Dat zijn ze al.quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:18 schreef donald_dick het volgende:
Nu op het NOS: Amerika laat niet toe dat Noord-Korea een kernmacht wordt
Nu ja, ik kan wel een paar redenen bedenken.quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:18 schreef donald_dick het volgende:
Is Kerry van lotje getikt? Waarom zou Amerika wel een kernmacht zijn en Noord-Korea niet
Bron: http://www.rtl.nl/compone(...)rea-van-steun-vs.xml
Niemand weet of de kernreactoren al zijn aangezet of niet. Maar Amerika gaat dat wel even stoppen!quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Non-proliferatieverdragquote:Op vrijdag 12 april 2013 20:18 schreef donald_dick het volgende:
Is Kerry van lotje getikt? Waarom zou Amerika wel een kernmacht zijn en Noord-Korea niet
quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:18 schreef donald_dick het volgende:
Noord-Korea heeft zich keurig uit dat verdrag teruggetrokken.quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:25 schreef truthortruth het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Non-proliferatieverdrag
Dus jij vindt dat Amerika maar bepaalt of jij een kernwapen mag hebben continu z'n buurlanden bedreigd met oorlog als je niet naar hun luistert?quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:25 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dus jij vindt het geen probleem dat een land dat structureel zijn eigen bevolking verhongerd en continu z'n buurlanden bedreigd kernwapens mag bezitten.
Kernmacht is toch een land met kernwapens. Ze hebben er al 3 laten ontploffen dus daar kan geen twijfel meer over zijn toch.quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:24 schreef donald_dick het volgende:
Niemand weet of de kernreactoren al zijn aangezet of niet. Maar Amerika gaat dat wel even stoppen!
Dat is natuurlijk wel waar. Zolang ze ze niet het land uit kunnen krijgen is er weinig reden om bang te worden van de kernbom van Noord-Korea.quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:24 schreef Jian het volgende:
Nou ja .... Kern"macht" is wellicht wat overdreven
lees jij je eigen bron wel eensquote:Op vrijdag 12 april 2013 20:25 schreef truthortruth het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Non-proliferatieverdrag
Ach, we hebben ook goede betrekkingen met India.quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:25 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dus jij vindt het geen probleem dat een land dat structureel zijn eigen bevolking verhongerd en continu z'n buurlanden bedreigd kernwapens mag bezitten.
Amerika heeft die macht en die gebruiken ze. Dat kun je vervelend vinden maar dat is gewoon hoe de verhoudingen zijn op de apenrots.quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:29 schreef donald_dick het volgende:
Dus jij vindt dat Amerika maar bepaalt of jij een kernwapen mag hebben continu z'n buurlanden bedreigd met oorlog als je niet naar hun luistert?
quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:28 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Noord-Korea heeft zich keurig uit dat verdrag teruggetrokken.
"Op 9 oktober 2006 voerde Noord-Korea een kernproef uit. Dit bracht wereldwijd veel opschudding teweeg. De VN-Veiligheidsraad kwam nog dezelfde dag in een spoedzitting bijeen en veroordeelde de kernproef."quote:
quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:32 schreef truthortruth het volgende:
[..]
[..]
"Op 9 oktober 2006 voerde Noord-Korea een kernproef uit. Dit bracht wereldwijd veel opschudding teweeg. De VN-Veiligheidsraad kwam nog dezelfde dag in een spoedzitting bijeen en veroordeelde de kernproef."
quote:Noord-Korea heeft het verdrag ondertekend, maar zich op 10 januari 2003 teruggetrokken en bekendgemaakt over kernwapens te beschikken.
Je haat tegen Amerika is lachwekkend.quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:29 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat Amerika maar bepaalt of jij een kernwapen mag hebben continu z'n buurlanden bedreigd met oorlog als je niet naar hun luistert?
True en volgens mij is een bijkomend voordeel dat het op ons deel van de apenrots al jaren redelijk rustig is.quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:32 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Amerika heeft die macht en die gebruiken ze. Dat kun je vervelend vinden maar dat is gewoon hoe de verhoudingen zijn op de apenrots.
Ze zijn natuurlijk wel het enige land ter wereld wat ooit kernwapens heeft gebruikt.quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:34 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Je haat tegen Amerika is lachwekkend.
Je antwoord is lachwekkendquote:Op vrijdag 12 april 2013 20:34 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Je haat tegen Amerika is lachwekkend.
Ja, de vriendjes van de grootste aap zitten goed.quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:34 schreef Jian het volgende:
[..]
True en volgens mij is een bijkomend voordeel dat het op ons deel van de apenrots al jaren redelijk rustig is.
Ik moet er niet aan denken als de Japanners die mogelijkheid eerder hadden gehad ..........quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:34 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ze zijn natuurlijk wel het enige land ter wereld wat ooit kernwapens heeft gebruikt.
Dus je zegt dat je je aan een verdrag houdt, vervolgens ga je tegen dat verdrag in en als het moment daar is zeg je; "nah, ik hou me er toch maar niet aan"!quote:
Daar heb je gelijk in, de VS buitte misschien wel gewoon zijn technologische voorsprong uit. Hitler of de Japanse equivalent daarvan (kan even niet op de naam komenquote:Op vrijdag 12 april 2013 20:35 schreef Jian het volgende:
Ik moet er niet aan denken als de Japanners die mogelijkheid eerder hadden gehad ..........
Andere tijd, andere context, andere motivatie. Ze hebben daarna nog vele malen de mogelijkheid gekregen en hadden destijds al de hele wereld kunnen onderwerpen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:34 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ze zijn natuurlijk wel het enige land ter wereld wat ooit kernwapens heeft gebruikt.
Nouja, de tweede bom was alleen maar omdat ze niet genoeg data van de eerste bom konden meten.quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:37 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, de VS buitte misschien wel gewoon zijn technologische voorsprong uit. Hitler of de Japanse equivalent daarvan (kan even niet op de naam komen) hadden hem denk ik ook wel ingezet als ze hem gehad zouden hebben.
Volgens mij hebben ze zich teruggetrokken. Handtekening geschrapt dus. Pakistan, India, Israel en Zuid-Sudan doen ook niet mee zie ik op het Wiki-kaartje.quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:36 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dus je zegt dat je je aan een verdrag houdt, vervolgens ga je tegen dat verdrag in en als het moment daar is zeg je; "nah, ik hou me er toch maar niet aan"!
Bron?quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:42 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Nouja, de tweede bom was alleen maar omdat ze niet genoeg data van de eerste bom konden meten.
Maar voor dat ze zich terugtrokken ontwikkelde ze al wapens welke dus tegen dat verdrag ingaan.quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:43 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze zich teruggetrokken. Handtekening geschrapt dus. Pakistan, India, Israel en Zuid-Sudan doen ook niet mee zie ik op het Wiki-kaartje.
Aha, klinkt logisch.quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:48 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar voor dat ze zich terugtrokken ontwikkelde ze al wapens welke dus tegen dat verdrag ingaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |