Orphan Black (TV Series 2013– ) - IMDbquote:Orphan Black follows outsider, orphan and street-wise chameleon Sarah. After witnessing a woman's suicide, Sarah assumes the strangers identity - who happens to look just like her. Expecting to solve all her problems by cleaning out the dead woman's savings, Sarah is instead thrust headlong into a kaleidoscopic mystery as she realizes the dizzying truth - she and the dead woman are clones. As Sarah searches for answers, she discovers the chilling fact that there are more people like her out there - genetically identical individuals who were planted in unsuspecting birth parents and nurtured in completely different circumstances. With no idea who created the clones, she'll need to discover the reason in a hurry as an assassin is killing them one by one.
Ik heb de eerste 3 afleveringen inmiddels gekeken en het is tot dusver amusant en boeiend. Het leukste is dat het hoofdpersonage geen erg goed persoon is; ze doet dingen die heel erg fout zijn (moreel gezien) en gebruikt haar "grijze vaardigheden" om zich uit listige situaties te redden.quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:32 schreef Armageddon het volgende:
Eerste twee afleveringen gedownload. Vanavond even kijken. Iemand hier al gezien?
Haha die was wel bizar ja!quote:Op zondag 12 mei 2013 18:08 schreef ChickenMan het volgende:
Nieuwste aflevering was weer awesome. Die staart.
Ik vond de scene met Helena (de bijnaam Shakira is ook wel treffend) en Sarah in het restaurant ook erg briljant. De jello met suiker en Sarah met het mes. Ook al is ze volledig verknipt, je krijgt toch een soort van sympathie voor Helena.quote:Op zondag 12 mei 2013 18:08 schreef ChickenMan het volgende:
Nieuwste aflevering was weer awesome. Die staart.
quote:
Het is domweg niet zo bekend en er zijn zoveel series op het moment dat het een beetje wegvalt. Het is ook een beetje lastig uit te leggen. Ik werd door een andere site op deze serie geattendeerd; anders had ik ook van niets geweten.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:52 schreef Rijst het volgende:
Gisteren de de 7e aflevering gekeken. Ik kan nou al bijna zeggen dat dit 1 van mijn favoriete series wordt! Deze serie houdt een prima balans tussen spanning, drama en humor. Er zitten imo helemaal geen vervelende personages in. ik snap alleen niet waarom zo weinig mensen het nog kijken.
Ik zou dit toch even in spoiler tags zetten voor anderen.quote:Op zondag 19 mei 2013 16:51 schreef EddyAlbena het volgende:
Zielig, maar voor het verhaal zou een eventuele dood niets uitmaken. Zij heeft echt nul functie (niet dat ik me eraan stoor).
quote:Op zondag 19 mei 2013 16:51 schreef EddyAlbena het volgende:
Zielig, maar voor het verhaal zou eenKira heeft op dit moment nul functie, maar ik kan me maar zo indenken dat zij en Miss S een hele belangrijke functie krijgen, immers Sarah heeft duidelijk moedergevoelens, en dat kan Dr Leekie (die overigens niet de evil mastermind is, die kennen we nog niet..) vast wel handig gebruiken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. niets uitmaken. Zij heeft echt nul functie (niet dat ik me eraan stoor).Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
Allison heeft ook 2 kinderen bij Donny, dus dat kan niet de reden zijn.quote:Op maandag 20 mei 2013 15:43 schreef Burdie het volgende:
Ik denk dat Sarah misschien het origineel is, omdat zij (tot nog toe) de enige is die een eigen kind heeft kunnen krijgen. Kreeg ook het idee dat die Neolution-figuur geen idee had van Sarah. En ik denk dat zij ook (nog?) geen monitor heeft.
De kinderen van Allison zijn geadopteerd zei ze twee eps geleden, een kind krijgen is niemand zelf gelukt behalve Sarah. Ben erg benieuwd.quote:Op maandag 20 mei 2013 19:51 schreef Desii het volgende:
[..]
Allison heeft ook 2 kinderen bij Donny, dus dat kan niet de reden zijn.
Ik denk zelf ook dat Sarah de originele is omdat die Neolution-figuur kon zien dat zij niet Beth was en omdat hij aan dat franse vrouwtje specifiek vroeg of er meer bekend was over Sarah.
En omdat zij de hoofdpersoon in deze serie is.
Volgens mij heeft ze inderdaad nog geen monitor, of het moet Ms S.. zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.de kloons dood maakt en niet Helena.
quote:Op woensdag 22 mei 2013 23:59 schreef Burdie het volgende:
Ik denk trouwens datSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.de kloons dood maakt en niet Helena.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: laat maar, het is laat. Morgen weer een poging.
Ze schelen een paar weken volgens mij.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:26 schreef Witchfynder het volgende:
Zijn de dames allemaal even oud? Lijkt me dat je iemand al moet hebben om te kunnen klonen. Of klonen ze je al als bevrucht eitje?
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 00:15 schreef Witchfynder het volgende:
[..]Poging tweeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt, op de wikia kun je hun geboortedata zien, wel allemaal rond april/mei 1984.quote:
Ik verwacht eigenlijk dat het allemaal clones zijn.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:40 schreef Burdie het volgende:
[..]
Klopt, op de wikia kun je hun geboortedata zien, wel allemaal rond april/mei 1984.
http://orphanblack.wikia.com/wiki/Clones
Ik zag het juist als een soort innerlijke strijd, ze wist dat zij monitor was maar vond haar ook erg leuk... dilemma dus. Ze was ook voornamelijk boos op zichzelfquote:Op maandag 27 mei 2013 00:16 schreef SLP_ het volgende:
En Cosima is idd beetje raar. Haar plan was van het begin om haar monitor te monitoren en dan gaat ze nu huilie doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
quote:Op maandag 27 mei 2013 20:11 schreef ace_eleven het volgende:
Ik ben trouwens ook wel benieuwd of die vrouw die gebeld werd ook een kloon isJa ik had ook verwacht dat ze zich om zou draaien en dat het dan de zoveelste kloon zou zijn!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 27 mei 2013 20:10 schreef Fir3fly het volgende:
Ah babette, zoals altijd weer uitstekende smaak.
quote:Op maandag 27 mei 2013 20:11 schreef ace_eleven het volgende:
Ook even alles bijgekeken![]()
Leuk hoe ze het plot steeds beetje bij beetje bijdraaien zonder zichzelf in de vingers te snijden![]()
Het feit dat Sarah als enige een kind heeft gekregen is denk ik wel degelijk belangrijk voor het verhaal. Wordt een mooie season-finale denk ik. Ook wel spannend om te zien hoe de politie zich in de hele situatie gaat vermengen
Ik ben trouwens ook wel benieuwd of die vrouw die gebeld werd ook een kloon isIk denk dat zij zeker een kloon is, de stem klonk volgens mij hetzelfde.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 27 mei 2013 20:21 schreef Burdie het volgende:
[..]ik word altijd een beetje blij als ik haar in een topic zie posten van een serie die ik volg
![]()
.
Dan weet je dat het goed zitquote:Op maandag 27 mei 2013 20:21 schreef Burdie het volgende:
[..]ik word altijd een beetje blij als ik haar in een topic zie posten van een serie die ik volg
![]()
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
quote:Op maandag 27 mei 2013 20:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dan weet je dat het goed zit.
Dat ben ik niet, dat is een kloon.........SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Eens, de Helena-sound is echt irritant. Sowieso is de soundtrack beetje te grof in vergelijking met de themesong tijdens de intro.quote:Op maandag 27 mei 2013 23:03 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Een ding kan ik alleen absoluut niet uitstaan: de soundtrack of wat daar voor door moet gaan. Die is verschrikkelijk irritant, zeker als Helena weer eens in beeld is.
Echt? Zij is veruit de beste kloon! Ik lach me dood elke keer als zij in beeld is.quote:Op maandag 27 mei 2013 23:03 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Allison wordt ook steeds minder irritant.
Ik vind dat juist een van de toffe dingen. Dat Helena haar eigen 'sound' heeft.quote:Op maandag 27 mei 2013 23:03 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Goeie serie, een beetje invloeden van Dollhouse maar dan met mindere schrijvers maar een veel betere actrice. Allison wordt ook steeds minder irritant.
Een ding kan ik alleen absoluut niet uitstaan: de soundtrack of wat daar voor door moet gaan. Die is verschrikkelijk irritant, zeker als Helena weer eens in beeld is.
Nee ik denk de gene die het eitje heeft geleverd de andere onderzoeksterquote:Op maandag 27 mei 2013 20:11 schreef ace_eleven het volgende:
Ik ben trouwens ook wel benieuwd of die vrouw die gebeld werd ook een kloon is
SPOILER1 camera
Dollhouse maar dan met mindere schrijvers? Vind dit juist veel boeiender dan Dollhouse, ondanks dat 'ie van Joss Whedon was.quote:Op maandag 27 mei 2013 23:03 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Goeie serie, een beetje invloeden van Dollhouse maar dan met mindere schrijvers maar een veel betere actrice. Allison wordt ook steeds minder irritant.
Tot hoe ver heb je Dollhouse gekeken? Want dat werd flink beter na de eerste helft van seizoen 1 (lees: toen Fox zich er niet meer tegenaan bemoeide).quote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:21 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Dollhouse maar dan met mindere schrijvers? Vind dit juist veel boeiender dan Dollhouse, ondanks dat 'ie van Joss Whedon was.
Moet daar een verklaring voor zijn?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:49 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Tot hoe ver heb je Dollhouse gekeken? Want dat werd flink beter na de eerste helft van seizoen 1 (lees: toen Fox zich er niet meer tegenaan bemoeide).
De schrijvers van Orphan Black lijken niet eens de moeite te hebben genomen om een redelijke verklaring te bedenken voor het volslagen toeval dat Sarah precies op de goede tijd op de juiste plek in de wereld was om de zelfmoord van Beth te kunnen zien.
Oh? Waarom niet?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 17:02 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Eeh ja, lijkt me wel. Toeval kan het niet zijn.
Ja heb alles gezien. Maar je kan daar vast ook plotholes vinden als je alles met een vergrootglas gaat bekijken. En toeval, waarom niet?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:49 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Tot hoe ver heb je Dollhouse gekeken? Want dat werd flink beter na de eerste helft van seizoen 1 (lees: toen Fox zich er niet meer tegenaan bemoeide).
De schrijvers van Orphan Black lijken niet eens de moeite te hebben genomen om een redelijke verklaring te bedenken voor het volslagen toeval dat Sarah precies op de goede tijd op de juiste plek in de wereld was om de zelfmoord van Beth te kunnen zien.
Wat hij zegt. Een verhaal kan toch prima starten vanuit toevalligheid? Niet overal hoeft wacht achter te zittenquote:
Dat weet je gewoon weg niet.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:49 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
quote:Op dinsdag 28 mei 2013 17:52 schreef babette21 het volgende:
[..]
Een verhaal kan toch prima starten vanuit toevalligheid
[..]
Elke serie van deze aard moet een event hebben dat de serie an sich reden geeft om te bestaan. Dit moment is die reden. Zonder dat moment geen verhaal, want geen connectie.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:49 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat weet ik wel zeker, aangezien die vanavond wordt uitgezonden.quote:Op zondag 2 juni 2013 00:11 schreef NEKONEKOCHAN het volgende:
Hopelijk is aflevering 10 morgen al te downloaden
Ja, echt heel kna hoe ze al die characters zo verschillend, in accenten en uitstraling, kan neerzetten. Nog maar 10 maandjes, en dan kunnen we weer verderquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
Mee eens. Het past bij haar vind ik.quote:Op maandag 27 mei 2013 23:24 schreef Itisbangin het volgende:
[..]
Ik vind dat juist een van de toffe dingen. Dat Helena haar eigen 'sound' heeft.
Vic the Dick!quote:Op zondag 7 juli 2013 10:33 schreef Shygirl18 het volgende:
Pas begonnen met Far Cry 3 en ik zie gelijk
[ afbeelding ]
Geen idee wie dat is....quote:Op vrijdag 12 juli 2013 01:06 schreef Stefan het volgende:
Cosimo is niet degene die de klonen vermoordt, het is de brotherhood, waarom zou cosimo erachterzitten
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |