bronquote:'Sabotage is totaal anders dan Wie is de Mol'
Bij de bekendmaking van het concept van het nieuwe Net5-programma Sabotage, werd er meteen gedacht aan Wie is De Mol. "Het basisidee is hetzelfde, maar Sabotage is totaal anders."
Dat zegt presentator Erik van der Hoff tijdens de perspresentatie tegen NU.nl
In het programma voeren diverse BN'ers opdrachten uit. Maar een deelnemer zorgt er in het geheim voor dat de opdrachten niet vlekkeloos verlopen.
De makers van het programma zeggen dat het unieke van dit programma is dat iedereen 24 uur gevolgd wordt met de camera, dus ook in de villa waar ze wonen in Thailand.
Sterrenslag
"Ik moest zelfs denken aan Sterrenslag uit 1979, toen ik de deelnemers voor een opdracht in de touwen zag klimmen", zegt Van der Hoff. "Sabotage is een knappe samenvoeging van het beste van verschillende programma’s."
Actrice Liza Sips, een van de deelnemers, legt uit dat het reality-aspect van het programma groot is. "Waar het bij Wie is de Mol stopt als het spel afgelopen is, gaat het er hier heel erg om hoe we naar de spellen toegaan. Dat maakt het anders en ook smeuïg, vind ik."
'Heel nieuw'
Model Sylvia Geurts gaat zelfs zover dat een programma als Sabotage iets heel nieuws is. "Je hebt tegenwoordig programma's als Sterren Springen, of Sterren Hangen… je hebt alles eigenlijk al. Dit was er nog niet, opdrachten doen én reality."
Geurts is van mening dat alle programma’s tegenwoordig op elkaar lijken. "Alles is een beetje afgeleid van elkaar. Je kan ook zeggen, het lijkt op Big Brother. Als je twee dingen met elkaar combineert, heb je iets totaal ander."
Oudere man
Naast Ben Saunders en Lange Frans is de opmerkelijkste deelnemer van Sabotage toch wel politicus en ex-PVV'er Hero Brinkman. "In de casting heb je een bepaald beeld voor de mensen: de mooie jongen, het mooie meisje en de iets oudere man", legt Van der Hoff uit. "En voor de oudere man…. Hero was vrij en hij had er wel zin in."
Brinkman (48) doet vooral mee om iets te doen aan zijn beeldvorming die de media volgens hem hebben gecreëerd. "En wat typetjes betreft zal je zien dat het beeld 'oudere man' ook niet klopt", reageert hij op de casting van zijn persoon.
"Je zult het zeker in de afleveringen zien dat ik niet als een oude man overal achteraan loop te sukkelen. Integendeel, ik ben blij dat ik ondanks mijn leeftijd en postuur overal haantje de voorste in was."
Sabotage is vanaf 7 april te zien op Net5
Anders dan sommige graag doen willen geloven, is het kijken naar een leuk spelprogramma echt geen schande hoor...quote:Op donderdag 11 april 2013 16:49 schreef Tijn het volgende:
Aan de ene kant wil ik wel kijken omdat ik benieuwd ben hoe het programma zich ontwikkelt. Maar aan de andere kant heb ik een hele lage tolerantie voor al die domme opmerkingen van de kandidaten en weet ik niet of ik daar nog een uur van kan verdragen
Tsja, daar raak je mijn WIDM-RLS-Stokpaardje weer, geen van deze vooraf opgenomen programma's is rls, maar die discussie is al zó oud en versleten dat ik voor het if you can't beat them, join them scenario ga...quote:Op donderdag 11 april 2013 17:37 schreef Tijn het volgende:
Nee, met een leuk spelprogramma is zeker ook niets mis, maar is dat niet off-topic?
bronquote:Net 5 plaatst Sabotage later op zondagavond
Al na één aflevering grijpt Net 5 in bij Sabotage. Het programma is afgelopen zondag moeizaam uit de startblokken gekomen met 339 duizend kijkers. In de hoop dat er zondag bij aflevering 2 meer kijkers klaar zitten, wordt Sabotage voortaan om 20.30 uur uitgezonden in plaats van 19.55 uur. Maar of dat de redding wordt?
