OK, laten we het hierbij houden en de discussie - voor zover nog nodig - nu weer toespitsen op de (spook)raadsleden.quote:Op donderdag 25 april 2013 11:53 schreef DS4 het volgende:
Ik had geloof ik al aangegeven dat die cijfers volstrekt uit de duim gezogen zijn, althans geheel niet verifieerbaar, hetgeen overigens ook door Weekers is aangegeven en voor de goede orde: dat stond eveneens in de krant...
Het raadslid uit de OP, Mustafa Özcan uit Amersfoort, is afgelopen week voor het eerst sinds tijden weer verschenen op de raadsvergadering.quote:Op donderdag 25 april 2013 12:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
OK, laten we het hierbij houden en de discussie - voor zover nog nodig - nu weer toespitsen op de (spook)raadsleden.
Hij moest zich waarschijnlijk eerst opnieuw voorstellen?quote:Op donderdag 25 april 2013 12:49 schreef freako het volgende:
[..]
Het raadslid uit de OP, Mustafa Özcan uit Amersfoort, is afgelopen week voor het eerst sinds tijden weer verschenen op de raadsvergadering..
Als ik het bericht goed begreep, was hij te laat op de vergadering, omdat zijn navigatiesysteem hem de verkeerde kant opstuurde.quote:Op donderdag 25 april 2013 12:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hij moest zich waarschijnlijk eerst opnieuw voorstellen?Of herkenden ze hem nog?
Jeez..... - De Speld had het niet kunnen verzinnen.quote:Op donderdag 25 april 2013 13:12 schreef freako het volgende:
[..]
Als ik het bericht goed begreep, was hij te laat op de vergadering, omdat zijn navigatiesysteem hem de verkeerde kant opstuurde.
De Turkse cultuur van Turkse en die van Zuid-Europese mannen is zo ingericht, dat zij geen fouten maken, dat doen anderen of dingen.quote:Op donderdag 25 april 2013 13:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Jeez..... - De Speld had het niet kunnen verzinnen.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ancieel-korten.dhtmlquote:PvdA wil spookraadsleden financieel korten
De PvdA wil raadsleden of statenleden die nauwelijks bij vergaderingen komen opdagen, stevig korten op hun financiële vergoeding. Wie nooit komt, moet zijn gehele vergoeding kwijtraken.
De Kamerleden Pierre Heijnen en Manon Fokke stellen dat voor in een wijzigingsvoorstel op een wetsvoorstel over bestuurlijke integriteit dat nog afgehandeld moet worden in de Tweede Kamer.
De PvdA'ers vinden dat de raadsleden die zelden of nooit komen, het vertrouwen in de politiek schaden. Er kan nu ook gekort worden op hun vergoeding, maar de 20 procent vindt de PvdA te beperkt.
Heijnen: 'Als een raadslid in een jaar tenminste de helft van de tijd afwezig is, moeten forse kortingen mogelijk worden. Als een raadslid nooit meer komt opdagen, moet zelfs zijn hele vergoeding kunnen worden stilgezet.'
Er zijn geen echter spook parlementsleden in Nederland toch? Dan kan je beter gaan kijken in het Europees Parlement, daar zitten de echte zakkenvullers.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:36 schreef Wombcat het volgende:
Gaan ze het dan ook voor kamerleden doen?
Zou in principe niet verkeerd zijn, maar het komt zelden tot nooit voor dat een kamerlid langdurig afwezig is, zonder opgaaf van reden.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:36 schreef Wombcat het volgende:
Ik heb daar ook wel eens andere verhalen over gehoord. Omdat ze op een bepaald moment een eenmansfractie was, kon ze niet overal bij zijn. Sommige debatten vinden tegelijkertijd plaats; ze kon zichzelf natuurlijk moeilijk klonen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:00 schreef themole het volgende:
Rita was ook weinig aanwezig volgens mij.
En daarbij is het niet de taal van de gemeentelijke organisatie om de shit van partijen op te lossen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:03 schreef Wombcat het volgende:
Ik vind dat het aan de kiezer is om te bepalen of een raadslid hem goed vertegenwoordigd heeft. Ook een raadslid dat maar 2x per jaar bij een vergadering is geweest kan wel degelijk daar een belangrijke bijdrage hebben gehad en zijn kiezers goed vertegenwoordigd hebben.
Bovendien was ze bezig een eigen partij op te zetten.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb daar ook wel eens andere verhalen over gehoord. Omdat ze op een bepaald moment een eenmansfractie was, kon ze niet overal bij zijn. Sommige debatten vinden tegelijkertijd plaats; ze kon zichzelf natuurlijk moeilijk klonen.
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:36 schreef Wombcat het volgende:
Dit kan je toch niet zeggen als je zelf raadslid bent (of je iig verkiesbaar hebt gesteld)?quote:Op woensdag 10 april 2013 23:32 schreef Hexagon het volgende:
Dat kan theoretisch gezien. Maar als het de gemeente allerlei juridisch gezeik oplevert ben je dat geld alweer kwijt. Daarnaast scheelt een raadslid dat geen vragen stelt en geen dingen op de agenda zet ook wel weer een bak geld.
We hebben Hirsi Ali gehad natuurlijk. Maar dat was al een bedriegster voordat ze verkozen werd.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:45 schreef Ludd het volgende:
[..]
Er zijn geen echter spook parlementsleden in Nederland toch? Dan kan je beter gaan kijken in het Europees Parlement, daar zitten de echte zakkenvullers.
Ik zit er voor D66quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:42 schreef microgids het volgende:
Dit kan je toch niet zeggen als je zelf raadslid bent (of je iig verkiesbaar hebt gesteld)?
Een raadslid dat geen vragen stelt, scheelt natuurlijk niet automatisch geld. Voor welke partij zit jij eigenlijk in de raad?
Ali Lazrak kon er ook wat vanquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 09:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
We hebben Hirsi Ali gehad natuurlijk. Maar dat was al een bedriegster voordat ze verkozen werd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |