abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125135363
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 22:17 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Waarom niet, leuk om mee te klooien :)
Thanks!

Maar ik wil ze zelf maken is ook leuk om mee te knutselen ;)
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_125135694
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 22:29 schreef brother52 het volgende:
Waar kun je die dingen ook alweer bestellen? :P

En wat heb ik nodig?
http://www.newtone-online.nl/catalog/

En op het forum is men behulpzaam kom je er niet uit is er wel iemand die weet hoe of wat ^O^

Bij de kits zit een handleiding en vaak is er al op het forum iemand die en verslag gemaakt heeft van de bouw.
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
  woensdag 10 april 2013 @ 22:58:27 #128
20720 brother52
Dus..........
pi_125135944
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 22:54 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

http://www.newtone-online.nl/catalog/

En op het forum is men behulpzaam kom je er niet uit is er wel iemand die weet hoe of wat ^O^

Bij de kits zit een handleiding en vaak is er al op het forum iemand die en verslag gemaakt heeft van de bouw.
Hmmm, geen kits voor een noisegate of chorus. Alleen maar distortions en boosters.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  woensdag 10 april 2013 @ 23:10:04 #129
380730 iAvani
aaa-vaa-nie
pi_125136652
Weet iemand hoe moeilijk het is om een Killswitch te verranderen van een switch naar een button? De killswitch zit er al in dus het zal niet al te moeilijk zijn toch?
  woensdag 10 april 2013 @ 23:24:15 #130
20720 brother52
Dus..........
pi_125137485
Als je kunt solderen moet het te doen zijn.
pi_125137835
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 22:58 schreef brother52 het volgende:

[..]

Hmmm, geen kits voor een noisegate of chorus. Alleen maar distortions en boosters.
Is je google stuk :?

:P
  woensdag 10 april 2013 @ 23:50:54 #132
20720 brother52
Dus..........
pi_125138839
Waar vind jij betaalbare zelfbouwkits voor een chorus of noisegate dan?
  donderdag 11 april 2013 @ 01:26:43 #133
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_125141931
Ook leuk is om even aan te bieden van; ik zal wel wat begeleidende gitaar spelen op de bruiloft van mijn zus,

En dan is het zo van, 'oh hoe gingen die verrotte akkoorden ook allemaal weer', en 'nu weet ik ook weer waarom barre's kut zijn' :P
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_125142062

Beetje jammen op mijn gitaar (Blueridge) :D

Het begint al ergens op te lijken.
🐱
pi_125142259
quote:
7s.gif Op donderdag 11 april 2013 01:34 schreef GekkePoes het volgende:

Deze heb je mij gestuurd een paar dagen terug, Had ik jou toen niet deze gestuurd?

Die Blues van jou klonk trouwens wel relaxed. Hoelang speel je? :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2013 01:53:51 ]
pi_125142506
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 01:53 schreef Braddie het volgende:

[..]

Deze heb je mij gestuurd een paar dagen terug, Had ik jou toen niet deze gestuurd?

Die Blues van jou klonk trouwens wel relaxed. Hoelang speel je? :)
Ja dat klopt. Die klinkt ook goed :)

Ik heb toen ik een jaar of 10 was een aantal weken les gehad, en heb de basis een beetje geleerd, klassiek gitaar en de standaard accoorden, Maar verder niets meer mee gedaan, vanwege school 6 jaar later een Rokaxe electrische gehad, maar niet echt veel op gespeeld. Die ligt nu bij een neefje.

Zo een 2 jaar geleden heb ik ook een goedkopere klasieke gitaar gekocht (eentje van 45 euro) die is helemaal kapot gespeeld met vingeroefeningen , tot mijn vingers niet meer gevoelig waren, had de eerste week gewoon blaren _O- . de stemmechanieken helemaal lam en de verf van de hals af,

Een jaar geleden een Fender Squier gekocht van vakantiegeld (Die doet het nog steeds), maar heb er geen pedalen enzo bij, een eenvoudige versterker.
Toen heb ik er weer een hele tijd geen tijd ervoor gehad. Nadat die goedkope gitaar niet meer te stemmen was op normale wijze en nu echt helemaal kaduuk is, heb ik deze Blueridge voor een half jaartje, en ben weer echt gaan oefenen.
🐱
pi_125142591
Dank :) (Ondanks dat ik er wel flink wat naast zit bij bepaalde punten, en ik het ritme echt totaal vercrapte :') Maar hey ik ben ook maar een mens)
Ik vind het wel relaxed/laidback klinken hoor.
Geinig dat je jou gitaar ook echt kapot gespeeld hebt. Die van mij ging ook kapot, door het spelen.. maar dan anders :')

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2013 02:49:11 ]
pi_125142606
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 02:42 schreef Braddie het volgende:
Dank :)
Ik vind het wel relaxed/laidback klinken hoor.
Geinig dat je jou gitaar ook echt kapot gespeeld hebt. Die van mij ging ook kapot, door het spelen.. maar dan anders :')
Ik vind het wel jammer dat de "Cheezy" sound van nieuwe snaren na twee weken al weg is. maar dat mag de pret niet drukken.
🐱
pi_125142623
quote:
7s.gif Op donderdag 11 april 2013 02:45 schreef GekkePoes het volgende:

[..]

Ik vind het wel jammer dat de "Cheezy" sound van nieuwe snaren na twee weken al weg is. maar dat mag de pret niet drukken.
Ja, ik vind de oudere snaren juist wat beter klinken, wat minder *steriel*
Snap trouwens ook niet wat mensen met Elixers hebben :') Verkocht ze altijd als warme broodjes ondanks dat ze 18,50 waren.. maar ik vind het spelen van Pinch Harmonics toch makkelijker zonder die coating (En dat ze langer meegaan lijkt mij trouwens ook een beetje tussen de oren te zitten.. ze braken bij mij juist altijd sneller dan de D`Adarios van 12 euro)
pi_125142651
quote:
Mark Knopfler. Waanzinnige gitarist trouwens. Dat intro van Romeo En Juliet is ook een toffe om te spelen :)

Mijn inspiratie is een combi van deze 2:

De bekende Brian May delay solo

(Solo zit rond de 4:00)
(Toffe solo`s van The Edge Trouwens)

Probeer die stijlen soms te combineren (Het prachtige orchestrale van Brian May, en het simpele van The Edge ) Maar dit is echt knap lastig. (Probeer nogsteeds m`n speelstijl te ontwikkelen..)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2013 02:56:07 ]
pi_125142662
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 02:55 schreef Braddie het volgende:

[..]

Mark Knopfler. Waanzinnige gitarist trouwens. Dat intro van Romeo En Juliet is ook een toffe om te spelen :)

Mijn inspiratie is een combi van deze 2:

De bekende Brian May delay solo

(Solo zit rond de 4:00)
(Toffe solo`s van The Edge Trouwens)

Probeer die stijlen soms te combineren (Het prachtige orchestrale van Brian May, en het simpele van The Edge ) Maar dit is echt knap lastig. (Probeer nogsteeds m`n speelstijl te ontwikkelen..)
Als ik echt tijd over heb dan probeer ik elke dag de gitaar er bij te halen. Ik moet nu nog iets te veel naar de vingers kijken, dat zou dan een beetje automatisch moeten gaan. :) Maar om zoiets te kunnen spelen ben ik wel een paar jaar verder.
🐱
pi_125142669
quote:
7s.gif Op donderdag 11 april 2013 02:58 schreef GekkePoes het volgende:

[..]

Als ik echt tijd over heb dan probeer ik elke dag de gitaar er bij te halen. Ik moet nu nog iets te veel naar de vingers kijken, dat zou dan een beetje automatisch moeten gaan. :) Maar om zoiets te kunnen spelen ben ik wel een paar jaar verder.
Dat van Brian May is grotendeels gewoon héél veel majeur/mineur gebruiken (En dus toonladders kennen) En je timing strak zien te krijgen met de delay!. En The Edge maakt bij snelle stukken veel gebruik van Hammerons/PullOffs en heeft de meeste van z`n solo`s gebasseert rond de Pentatonisch Mineur ladder (En The Edge is technisch vrij zwak.. en niet de snelste, dus zijn solo`s heb je eigenlijk vrij snel/gemakkelijk wel onder de knie)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2013 03:00:02 ]
pi_125142674
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 02:59 schreef Braddie het volgende:

[..]

Dat van Brian May is grotendeels gewoon héél veel majeur/mineur gebruiken (En dus toonladders kennen) En je timing strak zien te krijgen met de delay!. En The Edge maakt bij snelle stukken veel gebruik van Hammerons/PullOffs en heeft de meeste van z`n solo`s gebasseert rond de Pentatonisch Mineur ladder (En The Edge is technisch vrij zwak.. en niet de snelste, dus zijn solo`s heb je eigenlijk vrij snel/gemakkelijk wel onder de knie)
Ik kan trouwens wel het intro spelen van "Waisted years"en "thunderstruck" :D zijn ook pull off, bijna te spelen met alleen de linkerhand. (als je met versterker speelt)
🐱
pi_125142679
quote:
7s.gif Op donderdag 11 april 2013 03:00 schreef GekkePoes het volgende:

[..]

Ik kan trouwens wel het intro spelen van "Waisted years"en "thunderstruck" :D zijn ook pull off, bijna te spelen met alleen de linkerhand.
Klopt. Het lullige is trouwens dat Angus Young "Thunderstruck" ook live vaak gewoon met plectrum speelt. Moet je wel (Naar mijn bevindingen) héel precies kunnen aanslaan en co-ordineren.. Maar hij speelt hem soms ook echt met alleen maar pull-off/hamemr-ons en dat is (voor mij dan) een redelijk lastige techniek.

Met versterker spelen is dan wel handig ja, of je moet je een x aantal compressors achter je acoustische gitaar hangen zodat je elk aanslagje/rammeltje/buzzje hoort :')

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2013 03:02:52 ]
pi_125142686
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 03:02 schreef Braddie het volgende:

[..]

Klopt. Het lullige is trouwens dat Angus Young "Thunderstruck" ook live vaak gewoon met plectrum speelt. Moet je wel (Naar mijn bevindingen) héel precies kunnen aanslaan en co-ordineren.. Maar hij speelt hem soms ook echt met alleen maar pull-off/hamemr-ons en dat is (voor mij dan) een redelijk lastige techniek.

Met versterker spelen is dan wel handig ja, of je moet je een x aantal compressors achter je acoustische gitaar hangen zodat je elk aanslagje/rammeltje/buzzje hoort :')
Ik deed dat via de computer, soundblaster input , sound fx erover( van die standaard in windows _O- ), en via de dolby surround set naversterken
Dan kan je trouwens ook leuke 5 speaker effecten maken , alsof het rondvliegt, maar dan heb je wel een extra handje nodig.:D
🐱
pi_125142695
quote:
7s.gif Op donderdag 11 april 2013 03:04 schreef GekkePoes het volgende:

[..]

Ik deed dat via de computer, soundblaster input , sound fx erover( van die standaard in windows _O- ), en via de dolby surround set naversterken
Dan kan je trouwens ook leuke 5 speaker effecten maken , alsof het rondvliegt, maar dan heb je wel een extra handje nodig.:D
Ja, dat is ook wel geinig. Soms dan gooi ik hem gewoon via m`n interface over Guitarrig of zo, klinkt ook best geinig (En omdat de PitchShift functie daarin wél goed werkt en die van m`n Line-6 verschrikkelijk baggere tracking heeft en bij een triad denkt van.. Wtf doet hij dan?!)
pi_125143716
Iemand eigenlijk al de factuur ontvangen van BVA?
  donderdag 11 april 2013 @ 09:29:45 #149
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_125144413
quote:
7s.gif Op donderdag 11 april 2013 01:34 schreef GekkePoes het volgende:

haha klinkt leuk :D
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  FOK!fotograaf donderdag 11 april 2013 @ 09:40:52 #150
842 Zorro
Z
pi_125144655
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 08:43 schreef RvLaak het volgende:
Iemand eigenlijk al de factuur ontvangen van BVA?
Ik niet in elk geval.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')