Checkquote:Op zondag 14 april 2013 23:58 schreef -jos- het volgende:
Hallo,
Ik ben van plan om een nieuwe mobiel te kopen. De prijzen bij NL providers zijn mij wat te hoog en ik heb al een sim-only abbonement. Ik vermoed dan ook dat een chinese telefoon voor mij de beste optie is. Ik ben hier echter niet zo in thuis en weet niet waar ik moet zoeken.
Voor de mobiel heb ik de volgende eisen:
- WLAN internet hotspot (tethering)
- Android besturingssysteem
Verschild erg per telefoon. De Jiayu G3 maakte niet hele goede foto's maar er zijn ook toestellen die het wel redelijk doen. Vond zelf de foto's van de Iocean er wel aardig uitzien bijvoorbeeld.quote:- Goede kwaliteit foto/video
Moet met de MTK6589 wel te doen zijn.quote:- GPS (Voor in de auto, (gratis) navigatieprogramma)
Tja, dan kom je bijna bij rugged phones uit die in specificaties vaak weer minder zijn...quote:- Robuuste bouw, wil dat ie wel 5 jaar mee gaat.
quote:Waar kan ik zoiets vinden? Specifieke modellen die hieraan voldoen mogen natuurlijk ook
True, maar als bij Chinese gadgets 3 megapixel óók al interpolated was, en nu bij 5 megapixel óók, dan spreek ik nog steeds van kwaliteitsverbetering :-)quote:Op zondag 14 april 2013 23:38 schreef Xaia het volgende:
Toch zie je wel vaak dat de megapixels echt niets zeggend zijn bij chinese gadgets of het nou een telefoon of een echte foto camera is. Lens kwaliteit is misschien nog wel belangrijker en sowieso zijn de megapixels vaak interpolated.. de sensor heeft vaker een lagere kwaliteit.
Is wel genoegquote:Op zondag 14 april 2013 22:36 schreef funky_fart het volgende:
[..]
Maar vind je die 180-202 euro dan veel of weinig, inclusief dhl shipping?
Goh,zou het??quote:Op zondag 14 april 2013 23:03 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Best normaal geprijsd lijkt mij? Zou zelf zeggen dat hij nog wel iets goedkoper kan
Met robuust bedoel ik vooral dat er niks kapot gaat als je em een keer op straat laat vallen bijvoorbeeld. Ik doe verder geen gekke dingen met mn telefoon. Heb nu een N95 8GB die al 4,5 jaar mee gaat. Je merkt het inderdaad wel aan de accu. Als ik nu WLAN aan doe gaat de accu sneller leeg dan dat ie oplaadt... Heb dan ook 6 reserve accusquote:Op maandag 15 april 2013 00:10 schreef shiznuts het volgende:
Robuust en foto/video-kwaliteit... mweh. Ligt aan je maatstaven. Het is niet voor een duppie eerste rang.
De rest 'got it covered' met de modellen die er zijn/aan staan te komen.
De reden dat ze populair en goed voor hun doel zijn, is omdat als je geen 500~600 EUR telefoon wilt kopen in Nederland en je naar budget toestellen kijkt, je min of meer crap specs dingen krijgt, met 800x480 TFT schermen, dualcore processortje en 512MB RAM ofzo. Dat terwijl je voor het zelfde geld als die goedkopere toestellen hier, uit China een telefoon haalt met 720P of 1080P IPS scherm, quadcore processor en 1 of 2GB RAM.
Het voordeel daarvan is ook weer, dat mensen met een abo+mobiel ook voor twee jaar ofzo aan hun phone vastzitten. Die phone is dan 'gratis', maar natuurlijk betaal je die 500~600 EUR in je abo. Als je een SIM-only verdrag doet een zelf een phone regelt kun je zo'n 400 EUR sparen. Dus verlies je 'em, gaat 'ie kapot of is 'ie na een tijd gewoon niet meer up-to-modern-standard dan kun je nog wat van die 400 EUR afsnoepen, een nieuwe halen en nog altijd goedkoper uitzijn.
