abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 april 2013 @ 14:41:43 #226
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_125598594
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 14:36 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat besluit is inderdaad genomen, maar er zitten nogal wat haken en ogen aan, kennelijk.
De Raad van State heeft het goedgekeurd in twee vergelijkbare zaken:

http://www.raadvanstate.n(...)spraak.html?id=23920 (Rotterdam, deelraad Prins Alexander, 2008)

http://www.raadvanstate.n(...)spraak.html?id=64387 (Weesp, 2012)
  maandag 22 april 2013 @ 14:50:11 #227
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_125598870
Dat het een oneigenlijk argument is, is duidelijk. Ik zelf ben ook tegenstander van de in artikel 10 lid 1 Gemeentewet opgenomen verplichting tot ingezetene zijn van de gemeente. Daardoor krijg in de praktijk allemaal geklooi met postbussen (of half afgebouwde huizen) en het wordt als stok gebruikt om de hond mee te slaan wanneer het nodig is.

Maar goed, als die vent inderdaad niet meer woonachtig is in Arnhem dan kan je hem op grond daarvan hem er inderdaad uitgooien.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_125617575
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 06:54 schreef arjan1212 het volgende:
Waarom heb je toch zo een enorme hekel aan ambtenaren, cempexo...
En dit dus:

Ambtenaren van de Belastingdienst weten al een jaar van de grootschalige toeslagenfraude door Bulgaren. Maar ze informeerden staatssecretaris Frans Weekers van Financiën niet en kwamen ook niet met structurele maatregelen.

http://www.telegraaf.nl/b(...)t_van_fraude___.html
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_125619798
quote:
En dit dus:

De teller stond onlangs nog op 10.000 ambtenaren die meer verdienen dan Rutte. Maar inmiddels zijn er al 20.000 ambtenaren in Brussel die maandelijks meer van uw geld opstrijken dan onze eigen MinPres. Misschien wel 30.000. Of 40.000.

Gis maar raak, want Frans Timmermans verdomt het om eerlijk antwoord te geven. Pieter Omtzigt vraagt al sinds oktober naar exacte cijfers en wordt al sinds oktober afgescheept met non-antwoorden. Twee weken terug vroeg de renegade CDA'er voor de derde keer om opheldering van de MinBuZa.

Weer geen antwoord: "Besproken met commissie. In mei praten we verder. U hoort van me." Da's niet eens een samenvatting, maar het hele antwoord.

Dit heet dus vriendjespolitiek...Timmermans lacht je uit Arjan 1212...midden in je gezicht.

http://www.geenstijl.nl/a(...)ordentimmerfrans.pdf

[ Bericht 0% gewijzigd door cempexo op 22-04-2013 22:12:35 ]
pi_125619951
Ga je nou op Pieter Omtzigt stemmen ofzo
pi_125632832
quote:
Of dit dus:

Zes verdachten in een grote cocaïnezaak zijn dinsdag vrijuit gegaan door een blunder van justitie. Het gerechtshof in Den Bosch heeft hen vrijgesproken.

http://www.telegraaf.nl/b(...)na_blunder_OM__.html
pi_125669535
quote:
En dit dus:

Straatcoaches, buurtbarbecues, bewonersplatforms en wijksport. De overheid investeerde sinds 2008 tientallen miljoenen in de buurtaanpak, maar de overlast, criminaliteit en verloedering in achterstandswijken zijn niet of nauwelijks verminderd.

http://www.telegraaf.nl/b(...)ch_werkt_niet__.html
pi_125669549
quote:
En dit dus:

De Utrechtse GroenLinks-wethouder Mirjam de Rijk (Financiën, Milieu) reist steevast op kosten van de belastingbetaler tussen haar twee woningen in Utrecht en Amsterdam.

http://www.telegraaf.nl/b(...)ouder_Utrecht__.html
pi_125670320
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 21:32 schreef cempexo het volgende:

[..]

En dit dus:

Ambtenaren van de Belastingdienst weten al een jaar van de grootschalige toeslagenfraude door Bulgaren. Maar ze informeerden staatssecretaris Frans Weekers van Financiën niet en kwamen ook niet met structurele maatregelen.

http://www.telegraaf.nl/b(...)t_van_fraude___.html
Het is bij de Belastingdienst sowieso een puinhoop wat betreft de opsporing van fraude. Er zit daar veel te weinig menskracht op. Meer mensen aan de slag zetten, verdient zichzelf dubbel en dwars terug.
pi_125673723
quote:
En dit dus:

De Onderwijsinspectie ziet bij een aanzienlijk deel van de scholen tekortkomingen. In het basisonderwijs schiet 54 procent van de scholen tekort.

Het gaat daarbij om het rekening houden met de verschillen tussen leerlingen en daarbij ook de zorgplicht. In het voortgezet onderwijs is deze taak ook onder de maat .

Docenten moeten nog meer professionaliseren. In het basisonderwijs beschikt 37 procent van de leerkrachten over goede vaardigheden. Op de havo geldt dit slechts voor 28 procent van de leraren.

http://www.telegraaf.nl/b(...)_middelmatig___.html
pi_125676449
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 09:03 schreef Elfletterig het volgende:

Het is bij de Belastingdienst sowieso een puinhoop wat betreft de opsporing van fraude. Er zit daar veel te weinig menskracht op. Meer mensen aan de slag zetten, verdient zichzelf dubbel en dwars terug.
Neen!

Het probleem is wezenlijk anders, te weten decennia lang bezuinigd op kennis.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_125677555
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2013 12:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

Neen!

Het probleem is wezenlijk anders, te weten decennia lang bezuinigd op kennis.
Medewerkers voeren toch echt tijdgebrek (dus te krappe personele bezetting) als reden aan:
http://www.elsevier.nl/Ec(...)e-niet-aan-1213367W/

Maar goed, deze discussie hoort eigenlijk niet hier. Dit gaat over (spook)raadsleden.
pi_125679135
quote:
En dit dus:

Wie op 30 april in Amsterdam een beetje stevig wil doordrinken, doet er verstandig aan vooraf zijn drankjes in te slaan.

Op Koninginnedag zelf is het in ieder geval bij de supermarkten in de hoofdstad niet mogelijk om meer dan één alcoholisch drankje per keer te kopen. Dat heeft de gemeente afgesproken met de ondernemers in de stad.

http://www.telegraaf.nl/t(...)kje_per_klant__.html
  woensdag 24 april 2013 @ 14:39:49 #239
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_125679950
Kunnen we aan dit topic niet een of andere RSS-feed van De Telegraaf gaan hangen, die filtert op het woord 'ambtenaar', en vervolgens die berichten hier plaatst? Dan hoeft cempexo dat niet meer handmatig te doen.
pi_125680396
kan je niet ophouden met die ene zin van mij 5 keer per dag te quoten
  woensdag 24 april 2013 @ 14:56:11 #241
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_125680411
quote:
10s.gif Op woensdag 24 april 2013 14:39 schreef freako het volgende:
Kunnen we aan dit topic niet een of andere RSS-feed van De Telegraaf gaan hangen, die filtert op het woord 'ambtenaar', en vervolgens die berichten hier plaatst? Dan hoeft cempexo dat niet meer handmatig te doen.
De Telegraaf kennend zal dit topic dan binnen een uur zijn ondergesneeuwd. En als wij 'Europa' er aan vast koppelen binnen 10 minuten.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_125686637
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:25 schreef Elfletterig het volgende:

Medewerkers voeren toch echt tijdgebrek (dus te krappe personele bezetting) als reden aan:
http://www.elsevier.nl/Ec(...)e-niet-aan-1213367W/
Bron: vakbond... Ja, natuurlijk vinden die dat er meer personeel aangenomen moet worden... ;)

quote:
Maar goed, deze discussie hoort eigenlijk niet hier. Dit gaat over (spook)raadsleden.
Klopt.
pi_125709057
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 14:55 schreef arjan1212 het volgende:
kan je niet ophouden met die ene zin van mij 5 keer per dag te quoten
Snap je nu wat en hoe doelloos ambtenaren in nederland zijn?

Ze hebben een eigen cultuur die ze niet kunnen of willen delen met de werkelijkheid van de maatschappij. En dus de bewoners van deze maatschappij.

Ze handhaven zich niet door kwaliteit te leveren maar door regels te handhaven die goed voor hun zelf en hun welzijn zijn.

Er zijn 1.000.000 ambtenaren. Met dat aantal ontwricht je iets en/of laat je de boel vastlopen !!

[ Bericht 3% gewijzigd door cempexo op 25-04-2013 09:36:25 ]
pi_125709657
Ik las deze tekst vanmorgen bij GeenStijl:

Sinds het aantreden van premier Mark Rutte is het aantal regels in Nederland fors toegenomen.

Dat blijkt uit een analyse van Sargasso.nl en het ANP. De regering liet donderdag juist weten dat bedrijven veel gaan besparen, doordat de regeldruk afneemt.

Burgers, bedrijven en organisaties moeten zich momenteel houden aan meer dan 63.000 wetten, maatregelen, verordeningen en regelingen van rijk, provincies, gemeenten en waterschappen. Dat is ongeveer 32 procent meer dan in 2010.

Het ministerie van Economische Zaken, dat over de regeldruk in Nederland gaat, geeft aan dat het berekenen van het aantal regels wat anders is dan het meten van regeldruk. "Je kunt wel twee regels samenvoegen, zodat er één regel minder is, maar dan verandert er niets. Dit kabinet heeft de regeldruk met 1 miljard euro verlaagd. In deze kabinetsperiode zal daar nog 2,5 miljard euro bijkomen'', laat een woordvoerder weten.

Toevoeging: http://www.telegraaf.nl/b(...)s_onder_Rutte__.html

[ Bericht 4% gewijzigd door cempexo op 25-04-2013 10:35:21 ]
pi_125709717
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2013 17:57 schreef DS4 het volgende:
Bron: vakbond... Ja, natuurlijk vinden die dat er meer personeel aangenomen moet worden... ;)
Bron: vakbond, die zich baseert op ongeruste medewerkers.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 09:19 schreef cempexo het volgende:
Snap je nu wat en hoe doelloos ambtenaren in nederland zijn?
De vraag is eerder wanneer jij snapt dat een discussie over ambtenaren niet thuishoort in een topic over (spook)raadsleden. Open zelf een topic of zoek een passend topic voor je onderwerp.
pi_125710031
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 09:48 schreef Elfletterig het volgende:

Bron: vakbond, die zich baseert op ongeruste medewerkers.
Het is in ieder geval een uitspraak die op zijn best natte vinger werk is.

Je gaf terecht aan dat het offtopic is, dus ik zal het kort houden: meer personeel gaat niet helpen. Andere controles door betere mensen gaat helpen. De Belastingdienst zit vol met laagopgeleide mensen die zich met cursussen omhoog gewerkt hebben. Niets ten nadele van hen (respect voor mensen die zichzelf omhoog werken), maar veel fraudeurs zijn die mensen makkelijk te slim af.

Ik heb meermaals enorme zwetsverhalen op zitten hangen om volstrekt terechte correcties van tafel te krijgen (omdat er nu eenmaal geen goed verhaal bestond, het waren niet voor niets terechte correcties) en als je dat maar juist brengt trekt men de keutel gewoon in.

De kennis van de fiscale wetgeving (zowel materieel als zeker formeel) is extreem ondermaats. Dat is niet zo gek, vroeger zat je tegenover een meester in de rechten. Nu tegenover iemand die meao gedaan heeft en wat interne cursussen heeft gedaan (die kennelijk niet heel erg hoogstaand zijn).

Of je nu 10, 1.000 of 100.000 mensen zonder kennis zet tegenover knappe koppen... dat maakt niet zoveel uit. 2 weten niet altijd meer dan 1... ;)
pi_125711159
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 10:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is in ieder geval een uitspraak die op zijn best natte vinger werk is.

Je gaf terecht aan dat het offtopic is, dus ik zal het kort houden: meer personeel gaat niet helpen. Andere controles door betere mensen gaat helpen. De Belastingdienst zit vol met laagopgeleide mensen die zich met cursussen omhoog gewerkt hebben. Niets ten nadele van hen (respect voor mensen die zichzelf omhoog werken), maar veel fraudeurs zijn die mensen makkelijk te slim af.

Ik heb meermaals enorme zwetsverhalen op zitten hangen om volstrekt terechte correcties van tafel te krijgen (omdat er nu eenmaal geen goed verhaal bestond, het waren niet voor niets terechte correcties) en als je dat maar juist brengt trekt men de keutel gewoon in.

De kennis van de fiscale wetgeving (zowel materieel als zeker formeel) is extreem ondermaats. Dat is niet zo gek, vroeger zat je tegenover een meester in de rechten. Nu tegenover iemand die meao gedaan heeft en wat interne cursussen heeft gedaan (die kennelijk niet heel erg hoogstaand zijn).

Of je nu 10, 1.000 of 100.000 mensen zonder kennis zet tegenover knappe koppen... dat maakt niet zoveel uit. 2 weten niet altijd meer dan 1... ;)
Bestrijding van fraude heeft méér met dit topic van doen dan gemekker over ambtenaren.

Ik zal niet beweren dat bij de Belastingdienst alles op orde is qua niveau van de medewerkers. Ik stel slechts vast dat men fraude onvoldoende weet te bestrijden. En als ik de berichten zo lees, win je die slag niet alleen door de medewerkers beter te scholen. Er is ook simpelweg een tekort aan menskracht om genoeg zaken te onderzoeken en aan te pakken. Volgens mij verdienen extra medewerkers zichzelf dubbel en dwars terug. Goed voor de werkgelegenheid, lijkt me.
pi_125711246
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 07:56 schreef cempexo het volgende:

[..]

En dit dus:

De Utrechtse GroenLinks-wethouder Mirjam de Rijk (Financiën, Milieu) reist steevast op kosten van de belastingbetaler tussen haar twee woningen in Utrecht en Amsterdam.

http://www.telegraaf.nl/b(...)ouder_Utrecht__.html
Dat is een koopje..
Almere betaalde in elf maanden al ¤42.500 voor een wethouder. http://www.dichtbij.nl/al(...)eding-wethouder.aspx
pi_125712203
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 10:53 schreef Elfletterig het volgende:

Bestrijding van fraude heeft méér met dit topic van doen dan gemekker over ambtenaren.

Ik zal niet beweren dat bij de Belastingdienst alles op orde is qua niveau van de medewerkers. Ik stel slechts vast dat men fraude onvoldoende weet te bestrijden. En als ik de berichten zo lees, win je die slag niet alleen door de medewerkers beter te scholen. Er is ook simpelweg een tekort aan menskracht om genoeg zaken te onderzoeken en aan te pakken. Volgens mij verdienen extra medewerkers zichzelf dubbel en dwars terug. Goed voor de werkgelegenheid, lijkt me.
Hoe stel jij vast dat men fraude onvoldoende weet te bestrijden?

Want naast de kruimelgevallen die er inderdaad doorheen vliegen heb je de grote jongens en die krijgen te maken met de FIOD en die zijn nu juist WEL zeer goed bezet.

Dus wat heb jij echt vastgesteld?

Dat terugverdienen ben ik niet van overtuigd. Het zijn kruimelgevallen. Kost per geval veel inzet en levert weinig op per geval. Je kan het doen onder het mom "je moet alles aanpakken", maar ik denk dat het geld kost ipv oplevert. Zeker omdat je er goede mensen voor nodig hebt en die kosten geld.
pi_125712697
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 11:30 schreef DS4 het volgende:
Hoe stel jij vast dat men fraude onvoldoende weet te bestrijden?

Want naast de kruimelgevallen die er inderdaad doorheen vliegen heb je de grote jongens en die krijgen te maken met de FIOD en die zijn nu juist WEL zeer goed bezet.

Dus wat heb jij echt vastgesteld?
Ik ga - zoals wel vaker - af op de informatie uit nieuwsberichten. Ik ben niet persoonlijk bezig met een diepgravend onderzoek binnen de Belastingdienst, zoals je zult begrijpen. In het oorspronkelijke AD-artikel staat:

quote:
De Belastingdienst laat voor 3,5 miljard euro aan fraudegevallen liggen. Honderdduizenden fraudeurs en foute bedrijven worden wel herkend, maar mogen van de leiding niet worden aangepakt.
Als honderdduizenden fraudegevallen niet worden bestreden, is de aanpak onvoldoende, lijkt me zo. En het gaat om 3,5 miljard euro. Dat is nogal wat.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 11:30 schreef DS4 het volgende:
Dat terugverdienen ben ik niet van overtuigd. Het zijn kruimelgevallen. Kost per geval veel inzet en levert weinig op per geval. Je kan het doen onder het mom "je moet alles aanpakken", maar ik denk dat het geld kost ipv oplevert. Zeker omdat je er goede mensen voor nodig hebt en die kosten geld.
Als het om enkele honderdduizenden gevallen gaat en als daar 3,5 miljard euro mee is gemoeid, gaat het al snel om 10.000 euro per geval; gemiddeld. En dan kun je natuurlijk ook eens beginnen met de grootste kluiven. Goede mensen kosten geld, zeker. Maar als ze slechts 1 fraudegeval per 2 maand oplossen, hebben ze zichzelf al ruim terugverdiend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')