Idem. Weltrusten!quote:Op donderdag 11 april 2013 02:40 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik ga wel pitten nu. Nog een fijne nacht iedereen.![]()
Ik luister 'm nu een paar dagen en hij is echt fantastisch.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:45 schreef Norrage het volgende:
de nieuwe Iron & Wine op de luisterpaal
Klinkt geweldig
Ik weet het niet zo goed. Het idee is wel tof, en ik heb een lang stuk gelezen van de maker hoe hij samen met Bowie tot die hoes is gekomen, plus een artikeltje van de maker van het gebruikte font, maar ik vind het resultaat erg lelijk. Letters ook.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:35 schreef Moody het volgende:
De Bowie hoes vind ik ook niet echt geweldig. Al zit er wel een verhaal achter. (Breken met het verleden, wijzer geworden, blik vooruit blablabla)
[ afbeelding ]
De luisterpaal is te scrobblen.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:50 schreef Norrage het volgende:
Ik luister dingen pas als ik het kan scrobbelen![]()
Daarom begin ik het dus nu pas te luisteren en niet al eerder zoals Maxerazziquote:Op donderdag 11 april 2013 13:58 schreef portie het volgende:
[..]
De luisterpaal is te scrobblen.
http://scrobble.it/luisterpaal/
Dat doe ik ook, al werkt dat met de luisterpaal meestal wel goed met nieuwe albums.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:50 schreef Norrage het volgende:
Ik luister dingen pas als ik het kan scrobbelen![]()
quote:Op donderdag 11 april 2013 14:20 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik scrobble niet meer sinds augustus. Ik ben bevrijd van de tentakels van het scrobblemonster!
Ik hoor geen verschil hoor. Ik ben geen audiofiel.quote:Op donderdag 11 april 2013 14:06 schreef Arn0 het volgende:
Ik snap echt niet dat mensen naar de luisterpaal kunnen luisteren (lichte ironie), ik vind die kwaliteit zo bagger..
Ik ook niet, meeste streams vind ik te doen, zelfs 128 kbps Soundcloud streams maar de luisterpaal.. Brr. Maar het is al weer een hele tijd geleden dat ik nog eens naar een stream daar luisterde, misschien is het nu beter.quote:Op donderdag 11 april 2013 14:23 schreef Norrage het volgende:
Ik hoor geen verschil hoor. Ik ben geen audiofiel.
Sinds ik luisterpaal luister (8 jaarofzo) heb ik het nog niet vervelend gevondenquote:Op donderdag 11 april 2013 14:25 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik ook niet, meeste streams vind ik te doen, zelfs 128 kbps Soundcloud streams maar de luisterpaal.. Brr. Maar het is al weer een hele tijd geleden dat ik nog eens naar een stream daar luisterde, misschien is het nu beter.
Je hoeft geen audiofiel te zijn om het verschil te horen tussen 128kbps streams en een hoge-kwaliteitsopname.quote:Op donderdag 11 april 2013 14:23 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik hoor geen verschil hoor. Ik ben geen audiofiel.
Ja, maar om even mijn punt te maken dat je geen 'audiofiel' hoeft te zijn om je te ergeren aan de kwaliteit van de luisterpaal. Het kan zó veel beter.quote:Op donderdag 11 april 2013 14:31 schreef Arn0 het volgende:
Mja, 240p is 64 kbps. Dat is inderdaad niet te doenGelukkig zijn er nog zelden videos die enkel op 240p beschikbaar zijn.
Ik hoor het verschil hier wel, maar alleen als ik mega-geconcentreerd ga luisteren. Slechts zelden doe ik dat, dus dan maakt het me echt geen flikker uit.quote:Op donderdag 11 april 2013 14:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je hoeft geen audiofiel te zijn om het verschil te horen tussen 128kbps streams en een hoge-kwaliteitsopname.
Luister dit eens (voorbij het intro, zeg halverwege) een stukje op 240p, en dan op 1080p. Het is alsof je in een donkere ruimte je zonnebril af doet. En dit is een verschil dat je overal kunt horen - op ieder setje pc-speakertjes, op de goedkoopste oordopjes.
En dan te bedenken dat het verschil tussen 240p en 1080p op youtube kleiner is dan het verschil tussen 1080p op youtube en een bestand van écht goede kwaliteit. Laat staan FLAC.
Heel bijzonder.quote:Op donderdag 11 april 2013 14:36 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik hoor het verschil hier wel, maar alleen als ik mega-geconcentreerd ga luisteren. Slechts zelden doe ik dat, dus dan maakt het me echt geen flikker uit.
Dan noem je ook wel een genre waarbij het belangrijk is natuurlijk. Bij een beetje folk-artiest is het wel anders. Maar electronica met diepe bass enzo, ja, daar wil je goede kwaliteit bij.quote:
Oh, daar heb je natuurlijk gelijk in. Maar ik merk het verschil in kwaliteit echt meteen - soms sluipt er een 128 kpbs-opname mijn bibliotheek in, dat ontgaat me nooit.quote:Op donderdag 11 april 2013 14:39 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dan noem je ook wel een genre waarbij het belangrijk is natuurlijk. Bij een beetje folk-artiest is het wel anders. Maar electronica met diepe bass enzo, ja, daar wil je goede kwaliteit bij.
quote:
Die van DJ Koze is volgens mij een grapje naar een foto van Marina Ambramovitz, daar kon ik nog wel om gniffelen. Om zijn muziek niet trouwens.....quote:Op donderdag 11 april 2013 02:27 schreef DO2 het volgende:
DJ Koze, Youth Lagoon, Rhye, Iceage, Phosphorescent... Om er maar een paar te noemen...
En Autre Ne Veux... Hmz... Die heeft wel wat, maar echt mooi kan ik 'm ook niet vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |