Dankje voor de duidelijkheid.quote:Op zaterdag 13 april 2013 11:37 schreef ukga het volgende:
Het is niet verplicht. Aangifte doen over je inkomsten wel.
Stop maar met denken.quote:Op zaterdag 13 april 2013 11:44 schreef sturmpie het volgende:
ik dacht, zo uit mijn hoofd, dat je tot 1600 euro mag verdienen.
kom je daarboven dan ben je "genoodzaakt" je bedrijf officieel te maken via KvK.
Btw en KVK staat volledig los van elkaar.quote:Op zaterdag 13 april 2013 11:44 schreef sturmpie het volgende:
ik dacht, zo uit mijn hoofd, dat je tot 1600 euro mag verdienen.
kom je daarboven dan ben je "genoodzaakt" je bedrijf officieel te maken via KvK.
enneuh, volgens mij als je een webshop begint, dan ben je onderdeel van de BTW. en dus verplicht KvK plichtig
egt nietquote:Op zaterdag 13 april 2013 11:47 schreef Chinless het volgende:
[..]
Btw en KVK staat volledig los van elkaar.
Om btw aangifte te doen heb je een btw nummer nodig geen KvK nummer.quote:
Vanaf nu negeer ik je.quote:
Volgens mij val ik dan wel onder onderneming dus ik heb een btw nummer nodig (dus dit moet ik aanvragen?)quote:Op zaterdag 13 april 2013 11:50 schreef trigt013 het volgende:
http://www.kvk.nl/over-de(...)van-een-onderneming/
Voorlopig niet, je kan je inkomsten gewoon bij je jaaropgave onder bijverdiensten opgeven.quote:Op zaterdag 13 april 2013 11:54 schreef mildata het volgende:
[..]
Volgens mij val ik dan wel onder onderneming dus ik heb een btw nummer nodig (dus dit moet ik aanvragen?)
Maar heb ik dan ook kvk nodig?
KvK is niet verplichtquote:Op zaterdag 13 april 2013 11:54 schreef mildata het volgende:
[..]
Volgens mij val ik dan wel onder onderneming dus ik heb een btw nummer nodig (dus dit moet ik aanvragen?)
Dus invullen bij de jaaropgave en geen kvk nodig in het begin?quote:Op zaterdag 13 april 2013 11:55 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Voorlopig niet, je kan je inkomsten gewoon bij je jaaropgave onder bijverdiensten opgeven.
Nee, pas als je honderden euro's gaat verdienen en het je hoofdinkomen word zou je het opnieuw aan de KvK kunnen voorleggen. BTW hoef je pas af te dragen als je ook als eenmansbedrijf inschrijft en van de fiscale voordelen gebruik wil gaan maken.quote:Op zaterdag 13 april 2013 11:56 schreef mildata het volgende:
[..]
Dus invullen bij de jaaropgave en geen kvk nodig in het begin?
btw nummer aanvragen bij de belastingdienst als beginnend ondernemerquote:Op zaterdag 13 april 2013 11:56 schreef mildata het volgende:
[..]
Dus invullen bij de jaaropgave en geen kvk nodig in het begin?
Nee, een webshop is geen juridische instrument maar een explotatievorm.quote:Op zaterdag 13 april 2013 11:58 schreef sturmpie het volgende:
[..]
btw nummer aanvragen bij de belastingdienst als beginnend ondernemer
een webshop is btw plichtig
webshop = eenmanszaakquote:Op zaterdag 13 april 2013 11:58 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Nee, een webshop is geen juridische instrument maar een explotatievorm.
Jij moet echt stoppen met posten hoorquote:
als je echt gaat verkopen via een eigen webwinkel en als bezoekers en klanten jouw webwinkel ervaren als onderneming, dan zal ook de overheid willen dat jij je hiernaar gedraagt.quote:Op zaterdag 13 april 2013 12:27 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Jij moet echt stoppen met posten hoor
Hoe kom je er toch bij dat een webshop gelijk is aan een eenmanszaak
Ja, dat heb je leuk gekopieerd en geplakt van de site uit je link, maar de vraag is: hoe kom je erbij dat een webshop gelijk is aan een eenmanszaak, of dat een webshop per definitie BTW-plichtig is (alsof een webshop een rechtspersoon is)?quote:Op zaterdag 13 april 2013 12:29 schreef sturmpie het volgende:
als je echt gaat verkopen via een eigen webwinkel en als bezoekers en klanten jouw webwinkel ervaren als onderneming, dan zal ook de overheid willen dat jij je hiernaar gedraagt.
start gewoon je websitequote:Op zaterdag 13 april 2013 12:25 schreef mildata het volgende:
Oke kan iemand het even samenvatten voor mij want ik zie door de bomen het bos niet meer.
Wel geen kvk ?
wel geen btw-nummer ?
Hoe zit dat met HBD ?
ik word helemaal lyrisch als het over webshops gaatquote:Op zaterdag 13 april 2013 12:43 schreef Five_Horizons het volgende:
Sturmpie; stop eens met 'advies' geven als je blijkbaar niet weet waar je het over hebt. Volgend nodeloos of stompzinnig advies knikker ik het topic uit.
dit is een mooie link: http://regnery.net/webwinkel-starten/quote:Op zaterdag 13 april 2013 11:55 schreef trigt013 het volgende:
Op zaterdag 13 april 2013 11:54 schreef mildata het volgende:
[..]
Voorlopig niet, je kan je inkomsten gewoon bij je jaaropgave onder bijverdiensten opgeven.
Nogmaals: je lult onzin, omdat je niet weet waar je het over hebt. Dat is op zich niet erg, maar het helpt TS niet en maakt het alleen maar ingewikkelder.quote:Op zaterdag 13 april 2013 12:40 schreef sturmpie het volgende:
verder mag gezegd worden dat een webshop door de belastingdienst gezien kan worden als onderneming. en dan ook meestal als eensmanszaak omdat er vaak maar 1 persoon achter staat.
ok okquote:Op zaterdag 13 april 2013 12:54 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Nogmaals: je lult onzin, omdat je niet weet waar je het over hebt. Dat is op zich niet erg, maar het helpt TS niet en maakt het alleen maar ingewikkelder.
Een eenmanszaak, ómdat er vaak maar 1 persoon achter staat? Het heeft er echt helemaal niets mee van doen. Lyrisch worden is prima, maar als je er geen verstand van hebt, doe dan niet alsof je dat wel hebt. Niet handig
ehhh.....neequote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |