Verlaag de BTW op nieuwbouw. Of op grond.quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Nou kan ik me er wel iets bij voorstellen, mensen die in 2010 flink verbouwd hebben zullen nu niet snel nog eens voor duizenden euro's gaan knutselen. Waarschijnlijk is er destijds met die verlaging een hoop werk 'naar voren' gehaald.
Ja, ik vind ook vreemd dat je dat lasquote:Op zaterdag 20 april 2013 15:49 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Verlaag de BTW op nieuwbouw. Of op grond.
Het lijkt me ook dat "de crisis" er ondertussen harder inhakt dan in 2010.
Ik las trouwens dat bouwrijpe grond 21% BTW heeft, en niet-bouwrijpe grond 6%. Vreemd.
Zou je i.p.v. bijdehand te doen wellicht kunnen toelichten waar je op doelt?quote:Op zaterdag 20 april 2013 17:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ja, ik vind ook vreemd dat je dat lasEn dan doel ik niet op het feit dat BTW al tenminste sinds 1968 niet meer bestaat.
Het gaat namelijk niet om bouwrijpe, maar om nieuw vervaardigd onroerend goed. En het is of belast naar het hoge omzetbelastingtarief, of onbelast qua omzetbelasting.
Klok en klepel.
ik heb toch echt BTW betaald over bouwgrondquote:Op zaterdag 20 april 2013 17:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ja, ik vind ook vreemd dat je dat lasEn dan doel ik niet op het feit dat BTW al tenminste sinds 1968 niet meer bestaat.
Het gaat namelijk niet om bouwrijpe, maar om nieuw vervaardigd onroerend goed. En het is of belast naar het hoge omzetbelastingtarief, of onbelast qua omzetbelasting.
Klok en klepel.
quote:Bouwrijp opleveren: 19% BTW
Als de kavel bouwrijp wordt afgeleverd dan betaalt u 19% BTW in plaats van de eventuele overdrachtsbelasting.
Wat er staat, dat laat toch niks aan duidelijkheid over? En ik ben niet het klagerige type (één van de weinige hier). Voor inhoud hebben we natuurlijk michaelmoore/HD9/etcquote:Op zaterdag 20 april 2013 18:40 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zou je i.p.v. bijdehand te doen wellicht kunnen toelichten waar je op doelt?
Volgens Wiki bestaat de BTW sinds 1 januari 1969.
En mocht je gaan mierenneuken over de term BTW, ga dan maar klagen bij de Rijksoverheid.
terugvragen dan, want btw bestaat niet, tenzij ge grond in den bels gekocht hebtquote:Op zaterdag 20 april 2013 18:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb toch echt BTW betaald over bouwgrond
En bij nieuwbouw dan koop je eerst de grond en daarover 21% btw
[..]
Leuke honTquote:Op vrijdag 12 april 2013 14:31 schreef HD9 het volgende:
[..]
nee ik heb al wat/.
3000 m2 kavel 125 m2 bebouwd
koste 9000 euro
[ afbeelding ]
BTW bestaat niet, gut, kan een mens zich vergissen hequote:Op zaterdag 20 april 2013 18:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
terugvragen dan, want btw bestaat niet, tenzij ge grond in den bels gekocht hebt
welke van de vele mensen die ge pretendeert te zijn exact? minder baggeren, helpt ook.quote:Op zaterdag 20 april 2013 19:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
BTW bestaat niet, gut, kan een mens zich vergissen he
Zoals ik al zei, ga klagen bij de Rijksoverheid of zo, niet hier. BTW-nummers bestaan zeker ook niet? En de aarde is plat.quote:Op zaterdag 20 april 2013 18:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
terugvragen dan, want btw bestaat niet
lk klaag niet hoor, ik laat dat graag aan anderen overquote:Op zaterdag 20 april 2013 20:28 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, ga klagen bij de Rijksoverheid of zo, niet hier. BTW-nummers bestaan zeker ook niet? En de aarde is plat.
Kooie bouwvakker danquote:Op zaterdag 20 april 2013 21:55 schreef LXIV het volgende:
Over die BTW. Vandaag een vriend geholpen met bouwen, en daar was dus ook een bouwvakker bij. Die wist me toch (uit de praktijk) te vertellen dat het nog steeds héél slecht gaat met de bouw en dat er bij ons in de buurt iedere andere week wel weer een bouwbedrijf over de kop gaat.
Het zou toch beter zijn wanneer de staat hier iets aan gaat doen. Het is een enorme kapitaal vernietiging en veel stress en ellende voor de mensen die in de bouw werken.
Waarom verlagen ze de BTW op nieuwbouw niet naar 10% ofzo? Dan komen er meer belastinginkomsten binnen dan nu (als de hele nieuwbouw stil ligt), en gaat er ook minder geld uit aan allerlei steunmaatregelen.
Nu werd er dan maximaal gefraudeerd met deeltijd WW etc, maar dat is toch ook niet duurzaam.
quote:Op zaterdag 20 april 2013 22:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Kooie bouwvakker danDe capabele lui hebben geen stress hoor. Werk genoeg.
Nah. Als er een bouwbedrijf failliet gaan en er komen 20 man op straat, dan is daar geen onderscheid meer tussen goeden en slechten. Die gaan gewoon allemaal. En een deel zal hopelijk echt wel weer werk vinden, maar er wordt ook maar weinig aangenomen nu natuurlijk.quote:Op zaterdag 20 april 2013 22:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Kooie bouwvakker danDe capabele lui hebben geen stress hoor. Werk genoeg.
is die btw verhoging ook niet waar/??quote:Op zaterdag 20 april 2013 20:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
lk klaag niet hoor, ik laat dat graag aan anderen overSerieus, zeur niet, informeer je eens.
minder trollen, ninder bagger onder dit account, het helpt de leesbaarheid, echt....quote:Op zaterdag 20 april 2013 22:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
is die btw verhoging ook niet waar/??
Geloof me, ik leef in bouwvakkers centraalquote:Op zaterdag 20 april 2013 22:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
[..]
Nah. Als er een bouwbedrijf failliet gaan en er komen 20 man op straat, dan is daar geen onderscheid meer tussen goeden en slechten. Die gaan gewoon allemaal. En een deel zal hopelijk echt wel weer werk vinden, maar er wordt ook maar weinig aangenomen nu natuurlijk.
Om nu iedere bouwvakker die thuis zit te bestempelen als 'kooie' (kwaoje??) is wel kort door de bocht.
Als meer dan de helft wordt ontslagen, zijn er wel heel veel slechte bouwvakkers in NL.quote:Op zaterdag 20 april 2013 22:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Geloof me, ik leef in bouwvakkers centraal
Voor een goede vakman is er geen probleem.
Sterker nog, een goede vakman waardeert deze varkensjaren, want het scheidt het kaf van het koren.
Een goed bouwbedrijf hoor je dan ook niet klagen, integendeel. Die weten dat hier de kiem van de goede jaren wordt gelegd, de concurrenten worden uitgeschud. Niet anders dan de 60 jaar hiervoor.
Op micro niveau dan: ik weet wie ik moet inhuren, wie de klus -efficient en effectief en kwalitatief aankan- en die zitten serieus nog altijd op wachttijd, en die kosten nog altijd hetzelfde - daarin is weinig veranderd.quote:Op zaterdag 20 april 2013 22:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als meer dan de helft wordt ontslagen, zijn er wel heel veel slechte bouwvakkers in NL.
Van dat kaf van het koren scheiden, daar ga ik deels wel in mee.Op bedrijfsniveau dan. Maar het moet niet té gek worden natuurlijk. Sommige bedrijven zijn niet slecht maar zitten net in een sector die heel slecht is (woning of kantorenbouw bijvoorbeeld). Een minder bedrijf dat in onderhoud of riolering zit blijft dan wel bestaan.
Als het echt te gek wordt dan vind ik dat er wel iets moet gebeuren. Er zijn op allerlei gebieden (sociale ellende, belastinginkomsten, kapitaalvernietiging, het geluk van veel mensen) redenen genoeg om wel in te grijpen. En ingrijpen dzv een belastingverlaging is echt niet anti-liberaal.
massaal? nogal overdreven!quote:Op zaterdag 20 april 2013 22:47 schreef arjan1212 het volgende:
Wat was het nou? bouwbedrijven met minder dan 10 medewerkers redden het altijd wel..
die met duizenden ook..
bedrijven met 100-200 man vallen massaal om
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |