Ik had idd zelfs gehoord dat ze de Belgen opriepen om op Nederland te stemmen, die commentatoren?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:21 schreef Riparius het volgende:
[..]
Dat klopt niet. Ik heb afgelopen dinsdag de eerste halve finale gevolgd via de VRT en de commentatoren waren - zelfs nog vóór het optreden van Anouk - vol lof over haar nummer, terwijl ze ook lieten blijken geen vertrouwen te hebben in de Belgische inzending van dit jaar. Aan het einde van de uitzending waren de Vlaamse commentatoren uiteraard verheugd dat België tegen alle verwachtingen in toch door was naar de finale, maar ze benadrukten nog maar eens dat ze vooral blij waren voor Nederland, en dat het nu a.s. zaterdag met zowel België als Nederland erbij een mooie finale belooft te worden. Zo zie je maar hoe ver jouw perceptie af staat van de werkelijkheid.
Ja, ik heb het hier vanuit Spanje live via de Belgische televisie gevolgd om dat gezeik van Jantje te kunnen ontlopen en eigenlijk draaide bijna de hele halve finale om Anouk. Ze begonnen de uitzending met stukjes over haar, ze telden als het ware af (nog twee liedjes tot Anouk, etc.), vervolgens werd voor het nummer al gezegd dat iedereen z'n telefoon vast klaar moest leggen en tijdens het stemmoment werd het stemmen uitgelegd met; bel xxx, bijvoorbeeld 090908 voor Anouk.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik had idd zelfs gehoord dat ze de Belgen opriepen om op Nederland te stemmen, die commentatoren?
Anouk heeft daar, in ieder geval voor mijn gevoel, veel meer aandacht/zendtijd gekregen dan de eigen Belgische inzending. Ze introduceerden de halve finale ook als 'de halve finale van Nederland met Anouk én ook Belgie. (tenminste, zo herinner ik het mequote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:24 schreef Cee het volgende:
Het zou me niet eens verbazen als de Vlamingen eerder pro-Anouk dan pro-Roberto zijn, gezien de Vlaanderen/Wallonië spanningen daar en het feit dat Roberto een Waal is. Niet dat ik het vergelijk met de Gaza-strook of zo.
vanwege de taalgrens heb ik het dan ook over scepsis en niet over negativieteit.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:21 schreef Riparius het volgende:
[..]
Dat klopt niet. Ik heb afgelopen dinsdag de eerste halve finale gevolgd via de VRT en de commentatoren waren - zelfs nog vóór het optreden van Anouk - vol lof over haar nummer, terwijl ze ook lieten blijken geen vertrouwen te hebben in de Belgische inzending van dit jaar. Aan het einde van de uitzending waren de Vlaamse commentatoren uiteraard verheugd dat België tegen alle verwachtingen in toch door was naar de finale, maar ze benadrukten nog maar eens dat ze vooral blij waren voor Nederland, en dat het nu a.s. zaterdag met zowel België als Nederland erbij een mooie finale belooft te worden. Zo zie je maar hoe ver jouw perceptie af staat van de werkelijkheid.
Dat klopt, ze hebben de kijkers meermaals opgeroepen om toch vooral op Nederland te stemmen. En ik vermoed dat ze die oproep zaterdag bij de uitzending van de finale nog eens zullen herhalen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik had idd zelfs gehoord dat ze de Belgen opriepen om op Nederland te stemmen, die commentatoren?
Als de Belgen ons maximaal punten geven zijn het er 12, maar je hebt er 200+ nodig voor een eerste plaatsquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:26 schreef Eitjee het volgende:
[..]
Ja, ik heb het hier vanuit Spanje live via de Belgische televisie gevolgd om dat gezeik van Jantje te kunnen ontlopen en eigenlijk draaide bijna de hele halve finale om Anouk. Ze begonnen de uitzending met stukjes over haar, ze telden als het ware af (nog twee liedjes tot Anouk, etc.), vervolgens werd voor het nummer al gezegd dat iedereen z'n telefoon vast klaar moest leggen en tijdens het stemmoment werd het stemmen uitgelegd met; bel xxx, bijvoorbeeld 090908 voor Anouk.
Dat, plus de fanbase van Anouk in België moet toch wel genoeg zijn voor aardig wat punten?
Daar hebben we nog de meeste kans op om te krijgen van de UK, als ik zo op de geluiden in medialand afga.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:40 schreef Jason22 het volgende:
Ik zal het al geweldig vinden als Nederland 12 punten krijgt!:)
Heit feit dat Roberto is aangeduid door de RTBF speelt zeker een rol, want voor zover ik mij kan herinneren hebben VRT commentatoren Vlaamse kandidaten voor het songfestival nooit zo openlijk laten vallen. Maar je moet dat geloof ik niet zien in het kader van de Belgische communautaire beslommeringen resp. de taalstrijd. Toen Dani Klein (zangeres van Vaya Con Dios) enkele jaren geleden een geheel Franstalig (solo)album had opgenomen en daarmee een tournee wilde gaan doen was ze bevreesd dat dat in Vlaanderen niet goed zou vallen, maar het tegendeel bleek waar, haar Franse werk werd uitstekend ontvangen in Vlaanderen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:24 schreef Cee het volgende:
Het zou me niet eens verbazen als de Vlamingen eerder pro-Anouk dan pro-Roberto zijn, gezien de Vlaanderen/Wallonië spanningen daar en het feit dat Roberto een Waal is. Niet dat ik het vergelijk met de Gaza-strook of zo.
quote:Anouk sounds heavenly
quote:Netherlands is now my favourite song of the year, and it's made me really want to check out the album it's taken from.
quote:Anouk sounds amazing, although my feed is cutting out . Shame she's on straight after the break but I think this could top the jury vote, or at least top 5.
quote:Anouk sounds very impressive!
quote:Is Anouk doing really well or hitting it out of the ballpark -- somewhere in between for me...she'll get the jury points!
quote:Wow, Anouk sounds great!
quote:I want the Netherlands to win now I think haha
quote:Anouk stormed that, juries will lap it up
quote:Not my cup of tea, but I can't deny that Anouk has got a beautiful tone to her voice!
quote:Anouk was immense.
Die zijn al een tijdje fan volgens mij.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 00:17 schreef iBenny het volgende:
http://wiwibloggs.com/201(...)e-grand-final/26949/
Deze blog (geen idee wie, wat, waar) beoordeeld de generale van Anouk als beste
Dat zeggen we nu maar morgen zitten we gewoon allemaal doodnerveus op de bankquote:Op zaterdag 18 mei 2013 00:42 schreef Fossieltje het volgende:
De kans dat Anouk 1 wordt, acht ik klein. Maar ik sta juichen op de bank als ze in de top 10...of *oooooh* top 5 eindigt. We hebben het doel (de finale) gehaald, dus ik ga morgen gewoon lekker ongedwongen kijken
Top 10 zou idd leuk zijnquote:Op zaterdag 18 mei 2013 00:42 schreef Fossieltje het volgende:
De kans dat Anouk 1 wordt, acht ik klein. Maar ik sta juichen op de bank als ze in de top 10...of *oooooh* top 5 eindigt. We hebben het doel (de finale) gehaald, dus ik ga morgen gewoon lekker ongedwongen kijken
Sssttt...quote:Op zaterdag 18 mei 2013 01:05 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat zeggen we nu maar morgen zitten we gewoon allemaal doodnerveus op de bank
quote:The Netherlands: This is the dark horse for tomorrow. Yes I even see it as one of the four possible contenders to win. Mystic and standing out from the rest of the field. Should score really well with juries and also with televoters, at least in the west. I think it's top 4 at least.
1-4
quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:13 schreef Cee het volgende:
Ik ga mezelf niet te gek maken, ik ga voor 't linkerrijtje en dan is het al a-okay!
Als je bijvoorbeeld dit leest dan is linkerrijtje toch gewoon een tegenvaller? Ik ga uit van Denemarken als winnaar en daar onder is alles mogelijk, dus ook nummer 2. Ik reken zeker op top 5.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:13 schreef Cee het volgende:
Ik ga mezelf niet te gek maken, ik ga voor 't linkerrijtje en dan is het al a-okay!
twitter:LysAssia twitterde op zaterdag 18-05-2013 om 12:23:25Lys supports The Netherlands tonight! reageer retweet
Ik vind het een vreselijk arrogante oude oma... maar voor deze opmerking:quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:41 schreef Eitjee het volgende:
twitter:LysAssia twitterde op zaterdag 18-05-2013 om 12:23:25Lys supports The Netherlands tonight! reageer retweet
quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:41 schreef Eitjee het volgende:
media hype.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 16:02 schreef TLC het volgende:
Ik snap niet zo goed dat Denemarken zo erg in de favorietenrol wordt gedrukt, zoveel beter dan Anouk en andere nummers vind ik het niet ?? erg origineel is het ook niet ??
Een hype die ze wel de overwinning oplevert: als je eenmaal het momentum hebt, is alleen dat al vaak voldoende. Mensen stemmen nou eenmaal graag op winnaars.quote:
Nee, maar het is wel ´typisch ESF´. Zowel de act als de song. Conventionele liedjes scoren altijd. Een leuk meisje op blote voeten. Trommeltje erbij. Het nummer is ook niet echt slecht ofzo, vandaar.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 16:02 schreef TLC het volgende:
Ik snap niet zo goed dat Denemarken zo erg in de favorietenrol wordt gedrukt, zoveel beter dan Anouk en andere nummers vind ik het niet ?? erg origineel is het ook niet ??
quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:20 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Of Loreen waait met alle winden mee, of Aftonbladet zuigt weer iets uit z'n duim (dat laatste lijkt me waarschijnlijker)
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article16796210.ab
quote:BigPoll 2013: We have a winner!
For one more year, esctoday.com is organizing BigPoll 2013, the prediction tool that reveals the Eurovision community's prediction for each show of the Eurovision Song Contest. Tonight, the grand final is taking place in Malmö and millions of viewers will be called to watch, judge and vote their favourite songs. But what have our visitor predicted?
Durring the voting period, BigPoll relies on the voters experience in predicting the outcome of the shows and not their preferences. From the current votes we realise that the factor "experience" is not that strong towards the factor "preference".
BigPoll 2013
According to BigPoll 2013 the winner is Denmark scoring 227 points
Here are the complete results of the Grand final prediction:
1. Denmark 227 14. Finland 25
2. Norway 195 15. Belgium 16
3. Ukraine 158 16. Malta 13
4. Azerbaijan 155 17. Hungary 13
5. The Netherlands 105 18. Iceland 13
6. Germany 79 19. Belarus 12
7. Russia 74 20. United Kingdom 11
8. Sweden 70 21. Lithuania 10
9. Italy 67 22. Estonia 8