abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 april 2013 @ 15:11:38 #1
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_125231824
Australië
Australië #2
Australië #3
Australië #4
Australië #6

Officiële landstaal: Engels
Hoofdstad: Canberra
Regeringsvorm: Parlementaire monarchie
Religie: Christelijk 75%
Oppervlakte: 7.741.220 km² (1% water)
Inwoners: 21,807,000 (2009)

Nuttige links

Department of immigration: alles over visa, paspoort en verblijfsvergunning.
Medicare Australia: volksverzekering waar je als nederlander gebruik van kunt maken.
Seek.com.au: banensite.
Gumtree: markplaats voor wonen, spullen, werk en diensten (aanrader voor backpackers).
Domain: appartementen en huizen. Huur en koop.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zaterdag 13 april 2013 @ 15:11:55 #2
77130 star_gazer
pi_125231830
Oy oy oy! :+
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_125231893
Oy mate :+!
pi_125234436
She'll be allright, and Bob's your uncle.... :+

Is er eigenlijk een Oz woordenboek? ;)
pi_125234519
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 16:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
She'll be allright, and Bob's your uncle.... :+

Is er eigenlijk een Oz woordenboek? ;)
Jazeker een slang dictionary; http://www.koalanet.com.au/australian-slang.html
pi_125249325
Ozzie? Oy?
  zaterdag 13 april 2013 @ 23:54:01 #7
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_125250548
Aussie Aussie Aussie! Oi Oi Oi!

*O*
pi_125255937
baas *O*
  zondag 14 april 2013 @ 04:01:28 #9
77130 star_gazer
pi_125256571
Mooi nazomerweertje in Syd :7
-
pi_125257014
quote:
6s.gif Op zondag 14 april 2013 04:01 schreef star_gazer het volgende:
Mooi nazomerweertje in Syd :7
Ook in Melbourne :7
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_125387505
Het internet is hier wel alsof je bijna 10 jaar terug in de tijd gaat. Er word trots geadverteerd met adsl2+, alsof dat snel is. Oh nee, 10 jaar geleden had ik al onbeperkt internet. ;)
pi_125387818
Geen glasvezel in Australië?
pi_125387954
Glasvezel wordt aan gewerkt (ff'ing groot land, kan even duren). Maar het ziet er naar uit dat de potentieel nieuwe regering dat weer de nek om gaat draaien.

Overigens vind ik het internet wel meevallen, wij hebben hier met Optus Cable een abonnement voor 100mbit/sec download als je wilt. Upload is wel dramatisch, standaard 0.5 mbit en met veel zeuren max 1.5 mbit.

Mensen zijn verwend met snelheden tegenwoordig, "20 mbit, wat langzaam!".
pi_125388218
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 10:17 schreef Kontiki het volgende:
Glasvezel wordt aan gewerkt (ff'ing groot land, kan even duren). Maar het ziet er naar uit dat de potentieel nieuwe regering dat weer de nek om gaat draaien.

Overigens vind ik het internet wel meevallen, wij hebben hier met Optus Cable een abonnement voor 100mbit/sec download als je wilt. Upload is wel dramatisch, standaard 0.5 mbit en met veel zeuren max 1.5 mbit.
In het weekend verhuis ik naar Brisbane, daar hopelijk wat acceptabeler internet beschikbaar dan hier. Heb vanmorgen het datalimiet voor april bereikt (en heb niet eens zoveel gedownload aangezien de meeste series zijn afgelopen) en mijn internet is nu 256kb/s... :)

quote:
Mensen zijn verwend met snelheden tegenwoordig, "20 mbit, wat langzaam!".
uhm, lol.
pi_125388606
Ik weet niet of het al is langsgekomen maar toch snel ik de vraag maar en wel of er heel veel Nederlanders in Australië wonen en hoe de gemiddelde Australiër tegen ons Nederlanders aankijken en of we gewild zijn als bewoners i.v.g met bijvoorbeeld andere landen.
  woensdag 17 april 2013 @ 13:23:00 #16
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_125393890
Tja er wonen aardig wat Nederlanders en volgens mij vinden de Aussies 'ons' wel leuk.
pi_125403609
Bijna een kwart van de Australiërs is daar niet geboren, bijna de helft heeft één buitenlandse ouder. 80% is van Europese afkomst enkele generaties terug. Ik heb er helaas nooit gewoond dus ik kan niet oordelen over hoe het dan is, maar ze zijn daar wel gewend aan buitenlanders hoor ;) Heb redelijk wat familie daar wonen, die beamen dat.

Ik mag trouwens om de één of andere onduidelijke reden geen afstudeerstage in het buitenland volgen :') Dus daar ging mijn plan om op die manier weer naar AU te gaan. :N
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_125405408
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 17:10 schreef BlackLining het volgende:
Bijna een kwart van de Australiërs is daar niet geboren, bijna de helft heeft één buitenlandse ouder. 80% is van Europese afkomst enkele generaties terug. Ik heb er helaas nooit gewoond dus ik kan niet oordelen over hoe het dan is, maar ze zijn daar wel gewend aan buitenlanders hoor ;) Heb redelijk wat familie daar wonen, die beamen dat.

Ik mag trouwens om de één of andere onduidelijke reden geen afstudeerstage in het buitenland volgen :') Dus daar ging mijn plan om op die manier weer naar AU te gaan. :N
Geen familielid die jou aan een baan kan helpen?
pi_125405585
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2013 17:55 schreef shaderon het volgende:

[..]

Geen familielid die jou aan een baan kan helpen?
Eerst even afstuderen, dat kost mij teveel geld in AU. En dan maar even zien. Andere optie dan dat (occ trainee) is eerst nog maar eens goed rondkijken middels een working holiday visum. Misschien kan ik dan via familie wel wat organiseren. Maar goed, omdat men op mijn onderwijsinstelling nogal graag moeilijk doet, zal dat sowieso nog een jaar moeten wachten.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_125406200
Ik ben aangenomen bij een bedrijf in Sydney, om m`n afstudeerstage te doen! :D

Het bedrijf verkoopt collectors items, memorabilia, etc. aan organisaties die fundraising events organiseren voor goede doelen, waarbij dit bedrijf dus ook veilingen, etc. helpt organiseren. Dit doet het door heel Australië, maar ook in Japan, China, Singapore en Bali. Ik zal van alles gaan doen met marketing(communicatie) en mijn afstudeeropdracht is een marktonderzoek naar de mogelijkheden om op internationale auto- en motorsport evenementen komen te staan. Denk bijvoorbeeld aan Formule 1 en MotoGP. Het zou dus ook zomaar mogelijk kunnen zijn dat ik een weekend naar bijv. Singapore moet om zo`n evenement tijdens de F1 mee te maken..

Het afwachten is op de goedkeuring van school (hopelijk voorlopige goedkeuring morgen al in de mail) en dan kan het visa application process beginnen! :D

SO F*CKING KEEN!
pi_125427691
awesome *O*
  donderdag 18 april 2013 @ 02:15:49 #22
77130 star_gazer
pi_125428307
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 18:17 schreef Levitas het volgende:
Ik ben aangenomen bij een bedrijf in Sydney, om m`n afstudeerstage te doen! :D

Het bedrijf verkoopt collectors items, memorabilia, etc. aan organisaties die fundraising events organiseren voor goede doelen, waarbij dit bedrijf dus ook veilingen, etc. helpt organiseren. Dit doet het door heel Australië, maar ook in Japan, China, Singapore en Bali. Ik zal van alles gaan doen met marketing(communicatie) en mijn afstudeeropdracht is een marktonderzoek naar de mogelijkheden om op internationale auto- en motorsport evenementen komen te staan. Denk bijvoorbeeld aan Formule 1 en MotoGP. Het zou dus ook zomaar mogelijk kunnen zijn dat ik een weekend naar bijv. Singapore moet om zo`n evenement tijdens de F1 mee te maken..

Het afwachten is op de goedkeuring van school (hopelijk voorlopige goedkeuring morgen al in de mail) en dan kan het visa application process beginnen! :D

SO F*CKING KEEN!
^O^
-
  donderdag 18 april 2013 @ 02:17:46 #23
77130 star_gazer
pi_125428323
Oh, en internet hier zuigt apenballen.

Ik heb em pas aangemeld bij TPG, omdat dat enige is die redleijk betaalbaar is. Maar het duurt een euuw voordat ze langskomen om de boel aan elkaar te knopen.

Mijn vorige huis had overigens geen telefoon verbinding :')
-
  donderdag 18 april 2013 @ 06:27:02 #24
77130 star_gazer
pi_125428673
Voor wie nog een stageplek zoekt: zowel de ambassade in Canberra (veel plezier :')) als het consulaat-generaal in Sydney hebben af en toe wat vacatures.
-
pi_125429324
quote:
7s.gif Op donderdag 18 april 2013 06:27 schreef star_gazer het volgende:
Voor wie nog een stageplek zoekt: zowel de ambassade in Canberra (veel plezier :')) als het consulaat-generaal in Sydney hebben af en toe wat vacatures.

Moet je voor dat soort instellingen geen citizen zijn?

//Edit
Zie nu dat het op de NL site staat, dus lijkt me niet
pi_125432376
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 17:10 schreef BlackLining het volgende:

Duidelijk, maar de reden dat ik dat vraag is omdat een tijd terug (ik me vorig jaar) er rellen waren op het strand waarbij sommige jongeren duidelijk lieten merken het niet zo op te hebben met 'buitenlanders' of mensen van buitenlandse afkomst ondanks dat zij misschien daar al geboren en getogen waren.
pi_125433714
quote:
7s.gif Op donderdag 18 april 2013 06:27 schreef star_gazer het volgende:

jij hebt wel eens in het adsense topic geplaatst dat het bedrijf waar jij werkt nog mensen zoekt, ook stagiairs? ik zoek een stageplaats voor 6 maanden vanaf januari 2014, iets wat met internet te maken heeft.
  donderdag 18 april 2013 @ 11:43:49 #28
77130 star_gazer
pi_125434584
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 11:21 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

iets wat met internet te maken heeft.
Dat klinkt wel erg vaag. Heb je iets specifiekers?

De pest is overigens wel dat veel stageplekken hier onbetaald zijn.
-
pi_125435400
quote:
7s.gif Op donderdag 18 april 2013 11:43 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Die ik net gehosseld heb niet! *O* *O*

Nee, maar is inderdaad wel klote. M`n vorige stage was ook niet betaald, en man.. Wat had ik die paar rotcenten die ik nu ga verdienen toen ook graag gehad, zeg! Australië is duur veel geld!
Het is elke cent waard, dus niet duur. Maar het blijft veel geld dat je zo elke maand uitgeeft.

Internet is wel relatief breed ja. Webdevelopment, internet marketing, social media, webdesign.. Om maar een paar dingen te noemen
pi_125435603
quote:
7s.gif Op donderdag 18 april 2013 11:43 schreef star_gazer het volgende:

[..]

ja, mijn opleiding is ook wel vaag. is zelf in te delen in verschillende blokken van een half jaar dus je kan zelf bepalen wat voor diploma je krijgt. ben nu het meeste bezig met web development, maar ik sta voor alles wel open.

onbetaalde stages zijn wel jammer, maar als je dat vooraf weet is er wel rekening mee te houden. had ¤10.000 voor 6 maanden in gedachte, inclusief alles. is het in australie ook niet zo dat het bedrijf bijvoorbeeld wel onderdak regelt/betaalt, zoals je wel eens hoort in andere landen?

bij m'n vorige stage in amsterdam had ik een gratis huis + stagevergoeding + stufi, dat was wel fijn maar helaas ook alles er ter plekke weer uitgegeven :'(
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 12:06 schreef Levitas het volgende:

Internet is wel relatief breed ja. Webdevelopment, internet marketing, social media, webdesign.. Om maar een paar dingen te noemen
klopt, m'n opleiding houdt web development aan maar ik wil juist het liefst zo breed mogelijk bezig zijn. leuker dan altijd hetzelfde doen, en dan ben je niet zo afhankelijk van anderen. is ook moeilijk samen te werken met een designer die geen idee heeft wat technisch mogelijk is.
  donderdag 18 april 2013 @ 14:33:25 #31
77130 star_gazer
pi_125440269
Met 10.000 euro wordt het krap. Je betaalt hier in Sydney voor je eigen kamer al snel 200 a 250 dollar per WEEK, al moet je dan al wel iets naar het westen. Als je bereid bent je kamer te delen met een ander kan het misschien voor 150 a 180, maar reken dan op een overvol huis en 0,0 privacy.

Tel daar de dure boodschappen bij op en de astronomische prijzen voor het bier en je 10k is zo op!

Wellicht dat je eens in Melbourne kunt kijken; heb begrepen dat het daar allemaal beter te betalen is dan Sydney.
-
  donderdag 18 april 2013 @ 14:45:52 #32
164283 Luco
Buongiorno!
pi_125440625
quote:
4s.gif Op donderdag 18 april 2013 14:33 schreef star_gazer het volgende:
Met 10.000 euro wordt het krap. Je betaalt hier in Sydney voor je eigen kamer al snel 200 a 250 dollar per WEEK, al moet je dan al wel iets naar het westen. Als je bereid bent je kamer te delen met een ander kan het misschien voor 150 a 180, maar reken dan op een overvol huis en 0,0 privacy.

Tel daar de dure boodschappen bij op en de astronomische prijzen voor het bier en je 10k is zo op!

Wellicht dat je eens in Melbourne kunt kijken; heb begrepen dat het daar allemaal beter te betalen is dan Sydney.
Ik woonde in Forest Lodge, vlakbij Glebe, en betaalde daar 215AUD voor een eigen kamer. Zat op 10 minuten lopen van de campus van USyd, was ideaal :D
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_125440846
Dan kun je al haast beter zoiets met iemand anders huren, of een kamer onderverhuren:
http://www.domain.com.au/(...)Bronte/?adid=6838029

Ziet er niet als veel uit, maar wel een killer locatie, via een secret passage sta je zo op Bronte beach :)
pi_125440953
Ik heb momenteel in Melbourne een grote kamer in een prima huis voor 100$/week. Ligt wel iets buiten centrum maar 20/25 minuten fietsen van mijn stageplek. Kan dus wel stuk goedkoper al moet je wel mazzel hebben en die extra reistijd vind ik de lage huur wel waard ;)
  donderdag 18 april 2013 @ 15:01:09 #35
77130 star_gazer
pi_125441184
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 14:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Dan kun je al haast beter zoiets met iemand anders huren, of een kamer onderverhuren:
http://www.domain.com.au/(...)Bronte/?adid=6838029

Ziet er niet als veel uit, maar wel een killer locatie, via een secret passage sta je zo op Bronte beach :)
Bronte is wel gaaf ja. Ben alleen bang dat voor dat geld in die locatie er een addertje onder het gras zit. Huizen hier zijn vaak vrij bedenkelijk van kwaliteit. Met name in de winter is het in de ochtend best afzien als je huis enkel glas heeft, geen CV heeft en niet geisoleerd is. Het mag dan buiten niet zo extreem koud worden als in Nederland, maar wakker worden met een binnentemperatuur van 13 graden is toch niet helemaal lekker.
-
pi_125441281
quote:
7s.gif Op donderdag 18 april 2013 15:01 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Bronte is wel gaaf ja. Ben alleen bang dat voor dat geld in die locatie er een addertje onder het gras zit. Huizen hier zijn vaak vrij bedenkelijk van kwaliteit. Met name in de winter is het in de ochtend best afzien als je huis enkel glas heeft, geen CV heeft en niet geisoleerd is. Het mag dan buiten niet zo extreem koud worden als in Nederland, maar wakker worden met een binnentemperatuur van 13 graden is toch niet helemaal lekker.
Dat zou natuurlijk ook kunnen. :)
  donderdag 18 april 2013 @ 15:05:46 #37
77130 star_gazer
pi_125441389
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 15:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat zou natuurlijk ook kunnen. :)
Ik heb zelf ervaring in Bondi. Heb me zes maanden groen en geel betaald voor een waardeloze unit in een complex vol bezopen Ieren. Bleek nog een kutzomer te zijn uiteindelijk ook :')

Ik zit nu schreeuwend duur in het CBD (goedkoper dan Bondi overigens), maar ik heb de mazzel dat ik niet hoef te sparen omdat ik in Nederland passieve inkomsten heb via het internet. Over een maand of twee trekt mijn vriendin waarschijnlijk bij me in; gaat een hoop schelen in de kosten :)
-
  zondag 21 april 2013 @ 06:04:06 #38
77130 star_gazer
pi_125546688
Zijn er nog mensen die volgende week naar het Q-day feest gaan in de Argyle (Sydney)?

Ook nog mensen bij IQON geweest gisteren? Lekker gratis hakkuh dankzij Q-dance :D
-
pi_125546738
quote:
7s.gif Op donderdag 18 april 2013 15:05 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Ik heb zelf ervaring in Bondi. Heb me zes maanden groen en geel betaald voor een waardeloze unit in een complex vol bezopen Ieren. Bleek nog een kutzomer te zijn uiteindelijk ook :')

Ik zit nu schreeuwend duur in het CBD (goedkoper dan Bondi overigens), maar ik heb de mazzel dat ik niet hoef te sparen omdat ik in Nederland passieve inkomsten heb via het internet. Over een maand of twee trekt mijn vriendin waarschijnlijk bij me in; gaat een hoop schelen in de kosten :)
Voetbal je toevallig ook in Sydney?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_125546834
quote:
7s.gif Op zondag 21 april 2013 06:04 schreef star_gazer het volgende:
Zijn er nog mensen die volgende week naar het Q-day feest gaan in de Argyle (Sydney)?

Ook nog mensen bij IQON geweest gisteren? Lekker gratis hakkuh dankzij Q-dance :D
Yess, ik ben zowel zaterdag als dinsdag te vinden op de Q-day feesten!
  maandag 22 april 2013 @ 01:55:43 #41
77130 star_gazer
pi_125586609
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 07:07 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Nee
-
pi_125586651
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 07:07 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Weet niet wat je wilt weten maar ik voetbal zelf in Melbourne. De beleving en organisatie is totaal anders dan in Nederland. Wel erg leuk :)
  maandag 22 april 2013 @ 03:27:25 #43
77130 star_gazer
pi_125586899
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 08:04 schreef idiot_abroad het volgende:

[..]

Yess, ik ben zowel zaterdag als dinsdag te vinden op de Q-day feesten!
Was jij ook bij IQON zaterdag?
-
pi_125587107
Ik kwam een paar maanden geleden in Sydney iemand tegen in een kroeg met een verhaal wat redelijk hetzelfde was als Star_Gazer. Eerst in Bondi gewoond, nu in het CBD en een vriendin die spoedig overkomt. Wat ik me nog van hem herinner is dat hij ook voetbalde in Sydney, vandaar mijn vraag of het wellicht dezelfde zou zijn.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 22 april 2013 @ 10:36:57 #45
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_125590179
Komende vrijdag ga ik mijn paspoort vernieuwen op het consulaat in Brisbane, ben benieuwd hoe dat gaat! De klantenservice aan de telefoon was in elk geval niet zo best, hopelijk zijn ze face to face wat vriendelijker... En ik neem maar alle paperassen mee die ik vinden kan die eventueel van pas kunnen komen, dan moet het toch goedkomen. Fingers crossed!
pi_125598141
Wist niet eens dat er een ambassade/consulaat was in Brisbane? Dacht alleen Sydney en Canberra. Sydney ging vrij makkelijk in ieder geval. Oud paspoort afgeven en ingevuld formulier + 2 foto's en 2 weken later had ik weer een shiny new paspoort.

Of bedoel je je Australische paspoort?
  dinsdag 23 april 2013 @ 04:28:02 #47
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_125628402
Nederlands paspoort. Anders kan ik september niet naar NL op vakantie :)

Er is een consulaat in Brisbane aan Mary St. Alleen open tussen 10-12 ma-vr en je moet een afspraak maken. Donderdag is Anzac Day dus heb de afspraak voor vrijdag gemaakt en die hele dag vrij genomen, lekker lang weekend.

Je kan er trouwens alleen cash betalen, wat een ouderwets gedoe. Blijkbaar heeft alleen de ambassade in Sydney eftpos faciliteiten.
pi_125709652
quote:
6s.gif Op donderdag 18 april 2013 10:41 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Duidelijk, maar de reden dat ik dat vraag is omdat een tijd terug (ik me vorig jaar) er rellen waren op het strand waarbij sommige jongeren duidelijk lieten merken het niet zo op te hebben met 'buitenlanders' of mensen van buitenlandse afkomst ondanks dat zij misschien daar al geboren en getogen waren.
Australiers zijn best racistisch, vergelijkbaar met Nederlanders :P
Maar daar zal je als Nederlander weinig last van hebben, discriminatie is hier meer gericht op Aziaten.

Dit soort idioten halen regelmatig het nieuws:

Ik heb in diverse landen gewoond en ik vind de Australiers vooral onverschillig over je afkomst. Dat komt omdat het merendeel van de bevolking wel roots heeft in het buitenland. In de andere landen waar ik heb gewoond of gereisd waren mensen veel nieuwsgieriger naar je achtergrond.
pi_125712162
Regelmatig valt ook wel weer mee.
pi_125718430
Drie keer in de afgelopen maanden of zo? Maar ach, het zijn ook eigenlijk stuk voor stuk incidenten met meestal dronken bogans in de hoofdrol. Kan in Nederland ook zo gebeuren.
pi_125734888
Ik moet alle documenten gaan verzamelen voor de aanvraag van m`n working holiday visa. Morgen een dagje naar o.a het standskantoor voor een nieuw paspoort, even een bewijs van zorgverzekering in het Engels regelen en een brief waarin school verklaart dat afstuderen in het buitenland essentieel/nuttig is voor de opleiding.
Momenteel wacht ik tot m`n geboortecertificaat en bewijs van inschrijving van m`n school in NL hier op de mat vallen.

Dan hoef ik alleen nog maar te wachten op m`n nieuwe paspoort, en kan alles de deur uit richting immigrations!
  vrijdag 26 april 2013 @ 14:31:22 #52
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_125759991
Netjes, succes met de laatste dingen verzamelen!

Het bezoekje aan het consulaat vandaag duurde niet lang, ze hoefden niet eens alles te hebben wat op hun lijstje stond (zo moest ik kopietjes meenemen van alles, hebben ze niet om gevraagd) dus dat viel weer mee. Het is wel een ienieminie kantoortje, dat consulaat in Brisbane, zou er zo voorbij gelopen zijn. Nu afwachten tot de postbode m'n nieuwe paspoort komt afleveren.
pi_125765734
Schrijf `m maar vast in de agenda, hier staat 'ie er al in.

14-09-2013: Defqon.1 Australia.

Wou dat ik hierbij was geweest :( Wát een intro, wát een show... Kippenvel overal ;O
pi_125792059
Hoe zit het eigenlijk met (zorg)verzekering voor Nederlanders die 5 maanden in Australië komen werken (als trainee)?

Vorige keer toen ik er was had ik in Nederland een speciale reisverzekering (Globetrotter) met werelddekking. De laatste paar maanden heb ik daar Medicare aangevraagd (gratis) en ook gebruik van gemaakt -> Die Globetrotter verzekering heb ik dus niet gebruikt en was dus in principe weggegooid geld.

Als ik in Nederland mijn basisverzekering aanhoud, in Australië Medicare aanvraag, ben ik dan voldoende gedekt?
  zaterdag 27 april 2013 @ 12:28:08 #55
164283 Luco
Buongiorno!
pi_125792209
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 12:21 schreef Levitas het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met (zorg)verzekering voor Nederlanders die 5 maanden in Australië komen werken (als trainee)?

Vorige keer toen ik er was had ik in Nederland een speciale reisverzekering (Globetrotter) met werelddekking. De laatste paar maanden heb ik daar Medicare aangevraagd (gratis) en ook gebruik van gemaakt -> Die Globetrotter verzekering heb ik dus niet gebruikt en was dus in principe weggegooid geld.

Als ik in Nederland mijn basisverzekering aanhoud, in Australië Medicare aanvraag, ben ik dan voldoende gedekt?
Ik heb toen ik er zat overlegd met mijn zorgverzekering. Die boden gewoon wereldwijde dekking aan, waarbij ze de Nederlandse kosten van een ingreep oid zouden vergoeden. Mijn reisverzekering had vervolgens extra dekking, mochten kosten hoger uitvallen. Ik heb dus geen gebruik gemaakt van MediCare.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_125794853
Ben even zelf op zoek gegaan, en kwam toevallig op de pagina van het Occupational Trainee Visa uit, waar het volgende stond:
quote:
You may be eligible to access Medicare in Australia if your country of residence has a reciprocal health care agreement (RHCA) with Australia. Being enrolled with Medicare under reciprocal health care arrangements is sufficient to meet the health insurance requirement. The Australian Government has RHCA with the governments of the United Kingdom, Sweden, the Netherlands, Finland, Norway, Malta, Italy, Belgium, Slovenia, the Republic of Ireland and New Zealand.
Oké, dat wist ik dus al half. Met alleen Medicare kan ik een visum aanvragen, maar of ik nu ook echt de ziektekosten gedekt worden, weet ik niet zeker.

Vorige keer werden doktersbezoeken wel vergoed, maar ik ben eigenlijk meer benieuwd naar ziekenhuizen enzo.
  zaterdag 27 april 2013 @ 19:45:05 #57
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_125803771
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 14:25 schreef Levitas het volgende:
Ben even zelf op zoek gegaan, en kwam toevallig op de pagina van het Occupational Trainee Visa uit, waar het volgende stond:

[..]

Oké, dat wist ik dus al half. Met alleen Medicare kan ik een visum aanvragen, maar of ik nu ook echt de ziektekosten gedekt worden, weet ik niet zeker.

Vorige keer werden doktersbezoeken wel vergoed, maar ik ben eigenlijk meer benieuwd naar ziekenhuizen enzo.
Die reisverzekering, met werelddekking sluit je dan ook niet echt af om de directe ziektekosten te dekken, maar bijv voor de kosten van repatriëring als je ernstig gewond of ziek raakt. Een ambulancevlucht loopt in de papieren zullen we maar zeggen.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_125813351
Reciprocal Health Care Agreements cover treatment that is medically essential. This means any ill-health or injury which occurs while you are in Australia and requires treatment before you return home. (http://www.humanservices.(...)isitors-to-australia).

Misschien dat met jouw visum het "medically essential" vervalt.

GP bezoek wordt vergoed, maar reken op eigen bijdrage tenzij je naar eentje gaat die bulk billed. Tandarts zit niet in Medicare. Ambulancevervoer ook niet(!)

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2013 22:57:20 ]
pi_125948059
Ik heb overigens hierover ook contact gehad met m`n verzekeraar in Nederland, dit staat letterlijk in de e-mail:
quote:
The policy includes urgent medical expenses which occur in Australia. Reimbursement is made in accordance with the statement in the terms and conditions of the policy
Dus als ik Medicare aanvraag voor de directe ziektekosten (huisarts etc.) aanvraag en m`n huidige verzekering in Nederland, lijkt me dat ik voor het meeste (medische) gedekt ben.

Morgenvroeg kan ik m`n paspoort ophalen, even een kopie van maken en dan de aanvraag voor m`n occupational trainee visa verzenden! :D
pi_125963201
Bel even met je ziektekostenverzekeraard in NL, Levitas.

Dat is de tip die ik vorige week kreeg naar aanleiding van wat vragen over een lang verblijf in het buitenland een tijdje terug. Als het om sociale verzekeringsplicht gaat is het niet zo simpel, en ziektekostenverzekering en AWBZ schijnt daaraan gekoppeld te zijn.
pi_125973827
Ik zou op xpdite kijken. Ik gok dat de gemiddelde NL verzekeraar geen bal snapt van hoe Medicare in Australie werkt.
pi_126015261
Heeft hier iemand recent een 'Prospective Marriage Visa' aangevraagd? Zo ja, zou ik een paar vraagjes kunnen stellen? Bij voorbaat dank.. :)
  vrijdag 3 mei 2013 @ 11:41:56 #63
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_126015637
Ik niet, maar stel gerust je vragen, misschien kan ik/kunnen wij toch wel helpen :)

Ik heb in 2010 een Partner Visa aangevraagd en dat heeft wel raakvlakken met een Prospective Marriage Visa.
pi_126023667
Thanks voor je reactie OzBunyip.

Mijn belangrijkste vraag is, wij (mijn verloofde en ik) willen een aanvraag doen voor een Prospective Marriage Visa. Dient bij het insturen van alle documenten voor de aanvraag de aanvraag ook al betaald te zijn? Of krijg ik daar later bericht over?
pi_126044160
http://www.immi.gov.au/allforms/990i.htm onder Overview:

Payment must accompany your application and is not refunded if the application is unsuccessful.
  zaterdag 4 mei 2013 @ 03:53:16 #66
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_126049372
Inderdaad, je moet meteen betalen. Als je dan eenmaal in Australië bent en na je trouwen klaar bent om je volledige Partner Visa aan te vragen, moet je nog een bedrag betalen.

Die twee bedragen opgeteld is hetzelfde als wanneer je zonder PMV een PV aanvraagt, als ik het me goed herinner.
pi_126120892
Thanks!
pi_126237766
M`n visa application is verzonden *O* Nu is het een kwestie van afwachten.
pi_126342110
Jaaaaaaa, na 3 maanden fruitplukken zit mijn regional work erop! Weet nog niet of ik terugkeer naar Australie na mn 1e jaar, maar kheb nu in ieder geval de mogelijkheid gecreeerd :)
pi_126380420
Zo, ik zit inmiddels 10 maanden hier. Over 2 maanden ga ik weer terug.
Eigenlijk wil ik helemaal niet. Ik kijk echt op tegen terug naar huis gaan.

Ik heb m'n working holiday nog over dus gelukkig kan ik nog terug als ik wil. :)
pi_126421947
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 12:27 schreef _Loki het volgende:

Ik heb m'n working holiday nog over dus gelukkig kan ik nog terug als ik wil. :)
Slim gedaan. Ik wou dat ik de vorige keer een ander visum had aangevraagd, dan had ik m`n WHV nu ook nog over gehad.
pi_126424192
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 10:59 schreef Levitas het volgende:

[..]

Slim gedaan. Ik wou dat ik de vorige keer een ander visum had aangevraagd, dan had ik m`n WHV nu ook nog over gehad.
Yup, het is best goed uitgekomen zo. Eigenlijk kon het niet omdat ik langer dan 6 maanden stage liep, dus het was gewoon toeval. Maar nu ik er eenmaal ben, ben ik heel blij dat het niet anders kon :) Het idee dat ik gewoon zonder moeilijkheden terug kan gaan is heel fijn.
  maandag 13 mei 2013 @ 12:55:50 #73
77130 star_gazer
pi_126425812
Ik kreeg vandaag te horen dat er een case officer op het nominatie-gedeelte mijn PR (permie) aanvraag is gezet. Ik hoor nu binnen nu en 10 dagen of de business nomination valide is. Zo ja, dan is de persoonlijke aanvraag een kwestie van tijd en eigenlijk vooral een (extreem dure) formaliteit *)

Ik verwacht in Augustus/September wel permie te zijn *O*
-
  maandag 13 mei 2013 @ 12:57:13 #74
77130 star_gazer
pi_126425849
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 12:27 schreef _Loki het volgende:

Paar maandjes op een boerderij en je kan je tweede WHV doen :)
-
pi_126426913
quote:
6s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:55 schreef star_gazer het volgende:
Ik verwacht in Augustus/September wel permie te zijn *O*
*O* *O* *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')