Lantaarnpaal buiten vlak voor je badkamerraam hebben.quote:Op woensdag 10 april 2013 21:18 schreef CherryOnTop het volgende:
Hoe kun je uberhaupt 's nachts zonder licht wat in een spiegel zien?
misschien als je een glaasje water haalt ofzo dat je een snelle blik werpt?quote:Op woensdag 10 april 2013 23:14 schreef zOuTzEePzOda het volgende:
Waarom zou je snachts in de spiegel willen kijken( zonder dat je eerst een lamp aandoet)??? Yoh,grow a brain please,..
Beer, als jij in het donker/duister een glaasje water gaat halen ben je dus nergens bang voor, zelfs niet dat je je teen stoot en/of ergens tegenaan loopt, als het goed is weet je ook waar de spiegels hangen in huis, dus schrikken van je eigen spiegelbeeld,.. lijkt me stug, maar goed, mijn tip, doe eerst een lampje aan!!!quote:Op woensdag 10 april 2013 23:15 schreef Beer. het volgende:
[..]
misschien als je een glaasje water haalt ofzo dat je een snelle blik werpt?
Zoals we allemaal weten, is het in de meeste huizen 's nachts niet volslagen donker. Ondanks dat er minder licht is dan overdag, zien we natuurlijk wel wat en ook onze ogen kunnen zich binnen bepaalde grenzen aan de lichtsterkte aanpassen. Daarom kunnen we ons ook dan verplaatsen zonder overal tegenaan te stoten. 's Nachts moeten mensen weleens naar de WC, of ze willen idd. een glas water halen. In een spiegel wordt door het zwakkere licht ook alles veel schimmiger weergegeven. Het kan dus zijn dat we niet gelijk alles wat we zien juist kunnen interpreteren en zo kan een jong mens angstig worden van de dingen die hij meent te zien, op een dergelijke nachtelijke tocht. Omdat mensen van nature nieuwsgierig zijn, is de verleiding erg groot om toch te kijken, als we langs een min of meer donkere spiegel lopen.quote:Op woensdag 10 april 2013 23:14 schreef zOuTzEePzOda het volgende:
Waarom zou je snachts in de spiegel willen kijken( zonder dat je eerst een lamp aandoet)??? Yoh,grow a brain please,..
Er zijn veel van dat soort verhalen. Hoewel de werkelijkheid van dit soort dingen niet is aan te tonen, maken mensen ze wel mee.quote:Op donderdag 11 april 2013 09:00 schreef theguyver het volgende:
ff iets wat me een paar jaar geleden overkwam met mijn jongere broertje.
we hebben beide om ste beurt bij mijn oma in huis gewoond ik een jaar en mijn broertje een jaar.
mijn oma was behoorlijk dement maar omdat we bij haar een tijdje in huis woonde hoefde ze niet zo snel naar een verpleegtehuis en kon ze nog een tijdje daar in huis wonen.
ik heb eerst een jaar bij haar in huis gewoond daarna mijn broertje.
nadat het zo slecht ging met mijn oma en zelfs mijn broertje die na mij, bij mijn oma in huis ging wonen ( ik ging studeren) werd mijn oma naar een verpleeg tehuis gebracht en overleed een half jaar later.
heeft het huis een half jaar leeg gestaan tot mijn oma overleed, daarna zijn we met de famillie het huis maar leeg gaan halen enkele weken later.
op de gang stond een spiegel en ik was net met mijn broertje een kast aan het wegpakken en we stonden even te kijken hoe we de kast door de deur konden krijgen.
op de gang stond een spiegel waar we dus voor stonden, we stonden naast elkaar en keken teglijk in die spiegel, ik voelde een rilling en het leek of achter ons een schim stond, in de spiegel konden we dat zien.
we hebben zo een paar minuten ( kon ook minder zijn geweest de tijd leek even stil te staan) zo gestaan, we zeiden niks.
toen werd er geroepen van beneden, of het lukte met de kast.
we keken beide om en riepen dat we er zo aan kwamen,
we keken weer in de spiegel, de schim was weg er viel een soort van rust over ons heen.
toen antwoorde hij was dat oma..... ik knikte: ik denk het wel zei ik, hij glimlachte en we gingen verder met verhuizen.
exact...heb ook geen ideequote:Op donderdag 11 april 2013 09:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Er zijn veel van dat soort verhalen. Hoewel de werkelijkheid van dit soort dingen niet is aan te tonen, maken mensen ze wel mee.
Correct weergegeven,.. hier doen we ut voor,..!!!quote:Op donderdag 11 april 2013 09:31 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zoals we allemaal weten, is het in de meeste huizen 's nachts niet volslagen donker. Ondanks dat er minder licht is dan overdag, zien we natuurlijk wel wat en ook onze ogen kunnen zich binnen bepaalde grenzen aan de lichtsterkte aanpassen. Daarom kunnen we ons ook dan verplaatsen zonder overal tegenaan te stoten. 's Nachts moeten mensen weleens naar de WC, of ze willen idd. een glas water halen. In een spiegel wordt door het zwakkere licht ook alles veel schimmiger weergegeven. Het kan dus zijn dat we niet gelijk alles wat we zien juist kunnen interpreteren en zo kan een jong mens angstig worden van de dingen die hij meent te zien, op een dergelijke nachtelijke tocht. Omdat mensen van nature nieuwsgierig zijn, is de verleiding erg groot om toch te kijken, als we langs een min of meer donkere spiegel lopen.
De ratio is een klein deel van ons brein, dus het lijkt me duidelijk dat híj er wel één heeft.
Bijzonder, wie weet is ze inderdaad even langsgekomen.quote:Op donderdag 11 april 2013 09:00 schreef theguyver het volgende:
ff iets wat me een paar jaar geleden overkwam met mijn jongere broertje.
we hebben beide om ste beurt bij mijn oma in huis gewoond ik een jaar en mijn broertje een jaar.
mijn oma was behoorlijk dement maar omdat we bij haar een tijdje in huis woonde hoefde ze niet zo snel naar een verpleegtehuis en kon ze nog een tijdje daar in huis wonen.
ik heb eerst een jaar bij haar in huis gewoond daarna mijn broertje.
nadat het zo slecht ging met mijn oma en zelfs mijn broertje die na mij, bij mijn oma in huis ging wonen ( ik ging studeren) werd mijn oma naar een verpleeg tehuis gebracht en overleed een half jaar later.
heeft het huis een half jaar leeg gestaan tot mijn oma overleed, daarna zijn we met de famillie het huis maar leeg gaan halen enkele weken later.
op de gang stond een spiegel en ik was net met mijn broertje een kast aan het wegpakken en we stonden even te kijken hoe we de kast door de deur konden krijgen.
op de gang stond een spiegel waar we dus voor stonden, we stonden naast elkaar en keken teglijk in die spiegel, ik voelde een rilling en het leek of achter ons een schim stond, in de spiegel konden we dat zien.
we hebben zo een paar minuten ( kon ook minder zijn geweest de tijd leek even stil te staan) zo gestaan, we zeiden niks.
toen werd er geroepen van beneden, of het lukte met de kast.
we keken beide om en riepen dat we er zo aan kwamen,
we keken weer in de spiegel, de schim was weg er viel een soort van rust over ons heen.
toen antwoorde hij was dat oma..... ik knikte: ik denk het wel zei ik, hij glimlachte en we gingen verder met verhuizen.
Whut, ken je Bloody Mary niet ?quote:Op donderdag 11 april 2013 15:29 schreef Natalie het volgende:
Nee, kan me niet herinneren dat ik ooit bang ben geweest om in de spiegel te kijken. Behalve misschien als ik wéét dat m'n haar in een soort van weerwolfcoupe zit
Welk Bloody Mary-gedoe
Nee, 't zegt me nog steeds niets. Heb er nooit van gehoordquote:Op donderdag 11 april 2013 15:37 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Whut, ken je Bloody Mary niet ?
Bloody Mary (in folklore), is a legendary ghost or spirit conjured to reveal the future. She is said to appear in a mirror when her name is called multiple times.
[ afbeelding ]
http://en.wikipedia.org/wiki/Bloody_Mary_(folklore)
Nee dat was dus het gekke, er viel een soort van kalmte over me heen.quote:Op donderdag 11 april 2013 15:35 schreef Natalie het volgende:
[..]
Bijzonder, wie weet is ze inderdaad even langsgekomen.
Maar waren jullie niet bang, ik bedoel, met zo'n schim achter je in de spiegel?
Wie weet is 't ook wel zo dat je geen angst voelt als je weet/voelt dat die schim iemand is die je geen kwaad zal doen, en om je geeft. Da's wel een mooie gedachte.
'The ones who love us never really leave us.'quote:Op donderdag 11 april 2013 15:50 schreef theguyver het volgende:
[..]
Nee dat was dus het gekke, er viel een soort van kalmte over me heen.
na de hand, vond ik het heel appart dat ik niet bang was of iets.
moet ook zeggen dat na die gebeurtenis ook nooit met mijn broertje over gesproken heb.
dat laatste..quote:Op donderdag 11 april 2013 15:54 schreef Natalie het volgende:
[..]
'The ones who love us never really leave us.'
Dat heb ik altijd een mooie spreuk gevonden, en hoop ook dat het zo is.
Je zou het er eens met hem over kunnen hebben?
Of anders: misschien is het ook wel mooi om het niet te doen. Dat jullie je eigen gevoel bij dat moment hebben.
Kort samengevat, beter fff lampie aandoen,..!!!quote:Op donderdag 11 april 2013 14:58 schreef zOuTzEePzOda het volgende:
[..]
Correct weergegeven,.. hier doen we ut voor,..!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |