abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125151266
die (veiligheids) voorschriften hebben de Joden van God gekregen.
om zo min mogelijk problemen te krijgen met ziekten als melaatsheid enzo.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_125163575
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 13:20 schreef sjoemie1985 het volgende:
die (veiligheids) voorschriften hebben de Joden van God gekregen.
om zo min mogelijk problemen te krijgen met ziekten als melaatsheid enzo.
Had hij die ziekten niet moeten verzinnen, of was het enkel om de niet-joden te treffen ? Van racisme gesproken. _O-
pi_125163952
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 18:30 schreef ATON het volgende:

[..]

Had hij die ziekten niet moeten verzinnen, of was het enkel om de niet-joden te treffen ? Van racisme gesproken. _O-
Ik ben nu 20 jaar en ik hoor altijd van niet religieuze mensen 'Waarom laat G'd mensen dan lijden, of waarom laat die dit en dat toe'.

Ik vraag me af waarom men (en jij) nou steeds hierop blijft hameren?Ik denk eerder dat JIJ anderen WIL OVERTUIGEN dat G'd niet bestaat.Wat is daarvan het nut?Je wil toch ook niet dat Christenen /Moslims jouw gaan bekeren neem ik aan?
Want eerlijk is eerlijk,de meeste antwoorden en vragen die jij stelt slaan helemaal nergens op.
pi_125165461
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 18:44 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Ik ben nu 20 jaar en ik hoor altijd van niet religieuze mensen 'Waarom laat G'd mensen dan lijden, of waarom laat die dit en dat toe'.

<...>

Want eerlijk is eerlijk,de meeste antwoorden en vragen die jij stelt slaan helemaal nergens op.
De reden dat je deze vraag vaak hoort is omdat het gewoon een goede vraag is. En het zijn niet alleen atheisten die hem stellen, ook veel gelovigen worstelen hiermee.

Door te stellen dat deze vraag 'nergens op slaat' wordt het geen minder goede vraag, noch beantwoord je hem daarmee.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_125165683
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 19:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

De reden dat je deze vraag vaak hoort is omdat het gewoon een goede vraag is. En het zijn niet alleen atheisten die hem stellen, ook veel gelovigen worstelen hiermee.
klopt,zeker juist maar om iemand die geloofd bepaalde rite aanhoud als achterlijk bestempelen vind ik respectloos.Dat is mijn punt .
Discusieren is leuk en kunnnen we van leren maar wel met respect.Iemand die iets van een religie achterlijk noemt is geen vorm van discussie.
pi_125165853
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 18:44 schreef Skillsy het volgende:
He, kwam die vraag van mij ? Ik denk het niet.

quote:
Ik vraag me af waarom men (en jij) nou steeds hierop blijft hameren?
Ik ? Waar heb je dat gelezen ? O ja, hoe zit het met die wetenschappers die nog steeds niet begrijpen waar de Tenach die efficiënte remedies tegen zieken vandaan heeft. Heb je er al eentje gevonden?
quote:
Ik denk eerder dat JIJ anderen WIL OVERTUIGEN dat G'd niet bestaat.
Maar ventje toch, ik heb je enkel gewezen op de foute aannames die je hier neerpoot. Overtuig mij maar eens het tegendeel !
quote:
Wat is daarvan het nut?
Wat denk jij ? Misschien omdat de wereld een stuk veiliger zou worden ?
quote:
Je wil toch ook niet dat Christenen /Moslims jouw gaan bekeren neem ik aan?
Dat zal moeilijk kunnen gezien de opgedane kennis die ik bezit er geen spaander heel gebleven is van die Abrahamistische religies.
quote:
Zoals ? :?
pi_125165894
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 19:29 schreef Skillsy het volgende:

[..]

klopt,zeker juist maar om iemand die geloofd bepaalde rite aanhoud als achterlijk bestempelen vind ik respectloos.Dat is mijn punt .
Discusieren is leuk en kunnnen we van leren maar wel met respect.Iemand die iets van een religie achterlijk noemt is geen vorm van discussie.
Je lult er lekker omheen, maar wat is jouw verklaring voor het feit dat god werkeloos toekijkt terwijl onschuldige mensen lijden?
pi_125166049
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 19:29 schreef Skillsy het volgende:
Is dat zo ? Wie heeft jou voor achterlijk versleten ?
quote:
Ha, je hebt het over religie wat achterlijk zou zijn en niet op jou persoon bedoeld.
Wel, ik vindt religie zoals jij het brengt WEL achterlijk. :Y
pi_125166202
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 19:34 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je lult er lekker omheen, maar wat is jouw verklaring voor het feit dat god werkeloos toekijkt terwijl onschuldige mensen lijden?
Dat heb ik al meegedeeld paar post eerder :?
pi_125166247
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 19:42 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Dat heb ik al meegedeeld paar post eerder :?
Het enige dat ik zie is jouw mededeling dat je de vraag nergens op vindt slaan. Als dat je antwoord is.... dan is het geen antwoord.
pi_125166589
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 19:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het enige dat ik zie is jouw mededeling dat je de vraag nergens op vindt slaan. Als dat je antwoord is.... dan is het geen antwoord.
Jij wilt weten hoe ik tegen tegenspoed aan keek?Dat was mijn antwoord, en als je het nergens op vindt slaan dan is het spijtig voor jou.
En houdt er dan over op ajb
  donderdag 11 april 2013 @ 19:58:11 #37
400393 Norakiaan
Gelooft in de Norak
pi_125166786
Dag mensen,

Vind dit altijd interessante topics. Waarom? Het gaat ergens over, de essentie van het leven. Zullen we wel met een beetje respect voor elkaars denkbeelden de discussie aangaan? Dus niet gelovigen aanvallen en vice versa. Melden dat religie onzin is, voegt niets toe. Net zoals het stupide is om te zeggen dat niet-gelovigen achterlijk zijn. Hier en daar vind ik de discussie net iets te fel worden ingezet.

Dank.
pi_125167068
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 19:53 schreef Skillsy het volgende:

En houdt er dan over op ajb
Vervelend he, lastige vragen.
pi_125167112
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 19:58 schreef Norakiaan het volgende:
Dag mensen,

Vind dit altijd interessante topics. Waarom? Het gaat ergens over, de essentie van het leven. Zullen we wel met een beetje respect voor elkaars denkbeelden de discussie aangaan? Dus niet gelovigen aanvallen en vice versa. Melden dat religie onzin is, voegt niets toe. Net zoals het stupide is om te zeggen dat niet-gelovigen achterlijk zijn. Hier en daar vind ik de discussie net iets te fel worden ingezet.

Dank.
Wat deze man zegt! ^O^
  donderdag 11 april 2013 @ 20:06:51 #40
400393 Norakiaan
Gelooft in de Norak
pi_125167161
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 19:34 schreef Molurus het volgende:
maar wat is jouw verklaring voor het feit dat god werkeloos toekijkt terwijl onschuldige mensen lijden?
Dag moderator,

Zo'n vraag is moeilijk te doorgronden. Is die vraag überhaupt te doorgronden? In de bijbel zelf worden verschillende personen kwaad op God. 'Waarom heeft u mij/ons verlaten?', dergelijke gevallen komen veelvuldig aan bod. Veel gelovigen hebben hier geen verklaring voor.

[ Bericht 1% gewijzigd door Norakiaan op 11-04-2013 20:12:29 ]
pi_125167475
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 20:06 schreef Norakiaan het volgende:

[..]

Dag moderator,

Zo'n vraag is moeilijk te doorgronden. Is die vraag überhaupt te doorgronden? In de bijbel zelf worden verschillende personen kwaad op God. 'Waarom heeft u mij/ons verlaten?', dergelijke gevallen komen veelvuldig aan bod in. Veel gelovigen hebben hier geen verklaring voor.
Klopt. En juist daarom vind ik het zo'n boeiende vraag. Ook die uitspraak van Jezus 'waarom heeft u mij verlaten?' vind ik erg interessant in het licht van de christelijke doctrine dat jezus zou zijn gestorven voor onze zonden. Want het wekt minstens de indruk dat hij zijn dood niet heeft gekozen, en dan kan het toch moeilijk worden uitgelegd als een offer. Het wordt dan sowieso wat lastig om hem nog als profeet te zien.

Het christendom zit vol met dit soort vraagstukken die, neem ik aan, ook christenen de nodige hoofdbrekens opleveren.
  donderdag 11 april 2013 @ 20:25:49 #42
400393 Norakiaan
Gelooft in de Norak
pi_125168092
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 20:13 schreef Molurus het volgende:
Want het wekt minstens de indruk dat hij zijn dood niet heeft gekozen, en dan kan het toch moeilijk worden uitgelegd als een offer. Het wordt dan sowieso wat lastig om hem nog als profeet te zien.
Deze stelling kan ik niet goed volgen. Een dier dat geofferd wordt, kiest ook niet voor zijn dood. Dat doet immers de offeraar. Vanuit de christelijke leer is het Gods plan/offer.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 20:13 schreef Molurus het volgende:
Het christendom zit vol met dit soort vraagstukken die, neem ik aan, ook christenen de nodige hoofdbrekens opleveren.
Dat is absoluut waar. Dat geldt overigens voor elke levensbeschouwing.
pi_125168154
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 20:25 schreef Norakiaan het volgende:

[..]

Deze stelling kan ik niet goed volgen. Een dier dat geofferd wordt, kiest ook niet voor zijn dood. Dat doet immers de offeraar. Vanuit de christelijke leer is het Gods plan/offer.
Vanuit de christelijke leer zijn jezus en god 1 en dezelfde.
pi_125168338
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 20:04 schreef Molurus het volgende:

[..]

Vervelend he, lastige vragen.
Heb je gelezen wat mijn antwoord was op het lijden?
pi_125168873
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 20:31 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Heb je gelezen wat mijn antwoord was op het lijden?
Welk antwoord? Zoals gezegd, enige dat ik heb gezien is jouw stelling dat de vraag nergens op zou slaan. Dat vind ik dan toch net even te makkelijk.

Als je een ander antwoord hebt gepost heb ik die wellicht gemist, in dat geval mijn excuses dat ik er overheen heb gelezen.
  donderdag 11 april 2013 @ 20:51:15 #46
400393 Norakiaan
Gelooft in de Norak
pi_125169177
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 20:27 schreef Molurus het volgende:
Vanuit de christelijke leer zijn jezus en god 1 en dezelfde.
Zoals we al eerder overeen zijn gekomen, zijn er altijd verschillen. Ook wat betreft deze stelling. De meesten zijn het eens wat betreft de drie-eenheid: God de Vader, God de Zoon, God de Heilige Geest. Dit beketent echter wel dat God zich uit in verschillende gedaantes. Jezus is volgens de doctrine een onderdeel van God. Een eigen stukje God dat neerstreek op de aarde.

Dat jezus dat zo stelde was voor de overige joden ook de reden om Hem als godslasterend te zien.

Overigens is dit zeer interessant om met moslims te bespreken. Zij kunnen zich vanuit hun visie over God niet voorstellen dat Hij zo nederig zou zijn om een dergelijke handreiking te doen. Al bekeren sommigen zich natuurlijk ook weer. Ach, we hadden het al gesteld; geen mens denkt hetzelfde.
pi_125169373
quote:
14s.gif Op donderdag 11 april 2013 20:51 schreef Norakiaan het volgende:

Ach, we hadden het al gesteld; geen mens denkt hetzelfde.
Dit is een belangrijk en zelfs cruciaal punt. Zowel gelovigen als ongelovigen verkeren maar al te vaak in de veronderstelling dat er maar 1 islam en maar 1 christendom is. En dat terwijl de opvattingen binnen die religies dusdanig uiteenlopen dat je je soms afvraagt of het nog wel over dezelfde religie gaat.

De Koran en de Bijbel zijn kennelijk niet bepalend voor wat mensen geloven. Hooguit bevestigend. (Mits je selectief leest en jezelf vrijheid van interpretatie permitteert natuurlijk.)
  donderdag 11 april 2013 @ 21:20:46 #48
400393 Norakiaan
Gelooft in de Norak
pi_125170529
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 20:56 schreef Molurus het volgende:
it is een belangrijk en zelfs cruciaal punt. Zowel gelovigen als ongelovigen verkeren maar al te vaak in de veronderstelling dat er maar 1 islam en maar 1 christendom is. En dat terwijl de opvattingen binnen die religies dusdanig uiteenlopen dat je je soms afvraagt of het nog wel over dezelfde religie gaat.

De Koran en de Bijbel zijn kennelijk niet bepalend voor wat mensen geloven. Hooguit bevestigend. (Mits je selectief leest en jezelf vrijheid van interpretatie permitteert natuurlijk.)
Inderdaad zeer interessant. Als iets niet bepalend is, kan het ook niet bevestigend zijn. Het blijft natuurlijk wel de bron van het geloof. Maar het klopt dat er in de beleving van de mensen grote verschillen zitten. In de christelijke wereld leidt dit tot discussie, althans vandaag de dag. In de islamitische wereld leidt dit verschil zelfs tot moordpartijen.
pi_125170969
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 21:20 schreef Norakiaan het volgende:

[..]

Inderdaad zeer interessant. Als iets niet bepalend is, kan het ook niet bevestigend zijn. Het blijft natuurlijk wel de bron van het geloof.
Wat ik bedoel is dat mensen worden geboren met een 'natuurlijk' talent voor religieuze ideeen. Ze ontwikkelen die ideeen over het algemeen voordat ze echt in aanraking komen met boeken zoals de Bijbel en de Koran. Dat is wat ik bedoel met 'bevestigend'. Ze bevestigen natuurlijk niet echt hun geloofsovertuigingen, maar mits ze selectief lezen en vrijheid van interpretatie nemen kunnen ze daarin wel een bevestiging lezen van de overtuigingen die ze al hadden.

Ik heb daarom ook grote moeite om die boeken uit te leggen als een bron van het geloof. Ik denk niet dat ze dat zijn.
  donderdag 11 april 2013 @ 21:34:53 #50
400393 Norakiaan
Gelooft in de Norak
pi_125171255
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 21:29 schreef Molurus het volgende:
Wat ik bedoel is dat mensen worden geboren met een 'natuurlijk' talent voor religieuze ideeen.
Absoluut waar. Eens mens zoekt naar betekenis, zingeving, de essentie van het leven. Een levensbeschouwing kan hier antwoorden op geven. Zeker wat betreft religies. Als mensen zoeken naar waarheden en ze stuiten op een leer waar ze zich mee kunnen identificeren, is dat natuurlijk zeer bevattelijk. Overigens was Paulus van mening dat dit niet geldt voor het christelijk geloof.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')