Ik zou overigens niet 5 jaar met hetzelfde mobieltje als nu rond willen lopen, sterker nog, ik denk niet eens dat de accu's levensduur zo lang is en of je na twee jaar nog altijd een reserve accu voor zo'n ding kunt kopen.
Vriend van me heeft ook ZTE, dat ding zag er idd wel aardig uit. Vind het overigens niet erg om wat meer te betalen voor een robuuste telefoon.quote:Op maandag 15 april 2013 00:08 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Check
[..]
Verschild erg per telefoon. De Jiayu G3 maakte niet hele goede foto's maar er zijn ook toestellen die het wel redelijk doen. Vond zelf de foto's van de Iocean er wel aardig uitzien bijvoorbeeld.
[..]
Moet met de MTK6589 wel te doen zijn.
[..]
Tja, dan kom je bijna bij rugged phones uit die in specificaties vaak weer minder zijn...
De Neo en Jiayu gaan geen 5 jaar mee als ik dat zo bekijk![]()
Wellicht kijken naar iets duurdere merken dan (ZTE, HUAWEI)
[..]
wat is er zo heel bijzonder aan deze phone?quote:
Ik heb al de Jiayu G3 besteldquote:Op maandag 15 april 2013 01:17 schreef Downstar het volgende:
[..]
wat is er zo heel bijzonder aan deze phone?
resolutie kan met de huidige maatstaven niet meer mee.. nieuwe phones hebben 720 of zelfs 1080 scherm..
4 Gb ROM
8 MP camera?
2050mAh
waarom dan niet nog ff een maandje wachten
en de neo n003 basic nemen? ( nu al te preorderen voor 185$ zelfde prijs has amoi nu is gelist)
5 inch 1080p resolutie
MT6589
1 GB RAM
13 MP megapixel camera
8 GB rom
3000 mah
Geen excuus om een extra neo n003 of Jiayu G4 te bestellen natuurlijkquote:Op maandag 15 april 2013 01:17 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Ik heb al de Jiayu G3 besteld
Ik wacht wel totdat prijs lager isquote:Op maandag 15 april 2013 01:18 schreef Downstar het volgende:
[..]
Geen excuus om een extra neo n003 of Jiayu G4 te bestellen natuurlijk
Ik zie nu toevallig dat er op ibood een aanbieding staat die voldoet aan mijn eisen.quote:Op zondag 14 april 2013 23:58 schreef -jos- het volgende:
Hallo,
Ik ben van plan om een nieuwe mobiel te kopen. De prijzen bij NL providers zijn mij wat te hoog en ik heb al een sim-only abbonement. Ik vermoed dan ook dat een chinese telefoon voor mij de beste optie is. Ik ben hier echter niet zo in thuis en weet niet waar ik moet zoeken.
Voor de mobiel heb ik de volgende eisen:
- WLAN internet hotspot (tethering)
- Android besturingssysteem
- Goede kwaliteit foto/video
- GPS (Voor in de auto, (gratis) navigatieprogramma)
- Robuuste bouw, wil dat ie wel 5 jaar mee gaat.
Waar kan ik zoiets vinden? Specifieke modellen die hieraan voldoen mogen natuurlijk ook
Bericht gekregen dat de Iocean x7 niet op voorraad is bij de leverancier. We gaan verder...quote:Op zondag 14 april 2013 00:00 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Circa ¤182,05-202,60 voor dit quadcore??
Is dit een grap of zo??
Koop het maar bij Aliexpress e.dquote:Op maandag 15 april 2013 01:41 schreef -jos- het volgende:
[..]
Ik zie nu toevallig dat er op ibood een aanbieding staat die voldoet aan mijn eisen.
Is deze ibood qua prijs/kwaliteit verhouding vergelijkbaar met de chinese toestellen?
Vergelijkbaar met toestellen van de vorige generatie uit China zoals de Neo N002 IPS of de Amoi 820 IPS. Met garantie van een bekend merk voor die prijs een prima telefoon. Maar of die 5 jaar mee gaatquote:Op maandag 15 april 2013 01:41 schreef -jos- het volgende:
[..]
Ik zie nu toevallig dat er op ibood een aanbieding staat die voldoet aan mijn eisen.
Is deze ibood qua prijs/kwaliteit verhouding vergelijkbaar met de chinese toestellen?
Daar staat dit model niet bij. Maar de prijzen zijn zo te zien ongeveer hetzelfde, alleen wel in $ dus wel goedkoper ja.quote:Op maandag 15 april 2013 09:56 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Koop het maar bij Aliexpress e.d
Oke. Nou ja er zit iig 2 jaar garantie bij en hij zal wel langer mee gaan dan een Chinese telefoon. Denk dat die ibood dan de makkelijkste optie is.quote:Op maandag 15 april 2013 10:03 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Vergelijkbaar met toestellen van de vorige generatie uit China zoals de Neo N002 IPS of de Amoi 820 IPS. Met garantie van een bekend merk voor die prijs een prima telefoon. Maar of die 5 jaar mee gaat.
Vandaar ook dat ik je vroeg hoe je gecheckt had dat er voorraad was... Niettemin: er is voorraad aanstaande, het ding komt bijna uit. :-)quote:Op maandag 15 april 2013 09:40 schreef cb2013 het volgende:
[..]
Bericht gekregen dat de Iocean x7 niet op voorraad is bij de leverancier. We gaan verder...
De Amoi N828 was prima te rooten, mits de juiste info voorhanden zou zijn.quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:23 schreef Andale het volgende:
@SittingDuck Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen met de Amoi N828. Het is een toestel dat ik al een tijdje op het oog heb. Is hij b.v. eenvoudig te rooten (b.v. met XDA's 'Root many android'?)
Ik heb enige tijd geleden een Amoi N816 gekocht en die was na enige arbeid goed 'schoon' te krijgen.
Benchmarks pics?quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:42 schreef SittingDuck het volgende:
Heb sinds gisteren de Amoi N828 (met 1GB dus) en na wat geklooi geroot en met Google PlayStore en moet zeggen: Fantastisch snel dat quad-core!
Is het zo moeilijk te rooten dan??quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:42 schreef SittingDuck het volgende:
[..]
De Amoi N828 was prima te rooten, mits de juiste info voorhanden zou zijn.
Heb het voor elkaar gekregen met SP FlashTool en daarna SuperSU, want was een of andere Chinees ROOT programma.
Daarna Google Apps er nog op gezet.
Ja precies de Chinavasion smartphone tijd kan ik me ook nog wel herinneren, het verschil was ook dat de touchscreen in bijna elke phone van de zelfde fabrikant waren (met die icoontje onder aan de rand). Die waren echt matig en de camera helemaal i.v.m. interpolation enzo zwakke lensjes.quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:28 schreef ZodiaX het volgende:
Deze markt doet nu weer aardig goed mee.
Ik heb jaren terug net voor de grote smartphone doorbraak een telefoon gekocht via chinavasion, was toen een best goed ding al heb ik wel geleerd waarom het zo goedkoop was.
Het werkte prima maar de camera kwaliteit en touchscreen waren niet zo heel goed.
Na de smartphone rage heb ik ook nog gekeken naar chinese telefoons, maar die waren toen nog niet goed, het waren bijna alleen maar immitaties van de iphone en kwalitatief en specs waren er flink minder.
Maar nu lijkt het weer de goede tijd om een smartphone te kopen en zit ik al naar een paar te kijken.
Ik weet wel zeker dat de cameras in bv de iPhone of Samsung telefoons beter zijn, betere lenzen en zo.
Maar dat maakt me niet uit.
Waar heb je je Meizu MX2 besteld??quote:Op dinsdag 16 april 2013 19:13 schreef Xaia het volgende:
[..]
Ja precies de Chinavasion smartphone tijd kan ik me ook nog wel herinneren, het verschil was ook dat de touchscreen in bijna elke phone van de zelfde fabrikant waren (met die icoontje onder aan de rand). Die waren echt matig en de camera helemaal i.v.m. interpolation enzo zwakke lensjes.
Maar dat is idd echt volledige veranderd, nu de opkomst is van echte merken (dus niet meer random namen voor telefoons, waren meestal allemaal ge'rebranded CECT telefoons). Je kunt hierin echt een verschuiving (misschien wel revolutie) van de smartphone markt in China zien sinds een jaar of 2.
Mijn Meizu MX2 is binnen, ik ga hem morgen ophalen op t postkantoor! Ben erg benieuwd!
http://mtksj.com/html/MTKshoujizixun/2282.htmlquote:Op woensdag 17 april 2013 12:36 schreef kloink het volgende:
Is er eigenlijk nog ergens een (vrij recente) vergelijkingstabel te vinden zoals die er ooit was? Met alle specs onder elkaar? Of is dat met de belachelijke grote hoeveelheid telefoons niet meer te doen?
Lees het topic. En nee.quote:Op woensdag 17 april 2013 15:43 schreef nickhguitar het volgende:
Welke mobiele telefoons uit china zijn dit en kunnen deze bijv. concurreren met een iphone 4/5, HTC One of een Galaxy s4?
Lees het topic. En mogelijk wel. Afhankelijk van je gebruik kan het zelfs een betere match zijn dan de high-end westerse telefoons.quote:Op woensdag 17 april 2013 15:43 schreef nickhguitar het volgende:
He jongens (en meiden eventueel)
Ik ben op zoek naar een nieuwe mobiel, mag zowel prepaid als met abonnement en toen zag ik dit topic! Ik ben op zoek naar een vrij nieuwe mobiel met (redelijk) recente specificaties.
Welke mobiele telefoons uit china zijn dit en kunnen deze bijv. concurreren met een iphone 4/5, HTC One of een Galaxy s4?
Lees het topic. En alleen als de wind goed staat.quote:Op woensdag 17 april 2013 15:43 schreef nickhguitar het volgende:
Ik ben op zoek naar een nieuwe mobiel, mag zowel prepaid als met abonnement en toen zag ik dit topic! Ik ben op zoek naar een vrij nieuwe mobiel met (redelijk) recente specificaties.
Zie deze smartphones zo:quote:Op woensdag 17 april 2013 15:43 schreef nickhguitar het volgende:
Wil je daar onder blijven, dan misschien eens de tip uit de openingspost volgen...quote:
Bedenk je dat er goed mogelijk importheffing overheen komt.quote:Tip: als je als zoekterm het processortype opgeeft vind je al gauw veel smartphones die interessant kunnen zijn. Voorbeeld: ' 6577 '.
Ik weet niet wat quadcores zijnquote:Op woensdag 17 april 2013 21:24 schreef shiznuts het volgende:
Lees je gewoon ff in... aardige quadcores zijn er vanaf zo'n 215 USD wel.
[..]
Wil je daar onder blijven, dan misschien eens de tip uit de openingspost volgen...
[..]
Bedenk je dat er goed mogelijk importheffing overheen komt.
Ga ik doen, ondertussen hoor ik graag goeie mobiele telefoons t.w.v. zo'n 150 euro.quote:Op woensdag 17 april 2013 21:28 schreef shiznuts het volgende:
Quadcore. Net als tricolore, maar dan met aantal rekenkernen en daar dus quatro van, maar dan anders.
En nogmaals, lees je eens in... 'SPOILER: Importeren: verzending, tracking en douane'
Je bent niet verplicht om te antwoorden, al word het natuurlijk wel gewaardeerd. Ik vraag gewoon netjes of er mensen zijn die hier goede ervaringen hebben met chinese mobieltjes twv zo'n 150 euro.quote:Op woensdag 17 april 2013 21:30 schreef shiznuts het volgende:
Dan kijk je gewoon in de OP ook... Neomobile N002i, Jiayu G3/G2 of G2s, UMI X1, Freelander I10, Newman N1.
Maar als je niet weet wat een 'quadcore' is en een term als 'rooten' al teveel wordt, is dit mogelijk niks voor je.
Onzin, ik kan toch ook meerdere suggesties van hieruit krijgen en vervolgens zelf alles naast elkaar leggen om vervolgens een beslissing te maken?quote:Op woensdag 17 april 2013 21:35 schreef shiznuts het volgende:
Ja, gespoonfeed worden is ook het makkelijkst.
Maar je een beetje inlezen in de materie laat je zelfstandig een weloverwogen keuze maken, wat natuurlijk het beste is.
Waarom? Moet je die dingen zelf nog in elkaar lassen ofzo? Wat een onzin zeg.quote:Op woensdag 17 april 2013 21:53 schreef Maxbet het volgende:
Anders ga je zelf eens op onderzoek uit en kom je terug met een aantal serieuze opties. En een beetje inlezen kan echt geen kwaad.. Als zelfs dat te veel is denk ik niet dat een Chinaphone iets voor jou is.
Nee, maar rooten, geen play store, alleen een baidu store, chinese meuk die er niet vanaf gaat, geen updates enz. Zijn geen ondenkbare dingen, en je komt nou niet echt over als iemand die daar zin in heeft.quote:Op woensdag 17 april 2013 21:54 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Waarom? Moet je die dingen zelf nog in elkaar lassen ofzo? Wat een onzin zeg.
Je kunt ook gewoon de reeks doorlezen. Tientallen gingen je voor. Zonder de overbodige vragen te stellen.quote:Op woensdag 17 april 2013 21:32 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Je bent niet verplicht om te antwoorden, al word het natuurlijk wel gewaardeerd. Ik vraag gewoon netjes of er mensen zijn die hier goede ervaringen hebben met chinese mobieltjes twv zo'n 150 euro.
Nope, geen ervaring mee, ik betaal met PayPal of CC en anders niet.quote:Op woensdag 17 april 2013 22:31 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Trouwens,heeft iemand weleens betaald via AE Pay with "Internatonal" Bank Transfer met Citibank Singapore?
Inmiddels is betaling 4 werkdagen(duur van Paypal of iDEAL) geleden gedaan,heb geen flauw idee hoe en wat verder!!
* Blue_Panther_Ninja wil zo snel mogelijk de Jiayu G3 in zijn handen hebben en is wanhopig![]()
Met Paypal betalen??Gewoon je gegevens handmatig invoeren op je PP account?quote:Op woensdag 17 april 2013 22:38 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Nope, geen ervaring mee, ik betaal met PayPal of CC en anders niet.
Accu van de Star S5 valt me trouwens harstikke mee icm het 5" scherm: de telefoon gaat bij ongeveer gelijk gebruik iets langer mee dan mijn iPhone 4.
Waarschijnlijk nog wel langer als het nieuwe er vanaf is.
Internationale overschrijvingen duren wel even een paar dagen.quote:Op woensdag 17 april 2013 22:31 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Trouwens,heeft iemand weleens betaald via AE Pay with "Internatonal" Bank Transfer met Citibank Singapore?
Inmiddels is betaling 4 werkdagen(duur van Paypal of iDEAL) geleden gedaan,heb geen flauw idee hoe en wat verder!!
* Blue_Panther_Ninja wil zo snel mogelijk de Jiayu G3 in zijn handen hebben en is wanhopig![]()
Ik heb Rabobank,stond niet echt erbijquote:Op woensdag 17 april 2013 22:45 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Internationale overschrijvingen duren wel even een paar dagen.
Je hebt wel rekening gehouden met de kosten van het overschrijven? (Je hebt wel aangevinkt dat die kosten voor jou rekening komen? anders moet je later nog meer overmaken).
Je kon kiezen tussen: SHA, OUR, BEN (als het goed is). Ik denk dat je bij aliexpress moet kiezen voor OUR wat staat dat alle kosten voor jou rekening komen. Standaard staat het op SHA (Share) waar jij de kosten van de in dit geval Rabobank betaald en de tegenpartij de kosten in eigen land.quote:Op woensdag 17 april 2013 22:52 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Ik heb Rabobank,stond niet echt erbij
quote:Wereldbetaling OUR
OUR: alle kosten voor de opdrachtgever.
Kosten: ¤ 10 +0,1%
U als opdrachtgever betaalt de kosten van uw eigen bank én de kosten die de begunstigde normaliter aan zijn of haar bank betaalt. Hiervoor geldt een toeslag van 0,1% van het over te maken bedrag (minimaal ¤ 7,50 en maximaal ¤ 75).
quote:Wereldbetaling SHA
SHA: gedeelde kosten.
Kosten: ¤ 10
U als opdrachtgever betaalt de kosten van uw eigen bank, de begunstigde betaalt de overige kosten.
Dít. Als ik aan banktransfers moet doen, dan is het maar helaas pindakaas, maar mij niet gezien.quote:Op woensdag 17 april 2013 22:38 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Nope, geen ervaring mee, ik betaal met PayPal of CC en anders niet.
[..]
Standaard optie is SHA/shared,dat is wat ik genomen genomen heb.quote:Op woensdag 17 april 2013 22:58 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Je kon kiezen tussen: SHA, OUR, BEN (als het goed is). Ik denk dat je bij aliexpress moet kiezen voor OUR wat staat dat alle kosten voor jou rekening komen. Standaard staat het op SHA (Share) waar jij de kosten van de in dit geval Rabobank betaald en de tegenpartij de kosten in eigen land.
Uitleg kosten na 1 min googlen:
[..]
[..]
Nee, kan jij niet. Dit is dan ook niks voor jou, dit is voor mensen met kennis van zaken.quote:Op woensdag 17 april 2013 21:37 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Onzin, ik kan toch ook meerdere suggesties van hieruit krijgen en vervolgens zelf alles naast elkaar leggen om vervolgens een beslissing te maken?
Moeilijke duitse woorden gebruiken maakt het voor hem ook niet echt makkelijkerquote:Op woensdag 17 april 2013 21:35 schreef shiznuts het volgende:
Ja, gespoonfeed worden is ook het makkelijkst.
Maar je een beetje inlezen in de materie laat je zelfstandig een weloverwogen keuze maken, wat natuurlijk het beste is.
Wat? Heb er nog een mannetje met een vorkje bij gezet ook nog?quote:Op donderdag 18 april 2013 00:15 schreef marco_sire het volgende:
[..]
Moeilijke duitse woorden gebruiken maakt het voor hem ook niet echt makkelijker
Ik vind dat 'independent thought' juist gestimuleerd moet worden.quote:feeding someone (as a baby) from a spoon [..] teaching in an overly simplified way that discourages independent thought
quote:Op donderdag 18 april 2013 00:15 schreef marco_sire het volgende:
[..]
Moeilijke duitse woorden gebruiken maakt het voor hem ook niet echt makkelijker
Bij http://www.liaow.com/ echt een top shopje! Hun website ziet er misschien niet uit maar de service is top eigenlijk altijd binnen 20 minuten reactie ongeacht het tijdstip dat ik mailde en binnen 2 dagen verzonden met DHL express. Alleen maar lof! En in tegendeel van alle andere shopjes krijg je hier gratis de oplader voor in het stopcontact er gratis bij en ze leveren een verloopstukje voor NL erbij. En dan als laatste zijn ze de goedkoopste die ik gevonden hebquote:Op dinsdag 16 april 2013 21:26 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Waar heb je je Meizu MX2 besteld??
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |