Thanks!quote:Op woensdag 10 april 2013 22:17 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Waarom niet, leuk om mee te klooien
http://www.newtone-online.nl/catalog/quote:Op woensdag 10 april 2013 22:29 schreef brother52 het volgende:
Waar kun je die dingen ook alweer bestellen?
En wat heb ik nodig?
Hmmm, geen kits voor een noisegate of chorus. Alleen maar distortions en boosters.quote:Op woensdag 10 april 2013 22:54 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
http://www.newtone-online.nl/catalog/
En op het forum is men behulpzaam kom je er niet uit is er wel iemand die weet hoe of wat![]()
Bij de kits zit een handleiding en vaak is er al op het forum iemand die en verslag gemaakt heeft van de bouw.
Is je google stukquote:Op woensdag 10 april 2013 22:58 schreef brother52 het volgende:
[..]
Hmmm, geen kits voor een noisegate of chorus. Alleen maar distortions en boosters.
Deze heb je mij gestuurd een paar dagen terug, Had ik jou toen niet deze gestuurd?quote:Op donderdag 11 april 2013 01:34 schreef GekkePoes het volgende:
Beetje jammen op mijn gitaar (Blueridge)![]()
Het begint al ergens op te lijken.
Ja dat klopt. Die klinkt ook goedquote:Op donderdag 11 april 2013 01:53 schreef Braddie het volgende:
[..]
Deze heb je mij gestuurd een paar dagen terug, Had ik jou toen niet deze gestuurd?
Die Blues van jou klonk trouwens wel relaxed. Hoelang speel je?
Ik vind het wel jammer dat de "Cheezy" sound van nieuwe snaren na twee weken al weg is. maar dat mag de pret niet drukken.quote:Op donderdag 11 april 2013 02:42 schreef Braddie het volgende:
Dank
Ik vind het wel relaxed/laidback klinken hoor.
Geinig dat je jou gitaar ook echt kapot gespeeld hebt. Die van mij ging ook kapot, door het spelen.. maar dan anders
Ja, ik vind de oudere snaren juist wat beter klinken, wat minder *steriel*quote:Op donderdag 11 april 2013 02:45 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ik vind het wel jammer dat de "Cheezy" sound van nieuwe snaren na twee weken al weg is. maar dat mag de pret niet drukken.
Mark Knopfler. Waanzinnige gitarist trouwens. Dat intro van Romeo En Juliet is ook een toffe om te spelenquote:
Als ik echt tijd over heb dan probeer ik elke dag de gitaar er bij te halen. Ik moet nu nog iets te veel naar de vingers kijken, dat zou dan een beetje automatisch moeten gaan.quote:Op donderdag 11 april 2013 02:55 schreef Braddie het volgende:
[..]
Mark Knopfler. Waanzinnige gitarist trouwens. Dat intro van Romeo En Juliet is ook een toffe om te spelen
Mijn inspiratie is een combi van deze 2:
De bekende Brian May delay solo
(Solo zit rond de 4:00)
(Toffe solo`s van The Edge Trouwens)
Probeer die stijlen soms te combineren (Het prachtige orchestrale van Brian May, en het simpele van The Edge ) Maar dit is echt knap lastig. (Probeer nogsteeds m`n speelstijl te ontwikkelen..)
Dat van Brian May is grotendeels gewoon héél veel majeur/mineur gebruiken (En dus toonladders kennen) En je timing strak zien te krijgen met de delay!. En The Edge maakt bij snelle stukken veel gebruik van Hammerons/PullOffs en heeft de meeste van z`n solo`s gebasseert rond de Pentatonisch Mineur ladder (En The Edge is technisch vrij zwak.. en niet de snelste, dus zijn solo`s heb je eigenlijk vrij snel/gemakkelijk wel onder de knie)quote:Op donderdag 11 april 2013 02:58 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Als ik echt tijd over heb dan probeer ik elke dag de gitaar er bij te halen. Ik moet nu nog iets te veel naar de vingers kijken, dat zou dan een beetje automatisch moeten gaan.Maar om zoiets te kunnen spelen ben ik wel een paar jaar verder.
Ik kan trouwens wel het intro spelen van "Waisted years"en "thunderstruck"quote:Op donderdag 11 april 2013 02:59 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat van Brian May is grotendeels gewoon héél veel majeur/mineur gebruiken (En dus toonladders kennen) En je timing strak zien te krijgen met de delay!. En The Edge maakt bij snelle stukken veel gebruik van Hammerons/PullOffs en heeft de meeste van z`n solo`s gebasseert rond de Pentatonisch Mineur ladder (En The Edge is technisch vrij zwak.. en niet de snelste, dus zijn solo`s heb je eigenlijk vrij snel/gemakkelijk wel onder de knie)
Klopt. Het lullige is trouwens dat Angus Young "Thunderstruck" ook live vaak gewoon met plectrum speelt. Moet je wel (Naar mijn bevindingen) héel precies kunnen aanslaan en co-ordineren.. Maar hij speelt hem soms ook echt met alleen maar pull-off/hamemr-ons en dat is (voor mij dan) een redelijk lastige techniek.quote:Op donderdag 11 april 2013 03:00 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ik kan trouwens wel het intro spelen van "Waisted years"en "thunderstruck"zijn ook pull off, bijna te spelen met alleen de linkerhand.
Ik deed dat via de computer, soundblaster input , sound fx erover( van die standaard in windowsquote:Op donderdag 11 april 2013 03:02 schreef Braddie het volgende:
[..]
Klopt. Het lullige is trouwens dat Angus Young "Thunderstruck" ook live vaak gewoon met plectrum speelt. Moet je wel (Naar mijn bevindingen) héel precies kunnen aanslaan en co-ordineren.. Maar hij speelt hem soms ook echt met alleen maar pull-off/hamemr-ons en dat is (voor mij dan) een redelijk lastige techniek.
Met versterker spelen is dan wel handig ja, of je moet je een x aantal compressors achter je acoustische gitaar hangen zodat je elk aanslagje/rammeltje/buzzje hoort
Ja, dat is ook wel geinig. Soms dan gooi ik hem gewoon via m`n interface over Guitarrig of zo, klinkt ook best geinig (En omdat de PitchShift functie daarin wél goed werkt en die van m`n Line-6 verschrikkelijk baggere tracking heeft en bij een triad denkt van.. Wtf doet hij dan?!)quote:Op donderdag 11 april 2013 03:04 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ik deed dat via de computer, soundblaster input , sound fx erover( van die standaard in windows), en via de dolby surround set naversterken
Dan kan je trouwens ook leuke 5 speaker effecten maken , alsof het rondvliegt, maar dan heb je wel een extra handje nodig.:D
haha klinkt leukquote:Op donderdag 11 april 2013 01:34 schreef GekkePoes het volgende:
Beetje jammen op mijn gitaar (Blueridge)![]()
Het begint al ergens op te lijken.
Ik niet in elk geval.quote:Op donderdag 11 april 2013 08:43 schreef RvLaak het volgende:
Iemand eigenlijk al de factuur ontvangen van BVA?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |