quote:
Op zaterdag 13 april 2013 11:55 schreef trigt013 het volgende: Op zaterdag 13 april 2013 11:54 schreef mildata het volgende:
[..]
Volgens mij val ik dan wel onder onderneming dus ik heb een btw nummer nodig (dus dit moet ik aanvragen?)
Maar heb ik dan ook kvk nodig?
Voorlopig niet, je kan je inkomsten gewoon bij je jaaropgave onder bijverdiensten opgeven.
dit is een mooie link:
http://regnery.net/webwinkel-starten/ Fiscaal gevolg webwinkel starten inkomstenbelasting
Je kunt vanuit niets een webwinkel starten. Je hoeft in beginsel niet eens een inschrijving te hebben bij de Kamer van Koophandel. Overigens is dit wel al snel aan te raden als je echt serieus aan de slag wilt gaan. Fiscaal kun je de inkomsten als inkomsten uit overige werkzaamheden aangeven in je aangifte inkomstenbelasting. Daardoor betaal je wel belasting over de inkomsten en kun je wel de met de omzet verband houdende kosten in aftrek brengen. Alleen ben je fiscaal geen ondernemer, zodat je geen aanspraak maakt op allerlei fiscale faciliteiten voor ondernemers (zoals MKB winstvrijstelling, zelfstandigenaftrek, startersaftrek en de fiscale oudedagsreserve).
Pak je de webwinkel direct groots aan en wil je er echt een onderneming van maken, dan is het wel raadzaam direct te kiezen voor een inschrijving bij de Kamer van Koophandel. Daarmee hangt samen dat het verstandig is om je direct als ondernemer op te geven bij de Belastingdienst. Raadpleeg in dat geval eens een belastingadviseur om je van goede raad te laten voorzien.
--
HBD gaat je echt hard naaien zodra je ingeschreven bent bij de KvK.
PATS !

200+ euro verplicht betalen aub.
[ Bericht 2% gewijzigd door sturmpie op 13-04-2013 13:06:51 ]