Ik heb toen ik er zat overlegd met mijn zorgverzekering. Die boden gewoon wereldwijde dekking aan, waarbij ze de Nederlandse kosten van een ingreep oid zouden vergoeden. Mijn reisverzekering had vervolgens extra dekking, mochten kosten hoger uitvallen. Ik heb dus geen gebruik gemaakt van MediCare.quote:Op zaterdag 27 april 2013 12:21 schreef Levitas het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met (zorg)verzekering voor Nederlanders die 5 maanden in Australië komen werken (als trainee)?
Vorige keer toen ik er was had ik in Nederland een speciale reisverzekering (Globetrotter) met werelddekking. De laatste paar maanden heb ik daar Medicare aangevraagd (gratis) en ook gebruik van gemaakt -> Die Globetrotter verzekering heb ik dus niet gebruikt en was dus in principe weggegooid geld.
Als ik in Nederland mijn basisverzekering aanhoud, in Australië Medicare aanvraag, ben ik dan voldoende gedekt?
Oké, dat wist ik dus al half. Met alleen Medicare kan ik een visum aanvragen, maar of ik nu ook echt de ziektekosten gedekt worden, weet ik niet zeker.quote:You may be eligible to access Medicare in Australia if your country of residence has a reciprocal health care agreement (RHCA) with Australia. Being enrolled with Medicare under reciprocal health care arrangements is sufficient to meet the health insurance requirement. The Australian Government has RHCA with the governments of the United Kingdom, Sweden, the Netherlands, Finland, Norway, Malta, Italy, Belgium, Slovenia, the Republic of Ireland and New Zealand.
Die reisverzekering, met werelddekking sluit je dan ook niet echt af om de directe ziektekosten te dekken, maar bijv voor de kosten van repatriëring als je ernstig gewond of ziek raakt. Een ambulancevlucht loopt in de papieren zullen we maar zeggen.quote:Op zaterdag 27 april 2013 14:25 schreef Levitas het volgende:
Ben even zelf op zoek gegaan, en kwam toevallig op de pagina van het Occupational Trainee Visa uit, waar het volgende stond:
[..]
Oké, dat wist ik dus al half. Met alleen Medicare kan ik een visum aanvragen, maar of ik nu ook echt de ziektekosten gedekt worden, weet ik niet zeker.
Vorige keer werden doktersbezoeken wel vergoed, maar ik ben eigenlijk meer benieuwd naar ziekenhuizen enzo.
Dus als ik Medicare aanvraag voor de directe ziektekosten (huisarts etc.) aanvraag en m`n huidige verzekering in Nederland, lijkt me dat ik voor het meeste (medische) gedekt ben.quote:The policy includes urgent medical expenses which occur in Australia. Reimbursement is made in accordance with the statement in the terms and conditions of the policy
Slim gedaan. Ik wou dat ik de vorige keer een ander visum had aangevraagd, dan had ik m`n WHV nu ook nog over gehad.quote:Op zondag 12 mei 2013 12:27 schreef _Loki het volgende:
Zo, ik zit inmiddels 10 maanden hier. Over 2 maanden ga ik weer terug.
Eigenlijk wil ik helemaal niet. Ik kijk echt op tegen terug naar huis gaan.
Ik heb m'n working holiday nog over dus gelukkig kan ik nog terug als ik wil.
Yup, het is best goed uitgekomen zo. Eigenlijk kon het niet omdat ik langer dan 6 maanden stage liep, dus het was gewoon toeval. Maar nu ik er eenmaal ben, ben ik heel blij dat het niet anders konquote:Op maandag 13 mei 2013 10:59 schreef Levitas het volgende:
[..]
Slim gedaan. Ik wou dat ik de vorige keer een ander visum had aangevraagd, dan had ik m`n WHV nu ook nog over gehad.
Paar maandjes op een boerderij en je kan je tweede WHV doenquote:Op zondag 12 mei 2013 12:27 schreef _Loki het volgende:
Zo, ik zit inmiddels 10 maanden hier. Over 2 maanden ga ik weer terug.
Eigenlijk wil ik helemaal niet. Ik kijk echt op tegen terug naar huis gaan.
Ik heb m'n working holiday nog over dus gelukkig kan ik nog terug als ik wil.
quote:Op maandag 13 mei 2013 12:55 schreef star_gazer het volgende:
Ik verwacht in Augustus/September wel permie te zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |