Hij heeft in ieder geval geen last van het gewicht van die lens+camera.quote:Op dinsdag 23 april 2013 08:43 schreef Mercan het volgende:
Leuk filmpje over fotograferen vanuit de ruimte.
Natuurlijk met een Nikon![]()
NASA en budgetten... Natuurlijk Nikon!quote:Op dinsdag 23 april 2013 08:43 schreef Mercan het volgende:
Leuk filmpje over fotograferen vanuit de ruimte.
Natuurlijk met een Nikon![]()
Ze wilden toch liever niets online.quote:Op dinsdag 23 april 2013 22:38 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Hij staat op private, dus ik zie hem niet.
Mogguh! Kun je ff in je pm kijken? Hardwell undsoquote:
Ik gebruik een extern scherm op mijn MacBook en kalibreer het met zo'n Spyder gevalletje en dan is 't goed. Geen flauw idee waar die brightness dan op staat.quote:Op woensdag 24 april 2013 12:19 schreef Susteren het volgende:
Op welke brightness bewerken jullie eigenlijk foto's? Ik heb zelf m'n iMac meestal op 3 streepjes staan, maar merk dat veel mensen hun monitor gewoon volle bak belichten
Ja, kan je ook je dure camera inruilen voor een wegwerpdingetje, want het is de fotograaf die de foto maakt en niet de camera.quote:Op woensdag 24 april 2013 12:57 schreef kanovinnie het volgende:
Geen idee. Calibreer nooit![]()
Zit er aan te denken om voortaan op JPEG te schieten, kost veel minder ruimte en als je een beetje fotograaf bent maak je je foto toch in 1 keer goed.
Ja toch? Denk dat ik voortaan repo's met mijn iphone ga maken. Dat dingetje maakt ook hele mooie foto's.quote:Op woensdag 24 april 2013 13:09 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ja, kan je ook je dure camera inruilen voor een wegwerpdingetje, want het is de fotograaf die de foto maakt en niet de camera.
Ik kalibreer inderdaad ook, met een Spyder Pro. Verschil is gewoon zichtbaar.quote:Op woensdag 24 april 2013 12:21 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik gebruik een extern scherm op mijn MacBook en kalibreer het met zo'n Spyder gevalletje en dan is 't goed. Geen flauw idee waar die brightness dan op staat.
Kalibreren! Zeker als je beroepsmatig fotografeert is het, vind ik, een must. Jouw scherm moet hetzelfde weergeven als de gekalibreerde printer bij de afdrukcentrale. Dat je erover nadenkt is heel goed, nu nog even doorpakken en zorgen dat je het echt goed dus.quote:Op woensdag 24 april 2013 12:19 schreef Susteren het volgende:
Op welke brightness bewerken jullie eigenlijk foto's? Ik heb zelf m'n iMac meestal op 3 streepjes staan, maar merk dat veel mensen hun monitor gewoon volle bak belichten
Een iMac is standaard gekalibreerdquote:Op woensdag 24 april 2013 14:33 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik kalibreer inderdaad ook, met een Spyder Pro. Verschil is gewoon zichtbaar.
[..]
Kalibreren! Zeker als je beroepsmatig fotografeert is het, vind ik, een must. Jouw scherm moet hetzelfde weergeven als de gekalibreerde printer bij de afdrukcentrale. Dat je erover nadenkt is heel goed, nu nog even doorpakken en zorgen dat je het echt goed dus.
Er wordt aanbevolen regelmatig te kalibreren omdat een scherm na verloop van tijd af gaat wijken in kleurweergave. Sommige zeggen dat elke maand aanbevolen is, maar dat is mij iets teveel van het goede.quote:Op woensdag 24 april 2013 14:35 schreef Susteren het volgende:
[..]
Een iMac is standaard gekalibreerd
Hmm dan wordt het waarschijnlijk toch een callibrator kopenquote:Op woensdag 24 april 2013 14:37 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Er wordt aanbevolen regelmatig te kalibreren omdat een scherm na verloop van tijd af gaat wijken in kleurweergave. Sommige zeggen dat elke maand aanbevolen is, maar dat is mij iets teveel van het goede.
Ik kalibreer vrij weinig, ik laat hem regelmatig zijn weergave checken (check calibration).quote:Op woensdag 24 april 2013 14:37 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Er wordt aanbevolen regelmatig te kalibreren omdat een scherm na verloop van tijd af gaat wijken in kleurweergave. Sommige zeggen dat elke maand aanbevolen is, maar dat is mij iets teveel van het goede.
Dan nog, felheid moet al verschillen afhankelijk van het moment waarop je bewerkt. Doe je het 's nachts, zal de felheid lager liggen.quote:Op woensdag 24 april 2013 14:35 schreef Susteren het volgende:
[..]
Een iMac is standaard gekalibreerd
iMac + Spyderquote:Op woensdag 24 april 2013 14:37 schreef Susteren het volgende:
[..]
Hmm dan wordt het waarschijnlijk toch een callibrator kopen
True dat, plus het hangt er dan ook weer vanaf hoe het licht op je monitor valt, bla bla bla... k geloof het op een gegeven moment allemaal welquote:Op woensdag 24 april 2013 14:38 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik kalibreer vrij weinig, ik laat hem regelmatig zijn weergave checken (check calibration).
[..]
Dan nog, felheid moet al verschillen afhankelijk van het moment waarop je bewerkt. Doe je het 's nachts, zal de felheid lager liggen.
Ik werk veel in het donker, kalibreer 's nachts dus en daarna gewoon check calibration.quote:Op woensdag 24 april 2013 14:42 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
True dat, plus het hangt er dan ook weer vanaf hoe het licht op je monitor valt, bla bla bla... k geloof het op een gegeven moment allemaal wel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |