abonnement Unibet Coolblue
  zondag 21 april 2013 @ 14:03:26 #201
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_125553241
Zo, de boontjes staan veilig. Ook alvast wat zomerbollen gepland en aardpeer op een plekje in de tuin waar nu eigenlijk helemaal niets wil groeien...

Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  Licht Ontvlambaar zondag 21 april 2013 @ 14:26:20 #202
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_125553972
Nice :) hier samen met dochter spinazie gezaaid :D
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_125561023
Hi, en Meldt!

Ik heb al eens tomaten en spruiten op mijn balkon geteeld en dat ging (redelijk) goed!

Ook heb ik radijs geteeld maar die waren me toch iets te sterk van smaak geworden.
Misschien te langzaam gegroeid door te weinig water of ik ben niet gewend aan de smaak van het type radijs? :?

Maar nu waar heb ik jullie expertise voor nodig?

Mijn tweede balkon aan de schaduwkant.
Wat voor groente, fruit en/of kruiden kan je met redelijke kans in de schaduw laten groeien?

Grt,

N.I.M.B.Y.
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_125562012
Zonde van je muur, maar hij leek mij ook niet goed opgebouwd te zijn... hopelijk dat je het kunt oplossen!

-----------------

Nou wij zijn weer druk in de tuin vandaag (althans volgens de planning).
Eerste border van onze voortuin groentetuin staat O+, stoep verleggen naar de voordeur en de rest van de tuin veranderen/leegtrekken etc om de rest aan te leggen.

De eerste nieuwe fruitstruikjes staan erin die binnen al enorm wortel hadden geschoten en uitschieters hadden gemaakt. Ze staan er nu al vanaf maandag in en ik zie geen slappe bladeren of takjes, dus die lijken goed aangeslagen te zijn O+
Oude fruitstruiken verplaatst vanuit de achtertuin en die lijken het ook te hebben overleefd.
Alleen de rukwinden van donderdag was rot!! Paar takjes afgebroken, maar die groeien wel weer aan.

Bijna kunnen we de bonen (eerste jaar dat ik dat ga doen) etc gaan doen ^^, Hopelijk gaat het een goed seizoen voor allen worden!
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  Licht Ontvlambaar zondag 21 april 2013 @ 17:47:28 #205
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_125562110
Een moestuin in de voortuin, dat zou ik zo graag willen maar ik durf het niet aan... Bang dat lollige lui de boel slopen enzo.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_125562168
Oh even een plattegrond dat is wat duidelijker;



Het balkon rechts is de schaduwkant wat kan ik daar het beste planten?

Afmeting +/- 270 breed aan de ene kant 80 en de andere 170 diep.

* Helaas in centimeters niet in meters :P

Maar ik wil dus het smalle gedeelte gaan gebruiken ongeveer 1 meter bij 80 cm en bij het schaduwbalkon meer ik denk alles vol behalve ruimte voor de openslaande deur.
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_125562276
quote:
7s.gif Op zondag 21 april 2013 17:47 schreef Sjeen het volgende:
Een moestuin in de voortuin, dat zou ik zo graag willen maar ik durf het niet aan... Bang dat lollige lui de boel slopen enzo.
ik woon in een redelijk rustig dorp en de "hangjeugd" weet dat als ik ze in de tuin zie ze een schoffel geef en aan het werk zet :P
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  Licht Ontvlambaar zondag 21 april 2013 @ 17:52:37 #208
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_125562329
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 17:51 schreef Dottey het volgende:

[..]

ik woon in een redelijk rustig dorp en de "hangjeugd" weet dat als ik ze in de tuin zie ze een schoffel geef en aan het werk zet :P
:D Hier komt er 's nachts nogal eens wat dronken jeugd langs lallen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_125565448
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 11:11 schreef Angelfrouk het volgende:
Vannacht toch flink koud geweest. Maar alle plantjes zien er nog vrolijk uit. Alleen de sla laat de kopjes wat hangen, maar begon alweer bij te trekken.

Ik had veschillende soorten sla gezet in potten op de vensterbank, maar bijna de helft komt niet op... Raar, want het was nieuw zaad.
Sla moet niet warm staan bij het kiemen, in tegenstelling tot bijna al het andere zaad.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 21 april 2013 @ 22:34:57 #210
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_125578594
Ik heb mezelf weer een uidaging gegeven....

quote:
Gekocht :
1 x Lente Uitjes Welsh () = ¤1,00
1 x Viooltje F2 Jolly Joker () = ¤1,50
1 x Mais Amero () = ¤1,75
1 x Schorseneer () = ¤1,00
1 x Broccoli Rozamunda (0) = ¤1,50
1 x Beren Knoflook () = ¤1,50
1 x Tamarillo Tomaten Boom (146) = ¤2,00
1 x Tomaat Balcony Wonder Gold () = ¤1,25
1 x Briza Maxima () = ¤1,00
1 x Salsifis (Vegetarische Oester) () = ¤0,75
1 x Shallot Delight () = ¤1,50
1 x Broccoli Romanesco (0) = ¤1,25
1 x Broccoli Graffiti (0) = ¤1,25
1 x Boerenkool Curly Scarlet () = ¤1,25
1 x Tomaat Creme Brulee () = ¤1,50
1 x Aubergine Chinese Lantaren () = ¤3,50
1 x Organic Tomato Indigo Rose () = ¤4,50
1 x Wisteria sinensis () = ¤2,00
1 x Leeuwenbek Roze () = ¤1,00
1 x Ui Tropic () = ¤1,00
1 x Wortel Arteck (0) = ¤1,00
1 x Zuuring (10856) = ¤0,50
1 x Eucalyptus citroen Flagman (0) = ¤2,50
1 x Marshmallow () = ¤1,00
:@
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  maandag 22 april 2013 @ 07:34:24 #211
35189 Troel
scherp en bot
pi_125587271
Berenknoflook? Dat is zulke sterke knoflook dat beren er van op de loop gaan?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_125588127
quote:
2s.gif Op zondag 21 april 2013 19:13 schreef sigme het volgende:

[..]

Sla moet niet warm staan bij het kiemen, in tegenstelling tot bijna al het andere zaad.
Ik ga ze gelijk eventjes verplaatsen. Bedankt.
  maandag 22 april 2013 @ 11:47:39 #213
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_125592478
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 17:45 schreef Dottey het volgende:
Zonde van je muur, maar hij leek mij ook niet goed opgebouwd te zijn... hopelijk dat je het kunt oplossen!

-----------------

Nou wij zijn weer druk in de tuin vandaag (althans volgens de planning).
Eerste border van onze voortuin groentetuin staat O+, stoep verleggen naar de voordeur en de rest van de tuin veranderen/leegtrekken etc om de rest aan te leggen.

De eerste nieuwe fruitstruikjes staan erin die binnen al enorm wortel hadden geschoten en uitschieters hadden gemaakt. Ze staan er nu al vanaf maandag in en ik zie geen slappe bladeren of takjes, dus die lijken goed aangeslagen te zijn O+
Oude fruitstruiken verplaatst vanuit de achtertuin en die lijken het ook te hebben overleefd.
Alleen de rukwinden van donderdag was rot!! Paar takjes afgebroken, maar die groeien wel weer aan.

Bijna kunnen we de bonen (eerste jaar dat ik dat ga doen) etc gaan doen ^^, Hopelijk gaat het een goed seizoen voor allen worden!
Muurtje is een jaar of 60 oud en ze hebben geeneens gebruik gemaakt van cement :') Al met al inderdaad gemaakt om in te storten. Gelukkig geen kosten voor mij. Ben wel rustig aan het verder kijken voor een nieuwe woning met grotere tuin en ik heb al een goed optrekje gevonden. Van de week bezichtigen.





Veel meer ruimte (tuin is 400 m2) voor plantjes O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Dven op 22-04-2013 11:59:31 ]
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_125593336
oeh..... dan kan k aansluiten met "JALOERS!!"
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  maandag 22 april 2013 @ 13:30:21 #215
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_125596045
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 12:10 schreef Dottey het volgende:
oeh..... dan kan k aansluiten met "JALOERS!!"
Nog wel wat onderhandelen met de eigenaar want die wil het liefst verhuren aan toeristen in de zomer. Gelukkig heb ik vernomen dat hij financieel niet de meeste ruimte heeft en vorig jaar heeft hij het ook niet vaak verhuurd dus vaste huur moet prima mogelijk zijn. Zou fantastisch zijn want het is relatief goedkoop, heeft vier slaapkamers, twee badkamers, 400m2 grond, een zwembad, een sauna en het ligt in de oude stad dus precies tussen centrum en kantoor in voor mij.

En dan sowieso genoeg ruimte voor al mijn watermeloenen :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_125596766
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 13:30 schreef Dven het volgende:

[..]

Nog wel wat onderhandelen met de eigenaar want die wil het liefst verhuren aan toeristen in de zomer. Gelukkig heb ik vernomen dat hij financieel niet de meeste ruimte heeft en vorig jaar heeft hij het ook niet vaak verhuurd dus vaste huur moet prima mogelijk zijn. Zou fantastisch zijn want het is relatief goedkoop, heeft vier slaapkamers, twee badkamers, 400m2 grond, een zwembad, een sauna en het ligt in de oude stad dus precies tussen centrum en kantoor in voor mij.

En dan sowieso genoeg ruimte voor al mijn watermeloenen :D
Waarom zit je eigelijk daar als ik vragen mag?

-------------
Zo! gisteren stoep verlegd *O* tot aan de voordeur. Vandaag al oude borders eruit aan de rechterkant en planten versleept die we willen houden (maar dan in de achtertuin). Effe pauze en dan zal ik ze eens ingraven :)

Nu begint weer lekker de hitte *O*
Wat was het vanacht trouwens koud! :{
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  maandag 22 april 2013 @ 13:59:25 #217
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_125597057
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 13:52 schreef Dottey het volgende:

[..]

Waarom zit je eigelijk daar als ik vragen mag?

-------------
Zo! gisteren stoep verlegd *O* tot aan de voordeur. Vandaag al oude borders eruit aan de rechterkant en planten versleept die we willen houden (maar dan in de achtertuin). Effe pauze en dan zal ik ze eens ingraven :)

Nu begint weer lekker de hitte *O*
Wat was het vanacht trouwens koud! :{
Ik zwerf al sinds mijn zestiende over de wereld, heb me nooit thuis gevoeld in Nederland. Een jaar geleden was ik het weer zat en heb ik gezocht naar baantjes in het buitenland en op de één of andere manier trok Bulgarije me erg aan, misschien wel omdat het een voor mij totaal onbekend land en regio in Europa was. Daarbij is de stad uniek, sowieso de mooiste van Bulgarije en in mijn ogen één van de leukste en mooiste steden van Europa. Ook het klimaat spreekt me aan (acht a negen maanden warmte).

Al met al wilde ik een half jaar blijven en daarna door naar een ander land. Ik vermaak me echter zo goed dat ik er inmiddels een jaar ben en voorlopig zeker geen plannen heb weg te gaan, of er moet wel een hele mooie aanbieding uit Zuid-Amerika of Afrika komen :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu genoeg gespamd :D

[ Bericht 10% gewijzigd door Dven op 22-04-2013 14:11:18 ]
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_125597444
Het ziet er prachtig uit.. Ik zou best een moestuin over de grens willen starten.... het is alleen zover van mijn familie (die wij graag dichtbij hebben) ^^,

mijn neefje van bijna 3 helpt mij erg vaak met aanleggen, zaaien en onderhoud. Lekker gezellig aankeutelen. Dat zou ik niet graag willen missen.
Knap dat je zo een stap durfde te nemen en je weg te vinden :D
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  maandag 22 april 2013 @ 14:16:36 #219
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_125597727
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 14:09 schreef Dottey het volgende:
Het ziet er prachtig uit.. Ik zou best een moestuin over de grens willen starten.... het is alleen zover van mijn familie (die wij graag dichtbij hebben) ^^,

mijn neefje van bijna 3 helpt mij erg vaak met aanleggen, zaaien en onderhoud. Lekker gezellig aankeutelen. Dat zou ik niet graag willen missen.
Knap dat je zo een stap durfde te nemen en je weg te vinden :D
Je kan ook wat dichter over de grens gaan zitten natuurlijk :+
Ik heb mezelf voorgenomen ieder kwartaal voor een week naar Nederland te vliegen zodat ik de familie en paar vrienden die ik daar nog heb 'genoeg' kan zien :) Natuurlijk hebben ze nu zelf ook een extra vakantiemogelijkheid :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_125597916
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 14:16 schreef Dven het volgende:

[..]

Je kan ook wat dichter over de grens gaan zitten natuurlijk :+
Ik heb mezelf voorgenomen ieder kwartaal voor een week naar Nederland te vliegen zodat ik de familie en paar vrienden die ik daar nog heb 'genoeg' kan zien :) Natuurlijk hebben ze nu zelf ook een extra vakantiemogelijkheid :D
ik ben al in een dorp gaan wonen.... ipv in de stad bij mijn ouders :P
------------

Iemand ideeen om de framboos een beetje op zijn plaats te houden? Hij loopt zo vreselijk ver (weg)door de achtertuin :P Ik wist wel dat hij zou gaan verspreiden / lopen.. maar niet door heel de tuin :P
Als ik hem ga verplaatsen naar voortuin..... zijn er tips om hem daar te houden waar wij hem planten?
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  maandag 22 april 2013 @ 14:43:44 #221
35189 Troel
scherp en bot
pi_125598657


Mijn staken O+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 22 april 2013 @ 14:43:58 #222
35189 Troel
scherp en bot
pi_125598666
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 14:21 schreef Dottey het volgende:

[..]

ik ben al in een dorp gaan wonen.... ipv in de stad bij mijn ouders :P
------------

Iemand ideeen om de framboos een beetje op zijn plaats te houden? Hij loopt zo vreselijk ver (weg)door de achtertuin :P Ik wist wel dat hij zou gaan verspreiden / lopen.. maar niet door heel de tuin :P
Als ik hem ga verplaatsen naar voortuin..... zijn er tips om hem daar te houden waar wij hem planten?
Wortels in een speziekuip?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 22 april 2013 @ 16:33:31 #223
35189 Troel
scherp en bot
pi_125602974


:(

Boosdoener:

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 22 april 2013 @ 16:37:13 #224
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_125603091
quote:
7s.gif Op maandag 22 april 2013 16:33 schreef Troel het volgende:
[ afbeelding ]

:(

Boosdoener:

[ afbeelding ]
Klopjacht! :(

Zal als ik klaar ben met werken ook weer een update van de tuin geven. Is flink schrikken ;(
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 22 april 2013 @ 18:17:42 #225
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_125607083


:'(
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')