Reya | woensdag 10 april 2013 @ 16:30 |
![]() ![]() ![]() ![]() Startlijsten: http://www.cyclingfever.com/startlist.html http://www.wielerland.nl/ Nederlandstalige sites: http://www.wielerland.nl/ http://www.wielerflits.nl/ http://www.wvcycling.com/ http://www.wielerupdate.nl/ http://sport.fok.nl/wielrennen http://wielrennen.startpagina.nl/prikbord/ http://www.dewielersite.net/db2/wielersite/index.php Engelstalige sites: http://www.cyclingnews.com/ http://www.velonation.com/ http://www.steephill.tv/ http://www.dailypeloton.com/ Franse sites: http://www.cyclismactu.net/ http://www.velochrono.fr/actu/ http://www.velo-club.net/index.php?op=edito-nonews http://www.matsport.fr/ Spaanse sites: http://www.biciciclismo.com/cas/site/inicio.asp http://www.diariovasco.com/deportes/ciclismo/ Italiaanse sites: http://www.tuttobiciweb.it/index.php http://www.spaziociclismo.it/ http://www.cicloweb.it/ http://www.ciclonet.it/ Duitstalige sites: http://www.radsport-news.com/ http://06.live-radsport.ch/ Handige links (leuke weblogs, resultaten en statistieken uit verleden): http://www.cqranking.com http://inrng.com/ http://tourdejose.com/ http://hetiskoers.nl/ http://parijsroubaix.blogspot.com/ http://www.memoire-du-cyclisme.net/ http://members.quicknet.nl/harold.schav/ploegenland.htm ![]() | |
Tommeke | woensdag 10 april 2013 @ 16:30 |
Prutsers bij BMC ![]() | |
Sheepcidus | woensdag 10 april 2013 @ 16:31 |
Je zag de haat in Gilbert's ogen ![]() | |
Reya | woensdag 10 april 2013 @ 16:31 |
Ik supporter alvast voor Leukemans. Die heeft wel eens een mooie overwinning verdiend. | |
Szura | woensdag 10 april 2013 @ 16:31 |
Gaat echt nog een keer fout met zo'n mecanicien, die dan voorover uit dat achterraam flikkert ![]() | |
Zelva | woensdag 10 april 2013 @ 16:31 |
Geen oortjes leidt alleen maar tot clowneske toestanden. | |
Pino112 | woensdag 10 april 2013 @ 16:32 |
Godverdomme ![]() ![]() ![]() | |
Reya | woensdag 10 april 2013 @ 16:32 |
Het is eigenlijk best leuk dat er zowel koersen met als zonder zijn. | |
Zelva | woensdag 10 april 2013 @ 16:33 |
Sagan gaat gewoon even overleggen met de ploegleider, net zoals Cancellara zondag. | |
theodoor9 | woensdag 10 april 2013 @ 16:34 |
Die Sagan | |
Szura | woensdag 10 april 2013 @ 16:34 |
![]() | |
Tommeke | woensdag 10 april 2013 @ 16:34 |
Idd. | |
Momo | woensdag 10 april 2013 @ 16:35 |
![]() | |
Szura | woensdag 10 april 2013 @ 16:45 |
Wat zuur voor Sörensen | |
OProg | woensdag 10 april 2013 @ 16:46 |
Zow. Net thuis. Nog ff een stukje meepakken. ![]() | |
Reya | woensdag 10 april 2013 @ 16:50 |
Kroon heeft goede benen. | |
Mani89 | woensdag 10 april 2013 @ 16:51 |
Kredertje ook nog mee zie ik. | |
wimderon | woensdag 10 april 2013 @ 16:55 |
Rebellin ![]() | |
Momo | woensdag 10 april 2013 @ 16:55 |
rebellin ![]() | |
Mani89 | woensdag 10 april 2013 @ 16:55 |
Rebellin staat even uit te rusten. | |
#ANONIEM | woensdag 10 april 2013 @ 16:56 |
Tsja, hij wordt al wat ouder natuurlijk ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 10 april 2013 @ 16:57 |
De camaramotor zit er trouwens lekker dicht voor. Lekker stayeren ![]() | |
Zelva | woensdag 10 april 2013 @ 17:03 |
Fransman Parisien? | |
Mani89 | woensdag 10 april 2013 @ 17:06 |
Poels nog mee in de 2de achtervolgende groep. | |
Szura | woensdag 10 april 2013 @ 17:08 |
Sörensen ![]() | |
Ambrosius | woensdag 10 april 2013 @ 17:09 |
Erg knap ja. Nog 10 km. | |
Szura | woensdag 10 april 2013 @ 17:11 |
Daar is ie in, nu in de groep Sörensen | |
Szura | woensdag 10 april 2013 @ 17:14 |
Die groep lijkt me nu ook weer opgeslokt door het peloton | |
Szura | woensdag 10 april 2013 @ 17:20 |
Chavanel gaat | |
heywoodu | woensdag 10 april 2013 @ 17:21 |
Maes toch nu? | |
Szura | woensdag 10 april 2013 @ 17:22 |
Nou Sagan, nou moet je | |
OProg | woensdag 10 april 2013 @ 17:22 |
Greg weer eens een overwinning dan? ![]() | |
Sheepcidus | woensdag 10 april 2013 @ 17:22 |
nou hup Greg | |
Mexicanobakker | woensdag 10 april 2013 @ 17:22 |
krek goat winne | |
OProg | woensdag 10 april 2013 @ 17:22 |
Sagan gaat me gemak. ![]() | |
Szura | woensdag 10 april 2013 @ 17:23 |
nee hoor | |
heywoodu | woensdag 10 april 2013 @ 17:23 |
Pff, Sagan | |
Momo | woensdag 10 april 2013 @ 17:23 |
Sagan ![]() | |
Szura | woensdag 10 april 2013 @ 17:23 |
Mooie finale | |
Mexicanobakker | woensdag 10 april 2013 @ 17:23 |
Sagan kan toch wel beter sprinten dan Gilbert.. normaal | |
OProg | woensdag 10 april 2013 @ 17:23 |
Leukemans ook sterk hoor! | |
Szura | woensdag 10 april 2013 @ 17:24 |
Toch Sagan ![]() | |
Mani89 | woensdag 10 april 2013 @ 17:24 |
Eazy peazy. | |
Sheepcidus | woensdag 10 april 2013 @ 17:24 |
zo gaat die ook AGR winnen ![]() | |
Mexicanobakker | woensdag 10 april 2013 @ 17:24 |
koekoek | |
heywoodu | woensdag 10 april 2013 @ 17:24 |
Jezus ![]() | |
Ambrosius | woensdag 10 april 2013 @ 17:24 |
Amai, wat sterk. | |
OProg | woensdag 10 april 2013 @ 17:24 |
Damn. Eerst het dichtrijden en dan van kop af. ![]() | |
Steven184 | woensdag 10 april 2013 @ 17:24 |
Hier past enkel een Bravo! voor Sagan. | |
chufi | woensdag 10 april 2013 @ 17:24 |
Sagan oppermachtig | |
Ambrosius | woensdag 10 april 2013 @ 17:24 |
Hij had alleen veel meer werk gedaan in de achtervolging. | |
Szura | woensdag 10 april 2013 @ 17:25 |
Groep Sorensen inderdaad weer opgeslokt | |
Drebbelman | woensdag 10 april 2013 @ 17:25 |
Maya mag Sagan kusjes geven | |
Reya | woensdag 10 april 2013 @ 17:25 |
Toch weer Sagan. Leuke koers. | |
Ereinion | woensdag 10 april 2013 @ 17:26 |
Sagan ![]() | |
Mexicanobakker | woensdag 10 april 2013 @ 17:27 |
Ja ik schakelde net in, dus dat wist ik niet zeker ![]() | |
Reya | woensdag 10 april 2013 @ 17:28 |
De favoriet voor zondag lijkt me nu wel duidelijk. | |
baggerbaas | woensdag 10 april 2013 @ 17:28 |
Mooie wedstrijd ![]() | |
Leatherface | woensdag 10 april 2013 @ 17:30 |
Lubbers. ![]() | |
_-_ratjetoe_-_ | woensdag 10 april 2013 @ 17:32 |
Ja wat dat betreft niet zo handig van hem, zal volledig het gewicht van de koers moeten dragen met zijn team. Neem aan dat er veel aangevallen gaat worden voor de Cauberg. | |
#ANONIEM | woensdag 10 april 2013 @ 17:34 |
"Sagan geen bille maar winnen" Slechtste spandoek ooit? ![]() | |
franklop | woensdag 10 april 2013 @ 17:37 |
Devolder achtste. Die is in juli dus in topvorm | |
Szura | woensdag 10 april 2013 @ 17:51 |
Al ergens een volledige uitslag? | |
Pino112 | woensdag 10 april 2013 @ 17:57 |
Ja ![]() | |
Syntix | woensdag 10 april 2013 @ 18:04 |
Sagan ![]() Iemand een video van de laatste km's? | |
#ANONIEM | woensdag 10 april 2013 @ 18:18 |
Youtube is je grootste vriend. | |
Zelva | woensdag 10 april 2013 @ 18:24 |
Gaetan Bille? | |
TargaFlorio | woensdag 10 april 2013 @ 18:39 |
Thx Mooie finale. | |
Ambrosius | woensdag 10 april 2013 @ 18:48 |
NOS ![]() | |
Chiappucci | woensdag 10 april 2013 @ 19:07 |
De voorjaarsklassiekers komen langer dan ooit in beeld, maar de rest van de koersen wordt nog nauwelijks meer naar omgekeken ![]() | |
Syntix | woensdag 10 april 2013 @ 19:20 |
tnx ![]() | |
rubbereend | woensdag 10 april 2013 @ 19:30 |
mwah Parijs - Roubaix werd ook niet volledig uitgezonden | |
wimderon | woensdag 10 april 2013 @ 19:34 |
| |
Marcoss | woensdag 10 april 2013 @ 19:45 |
Uiteindelijk valt het ook gewoon tegen wat hij bij Rabo/Blanco heeft laten zien, zowel in de koersen waarin hij voor zijn eigen kans mocht gaan en ook de koersen waarin hij voor Bos moest werken. Zeker als je het vergelijkt met de sprint die hij aantrok voor Cav (en daarvoor Hushovd).. [ Bericht 0% gewijzigd door Marcoss op 10-04-2013 19:57:56 ] | |
rubbereend | woensdag 10 april 2013 @ 19:52 |
volgend jaar haalt QS hem voor een smak geld terug in het treintje van Cav, iedereen weer blij | |
Evertjan | woensdag 10 april 2013 @ 23:08 |
leuk dat ze de koers in de avond herhalen bij Sporza | |
TargaFlorio | donderdag 11 april 2013 @ 10:49 |
![]() | |
Ericr | donderdag 11 april 2013 @ 11:13 |
Die overgang van Renshaw nooit begrepen. Renshaw is zelf zo goed als niet in staat om een aansprekende wedstrijd te winnen en de sprint aantrekken voor Bos is ook alleen maar leuk in achttienderangs wedstrijden. Als je naar Blanco gaat hoef je er in ieder geval niet op te rekenen dat je vaak meedoet om de prijzen in een beetje aansprekende wedstrijd. Focus in de grote ronden lag als sinds Freire er reed niet meer op sprints en in klassiekers heeft Renshaw niks te zoeken. Wat je dan aan hem hebt is mij een raadsel. | |
thettes | donderdag 11 april 2013 @ 11:28 |
Het hele idee was natuurlijk dat ie wel in staat zou zijn om mooie wedstrijden te winnen op een gegeven moment. Dat komt er nu niet uit, maar die gok kan ik nog wel begrijpen. | |
Ericr | donderdag 11 april 2013 @ 11:34 |
Een bijna 30 jarige renner met zo goed als geen resultaten in aansprekende wedstrijden. De kritiek op het aantrekken van Renshaw voordat hij naar toen nog Rabo ging is nog steeds actueel. Dan was zelfs het aantrekken van Breschel (waar dan helaas niks uit kwam) logischer. | |
the_critic | donderdag 11 april 2013 @ 12:15 |
rabokwaaltje.. dat hadden ze ook met Luttenberger, Leipheimer, al genoemde breschel etc.. Freire is eigenlijk de enige echt goede aankoop die ze gedaan hebben in mijn ogen.. | |
Ereinion | donderdag 11 april 2013 @ 12:17 |
Menchov was toch ook wel een erg groot succes. Flecha heeft ook gewoon naar zijn niveau gereden. | |
the_critic | donderdag 11 april 2013 @ 12:23 |
Menchov en Flecha hebben ook niet de grote overwinningen gebracht waarvoor ze gehaald werden. Rabo wilde graag de tour winnen, Menchov zou daarvoor de man zijn. Won wel vuelta, maar tour was het steeds net niet.. Vind persoonlijk rabo altijd de ploeg van net niet. Vele ere plaatsen, maar weinig aansprekende overwinningen. Maarja, just my opinion ![]() | |
Ereinion | donderdag 11 april 2013 @ 12:27 |
Euh, waar baseer je dat op? Voordat Menchov bij Rabobank kwam had hij nog nooit top-10 gereden in een grote ronde, bij Rabobank won hij er 3, en eindigde ook op het podium van de Tour. Een gigantisch succes, Menchov heeft misschien wel meer dan welke renner progressie gemaakt bij Rabobank. | |
Steven184 | donderdag 11 april 2013 @ 12:28 |
Moet je wel je feiten op een rijtje hebben. Menchov is in eerste instantie gehaald omdat hij een redelijk klassement kon rijden, maar voornamelijk omdat hij voor ritzeges zou kunnen zorgen. Vervolgens rijdt hij podium in de Tour, wint de Giro en Vuelta. Dan ben je sportief gezien een groot succes te noemen als aankoop. | |
Joost-mag-het-weten | donderdag 11 april 2013 @ 12:30 |
Al was die progressie wel te verwachten natuurlijk. Hij won net voor hij naar Rabo ging al het jongerenklassement in de Tour en werd toen al genoemd als een van de echte opkomende rondetalenten. (al is hij wel een van de weinigen die het in die situatie toch wel echt waargemaakt hebben) 't jammere aan Menchov is dat hij eigenlijk in 2008 en 2010 de Tour had kunnen winnen , maar zijn achterstand wel op heel lullige manieren bijeensprokkelde ... | |
Marcoss | donderdag 11 april 2013 @ 16:22 |
Voorselectie Argos voor de Giro | |
Rellende_Rotscholier | donderdag 11 april 2013 @ 16:32 |
Hardop lachen. Kunnen net zo goed gewoon niet afreizen. Is de Giro ook weer van dat logistieke probleem af. | |
Zelva | donderdag 11 april 2013 @ 16:35 |
Stuur die excuuschinees en excuusamerikaan in ieder geval maar. | |
Drebbelman | donderdag 11 april 2013 @ 16:35 |
Je kunt er inderdaad niet te veel van verwachten, maar ik gok dat ze door gewoon vaak mee te zitten in ontsnappingen niet onzichtbaar gaan zijn. | |
DeeBee | donderdag 11 april 2013 @ 16:38 |
Vind ik ook zo mooi, meezitten in ontsnappingen al voldoende vinden om een geslaagde grote ronde te hebben als WT-ploeg... ![]() ![]() | |
Drebbelman | donderdag 11 april 2013 @ 16:40 |
Tja, wat moeten ze anders, ze zijn verplicht om deel te nemen. Met zeven sprintetappes heeft Degenkolb natuurlijk wel een kansje. | |
Leatherface | donderdag 11 april 2013 @ 16:41 |
Gretsch moet misschien iets kunnen in een tijdrit. | |
wimderon | donderdag 11 april 2013 @ 16:57 |
Met Degenkolb heb je gewoon wat te zoeken in zo'n ronde, zeker als hij in koers zou blijven als de pure sprinters afstappen. Waarschijnlijk ook een van de weinigen zijn die op een echt treintje zal kunnen rekenen. | |
Evertjan | donderdag 11 april 2013 @ 17:13 |
als hij net zoals in Spanje 5 ritten wint dan is Argos gewoon super tevreden met hem | |
TheArt | donderdag 11 april 2013 @ 17:17 |
7 sprintsetappes? Er zijn maar 3 echte sprintetappes. De rest is allemaal erg lastig en moet hij nog maar zien te overleven. | |
wimderon | donderdag 11 april 2013 @ 17:35 |
1,5,6,7,12,13,17,21 zouden allemaal op een sprint uit kunnen draaien, waarbij 1,6,12 en 21 normaalgesproken zekerheidjes zijn. Als Degenkolb een beetje in normale doen is overleeft hij de rest ook vrij gemakkelijk. | |
TheArt | donderdag 11 april 2013 @ 17:49 |
5 waag ik zeer sterk te betwijfelen. Makkelijk is die etappe niet en het zal erg moeilijk te controleren zijn. In etappe 7 het is de hele dag op en af. Perfecte etappe voor een vlucht. 13 kent ook niet echt een hele makkelijke finale en in 17 zit met de Crosara geen gemakkelijk ding en na een paar klassementsetappes de perfecte etappe voor een vlucht. 21 wordt natuurlijk een sprint. Kom ik uit op 4 zekere sprints: 1, 6, 12 en 21. De rest is zeer twijfelachtig. Bon, niet de 3 die ik eerder zei, maar echt veel meer zijn het er ook weer niet. | |
wimderon | donderdag 11 april 2013 @ 19:12 |
In 2003 won McEwen daar een sprint van een groep 70 man, met exact dezelfde finale. Wordt waarschijnlijk ook een vlucht, maar dit heuvelwerk moet Degenkolb zeker met het peloton kunnen overleven. Waarschijnlijk de laatste etappe voor het gros van de snelle mannen. Finale ziet er op papier wat geaccidenteerd uit, maar uiteindelijk is er maar één geclassificeerde klim en loopt de laatste 30 kilometer grotendeels lichtjes af. Sprintersploegen zouden behoorlijk dom zijn om zo'n kans te laten lopen. Lastig, maar niet onoverkomelijk. Zeker niet met de tijdrit de dag erna. Alles zal afhangen van de samenstelling van de vroege vlucht en wie er nog kan en wil achtervolgen. Over de rest zou ik eerder 50/50 zeggen. Kom je uiteindelijk op 5 tot 7 sprints uit. | |
SaintOfKillers | donderdag 11 april 2013 @ 19:29 |
De tegenstand zal wel wat sterker zijn dan in de Vuelta. Met Cavendish, Demare, Goss, Modolo en Petacchi is 't in deze Giro voorlopig toch al iets beter (of toch beter dan Viviani, Bouhanni en Meersman), als is 't nog niet om van achterover te vallen, maar er moeten natuurlijk nog wat teams bekend worden gemaakt. | |
Mani89 | vrijdag 12 april 2013 @ 11:49 |
Interview met Slagter:
| |
Slobeend | vrijdag 12 april 2013 @ 11:54 |
Verwacht toch wel wat van Ludvigsson. | |
Marcoss | vrijdag 12 april 2013 @ 13:41 |
Profielen Romandië zijn ook bekend http://www.tourderomandie.ch/fr/10-parcours Wel weer iets nieuws, een klimproloog ![]() | |
Syntix | vrijdag 12 april 2013 @ 13:51 |
Geen eén keer aankomst bergop ![]() | |
Drebbelman | vrijdag 12 april 2013 @ 13:54 |
Ik zie na de proloog géén aankomst bergop. Wel een met nog een afdaling van 8,5km na de top. Maak je maar niet ongerust, SKY zal dit rondje wel weer ownen. | |
TheArt | vrijdag 12 april 2013 @ 17:14 |
Feest, eerste overwinning van het seizoen voor Euskaltel ![]() | |
Szura | vrijdag 12 april 2013 @ 17:18 |
De Sjon start in Romandië | |
Sheepcidus | vrijdag 12 april 2013 @ 21:11 |
Video van Team MTN van MSR | |
SaintOfKillers | zaterdag 13 april 2013 @ 16:49 |
Pat McQuaid gaat voor een derde termijn als UCI-voorzitter. ![]() Sunweb mag niet meedoen in de Ronde van België en is boos. Vorig jaar werd Kevin Pauwels nog 2e in de "koninginnerit" na Betancur. | |
debeterebob | zaterdag 13 april 2013 @ 16:58 |
Ook maar gelijk nummer 2. Deed neemt Skysiaanse vormen aan. | |
Marcoss | zaterdag 13 april 2013 @ 17:07 |
Rojas is het sprinten ook volledig verleerd | |
TargaFlorio | zaterdag 13 april 2013 @ 18:31 |
Moet McQuaid en de wielerwereld niet willen. Maar goed als bobo's eenmaal aan de macht geroken hebben dan willen ze niet meer weg. Zijn er tegenkandidaten? | |
marcodej | zaterdag 13 april 2013 @ 19:01 |
Volgens Dekkertje is het puur een mentaal probleem dat hij nog niet vooruit komt. | |
rubbereend | zaterdag 13 april 2013 @ 19:19 |
ah de Ierse wielerbond heeft hem voorgedragen? Die waren namelijk nogal verdeeld naar het schijnt. | |
TheArt | maandag 15 april 2013 @ 10:03 |
| |
Drebbelman | maandag 15 april 2013 @ 10:39 |
Tja, als Kerckhoffs het zegt zal het wel betekenen dat er vijf maanden geleden een bedrijf is aangeschreven en zij nu pas reageren niet geinteresseerd te zijn. | |
Mani89 | maandag 15 april 2013 @ 10:40 |
Met het huidige klimaat in Nederland moet je eigenlijk wel gek zijn om een wielerploeg te gaan sponsoren. | |
Felagund | maandag 15 april 2013 @ 11:00 |
Ja, jammer genoeg wel, ik hoop iig dat of Vacansoleil of Blanco nog door gaat volgend jaar. | |
Chiappucci | maandag 15 april 2013 @ 11:03 |
Ik kan die kop van Kerckhoffs niet meer luchten of zien. | |
franklop | maandag 15 april 2013 @ 11:04 |
Waarom geen Drogisterijketen ![]() | |
TargaFlorio | maandag 15 april 2013 @ 11:21 |
Ja, maar van de andere kant hebben Vacansoleil en Argos volgens mij geen negatief imago gekregen door het wielrennen. Ook het vele publiek gisteren bewijst dat wielrennen nog steeds populair is in Nederland. | |
Slobeend | maandag 15 april 2013 @ 12:54 |
In de winter kan er amper meer getraind worden inderdaad. | |
Chiappucci | maandag 15 april 2013 @ 15:19 |
De Dauphiné doet dit jaar Alpe d'Huez aan. http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)lpe-d-Huez-aan.dhtml | |
Mani89 | maandag 15 april 2013 @ 15:27 |
Vind ik leuk. | |
Chiappucci | maandag 15 april 2013 @ 16:12 |
Les étapes au programme : Dimanche 2 juin, étape 1 : Champéry-Champéry, 121 km Lundi 3 juin, étape 2 : Châtel - Oyonnax, 183 km Mardi 4 juin, étape 3 : Ambérieu-en-Bugey - Tarare, 164 km Mercredi 5 juin, étape 4: Villars-les-Dombes - Parc desOiseaux, 32,5 km (Clm. ind.) Jeudi 6 juin, étape 5: Grésy-sur-Aix - Valmorel, 139 km Vendredi 7 juin, étape 6 : La Léchère - Grenoble, 141,5 km Samedi 8 juin, étape 7 : Le Pont-de-Claix - Superdévoluy, 184 km Dimanche 9 juin, étape 8: Sisteron - Risoul, 152 km Blijkbaar geen finish boven op de Alpe, maar in Superdévoluy. | |
Marcoss | maandag 15 april 2013 @ 17:01 |
Wel weer een hele zware editie, als ik het zo bekijk. Lijkt wel een trend te worden om etappekoersen steeds zwaarder te maken. Nu was de Dauphiné sowieso altijd al zwaar (vaak net zoveel bergritten als in de Tour), maar ook de ronde van Polen is echt loodzwaar dit jaar met oa 2 bergritten in Italië (oa aankomst op de Passo Pordoi) en een tijdrit van 42 kilometer.. | |
Chiappucci | maandag 15 april 2013 @ 18:15 |
Dit blijft echt ![]() | |
Joost-mag-het-weten | maandag 15 april 2013 @ 18:29 |
Waarom start de Ronde van Polen in godsnaam in Italië met 2 bergritten ??? Is daar ergens een zinvolle uitleg voor te vinden ? | |
#ANONIEM | maandag 15 april 2013 @ 18:42 |
Ik gok dat ze willen proberen over een paar jaar de Giro in Polen te laten starten. Met een drieweekse koers kan dat nog, een paar landen verderop starten (hoewel ze het in de Giro en Vuelta wel een beetje bont maken), maar voor een koers van een week past maar één reactie ![]() ![]() ![]() | |
OProg | maandag 15 april 2013 @ 18:45 |
Het is ook wel weer handig. Want dan nu kan je de elementen die je mist in eigen land gewoon in het buitenland halen. Volgend jaar in de Eneco tour gewoon de Pyreneeën aandoen. Nog ff een een rit door Toscane en misschien is het ook wel eens leuk om Istanbul ofzo aan te doen. ![]() ![]() | |
Ereinion | maandag 15 april 2013 @ 19:01 |
Volgens mij was de officiële uitleg iets met een eerbetoon aan Johannes Paulus de 2e. | |
#ANONIEM | maandag 15 april 2013 @ 19:11 |
Kwam die vaak op de Pordoi dan? | |
rubbereend | maandag 15 april 2013 @ 19:14 |
test voor de afdaling zeker? | |
#ANONIEM | maandag 15 april 2013 @ 19:26 |
idd http://www.letour.fr/2013/CDD/COURSE/fr/actus.html#zone206513 Dus over de Sarenne en afdeling richting Freney, net als in de etappe in de Tour waar ze 2x Alpe d'Huez beklimmen. | |
Marcoss | dinsdag 16 april 2013 @ 08:30 |
LLS stapt naar de arbitragecommissie van de UCI om Blanco te dwingen hem weer op te stellen.. | |
Steven184 | dinsdag 16 april 2013 @ 08:37 |
En groot gelijk heeft hij. | |
Sjoerd102 | dinsdag 16 april 2013 @ 08:38 |
Eneco heeft juist het omgekeerde. Het is de ronde van de Benelux. Ze zijn in België, Nederland en Duitsland geweest, maar nog nooit in Luxemburg. | |
OProg | dinsdag 16 april 2013 @ 08:52 |
Commercieel belang. ![]() Weinig te zoeken in Luxemburg. ![]() | |
_-_ratjetoe_-_ | dinsdag 16 april 2013 @ 10:36 |
Ik vind het altijd lastig. Op zich ook wel mooi dat van die dopeurs die er steeds maar mee weg komen op zo'n manier toch gepakt worden. | |
Steven184 | dinsdag 16 april 2013 @ 10:43 |
Hij is nu 4 maanden geschorst zonder serieuze aantijging en zonder dat er echte actie lijkt te worden ontnomen. Dat is juridisch absoluut niet houdbaar en zorgt voor een nog ergere parralel-wereld dan dat die er al is. | |
Chiappucci | dinsdag 16 april 2013 @ 10:45 |
Ik vind het ook triest dat LLSG al maanden moet toekijken, alleen uit voorzorg. Dan had je er niet aan moeten beginnen toen je hem aantrok. | |
Steven184 | dinsdag 16 april 2013 @ 10:56 |
Edit: Hersenkronkel. [ Bericht 88% gewijzigd door Steven184 op 16-04-2013 11:25:40 ] | |
Ereinion | dinsdag 16 april 2013 @ 11:23 |
Sorry, maar mis ik iets? Dat is een verhaal van 22 januari over de Tour de France van 1999. | |
Steven184 | dinsdag 16 april 2013 @ 11:25 |
Je mist een hersenkronkel uit mijn hoofd. Ik lees twee dingen door elkaar waardoor er nogal een aparte conclusie verscheen. | |
SaintOfKillers | dinsdag 16 april 2013 @ 11:45 |
Sanchez is weer zo'n voorbeeld van een zaak die veel te lang aansleept. Ik denk wel dat het daar gewoon een kwestie van tijd is, het zou me verbazen dat het (zoals bij Di Gregorio) tot niets leidt. De kans dat LLS 2 jaar langs de kant gaat, acht ik bijzonder groot, lijkt ondertussen vrij duidelijk dat die gewoon klant was bij Fuentes, het zijn geen vage insinuaties zoals bij Flecha. Natuurlijk wel logisch dat Sanchez gaat protesteren, maar Blanco heeft ook gelijk dat ze een renner, wiens resultaten mogelijk toch geschrapt worden, niet gaan opstellen en al helemaal niet als ze op zoek zijn naar een nieuwe sponsor en daar te "tolerent" overkomen naar doping toe. Je zou ook kunnen stellen dat Sanchez de meest succesvolle renner van de ploeg is wiens resultaten sneller een nieuwe sponsor zouden kunnen binnenhalen... maar daaruit concludeer ik dan weer dat het bewijs wel ijzersterk moet zijn als Blanco hem dan alsnog langs de kant houdt. | |
Steven184 | dinsdag 16 april 2013 @ 12:11 |
Nou ik vind het wel of niet schuldig zijn eigenlijk niet zo interessant. Wat mij betreft moeten er gewoon regels gesteld worden voor dit soort gedoe. Bijvoorbeeld als je iemand schorst heb je 1 maand de tijd voor onderzoek. Daarna hef je de schorsing op of kom je met ontslag. Eventueel kan de onderzoeksperiode met twee weken verlengd worden wanneer daar redenen voor zijn. Met betrekking tot procedures precies hetzelfde. Na een positieve test direct schorsen, maar vanaf dat moment moet de zaak wel binnen 3 maanden afgehandeld zijn. Dan ben je ook gelijk af van de willekeur tussen ploegen over het wel of niet schorsen van renners binnen de eigen ploeg. | |
Steven184 | dinsdag 16 april 2013 @ 12:29 |
Giro del Trentino (ITA), Stage 1A: 1. Maxime Bouet, 2. Josef Cierny, 3. Michael Rodriguez. | |
Pino112 | dinsdag 16 april 2013 @ 13:18 |
Thijsje vervangt Danny dus.
| |
Slobeend | dinsdag 16 april 2013 @ 13:21 |
Goede toevoeging hoor, maar hij heeft persoonlijk Danny zijn bekentenis ontfutselt (toch?) en nu pikt hij zijn baantje in. Een beetje krom is het wel... | |
Felagund | dinsdag 16 april 2013 @ 13:22 |
Ik weet niet wat zijn salaris is, maar 50 euro per dag is redelijk wat. | |
Pino112 | dinsdag 16 april 2013 @ 13:23 |
| |
Steven184 | dinsdag 16 april 2013 @ 13:38 |
| |
wimderon | dinsdag 16 april 2013 @ 16:11 |
Met bijna 7 minuten voorsprong op het peloton en voor Bouet dus een kans om het klassement te pakken. | |
ThePlaneteer | dinsdag 16 april 2013 @ 16:14 |
Het is inderdaad een beetje cru. Danny kiest btw TWC Maaslandster. Die zullen vast wel gelukkig zijn met het ontslag nu ![]() | |
Pino112 | dinsdag 16 april 2013 @ 16:37 |
| |
#ANONIEM | dinsdag 16 april 2013 @ 16:55 |
De afkorting benedu is ook wel beter voor de lage landen ![]() | |
Marcoss | dinsdag 16 april 2013 @ 17:04 |
Sky wint de ploegentijdrit in Trentino voor Astana en Lampre. Cerny (CCC) de nieuwe leider voor Bouet en Michael Rodriguez | |
Bismarck | dinsdag 16 april 2013 @ 17:14 |
Ja, na rit 1a hadden de koplopers een voorsprong van 6.51 op het peloton met alle favorieten. Ben benieuwd naar de favorieten in de klim naar Vetriolo Terme morgen. En dan vooral naar Wiggins, of hij de Sky dominantie in de rittenkoersen doorzet. | |
Marcoss | dinsdag 16 april 2013 @ 18:32 |
Bij Sky geven ze aan dat ze hier vooral willen trainen.. | |
0ne_of_the_few | dinsdag 16 april 2013 @ 18:55 |
Dus ze winnen met maar een paar minuten voorsprong. | |
Steven184 | dinsdag 16 april 2013 @ 20:48 |
Jalabert stopt als bondscoach. Hij voelt zich niet altijd even erg gesteund en heeft tijd tekort. | |
Syntix | dinsdag 16 april 2013 @ 22:12 |
Sky ![]() ![]() | |
Marcoss | dinsdag 16 april 2013 @ 22:49 |
Is hij al wel weer hersteld dan? | |
Slobeend | woensdag 17 april 2013 @ 15:05 |
Sivtsov gaat winnen in Trentino. Marginal gains. ![]() ![]() | |
TargaFlorio | woensdag 17 april 2013 @ 15:05 |
Siutsou aan kop in Giro del Trentino. | |
TargaFlorio | woensdag 17 april 2013 @ 15:06 |
Zonneveld is idd wel een goede toevoeging. | |
TargaFlorio | woensdag 17 april 2013 @ 15:11 |
Siutsou wint voor Santambrosio. | |
Zelva | woensdag 17 april 2013 @ 15:12 |
Sky ![]() Waar de marginal gains zeer middelmatige renners tot monsterklimmers transformeren. ![]() | |
DeeBee | woensdag 17 april 2013 @ 15:12 |
Weer slechte tactieken van de andere teams door geen wattagemeters te gebruiken vandaag. Zo'n Siutsou heeft gewoon wel het tactisch vermogen om in te zien dat je wint door een hoger Wattage te rijden dan de rest. ![]() Wiggins bleef trouwens heel gemakkelijk bij Nibali en samen reden ze flink weg bij Evans en Basso enzo, die laatste twee lijken niet goed genoeg te zijn richting de Giro... Zonneveld heeft trouwens wel de kennis, maar ik vind z'n stem niet erg prettig om naar te luisteren en z'n enthousiasme voor de koers weet hij ook niet zo over te brengen nog. Maar het was een eerste keer, dat kan hopelijk nog groeien. ![]() | |
FredWielergek | woensdag 17 april 2013 @ 15:13 |
sivtov van sky wint in trentino, bergop. hij kan ook al klimmen opeens. | |
franklop | woensdag 17 april 2013 @ 15:17 |
al eens 9e in Giro en top 20 in Tour, dan kan je toch wel redelijk klimmen zeg maar | |
Zelva | woensdag 17 april 2013 @ 15:20 |
Maar niet op deze manier. Kruijswijk was achtste in die Giro. Als die op deze overtuigende manier een bergrit naar zijn hand kan zetten, ga ik ook sterk twijfelen. Allebei hebben ze al twee jaar nauwelijks nog echte resultaten laten zien, maar de Wit-Rus dan ook nog eens een stuk minder, eigenlijk helemaal niets bergop. En dan hebben we nog niet eens over Wiggins. Nog nauwelijks gekoerst, maar houdt met het grootste gemak Nibali bij. Dat zal in de Giro niet minder zijn natuurlijk. [ Bericht 7% gewijzigd door Zelva op 17-04-2013 15:26:47 ] | |
Ereinion | woensdag 17 april 2013 @ 16:14 |
Ze hebben nu de aankomsten bergop gewonnen in Parijs-Nice, Tirreno, Crit International, en nu nog Trentino. Toch aardig, voor een ploeg van (op papier) tijdrijders. | |
_-_ratjetoe_-_ | woensdag 17 april 2013 @ 17:13 |
Zoals destijds in zwitserland? Misschien minder overtuigend, heb dit zelf niet gezien, maar wel een grotere koers. | |
Zelva | woensdag 17 april 2013 @ 17:19 |
Heb het gezegd in relatie tot prestaties in 2012/2013, in de trant van 'als Kruijswijk nu opeens weer zou uithalen dan...' Bovendien vind ik het niet echt vergelijkbaar. Kruijswijk kwam toen in topvorm vanuit de Giro. Siutsou komt nu vanuit het grote luchtledige. Bovendien was de tegenstand daar toch echt minder. Ik bedoel maar, Cunego eindigt boven hem in het klassement, wanneer heeft die nog wat laten zien qua bergrondewerk buiten Italië? | |
Ereinion | woensdag 17 april 2013 @ 17:22 |
Cunego werd kort na die Ronde van Zwitserland 6e in de Tour. Dat lijkt mij toch niet slecht...Kruijswijk haalde op die beklimming de 'magisch' 6 w /kg, ik denk niet dat Sioutsou daar vandaag bij in de buurt kwam. | |
Da_Sandman | woensdag 17 april 2013 @ 17:23 |
Er is toch een doping topic? | |
Drebbelman | woensdag 17 april 2013 @ 17:23 |
Hij heeft oa in het Criterium International, Parijs-Nice, en in de Algarve in het Skytreintje gezeten. Niet echt luchtledig. Hij was gewoon de volgende in het rijtje die eens voor eigen kansen mocht gaan. | |
Syntix | woensdag 17 april 2013 @ 18:38 |
| |
balaverde | woensdag 17 april 2013 @ 19:48 |
Ja en de Ronde van Zwitserland staat veel hoger aangeschreven dan Trentino dus je lult jezelf gewoon klem | |
Steven184 | woensdag 17 april 2013 @ 22:26 |
| |
Rellende_Rotscholier | woensdag 17 april 2013 @ 22:35 |
Nou, weten we ook weer wat we van IAM moeten denken. Gewoon hard werken en dan kan je alles. | |
DeeBee | woensdag 17 april 2013 @ 22:36 |
Slechts 36 minuten lang op dat vermogen dus. ![]() Maar ja, als je dat gewoon constant rijdt en ziet op je meter, dan is dat veel simpeler vol te houden. ![]() | |
rubbereend | woensdag 17 april 2013 @ 22:43 |
zit er niet een verschil tussen dat in een ronde van een paar dagen doen dan in een etappewedstrijd van 3 weken? | |
debeterebob | woensdag 17 april 2013 @ 22:44 |
Sterker nog, er zit een verschil in. | |
rubbereend | woensdag 17 april 2013 @ 22:45 |
dus dan is het toch een rare vergelijking? | |
debeterebob | woensdag 17 april 2013 @ 22:45 |
Ja. | |
TheArt | donderdag 18 april 2013 @ 11:43 |
![]() | |
ThePlaneteer | donderdag 18 april 2013 @ 11:55 |
Gewoon hard werken, Sky is geweldig ![]() Marginal gains strike again! ![]() | |
Chiappucci | donderdag 18 april 2013 @ 12:36 |
Het presteren van Sky in etappewedstrijden begint steeds meer op een klucht te lijken. | |
franklop | donderdag 18 april 2013 @ 12:45 |
Heeft Sky niet gewoon dat fietsmotortje van Cancellara overgenomen en rijden ze met een accu van 6 watt? | |
Slobeend | donderdag 18 april 2013 @ 12:56 |
Jammer dat Thijs Zonneveld nog heilig gelooft in de nieuwe aanpak van Sky. | |
DeeBee | donderdag 18 april 2013 @ 13:04 |
Ja, Thijs was gisteren nogal goedgelovig, maar ja, het blijft ook lastig om verdenkingen de ether in te slingeren... Maar dit is nu de zoveelste Sky-domestique die even langer dan een half uurtje 6 W / kg wegtrapt, nou, dat moeten dan wel hele bijzondere lagers zijn van die Griekse materiaalman. ![]() Probleem is gewoon dat elke renner in elke koers lijkt te kunnen presteren. Porte in de vorige rondjes, Siutsou en Wiggins hier, Froome waar hij wordt opgesteld, Henao in Baskenland en AGR / Waalse Pijl... Maar ja, misschien is dat een nieuwe trend, een nieuwe generatie alleskunners, want Kwiatkowski is ook de ultieme allrounder geworden de laatste paar maanden. ![]() Wel leuke etappe op papier vanmiddag in Trentino: ![]() ![]() | |
ThePlaneteer | donderdag 18 april 2013 @ 13:08 |
Echt? Ik zag hem er wel voor aan superkritisch te zijn. Misschien houdt hij alleen de schijn op voor de kijkers. Of heeft hij zelf doping gebruikt en wil hij niet dat Eurosport z'n geschiedenis induikt ![]() | |
Slobeend | donderdag 18 april 2013 @ 13:10 |
Hij heeft het er steeds over dat de huidige generatie een stuk langzamer gaat dan tien jaar geleden. En de nieuwe aanpak van Sky is zo revolutionair etc. ![]() | |
Marcoss | donderdag 18 april 2013 @ 14:17 |
De prestaties van Santambrogio dit seizoen vind ik veel verdachter dan die van Sivtsov gisteren eigenlijk.. | |
Slobeend | donderdag 18 april 2013 @ 14:31 |
Wilde ik ook net zeggen inderdaad. Die rijdt gewoon bij Nibali en Wiggins weg, terwijl hij Evans nooit serieus heeft kunnen helpen bij BMC. ![]() | |
Chiappucci | donderdag 18 april 2013 @ 15:19 |
Barry Markus en Romain Feillu moeten passen voor de Giro vanwege blessures. Daardoor geen sprinter aan de start namens Vacansoleil. http://www.vacansoleildcm(...)nde-van-italie-.html | |
Syntix | donderdag 18 april 2013 @ 15:30 |
Wat bullshitten jullie trouwens constant over "marginal gains"? Overigens wel eens dat die vergelijking qua wattages natuurlijk nergens op slaat, maar opmerkelijk blijft het wel. Ik dacht dat ze bij Sky nu een Engelse journalist hadden die daadwerkelijk overal bij mag... dat moet toch voor iig wat transparantie zorgen naar buiten toe. | |
heywoodu | donderdag 18 april 2013 @ 15:38 |
Die "sprint" van Scarponi ![]() | |
baggerbaas | donderdag 18 april 2013 @ 15:40 |
Die journalist is David Walsh, in dienst van de Sunday Times. Die krant valt onder hetzelfde moederbedrijf als Team Sky, dus in hoeverre je van transparantie mag spreken.... | |
ThePlaneteer | donderdag 18 april 2013 @ 15:41 |
Marginal gains is de zeer verklaarbare reden voor het succes achter Sky, wat bedoel je exact met bullshitten? | |
0ne_of_the_few | donderdag 18 april 2013 @ 15:44 |
matige trol. | |
wimderon | donderdag 18 april 2013 @ 15:50 |
Hij zegt gewoon dat hij ingedeeld heeft om per saldo voor hem het snelste boven te komen, dus eigenlijk precies het tegenovergestelde van wat 8aldwin beweert ![]() | |
wimderon | donderdag 18 april 2013 @ 15:53 |
Feit. Ook een feit. Of dat daadwerkelijk iets oplevert en hoeveel dat dan is weten wij niet. | |
Slobeend | donderdag 18 april 2013 @ 16:05 |
Ik ontken het ook niet. Maar ook al gaan ze langzamer dan tien jaar geleden, de totale overmacht van Sky in rittenkoersen is ongelofelijk verdacht. Gewiss reed ook rond onder de noemer revolutionair. | |
Syntix | donderdag 18 april 2013 @ 16:05 |
geregistreerd op: woensdag 6 maart 2013 @ 15:36 ![]() | |
0ne_of_the_few | donderdag 18 april 2013 @ 16:06 |
omdat ik bij mijn andere account niet meer kon vanwege een wachtwoord kwestie ![]() | |
Zelva | donderdag 18 april 2013 @ 16:09 |
![]() Sorry hoor, maar absoluut ![]() | |
wimderon | donderdag 18 april 2013 @ 16:31 |
Ok, bedankt voor de inhoudelijke toevoeging. | |
ThePlaneteer | donderdag 18 april 2013 @ 16:37 |
Is dat een duur woord voor 'vergeten'? | |
0ne_of_the_few | donderdag 18 april 2013 @ 16:40 |
Niet helemaal. Was uitgelogd en wilde weer inloggen. Maar dat ging niet goed terwijl ik al jaren hetzelfde wachtwoord heb. Uit frustratie maar op reset wachtwoord geklikt. Vergeten dat er dan een mailtje wordt gestuurd naar een email die al niet meer bestaat. ![]() Vergeten en falen dus. | |
_-_ratjetoe_-_ | donderdag 18 april 2013 @ 16:48 |
Weet niet of dat eerste een feit is, zijn wel discussies over. Het lijkt iig wel weer in die richting te gaan als je trends van de afgelopen paar jaar bekijkt. | |
DeeBee | donderdag 18 april 2013 @ 16:57 |
Je hebt natuurlijk volkomen gelijk, want een zwemcoach was inderdaad nog nooit ingehuurd door een wielerploeg, dus die discussie is inderdaad maar mooi gewonnen. Dat het 'revolutionair' werken verder nooit wordt toegelicht, maar wel tot miraculeuze resultaten leidt dat moeten we dan maar aannemen verder... Net als het 'revolutionaire' tactische plan van Sky om met het hele team een vermogen te trappen wat de rest niet vol kan houden, ook al zo iets geniaals en nieuws, had nog nooit iemand bedacht. ![]() De lijst successen gaat maar door, ik nog steeds te wachten op de eerste triathlon van Wiggins, want al dat zwemmen in Teide moet natuurlijk wel iets gaan opleveren zou je denken. ![]() | |
Bonobo11 | donderdag 18 april 2013 @ 17:03 |
http://lmgtfy.com/?q=marginal+gains+team+sky | |
wimderon | donderdag 18 april 2013 @ 22:45 |
Ik heb genoeg voorbeelden gegeven, maar daar wordt blijkbaar overheen gelezen. Dat een egaal tempo onder de streep sneller gaat dan met prikken en aanvallen een berg op gaan lijkt me niet iets waar je voor gestudeerd moet hebben, op welk niveau dat uitgevoerd wordt is een totaal andere discussie. Zelfs ploegen die daar in het verleden ook de capaciteiten voor hadden voerden zo'n tactiek alleen nauwelijks uit. Net zoiets als HTC dat een jaar of vijf terug gewoon na ging denken en vroege vluchten in sprintersetappes geen 20 minuten liet wegrijden, maar gewoon met één mannetje ging controleren op een minuutje of 4. Dus inderdaad, dat dat schijnbaar nog nooit iemand bedacht had ![]() | |
DeeBee | donderdag 18 april 2013 @ 22:50 |
Ik chargeer natuurlijk ook wel deels. En niet alle verdachtmakingen snijden altijd hout, maar de prestaties van Sky zijn zo nu en dan op het belachelijke af... Het tactische verhaal blijf ik relatief grote onzin vinden, want je moet wel mannen hebben die dat voor elkaar kunnen krijgen, dat is natuurlijk de rede waarom het in het verleden nooit lukte... Behalve als het notoire dopingploegen waren zoals US Postal die wel 5/6 mannen in hun team hadden die het hele peloton hun wil oplegden, dus tsja, als dan nu dat zelfde tactische plan weer als 'reden' wordt opgevoerd voor de successen, doet dat wel mijn wenkbrauwen fronsen. ![]() Dat revolutionair trainen en bijv. lange termijn temporiseren en pieken voor bepaalde koersen, daar kan inderdaad zeker wel meer mee gespeeld worden en zijn sommige teams aardig conservatief, maar ik neig toch eerder naar de aloude 'wetten' dat er van werkpaarden geen racepaarden gemaakt kunnen worden en het aantal transformaties begint bij Sky nu wel opvallend te worden... Zowel qua fysiek van de renners als waar hun sterke punten liggen... Maar ik moet zeggen dat ik ook wel weer uitkijk naar de Giro met Wiggins, want de tegenstand zal toch met ideeen moeten komen om hem te verslaan en dat zal hopelijk leiden tot verrassend koersverloop. ![]() | |
Zelva | donderdag 18 april 2013 @ 23:14 |
Iets zonder enige onderbouwing een feit noemen, is wel inhoudelijk wil je zeggen? Ook daarna zie ik trouwens niets dat ook maar enigszins op feiten lijkt, hooguit vage speculaties. | |
wimderon | donderdag 18 april 2013 @ 23:32 |
Ik heb de voorbeelden allang gegeven. Als je daar destijds overheen gelezen hebt is dat niet mijn probleem. | |
Zelva | donderdag 18 april 2013 @ 23:40 |
Dit is een grap hè? Het komt hier op neer:
![]() | |
Steven184 | vrijdag 19 april 2013 @ 12:15 |
| |
Sjoerd102 | vrijdag 19 april 2013 @ 12:20 |
Ik zou als sponsor juist in de wielersport stappen. Een van de weinige sporten waar een team/ploeg vernoemd is naar een sponsor. In het voetbal is het echt een club wat je sponsort. Je hebt bv niet FC Samsung (Chelsea) of VV Aegon (Ajax) | |
Mani89 | vrijdag 19 april 2013 @ 12:36 |
edit. | |
Leatherface | vrijdag 19 april 2013 @ 12:52 |
Net zo revolutionair als het rondje rechtsom schaatsen van Bob de Jong? ![]() | |
baggerbaas | vrijdag 19 april 2013 @ 15:01 |
Wiggins ![]() ![]() | |
Drebbelman | vrijdag 19 april 2013 @ 15:12 |
Als je de stijl van Evans met die van de gemiddelde Sky-renner vergelijkt snap je wel waar ze marginal gains kunnen behalen. | |
Blik | vrijdag 19 april 2013 @ 15:14 |
Lekker bergje hoor | |
Zelva | vrijdag 19 april 2013 @ 15:15 |
Oei, die Caja Rural rijdt ook met een wattagemeter. | |
_-_ratjetoe_-_ | vrijdag 19 april 2013 @ 15:23 |
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat Blanco een nieuwe sponsor gaat vinden, wat Plugge ons ook wil doen geloven. | |
Szura | vrijdag 19 april 2013 @ 15:30 |
Nibali | |
Zelva | vrijdag 19 april 2013 @ 15:30 |
Siutsou moest vandaag rustig aan doen om niet nog meer op te vallen? Als je ziet hoe makkelijk die peddelend over de streep bolt... | |
Syntix | vrijdag 19 april 2013 @ 15:40 |
Laat Nibali maar denken dat die goed is. Froome, Porte, Uran en Henao zullen zondag wel zorgen dat hij dat niet meer denkt ![]() | |
ThePlaneteer | vrijdag 19 april 2013 @ 15:51 |
Red Bull Salzburg! ![]() | |
Marcoss | vrijdag 19 april 2013 @ 15:55 |
Geef Nibali meer kans dan die Sky-renners zondag.. | |
Szura | vrijdag 19 april 2013 @ 16:14 |
Slobeend | vrijdag 19 april 2013 @ 16:19 |
![]() | |
knep | vrijdag 19 april 2013 @ 16:24 |
![]() | |
OProg | vrijdag 19 april 2013 @ 16:36 |
![]() | |
Chiappucci | vrijdag 19 april 2013 @ 16:37 |
Skills! | |
ThePlaneteer | vrijdag 19 april 2013 @ 16:40 |
Zo zet ik mn fiets altijd in de schuur. | |
Zelva | vrijdag 19 april 2013 @ 16:56 |
In de wattagemeter zit een sterke magneet. Die berg heeft vast ijzererts. | |
Slobeend | vrijdag 19 april 2013 @ 16:57 |
Sky fietst gewoon op magneetkracht dus. | |
DeeBee | vrijdag 19 april 2013 @ 17:54 |
Maglev fietsen. | |
Leatherface | vrijdag 19 april 2013 @ 18:02 |
Bjarne Riis kreeg dat niet voor elkaar. ![]() | |
baggerbaas | vrijdag 19 april 2013 @ 18:14 |
Millar ook niet ![]() | |
Syntix | vrijdag 19 april 2013 @ 18:44 |
![]() ![]() | |
marcodej | vrijdag 19 april 2013 @ 18:46 |
Dit kan niet zonder doping. | |
Evertjan | zaterdag 20 april 2013 @ 11:45 |
Vos wint nog maar eens een wedstrijdje | |
Mani89 | zaterdag 20 april 2013 @ 12:54 |
Ze spreekt goed engels voor iemand uit niemandsland. | |
Evertjan | zaterdag 20 april 2013 @ 14:15 |
Babyloniënbroek toch? | |
Joost-mag-het-weten | zaterdag 20 april 2013 @ 18:16 |
Zelfs z'n fiets staat stijf van de dope ... | |
Steven184 | zondag 21 april 2013 @ 15:11 |
Kittel wel heel makkelijk in Turkije. | |
Pino112 | zondag 21 april 2013 @ 15:12 |
Nice ![]() | |
Columbiafan | zondag 21 april 2013 @ 15:16 |
Die sprint, ging echt nergens om hoe Kittel er daar in die laatste 100 meter als een haas van door ging ![]() | |
borisz | zondag 21 april 2013 @ 22:09 |
| |
debeterebob | zondag 21 april 2013 @ 22:16 |
Laatste touretappe laat ook al erg lang op zich wachten. Maar dit voorjaar stemt me toch wel positief. In de breedte was het echt niet slecht met Terpstra, Langeveld, Boom en Mollema. | |
Kun-Aguero | zondag 21 april 2013 @ 22:17 |
Ik heb een speciale giro topic gemaakt | |
rubbereend | zondag 21 april 2013 @ 23:36 |
zo zie je de Blanco trein...... en zo ben je hem kwijt | |
SaintOfKillers | maandag 22 april 2013 @ 07:59 |
Bij OPQS moet Keisse nu de nieuwe piloot van Cavendish worden, een idee van Cavendish zelf. Het is dan de bedoeling dat hij de rol van Eisel overneemt. | |
Steven184 | maandag 22 april 2013 @ 09:26 |
Keisse zou dat an sich moeten kunnen met zijn ervaring op de piste. Maar is hij in de grote wedstrijden ook goed genoeg? ----- De cijfers van de Nederlandse ploegen betreffende het 'voorjaar': Blanco 9e op dit moment op de CQ-ranking van 2013 met 2615 punten. 11 zeges, waarvan 2 op WT-niveau(ritzege en eindwinst TDU), 5 op HC-niveau, 4 op 2.1 niveau. Behalve Classica Almeria zijn het allemaal ritzeges in rittenwedstrijden. Op eigen bodem is het beste resultaat de 3e plek in de Volta Limburg Classic. Uitschieter in het klassieke voorjaar is de 2e plek van Vanmarcke in Parijs-Roubaix, waar het team in zijn totaliteit goed presteerde(4 man bij de beste 20). Daarnaast wist in de voorjaarsklassieker enkel Mollema nog een top 10 plek te behalen in de AGR en Waalse Pijl. In de rittenwedstrijden op WT-niveau was er dus winst in de TDU en voor de rest nog een 6e plek van Gesink in de Volta Ciclista a Catalunya. Vacansoleil 13e op dit moment op de CQ-ranking van 2013 met 2192 punten. Vacansoleil haalde 1 zege, namelijk de ritzege van De Gendt in de Volta Ciclista a Catalunya. Beste resultaat op eigen bodem is de 4e plek van Wesley Kreder in de Ronde van Drenthe. In de voorjaarsklassiekers haalde de ploeg enkele top 10 plekken met Flecha (5e in Gent-Wevelgem, 8e in Parijs-Roubaix) en Leukemans (7e in AGR). In de rittenwedstrijden op WT-niveau was er een 8e plek voor Westra in Parijs-Nice en Poels werd 10e in Tirreno-Adriatico en 9e in de Ronde van het Baskenland. Voor de rest vielen vooral de podiumplekken van Markus op in Qatar en de Scheldeprijs. Argos-Shimano 20e op dit moment op de CQ-ranking van 2013 met 1364 punten. De ploeg haalde tot nu toe 5 zeges(vooruit, ik heb de zege van gisteren in Turkije voor het gemak ook maar meegeteld). Vier daarvan komen op naam van Kittel (Ritzeges Oman, Parijs-Nice en Ronde van Turkije en Scheldeprijs). De andere is een ritzege van de Canadees Parisien in Volta Ciclista a Catalunya. Beste prestatie op eigen bodem is een 15e plek van Ludvigsson in de Volta Limburg Classic. In de voorjaarsklassieker was er niet veel te beleven. Een 9e plek van Degenkolb in de Ronde van Vlaanderen was het beste resultaat, voor de rest nog tweemaal een top 20 plek. In rittenkoersen op WT-niveau werd geen eenmaal de top 30 gehaald. Conclusie We hebben dan wel drie WT-ploegen, maar al met al houdt het niet echt over qua resultaten. Moet wel zeggen dat bijvoorbeeld Cannondale(ondanks de prestaties van Sagan), Saxobank, Lampre en Lotto gewoon nog onder Vacansoleil staan op de CQ-ranking, maar dan wel weer ruim voor Argos. Enkel Euskaltel doet het slechter als WT-ploeg dan Argos. Maar we leven als Nederland zijnde met 3 WT-ploegen(nouja eerder 2,5) wel een beetje boven onze stand. | |
Sjoerd102 | maandag 22 april 2013 @ 09:50 |
We missen in Nederland denk ik op dit moment een Pro Continentale ploeg. Een gat dat na de 'promotie' van Argos nog niet gevuld is. Liever 2WT en 1 PC team dan 3WT teams. | |
Ericr | maandag 22 april 2013 @ 10:32 |
1 WT-ploeg is meer dan genoeg, de kans dat er ook maar 1 WT-ploeg overblijft in Nederland is natuurlijk ook vrij groot. Blanco mag aan de bak om te laten zien dat sponsorwaardig genoeg zijn. Het is natuurlijk verre van de duurste ploeg maar er rijden genoeg renners rond die hun salaris niet kunnen waarmaken. Zullen weinig sponsors zijn die een budget willen uittrekken voor renners die alleen in negendertigsterangs wedstrijden iets kunnen laten zien. Er even van uitgaande dat de focus van een sponsor primair ligt bij een Nederlandse ploeg met veel Nederlandse inbreng. | |
TheArt | maandag 22 april 2013 @ 10:48 |
Ach wat een onzin. Natuurlijk zijn ze sponsorwaardig genoeg. Als ze niet sponsorwaardig genoeg zijn, dan is meer dan de helft van de PT-ploegen niet sponsorwaardig genoeg. Ik ben het overigens wel eens met Sjoerd. We missen in Nederland een PCT-ploeg en dan vooral een ploeg die gericht is op de Nederlandse talenten. Een soort Nederlandse Topsport Vlaanderen dus, maar goed dit opper ik al een tijdje. Dit zie ik idd liever dan 3 PT-ploegen. En verder, wie zijn dan volgens jou renners die teveel betaald krijgen? Ik ken namelijk absoluut de salarissen van de heren renners niet. Ja, die paar die jaarlijks bij Nusport in die top-zoveel staan, maar voor de rest niet. Er kan misschien wel wat af van die salarissen, zo slecht zou het niet zijn, maar het is niet zo dat je die salarissen opeens met de helft moet gaan korten Daar rijden ze dan wel weer te goed voor. | |
TargaFlorio | maandag 22 april 2013 @ 10:56 |
De Rijke wil toch hogerop? | |
Drebbelman | maandag 22 april 2013 @ 10:56 |
Het is wat vroeg om hier over te speculeren, maar er zullen lijkt mij na dit jaar sowieso wel wat verschuivingen plaats gaan vinden wat betreft deze teams. Was het plan niet van Blanco en Vacansoleil om rond de AGR meer duidelijkheid te hebben wat betreft de sponsor voor volgend jaar? Voor Vacansoleil zou hier de komende dagen wel wat duidelijkheid kunnen komen, maar verder blijft het toch behoorlijk stil, ofwel het gaat moeizamer dan ze vooraf gedacht hadden. Argos kan nog flink aan de bak als ze willen bewijzen dat ze in deze klasse thuishoren. Met die sponsors zal het wel goedkomen, maar ik denk niet dat we volgend jaar nog steeds 3 ploegen op het hoogste niveau hebben. De Rijke heeft wel de ambitie om PCT te worden | |
Ericr | maandag 22 april 2013 @ 11:20 |
Als Rabo wonnen ze vorig jaar twee WT-koersen.In 2011 wonnen ze er nul. Natuurlijk zijn er ploegen die nog slechtere stats hebben maar daar heeft een nieuwe sponsor voor Blanco weinig boodschap aan. De laatste 2 jaar is er behalve de 4de plek van Mollema en de op zich kleurloze top 10 klasseringen van Ten Dam en Gesink in de Vuelta ook niet veel gepresteerd in de grote ronden. Een Kruijswijk heeft dan in 2011 nog wel een paar keer zich leuk in de kijker gereden maar daar heb je nu weinig aan als om sponsoren aan te trekken. Kruijswijk is meer Kruijswie? geworden. Buiten degenen waarvan het salaris (enigszins) bekend is zijn er weinig renners van Blanco die goed rijden gedurende een seizoen. Of je moet een sprintoverwinning van Bos willen meetellen als er weer eens een totaal nietszeggende wedstrijd is gewonnen. Enige lichtpuntje is Slagter, te hopen dat hij snel verkast want Rabo en nu Blanco als kweekvijver van Nederlands talent heeft bijzonder weinig opgeleverd in de 17 jaar dat die ploeg bestaat. Maar misschien moeten we gewoon blij zijn met kleurloze top 10 klasseringen in klassiekers. Als dat de maatstaf wordt leg je de lat in ieder geval vrij laag. | |
tdrone | maandag 22 april 2013 @ 11:32 |
in de breedte niet slecht misschien maar ik zie deze 3 niet snel klassieker winnen. Of ze moeten al een portie geluk hebben. | |
Ereinion | maandag 22 april 2013 @ 11:50 |
Dat werkt eigenlijk ook zelden, kijk naar Garmin, waar renners als Martin en Hesjedal grote wedstrijden winnen, en alle Nederlanders die daar rijden met het jaar minder worden (wat voor debuutseizoen hadden Maaskant en Kreder daar wel niet). Misschien moeten ze maar naar Ibarguren gaan, Terpstra doet het daar goed. Er zijn bijna geen Nederlanders die op latere leeftijd nog progressie maken, sterker nog, de meeste worden na hun 25e minder. Eigenlijk is bijna de gehele opleiding van de afgelopen 10 jaar compleet mislukt. Types als Niels Scheuneman, Kai Reus of Bas Giling zijn al volkomen vergeten, of wat te denken van Theo Eltink, die op zijn 27e met pensioen ging. Joost Posthuma was niet anders, die won in zijn eerste jaar een etappe in Parijs-Nice, in zijn tweede jaar reed hij gewoon top-10 in de tijdritten in de Tour. Daar moet je op dat moment toch echt heel hard voor kunnen fietsen, met zijn 30e kleurloos met pensioen gegaan. Het peloton wordt zogenaamd schoner, maar de Nederlanders fietsen steeds meer achteruit. Langeveld is niet beter dan hij was in 2008, Gesink ook niet. Mollema was in 2011 beter dan nu, Poels ook, die toen gewoon tweede werd op de Angliru. Voorlopig vrees ik dat de verwachtingen rond Slagter en Kelderman ook wel niet uit zullen komen, zullen na een seizoen of twee ook wel stagneren, om dan in hun eind 20 minder te worden. En dan zit er eigenlijk nog niet eens groot talent aan te komen uit de jeugdlichting (of je moet op Van der Poel hopen...), dit is het waar we het voorlopig mee moeten doen. | |
Marcoss | maandag 22 april 2013 @ 12:21 |
Lijkt me ook onzin dat het enkel aan de Nederlandse ploegen ligt, maar toch ben ik wel benieuwd wat die Nederlandse toppers bij andere ploegen kunnen. Gesink bij Cannondale, Mollema bij Orica ofzo. Ook omdat ze daar niet de status hebben die ze bij Rabo/Blanco wel hadden en ze zich dus eigenlijk opnieuw moeten bewijzen. | |
Spies | maandag 22 april 2013 @ 13:42 |
Inderdaad, ik denk dat het voor veel Nederlandse renners goed is om eens van omgeving te veranderen. | |
Steven184 | maandag 22 april 2013 @ 15:34 |
Wellicht dat het enigzins te maken heeft met het al leven als een prof in de beloftenploeg van de Rabobank, want uiteindelijk komen de meeste Nederlandse renner daarvandaan. Daardoor hebben ze gewoonweg een voorsprong op renner die een dergelijke opleiding niet hebben gehad, waardoor jonge renners wellicht talentvoller lijken ten opzichte van leeftijdsgenoten dan dat ze daadwerkelijk zijn. Want het lijkt wel enigzins structureel te zijn. Voor supertalenten verwacht ik niet dat het veel uitmaakt, maar die hebben we niet. Veel bijzonder vind ik het bijna achteruit gaan fietsen van verschillende renners, waar Posthuma inderdaad een goed voorbeeld van is. Bijna allemaal wanneer ze fysiek op hun best zouden moeten zijn wordt het juist minder. Zou dat ook te maken hebben met het opleidingsysteem? Vandaar dat ik ook dubbelbenieuwd was naar Poels, die niet uit die stal komt, maar die val van vorig jaar heeft hem natuurlijk aardig teruggeworpen. | |
TheArt | maandag 22 april 2013 @ 15:39 |
OMG wat een val in Turkije! Kruopis wint. | |
Mani89 | maandag 22 april 2013 @ 15:39 |
Doodzonde voor Bos. | |
baggerbaas | maandag 22 april 2013 @ 15:40 |
Daar liggen echt 60 man ofzo | |
TheArt | maandag 22 april 2013 @ 15:40 |
Renshaw gaat op zijn bek en iedereen valt er overheen. | |
Marcoss | maandag 22 april 2013 @ 15:40 |
Wat deed Brown? ![]() | |
baggerbaas | maandag 22 april 2013 @ 15:41 |
Wat ie altijd doet? | |
Mani89 | maandag 22 april 2013 @ 15:42 |
Bos is klaar. | |
Marcoss | maandag 22 april 2013 @ 15:42 |
Iedereen achter hem valt, maar doorrijden doet hij niet ![]() | |
TheArt | maandag 22 april 2013 @ 15:42 |
Brown deed weinig fout, Renshaw viel alleen opeens. Zo, dat ziet er niet best uit met de nek van Renshaw. | |
Marcoss | maandag 22 april 2013 @ 15:43 |
Hij deed heel weinig fout ja, maar doelde op het niet doorrijden nadat hij voorsprong had.. | |
Marcoss | maandag 22 april 2013 @ 15:44 |
Is Bos die daar ligt toch? | |
TheArt | maandag 22 april 2013 @ 15:44 |
Brown zat al een paar honderd meter op kop. Die was gewoon op. | |
Mani89 | maandag 22 april 2013 @ 15:44 |
Ja .. | |
0ne_of_the_few | maandag 22 april 2013 @ 15:44 |
pff wat een val. In de herhaling nog slecht te zien wat er nu echt gebeurt. | |
baggerbaas | maandag 22 april 2013 @ 15:45 |
Brown was weer eens lekker wild aan het sprinten en Renshaw zat te dicht op zijn wiel. | |
TheArt | maandag 22 april 2013 @ 15:47 |
Brown was niet eens aan het sprinten, hij reed gewoon op kop. En in deze herhaling net is te zien dat Brown gewoon compleet rechtdoor reed en niet van links naar rechts ging ofzo. | |
Marcoss | maandag 22 april 2013 @ 15:49 |
Overigens werd Bos wel heel goed gebracht tot die val.. | |
TheArt | maandag 22 april 2013 @ 15:52 |
Het kan niet anders dan dat dit óf een stuurfout was van Renshaw óf iets blokkeerde bij zijn fiets, maar anders is deze val niet te verklaren. | |
Spies | maandag 22 april 2013 @ 15:57 |
Verschrikkelijke valpartij zeg, hoop dat iedereen oké is. Zag er niet goed uit voor Renshaw. | |
TheArt | maandag 22 april 2013 @ 15:59 |
Alleen Renshaw bij Blanco naar het ziekenhuis, dus met Bos lijkt er niets aan de hand te zijn. | |
TheArt | maandag 22 april 2013 @ 16:02 |
Volgens de rondedokter kwam de valpartij door een klapband van Renshaw. | |
Pino112 | maandag 22 april 2013 @ 16:34 |
Sleutelbeen voor Renshaw, aldus de Televaagmeneer op Twitter | |
Spies | maandag 22 april 2013 @ 17:00 |
Toch wel helaas:
| |
Pino112 | maandag 22 april 2013 @ 17:29 |
| |
Marcoss | maandag 22 april 2013 @ 18:51 |
Lijkt dus mee te vallen met Renshaw als je hem zo zag liggen. Wel jammer als Bos ook afstapt, dan is de ronde ook direct afgelopen.. | |
tdrone | maandag 22 april 2013 @ 18:56 |
laat maaar | |
Marcoss | maandag 22 april 2013 @ 19:07 |
Bos niks gebroken in ieder geval, wel afwachten of hij morgen start | |
Sjoerd102 | maandag 22 april 2013 @ 20:05 |
Misschien beetje ramptoerist, maar nergens beelden van die val. | |
Chiappucci | maandag 22 april 2013 @ 20:21 |
Alstu. | |
Spies | maandag 22 april 2013 @ 20:28 |
En hier nog één op normale snelheid. Crash vanaf 2:05. |