Sabotage krijgt er zondag een rechtstreekse concurrent bij in de vorm van So You Think You Can Dance – Next Generation op RTL 5, dat om 20.00 uur begint. Wel gaat Sabotage nu de concurrentie uit de weg met 3 Op Reis. Het Net 5-programma moet nog wel opboksen tegen Bananasplit (NL1), Obese (RTL 4) en Wegmisbruikers (SBS 6).
Sabotage is een kruising tussen Wie Is de Mol? en Big Brother. Aan het programma doet een trits BN’ers mee, waaronder Lange Frans, Liza Sips en Ben Saunders. Sabotage is gemaakt door Talpa.
En na volgende week wordt het dan niet meer uitgezonden en van de zomer ergens op een vroege zaterdagmiddag als opvul-tv gebruikt.quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:15 schreef Mylene het volgende:
[..]
bron
Het gaat hem niet meer worden. Ik denk een 200.000 kijkers.
Zeg nou maar eerlijk dat je gewoon wilt kijken vanwege onderstaande soapie.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:49 schreef Tijn het volgende:
Aan de ene kant wil ik wel kijken omdat ik benieuwd ben hoe het programma zich ontwikkelt. Maar aan de andere kant heb ik een hele lage tolerantie voor al die domme opmerkingen van de kandidaten en weet ik niet of ik daar nog een uur van kan verdragen
Zij is juist een van de mensen die ik niet kan uitstaan.quote:Op zaterdag 13 april 2013 11:55 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Zeg nou maar eerlijk dat je gewoon wilt kijken vanwege onderstaande soapie.
[ afbeelding ]
Waarom nou? Het is best een leuk programma om naar te kijken, de shit zit hem altijd hier als iemand probeert iets van een verslag te leggen en dan afgebrand wordt voor de moeite...quote:Op zondag 14 april 2013 19:48 schreef beequeen het volgende:
Toch sneu voor Huub. Hij was zo enthousiast.
We gaan zometeen weer kijken. Al is het alleen al voor Huub. Toch?quote:Op zondag 14 april 2013 19:48 schreef beequeen het volgende:
Toch sneu voor Huub. Hij was zo enthousiast.
IK ga zo naar bed iig..gemiddeld is de stemming te snijden in diverse topics, dus ik kijk het nog even aan.quote:Op zondag 14 april 2013 20:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
We gaan zometeen weer kijken. Al is het alleen al voor Huub. Toch?
Nou nee, ook niet voor Huub. Ik vind het echt een bout programma. Sorry Huub.quote:Op zondag 14 april 2013 20:12 schreef Lavenderr het volgende:
We gaan zometeen weer kijken. Al is het alleen al voor Huub. Toch?
Van de baas zelf?quote:Op zondag 14 april 2013 20:21 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik heb toestemming om niet te kijken.
quote:Op zondag 14 april 2013 20:20 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
IK ga zo naar bed iig..gemiddeld is de stemming te snijden in diverse topics, dus ik kijk het nog even aan.
quote:Op zondag 14 april 2013 20:21 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik heb toestemming om niet te kijken.
quote:Op zondag 14 april 2013 20:22 schreef beequeen het volgende:
[..]
Nou nee, ook niet voor Huub. Ik vind het echt een bout programma. Sorry Huub.
Elk nadeel heb ze voordeel. Enjoy L en N.quote:Op zondag 14 april 2013 20:26 schreef Leandra het volgende:
Wij zijn blij dat het een half uur later begint dan vorige week, ligt de kleine tenminste op bed.
Bring it on
Ik wel.quote:Op zondag 14 april 2013 20:36 schreef Lavenderr het volgende:
Ik ben niet zo weg van die Lisa Sips.
Ze acteert zo.
Viel mij ook al op.quote:Op zondag 14 april 2013 20:35 schreef Scrutinizer het volgende:
Die beelden van de huisregie zijn best erg statisch en onscherp.
Nee, dat is ook zo raar eraan. Je kunt er helemaal niet op reagerenquote:Op zondag 14 april 2013 20:40 schreef tochweerhenk het volgende:
En je kunt ook niks doen als je genomineerd bent
Dat gaat heel snel daar, schijntquote:Op zondag 14 april 2013 20:40 schreef Scrutinizer het volgende:
En binnen no-time is het alweer donker in Thailand.
Het is vreselijk...quote:Op zondag 14 april 2013 20:41 schreef beequeen het volgende:
Ik kijk niet, maar de comments spreken boekdelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |