Ja maar het muurtje raakt geen andere muur, het staat los in het midden... vandaar mijn vraagquote:Op dinsdag 9 april 2013 15:29 schreef Devil010 het volgende:
Muurtje wordt bevestigt via muurankers aan de muur (duh), niet aan de vloer. Eventueel bodemprofiel vast kitten aan de vloer is een optie.
Onderste rij gewoon laten en tweede rij waterpas zagen (zou ik iig doen).
Gewoon met cellenbetonblokken en daarna de kier tussen muur en plafond afpurren.quote:Op dinsdag 9 april 2013 15:46 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Ik zou lekker kiezen voor ander materiaal dan die blokken. Ze zijn zwaar log en zoals je ze wil gebruiken ook nog eens instabiel ook. Kan je geen gips muurtje maken van gips plaaten en hout? Dat lijkt me een betere oplossing. En als ik jouw was zou ik een manier zoeken om de muur te borgen. Bijvoorbeeld met klembuizen tegen je plafond. Dit voorkomt het omvallen van de muur, helemaal met die blokken want dan is je muur topzwaar.
Aha okay, dat had ik nog niet begrepen, ik dacht dat je het muurtje helemaal vrij wilde laten staan. Ik was daarom bang voor de stabiliteit. Maar zoals je het nu stelt snap ik het en is het geen probleem.quote:Op dinsdag 9 april 2013 16:00 schreef betyar het volgende:
Gewoon met cellenbetonblokken en daarna de kier tussen muur en plafond afpurren.
Ik weet uiteraard niet hoe hoog het muurtje wordt, maar een ytong muurtje kan best los staan hoor. Alleen zou ik wel de onderste verlijmen op de betonvloer, dus tegels verwijderen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 16:02 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
[..]
Aha okay, dat had ik nog niet begrepen, ik dacht dat je het muurtje helemaal vrij wilde laten staan. Ik was daarom bang voor de stabiliteit. Maar zoals je het nu stelt snap ik het en is het geen probleem.
Dat gaat gigantisch trillen met scheuren tot gevolg. Ik zou uitzien naar een andere oplossing.quote:Op dinsdag 9 april 2013 16:43 schreef MrSubtle het volgende:
Muurtje wordt maar 70 hoog (er komt een wasmachine op te staan)
En hoe wilde je de wasmachine op dat 70cm hoge muurtje gaan krijgen?quote:Op dinsdag 9 april 2013 16:43 schreef MrSubtle het volgende:
Dat is geen probleem, er zijn kant-en-klaar wasmachine verhogers te koop. Maar die zijn wel een stuk stabieler dan de oplossing van TS.quote:Op dinsdag 9 april 2013 17:33 schreef FredvZ het volgende:
[..]
En hoe wilde je de wasmachine op dat 70cm hoge muurtje gaan krijgen?
Je wasmachine komt midden in een ruimte te staan?quote:Op dinsdag 9 april 2013 16:43 schreef MrSubtle het volgende:
Ja, in de woonkamer, da's de nieuwste trendquote:Op dinsdag 9 april 2013 17:55 schreef betyar het volgende:
[..]
Je wasmachine komt midden in een ruimte te staan?
Is geen optie ivm grondwater dat soms op komt, dus ik moest kiezen voor een materiaal dat tegen vocht kan. Daarom viel hout afquote:Op dinsdag 9 april 2013 17:53 schreef blomke het volgende:
Ik zou een plateau van balkjes en multiplex maken. Een los muurtje van Ytong zou i.m.o. omgaan bij het cenntrifugeren.
Da's behoorlijk overkill volgens mijquote:Op dinsdag 9 april 2013 18:46 schreef R2R het volgende:
Framen maken van een paar eikenhouten balken en in de botenlak ofzo zetten. Zwaar, degelijk en kunnen tegen water. En je kan het makkelijk waterpas maken.
Heb ik ook tussen getwijfeld. Gezien de reacties hier had ik daar misschien beter voor kunnen kiezen, maar inmiddels alles in huis gehaald dus we gaan morgenvroeg zien of het houdtquote:Op dinsdag 9 april 2013 18:46 schreef densmee het volgende:
dan zou ik ook geen cellenbeton kiezen, maar gewoon een muurtje opmetsen van bakstenen
quote:Op dinsdag 9 april 2013 18:46 schreef R2R het volgende:
Framen maken van een paar eikenhouten balken en in de botenlak ofzo zetten. Zwaar, degelijk en kunnen tegen water. En je kan het makkelijk waterpas maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |