BlackLining | zaterdag 13 april 2013 @ 00:37 |
Gebruik de reeks browser maar om de historie te zoeken, bijhouden gebeurt niet meer. Afijn, we ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang verlenende mensen. ![]() Leerzame informatie • De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje: Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan. Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden. Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan. ![]() | |
opruimertje | zaterdag 13 april 2013 @ 00:38 |
Had ik maar cc.... | |
BlackLining | zaterdag 13 april 2013 @ 00:39 |
In ieder geval..Edit: met de note dat er natuurlijk een verschil zit tussen iemand die met 130-140 achterop komt en netjes afstand houdt, en iemand die aan 180 komt aanzeilen en al seinend 20 centimeter achter je gaat rijden. | |
#ANONIEM | zaterdag 13 april 2013 @ 00:57 |
Vooral omdat mensen zich eraan ergeren als de ander niet precies doet wat je wilt. Dat geldt voor jou en dat geldt voor Spezza. Het zou helpen als mensen wat meer ontspannen rijden en zich niet laten opnaaien door dit soort dingen. Het maakt per saldo geen bal uit of je even je gas moet loslaten, omdat er iemand inhaalt die wat minder snel rijdt. En het maakt ook geen bal uit of je eventjes klem zit op de rechter rijstrook, omdat er links een treintje snellere auto's voorbij komt. | |
Skull-splitter | zaterdag 13 april 2013 @ 01:02 |
Even inhaken voor leedvermaak. | |
Tijn | zaterdag 13 april 2013 @ 01:18 |
Ik vind het niet echt prettig eigenlijk. Ik heb het gevoel dat ik een stuk minder goed oplet dan wanneer ik m'n voet op het gaspedaal heb. | |
NoBody122 | zaterdag 13 april 2013 @ 01:54 |
"Waar..."-TT's ![]() Er zijn heel erg veel ergernissen in het verkeer, die zich over het algemeen alleen maar verder ophopen bij de meesten. De daaruit voortkomende frustraties kun je over het algemeen niet op een normale manier luchten in het verkeer zelf (al komen sommigen een heel eind, maar die riskeren dan weer hun rijbewijs alsmede flinke bekeuringen). Dan gebeurt dat luchten dus via andere kanalen, waaronder topics als deze, als er hier en daar een beerput met opgebouwde haatgevoelens wordt aangebroken. | |
Ridocar | zaterdag 13 april 2013 @ 02:23 |
Ik vind het alleen maar makkelijk, net als een automaat. Het wordt pas vervelend als systemen voor je gaan denken. Denk aan parkeersensoren, parkeerhulp of dat bordenherkenningsgebeuren op nieuwe auto's. Ik ben trouwens benieuwd hoe laatstgenoemde feature met de A2 werkt. | |
Dlocks | zaterdag 13 april 2013 @ 03:26 |
De paar keer dat met CC aan in mijn auto heb gereden had ik dat ook. Niet een een 'stuk' minder, maar wel minder. Ik kreeg soort gevoel van 'het gaat allemaal automatisch'. Net iets te ontspannen waarbij je stukje scherpte kwijtraakt. Rechter voet niet meer op gaspedaal en verder weg bij rem vandaan. Maar goed, misschien is dat een kwestie van wennen. Ik hield CC na paar dagen voor gezien. | |
Ridocar | zaterdag 13 april 2013 @ 05:37 |
Het zal idd een kwestie van gewenning zijn. Ik rij dagelijks op de CC. Weliswaar op de vrachtauto, daar gaat het ding vanaf de A58 aan op 81, bij de aansluitingen A17/A16 en A16/A20 eventjes uit, en bij de afslag Oostzaan (A8) eraf. In m'n luxewagen heb ik geen cruise-control, en dat vind ik af en toe een gemis. M'n vriendin vindt het maar een onding, maar dat is meer met 'geen controle hebben' ofzo. | |
Ridocar | zaterdag 13 april 2013 @ 05:46 |
Ik denk ook dat dat de hele essentie is van dit topic. In het verkeer is het zo lastig om met andere weggebruikers te communiceren. Je enige communicatiemiddel is je verlichting. En het frappante is dat er figuren zijn die de richtingaanwijzers, of hun ingeschakelde achtermistlampen gewoon vergeten, maar als het nodig is het groot licht zonder enige moeite weten te vinden. Een gezegde die mij is bijgebleven: 'Met de ogen van een adelaar zien we de fouten van een ander, met de ogen van een mol zien we de fouten van onszelf' | |
#ANONIEM | zaterdag 13 april 2013 @ 08:18 |
En je toeter. En voor sommigen de middelvinger. ![]() | |
Koepert | zaterdag 13 april 2013 @ 11:53 |
Nog even @ Sounddragon: Nee ik ben niet die persoon die op 120/130 weg met CC op 115 links gaat rijden. Mijn CC staat (als ik m aan heb, voornamelijk als ik langere stukken op wat rustigere snelwegen rij) meestal in omgeving van de max. Bij een 120 weg staat die dus vaak ook op 118/120.. En als ik dan zie dat iemand op n vrachtwagen zich klem dreigt te rijden ben k heus niet te beroerd om even gas los of CC naar 125/130 te gooien. Maar nogmaals; dat ligt geheel aan de context.. en je hoeft ook echt niet 100m vantevoren naar links.. | |
Sounddragon | zaterdag 13 april 2013 @ 12:19 |
Nou, da's dus idd precies wat ik bedoel ![]() ![]() | |
Marco001 | zaterdag 13 april 2013 @ 18:32 |
Vanochtend moest ik een contante taxirit doen vanaf Eemshaven naar Groningen waarbij ik de passagier onnodig extra moest laten betalen doordat ik om moest rijden vanwege dit http://www.112groningen.n(...)enweg-n46-video.html | |
swollywood | zaterdag 13 april 2013 @ 20:56 |
De titel van dat artikel klopt niet. Die eend heeft dat ongeval niet veroorzaakt, maar de idioot die remde voor de overstekende eend i.p.v. dat beest plat te rijden. Mag toch hopen dat diegene zijn/haar rijbewijs ingevorderd wordt op basis van art. 5. | |
Donderkonijn | zaterdag 13 april 2013 @ 21:04 |
Heb sinds kort CC, maar je gaat er inderdaad wel minder van opletten. Het voelt alsof je wat minder controle hebt zeg maar. En ik merk ook dat er meer mensen je snijden als je een leuke wagen rijd. [ Bericht 23% gewijzigd door Donderkonijn op 13-04-2013 21:12:26 ] | |
DX11 | zaterdag 13 april 2013 @ 21:45 |
Vandaag had ik bijna een flink ongeluk. 3 voorsoorteerstoken bij het stoplicht, midden was links-rechtdoor, links was alleen links. Dus ik sta in het midden met knipperlicht naar links, dat mocht. Tijdens het optrekken gaat diegene links van me gewoon proberen mij rechtdoor te douwen! Diegene wilde persee rechtdoor. Ik moest uiteindelijk dus keihard op de rem en heb flink getoeterd. Wat een aso. Als ik niet geremd had was t een flinke knal geweest. | |
blackbeartje | zaterdag 13 april 2013 @ 22:59 |
CC + Automaat = ![]() Echt ik was tot mijn 23e een automaat hater ![]() Schakelen dat is leuk.... Nou Poeh Poeh Nu ik automaat rij snap ik niet waarom je zo graag aan een paal wilt trekken en duwen en steeds maar weer een extra pedaal in drukken. ![]() Okeej als je in een sportauto rijd op een B weg kan het best lachen zijn ![]() Maar in mijn dagelijkse auto... Heerlijk je zet hem in de D en klaar. ![]() Tevens op de snelweg rij ik vaak 100/110 ![]() Ik vind dat snel rijden nutteloos heb toch niks interessants waarvoor ik snel snel moet zijn ![]() zelfs al kom ik te laat.. Nou dan kom ik te laat ik ga me niet stressen. En wil ik inhalen natuurlijk even gaspedaal in drukken als je hem loslaat zorgt je CC wel weer dat hij terug gaat naar de vorige snelheid of ik zet hem op 90 en ga lekker muziekje luisteren achter een vrachtwaggel of bel iemand op ![]() Helaas rij ik elke zaterdag nog in een schijtbus ![]() En mag je de hele dag aan zoon XXL dildo trekken met trilfunctie ![]() Goddelijk als je weer in je eigen auto stapt [ Een V6 ] ![]() | |
Light | zaterdag 13 april 2013 @ 23:44 |
Nouja, in het filmpje is wel een eend te zien die het niet meer doet. Best mogelijk dat de voorste bestuurder dat beest tegen haar voorruit kreeg, daarvan schrok en toen remde. Dat de anderen daar dan bovenop klappen, geeft imo aan dat er te weinig afstand gehouden werd. | |
NoBody122 | zondag 14 april 2013 @ 00:55 |
Dat is ook de hele essentie van dit topic, maar het verklaart naar mijn idee waarom de vlam hier vrij snel in de pan slaat soms ![]() | |
einschtein | zondag 14 april 2013 @ 01:59 |
![]() | |
RealBizkit666 | zondag 14 april 2013 @ 08:44 |
Deze reactie. ![]() Zoek eens het eendjesarrest op. Vandaag is de irritatie dat je beter van de weg kunt blijven in Zuid-Limburg. Buiten alle wegafzettingen, zijn er ook veel fietsers die de verkeersregels niet snappen. ![]() | |
Accordtje | zondag 14 april 2013 @ 11:59 |
Kan iemand mij het volgende eens uitleggen: Ik rijd op een snelweg met 3 rijstroken. Rijd netjes rechts met 110 waar je 100 mag (dus gewoon rond de max dus) en ga naar de middelste strook om in te halen. Zie ik in m'n spiegel een auto naderen op de middelste strook die een stuk harder rijdt dan ik. Prima natuurlijk, maar tot mijn verbazing blijft die auto achter me rijden, terwijl ik rustig inhaal. Na het inhalen ga ik terug naar rechts, auto achter me geeft weer gas en schiet er weer vandoor alsof ik niet snel genoeg opzij ben gegaan. En dat alles terwijl die linker rijstrook gewoon vrij is.... Wat bezielt deze mensen? Waar zijn die in vredesnaam mee bezig? Zijn dit mensen met linkerbaan angst ofzo? En het is niet iets incidenteels, maar ik merk het regelmatig. | |
daNpy | zondag 14 april 2013 @ 12:02 |
Die zijn aan het appen, smsen, mailen of hun facebook aan het checken. Iig net wat belangrijkers dan op de weg letten ![]() | |
Viezze | zondag 14 april 2013 @ 12:07 |
Gebeurt wel vaker inderdaad. Nederland is niet echt gewend aan meer dan twee rijstroken helaas. Net als ik zie dat iemand op een vrachtwagen af rijdt, als er dan ruimte is ga ik even naar links. Helaas gebeurt het mij zelden dat er iemand voor mij naar links gaat ![]() | |
Cybje | zondag 14 april 2013 @ 12:26 |
Voor een halve km/u verschil heb ik ook niet altijd zin om dan van strook te wisselen (laat links dan maar lekker vrij voor mensen die veel harder willen rijden), maar ik zie andere mensen soms nog te lui zijn om naar links te gaan bij een verschil van 10-20 km/u. Kost overigens nog onnodig brandstof ook, als ze eerst moeten remmen en daarna weer accelereren. | |
Spezza19 | zondag 14 april 2013 @ 12:28 |
Die mensen snap ik ook nooit ![]() | |
OEM | zondag 14 april 2013 @ 12:47 |
Die zaak is nog verder gegaan dan het "eendjesarrest" in 2001. Uiteindelijk heeft de achteropkomende partij gewoon mogen betalen. http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BP6300 http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BP6301 | |
Viezze | zondag 14 april 2013 @ 12:59 |
Het is voor mij al een irritatie op zich dat het 12 jaar moet duren voordat er voor zoiets betrekkelijk simpels een uitspraak kan worden gedaan ![]() Je moet gewoon altijd afstand houden, wat de situatie ook is. Dat vind ik in ieder geval. | |
RealBizkit666 | zondag 14 april 2013 @ 15:50 |
Nee, de remmer is wel degelijk schuldig bevonden. Dit gaat over de verzekering. ![]() Edit: Hmm, ik heb nog even wat andere stukken opgezocht, en blijkbaar heeft de verzekering niet kunnen bewijzen dat die ander hard geremd heeft, maar wel pas nadat de remmer zijn verhaal heeft aangepast en getuige heeft gevonden. Erg interessant allemaal... [ Bericht 10% gewijzigd door RealBizkit666 op 14-04-2013 16:05:34 ] | |
Garbageman | zondag 14 april 2013 @ 16:08 |
Nog even over die eend, de mevrouw remde voor de eend, deed de alarmlichten aan, een paar auto's achter haar remden ook keurig, daarna knalde een blind figuur met een paardetrailer er vol bovenop. Nou is die vrouw natuurlijk verkeerd bezig, maar het leek geen plotselinge noodremactie te zijn. http://www.112groningen.n(...)enweg-n46-video.html | |
Viezze | zondag 14 april 2013 @ 16:55 |
Dan ben je ook wel een onwijze klapjosti ![]() ![]() | |
Spezza19 | zondag 14 april 2013 @ 17:59 |
Sowieso, niet oplettende mensen ![]() Mensen zijn teveel met andere dingen bezig.... | |
BlackLining | zondag 14 april 2013 @ 18:02 |
Gaat het nou alwéér over die eendjes? ![]() Opeten die dingen. Op de barbeque ermee. Het is niet voor niks lekker weer. | |
Pinnenmutske | zondag 14 april 2013 @ 18:06 |
Audi's, BMW's en Mercedes die niet pinken aan ronde punten (rotondes dus) | |
RealBizkit666 | zondag 14 april 2013 @ 18:40 |
En dat telt ook voor alle Opels, Volkswagens, Toyota's, Honda's, etc... | |
Pinnenmutske | zondag 14 april 2013 @ 19:14 |
ik gebruik ALTIJD m'n richtingaanwijzers. ik ben een Belg uit het Antwerpse | |
Pizza_Boom | maandag 15 april 2013 @ 01:37 |
Sowieso mensen met een paardentrailer. Met 50 waar je 80 mag, kruipend door de bochten, als een slak invoegen. Ja, ik snap echt wel dat je iets voorzichtiger bent met zo'n stiekeme biefstuk achterin, maar je kan het ook overdrijven. En als puntje bij paaltje komt, is dat ding nog leeg ook. ![]() | |
Anne | maandag 15 april 2013 @ 08:46 |
Eerst even een paint:![]() Ik ben de gele auto en had ingeschat dat ik de blauwe vrachtwagen nog > makkelijk < voorbij kon om in te voegen op de snelweg. Als dat niet was gelukt, had ik al gezien dat ik tussen de blauwe en bruine vrachtwagen kon invoegen om gelijk door te kunnen gaan naar de linkerrijstrook (zonder het overige verkeer te belemmeren). Maar nee, de witte auto vond blijkbaar dat het niet kon en gaf dus geen gas meer bij (we reden 100 en hij was uiteindelijk al op de helft van de blauwe vrachtwagen en er was nog een behoorlijk stuk invoegstrook over), maar haalde juist zijn voet van het gaspedaal af. Uiteindelijk is hij, en ik daardoor dus ook ( ![]() Uiteraard geen wereldprobleem, maar ik vind het een beetje jammer dat sommige mensen slecht kunnen inschatten voor wat betreft invoegen, inhalen, etc. | |
Barcaconia | maandag 15 april 2013 @ 09:00 |
Goed punt Anne. Mensen die niet durven gas te geven op de invoegstrook. Die 90kmpu die een vrachtwagen max haalt is echt geen levensbedreigende situatie ![]() | |
motorbloempje | maandag 15 april 2013 @ 09:05 |
Niets erger dan mensen die een auto die gas KAN geven niet benutten op een invoegstrook. Een Marbella uit'89 die de 80 niet haalt voor het invoegen , soit, maar verder... | |
Anne | maandag 15 april 2013 @ 09:08 |
Het was in dit geval een nieuwe Renault Mégane Coupé, die moet dat makkelijk redden volgens mij ![]() Ik heb hem daarna trouwens niet de kans gegeven om de vrachtwagens meteen in te halen ![]() | |
RealBizkit666 | maandag 15 april 2013 @ 09:13 |
En terecht. | |
Marco001 | maandag 15 april 2013 @ 09:22 |
inderdaad, gister daardoor nog bijna achterop iemand geknald bij een oprit.. die vond het dus nodi om met 50 in te gaan voegen op een snelweg waar men 130 rijd.. ![]() Gister nog wel wat meer ergernissen meemaakt, maar nu sta ik lekker het verkeer te blokkeren. Moet standby staan met de taxi, maar hier ter plaatse zijn alle taxi parkeerplekken bezet door gewone auto's.. | |
Marco001 | maandag 15 april 2013 @ 09:22 |
inderdaad, zou ik ook hebben gedaan. | |
einschtein | maandag 15 april 2013 @ 13:13 |
Een rijbewijs afnemen omdat iemand afremt, zonder daarmee gevaar te creëren (diegene die achter haar reden konden namelijk fatsoenlijk afremmen), is te fur. | |
RealBizkit666 | maandag 15 april 2013 @ 13:24 |
Dat ligt puur aan de situatie. Hoewel je misschien niet direct gevaar veroorzaakt, kan het wel degelijk later gevaar opleveren. | |
einschtein | maandag 15 april 2013 @ 13:42 |
Klopt, net zoals deze situatie. In deze situatie is het niet zo dat mevrouw (als ik het me goed herinner) opeens een noodstop maakte en opzettelijk gevaar creëerde. Dit ongeluk was veroorzaakt doordat de bestuurder van de paardentrailer niet goed zat op te letten. 2 andere automobilisten konden wel op tijd en normaal remmen, dus waarom de laatste niet? Rijbewijs innemen is in dit geval wat te. Als iemand een noodstop maakt op de snelweg omdat er een egel oversteekt, waardoor 3 auto's op elkaar klappen en een ravage wordt gemaakt. Dan ja, rijbewijs innemen. Maar bij deze situatie. ![]() | |
Timm-E | maandag 15 april 2013 @ 16:59 |
Dit keer ist wel 'gerechtvaardigd' dat je meteen naar links gaat om in te halen, maar ik erger mij wel altijd aan mensen die vanuit de invoegstrook meteen naar de linkerstrook knallen met een noodvaart. Waarom niet gewoon eerst even aanpassen aan het overige verkeer, even rustig en mocht je dan alsnog willen inhalen gewoon rustig strook voor strook naar links (A2). | |
egeltje1985 | maandag 15 april 2013 @ 17:56 |
Remmen voor egels is altijd goed ja. | |
Luxuria | maandag 15 april 2013 @ 18:16 |
Moet een passagier daar extra voor betalen? Daar kan hij toch niks aan doen dat je daar niet door kon ![]() | |
Spezza19 | maandag 15 april 2013 @ 18:18 |
Precies... beetje taxi gaat daar coulant mee om.... | |
jitzzzze | maandag 15 april 2013 @ 18:57 |
Beste negroïde meneer in die groene nieuwe 5 serie met Duits kenteken op een zekere snelweg, Als ik naar uw mening niet snel genoeg naar de rechterbaan ga, terwijl ik op de linkerbaan rij met de maximaal toegestane snelheid om andere auto's in te halen, dan kunt u heel erg dicht achter mij gaan rijden. En als u mij dan toch inhaalt een middelvinger naar mij opsteken. U zou zich ook iets volwassener kunnen gedragen, door wel voldoende afstand te houden en geen gebaren te maken naar iemand die zich niet laat opjagen. Dat u een bekeuring wilt riskeren vind ik prima, maar betrek mij daar alstublieft niet bij. | |
einschtein | maandag 15 april 2013 @ 19:11 |
Voor jou rem ik wel ![]() (Of slinger ik om je heen op de motort, als die het weer doet. ![]() | |
egeltje1985 | maandag 15 april 2013 @ 19:25 |
Deze egel rijdt in een grijze polo. Zeer uniek dus op de Nederlandse wegen. ![]() | |
einschtein | maandag 15 april 2013 @ 19:27 |
Deze Einschtein rijdt op rode motor.
| |
egeltje1985 | maandag 15 april 2013 @ 19:28 |
Tss, en dan zeggen ze dat vrouwen niet kunnen parkeren. | |
#ANONIEM | maandag 15 april 2013 @ 19:39 |
Ook zo mooi, een busje komt een millimeter op m'n achterbumper rijden om duidelijk te maken dat hij erlangs wilt terwijl er al iemand voor me rijdt. Maakt mij niet zoveel uit, zijn risico, maar vervolgens is er ruimte en trap ik hem helemaal zoek komt ie even later weer zo dicht achterop rijden ![]() | |
Cybje | maandag 15 april 2013 @ 22:30 |
Kan het zijn dat je vandaag reed op de A1, A28, A44 en A73 op exact hetzelfde tijdstip? ![]() ![]() | |
NoComment | maandag 15 april 2013 @ 22:33 |
Dit ![]() | |
egeltje1985 | maandag 15 april 2013 @ 22:35 |
Haha. ![]() ![]() | |
Cybje | maandag 15 april 2013 @ 22:43 |
Ok, grijze polo, chick, mogelijk stekels. Ik zal extra lief zijn ![]() | |
Spezza19 | maandag 15 april 2013 @ 22:47 |
Busjes mogen ook wel begrensd worden op 85km/h ![]() | |
Descendent | dinsdag 16 april 2013 @ 22:02 |
Hehe; ik heb afgelopen vrijdag op de A28 misschien voor wat irritatie gezorgd. Turbo stuk, dus dikke witte rookpluim achter de auto een tijdje. Was een flinke mist! Sorry! ![]() | |
NoComment | woensdag 17 april 2013 @ 07:14 |
Heb een tijdje terug gehad dat de inlaatbuis vanaf de turbo los schoot. En ik heb een diesel, dus mijn mistbank was zwart ![]() Zeker dat het de turbo is trouwens met witte rook? Zou eerder blauw/zwart verwachtten aangezien er dan meestal olie mee de motor in gaat. Zou eerder de koppakking vermoeden.. | |
Descendent | woensdag 17 april 2013 @ 17:11 |
Nope turbo; is al vervangen ook. (btw geen diesel, maar benzine turbo). | |
dylanrr | woensdag 17 april 2013 @ 23:11 |
Geen irritatie, maar wel leuk. Ik reed net vanaf de N297 (bij Den Bosch) richting de A2 richting Rosmalen. Daar heb je eerst een flink lange bocht, alvorens de invoegstrook begint. Die bocht heeft naast de rijstrook nog een vluchtstrook liggen. Ik reed achter een vrachtwagen op de invoegstrook en zei al tegen een maatje dat het zo fijn was om met 90 in te mogen voegen. Maar plots ging de vrachtwagen naar rechts om op de vluchtstrook te rijden en mij erlangs te laten. Heb hem nog even bedankt met m'n richtingaanwijzers. Echt hulde aan die vrachtwagenchauffeur! ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 17 april 2013 @ 23:28 |
![]() | |
#ANONIEM | donderdag 18 april 2013 @ 21:02 |
filmpje van 2 aso's (zet je geluid zacht!) Die voor me reed hield de hele tijd een te lage snelheid aan en bleef links plakken. Maar kijk naar het busje. | |
Pizza_Boom | vrijdag 19 april 2013 @ 11:17 |
Oftewel, busje dacht dat hij veel harder reed, hij kwam maar niet en kwam maar niet, busje was het zat en gaf even een praktijkvoorbeeld van "het recht van de sterkste". | |
Leipo666 | vrijdag 19 april 2013 @ 11:23 |
misschien niet netjes, maar voldoende marge zo te zien (vertekend altijd van een afstandje) | |
peeth | vrijdag 19 april 2013 @ 11:32 |
Welke cam heb jij?? Strak beeldje hoor | |
#ANONIEM | vrijdag 19 april 2013 @ 11:47 |
Hedenmorgen vroeg op weg naar: Ik rijd een straat in (ergens binnen de bebouwde kom) duikt er plotseling een kind voor mijn auto op die een bal achterna zit terwijl ik op dat moment een vrouw hoor schreeuwen. Ik uiteraard vol op de remmen en gelijk uit mijn auto gestapt. Kind heeft niks,bal ook niet, en vrouw die begint tegen mij uit te vallen dat ik moet uitkijken terwijl ik duidelijk zie dat zij haar mobiel in haar hand heeft en dus schijnbaar aan het bellen was en haar kind uit het oog verloor. Komt er op dat moment bij toeval een Politie auto aanrijden,stopt,neemt polshoogte en wordt uiteindelijk door de Politie verbaliseert vanwege het feit dat zij niet alleen mij onheus bejegende (publiekelijke ordeverstoring) maar vooral omdat ze onvoldoende op haar kind lette ( ze had een mobiel in de hand dus) en daarbij onnodig de gezondheid van het kind in gevaar bracht. Boontje komt om zijn loontje. Kind gaf ik trouwens een lollie daar ik zelf neven en nichten heb die van snoep houden en ik dat dus altijd bij mij heb. ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 19 april 2013 @ 16:08 |
Alles lijkt veel verder weg met de camera (fish eye). Ik heb geen idee. Gekocht via dx.com op basis van reviews. | |
NiGeLaToR | vrijdag 19 april 2013 @ 16:26 |
Hoe is het met de eendjes? ![]() Ik rijd dagelijks over provinciale wegen en daar moet je gewoon ontzettend opletten. Laatst overstekende zwanen (die laat je sowieso voor, want zwaan), maar ook overal afslaand verkeer voor boeren bedrijven. En ook daar vrij vaak kopstaart botsingen omdat mensen niet opletten. Die 80 wegen maken vooral veel slachtoffers omdat mensen. Eigenlijk alles mee gezegd. Enfin, zelf nog nooit een ongeval veroorzaakt gelukkig en pas 3 keer van achter aangereden ![]() | |
Garbageman | vrijdag 19 april 2013 @ 20:44 |
Ik rij veel op kleine weggetjes, maar ik heb vooral last van andere mensen in auto's en fietsers die zich te goed voelen om op het fietspad te fietsen. ("wielrenners") Laatst op de A7 toen het zo waaide (donderdag) vond iemand het nodig om een PIJP op te steken tijdens het rijden. ![]() ![]() | |
Anne | vrijdag 19 april 2013 @ 23:50 |
Post(s) kwijt? Kan kloppen. * Anne wijst nog eens naar het stukje onder ">> Voordat je reageert". | |
JK1982 | zaterdag 20 april 2013 @ 05:03 |
Fijn hè? Vooral ook op zo'n weg waar je 100 mag en er ongeveer halverwege maar 1 punt is waar je lekker even die vrachtwagen in kunt halen die 80 rijdt.. Hoe vaak ik toch niet zie dat degene direct achter de vrachtwagen op z'n dooie akkertje die vrachtwagen voorbij gaat (terwijl er nog tig auto's achter hem/haar rijden die er ook graag voorbij zien willen) en daarbij dus bijna de volledige 'inhaalmogelijkheid' opeisen.. Aaaaargh, verdomme!! ![]() Je kunt natuurlijk ook even gas bij geven als je op de linkerbaan rijdt, ipv stug aan de max. snelheid vasthouden. Als je zo'n pussy bent die niet harder durft dan de max. snelheid heb je daar imo niets te zoeken. Of je had (beter?) in je spiegel moeten kijken om sneller rijdend achteropkomend verkeer te spotten. Inhalen moet vlot gebeuren.. Maar.. uit de manier hoe jij dit schrijft proef ik een beetje een houding, zo van: ik doe lekker wat ik wil en iedereen moet maar even rekening met mij houden.. Kan dat kloppen? Wat een irritante linksplakker zeg. En dan op het laatst nog achteruit moeten rijden omdat hij/zijn met z'n stomme kop te laat heeft geremd. Fail.. ![]() Yeah, sure... Dit klinkt wel héél fout, hahaha! ![]() | |
Ridocar | zaterdag 20 april 2013 @ 05:40 |
Oogkleppen. Ik zie ze vaak ruim van tevoren aankomen, de invoegstrook afrijden, en dàn pas een keertje naar links kijken. En dan is het altijd die klote %#$(*&^@$-vrachtwagenchauffeur die niet eventjes opzij gaat. Nee, deze chauffeur blijft dan ook op zijn rijstrook... | |
egeltje1985 | zaterdag 20 april 2013 @ 07:47 |
Delft? | |
jitzzzze | zaterdag 20 april 2013 @ 07:52 |
Nee, dat klopt niet. Meneer kwam van de invoegstrook in één beweging vlak achter mij rijden terwijl ik de auto die ik wilde inhalen al bijna voorbij was. Normaal trap ik even het gas in als ik sneller rijdend verkeer zie aankomen, altijd zeg maar. Maar als iemand zo invoegt; daar kan je moeilijk op anticiperen. | |
Me_Wesley | zaterdag 20 april 2013 @ 07:53 |
Ja, dat is de kruithuisweg. Daar mag je overigens 100, maar schijnbaar begrijpt niemand dat want iedereen rijdt steevast 80. Bloedirritant. | |
#ANONIEM | zaterdag 20 april 2013 @ 09:21 |
![]() | |
AdoraBelle | zaterdag 20 april 2013 @ 11:56 |
Verbrande olie betekent witte rook ![]() En bij een kapotte koppakking kan de (diesel)motor gaan lopen op motorolie en dan krijg je dus ook... witte rook. | |
Marco001 | zaterdag 20 april 2013 @ 15:32 |
Wou ik vanmiddag ruimte maken voor een Aygo die op de N33 in wou voegen, maakt ie geen gebruik van de ruimte.. ![]() | |
Cybje | zaterdag 20 april 2013 @ 17:57 |
Witte rook duidt juist op het verbranden/verdampen van water of koelvloeistof. Olie geeft echt van die blauwe rook. Ik snap echt niet hoe je erbij komt dat het verbranden van olie resulteert in witte rook. | |
AdoraBelle | zaterdag 20 april 2013 @ 18:44 |
Omdat ik ervaring heb met het verbranden van olie en er dan witte rook uit de uitlaat komt. Maar ik ga niet met je in discussie hierover. Daar is dit topic niet voor. Als je me niet gelooft dan probeer je het zelf maar uit. | |
BlackLining | zaterdag 20 april 2013 @ 19:05 |
Irritant is dat ja. Dan niet hoor. Ook vaak als er een invoegstrook is die weer opgaat in een uitvoegstrook. Wanneer leren mensen nou eens dat je dan op de hele strook richting naar rechts moet blijven aangeven? ![]() | |
Pizza_Boom | zaterdag 20 april 2013 @ 19:20 |
Dat hoeft niet, zodra de pijlen op de weg komen (naar rechts) hoef je geen richting meer aan te geven, omdat het vanaf dat moment verboden is om nog terug de rechter rijstrook op te gaan en je dus de gedwongen rijrichting dient te volgen. | |
BlackLining | zaterdag 20 april 2013 @ 19:26 |
Nee, niet volgens de wet misschien niet nee. Maar in het kader van samenspel in het verkeer wel erg handig om te doen, en je (althans ik) hebt ook geleerd om dat aan te laten tot aan het puntstuk. Wordt ook zo aangeven bij theorie informatie. Dat gezeik van "het moet niet van de wet, dus ik verzaak het gewoon, ondanks dat het geen moeite is en prettiger voor anderen" is érg vermoeiend. | |
jitzzzze | zaterdag 20 april 2013 @ 19:37 |
Ik doe het op alle opritten en afslagen, van en/of tot het puntstuk ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 20 april 2013 @ 19:43 |
Vanaf het puntstuk is ook niet goed; je geeft pas richting naar links aan als je dat ook daadwerkelijk gaat doen. Richting naar links aangooien terwijl je er nog niet tussen gaat of wilt zaait verwarring en irritatie, en kan zelfs gevaarlijke situatie's opleveren. | |
Piles | zaterdag 20 april 2013 @ 19:45 |
Vrouwen in boodschappenauto-gedrag inderdaad. | |
Luxuria | zaterdag 20 april 2013 @ 19:45 |
Ik zie dat echt bijna nooit iemand doen en ik doe het zelf ook niet. Verder wel altijd overal. Het is toch duidelijk of iemand op die strook blijft rijden om af te slaan. | |
jitzzzze | zaterdag 20 april 2013 @ 19:46 |
9,5 van de tien keren ga ik ook direct. Als ik zie dat het niet kan dan geef ik ook geen richting aan. Ik doe het wel als ik op de in/uitvoeger blijf om direct weer af te slaan; dan geef ik van puntstuk tot puntstuk richting aan naar rechts. | |
Karina | zaterdag 20 april 2013 @ 19:46 |
Terugkomende ergernis: automobilisten die de spitsstrook niet gebruiken/begrijpen. Vanmiddag weer op de A10 Zuid. Ik braaf op de spitsstrook rijden, maar 1 baan naar links rijdt iemand, die je dan maar rechts inhaalt (wat natuurlijk niet de bedoeling is). | |
Piles | zaterdag 20 april 2013 @ 19:46 |
Gisteren met 130 naar Almere gereden over de spitsstrook ![]() | |
Karina | zaterdag 20 april 2013 @ 19:47 |
Boefje! | |
Piles | zaterdag 20 april 2013 @ 19:48 |
Ik word er doodmoe van dat mensen 'm niet gebruiken. Dus dan maar zo. | |
Pizza_Boom | zaterdag 20 april 2013 @ 19:48 |
Snap ik, snap ik. Echter, mijn punt (dat snap je wellicht ook wel) is dat als iedereen eigen regeltjes gaat maken omdat een enkeling niet de normale regels volgt, wordt het een onoverzichtelijk geheel. Neem als voorbeeld het geven van seintjes van vrachtwagens als ze elkander hebben ingehaald. Volgens de Nederlandse wetgeving betekent het geven van groot licht dat er gevaar is en volgens "Wenen" betekent het dat je gaat inhalen. Ander voorbeeld is van mensen die als ze half gaan op de rotonde, eerst ook even links knipperen. Weer een ander doet het alleen als hij driekwart gaat en een derde doet het zo lang hij op de rotonde is en geeft niets aan als hij eraf gaat. Zou iedereen keurig voor de rotonde even links knipperen (zoals de verkeersregels voorschrijven) en op de rotonde rechts knipperen op het moment dat men de rotonde verlaat, dan zou het minstens even duidelijk zijn. Als iedereen de verkeersregels hanteert zoals ze bedoelt zijn (en in RVV'90 staan), is er helemaal geen probleem. | |
Piles | zaterdag 20 april 2013 @ 19:48 |
Dat is met richting aangeven niet echt een goede raadgever tegenwoordig ![]() | |
Pizza_Boom | zaterdag 20 april 2013 @ 19:49 |
Mag ik hierop een aanvulling doen: Rijkswaterstaat die de spitsstrook in het weekend open gooit in twee richtingen. Waarom ergernis? 1. De zondagsrijders snappen dat ding toch niet en gaan hierdoor massaal 80 a 90 rijden. 2. Het is niet half zo druk als de rijbaan in tegen spitsrichting door de week is, maar dan is de spitsstrook niet open op die rijbaan, alleen op de rijbaan in spitsrichting. | |
Karina | zaterdag 20 april 2013 @ 19:49 |
Ik dus ook al vind ik het wel altijd link om rechts in te halen. Irritatie van vorige week: kilometerslange file voor de Coentunnel vanwege een ongeluk en op de terugweg (beetje eigen schuld, had het kunnen weten) file voor de Zeeburgertunnel, vanwege onderhoud. Anderhalf uur doen over 30 kilometer ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 20 april 2013 @ 19:50 |
That's not what you said ![]() Maar je begrijpt hem ![]() | |
Karina | zaterdag 20 april 2013 @ 19:50 |
Het was vanmiddag redelijk druk op de ring, dus de spitsstrook open was wel handig, maar ja, wat je zegt: als niemand het begrijpt dan heeft het geen zin. | |
jitzzzze | zaterdag 20 april 2013 @ 19:50 |
Ja ik begrijp het wel, maar soms komt het wat ongelukkig uit mijn toetsenbord ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 20 april 2013 @ 19:53 |
Ik heb het met rijles ook zo geleerd; knipperlicht naar rechts hou je aan tot het puntstuk. Dat schrijven de regels helemaal niet voor. Je knipperlicht hoeft pas aan als je de rotonde gaat verlaten. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2013 19:54:02 ] | |
Pizza_Boom | zaterdag 20 april 2013 @ 19:54 |
En dan die kijkersfiles op de andere rijbaan. Gruwel. Of dan hebben ze 1 rijstrook/vluchtstrook vrij kunnen maken, gaat iedereen bij het ongeluk nog even op zijn rem staan om goed te kijken wat er nou precies gebeurt is. Rijd fucking door!!! Ik heb het 2 jaar terug dat hij net open was op de A9 meegemaakt, vlak voor de zomerperiode gebeurde dat. Die eerste weken vielen nog wel mee, de meeste spitsgebruikers gingen er wel op rijden. De zomervakantie was drama, kilometers A9 rijden en iedereen via de spitsstrook voorbij, zo nu en dan eens naar links om een vrachtwagen in te halen. Vorig jaar had ik er een die met zijn aanhanger vrolijk 80 in het midden reed. Naast gaan rijden, toetertje gegeven en even gewezen op de spitsstrook, kreeg ik middelvingers en probeerde deze mongool me van de weg te rijden... ![]() | |
kikoooooo | zaterdag 20 april 2013 @ 19:54 |
Lekker toch, een hele strook voor jezelf. | |
Piles | zaterdag 20 april 2013 @ 19:54 |
![]() ![]() Daarom: gewoon rechts er langs en meteen vergeten. | |
Pizza_Boom | zaterdag 20 april 2013 @ 19:55 |
CBR stelt andere eisen dan de regels. CBR wil ook graag dat je links knippert op de rotonde. Lees nog eens? Je knippert voor de rotonde links alszijnde je linksaf gaat, op de rotonde gaat ie uit en zodra je de rotonde verlaat gaat ie rechts aan. | |
#ANONIEM | zaterdag 20 april 2013 @ 19:57 |
Lees zelf nog eens? Je hoeft voor de rotonde niet te knipperen (tenzij je rechtsaf gaat natuurlijk). Je knippert pas bij het verlaten van de rotonde. | |
Sounddragon | zaterdag 20 april 2013 @ 19:58 |
En toch, kan wat meer duidelijkheid helemaal geen kwaad; als ik 3/4 rond ga knipper ik ook naar links, en nét voorbij de 2e afrit, of zodra verkeer van de 3e afrit waar ik eraf ga duiken me kan zien, gaat de knipper naar rechts aan. Ik weet dat het nergens staat beschreven, maar het is wel duidelijk voor iedereen, en voorkomt dat mensen voor JL staan te wachten omdat iemand pas op het allerlaatste k#tnippertje richting aangeeft.. | |
Martijn93 | zaterdag 20 april 2013 @ 20:12 |
In principe zou het niet eens nodig hoeven te zijn om knipperlicht naar links aan te geven als iedereen zijn knipperlicht naar rechts zou gebruiken voor het verlaten van de rotonde. Ik knipper ook niet meer naar links als ik links ga op een rotonde, wel probeer ik er voor te zorgen zoals jij ook al zegt zo snel mogelijk knipperlicht naar rechts aan te geven voor het verlaten van de rotonde. | |
OEM | zaterdag 20 april 2013 @ 21:22 |
En wie staat er dan voor JL te wachten als je zonder linkse knipper over de rotonde rijdt? De mensen die ook moeten wachten als je met linkse knipper over de rotonde rijdt? | |
kikoooooo | zaterdag 20 april 2013 @ 21:23 |
Links knipperen op een rotonde is zo achterlijk. Soms op grote rotondes, waar je niet overheen kan kijken, heb je geen idee waar mensen vandaan komen oid. Voegt niks toe. Beter leren mensen eerst eens te knipperen naar rechts als ze de rotonde verlaten. | |
Piles | zaterdag 20 april 2013 @ 21:26 |
Ik vind het wel handig. Als ik achter iemand rijd weet ik waar ie heen gaat, en als ik van tegenovergestelde richting kom weet ik zeker waar ie heen gaat. Mits goed uitgevoerd, en dat gaat meestal mis ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 20 april 2013 @ 21:46 |
Het schept duidelijkheid over waar je heen gaat, wat je intentie's zijn, en het voorkomt misverstanden. En wat een ander ervan vindt boeit me niet zo veel. Ik vind het fijn als anderen duidelijk zijn, en ik probeer dat zelf dus ook,. | |
Marco001 | zaterdag 20 april 2013 @ 21:56 |
Ik heb anders altijd(heb 2 rijexamen's gedaan, 1 voor B en 1 voor taxi) geleerd dat je moet knipperen tot je echt afgebogen bent van de hoofdrijbaan en er dus een berm ofzo tussen zit. | |
Marco001 | zaterdag 20 april 2013 @ 21:59 |
Tja, duurde bij mij toen ook even een poosje, maar ja, als Groninger zijnde ben je sowieso niet bekend met spitsstroken, laat staan dat je verwacht dat die op een rustige zondag namiddag open zijn.. | |
Piles | zaterdag 20 april 2013 @ 22:00 |
Ik had het laatst 's nachts om 4 uur ![]() Amsterdam A10 Zuid én A6 naar Almere. Begrijp het nog steeds niet ![]() | |
OEM | zaterdag 20 april 2013 @ 22:20 |
Dus dan roep je maar wat? Dat er iemand voor JL staat te wachten? Terwijl wel of niet links-knipperen daar niks mee te maken heeft? Alleen het rechts-knipper-gedrag heeft daar wel mee temaken. | |
#ANONIEM | zaterdag 20 april 2013 @ 23:35 |
was een vrouw (meestal met dit soort acties). Pff ja dat kwam omdat ze met die vent van der zat te lullen en niet naar het stoplicht keek. Achterlijk wijf dat het was. Ja kruithuisweg, mijn favo racebaan ![]() Vandaag een opa op de weg die graag in het midden wilde rijden van 2 rijbanen waardoor de auto voor me de vluchtstrook op moest. Die ouwe zak kwam net boven het stuur uit en had volgens mij al moeite met leven. [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2013 23:37:08 ] | |
Descendent | zondag 21 april 2013 @ 00:39 |
Het zou achterlijk moeten zijn; maar gezien het aantal mensen dat nog veel achterlijker doet door géén richting aan te geven wanneer ze de rotonde verlaten snap ik de 'linksknipperaars' best (al doe ik het zelf niet; behalve wanneer ik een rondje geef op de rotonde. ![]() | |
egeltje1985 | zondag 21 april 2013 @ 02:12 |
gewoon braaf de 100 aangetikt op de kruithuisweg vandaag. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 21 april 2013 @ 02:13 |
of van die mensen die de halve weg nodig hebben op snelheid te komen en dan links gaan staan bij het stoplicht ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2013 02:13:55 ] | |
egeltje1985 | zondag 21 april 2013 @ 02:44 |
Dat inderdaad. Al zijn al die verschillende snelheden op die weg ook wel verwarrend. @ paupertent LIMIT nu btw. | |
2cv | zondag 21 april 2013 @ 02:54 |
Als je, om wat voor reden dan ook, je gaspedaal los laat hoef je niet je rempedaal aan te raken waardoor je remlichten wel branden maar je niet daadwerkelijk afremt. Dat werkt verwarrend. En vooruitkijken is ook wel handig, dan kan je invoegen enzo in plaats van een beetje stil te staan. | |
#ANONIEM | zondag 21 april 2013 @ 03:50 |
ik ga niet uit ![]() | |
egeltje1985 | zondag 21 april 2013 @ 04:13 |
zo wel, sla de LIMIT over. ![]() | |
Anne | zondag 21 april 2013 @ 04:15 |
Beetje offtopic, of niet? | |
Sounddragon | zondag 21 april 2013 @ 04:37 |
Ik doelde met dat 'wachten' uiteraard ook op het knipperen bij verlaten van de rotonde. | |
Cybje | zondag 21 april 2013 @ 09:19 |
Ik heb met rijles geleerd dat als ik de rotonde driekwart wil nemen, dat ik richting moet aangeven naar links. Maar goed, ik probeer dat mezelf nu dus af te leren, want enige tijd terug ben ik erachter gekomen dat: 1) Het niet verplicht is in Nederland (maar inderdaad wel duidelijk zoals sommigen hier zeggen) 2) Het in sommige andere landen zelfs verboden is, waaronder België en Duitsland Gezien ik maar een paar kilometer bij de Duitse grens vandaan woon, rijd ik daar ook wel eens rond. Dus ik heb daar eigenlijk alleen maar verwarring lopen zaaien met mijn links richting aangeven voor rotondes. Daarom ben ik mezelf af gaan leren om richting aan te geven naar links voor rotondes, want in Nederland heeft het geen waarde en in het buitenland denken ze dat ik gek ben. Dus ik geef nu alleen nog richting aan naar rechts, vlak voor het verlaten van de rotonde. Ik snap niet dat dit soort regels niet gewoon op Europees niveau geregeld worden. | |
#ANONIEM | zondag 21 april 2013 @ 10:10 |
![]() ![]() Je remlichten gaan branden als je alleen je gas los laat? | |
vannelle | zondag 21 april 2013 @ 10:45 |
Ik zou het nog een keer lezen als ik jou was, het staat er gewoon goed maar jij begrijpt het blijkbaar niet. ![]() | |
Descendent | zondag 21 april 2013 @ 21:43 |
Mensen die ergens, waarschijnlijk op een parkeerplaats bij winkelcentrum mijn knipperlichtunit kapot rijden, mijn halve voorbumper afschaven en niet ff het fatsoen hebben om ff een briefje achter te laten......... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 21 april 2013 @ 22:33 |
Nou leg eens uit. Volgens mij klopt er niks van die zin, hoe je 'm ook leest. | |
egeltje1985 | zondag 21 april 2013 @ 22:44 |
er staat toch 'je rempedaal aan te raken' bij. Dus mensen die even heel kort de rem ietsje intrappen, waardoor ze niet echt remmen maar je wel de lichten ziet. | |
#ANONIEM | zondag 21 april 2013 @ 23:21 |
OK. Als ik m'n rempedaal aanraak, rem ik wel daadwerkelijk af, maar misschien is dat pedaal wat gevoelig of zo. | |
Spezza19 | zondag 21 april 2013 @ 23:36 |
Vandaag op de dijk Lelystad - Enkhuizen weer een of andere zondagrijder die 80 gaat rijden ![]() Gelukkig kon ik hem vrij vroeg op de dijk inhalen.... | |
Daeron | maandag 22 april 2013 @ 08:14 |
Door dat soort mensen heb ik mezelf aangeleerd om niet meer direct op een remlicht te reageren, maar even te kijken wat er precies gebeurt. Zie ik de achterkant omhoog komen ofzo weet ik dat ik ook mag ankeren, in alle overige gevallen is vaak gas los genoeg. | |
Tijn | maandag 22 april 2013 @ 08:19 |
Dat sowieso. Wie stampt er nou gelijk op de rem als je remlichten voor je ziet? | |
_VoiD_ | maandag 22 april 2013 @ 11:29 |
Mensen die achter je op de invoegstrook rijden als je zelf achter een vrachtwagen zit en dan menen dat ze jou ook maar meteen kunnen inhalen bij het invoegen. Dus lekker de weg over vegen. Niet bij mij dus. Ik zit ook niet voor mn lol achter die vrachtwagen te hangen. | |
#ANONIEM | maandag 22 april 2013 @ 11:31 |
Tijn je moest eens weten hoeveel bestuurders dingen doen die onlogisch zijn in het verkeer en toch worden gedaan. Ik vraag mij altijd af hoe die mensen ooit geslaagd zijn voor hun rijexamen. | |
Ridocar | maandag 22 april 2013 @ 12:13 |
Afgelopen weekend: http://goo.gl/maps/wfKYu Ik rij op rijstrook 4 en wil naar 3, richting Den Haag, dus ik wacht tot het verkeer voorbij is, zet m'n richtingaanwijzer aan en maak aanstalten. Op dat moment komt een Skoda Fabia, (kiekeboe!) achter de trailer vandaan, gaat naar diezelfde rijstrook 3 en rijdt mij met nauwelijks snelheidsverschil voorbij, om daarna (vlak voor de snelwegsplitsing) terug naar rijstrook 5 te verhuizen. Goed, ik kan mij voorstellen dat Skodarijder mij niet rechts in wilde halen, maar als je ziet dat ik richting aangeef, blijf je toch even wachten? Waar was dit pesterijtje voor nodig? Sterf, Skodarijder. [ Bericht 7% gewijzigd door Ridocar op 22-04-2013 12:19:35 ] | |
Tism | dinsdag 23 april 2013 @ 12:11 |
Mensen die zo,![]() hun pukkel parkeren zijn drastische kuthoeren!.. ![]() .. ![]() | |
OxygeneFRL | dinsdag 23 april 2013 @ 12:38 |
Ik zou hem er strak achter parkeren als het kan. | |
Ridocar | dinsdag 23 april 2013 @ 12:43 |
Het zou ook een vent kunnen zijn. maar dan mag 'ie zijn piemel inleveren | |
Tism | dinsdag 23 april 2013 @ 12:45 |
Natuurlijk heb ik dat gedaan.. ![]() | |
Tism | dinsdag 23 april 2013 @ 12:45 |
.. ![]() | |
BlackLining | dinsdag 23 april 2013 @ 12:53 |
Ja, en zometeen is hij/zij weg, sta jij er nog half achter en verschijnt jouw auto in dit topic. Mensen hebben niet altijd zelf schuld aan knullig parkeren. Soms kan het niet anders. | |
Tism | dinsdag 23 april 2013 @ 12:55 |
Ik sta precies in het parkeervak zoals het hoort, kreeg 'em er nog net in (tussen de lijntjes), sta een paar millimeter van zijn/haar bumper af.. ![]() | |
Mokkels | dinsdag 23 april 2013 @ 14:43 |
https://www.facebook.com/(...)09055&type=2&theater Weet niet of jullie dit kunnen zien (ivm facebook link) maar dit stond op de geenstijl pagina op facebook. Wat een flapdrol zeg, die bestuurder van dat busje. Oh het staat ook op geenstijl.nl zelf. 5 post naar beneden. DIJKFITTIE! Moterrijders vs. bestelbusjes | |
Balsam | dinsdag 23 april 2013 @ 15:17 |
Net bijna aangereden door een vent die zijn eigen rijbaan niet aan wist te houden bij het nemen van een bocht, en boos zat te gebaren en te schreeuwen toen ik op de toeter drukte toen zijn auto bijna in mijn auto zat. | |
Turbomuis | dinsdag 23 april 2013 @ 15:24 |
Schijnt tegenwoordig normaal te zijn, om een wijde bocht zo krap mogelijk te nemen. En dan inderdaad pissig kijken omdat jij 'in de weg' staat. | |
AdoraBelle | dinsdag 23 april 2013 @ 15:50 |
Wat een gek, een beetje die motorrijders afsnijden omdat hij vindt dat inhalen daar gevaarlijk is. Aan de andere kant zijn die motorrijders ook debiel bezig. Je ziet van tevoren al hoe vaag die man rijdt, dan blijf je er toch lekker achter? Of je stopt even en laat die man wat afstand opbouwen zodat je niet meer achter hem zit. Als hij jou van de weg af rijdt heb je jezelf er alleen maar mee. Je kunt de wet nog aan jouw kant hebben, maar daar heb je weinig aan als jij je van die dijk af rijdt en je nek breekt. Je hoeft niet altijd de confrontatie op te zoeken met mensen. | |
Balsam | dinsdag 23 april 2013 @ 16:00 |
Het was niet eens zo krap mogelijk nemen want ik reed op rechts en hij op links, maar tijdens de bocht kwam hij gelijk naar mijn weghelft (de rechterbaan dus) omdat je via die baan ook nog een baan naar rechts kan om de snelweg op te rijden waar deze man dus uiteindelijk heen wou. Kwestie van verkeerd voorsorteren dus en niet kijken of er iemand rijd en gewoon zonder te kijken of na te denken gewoon naar rechts te gooien in een bocht nog wel. | |
Omentuva | dinsdag 23 april 2013 @ 17:44 |
Ik laat m'n auto lekker uitrollen terwijl ik naar beneden rijd van de fly-over op het 24 oktoberplein (Utrecht), wetende dat de boel daar net voor het andere stoplicht op groen is gesprongen en dat ik hoe dan ook nog even stil sta. Er staan ook al een stuk of 4 auto's op elke strook te wachten. Wat ik heb gedaan dat mij verwoede gebaren, een middelvinger en een abrupte, geirriteerde, beweging naar links van mijn achterganger ten dele valt, ik heb geen idee. Irritaties-op-de-weg-topicgangers, enige hulp? ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 23 april 2013 @ 20:24 |
Gelukkig is de politie niet al te onaardig in Delft ![]() Kreeg vandaag een ![]() ![]() | |
egeltje1985 | dinsdag 23 april 2013 @ 20:45 |
Waarvoor? | |
Piles | dinsdag 23 april 2013 @ 20:46 |
Ik weet niet hoe lang je uitrolt, maar ik kan me daar ook wel eens aan ergeren hoor ![]() Er zit niet voor niks een rem op dat ding. | |
#ANONIEM | dinsdag 23 april 2013 @ 20:51 |
Vanwege mijn auto ![]() Heb ik wel vaker van mensen. | |
egeltje1985 | dinsdag 23 april 2013 @ 20:51 |
Ja ik dacht al zoiets, maar wat voor 'n auto heb je dan? | |
#ANONIEM | dinsdag 23 april 2013 @ 20:55 |
Toyota Supra: ![]() | |
Spezza19 | dinsdag 23 april 2013 @ 20:58 |
Tja 1 van de weinigen die niet omgebouwd is tot een pauperhok ![]() Die van jou is tenminste netjes... | |
egeltje1985 | dinsdag 23 april 2013 @ 20:58 |
![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 23 april 2013 @ 21:20 |
Remmen is angst. ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2013 21:21:14 ] | |
Piles | dinsdag 23 april 2013 @ 21:31 |
Ik bedoel voor het stoplicht hè. Dat je ziet dat het rood is, maar toch voort blijft kruipen in plaats van gewoon aan te sluiten en te wachten. Ik snap dat het zuiniger is om te blijven rollen, maar het is soms wel irritant ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 23 april 2013 @ 21:36 |
Hij blijft in het uiterlijk standaard, alleen de motor zal nog aan gesleuteld worden (uiteindelijk 350pk ofzo) Was trouwens de 2de keer al van de politie, de eerste keer was een motor agent ![]() | |
Tijn | dinsdag 23 april 2013 @ 21:40 |
Ik rol alleen uit als er niemand achter me zit. Anders stoor je er inderdaad mee, want degene achter je rolt niet per se even hard als jij. | |
#ANONIEM | dinsdag 23 april 2013 @ 21:53 |
![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2013 21:53:53 ] | |
knep | dinsdag 23 april 2013 @ 22:13 |
Laatst getuige geweest van een idioot die op dergelijke wijze schade veroorzaakte en met een stalen gezicht wegreed. Mooi een briefje achtergelaten bij de auto van het slachtoffer en een paar weken later de politie op bezoek gehad voor een getuigenverklaring ![]() | |
Omentuva | dinsdag 23 april 2013 @ 22:42 |
Iets over de helft van de helling naar beneden? Ik stond praktisch waterpas stil - iemand achter me stond nog duidelijk op de helling. Duidelijk, iig. ![]() Anti-irritatie: Twee vrachtwagens die compleet verkeerd staan bij mij voor de deur (lastige bocht plus wegbreedte van twee vrachtwagens + 30 cm ofzo), maar zonder schade aan de hekken, bielzen en dies wat zij aan privébezit van de lokale inwoners eruit gekomen. Duurde wel even. ![]() | |
JDude | woensdag 24 april 2013 @ 08:46 |
![]() | |
Actaeon | woensdag 24 april 2013 @ 12:15 |
Inderdaad. Soms begint het ook echt al tè vroeg (het uitrollen) en duurt het te lang. Dan is het verschrikkelijk irritant. | |
Ridocar | woensdag 24 april 2013 @ 12:26 |
Ik rol ook altijd uit. Het scheelt zoveel brandstof. Komt ook door mijn HNR-training van m'n werk (Het Nieuwe Rijden). | |
Timm-E | woensdag 24 april 2013 @ 12:28 |
Scheelt dat echt veel? Ik doe het namelijk ook vaak, ook bijvoorbeeld ruim voor rotondes al laten uitrollen. En in de file, in plaats van gas-rem-gas-rem laat ik een gaatje en laat ik hem zo lang mogelijk uitrollen. | |
Ridocar | woensdag 24 april 2013 @ 12:37 |
Met een nacholingsmodule (verplicht voor de code95, ik ben beroepschauffeur) ben ik op pad geweest met een MB Actros met oplegger. De eerste keer (zonder instructie) probeer je al zuinig te rijden, haalde ik op de boordatari 29l/100km (1 op 3,45) Dat klinkt misschien behoorlijk, maar dat is een gemiddeld verbruik. Daarna een klassikaal stukje uitleg, wat instructie, en dan precies dezelfde route rijden. Resultaat: 25l/100km (1 op 4). Oja, op een stuk van 30 kilometer was het tijdsverschil tussen de twee routes minimaal (dat weet ik niet meer precies, het ging iig over minuten.) [ Bericht 3% gewijzigd door Ridocar op 24-04-2013 12:51:18 ] | |
Tijn | woensdag 24 april 2013 @ 12:40 |
WTF ![]() ![]() | |
Ridocar | woensdag 24 april 2013 @ 12:50 |
Eh, ja. Maar verhoudingsgewijs is het lang niet zo veel. Laat dezelfde vracht maar eens door bestelauto's bezorgen. | |
June. | woensdag 24 april 2013 @ 15:16 |
Ik probeer dat ook, irritant is wel dat er dan altijd mensen zijn die hun auto in jouw opengelaten ruimte proppen. Weg uitrolmogelijkheid. | |
Tijn | woensdag 24 april 2013 @ 15:19 |
Dat geloof ik, maar ik schrik toch van dit soort cijfers. Ik dacht dat ze veel zuiniger waren (zeker omdat je vrijwel constant dezelfde snelheid rijdt enzo). Natuurlijk verwacht je geen 1:30, maar dat je blij moet zijn met 1:4 vind ik wel extreem ![]() | |
Pizza_Boom | woensdag 24 april 2013 @ 15:23 |
Nu ben jij een vrachtwagen. Ben jij de eerste bij een stoplicht en ga je overdreven uitrollen (paar honderd meter voor het stoplicht en dus voor de eerste inductielus), dan wil ik je nog wel eens voorbij steken. Staat er al iemand, dan heeft het geen nut, want is de lus al geactiveerd. | |
June. | woensdag 24 april 2013 @ 15:25 |
Ik bedoelde eigenlijk meer in een file situatie, voor het stoplicht doe ik het eigenlijk nooit zo overdreven. | |
HiddenResponse | woensdag 24 april 2013 @ 15:29 |
Een irritatie: ontzettend nodig moeten plassen, extra gas geven naar huis toe en dan in een file terecht komen. Files ![]() | |
AdoraBelle | woensdag 24 april 2013 @ 15:50 |
En dan rechts overal voorbij rijden waardoor iedereen je een aso vindt... Ik ken het ja ![]() | |
Ridocar | woensdag 24 april 2013 @ 15:56 |
Dan gaat er toch iets mis in jullie planning. Van tevoren naar de wc gaan scheelt een hoop. | |
AdoraBelle | woensdag 24 april 2013 @ 15:59 |
Ik heb het normaal nooit, maar die ene keer had ik het blijkbaar wel verkeerd ingeschat. En toen moest ik echt nodig. | |
HiddenResponse | woensdag 24 april 2013 @ 16:19 |
Daar denk je niet altijd aan als je weggaat. Als man kun je nog een keer ergens stoppen bij een parkeerplaats of tankstation als vrouw doe je dat niet zo snel of helemaal niet. | |
Ridocar | woensdag 24 april 2013 @ 17:19 |
Okee, ik snap. Maar het klonk alsof het je dagelijks overkomt, vandaar. Ah, emancipatie verdwijnt dus bij blaasproblemen, net als bij een lekke band... | |
AdoraBelle | woensdag 24 april 2013 @ 17:23 |
Sommige dingen komen soms niet helemaal zo over zoals je het bedoelt ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 24 april 2013 @ 19:09 |
Vandaag was een mooie dag om je te ergeren. Vanochtend een vrachtwagen op de A28 bij Utrecht die - in de spits, op een deel met twee stroken - gaat inhalen. En dan natuurlijk niet 1 andere vrachtwagen inhalen, maar meteen een stuk of 5, zodat het lekker lang duurt. Rond het middaguur een BMW in Houten die eerst enorm dicht op m'n bumper zat en me vervolgens voorbij spoot. Terwijl je duidelijk kon zien dat het volgende verkeerslicht net op rood was gesprongen en dus nog wel even rood zou blijven. Nou ja, stond-ie toch mooi voor me te wachten. Vanmiddag eveneens op de A28 flink wat filevorming voor Amersfoort, met als gevolg dat de een na de ander over de vluchtstrook voorbij kwam zeilen. Wat dan wel weer grappig was: je kunt via die afrit een stukje sluiproute nemen (ik moet dat stukje zelf gewoon hebben om thuis te komen), maar daar stond het nog vaster dan op de snelweg zelf. Ik hoop dat alle gefrustreerde mannetjes daar nog een stukje gefrustreerder van werden. ![]() [ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2013 19:13:57 ] | |
NoBody122 | woensdag 24 april 2013 @ 22:29 |
Ik hoop dat ze een keer opschieten met die werkzaamheden daar. Als dat éénmaal klaar is, is het fileprobleem tussen Utrecht-Amersfoort wel zo'n beetje opgelost gok ik (uiteraard afgezien van bijzondere situaties zoals bij ongelukken etc). | |
#ANONIEM | woensdag 24 april 2013 @ 22:31 |
Je bent er al een tijd niet meer geweest, begrijp ik. | |
NoBody122 | woensdag 24 april 2013 @ 22:31 |
Want..? | |
#ANONIEM | woensdag 24 april 2013 @ 22:33 |
Want de werkzaamheden tussen Utrecht en Amersfoort zijn al een tijd gereed. Alleen het deel tussen Amersfoort en Hoevelaken moet nog. | |
NoBody122 | woensdag 24 april 2013 @ 22:34 |
Dat gedeelte bedoel ik ook; met dat versmalde stuk t.h.v. Leusden/A'foort. Verder kom ik zelden, vanuit Utrecht. | |
Daeron | woensdag 24 april 2013 @ 23:37 |
http://www.nu.nl/algemeen/3405655/ongelukken-a4-en-a58.html Daar ben ik dus vandaag langs gereden vlak voordat dat gebeurt is. Heb ik even geluk gehad dat ik niet nog langer op mijn werk ben gebleven, anders had ik daar dus achter gestaan. ![]() | |
BlackLining | donderdag 25 april 2013 @ 01:26 |
Ik ben vandaag een heel stuk door Belgenland gereden. Vreselijk ![]() Uiteraard, het wegdek. Maar ook de mensen die in een onoverzichtelijke bocht naar links rustig de binnenbocht pakken zodat ik vol in het anker kan, idioten die met 220 aan komen zeilen om een halve meter achter me te gaan seinen (goed, die heb je hier ook, maar oké). Daar komt de gewoonte nog bij die ze daar hanteren met het knipperlicht. Dat wordt gebruikt als men iets wil. Hier is het normaal dat je het knipperlicht pas aanzet als je iets kúnt doen. Dat voorkomt verwarring. Daar kan men rustig rechts rijden met knipperlicht naar links aan wachtend op een plek. Hoe moet ik in godsnaam weten of men mij gezien heeft en wacht op een plekje, of dat men mij niet gezien heeft en elk moment naar links kan gaan? En als laatste natuurlijk de bewegwijzering die in sommige gebieden spontaan spoorloos verdwenen is. Erg hinderlijk. Wel vind ik men daar wat socialer in het verkeer. Zeker in vergelijking met Nederland. Hier in Nederland is het vooral hufterigheid wat er speelt. Wordt je in België afgesneden valt dat vaak gewoon toe te schrijven aan pure onkunde. Dan kan ik me er al iets minder kwaad over maken. | |
JDude | donderdag 25 april 2013 @ 01:32 |
True. Heb er net een retourtje Parijs met een bestelbus op zitten, maar meer dan 1:10 heb ik er niet uit geperst. | |
NoBody122 | donderdag 25 april 2013 @ 02:24 |
Is een goede gewoonte, om ermee aan te geven wat je -wilt- en dus wat je van plan bent, i.p.v. waar je al mee bezig bent. Op dat wat je van plan bent valt namelijk nog te anticiperen en laat dáár de richtingaanwijzer nou voor bedoeld zijn. Dat sommigen vervolgens in paniek raken is te wijten aan onkunde van anderen. Als je echter continu van onkunde uit moet gaan bij het bepalen van het gewenste gedrag... Één van de weinige pluspunten van het Belgenland, dus ![]() | |
Sounddragon | donderdag 25 april 2013 @ 02:25 |
Ik heb wel zwaar transport ritjes gemaakt waar ik de 1 op 1 niet haalde, en dan reed ik niet harder dan 70 - 75km/u ![]() | |
BlackLining | donderdag 25 april 2013 @ 02:29 |
Ah, dus jij bent er ook zo één die met knipperlicht aan de invoegstrook op komt zetten? ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 25 april 2013 @ 02:37 |
Mensen die een eigen draai aan de regels geven ![]() Richtingaanwijzers gebruik je nadat je hebt gekeken, er ruimte vrij is en vervolgens de bijzondere verrichting gaat maken. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2013 02:41:03 ] | |
NoBody122 | donderdag 25 april 2013 @ 02:48 |
Meteen weer een uiterste erbij halen, het zal ook eens niet. Nee, ik gebruik hem, bijvoorbeeld, op het moment dat er een stuk ruimte aankomt links. Niet pas als het er al is, met de kans dat iemand anders het alweer aan het dichtrijden is, omdat mijn intenties niet tijdig duidelijk waren. Ondanks de hier geschetste reacties van anderen, met bijbehorende doemscenario's, heeft dat bij mij nog nooit problemen, of ook maar enigszins zichtbare negatieve reacties van anderen opgeleverd. Mensen die zweren bij de regels en alles wat zij voorschrijven direct aanvaarden als 'het beste voor iedere situatie' ![]() Overigens betwijfel ik dat er regels bestaan in dit land, die tot op dit detail exact bepalen hoe je je richtingaanwijzers moet gebruiken. Als dat echter toch zo is, hoor ik het graag. Dan kun je ze dus net zo goed niet gebruiken. | |
#ANONIEM | donderdag 25 april 2013 @ 03:10 |
Het gaat er niet om of de regels het beste is voor iedere situatie maar het is een conventie die iedereen aangeleerd krijgt. Zodra je daar van gaat afwijken schept dat verwarring. Precies hetgeen wat BlackLining ook ondervond. | |
NoBody122 | donderdag 25 april 2013 @ 03:55 |
Wat je aangeleerd krijgt is, los van de grote lijnen, niet de conventie in de praktijk, al was het maar omdat niet iedereen exact alles op dezelfde manier aangeleerd krijgt. Daarnaast ontwikkelt vrijwel iedereen zich na de rijlessen in een bepaalde richting verder. Wat je ziet is dat er, o.a. op het gebied van richtingaanwijzer-gebruik, verschillende "conventies" zijn ontstaan (er is dus niet 1 geldende conventie), die elk door een significante hoeveelheid verkeersdeelnemers toegepast worden. Welke van die conventies nou het beste is, -dáár- gaat deze discussie over. Dat datgene wat je aangeleerd wordt -de- conventie zou moeten zijn, is absoluut een feit, maar is tegelijkertijd een utopie, want het gaat om menselijk gedrag. Je kunt er dus alleen maar naar streven, waarbij men natuurlijk wel de juiste "conventies" aangeleerd moet krijgen ![]() | |
HiddenResponse | donderdag 25 april 2013 @ 09:44 |
Wat heeft emancipatie hiermee te maken ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 25 april 2013 @ 10:42 |
Er wordt een zebrapad genaderd en de auto voor ons zie ik letterlijk doorrijden (pushen) terwijl er mensen met o.a. kinderwagens oversteken. ![]() | |
Ridocar | donderdag 25 april 2013 @ 10:42 |
Wmb zijn skills niet afhankelijk van het geslacht, maar je maakt zelf de verschillen:
| |
Ridocar | donderdag 25 april 2013 @ 10:45 |
Schijnt normaal te zijn. voor mijn huis liggen ook zebrapaden, maar je kunt maar beter even wachten. Ongezien oversteken staat gelijk aan zelfmoord, lijkt het. | |
Leipo666 | donderdag 25 april 2013 @ 10:51 |
ik rij soms ook weleens door, maar alleen als er achter me voldoende ruimte is voor de voetganger om gewoon over te steken ik vind het van de zotte om te moeten stoppen als de voetganger ook 3 seconde kan wachten en daarna veilig en rustig over kan steken ![]() als ik andere auto's achter me heb stop ik wel ![]() | |
JDude | donderdag 25 april 2013 @ 10:51 |
Ik stop altijd voor een zebra (tenzij er niemand is natuurlijk ![]() ![]() | |
Ridocar | donderdag 25 april 2013 @ 11:02 |
Dan heb jij het niet begrepen. verkeer op een vop heeft gewoon voorrang, punt. | |
Leipo666 | donderdag 25 april 2013 @ 11:06 |
och de regels ken ik wel, maar die pas ik niet altijd toe ik rij ook wel eens te hard, mag ook niet, maar doe ik wel naar eigen inzicht ![]() | |
Ridocar | donderdag 25 april 2013 @ 11:10 |
Je hebt te maken met voetgangers. Als je er eentje aanrijdt heb je op z'n zachtst gezegd een uitdaging. De voetganger trouwens ook. Jij pakt ook altijd even geel mee als het kan? | |
Leipo666 | donderdag 25 april 2013 @ 11:18 |
ik stop natuurlijk wel als de voetganger al zijn voet op het asfalt zet, maar als ik m aan zie komen lopen en ik kan er nog veilig voorlangs dan doe ik dat en geel soms ook, vooral als er een auto vlak achter me zit en ik niet veilig meer kan stoppen: ik ga geen noodstop voor geel/oranje maken ![]() | |
Ridocar | donderdag 25 april 2013 @ 11:29 |
Dan hebben we allebei verschillende opvattingen over verkeersveiligheid. Ik snap best dat je niet stopt bij geel en achteropkomend verkeer, maar dat verschilt ook met doorrijden en hopen dat het geen rood is. Ik blijf erbij dat je de voetganger niet alleen de gelegenheid moet geven om over te steken, maar dat je ook niet moet proberen je auto tussen overstekende voetgangers te mikken om ze te ontwijken. | |
Leipo666 | donderdag 25 april 2013 @ 11:32 |
en ik ben van mening dat 9 van de 10 keer een voetganger best 3 seconden mag wachten tot ik voorbij ben zodat ik niet hoef af te remmen (is ook beter voor het milieu ![]() en die laatste zin is niet van toepassing op mij: ik duik niet tussen overstekende mensen door ![]() | |
Ridocar | donderdag 25 april 2013 @ 11:37 |
Okee, misschien overdreven, tussen overstekende mensen doorrijden, maar ik stop altijd bij voetgangers, al kijken ze er alleen naar. Maar dat heeft ook met eigen ervaring te maken. Ik vind het ook vervelend om als voetganger die onzekerheid mee te maken. Je iedere keer af moeten vragen of de automobilisten deze keer wel stoppen... | |
Leipo666 | donderdag 25 april 2013 @ 11:46 |
maar als voetganger kun je ook zien dat er achter een auto helemaal geen verkeer zit en kun je wachten tot die auto voorbij is net dat ik als voetganger/fietser niet op het knopje van het stoplicht druk als ik een groot genoeg gat zie waar ik tussendoor kan zonder het verkeer te hinderen: scheelt weer een hele rij auto's die stil moeten staan voor het stoplicht ![]() | |
Sounddragon | donderdag 25 april 2013 @ 11:49 |
Je wéét dat dat al strafbaar is he? en die prenten zijn niet mals ![]() | |
kikoooooo | donderdag 25 april 2013 @ 11:54 |
Moet je eens in duitsland proberen een voetganger niet voor te laten gaan bij een VOP ![]() | |
Leipo666 | donderdag 25 april 2013 @ 12:28 |
ik weet het, maar ik dat risico neem ik voor lief (net als rechts inhalen bij gigantische linksplakkers, te hard rijden, etc.) | |
Marco001 | donderdag 25 april 2013 @ 12:41 |
Ik ben ook een nieuwe ergernis rijker: Een verkeerslicht bij Groningen, als je vanaf de Eemshavenweg richting het centrum wil, laat tegenwoordig maar net 3-4 auto's per baan per keer door. ![]() | |
Sounddragon | donderdag 25 april 2013 @ 12:42 |
Ok, dat moet je helemaal zelf weten natuurlijk. ![]() Ik heb hem één keer gekregen 's avonds laat in 010, stond een popo bus net voor de VOP, dus ik rijd erachter langs, en toen de neus van de Lincoln al de complete VOP afsloot kwam ik met het raampje bij de achterkant van de bus, en toen bleek er iemand te staan die had willen oversteken. De desbetreffende agent vond het vervolgens nodig om zijn bonnenquotum op te krikken en schreef er eentje postuum uit, want ze hadden blijkbaar geen lef genoeg om me aan de kant te zetten, dus ik kreeg hem gewoon een paar weken later in de bus. Was wel effe schrikken, want hij is belachelijk hoog, vandaar dat ik je effe waarschuw ![]() | |
Tijn | donderdag 25 april 2013 @ 12:45 |
Is dat zo raar? Ik ken de situatie daar verder niet, maar in steden staan de verkeerslichten toch wel vaker niet langer op groen dan een handjevol auto's door te laten? | |
Marco001 | donderdag 25 april 2013 @ 12:45 |
Stonden ze daar geparkeerd? Had je bezwaar aan moeten tekenen, je mag namelijk niet binnen 5 meter van een VOP parkeren. | |
Marco001 | donderdag 25 april 2013 @ 12:47 |
Ja, is raar, want dat is sinds deze week zo, vorige week kon je er nog makkelijk onderdoor als je de 10e auto was in de rij de 1e keer. Tegenwoordig staat er steevast een (veel) langere rij als normaal omdat dat licht op rood staat. Ach, nog een paar jaar, dan is de hele ringweg verkeerslicht vrij. ![]() Dan heb je alleen nog bij het Sontplein vaak een lange wachtrij. | |
Sounddragon | donderdag 25 april 2013 @ 12:56 |
Als die helden me nou hadden aangehouden had ik ze daar zeker op gewezen, maar 3 weken na dato is dat een kansloze zaak natuurlijk zonder bewijs of getuigen Heb me de moeite maar bespaard, maar hij was idd gewoon zwaar onterecht; zij blokkeerden mijn zicht en stonden ook fout geparkeerd. | |
JDude | donderdag 25 april 2013 @ 12:57 |
Klopt, is een wel vaker gehanteerde techniek. Om te proberen de doorstroming verderop op peil te houden wordt het verkeer dan op een bepaalde plek tegengehouden. Je ziet het bijvoorbeeld ook aan het begin van een groene golf. Zou je dat niet doen, dan werkt óf de groene golf niet, óf de zijwegen krijgen nooit groen ![]() | |
Marco001 | donderdag 25 april 2013 @ 12:58 |
Alleen het vreemde is dat er verder geen groene golf ofzo is.. Na die afslag heb je na 500meter weer verkeerslichten, maar daar is altijd voldoende ruimte. Als je op de ringweg blijft ben je al zeker 5 km en een stuk of 4 afritten verder voor je weer verkeerslichten tegenkomt. | |
JDude | donderdag 25 april 2013 @ 13:00 |
Hm, dan misschien even de wegbeheerder bellen/mailen/tweeten/faxen. Kan ook zomaar een lusje kapot zijn waardoor het licht slechts de minimaal ingestelde tijd op groen blijft. | |
Sounddragon | donderdag 25 april 2013 @ 13:02 |
Dat idd, meestal is een reset van het systeem genoeg, en anders stellen ze de loop bij. | |
Magic-IRC | donderdag 25 april 2013 @ 18:21 |
Gister reed ik op een weg met een wegversmalling (zodat er maar 1 auto tegelijk door kan) en de te gemoed komende auto had voorrang. Zoals het hoort rem ik netjes af om die auto door te laten. De mafketel achter mij had echter erg veel haast en schoot langs mij om vervolgens de te gemoed komende auto te dwingen in de ankers te gaan om een aanrijding te voorkomen. Zoals het betaamde heb ik natuurlijk na deze actie de middelvinger gekregen van het asotje ![]() Edit: Waarom zie ik dit nou nooit in Nederland: ![]() [ Bericht 20% gewijzigd door Magic-IRC op 25-04-2013 18:26:22 ] | |
einschtein | donderdag 25 april 2013 @ 19:05 |
Moet niet gekker worden. Zij doen aso en geven ze je nog de middelvinger ook. ![]() | |
Toempf | donderdag 25 april 2013 @ 19:23 |
Kleine irritatie: mensen die als eerste auto voor een stoplicht staan, en vervolgens maar een beetje met hun telefoon gaat spelen. Om je daarna boze blikken toe te werpen omdat je in de claxon hangt omdat de debiel in kwestie geen flauw idee heeft dat het licht al een seconde of 5 op groen staat. Dit komt écht te vaak voor ![]() | |
Caland | donderdag 25 april 2013 @ 19:25 |
Ik had vandaag iemand die even op een invoegstrook toch maar achter in plaats van voor de vrachtwagen wou invoegen. Vol in de rem ![]() En ja hoor, uiteraard een bejaarde | |
NiGeLaToR | donderdag 25 april 2013 @ 22:01 |
Balsam | donderdag 25 april 2013 @ 22:47 |
Hey die Seat komt mij bekent voor ![]() | |
Sounddragon | donderdag 25 april 2013 @ 23:16 |
Er zit ook wel een verschilletje tussen of dat je "in de claxon hangt", en een vriendelijk 'pêp' om iemand ergens op te attenderen, in dit geval; het groene licht ![]() Subtiel detail misschien, maar tóch ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 26 april 2013 @ 10:27 |
Daar heb ik op de motor ook wel eens last van. Dan schiet ik al in de actiemodus omdat een of andere buitenlander zijn richtingaanwijzer aanzet terwijl ik recht naast 'm rijd. Ach, het houdt je scherp ![]() | |
BlackLining | vrijdag 26 april 2013 @ 10:33 |
Ja, precies. En daarom heb ik er zo'n problemen mee. In de auto ga ik er doorgaans wel van uit dat men mij ziet. Als ik op de motor rij en naast mij gaat ineens een knipperlicht branden ga ik er vanuit dat diegene mij niet gezien heeft. Ten eertse omdat dat vaak zo is, ten tweede omdat ik kwetsbaarder ben dan. Nou heb ik op de motor het vermogen wel om snel weg te wezen, dus dat is het probleem niet, maar erg irritant is het wel. Zeker als men dan alleen aan wil geven naar links te komen. Wacht gewoon op een gat zeg. Dan knipperlicht aan, en dan schuiven. En dus tevens niet pas alverwege de strookwissel dat knippertje aangooien ![]() | |
NiGeLaToR | vrijdag 26 april 2013 @ 15:13 |
Ja, het is een veel verkocht type Leon, of bedoelde je dat niet? ![]() | |
Klummie | vrijdag 26 april 2013 @ 19:36 |
Is het trouwens de laatste tijd mode om overdag met stadslicht aan te rijden? Hoe vaak ik dat niet zie? Pleur gewoon je dimlichten aan ajb. Zeker op een dag als vandaag, je bent veel eerder zichtbaar. Bovendien ben je strafbaar. En 's avonds je daglampen graag uit, het is niet bepaald prettig als je een of andere mongool tegen komt die naast z'n übergeile xenonverlichting ook nog de dagverlichting aan heeft. De petjes hebben daarbij uiteraard ook nog de mistlampen aan. ![]() Uit die zooi, lullo's. ![]() | |
jitzzzze | vrijdag 26 april 2013 @ 19:38 |
Nope. Is toegestaan overdag, en als je al iets bent, dan ben je in overtreding. Die dimmen op nieuwerwetse auto's als het dimlicht aangaat, waardoor het technisch gezien een stadslicht wordt wat je weer mag voeren i.c.m. dimlicht. | |
Klummie | vrijdag 26 april 2013 @ 19:51 |
Ok dan voor wat betreft het eerste maar waarom doen mensen dat. Je bent zo slecht zichtbaar. Waarom niet gewoon je dimlichten aan? En ik heb het over die zelf gemonteerde daglampjes, superirritant in het donker. | |
jitzzzze | vrijdag 26 april 2013 @ 19:57 |
Geen idee, sommige mensen vinden alleen stadslicht wel cool denk ik. Of het gaat automatisch aan. Ja, die zelf gemonteerde meuk is mega irritant. Er zou een verbod moeten komen op het veranderen van je verlichting. | |
Toempf | vrijdag 26 april 2013 @ 20:04 |
Daar heb je gelijk in. Maar zelfs met een subtiele 'pêp' kom ik schijnbaar nogal ongeduldig over ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 26 april 2013 @ 20:19 |
Doe je haar eens anders, misschien helpt het ![]() Of rijd je in een geplet Glofje met raamband, 32 inch spinners en je petje achterstevoren? ![]() | |
Toempf | vrijdag 26 april 2013 @ 20:26 |
Geen van dat alles. Ik neem wel een blonde pruik mee voortaan ![]() | |
jitzzzze | vrijdag 26 april 2013 @ 20:31 |
Toempf in zijn auto:![]() | |
Balsam | vrijdag 26 april 2013 @ 22:03 |
Nee dat bedoelde ik niet, ik bedoelde dat het kenteken mij bekend voor kwam ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Balsam op 26-04-2013 22:42:10 ] | |
Descendent | zaterdag 27 april 2013 @ 11:13 |
Erger nog: wanneer je enorm moet sch$%tijen en er een onverwachte file ontstaat. Die WC bij dat tankstation die meurt nu nog denk ik... ![]() | |
June. | zaterdag 27 april 2013 @ 12:03 |
Damn, reed paar dagen terug op de singel in Arnhem (voorrangsweg), word ik bijna vol in de zijkant aangereden door zo'n stadsmoeke in een truttenschudder die uit een zijstraatje de hoofdbaan op wil rijden ![]() | |
HiddenResponse | zaterdag 27 april 2013 @ 13:03 |
Dat heeft niks met emancipatie te maken, dat snap je zelf ook wel neem ik aan. | |
Ridocar | zaterdag 27 april 2013 @ 13:10 |
Ik begrijp het, dat emancipatiedingetje heb ik er zelf bijgehaald, omdat ik geen verschil maak tussen mannen of vrouwen. Het is alleen jammer om te lezen dat users zichzelf in een hokje duwen omdat ze vrouw zijn. | |
HiddenResponse | zaterdag 27 april 2013 @ 13:22 |
Als man of vrouw ergens uitstappen om te gaan plassen vind ik toch echt wel een verschil. Ik zie mijzelf echt niet op een parkeerplaats achter een boom zitten ( ![]() | |
Ridocar | zaterdag 27 april 2013 @ 13:26 |
Ik mijzelf ook niet. Klinkt wel erg raar, maar ik was ook liever mijn handen achteraf. En ik mag wel op zo'n volgescheten kot zitten? | |
#ANONIEM | zaterdag 27 april 2013 @ 13:31 |
Hoezo, jij kan toch ook pissen waar je wil? | |
OEM | zaterdag 27 april 2013 @ 13:46 |
Als je om wat voor redenen dan ook niet meer staand kunt plassen zou je een punt hebben. Even je leuter uit je broek gooien in een ondergescheten hok is even wat anders dan in je blote kont boven een beerput hangen. | |
Ridocar | zaterdag 27 april 2013 @ 13:47 |
Ja, maar eh... Ja, ik plas ook zittend! (en toen waren m'n argumenten op ![]() | |
OEM | zaterdag 27 april 2013 @ 13:49 |
Dan heb jij in jouw specifieke geval een punt ![]() | |
June. | zaterdag 27 april 2013 @ 15:34 |
Jij snapt het ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 27 april 2013 @ 15:46 |
Een echte vrouw hangt. | |
HiddenResponse | zaterdag 27 april 2013 @ 15:54 |
Dit ja. En dan nog eens het veiligheids/genantheidsgevoel bij een parkeerplaats gaan plassen. | |
Mokkels | zaterdag 27 april 2013 @ 16:06 |
Mensen die de binnenbocht nemen op een plek waar je niet kunt kijken of iemand eraan komt. ![]() Vandaag dus bijna door zo'n iemand een ongeluk gehad. Had geluk dat er geen bomen op dat stukje stonden dus kon uitwijken maar anders had ik er wel tegen aangezeten. | |
opruimertje | zondag 28 april 2013 @ 13:34 |
Gisteren had ik voor het eerst een stuk markering gepakt bij het invoegen. Ging allemaal zo raar. Situatie: Je hebt een eenbaansweg, alleen een stuk bij een verkeerslicht wordt het tweebaans, aangezien je dan in kan halen als jij nog vaart hebt en de rechterkant voor het verkeerslicht stopt. Rechterkant stond stil en toen ik aan kwam rijden ging ik naar links om in te halen. Een achterlijke vent in een BMW ging in ene zo hard optrekken dat hij express naast mij ging rijden bij het invoegstuk, zodat ik geen kant op kon. Een vrouw die achter hem reed keek ook heel raar naar hem en maakte bewegingen en zij minderde vaart zodat ik er netjes tussen kon. Dit was dus supernetjes, zoals het hoort. Die vent was echt zo asociaal. Hij keek gewoon strak recht vooruit en zat later ook alleen maar op zijn voorganger te bumperkleven. :S Sorry, maar dit moest ik even kwijt! | |
Rode_banaan | zondag 28 april 2013 @ 15:46 |
Ik weet niet wat er raar aan is, als je met een BMW hard optrekt bij een verkeerslicht. Ik kijk altijd wat voor auto's er een beetje vooraan staan. En aan de hand daarvan maak ik een beslissing of het zin heeft om op de linkerbaan te gaan rijden. Ook al heb je nog vaart. | |
opruimertje | zondag 28 april 2013 @ 22:38 |
Dit was gewoon asociaal.. Gewoon vooral dat express naast me blijven rijden. Niet wat harder, zodat ik er achter kon en ook niet wat zachter/rustiger optrekken/rijden zodat ik kon passeren. Maar jij begrijpt overduidelijk de situatie niet. | |
Spezza19 | maandag 29 april 2013 @ 00:34 |
Of hij dacht: ik blijf dezelfde snelheid rijden zodat de man naast mij kan beslissen of ie er voor of achter gaat, om te voorkomen dat jullie of allebei harder of zachter gaan..... Had je gevraagd of ie expres naast je bleef rijden? Ik kom regelmatig op dat soort situaties... Daarnaast ben jij degene die de manoeuvre moet maken... JIJ moet je dus aanpassen aan de situatie op de andere baan... Hij niet aan jou.... | |
Descendent | maandag 29 april 2013 @ 01:21 |
Ondanks dat wat Spezza e.a. zegt/ zeggen klopt is klinkt dit toch weer ook wel een beetje als de zoveelste BMW rijder met een klein piemeltje zeg maar... ![]() | |
Joooo-pi | maandag 29 april 2013 @ 10:32 |
Komt me bekend voor idd. Gisteren ook zo'n bmw piempie die dacht dat ie mij er uit kon rijden. ![]() Wel aso idd. | |
Vlassie1980 | maandag 29 april 2013 @ 11:33 |
Ik heb wel eens een soortgelijke situatie meegemaakt en dat was hier: http://goo.gl/maps/P6Ok8 Situatie: Ik zit op de linker baan omdat er op de rechter baan wat vrachtverkeer zat. Ik moet naar rechts richting Mokum. Er rijdt op de rechter baan ook een Audi S6 station. Ik ging dus wat harder rijden om voor hem te komen zodat ik nog tijdig naar rechts kon. Dus ik haal hem in en zet vervolgens mijn knipperlicht naar rechts aan.( Dit deed ik dus al 300 meter voor het begin van de afrit he ) Op dat moment geeft hij gas en zodat hij naast me blijft rijden, hij liet me er dus echt gewoon bewust niet tussen. Meneertje kan het niet hebben dat zijn mega dikke Audi wordt ingehaald door een grijze Avensis blijkbaar. Ik had verder geen zin om gevaarlijke toeren uit te gaan halen en heb niet geprobeerd om hem eraf te duwen. Dan zit ik namelijk fout en dat gun ik die klootviool niet. Gevolg --> Dikke middelvinger in zijn face. Maar meneertje bleef gewoon strak vooruit kijken, wat een losertje was dat. Ik kon pas bij Rijswijk weer eraf om vervolgens te keren. Kost mij nog benzine ook door die klootviool. Als ik niet naar mijn werk moest was ik ff achter hem aan gegaan. ![]() | |
Luxuria | maandag 29 april 2013 @ 14:06 |
Precies zo'n verkeerssituatie kom ik ook iedere dag langs als ik naar mijn werk ga en dat levert ook echt vaak ergernissen op. In die situatie die jij omschrijft, zou ik je er ook gewoon tussen laten. Maar ik heb bijv. ook wel eens dat er rechts een klein rijtje auto's staat en dan gaan er links ook heel veel auto's in de rij staan, terwijl het maar een korte invoegstrook is en ze dus opstoppingen veroorzaken omdat ze er niet optijd tussen komen. | |
Luxuria | maandag 29 april 2013 @ 14:10 |
Als het nog 300m voor de afrit was, kon je dan niet achter hem naar rechts gaan? | |
Marco001 | maandag 29 april 2013 @ 15:19 |
Inderdaad, dan laat je toch gewoon even wat gas los? Niks moeilijks aan. Die verkeerslichten in groningen zijn nog steeds niet gefixt . Zal dus vanavond maar eens kijken of se gemeente groningen ook actief is op.Twitter.. | |
NoBody122 | maandag 29 april 2013 @ 21:44 |
Je kúnt hen natuurlijk ook gewoon even bellen. | |
Marco001 | maandag 29 april 2013 @ 21:50 |
Kan ja.. doe ik niet. | |
NoBody122 | maandag 29 april 2013 @ 23:01 |
Dat blijkt. | |
Yreal | dinsdag 30 april 2013 @ 13:37 |
Net nog bijna op de vuist omdat ik niet al te gretig remde voor een voetganger.. menneer vond dat ik haaientanden had. Ik word zo moe van mensen die dat niet snappen.. Zelfde geld voor stopborden. | |
Sounddragon | dinsdag 30 april 2013 @ 14:05 |
Dikke kop; OK, maar haaientanden? post eens een pic waarop je grijnst? ![]() | |
Yreal | dinsdag 30 april 2013 @ 14:26 |
![]() | |
Pizza_Boom | dinsdag 30 april 2013 @ 21:59 |
Een voetganger is geen bestuurder, dat snap je, toch? En bij haaientanden moet je alleen voorrang verlenen aan andere bestuurders, toch? | |
Me_Wesley | dinsdag 30 april 2013 @ 22:04 |
![]() Cursus begrijpend lezen nodig, of heb je gewoon teveel bier op? ![]() | |
Ridocar | dinsdag 30 april 2013 @ 22:55 |
![]() | |
Yreal | dinsdag 30 april 2013 @ 22:57 |
![]() ![]() | |
Pizza_Boom | dinsdag 30 april 2013 @ 23:18 |
Volgens mij las ik iets heel verkeerds ja... ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Yreal | dinsdag 30 april 2013 @ 23:24 |
fijn dat mijn klacht over komt. | |
DrDarwin | woensdag 1 mei 2013 @ 08:05 |
Aangezien ik een hele nette chauffeur ben kom ik bijna nooit in dat soort situaties, maar in zo'n geval laat ik toch echt even mijn rechtervoet in het tapijt verdwijnen. | |
jitzzzze | woensdag 1 mei 2013 @ 09:16 |
Maar dit begrijp ik dus niet. Wat denk je hiermee te bereiken? | |
Ridocar | woensdag 1 mei 2013 @ 12:07 |
Als vrachtwagenchauffeur kan ik je melden dat ik ook altijd netjes rijd. CC op 81, aandacht erbij houden. Tijdig richting aangeven. En zelfs dan weten sommigen het te presteren om rare capriolen uit te halen, want eigenbelang enzo. Ik ben echt niet zo'n verkeersautist die alles volgens de regeltjes doet, Als het lastig kan worden voor het overige verkeer ben ik best bereid om wat ruimte te geven, ook als het niet verplicht is. Boos worden op anderen doe ik al een hele tijd niet meer.* Ik ga iig niet meer met middelvingers zitten zwaaien, toeteren en/of knipperen. Het komt toch niet aan, of meneer/mevrouw is zich allang bewust van zijn/haar eigen fout. * Kleine uitzondering:
| |
#ANONIEM | woensdag 1 mei 2013 @ 19:06 |
Op mijn mr2 deed ik stadslicht aan. Dit omdat anders de koplampen omhoog komen. Scheelt weerstand. | |
Sounddragon | woensdag 1 mei 2013 @ 19:21 |
Gewoon héél langzaam naar links opschuiven, wédden dat 'ie eieren voor zijn geld kiest? ![]() | |
Sounddragon | woensdag 1 mei 2013 @ 19:22 |
Hihi, doe ik ook in de ZX ![]() | |
joeftw | woensdag 1 mei 2013 @ 19:40 |
Stoplicht, 4 baans totaal. Ik sta rechts, stoplicht wordt groen (in binnenspiegel komt iemand met 3x max. snelheid) dus ik trek rustig op. Begint ie te seinen omdat hij moet remmen terwijl de baan links van mij vrij was en hij daar ongehinderd met 150 km/u de kruising had kunnen oversteken. ![]() ![]() ![]()
| |
#ANONIEM | woensdag 1 mei 2013 @ 19:58 |
300zx ![]() mooie bak, targa uitvoering neem ik aan? [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2013 19:58:58 ] | |
Sounddragon | woensdag 1 mei 2013 @ 20:24 |
Jeh, vandaag de daken nog in de kofferbak gehad ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 1 mei 2013 @ 20:27 |
gelijk heb je, elke kans pakken met een targa/cabrio Ooit een keer gehad dat iemand zijn ruiten ging sproeien en het op me kwam toen ik nog een targa had ![]() | |
Sounddragon | woensdag 1 mei 2013 @ 20:28 |
Ik eigenlijk nog nooit. Wel al 200 keer op de motor ![]() |