abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125303144
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 10:55 schreef Elfletterig het volgende:

Ik wist oprecht niet dat je ZO naïef bent... Rijken parkeren hun geld zodanig dat ze liefst helemaal geen belasting hoeven te betalen. En dat gebeurt volop.
Je moet eens beter leren lezen. Er zijn legio redenen om je geld in het buitenland te parkeren. Natuurlijk zijn er mensen die deze stap maken obv (onder meer) fiscale overwegingen. Maar het is helemaal niet zo eenvoudig om je geld even in het buitenland te parkeren om de belasting te ontduiken, want met zwart geld kun je aanmerkelijk minder dan met wit geld.

Dus voor veel mensen is het gezeik en gezeur wat bij het ontduiken hoort een hele goede reden om het dan maar niet te doen.

En daar doet zo'n bericht in de krant helemaal niets aan af!

quote:
Wat "armen" betreft: wie in het buitenland op vakantie kan en daar ook nog dingen kan kopen, is niet zo gek arm. Ik zal vast niet beweren dat armen nooit belasting ontduiken, maar qua bedragen valt het in het niet bij wat de rijken wegsluizen.
Als iedereen 1% van zijn inkomsten verzwijgt zijn de rijken qua bedragen inderdaad de grootste boeven.

Maar feitelijk doet iedereen hetzelfde!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 15 april 2013 @ 12:00:49 #127
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_125304969
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 11:04 schreef DS4 het volgende:

Als iedereen 1% van zijn inkomsten verzwijgt zijn de rijken qua bedragen inderdaad de grootste boeven.
Dat " de rijken" volgens dezelfde redenatie ook meer inkomstenbelasting betalen hoor je 11je niet over
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_125306548
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 12:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat " de rijken" volgens dezelfde redenatie ook meer inkomstenbelasting betalen hoor je 11je niet over
Daar ging dit ook helemaal niet over. :') Het ging over het feit dat rijken massaal belasting omzeilen en ontduiken. Vele miljarden worden naar belastingparadijzen weggesluisd.
  maandag 15 april 2013 @ 12:51:00 #129
45206 Pietverdriet
pi_125306849
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 12:42 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Daar ging dit ook helemaal niet over. :') Het ging over het feit dat rijken massaal belasting omzeilen en ontduiken. Vele miljarden worden naar belastingparadijzen weggesluisd.
Nee, het ging om belastingontwijking, niet ontduiking.
Jij haalt daar alles en nog wat bij
pi_125307016
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 12:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, het ging om belastingontwijking, niet ontduiking.
Jij haalt daar alles en nog wat bij
Beide gebeurt onder rijken volop. Het ene is legaal, het andere illegaal. Ik schreef in mijn eerste reactie slechts dat rijke mensen belasting omzeilen. What else is new?
  maandag 15 april 2013 @ 13:01:10 #131
45206 Pietverdriet
pi_125307168
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 12:55 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Beide gebeurt onder rijken volop. Het ene is legaal, het andere illegaal. Ik schreef in mijn eerste reactie slechts dat rijke mensen belasting omzeilen. What else is new?
Jij laat het klinken alsof alleen rijken dat doen\
pi_125308252
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 13:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij laat het klinken alsof alleen rijken dat doen\
Rijken zijn er bijzonder bedreven in. En het gaat om vele miljarden euro's.
  maandag 15 april 2013 @ 13:41:04 #133
45206 Pietverdriet
pi_125308339
quote:
15s.gif Op maandag 15 april 2013 13:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Rijken zijn er bijzonder bedreven in. En het gaat om vele miljarden euro's.
En? Het zijn hun miljarden
pi_125308638
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 13:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En? Het zijn hun miljarden
Nee, het gaat om bedragen waarover ze belasting zijn verschuldigd. Door die belasting niet te betalen, worden andere bevolkingsgroepen financieel flink gedupeerd.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-miljarden-weg.dhtml
  maandag 15 april 2013 @ 13:51:29 #135
45206 Pietverdriet
pi_125308707
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 13:49 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee, het gaat om bedragen waarover ze belasting zijn verschuldigd. Door die belasting niet te betalen, worden andere bevolkingsgroepen financieel flink gedupeerd.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-miljarden-weg.dhtml
Nee, het is een legale constructie, dus ze zijn het niet verschuldigd.
Net zo min als jij je HRA of Arbeidskorting niet schuldig bent.

Je schijnt te menen dat mensen er zijn om de staat te dienen.
pi_125308940
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 13:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, het is een legale constructie, dus ze zijn het niet verschuldigd.
Net zo min als jij je HRA of Arbeidskorting niet schuldig bent.

Je schijnt te menen dat mensen er zijn om de staat te dienen.
Ik ben inwoner van Nederland, die ook in Nederland werkt. Dus ik heb te maken met Nederlandse belastingwetgeving. Ik betaal flink wat belasting over mijn inkomen en ik krijg wat terug.

De vergelijking die je probeert te maken is bizar en gaat compleet mank. Het gaat hier namelijk over zeer vermogende mensen die hun kapitaal doelbewust naar een ander land wegsluizen. Waarom? Omdat ze geen belasting willen betalen. En daarmee verhogen ze automatisch de rekening voor anderen.

Mensen zijn er niet om de staat te dienen, maar ze horen wel hun bijdrage te leveren door de juiste belastingen te betalen. Maar goed, ik begrijp dat jij het een gezonde situatie vindt dat superrijken biljoenen wegsluizen en dat zo de kloof tussen arm en rijk steeds groter wordt. Waarom eigenlijk? Wil je je inlikken ofzo?
  maandag 15 april 2013 @ 14:09:18 #137
45206 Pietverdriet
pi_125309392
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 13:57 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik ben inwoner van Nederland, die ook in Nederland werkt. Dus ik heb te maken met Nederlandse belastingwetgeving. Ik betaal flink wat belasting over mijn inkomen en ik krijg wat terug.

De vergelijking die je probeert te maken is bizar en gaat compleet mank. Het gaat hier namelijk over zeer vermogende mensen die hun kapitaal doelbewust naar een ander land wegsluizen. Waarom? Omdat ze geen belasting willen betalen. En daarmee verhogen ze automatisch de rekening voor anderen.

Mensen zijn er niet om de staat te dienen, maar ze horen wel hun bijdrage te leveren door de juiste belastingen te betalen. Maar goed, ik begrijp dat jij het een gezonde situatie vindt dat superrijken biljoenen wegsluizen en dat zo de kloof tussen arm en rijk steeds groter wordt. Waarom eigenlijk? Wil je je inlikken ofzo?
Ik heb eerder in dit topic uitgelegd wat het probleem is.
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 18:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik snap het probleem niet. De constructie is volkomen legaal.
Je zou net zo goed kunnen roepen dat huizenbezitters belastingen omzeilen omdat ze hun HRA gebruiken.
Heel eenvoudig op te lossen door het belastingstelsel heel eenvoudig en plat te maken, en op te houden met alle aftrekposten, bijslagen en andere onzin.
Het bespaarde geld steken in verlaging van de belastingen en alle ambtenaren die bezig is met de regeljungle in te zetten op fraudebestrijding of gewoon op de keien te flikkeren.
De besparing is enorm.
Het probleem is niet belastingontwijking, het probleem is de regeljungle met alle constructies die het mogelijk maakt.
Gewoon helemaal afschaffen en die werkverschaffing voor ambtenaren en financieel adviseurs opdoeken.
Wat jij doet is mensen verwijten dat ze iets doen wat volkomen legaal is. Dat is een juridisch fout.
Dit is wat men in de Romantiek als gesundes volksempfinden kende.
Als er iets fout is, of mank loopt is het jouw redenering.
De overheid bepaald de regels, stelt voorwaarden. Net zo goed als jouw arbeidskorting, of HRA. Daar maak jij ook gebruik van en dat is niet eerlijk tegenover bv mensen die met jouw inkomen in een huurhuis wonen. So be it.
En je blijft er maar zaken bijhalen om het een pseudo moreel issue van te maken. Nederland is een belastingparadijs voor multinationals, wij krijgen veel geld hier binnen door het mogelijk te maken een holding in NL te vestigen en winsten uit hoger belaste landen zo weg te sluizen.
Een bijdrage leveren? Waarvoor? Voor iedere euro die er omverdeeld wordt blijft er een euro aan de omverdelers plakken.
  maandag 15 april 2013 @ 14:50:41 #138
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_125310990
quote:
18s.gif Op zaterdag 13 april 2013 10:36 schreef m1st1g het volgende:
Prinses Margriet en haar echtgenoot Pieter van Vollenhoven maken sinds 2006 gebruik van een fiscale constructie om de erfbelasting voor hun kinderen en kleinkinderen te minimaliseren. Dat meldt De Telegraaf.

Op advies van ABN Amro stopte het echtpaar een aanzienlijk deel van hun vermogen in een stichting, met trustmaatschappij TMF als uitvoerend bestuurder. De winst op dit vermogen wordt volgens de bank geheel onttrokken aan belastingheffing, wat een voordeel van miljoenen euro's oplevert.

De prinses richtte de stichting, Stichting Royale genaamd, in december 2006 op. De erfbelasting, 20 procent voor kinderen en 36 procent voor kleinkinderen, wordt door de constructie omzeild. Volgens de Rijksvoorlichtingsdienst is er niets mis met de constructie.

bron

Wie leer mij deze constructie ??
Belastingontwijking.nu
Schijnt ook voor bepaalde MKBers en ZZPers uit te kunnen.
Zoals de Cyprus route en zolang je minder dan 1 ton op een bank in Cyprus hebt\had staan zal daar niets aan gewijzigd zijn.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_125311254
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 14:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat jij doet is mensen verwijten dat ze iets doen wat volkomen legaal is. Dat is een juridisch fout.
Dit is wat men in de Romantiek als gesundes volksempfinden kende.
Als er iets fout is, of mank loopt is het jouw redenering.
De overheid bepaald de regels, stelt voorwaarden. Net zo goed als jouw arbeidskorting, of HRA. Daar maak jij ook gebruik van en dat is niet eerlijk tegenover bv mensen die met jouw inkomen in een huurhuis wonen. So be it.
En je blijft er maar zaken bijhalen om het een pseudo moreel issue van te maken. Nederland is een belastingparadijs voor multinationals, wij krijgen veel geld hier binnen door het mogelijk te maken een holding in NL te vestigen en winsten uit hoger belaste landen zo weg te sluizen.
Een bijdrage leveren? Waarvoor? Voor iedere euro die er omverdeeld wordt blijft er een euro aan de omverdelers plakken.
Je kunt best kanttekeningen plaatsen bij iets dat juridisch niet illegaal is. Er hoeft geen taboe te rusten op morele issues. De gedachte dat de huidige crisis vooral een morele crisis is, hoor je steeds vaker. Wat we zien, is een zeer vermogende, rijke elite, die op alle mogelijke manieren (legaal en minder legaal) ervoor zorgt dat ze zo min mogelijk belasting betalen. Belastingen die democratisch afsgesproken.

Het gevolg is dat anderen meer betalen om sociale voorzieningen in stand te houden. Sociale voorzieningen waar deze rijke mensen dankbaar gebruik van maken als het in de plannen past. Tussen de regels door ageer je voortdurend tegen de verzorgingsstaat en tegen het feit dat geld herverdeeld wordt. Prima, maar dan neem je het dus gewoon op voor de allerrijksten, die miljarden veiligstellen, terwijl aan de onderkant van de samenleving steeds meer mensen in de problemen komen. Op naar Zimbabwaanse taferelen.
  maandag 15 april 2013 @ 15:04:27 #140
45206 Pietverdriet
pi_125311503
quote:
15s.gif Op maandag 15 april 2013 14:57 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je kunt best kanttekeningen plaatsen bij iets dat juridisch niet illegaal is.
Dan moet je het hebben over de tekortkomingen van de overheid en hoe deze functioneert, waar ik het eerder in dit topic over had en jij niet op in wenst te gaan.
quote:
Er hoeft geen taboe te rusten op morele issues. De gedachte dat de huidige crisis vooral een morele crisis is, hoor je steeds vaker.
De eurocrisis waar wij inzitten komt door overheden die tegen beter weten in, en uitvoerige publicaties de euro door wilden drukken ook in landen die er absoluut niet aan toe waren. Ja, dat is immoreel.
quote:
Wat we zien, is een zeer vermogende, rijke elite, die op alle mogelijke manieren (legaal en minder legaal) ervoor zorgt dat ze zo min mogelijk belasting betalen. Belastingen die democratisch afsgesproken.
Zoals ik eerder zei, waar je niet op reageren wil, ook jij trekt arbeidkorting af, ook jij trekt HRA af.
quote:
Het gevolg is dat anderen meer betalen om sociale voorzieningen in stand te houden. Sociale voorzieningen waar deze rijke mensen dankbaar gebruik van maken als het in de plannen past. Tussen de regels door ageer je voortdurend tegen de verzorgingsstaat en tegen het feit dat geld herverdeeld wordt. Prima, maar dan neem je het dus gewoon op voor de allerrijksten, die miljarden veiligstellen, terwijl aan de onderkant van de samenleving steeds meer mensen in de problemen komen. Op naar Zimbabwaanse taferelen.
De kosten van de sociale voorzieningen liggen voor een groot deel in de overhead.
pi_125311684
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 15:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Dan moet je het hebben over de tekortkomingen van de overheid en hoe deze functioneert, waar ik het eerder in dit topic over had en jij niet op in wenst te gaan.
Nee, dan kun je het (ook) hebben over de tekortkomingen van de overheid. Dat moet niet. Jij vindt alleen dat het moet. Omdat je liever niet over de (morele) tekortkomingen van de allerrijksten wenst te praten. Die doen immers niks dat illegaals is. Dus ligt het allemaal aan de grote, boze overheid.

quote:
De eurocrisis waar wij inzitten komt door overheden die tegen beter weten in, en uitvoerige publicaties de euro door wilden drukken ook in landen die er absoluut niet aan toe waren. Ja, dat is immoreel.
Daar heb je deels gelijk in, maar het komt net zo hard door losgeslagen financiële markten en door speculanten. Bij jou ligt echter alles altijd en alleen aan de overheid. Zonder overheid ging alles vast geweldig.

quote:
Zoals ik eerder zei, waar je niet op reageren wil, ook jij trekt arbeidkorting af, ook jij trekt HRA af.
Dat zijn normale regelingen waar Nederlandse werknemers recht op hebben. Net zoals we ook vermogensbelasting hebben. En waar dit topic over gaat, is dat mensen die belasting vakkundig omzeilen.

quote:
De kosten van de sociale voorzieningen liggen voor een groot deel in de overhead.
... dus daarom hoeven rijken er niet aan mee te betalen. Ah.... ik snap je punt. :?
  maandag 15 april 2013 @ 15:22:03 #142
45206 Pietverdriet
pi_125312034
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 15:11 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee, dan kun je het (ook) hebben over de tekortkomingen van de overheid. Dat moet niet. Jij vindt alleen dat het moet. Omdat je liever niet over de (morele) tekortkomingen van de allerrijksten wenst te praten. Die doen immers niks dat illegaals is. Dus ligt het allemaal aan de grote, boze overheid.
Nogmaals, jij verwijt mensen dat ze iets doen wat legaal is, niet dat het illigaal zou moeten zijn. Dat is waar ik het over heb.
quote:
Daar heb je deels gelijk in, maar het komt net zo hard door losgeslagen financiële markten en door speculanten. Bij jou ligt echter alles altijd en alleen aan de overheid. Zonder overheid ging alles vast geweldig.
Nee, ik heb het over de oorzaak van de problematiek van de Eurozone, niet over de gevolgen en reacties daarop.
quote:
[..]

Dat zijn normale regelingen waar Nederlandse werknemers recht op hebben. Net zoals we ook vermogensbelasting hebben. En waar dit topic over gaat, is dat mensen die belasting vakkundig omzeilen.

Belasting ontwijking is net zo een recht of regeling als die waar jij volkomen legaal gebruik van maakt.
quote:
... dus daarom hoeven rijken er niet aan mee te betalen. Ah.... ik snap je punt. :?
Nee, je blijft stropoppen gebruiken. Mijn eerste post in dit topic heb ik precies gezegd waar de fout zit, en wat de oplossing is. Daar wens jij niet op in te gaan.
Je snapt verdomt weinig van wat ik post.
Ik zei
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 18:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik snap het probleem niet. De constructie is volkomen legaal.
Je zou net zo goed kunnen roepen dat huizenbezitters belastingen omzeilen omdat ze hun HRA gebruiken.
Heel eenvoudig op te lossen door het belastingstelsel heel eenvoudig en plat te maken, en op te houden met alle aftrekposten, bijslagen en andere onzin.
Het bespaarde geld steken in verlaging van de belastingen en alle ambtenaren die bezig is met de regeljungle in te zetten op fraudebestrijding of gewoon op de keien te flikkeren.
De besparing is enorm.
Het probleem is niet belastingontwijking, het probleem is de regeljungle met alle constructies die het mogelijk maakt.
Gewoon helemaal afschaffen en die werkverschaffing voor ambtenaren en financieel adviseurs opdoeken.
Lezen, muts, Lezen.
pi_125313515
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 15:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Nogmaals, jij verwijt mensen dat ze iets doen wat legaal is, niet dat het illigaal zou moeten zijn. Dat is waar ik het over heb.
Waar heb je een verwijt gelezen? Ik deed slechts een constatering...

quote:
Belasting ontwijking is net zo een recht of regeling als die waar jij volkomen legaal gebruik van maakt.
Dat mag zo zijn, toch is er gevoelsmatig een wezenlijk verschil, want ik sluis geen grote sommen geld buiten het bereik van de Belastingdienst.

quote:
Je snapt verdomt weinig van wat ik post.
Dat zal ook vast alleen aan mij liggen ;)

quote:
Lezen, muts, Lezen.
Ik heb het gelezen hoor... :') Ik ben het er alleen totaal niet mee eens. Rijke mensen zullen steeds naar methodes zoeken om belasting te ontduiken of te ontwijken. Je hebt een iets te groot vertrouwen in de egoïstische, schatrijke medemens. Die gaat niet ineens netjes belasting betalen omdat het systeem is versimpeld of omdat de belasting wat lager is geworden. Die vindt elke cent belasting er één te veel en sluist daarom zijn vermogen vakkundig weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')