[quote]Warmtestand maar het zit al ergens anders in de pijpleiding. Sloper ben ik nog niet aan geweest.quote:Op maandag 6 januari 2014 15:13 schreef FransDeens het volgende:
Wat voor knopje heb je nodig Erasmo? Heb je die Sebring van die sloper afgeschroefd?
Waarop ? Handremkabels ?quote:
Een ja. En de achterremmen maar dat is een lastig verhaal, zie http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1796492/quote:
Is niet zo moeilijk hoor. Middenconsole (waar je handremhevel en hoogteregelaarpookje uit steken) er even uit (2 boutjes/moertjes) en je wielen er uit/af en je kan overal bij. Als je op een brug staatquote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:21 schreef Erasmo het volgende:
Remmen zelf zagen er wel goed uit dus daarom vond hij het al zo raar. Maar nav bovenstaande posts wat gezocht op Google en het blijkt bij BX-en en Xantia's een veel voorkomend probleem bij de keuring(meester).
Plan van aanpak nu is V-snaar vervangen zodat ik niet met een gillende auto bij de garage kom en ik maximale druk heb vlak na starten, voor de laatste bocht even het zweet van de voorraadbol vegen en de hele achterbak voldumpen met zware bende. En natuurlijk een ander apk-boer uitzoeken
Handremkabel vervangen mogen ze daar doen want ik heb dat nog nooit gedaan en ik heb de auto vrijdag echt nodig.
Ducktape. Dat 'mag' ook als er metaal zichtbaar is. Wan in de buitenkabel zit ook metaalquote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:32 schreef Prowl het volgende:
Handremkabel kun je n mooi iets omheen fabrieken tenzij t ijzer al zichtbaar is
kan ik lezen ivm ban.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:48 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Een ja. En de achterremmen maar dat is een lastig verhaal, zie http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1796492/
Ze zien me al aan komen rijden bij de APK boer in z'n achteruitquote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:26 schreef Garbageman het volgende:
moet heel strak ja. Bij mijn BX deed ik altijd de betonnen parasolvoet achterin, dan paar keer hard achteruit rijden op een leeg parkeerterrein en dan stevig remmen, nooit gedoe met de achterremmen gehad :-)
Brug heb ik helaas niet, ik laat het wel door de garagist doen deze keer.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:51 schreef 2cv het volgende:
[..]
Is niet zo moeilijk hoor. Middenconsole (waar je handremhevel en hoogteregelaarpookje uit steken) er even uit (2 boutjes/moertjes) en je wielen er uit/af en je kan overal bij. Als je op een brug staat![]()
Wel goed kijken dat de buitenkabel goed in de gaten in de bodemplaat zit en dat de kabel door alle oogjes heen gaat. Een beetje klooien zodat de kabel niet teen de wielen aan komt en klaar is KeesErasmo.
Hij loopt volgens de keurmeester al aan dus dat wordt hem denk ik niet.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:32 schreef Prowl het volgende:
Handremkabel kun je n mooi iets omheen fabrieken tenzij t ijzer al zichtbaar is
Verhaal over remmen enzoquote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:55 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
kan ik lezen ivm ban.
Ze kunnen niet tegen iemand die wel weet hoe het werkt, en dan ben je arrogant volgens hun en hoef je niet terug te komen.
is mooi hun probleemquote:Op dinsdag 7 januari 2014 23:05 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Verhaal over remmen enzo
Jammer want een keurmeester op het forum is wel zo handig.
Een ander account van mij was destijds ook gebanned toen ik vroeg of ik met mijn Xsara zonder stuurbekrachtigingspoelie de garage zou halen, ze dachten dat het een slechte grap wasquote:
Zat er net onder, zo zwaar is die aanhanger niet.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:46 schreef 2cv het volgende:
Je weet dat je met een BX maximaal 1100kg mag trekken (technisch) he ?
Als je die AX daarna maar niet naar de sloop brengtquote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:50 schreef Erasmo het volgende:
Zit er over te denken om een AX aan te schaffen terwijl ik de BX weer oplap
Staat de knop in de juiste stand ?quote:Op zondag 9 maart 2014 12:17 schreef Erasmo het volgende:
Gekut met de ventilatie van mijn BXDe print achter de knoppen is versleten en om hem door de APK te krijgen wil ik eigenlijk een bruggetje leggen, alleen zodra ik een draadje tussen de contacten steek klapt de zekering gelijk
Zou een C5 facelift tegen die tijd aantrekkelijk geprijsd zijn of is het onderhoud nog steeds een punt?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:16 schreef 2cv het volgende:
Xantia omdat goedkoop. Dan is het minder erg als je er een deuk bij maakt.
C5 type 2, met 2.0 16v heb je een goede auto aan. En sowieso niet te duur.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:22 schreef Woods het volgende:
[..]
Zou een C5 facelift tegen die tijd aantrekkelijk geprijsd zijn of is het onderhoud nog steeds een punt?
Ook in onderhoud? Kan me voorstellen dat hij wel iets duurder dan een Xantia wilt zijn.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:23 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
C5 type 2, met 2.0 16v heb je een goede auto aan. En sowieso niet te duur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |