Canberra (veel plezier) als het consulaat-generaal in Sydney hebben af en toe wat vacatures.
Dat klinkt wel erg vaag. Heb je iets specifiekers?quote:Op donderdag 18 april 2013 11:21 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
iets wat met internet te maken heeft.
Die ik net gehosseld heb niet!quote:Op donderdag 18 april 2013 11:43 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Dat klinkt wel erg vaag. Heb je iets specifiekers?
De pest is overigens wel dat veel stageplekken hier onbetaald zijn.
ja, mijn opleiding is ook wel vaag. is zelf in te delen in verschillende blokken van een half jaar dus je kan zelf bepalen wat voor diploma je krijgt. ben nu het meeste bezig met web development, maar ik sta voor alles wel open.quote:Op donderdag 18 april 2013 11:43 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Dat klinkt wel erg vaag. Heb je iets specifiekers?
De pest is overigens wel dat veel stageplekken hier onbetaald zijn.
klopt, m'n opleiding houdt web development aan maar ik wil juist het liefst zo breed mogelijk bezig zijn. leuker dan altijd hetzelfde doen, en dan ben je niet zo afhankelijk van anderen. is ook moeilijk samen te werken met een designer die geen idee heeft wat technisch mogelijk is.quote:Op donderdag 18 april 2013 12:06 schreef Levitas het volgende:
Internet is wel relatief breed ja. Webdevelopment, internet marketing, social media, webdesign.. Om maar een paar dingen te noemen
Ik woonde in Forest Lodge, vlakbij Glebe, en betaalde daar 215AUD voor een eigen kamer. Zat op 10 minuten lopen van de campus van USyd, was ideaalquote:Op donderdag 18 april 2013 14:33 schreef star_gazer het volgende:
Met 10.000 euro wordt het krap. Je betaalt hier in Sydney voor je eigen kamer al snel 200 a 250 dollar per WEEK, al moet je dan al wel iets naar het westen. Als je bereid bent je kamer te delen met een ander kan het misschien voor 150 a 180, maar reken dan op een overvol huis en 0,0 privacy.
Tel daar de dure boodschappen bij op en de astronomische prijzen voor het bier en je 10k is zo op!
Wellicht dat je eens in Melbourne kunt kijken; heb begrepen dat het daar allemaal beter te betalen is dan Sydney.
Bronte is wel gaaf ja. Ben alleen bang dat voor dat geld in die locatie er een addertje onder het gras zit. Huizen hier zijn vaak vrij bedenkelijk van kwaliteit. Met name in de winter is het in de ochtend best afzien als je huis enkel glas heeft, geen CV heeft en niet geisoleerd is. Het mag dan buiten niet zo extreem koud worden als in Nederland, maar wakker worden met een binnentemperatuur van 13 graden is toch niet helemaal lekker.quote:Op donderdag 18 april 2013 14:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Dan kun je al haast beter zoiets met iemand anders huren, of een kamer onderverhuren:
http://www.domain.com.au/(...)Bronte/?adid=6838029
Ziet er niet als veel uit, maar wel een killer locatie, via een secret passage sta je zo op Bronte beach
Dat zou natuurlijk ook kunnen.quote:Op donderdag 18 april 2013 15:01 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Bronte is wel gaaf ja. Ben alleen bang dat voor dat geld in die locatie er een addertje onder het gras zit. Huizen hier zijn vaak vrij bedenkelijk van kwaliteit. Met name in de winter is het in de ochtend best afzien als je huis enkel glas heeft, geen CV heeft en niet geisoleerd is. Het mag dan buiten niet zo extreem koud worden als in Nederland, maar wakker worden met een binnentemperatuur van 13 graden is toch niet helemaal lekker.
Ik heb zelf ervaring in Bondi. Heb me zes maanden groen en geel betaald voor een waardeloze unit in een complex vol bezopen Ieren. Bleek nog een kutzomer te zijn uiteindelijk ookquote:Op donderdag 18 april 2013 15:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dat zou natuurlijk ook kunnen.
Voetbal je toevallig ook in Sydney?quote:Op donderdag 18 april 2013 15:05 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik heb zelf ervaring in Bondi. Heb me zes maanden groen en geel betaald voor een waardeloze unit in een complex vol bezopen Ieren. Bleek nog een kutzomer te zijn uiteindelijk ook
Ik zit nu schreeuwend duur in het CBD (goedkoper dan Bondi overigens), maar ik heb de mazzel dat ik niet hoef te sparen omdat ik in Nederland passieve inkomsten heb via het internet. Over een maand of twee trekt mijn vriendin waarschijnlijk bij me in; gaat een hoop schelen in de kosten
Yess, ik ben zowel zaterdag als dinsdag te vinden op de Q-day feesten!quote:Op zondag 21 april 2013 06:04 schreef star_gazer het volgende:
Zijn er nog mensen die volgende week naar het Q-day feest gaan in de Argyle (Sydney)?
Ook nog mensen bij IQON geweest gisteren? Lekker gratis hakkuh dankzij Q-dance
Neequote:
Weet niet wat je wilt weten maar ik voetbal zelf in Melbourne. De beleving en organisatie is totaal anders dan in Nederland. Wel erg leukquote:
Was jij ook bij IQON zaterdag?quote:Op zondag 21 april 2013 08:04 schreef idiot_abroad het volgende:
[..]
Yess, ik ben zowel zaterdag als dinsdag te vinden op de Q-day feesten!
Australiers zijn best racistisch, vergelijkbaar met Nederlandersquote:Op donderdag 18 april 2013 10:41 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Duidelijk, maar de reden dat ik dat vraag is omdat een tijd terug (ik me vorig jaar) er rellen waren op het strand waarbij sommige jongeren duidelijk lieten merken het niet zo op te hebben met 'buitenlanders' of mensen van buitenlandse afkomst ondanks dat zij misschien daar al geboren en getogen waren.
Ik heb toen ik er zat overlegd met mijn zorgverzekering. Die boden gewoon wereldwijde dekking aan, waarbij ze de Nederlandse kosten van een ingreep oid zouden vergoeden. Mijn reisverzekering had vervolgens extra dekking, mochten kosten hoger uitvallen. Ik heb dus geen gebruik gemaakt van MediCare.quote:Op zaterdag 27 april 2013 12:21 schreef Levitas het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met (zorg)verzekering voor Nederlanders die 5 maanden in Australië komen werken (als trainee)?
Vorige keer toen ik er was had ik in Nederland een speciale reisverzekering (Globetrotter) met werelddekking. De laatste paar maanden heb ik daar Medicare aangevraagd (gratis) en ook gebruik van gemaakt -> Die Globetrotter verzekering heb ik dus niet gebruikt en was dus in principe weggegooid geld.
Als ik in Nederland mijn basisverzekering aanhoud, in Australië Medicare aanvraag, ben ik dan voldoende gedekt?
Oké, dat wist ik dus al half. Met alleen Medicare kan ik een visum aanvragen, maar of ik nu ook echt de ziektekosten gedekt worden, weet ik niet zeker.quote:You may be eligible to access Medicare in Australia if your country of residence has a reciprocal health care agreement (RHCA) with Australia. Being enrolled with Medicare under reciprocal health care arrangements is sufficient to meet the health insurance requirement. The Australian Government has RHCA with the governments of the United Kingdom, Sweden, the Netherlands, Finland, Norway, Malta, Italy, Belgium, Slovenia, the Republic of Ireland and New Zealand.
Die reisverzekering, met werelddekking sluit je dan ook niet echt af om de directe ziektekosten te dekken, maar bijv voor de kosten van repatriëring als je ernstig gewond of ziek raakt. Een ambulancevlucht loopt in de papieren zullen we maar zeggen.quote:Op zaterdag 27 april 2013 14:25 schreef Levitas het volgende:
Ben even zelf op zoek gegaan, en kwam toevallig op de pagina van het Occupational Trainee Visa uit, waar het volgende stond:
[..]
Oké, dat wist ik dus al half. Met alleen Medicare kan ik een visum aanvragen, maar of ik nu ook echt de ziektekosten gedekt worden, weet ik niet zeker.
Vorige keer werden doktersbezoeken wel vergoed, maar ik ben eigenlijk meer benieuwd naar ziekenhuizen enzo.
Dus als ik Medicare aanvraag voor de directe ziektekosten (huisarts etc.) aanvraag en m`n huidige verzekering in Nederland, lijkt me dat ik voor het meeste (medische) gedekt ben.quote:The policy includes urgent medical expenses which occur in Australia. Reimbursement is made in accordance with the statement in the terms and conditions of the policy
Slim gedaan. Ik wou dat ik de vorige keer een ander visum had aangevraagd, dan had ik m`n WHV nu ook nog over gehad.quote:Op zondag 12 mei 2013 12:27 schreef _Loki het volgende:
Zo, ik zit inmiddels 10 maanden hier. Over 2 maanden ga ik weer terug.
Eigenlijk wil ik helemaal niet. Ik kijk echt op tegen terug naar huis gaan.
Ik heb m'n working holiday nog over dus gelukkig kan ik nog terug als ik wil.
Yup, het is best goed uitgekomen zo. Eigenlijk kon het niet omdat ik langer dan 6 maanden stage liep, dus het was gewoon toeval. Maar nu ik er eenmaal ben, ben ik heel blij dat het niet anders konquote:Op maandag 13 mei 2013 10:59 schreef Levitas het volgende:
[..]
Slim gedaan. Ik wou dat ik de vorige keer een ander visum had aangevraagd, dan had ik m`n WHV nu ook nog over gehad.
Paar maandjes op een boerderij en je kan je tweede WHV doenquote:Op zondag 12 mei 2013 12:27 schreef _Loki het volgende:
Zo, ik zit inmiddels 10 maanden hier. Over 2 maanden ga ik weer terug.
Eigenlijk wil ik helemaal niet. Ik kijk echt op tegen terug naar huis gaan.
Ik heb m'n working holiday nog over dus gelukkig kan ik nog terug als ik wil.
quote:Op maandag 13 mei 2013 12:55 schreef star_gazer het volgende:
Ik verwacht in Augustus/September wel permie te zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |