SPOILER: Transferbeleid 2012-2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AJAX - HERACLESSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bosz: 'Bij alle tegengoals werd lachwekkend verdedigd'
De Boer: 'We zijn heel blij met Jasper'
Schöne: 'Deze overwinning zegt genoeg'
Vermeer: 'Het was een doorgebroken speler dus je kunt hem geven'
Castillion: 'Ik ga weg bij Ajax' RvP; Feyenoord
Op maandag 17 juni 2013 00:00 schreef alors het volgende:
Ik hoop dat Suarez er huilend afgaat met rood.
Dat doen ze nu wel, hebben ze ook altijd gedaan.quote:Op dinsdag 9 april 2013 13:52 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Ajax en vooral Cruijff etc. noemt vaak genoeg dat Ajax terug moet gaan naar het opleiden van Jeugd maar dat doen ze nu niet. Ze kopen jeugd dat is wat anders dan spelers opleiden. Ook een slechte zaak voor het Nederlands voetbal.
Sparta heeft de beste opleiding van Nederland op dit momentquote:Op dinsdag 9 april 2013 13:45 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Nee heb het even nagekeken hij was 16 jaar en 10 maanden.
[..]
Ik lees hier vaak genoeg dat Ajax de beste jeugdopleiding heeft van nederland.
Daarom doen ze het ook zo goed.quote:Op dinsdag 9 april 2013 13:57 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Sparta heeft de beste opleiding van Nederland op dit moment
Willems en? Depay kwam op zijn twaalfde. Strootman kwam van Utrecht die hem van Sparta kochten.quote:Op dinsdag 9 april 2013 13:58 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Komt omdat ze leeg worden gekocht door PSV
Wie denk jij dan dat de beste jeugdopleiding heeft?quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:00 schreef vandermar het volgende:
[..]
Willems en? Depay kwam op zijn twaalfde. Strootman kwam van Utrecht die hem van Sparta kochten.
Your argument is invalid.
Feyenoord. Of ben ik nu subjectief?quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:01 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Wie denk jij dan dat de beste jeugdopleiding heeft?
Wat denk je?quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:01 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Wie denk jij dan dat de beste jeugdopleiding heeft?
Feyenoord heeft een redelijk goede lichting gehad met een uitschieter Clasie de rest stelt niet zoveel voorquote:Op dinsdag 9 april 2013 14:02 schreef vandermar het volgende:
[..]
Feyenoord. Of ben ik nu subjectief?
Het gaat niet om die ene uitschieter.quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:02 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Feyenoord heeft een redelijk goede lichting gehad met een uitschieter Clasie de rest stelt niet zoveel voor
Ben ik niet met je eens, Vilhena lijkt me een nog een groter talent, ook Boetius is een goeiequote:Op dinsdag 9 april 2013 14:02 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Feyenoord heeft een redelijk goede lichting gehad met een uitschieter Clasie de rest stelt niet zoveel voor
Da's niet waar, in ieder geval.quote:Op dinsdag 9 april 2013 13:57 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Sparta heeft de beste opleiding van Nederland op dit moment
Ik vind eerlijk gezegd dat het ook bij Feyenoord beter kan/moet, maar op basis van de laatste paar jaar heb je wel gelijk dat het bij Feyenoord beter voor elkaar is dan bij Ajaxquote:Op dinsdag 9 april 2013 14:03 schreef vandermar het volgende:
[..]
Het gaat niet om die ene uitschieter.
Vilhena was ik inderdaad vergeten, Boetius ben ik niet zo kapot vanquote:Op dinsdag 9 april 2013 14:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens, Vilhena lijkt me een nog een groter talent, ook Boetius is een goeie
Vind ik wel een leuke speler hoor ook al heeft hij nu een dipjequote:Op dinsdag 9 april 2013 14:05 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Vilhena was ik inderdaad vergeten, Boetius ben ik niet zo kapot van
Feyenoord is nog maar 5 jaar bezig met de manier waarop ze nu bezig zijn. Er gaan behoorlijk wat jaren overheen voordat je merkt dat er meer en betere doorstroming komt. Ajax is er net een jaar mee bezig en daar pluk je pas over een paar jaar de eerste vruchten van.quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind eerlijk gezegd dat het ook bij Feyenoord beter kan/moet, maar op basis van de laatste paar jaar heb je wel gelijk dat het bij Feyenoord beter voor elkaar is dan bij Ajax
In potentie misschien wel, maar die moeten eerst nog maar is wat gaan laten zien.quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:02 schreef vandermar het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:02 schreef vandermar het volgende:
[..]
OK ik dacht veel langer, die Brard zit er toch al een eeuwigheid, die was toen hij nog speelde al jeugdtrainerquote:Op dinsdag 9 april 2013 14:08 schreef vandermar het volgende:
[..]
Feyenoord is nog maar 5 jaar bezig met de manier waarop ze nu bezig zijn. Er gaan behoorlijk wat jaren overheen voordat je merkt dat er meer en betere doorstroming komt. Ajax is er net een jaar mee bezig en daar pluk je pas over een paar jaar de eerste vruchten van.
Kan ook wat langer zijnquote:Op dinsdag 9 april 2013 14:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
OK ik dacht veel langer, die Brard zit er toch al een eeuwigheid, die was toen hij nog speelde al jeugdtrainer
Willems kwam pas 2 jaar geleden.quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:00 schreef vandermar het volgende:
[..]
Willems en? Depay kwam op zijn twaalfde. Strootman kwam van Utrecht die hem van Sparta kochten.
Your argument is invalid.
Ik heb hem nog zien spelen, toen ging Ron Brandsteder nog met z'n zus, is al een tijdje geleden.quote:
Ajax heeft volgens de cijfers de beste opleiding van Europa.quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:02 schreef vandermar het volgende:
[..]
Niet met zijn nicht?quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik heb hem nog zien spelen, toen ging Ron Brandsteder nog met z'n zus, is al een tijdje geleden.
Dat weet ik niet, Ajax is nu meer geld kwijt omdat er in de diverse leeftijdsgroepen spelers worden "ingekocht", dat kan Feyenoord weer niet. Uiteindelijk staat Ajax heel ver bovenaan wat betreft de balans verkoop-inkoop spelersquote:Op dinsdag 9 april 2013 14:15 schreef rechtsom het volgende:
[..]
Ajax heeft volgens de cijfers de beste opleiding van Europa.
Feyenoord heeft het wel heel goed gedaan de laatste tijd, mede ingegeven door de bezuinigingen die ze moesten doorvoeren. Denk dat jullie wel echt klaar zijn voor de toekomst en Ajax daar nog even een achteraan moet huppelen
Feyenoord moest verplicht op de centjes letten, Ajax doet het nu vrijwillig. Daardoor heeft Ajax misschien wel wat meer speelruimte en keus, dat werkt misschien weer in ons voordeel inderdaadquote:Op dinsdag 9 april 2013 14:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, Ajax is nu meer geld kwijt omdat er in de diverse leeftijdsgroepen spelers worden "ingekocht", dat kan Feyenoord weer niet. Uiteindelijk staat Ajax heel ver bovenaan wat betreft de balans verkoop-inkoop spelers
Deze man heeft kennis van zaken hoorquote:Op dinsdag 9 april 2013 14:05 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Vilhena was ik inderdaad vergeten, Boetius ben ik niet zo kapot van
Het hele onderzoek is terug te vinden opquote:Van Ajax lopen de meeste spelers uit 'de eigen kweek' rond in de Europese topcompetities. Het Zwitserse sportonderzoekcentrum CIES heeft daar een studie naar gedaan. 69 Spelers in Europa hebben allemaal tussen hun 15e en 21ste minstens drie jaar bij Ajax gespeeld.
Sparta en Feyenoord
Van die 69 spelen er op dit moment zestien nog bij Ajax zelf, de overige 53 zijn bij andere clubs door heel Europa te vinden. Nummer twee Partizan Belgrado heeft er negen minder en zelfs FC Barcelona komt niet in de buurt bij Ajax. De Catalanen leveren liefst zestien zelf opgeleide spelers minder.
Volgens de cijfers doen de Nederlandse opleidingen het betrekkelijk goed; in de toptien zijn drie Nederlandse clubs te vinden. Naast Ajax bezetten Sparta en Feyenoord respectievelijk plaats zeven en acht op de Zwitserse ranglijst.
Overigens is het wel nieuw dat de eredivisie aan het onderzoek is toegevoegd. Dat was vorig jaar nog niet het geval. Gezien de vele spelers die de eredivisie gebruiken als springplank naar een Europees avontuur is het natuurlijk niet geheel onterecht dat ook de Nederlandse clubs onder de loep worden genomen.
Het CIES deed daarbij in Europa ook onderzoek naar hoeveel eigen opgeleide spelers per team een competitie bevat. Slowakije staat daarin bovenaan. Veertig procent van alle voetballers speelt nog steeds bij de club waar hij werd opgeleid. In Nederland is dit ongeveer 22 procent.
Zoals gezegd spelen tegenwoordig veel oud-Ajacieden bij Europese topclubs. Daarbij kun je denken aan Klaas-Jan Huntelaar, Wesley Sneijder, Rafael van der Vaart, Jan Vertonghen, Gregory van der Wiel en Nigel de Jong.
Maar je hoeft de namen niet altijd ver van huis te zoeken. Florian Jozefzoon, Johan Kappelhof, Kwame Quansah, Rodney Sneijder en Nathaniel Will zijn voorbeelden van sporen die Ajax in het eigen land heeft nagelaten.
Hersi speelt anders wel bij een topclub in Australiequote:Op dinsdag 9 april 2013 14:19 schreef CaasS het volgende:
Er wordt imo ook teveel gedaan alsof opleiden alleen iets is van 6 tot 18..de jaren van 16 tot en met 22 zeg maar zijn net zo belangrijk. Kijk hoe Ajax Vertonghen aflevert bij Tottenham. Zo'n jongen heeft misschien niet de hele opleiding doorgelopen, maar Ajax heeft wel een topspeler afgeleverd die toegevoegde waarde heeft en goed wordt verkocht. Net zo belangrijk. Genoeg talenten van 18 die het niet halen. Check Hersi maar.
Je weet ook dat Feyenoord dit seizoen een 16 jarige keeper uit Polen heeft gekocht en dat er constant jeugdspelers uit Scandinavië naar Feyenoord komen voor stages?quote:Op dinsdag 9 april 2013 13:52 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Ajax en vooral Cruijff etc. noemt vaak genoeg dat Ajax terug moet gaan naar het opleiden van Jeugd maar dat doen ze nu niet. Ze kopen jeugd dat is wat anders dan spelers opleiden. Ook een slechte zaak voor het Nederlands voetbal.
Tuurlijk. Als een speler van buitenaf een dusdanige versterking is dan moet je dat ook doen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:21 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Je weet ook dat Feyenoord dit seizoen een 16 jarige keeper uit Polen heeft gekocht en dat er constant jeugdspelers uit Scandinavië naar Feyenoord komen voor stages?
Tada Kensuke ken je ook? Overgenomen van Fortuna Düsseldorf.
Als Feyenoord het geld en de aantrekkingskracht had om een Fischer of Eriksen te halen dan hadden ze het zo gedaan hoor.
Jeugdopleidingen zijn tegenwoordig hot en komen steeds meer in het nieuws. Bazoer is een gekochte jeugdspeler opgeleid door PSV. Nathan Aké, opgeleid bij ADO en gekocht door Feyenoord is ineens een opgeleide speler van Feyenoord zodra hij vertrekt.quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:19 schreef CaasS het volgende:
Er wordt imo ook teveel gedaan alsof opleiden alleen iets is van 6 tot 18..de jaren van 16 tot en met 22 zeg maar zijn net zo belangrijk. Kijk hoe Ajax Vertonghen aflevert bij Tottenham. Zo'n jongen heeft misschien niet de hele opleiding doorgelopen, maar Ajax heeft wel een topspeler afgeleverd die toegevoegde waarde heeft en goed wordt verkocht. Net zo belangrijk. Genoeg talenten van 18 die het niet halen. Check Hersi maar.
Bij Feynoord is het anders ook nog maar afwachten wat het voorstelt. Zo lang Guidetti en Pelle daar de grote mannen en je kansloos wordt uitgeschakeld in de voorronde van de Champions League vraag ik me af hoe goed die talenten dan daadwerkelijk zijn.quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:27 schreef Artillerieschaap het volgende:
Ze hebben bij Ajax met een matige lichting te maken, vandaar dat ze nu het niveau met externen proberen op te krikken. Normaal gesproken gaat onder het nieuwe beleid de portemonnee alleen open voor uitzonderlijke talenten als Fischer, Eriksen...
Ake was 8 jaar toen hij naar Feyenoord ging hoorquote:Op dinsdag 9 april 2013 14:31 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Jeugdopleidingen zijn tegenwoordig hot en komen steeds meer in het nieuws. Bazoer is een gekochte jeugdspeler opgeleid door PSV. Nathan Aké, opgeleid bij ADO en gekocht door Feyenoord is ineens een opgeleide speler van Feyenoord zodra hij vertrekt.
Gaat nergens over. Maar goed deze discussie speelt alleen maar onder de supporters, de media interesseert het geen reet. UEFA neemt wat mij betreft goeie richtlijnen door spelers die van hun 15e tot hun 21e minimaal 3 jaar bij de club hebben gespeeld mee te rekenen.
Kansloosquote:Op dinsdag 9 april 2013 14:32 schreef CaasS het volgende:
[..]
Bij Feynoord is het anders ook nog maar afwachten wat het voorstelt. Zo lang Guidetti en Pelle daar de grote mannen en je kansloos wordt uitgeschakeld in de voorronde van de Champions League vraag ik me af hoe goed die talenten dan daadwerkelijk zijn.Neemt niet weg dat er behoorlijk veel talent zit.
Boëtius ben ik al wel fan van.
Redelijke talenten in NL, maar geen supertalenten.
Gaat het niet om. Opleiden is veel breder dan 8 tot 18. Ake is net zo goed opgeleid door Chelsea als door Feyenoord.quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:33 schreef vandermar het volgende:
[..]
Ake was 8 jaar toen hij naar Feyenoord ging hoor
Ake is in 2008 overgenomen van ADO hoor.quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:33 schreef vandermar het volgende:
[..]
mooie namen op dat veld: kluivert, stam, davids, sneijder, huntelaar, heitinga, enzovoortquote:
Bronquote:De 15-jarige Doelman Joe van der Sar van voetbalvereniging Noordwijk treedt mogelijk in de voetbalsporen van zijn vader Edwin van der Sar. Ajax heeft interesse in de keeper.
De regerend landskampioen heeft Noordwijk middels een brief laten weten de talentvolle doelman graag te willen overnemen. 'Joe heeft een aantal keer meegetraind bij Ajax. Daar heeft hij veel indruk gemaakt', laat Timo Gerlof namens Topklasser Noordwijk weten.
'Wij hebben nog geen contact met zijn ouders gehad, maar Ajax heeft ons gevraagd om mee te werken aan deze overgang.' Vader Edwin van der Sar keepte van 1990 tot 1999 bij Ajax. Ook hij maakte de overstap van Noordwijk naar Ajax. Van der Sar keepte ook nog voor Juventus, Fulham en Manchester United en hij was jarenlang de sluitpost van Oranje. Tegenwoordig is hij directeur marketing bij Ajax.
zou de treinreis terug wel een heel stuk dragelijker makenquote:
ben jij een troll of gewoon echt heel erg dom?quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:33 schreef vandermar het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |