Koala 656quote:Op zaterdag 13 april 2013 11:31 schreef GizartFRL het volgende:
Citroen XM
Ruim
Apart
Luxe
Heerlijk rijdend.
En te vinden binnen je budget.
[ afbeelding ]
Heb ik al aan zitten denken ja, dus ik moet ook kijken welke auto ik relatief gezien goedkoop kan verzekeren. Ik hoef geen Cadillac El Dorado te gaan aanschaffen, verzekeren? Ho maar.quote:Op zaterdag 13 april 2013 13:41 schreef Prowl het volgende:
Betrouwbaarder dan een BX, minder betrouwbaar dan een Xantia
Iets kapot? Dan is een hele BX kopen meestal goedkoper![]()
Heeft TS al aan wegenbelasting, verzekering en dat soort dingen gedacht?
Die kosten zijn meestal hoger dan de aanschaf van een auto......
Een DS zou ik ook echt zonde vinden.... daar moet je met liefde mee rijden, en niet omdat het toevallig een auto is die beschikbaar is.quote:Op zaterdag 13 april 2013 14:58 schreef Prowl het volgende:
Als TS geen BX durft te nemen is een DS al helemaal 10 bruggen te ver
Ik durf best een BX te nemen hoor, ben ook wel een liefhebber (Als in 300-400 euro per maand over voor onderhoud. En zorgen dat hij zo lang mogelijk blijft rijden)quote:Op zaterdag 13 april 2013 14:58 schreef Prowl het volgende:
Als TS geen BX durft te nemen is een DS al helemaal 10 bruggen te ver
Ik ben benieuwd wat je als "relatief goedkoop" beschouwt voor een (WA?) verzekering, en qua wegenbelasting.quote:Op zaterdag 13 april 2013 13:43 schreef Braddie het volgende:
[..]
Heb ik al aan zitten denken ja, dus ik moet ook kijken welke auto ik relatief gezien goedkoop kan verzekeren. Ik hoef geen Cadillac El Dorado te gaan aanschaffen, verzekeren? Ho maar.
Zoek een goed onderhouden Xantia dan kun je een paar jaar vooruitquote:Op zaterdag 13 april 2013 15:27 schreef Braddie het volgende:
Wegenbelasting.. naja 250 per kwartaal als maximum!
Xantia`s zijn inderdaad fijne auto`s, en ze veren fantastisch. Maar dat is bij mij eigenlijk ook weer een puntje.. Kost het niet énorm veel geld om die veerbollen te vervangen?quote:Op zaterdag 13 april 2013 15:50 schreef Prowl het volgende:
[..]
Zoek een goed onderhouden Xantia dan kun je een paar jaar vooruit
Daar zou ik me nog wel het minst druk om maken bij een Citroen.quote:Op zaterdag 13 april 2013 15:56 schreef Braddie het volgende:
[..]
Xantia`s zijn inderdaad fijne auto`s, en ze veren fantastisch. Maar dat is bij mij eigenlijk ook weer een puntje.. Kost het niet énorm veel geld om die veerbollen te vervangen?
Roest?quote:Op zaterdag 13 april 2013 15:58 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Daar zou ik me nog wel het minst druk om maken bij een Citroen.
Japans is saai.quote:Op zaterdag 13 april 2013 18:10 schreef VMSDKR het volgende:
Iets Japans. Dan gaat het tenminste niet stuk.
Onder redelijk veel kilometers versta ik (Wat ik sowieso al heb afgesproken om te doen als ik m`n rijbewijs heb gehaald) :quote:Op zondag 14 april 2013 00:38 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Wat versta je trouwens onder redelijk veel kilometers en heel weinig onderhoudskosten? Als je naar concrete cijfers kunt vertalen, dan weet je tenminste een beetje in welke richting je het zoekt.
Met zo'n klein budget zou ik trouwens altijd voor een (saaie) Jap of ander betrouwbaar koekblik gaan. Met 1500 euro heb je kans op een leuke auto die het altijd doet, maar er is ook een reëele kans dat je een bak ellende koopt. Een leuke auto kun je altijd nog kopen wanneer je een groter budget hebt. Een Amerikaanse pooierbak is misschien geen cliché, tenzij je een Amerikaanse pooier bent, maar de maandelijkse kosten zijn vast veel te hoog. Dan maar een Swift/Colt/Alto/106/Saxo/Micra. Geen spannende auto's, maar wel auto's waar je je niet elke maand scheel aan betaalt.
...Ga me nou niet vertellen dat er een derde ex-Groevenbeeker in PTA zit. Wtf.quote:m`n oude school opzoeken in Ermelo
Nee dat nietquote:Op zondag 14 april 2013 04:23 schreef Kriegel het volgende:
[..]
...Ga me nou niet vertellen dat er een derde ex-Groevenbeeker in PTA zit. Wtf.
Ja. met moeitequote:Op zondag 14 april 2013 12:57 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Past je instrument in een Barchetta?
Je moet uitgaan van gemiddelden, niet van uitschieters. Dan kun je bijv. op http://www.autoweek.nl/kostenberekening of bij de ANWB uitrekenen wat je bij een bepaald type auto ongeveer per maand kwijt bent.quote:Op zondag 14 april 2013 01:09 schreef Braddie het volgende:
[..]
Onder redelijk veel kilometers versta ik (Wat ik sowieso al heb afgesproken om te doen als ik m`n rijbewijs heb gehaald) :
Ritje Berlijn in Juli.
Ritje Antwerpen waarschijnlijk ķķk in Juni.
Naar Munchen voor 1 week in September.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/File:SuzukiSwift133.jpgquote:Op zondag 14 april 2013 01:09 schreef Braddie het volgende:
[..]
Maar iets als een 5 deurs swift (eerste generatie) of iets in die richting.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.nissan primera/almera
Jawel.. maar dan 5 deurs minimaal. Anders pakt ie zo klein uitquote:Op zondag 14 april 2013 13:40 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
http://en.m.wikipedia.org/wiki/File:SuzukiSwift133.jpg
Denk niet dat je deze bedoelt?
Ik zou dan een kleine diesel nemen, VW polo 1.4 TDI ofzoquote:Op zaterdag 13 april 2013 15:27 schreef Braddie het volgende:
Wegenbelasting.. naja 250 per kwartaal als maximum!
Een diesel hoeft niet...quote:Op woensdag 2 april 2014 00:04 schreef ecktebaas123 het volgende:
Als snelheid je niet boeit kan je ook voor de 1.4 gaan, rijden iets zuiniger dan de 1.6
Ik ben het met je eens dat je onderhoud mee moet rekenen, maar 300-400 euro per maand voor een oude dertien-in-een-dozijn middenklasser is wel heel erg ruim. Als je dat twee maanden achter elkaar kwijt bent zou ik heel snel naar een andere zoeken.quote:Op woensdag 2 april 2014 00:13 schreef Catch22- het volgende:
En die 300-400 pm aan onderhoud dan?
Koop gewoon iets simpels dat rijdt. Dan maakt dat paaltje wat je over het hoofd gaat zien ook noet uit. En kan je wennen aan het geld dat een auto rijden kost.
Maargoed, je haalt je rijbewijs toch nooit dus waar hebben we het over.
dat riep hij eerder in dit topicquote:Op woensdag 2 april 2014 00:18 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat je onderhoud mee moet rekenen, maar 300-400 euro per maand voor een oude dertien-in-een-dozijn middenklasser is wel heel erg ruim. Als je dat twee maanden achter elkaar kwijt bent zou ik heel snel naar een andere zoeken.
http://www.autoweek.nl/fo(...),5235856#msg-5235856quote:Ben sinds een kleine 2 weken weer aan het rijlessen en het TTT komt steeds dichterbij.
Nou heb ik besloten om als ik mijn TTT heb gehaald meteen mijn eerste auto te kopen.
Er was in de famillie keuze uit 2 auto`s waar ik in zou kunnen/mogen rijden zodra ik mijn rijbewijs heb.
`99 Fiat Seicento S:
Leuk autotje, ziet er mooi uit, is verschrikkelijk oncomfortabel, pedalen zitten te dicht op elkaar (Heb maat 47) is mij te klein (Zit met mijn knieén tegen het stuur en mijn hoofd op 5 cm na tegen het dak)
`95 Volkswagen Golf III
Vind ik persoonlijk de leukste van de 2, maar ook hier weer, het is een enorm oncomfortabele auto, na een rit van 30 minuten kom ik er gebroken uit.. Hij heeft al ruim 3 ton gelopen, en mijn vader rijd er in dus hij is redelijk afgetrapt (Hij koopt altijd 500 euro auto`s en rijd er dan nog mee lang nadat de APK is verlopen)
Nouja, lang verhaal kort, fijn dat mijn ouders deze auto`s ter beschikking stellen, vind het heel aardig van ze, thanks but no thanks.
Dus ik heb er even heel goed over nagedacht heb me er redelijk in verdiept, en ben tot de conclusie gekomen dat mijn eerste auto een:
Citroen BX gaat worden.
Ik vind het qua styling echt een pracht van een wagen, de keren dat ik er in heb meegereden zijn me nog heel erg bijgebleven, enorm comfortabel, bijna zwevend, lekker veel hoofd/beenruimte, en het belangrijkste, ze wegen onder de 1000kg.
Nou weet ik dat BXen gedoe hebben met die Hydropneumatische vering, althans.. die bollen dus.
Heb opgezocht dat het vervangen van de bollen zo rond de 225-250 euro nieuw zit bij Garage Van Beers hier, dus dat is (vind ik) nog wel te overzien.
Anyways.
Mijn budget voor een BX is 1000 euro, daar heb je volgens mij wel een redelijk knappe BX voor.
Budget voor onderhoud is per maand rond de 150-200 euro.
En verder zal ik natuurlijk de BX vertroetelen als over het m`n "Kind" is, klinkt gek, maar dan wil ik hem ook wel zo lang mogelijk in originele staat op de weg houden (Ik hou absoluut niet van subwoofers, spoilers, bodykits, verlagings setjes, etc)
Maargoed, aan die hele lange verhaal zit ook een keer zijde.
Is het verstandig? Zo`n BX als eerste auto?.. Want ik zit nu wel heel leuk zo`n lang verhaal te typen en te zeggen dat ik er een wil en ook (waarschijnlijk) ga kopen, maar .... Wat is nou echt een kwaal van de BX op het veersysteem na?
Groot onderhoud laat ik overigens bij de Citroen garage doen en klein onderhoud laat ik door mijn vader doen of mijn opa smiling smiley
Wie o wie kan mij wat meer vertellen over de BX en de voor/nadelen van zo`n auto.
(En ja, ik heb in het verleden ook topics geopend dat ik graag die en die auto wilde, maar ik ben er nu 100% zeker van, het word een BX. Die auto spreekt me énorm aan, en het zijn heerlijke wagens om te zien en om in te rijden)
Naja, iemand is niet verplicht om een advies op te volgen he. Net zo min als dat iemand verplicht is om advies te geven. Beide gebeurt vanuit vrije wil en ik vind persoonlijk niet dat daar verwachtingen of eisen aan horen te hangen.quote:Op woensdag 2 april 2014 09:27 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Precies. Iedere keer steken mensen tijd en moeite in goedbedoelde adviezen, maar daar wordt vervolgens niets mee gedaan.
quote:Op woensdag 2 april 2014 09:27 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Precies. Iedere keer steken mensen tijd en moeite in goedbedoelde adviezen, maar daar wordt vervolgens niets mee gedaan.
quote:Op woensdag 2 april 2014 09:45 schreef Oceanview het volgende:
Mazda Demio, ruim, licht en rijdt zuinig.
Is dit geen goed advies dan?quote:Op woensdag 2 april 2014 09:55 schreef Meike26 het volgende:
Goed, ik ben er zelf ook ingetuind, maar :
[..]
[..]![]()
ik hoef geen Daihatsu Move, een tandje groter zou fijner zijn...quote:Op woensdag 2 april 2014 17:43 schreef Grielen het volgende:
http://link.marktplaats.nl/m794931976
Ruim binnen het budget (je hebt nog ¤301 om leuke velgen te kopen)
5deurs: Check
Niet overdreven snel: Check
Ruimte: Als je in je eentje in de auto zit heb je meer ruimte dan je ooit nodig zou hebben.
Comfort: Comfortabeler dan een fiets of OV
Geen station: Geen station.
Hij heeft zelfs een trekhaak!
Ach, dat ik niet meer serieus word genomen zo onderhand snap ik ook wel hoor, i.v.m al mijn oude topics waarin ik zonder echt een doel gewoon vroeg om auto`s, en er waren een aantal topics waar in ik inderdaad aangaf een auto te kopen, maar dat ging niet door i.v.m geld en dergelijke.. Nu ben ik bloed serieus en wil ik gewoon een fatsoenlijke auto aanschaffen.quote:Op woensdag 2 april 2014 09:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Naja, iemand is niet verplicht om een advies op te volgen he. Net zo min als dat iemand verplicht is om advies te geven. Beide gebeurt vanuit vrije wil en ik vind persoonlijk niet dat daar verwachtingen of eisen aan horen te hangen.
Ik vind het zelf ook bijvoorbeeld leuk om naar auto's te kijken, terwijl ik er momenteel geen geld voor heb, en dus geen serieuze intentie om er een te kopen. Maar toch kijk ik wat rond en vraag ik af en toe eens om meningen/advies over bepaalde auto's. Mag dat dan ook niet?
ik zou zo een ford alleen met TDCI motor nemenquote:Op woensdag 2 april 2014 18:24 schreef NieuweNier het volgende:
Waarom mag een station eigenlijk niet? Het is veel praktischer dan een sedan of coupe en rijdt prettiger en is ruimer dan een hatchback.
Ik zou een Ford Focus of Mondeo aanraden. Doordat ze veel verkocht zijn, zijn ze tweedehands goedkoop. Ook zijn ze betrouwbaar en staan ze erom bekend leuk te hoeken.
"Leuk te hoeken" ik hoef geen scheurijzer, als de auto mij maar van A > B brengt.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:24 schreef NieuweNier het volgende:
Waarom mag een station eigenlijk niet? Het is veel praktischer dan een sedan of coupe en rijdt prettiger en is ruimer dan een hatchback.
Ik zou een Ford Focus of Mondeo aanraden. Doordat ze veel verkocht zijn, zijn ze tweedehands goedkoop. Ook zijn ze betrouwbaar en staan ze erom bekend leuk te hoeken.
Heb je je rbw al gehaald? Niet kut bedoeld ofzo, pure interesse.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:28 schreef Braddie het volgende:
[..]
"Leuk te hoeken" ik hoef geen scheurijzer, als de auto mij maar van A > B brengt.
Een station is niks voor mij, heb absoluut niks met stations, ruimte gaat mij voornamelijk om been ruimte voor/achter, en als er maar een paar koffers mee kunnen of een paar muziek instrumenten, ik persoonlijk zie de meerwaarde van een station niet, ook omdat ze meestal de 1200 kilo wel overschrijden.. En dan word het mij te duur.
En wat hier boven al gemeld werd, een Focus 1,6 is leuk, maar binnen mijn budget alleen met ruim 2 ton op de teller, dat is alleen fijn als het een Tdci blok is, en dan gaat de wegenbelasting weer flink omhoog, dus dat schiet niet op..
citroen XMquote:Op woensdag 10 april 2013 15:51 schreef Braddie het volgende:
Wegenbelasting maakt me niet uit, en het verbruik éigenlijk ook niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |