abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 april 2013 @ 17:22:41 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_125075570
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

[ Bericht 4% gewijzigd door uniekhoorn op 09-04-2013 17:34:51 ]
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  dinsdag 9 april 2013 @ 17:35:38 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_125076026
Lekker gesport!
Niet meer actief op Fok!
pi_125076429
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 09:53 schreef Tinkepink het volgende:
In plaats van spek nemen wij vaak gedroogde of gerookte ham(blokjes). Erg lekker.
@probje: griesmeelpap vind ik zelf wel een lekker ontbijt ja. Net als rijstepap. Mijn man doet er alleen wel erg veel suiker in :')
Dat klinkt goed, ik heb nl een hekel aan die witte gummideeltjes in spek, dan moet je het een uur lang uitbakken, wil je ze wegsmelten.
Kan je die gedroogde of gerookte hamblokjes ook in Nederland krijgen? Ik kan me niet herinneren dat ik het wel eens heb gezien in de super.
pi_125076512
quote:
5s.gif Op dinsdag 9 april 2013 17:47 schreef Laureline het volgende:

[..]

Dat klinkt goed, ik heb nl een hekel aan die witte gummideeltjes in spek, dan moet je het een uur lang uitbakken, wil je ze wegsmelten.
Kan je die gedroogde of gerookte hamblokjes ook in Nederland krijgen? Ik kan me niet herinneren dat ik het wel eens heb gezien in de super.
Of gewoon echt lekker spek kopen waarbij dat vet ook gewoon zacht is en goed smaakt zonder rare structuur :~
pi_125076572
Nee, ik ben een mietje, dat 'goddelijke' vet bij een lamsbout gaat er bij mij ook niet in.
Maar heb je die gerookte ham nu ook in Nederland?
pi_125076823
quote:
9s.gif Op dinsdag 9 april 2013 17:51 schreef Laureline het volgende:
Nee, ik ben een mietje, dat 'goddelijke' vet bij een lamsbout gaat er bij mij ook niet in.
Maar heb je die gerookte ham nu ook in Nederland?
Ja dat vind ik ook ranzig!

En dat weet ik niet, anders neem je een stukje schwarzwalder schinken en snijd je het zelf in blokjes?
pi_125077161
Lamsvlees is sowieso vies. :P
Ik ben echt groot fan geworden van de slager in het dorp van mn vriend. De spekjes daar zijn ook zo onwijs lekker. :9~ Je gaat spontaan gerechten bedenken om ze in te doen. :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_125077278
Oh lammetjes, lekker!!!
En wat een lieve tt O+
  dinsdag 9 april 2013 @ 18:19:00 #10
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_125077497
Blegh, net terug van een bespreking en aan mijn rapport moet nog veel gebeuren -O- Extra sportdagje gaat dus niet door.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_125077546
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:12 schreef MarMar het volgende:
Oh lammetjes, lekker!!!
En wat een lieve tt O+
^^ voor beide opmerkingen. Lamsworstjes :9

Wat gaan jullie hard met topics de laatste twee dagen :%

Lijstje:

O: speltzuurdesembrood met paturain, zalm, sla, komkommer en alfalfa. Thee met soyamelk.
T: zwarte koffie :6 :')
L: Griekse salade met een stuk Turks brood en een tropische fruitsmoothie
T: kruidenthee
D: salade van venkel, courgette, ijsbergsla, pecannootjes, prociutto, een kipfilet en een zelf gemaakte basilicum mayonaise. Glas ranja.
T: griesmeelpap

Ik kom maar niet aan mijn T's toe als ik op kantoor ben. Ik ren van kamer naar kamer met koffie in de hand :') Maar dit is 1900 kcals, dus ik ben tevreden.
  dinsdag 9 april 2013 @ 18:36:01 #12
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_125078061
spek O+ vetjes in vlees O+ ik ben niet voor niets het formaat dat ik nu ben...

ik zit al de hele dag te werken (en af en toe te fokken). op m'n vrije dag. gatverdamme. maar goed, van de bedrijfsarts moet ik niet teveel in t negatieve hangen bij nakijkwerk en schoolwerk, dus ik zet maar afleveringen van makkelijk te volgen series aan en denk niet teveel over al die andere dingen die ik vandaag had willen doen...

nog 1 toets! en nog 3 klassen aan presentaties becijferen! dan mag ik stoppen, en misschien is er dan vanavond nog tv-tijd/haaktijd!
Kwak
  dinsdag 9 april 2013 @ 18:36:41 #13
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_125078076
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:36 schreef kwakz0r het volgende:
spek O+ vetjes in vlees O+ ik ben niet voor niets het formaat dat ik nu ben...

ik zit al de hele dag te werken (en af en toe te fokken). op m'n vrije dag. gatverdamme. maar goed, van de bedrijfsarts moet ik niet teveel in t negatieve hangen bij nakijkwerk en schoolwerk, dus ik zet maar afleveringen van makkelijk te volgen series aan en denk niet teveel over al die andere dingen die ik vandaag had willen doen...

nog 1 toets! en nog 3 klassen aan presentaties becijferen! dan mag ik stoppen, en misschien is er dan vanavond nog tv-tijd/haaktijd!
Valt niet echt onder de categorie "makkelijk te volgen series", maar Suits kan ik je heel erg aanraden O+
pi_125078322
Kwak, ken je Girls al?
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_125078363
Vik met je 'ongi' :D lang geleden dat ik die voorbij zag komen.

Ik wil ook weten hoe je je doorsnee meet en ook nog blijft leven!

Novem, hoe is het in je nieuwe casa?

En hoera voor de 33 weken van XM! *O*
pi_125078418
Niets zo vervelend als er bij het maken van de guacamole achterkomen dat je avocado's niet goed meer zijn ;( -O-

:W guacamole ;(
Ja doei.
pi_125078442
Ik had een luchtdicht lunchboxje gekocht, echter waren mijn worteltjes helemaal uitgedroogd vanmiddag. Ben ik weer in een marketingval getrapt :(
  dinsdag 9 april 2013 @ 18:47:12 #18
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_125078444
Donderdag pas Anna ;)
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 9 april 2013 @ 18:47:20 #19
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_125078452
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:46 schreef motorbloempje het volgende:
Niets zo vervelend als er bij het maken van de guacamole achterkomen dat je avocado's niet goed meer zijn ;( -O-

Oef.. balen. -O-
pi_125078492
Dan alleen maar creme fraiche bij de nachos con casi todo :')
Ja doei.
pi_125078522
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:46 schreef motorbloempje het volgende:

Oh das zo'n hoax he?!
Ik durf ook bijna geen avocado's meer te kopen :')
Be someone that makes you happy
pi_125078599
Van die vieze draadjes ;( en dan denk ik 'ik schep er wel omheen', maar dan besef je je dat ze overal zitten. Grmbl ;(
Ja doei.
pi_125078630
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
Donderdag pas Anna ;)
Dat is overmorgen, dus de week is al doormidden ;) 37 wk zou natuurlijk helemaal mooi zijn.
pi_125078879
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:36 schreef Maraca het volgende:

[..]

Valt niet echt onder de categorie "makkelijk te volgen series", maar Suits kan ik je heel erg aanraden O+
Suits O+
pi_125078990
Suits is leuk :Y
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')